Form of Work
Książki
(120)
Status
only on-site
(108)
available
(32)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(108)
Author
Gawroński Krzysztof
(4)
Denek Kazimierz
(3)
Stefan Arkadiusz
(3)
Dietl Jerzy
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Minkiewicz Barbara
(2)
Moroz Henryk
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Sapijaszka Zofia
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Wilk Teresa
(2)
Wiłkomirska Anna
(2)
Wróblewska Walentyna
(2)
Bereziński Mirosław
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borowiec Piotr
(1)
Borowska Alina
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Brzezińska Renata
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błażejowski Jerzy
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dawid Łucja
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deszczyński Przemysław
(1)
Dolata Roman
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Dziewięcka-Bokun Ludmiła
(1)
Erenc Janusz
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Furmanek Waldemar
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Jakubowski Jacek
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kobylarek Aleksander
(1)
Kocójowa Maria
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Kolarska-Bobińska Lena
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Komorska Marta
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Koszyc Tadeusz
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Krauz-Mozer Barbara
(1)
Krysztofiak Katarzyna
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Lackowski Jerzy
(1)
Leja Krzysztof
(1)
Levitas Anthony
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Marzec Danuta Krystyna
(1)
Mendel Maria
(1)
Merski Janusz
(1)
Mikiewicz Piotr
(1)
Misztal Bronisław
(1)
Miłek Marian
(1)
Nowakowska-Siuta Renata
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Orczyk Józef
(1)
Paszczyński Stanisław
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Pawłowski Krzysztof
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Piątek Teresa
(1)
Year
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(101)
1990 - 1999
(4)
Country
Poland
(120)
Language
Polish
(120)
Subject
Szkolnictwo
(54)
Szkolnictwo wyższe
(34)
Oświata
(29)
Nauczyciele
(23)
Nauczanie
(12)
Studenci
(10)
Szkolnictwo niepubliczne
(9)
Kształcenie
(8)
Pedagogika
(8)
Uczniowie
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Polska
(6)
Wartość
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Wychowanie
(5)
Innowacje
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Postawy
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Dostęp do oświaty
(3)
Internet
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauki ekonomiczne
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Rodzina
(3)
Rynek pracy
(3)
Siła robocza
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Ubezpieczenia społeczne
(3)
Unia Europejska
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja
(2)
Gimnazja
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Informacja naukowa
(2)
Kadry
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Służba zdrowia
(2)
Technika
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezrobocie
(1)
Bezrobocie długotrwałe
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Budżet państwowy
(1)
Budżety terenowe
(1)
Ceny transferowe
(1)
Dyrektor
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka społeczna
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Excel
(1)
Finanse publiczne
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka nieformalna
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość
(1)
Jakość życia
(1)
Języki
(1)
Kapitał
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Subject: time
1989-
(37)
1901-
(2)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Genre/Form
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
194 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89468-48-2
I. Koncepcja kształcenia animatorów i menedżerów kultury w konteście obecnych uwarunkowań i nowych wyzwań - dyskurs interdyscyplinarny. Kształcenie animatorów i menedżerów kultury w wybranych ośrodkach akademickich - tradycje, współczesny model i plany na przyszłość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89163-54-7
Patologia instytucji - preliminaria; Wybrane konteksty dysfunkcji instytucji edukacyjnych (analiza w kontekście założeń później nowoczesności); Socjopatologia edukacji - wybrane konteksty; Od aprobaty po patologie, czyli o opiniach nauczycieli na temat roli instytucji szkoły w procesie integracyjnego kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Kryzysy podmiotowe i koncepcyjne w niepublicznych szkołach podstawowych; Tatuaże i piercing w środowisku szkolnymi rodzinie; Agresja jako przejaw patologii polskiej szkoły ; Patologia instytucji więzienia - wybrane konteksty; Metamorfozy przymusowe, dobrowolne, konieczne a komercyjne w życiu społecznym jako odpowiedź na nieadekwatność wsparcia instytucjonalnego; Zjawiska patologii społecznej w instytucji totalnej; Mobbing jako zjawisko patologii w polskim ustawodawstwie prawnym; Zakażenia szpitalne we współczesnym lecznictwie - komunikat z badań; Alkoholizm w rodzinie a zachowania przestępcze młodzieży w świetle badań wybranej dokumentacji sądowej miasta powiatowego W. - komunikat z badań; Dysfunkcyjność instytucji wychowania resocjalizacyjnego. Pobyt skazanych osadzonych w zakładzie karnym - komunikat z badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-506-6
1. Wstęp, 2. Społeczne wyobrażenia na temat sosby psychicznie chorej - wyniki badań, 3. Odstępstwo od normy a zanikanie podmiotowości jednostki, 4. Problematyka uprzedzeń i wykluczenia społecznego, 5. Osoba niepełnosprawna w szkole powszehcnej. Stosunek nauczycieli do niesegregacyjnego modelu nauczania, 6. Człowiek niepełnosprawny w środowisku społecznym - wywiad zogniskowany, 7. Podsumowanie - implikacje edukacyjne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88164-16-3
Reforma administracji publicznej: Główne założenia; Reforma samorządowa a reforma finansów publicznych; Reforma samorządowa w działaniu; Sukcesy i porażki wdrażanej reformy; Reforma systemu zabezpieczeń społecznych: Główne założenia; Wdrażanie nowego systemu emerytalnego; Reforma emerytalna po roku; Ocena zmiennego systemu zabezpieczenia emerytalnego; Czy realizacja celów społecznych musi być obciążeniem dla gospodarki? Uwagi o reformie ubezpieczeń społecznych; Reforma systemu opieki zdrowotnej: Główne założenia; Cele reformy opieki zdrowotnej; Założenia i rzeczywistość w reformowaniu opieki zdrowotnej; Przyczyny niskiej akceptacji społecznej reformy powszechnych ubezpieczeń zdrowotnych w 1999 r.; Siedem pól zmian; Uwagi o polskiej reformie systemu oświaty; Bilans osiągnięć i porażek; Społeczne i polityczne efekty reform: Psychologiczne ryzyko reform; Utrwalanie zmian poprzez ich zaniechanie; Polityczne skutki reformatorstwa; Implementacja reform społecznych; Polacy o reformach społecznych: akceptacja, przyzwolenie czy odrzucenie?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2479-9
1. Zróżnicowanie społeczne a edukacja, 2. Rola i znaczenie decentralizacji zarządzania dla oświaty wiejskiej i małomiasteczkowej, 3. Reformy edukacji a SNE, 4. Nauczyciele wobec społecznych nierówności edukacyjnych, 5. Polityka oświatowa samorządów terytorialnych w kontekście SNE, 6. Efekty edukacyjne uczniów z badanych gmin w kontekście SNE, 7. Oświatowe sukacsy i porażki badanych gmin w zakresie poprawy szans edukacyjnych uczniów, 8. Propozycja modelu zarządzania zdecentralizowaną oświatą
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-917171-3-5
1.Szkoła - uczy czy ogłupia?, 2.Kogo chcemy w szole wy chować?, 3.Nauczyciele-komandosi emocji, 4.Dom a szko ła, szkoła a dom, 5.Szkoła marzeń
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-95-0
Dokąd zmierza polska szkoła? - pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty; Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych; Szkoła - jaka jest, każdy widzi; jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman; Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju; Doświadczenie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji; Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości; Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań; Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej; Strategia przejścia czy przetrwania czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? ; Egzaminy szkolne jako gra; Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki? Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem - nowatorem; Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki pedagogicznej; Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia; Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
ISBN: 83-87890-60-X
1.Cele, funkcje i zasady edukacji we wspólczesnych społeczeństwach, 2.Aspiracje edukacyjne społeczeństwa polskiego, 3.Dziedziczenie pozycji społecznej-zmiany międzypokoleniowe w Polsce. Dostęp do kształćenia według pochodzenia społecznego, 4.Dostęp dzieci i młodzieży do poszczególnych szczebli edukacji, 5.Wydatki rodziny na kształcenie młodego pokolenia w Polsce. Bariery materialne i pozamaterialne dostępu do edukacji, 6.Skala pomocy państwa dla uczącej się młodzieży w Polsce, 7.Dostępność do edukacji w krajach europy środkowo-wschodniej i w krajach Unii Europejskiej w świetle statystyki, 8.Uwarunkowania rodzinne i pozarodzinne dostępu do edukacji w krajach transformacji systemowej, 9.Instrumenty wyrównywania szans młodzeży w dostępie do edukacji, 10.Nakłady publiczne i prywatne na edukację w Polsce oraz w krajach UE i Europy Środkowo-Wschodniej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-534-8
1.Problemy wyższego kształcenia w okresie ponowoczesności: Nauka i edukacja w uniwersytecie XXI wieku; Niepubliczne szkoły wyższe w Polsce; Szkoły prywatne w Polsce w okresie transformacji- nadzieje i złudzenia; Szkolnictwo wyższe w Polsce w procesie przemian jakościowych. Od rozwoju ekstensywnego ku intensywnemu; 2. Przykłady funkcjonowania niepublicznych szkół wyższych: Pod prąd- historia sukcesu instytucji i osobistej porażki; Specyfika funkcjonowania wydziału zamiejscowego niepublicznej uczelni wyższej ( na przykładzie Wydziału Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie); Uczelnia a otoczenie społeczne. Studium przypadku Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu; Niepubliczne szkoły wyższe w opinii wykładowcy; Niepubliczne szkoły wyższe w strukturze systemu szkolnego w Rzeczypospolitej Polsce w latach 1990-2010 na tle przemian systemowych; Wszechnica Mazurska w Olecku jako przykład emergencji małych środowisk lokalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89190-24-9
1. Zmiany o charakterze globalnym jako implikacje wzrostu aspiracji edukacyjnych młodzieży 2. Aspiracje edukacyjne młodzieży w kontekście zmian w edukacji 3. Uniwersytet w obliczu zmian 4. Miejsce aspiracji w życiu człowieka 5. Dynamika aspiracji edukacyjnych studentów 6. Aspiracje samokształceniowe studentów 7. Implikacje aspiracji edukacyjnych młodzieży dla uprawiania dydaktyki szkoły wyższej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
ISBN: 83-7306-088-X
Wstęp, I. Teoretyczne i metodologiczne założenia badań nad wartościami moralnymi, 1. Wartości moralne w ujęciu socjologicznym, 2. Metoda oraz sposób przeprowadzenia badań, 3. Społeczna i religijna charakterystyka badanych osób, II. Podstawowe orientacje moralne, 1. Stosunek do ogólnych norm moralnych, 2. Postawy licealistów wobec Dekalogu, 3. Stosunek do norm moralnych odnoszących się dożycia codziennego, 4. Autorytety moralne, III. Cele i dążenia życiowe młodzieży, 1. Znaczenie wartości w życiu codziennym, 2. Codzienne wartości ogólne i konkretne, 3. Wartości codzienne jako ostateczne cele życiowe, 4. Wartości codzienne nadające sens życiu, IV. Wartości prospołeczne i egoistyczne, 1. Pojęcie wartości prospołecznych i egoistycznych, 2. Ocena tzw. natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich, 3. Postawy młodzieży wobec wartości prospołecznych, 4. Zasada miłości bliźniego jako ideał etyczny, V. Wartości godnościowe, 1. Godność jako wartość społeczna, 2. Godność ludzka w kontekście wartości codziennych i uroczystych, 3. Sytuacje naruszające godność ludzką, VI. Wartości życia małżeńskiego i rodzinnego, 1. Rodzina podstawowym nośnikiem przekazu wartości moralnych, 2. Treści moralne w przekazie rodzinnym, 3. Ciągłość i zmiana w przekazie wartości moralnych, 4. Wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną, 5. Style wychowania moralnego, Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-806-3
1. Diagnoza psychopedagogiczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka; 3. Dziecko z niepełnosprawności intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 4. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 5. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie integracyjnym i ogólnodostępnym; 6. Uczeń z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej w szkole specjalnej; 7. Dzieci młodzież z głęboka niepełnosprawnością intelektualna w systemie edukacji; 8. Młodzież z lekka niepełnosprawnością w szkole ponadgimnazjalnej; 9. Młodzież z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością w szkolnictwie ponadgimnazjalnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7088-213-1
Zawiera: Power and ideology in education: the place of tradition in social change; Necessity for reforming the content of education as an element of democratization of Polish educational system; Obstacles and barriers to democratic educational transformations in Poland after 1989 and their main determinants; Approaching barriers in education introduction; Educational egalitarianism and social changes in Poland; Polish educational system in the period of social transformation; The teacher - educator in the integrated Europe; Educational changes in Poland - the basic and real facts of traditional continuity; On certain implications of economic transformations in the context of anticipating changes in education; Changes in Polish schools in the range of content and technique of education, 1989-1996; Citizen personality model in Poland at the time a transformation; Upper Silesia: regional policy of restructuring learning without limits and a praise of the new individualism; The consequences of social cultural and educational to rural and local communities; Youth and modernization and modern times; Fundamental values in the process of education at the time of system transformation; On the way to subjectivity for the pupils in Polish school; Teachers in the challenging face of contemporary democracy and world values; Tolerance and affiliation to a social group; The dilemmas of changes in handing down educational values; Equality of educational opportunities – assumptions and reality; Selected problems of educational awareness; Thinking about education – monocentric nostalgia and symptoms of pluralism; Possibilities of change id educating the youngest pupils; Problems of poverty versus man’s needs in a democratic society; The leisure of the poor and democracy; Changes in specialistic training of wardens; The teacher’s psycho-pedagogical skills in the preventive treatment of addictions; The history of Lowes Silesia an incentive for the educational activity of the regional movement political system in Poland; Social factors of risk and the state of health of Polish society; Contents and directions of development of the Polish educational system; state and private (alternative) schooling in post-communist Poland – comparative analysis; Transformation of the educational system in Poland; School education in the socially changed political system in Poland; Educational democratization in Poland – change, progress and European integration; Drama as a creative educational proposal in the period of system transformation in Poland; Integrated classes in the educational system; Conclusions.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe i Konferencyjne)
ISBN: 83-89055-00-7
1.Innowacje w polityce rozwoju regionalnego, 2.Regiony uczące się - wyzwanie dla polskiej polityki regionalnej, 3.Wykorzystanie nowych technologii teleinformatycznych w procesie edukacji - możliwości programów europejskich (Leonardo Da Vinci), 4.Innowacje w Unii Europejskiej, 5.Inkubatory przedsiębiorczości w Polsce, 5.Oferta technologiczna Politechniki Śląskiej, 6.Wybrane aspekty koncepcji gospodarki opartej na wiedzy i jej implikacje dla rozwoju społeczno-gospodarczego regionów i państw, 7.Kilka refleksji na marginesie rządowego programu zwiększania innowacyjności gospodarki polskiej, 8.Strefy aktywności gospodarczej śląska jako wyznaczniki idei regionu uczącego się, 9.Wykształcenie jako wyznacznik zmian w regionie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7374-022-8
Zawiera: I. Zagrożenia, nadzieje i dylematy edukacyjne: Edukacja wobec problemów współczesnego świata i człowieka; Dylematy przemian polskiej szkoły i edukacji w kontekście tendencji europejskich; Edukacja akademicka w społeczeństwie informacyjnym; Ewolucja zawodów problemem jutra edukacji zawodowej; Edukacja wobec niepewności ludzkiej egzystencji; Wyzwania i dylematy edukacyjne społeczeństwa wielokulturowego; Treści rodzinne i międzykulturowe edukacji muzycznej wychowaniem do wielokulturowości; Dialog edukacyjny przepustką do szkoły jutra; Przełamywanie stereotypów etnicznych wyzwaniem dla edukacji; Edukacja polityczna w czasie transformacji - wybór czy konieczność?; Potrzeba zmian w systemie edukacji w czasie globalnych przeobrażeń; O miejscu wychowania fizycznego w edukacji jutra. II. O nowych koncepcjach kształcenia i wychowania: O potrzebie, pożytkach i niektórych warunkach edukacji prakseologicznej; Integracja procesów nauczania i wychowania; Fraktalność procesu kształcenia w ponowoczesnym świecie; Kształtowanie aktywności uczniów w kształceniu blokowym; O nauczaniu geometrii w kształceniu zintegrowanym; Wiedza metapoznawcza a efekty samoregulowanego uczenia się motorycznego; Hipertekst jako narzędzie usprawniające dostęp do treści kształcenia; Metaplan w procesie kształcenia; Metoda projektu w pracy z dziećmi przedszkolnymi; Poszukiwanie potencjału integracyjnego w konfliktach szkolnych; Autoewolucja zmiany szkoły jako organizacji uczącej się; Kilka refleksji o "zielonych szkoła” na Pomorzu Środkowym. III. Aksjologiczne wymiary edukacji: Zamęt aksjologiczny w edukacji; Potrzeba wychowania w harmonii między „starymi” i „nowymi” wartościami; Odpowiedzialność i transgresonizm wartości warunkujące istnienie świata; Dziedzictwo przeszłości podstawą tożsamości kulturowej; Znaczenie wartości w świadomości nauczycieli; Uczeń gimnazjum w świecie wartości - elementy teorii i praktyki; Sztuka nośnikiem wartości; Aksjologiczne konteksty Internetu; Edukacja jutra a czas wolny. IV. Nauczyciel i jego rola w edukacji: Odpowiedzialność nauczyciela-doradcy w rozwiązywaniu współczesnych problemów młodego człowieka; Wpływ nauczycieli na edukacyjne szanse życiowe dziewcząt i chłopców; Nauczyciel-nowator i warunki jego pracy (na podstawie badań); Nauczyciel-andragog szansą edukacji przyszłości; Rola nauczyciela akademickiego w edukacji jutra; Nauczyciel - co to (powinno) znaczy(ć)?; Sztuka bycia nauczycielem nauczycieli; Proces globalizacji a podmiotowość nauczyciela; Nauczyciel w pracy ze studentem szczególnie uzdolnionym; Zaburzenia relacji uczeń - nauczyciel zagrożeniem dla podmiotowości szkolnego procesu edukacyjnego; O nowy kształt edukacji nauczycieli wobec przemian kulturowych w okresie transformacji systemowej; Osobowość nauczyciela: geneza zasad kształcenia. V. Humanistyczne płaszczyzny myślenia o edukacji i uczniu: Perspektywy aplikacji etnometodologii w naukach pedagogicznych; Źródła i mechanizmy aktywność ucznia; Rozwijanie samodzielności uczniów elementem rozwoju podmiotowego standardu waluacji; Poznawcze i praktyczne znaczenie słownych metod nauczania-uczenia się czynności ruchowych; Dyrektywy teleologiczne w analizach działania edukacyjnego; Współczesne funkcje wiedzy w kształceniu; Pedagogika kreatywna wyznacznikiem edukacji XXI wieku; Dialog na lekcji wychowania fizycznego - obszar jednomyślności czy dwóch głosów; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w klasie szkolnej; Wybrane wypowiedzi uczniów klas młodszych jako wskaźniki ich podmiotowości w toku działań edukacyjnych; Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość myśli edukacyjnej (wkład lekarzy - pedagogów w rozwoju edukacji pedagogicznej, logopedycznej i suropedagogicznej). VI. Diagnoza, kontrola i ocena w edukacji: Diagnoza i ocenianie szkolnego uczenia się (wybrane problemy); Jakość kształcenia w ocenie studentów niepaństwowej uczelni humanistycznej. Wybrane wyniki z badań; Obraz szkoły licealnej (komentarz do jednej ankiety); Komunikacyjna funkcja oceny szkolnej; Wykorzystanie przez szkołę informacji o wynikach egzaminów zewnętrznych; Uczniowie wobec doniosłego charakteru egzaminów zewnętrznych; Elementy systemu oceniania wiedzy ucznia; Obszary metody i środki diagnozy w pracy nauczyciela wobec wymagań współczesności. Część I. Podstawowe zagadnienia, problemy i treści diagnozy szkolnej (próba systematyzacji); Obszary metody i środki diagnozy w pracy nauczyciela wobec wymagań współczesności. Część II. Podejścia metodologiczne, zasady, funkcje, postawy i błędy diagnosty w rozpoznawaniu sytuacji szkolnej ucznia; Determinanty wdrażania i funkcjonowania gimnazjum w środowisku lokalnym; Podsumowania jubileuszowego, X Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra”; Summary of the 10th Jubilee Tatra Scientific Seminar Entiteld „Education of Tomorrow”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-331-2
I. 1. Źródla i modele kształcenia do partnerstwa, 2. teoria pokrywający sie sfer wpływów, II. 1. Problematyka i organizacja badań nad orientacjami przyszłych nauczycieli, 2. Nauczyciele polscy i amerykańscy wobec współpracy z rodzicami i środowiskiem, III. 1. Rodzicielstwo, 2. Komunikacja, 3. Wolontariat, 4. Nauka domowa, 5. Współzarządzanie, 6. Współpraca z gminą.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-915476-3-9
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-11-8
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again