Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(309)
IBUK Libra
(28)
ebookpoint BIBLIO
(9)
Forma i typ
Książki
(302)
E-booki
(37)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(9)
Czasopisma
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(249)
dostępne
(123)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(127)
Czytelnia
(254)
Autor
Faliszewska Jolanta
(31)
Szymańska Maria Alicja
(16)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(13)
Białobrzeska Joanna
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Hanisz Jadwiga
(7)
Bielenica Krystyna
(6)
Bura Maria
(6)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Kwil Małgorzata
(6)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Dobrowolska Hanna
(3)
Jarocka Ewa
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Konieczna Anna
(3)
Kuczyńska-Cesarz Anna
(3)
Mackiewicz Michał
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Cepil Monika
(2)
Cieślak Małgorzata
(2)
Czajkowska Maria
(2)
Dambach Karl E
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Greenall Simon
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Konieczny-Pizoń Kinga
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kwaśniewski Krzysztof
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Mamet-Michalkiewicz Marta
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Michalska Iwonna
(2)
Michalski Grzegorz
(2)
Musioł Anna
(2)
Niewiadoma Maria
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Płuciennik Jarosław
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Rongies Witold
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Sobczyński Marek
(2)
Swan Michael
(2)
Szlajfer Feliks
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Walc Wiesława
(2)
Wawrzyniak Joanna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Wróblewski Michał
(2)
Zeidler Paweł
(2)
Łastowski Krzysztof
(2)
Łaszkiewicz Edyta
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Akademia Podlaska
(1)
Banaś Józef
(1)
Baran Beata
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bergstrom Theodore C
(1)
Berman G.N
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Binnebeset Józef
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Alina
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Bukała Wanda
(1)
Burczyk Irena
(1)
Burszta Wojciech J
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(224)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(341)
nieznany (d)
(3)
nieznany (us)
(2)
Język
polski
(346)
Temat
Nauczanie początkowe
(75)
Nauczanie zintegrowane
(66)
Nauczanie
(33)
Przemoc w szkole
(31)
Szkolnictwo wyższe
(27)
Matematyka
(21)
Absolwenci szkół wyższych
(15)
Uczniowie
(15)
Agresywność
(14)
Pedagogika
(14)
Nauczyciele
(13)
Rachunkowość
(11)
Studenci
(11)
Szkolnictwo
(10)
Przemoc w rodzinie
(9)
Szkoły wyższe
(9)
Język angielski
(8)
Kształcenie
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Dziecko
(6)
Filozofia
(6)
Finanse
(6)
Młodzież
(6)
Przemoc
(6)
Przydatność zawodowa
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Jakość kształcenia
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Samobójstwo
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Zawód
(5)
Dyrektorzy szkół
(4)
Edukacja europejska
(4)
Język polski
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Metodologia
(4)
Nauki ekonomiczne
(4)
Pedagodzy
(4)
Pisanie
(4)
Prawo
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Unia Europejska
(4)
Wartość
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zarządzanie
(4)
Zatrudnienie
(4)
Absolwenci szkół zawodowych
(3)
Analiza matematyczna
(3)
COVID-19
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Ekonomia
(3)
Język niemiecki
(3)
Komputery
(3)
Kształcenie zawodowe
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczanie poczatkowe
(3)
Nauczyciele szkół średnich
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pierwsza praca
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Rodzice
(3)
Rynek pracy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Szkoły
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Uczniowie szkół specjalnych
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wychowanie
(3)
Wycieczki szkolne
(3)
Zielona szkoła
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Absolwenci szkół średnich
(2)
Badania naukowe
(2)
Banki
(2)
Bezrobocie
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czytanie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Egzaminy do szkół wyższych
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Finanse międzynarodowe
(2)
Finanse publiczne
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1989-2000
(15)
1901-2000
(9)
1989-
(9)
2001-0
(7)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Europa
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Będzin (woj. śląskie)
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(19)
Praca zbiorowa
(17)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Raport z badań
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Czasopismo prawnicze
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poezja polska
(1)
Powieść polska
(1)
Przegląd literatury
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Psychologia
(5)
Nauka i badania
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
346 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Publikacja jubileuszowa, opowiadająca historię Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego słowami jego dawnych i obecnych pracowników i przyjaciół. Skomponowana ze spisanych wywiadów i podzielona tematycznie na kilkanaście rozdziałów daje obraz losów instytucji w porządku chronologicznym. Ważnym jej uzupełnieniem jest zestaw niemal dwustu zdjęć z przeszło półwiecza istnienia tej instytucji. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). A commemorative publication recounting the history of the Faculty of Biology of the University of Warsaw through the words of its former and current staff and friends. Comprised of written down interviews and split by themes into over a dozen chapters, it portrays the history of the Faculty in chronological order. It is supplemented by a collection of almost two hundred photographs from over half a century of the institution’s functioning.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
Zawiera: General introduction; Section 1: Listening and speaking; Section 2: Reading and writting; Section 3: Vocabulary and grammar; Section 4: Storytelling and drama; Section 5: Games; Section 6: Rhymes, chabts and songs; Section 7: Artt and craft; Section 8: Content based learning; Section 9: ICT and multimedia; Section 10: Learning to learn. Index: Language structures and grammar; Topics and lexical sets; Learning skills and attitudes; Activity titles. Further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Nauki pedagogiczne w Polsce - dawniej-dziś-jutro; R. 2 Obszar szkolnictwa wyższego i związane z nim problemy; R. 3 Aktualne spojrzenie i sposób traktowania edukacji pedagogicznej w szkole niepublicznej - ze szczególnym uwzględnieniem WSHE we Włocławku; R. 4 Założenia metodologiczne przeprowadzonych badań empirycznych oraz charakterystyka terenu badań i osób badanych; R. 5 Absolwenci pedagogiki o swoich studiach i wynikach w kontekście aktualnych potrzeb społeczno-gospodarczych; R. 6 Absolwenci pedagogiki WSHE o swoich losach profesjonalnych. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Agresja - główne pojęcie i narzędzia pomiaru, 2. Teorie zachowania agresywnego, 3. Różnice indywidualne w agresji, 4. Wpływy sytuacyjne na agresję, 5. Przemoc w mediach a agresja, 6. Agresja w sferze publicznej, 7. Przemoc w rodzinie, 8. Agresja seksualna, 9. Kontrola i prewencja zachowania agresywnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
1. osobowość a zachowania agresywne; 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja; 3. Odrzucenie rówieśnicze 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego; 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Agresja w szkole / red. Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2019. - 253, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: 1. Agresja – słowo wstępne; 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku; 3. Przestępczość nieletnich w Polsce w statystykach policyjnych i sądowych; 4. Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli; 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole; 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole; 7. Refleksje nad wynikami badań agresji; 8. Agresja jako przejaw niedostosowania społecznego młodzieży szkolnej; 9. Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności; 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania; 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji; 12. Agresja wśród dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne; 13. System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży; 14. Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań; 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych; 16. Działania profilaktyczne wobec młodzieży zagrożonej agresją i przestępczością – inspiracje do działań rozwojowych na przykładzie Schroniska dla Nieletnich Warszawa Okęcie; 17. Kształtowanie empatii w profilaktyce agresji uczniów; Terapia poznawczo-behawioralna w programach redukowania zachowań agresywnych u młodych przestępców; 19. Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Agresja - słowo wstępne, 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku, 3. Przestępczość nieletnich w Poslce w świetle statystyk, 4. Bezpieczenstwo szkoły w opinii nauczycieli, 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole, 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole, 7. Refleksje nad wynikami badan agresji, 8. Agresja w szkole. Uwarunkowania społeczne i kulturowe, 9. Polityka oświatowa państwa. zadania i ułomności, 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania, 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji, 12. Agresja dzieci i młodziezy - wyjaśnienie socjologiczne, 13. System psychoprofilaktyki rozowju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży, 14. Agresywne zachowania młodziezy jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań, 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
ICT: Driving force behind competency-based distance learning; Orchestrating interdependence in an international on-line learning community; Nauczanie, cybernetyka, jakość i efektywność; Stare wyzwania edukacyjne - nowe technologie - nowe wyzwania edukacyjne; Co hamuje rozwój e-nauczania w Polsce?; Poradnictwo psychologiczne on-line w systemie wsparcia psychospołecznego studentów; Metodologia projektowania szkoleń e-Learning; System do przeprowadzania testów; Współpraca między studentem a wykładowcą w nauczaniu wspomaganym przez Internet; Próba oceny przydatności kursów NETg w projektach edukacyjnych w UŁ; E-learning - nowa koncepcja świadczenia usług edukacyjnych szkół wyższych? Nauczyciel wspierający rozwój. Oczekiwania studentów studiów "wirtualnych" wobec nauczyciela on-line; Zastosowanie wielowartościowych relacji podobieństwa w automatycznym sprawdzaniu testów gramatycznych; Wspomaganie nauczania techniki cyfrowej poprzez Internet; Modelowanie wykładu w oparciu o bieżącą analize efektywności nauczania z wykorzystaniem platformy e-learningowej; Doświadczenia PUW w kształceniu pielęgniarek przez Internet; Język angielski na studiach internetowych Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych; Przygotowanie e-wykładów w technologii Tegrity WebLearner - studium przypadku; Metodyka i dydaktyka informatyki - kurs on-line; Nauczanie informatyki przez Internet w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych; Doświadczenia Ośrodka OKNO Politechniki Warszawskiej w rozwoju modelu i narzędzi edukacji na odległość; Significance if e-laboratory applictaion; Internetowe wspomaganie nauczania w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku; Doświadczenia Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie we wprowadzeniu internetowej platformy nauczania na odległość: e-sgh.pl oraz plany jej rozwoju; Wykorzystanie narzędzi autorskich do tworzenia szkoleń w l-edulacji; SCROM - mity i rzeczywistość; DOROTKA, czyli Doskonalenie Organizacji, Rozwoju oraz Tworzenia Kursów Akademickich przez Internet; Narzęzia kształcenia na odległość i ich wykorzystanie na Wydziałach Inżynierii Lądowej Politechniki Gdańskiej i Warszawskiej; Analiza możliwość rozszerzenia systemu zarządzającego nauczaniem opartego na licencji Open Source o implementację SCORM; Platforma ILIAS jako alternatywa dla komercyjnych aplikacji e-learningowych; The Elis Project - e-earning System as a part of Integrared Information System; Wprowadzenie zdalnej e-Edukacji do kształcenia podyplomowego - studium przypadku Instytutu Łączności; Wykorzystanie doświadczeń Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego w szkoleniach zdalnych dla biznesu; E-learning in Networked Society; Learning Organisation; Zajęcia asynchroniczne w programie studiów technicznych - możliwości rozwijania umiejętności krytycznego myślenia; Rola symulacji w "Post-graduate e-government and e-bussiness study".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Koncepcja kształcenia animatorów i menedżerów kultury w konteście obecnych uwarunkowań i nowych wyzwań - dyskurs interdyscyplinarny. Kształcenie animatorów i menedżerów kultury w wybranych ośrodkach akademickich - tradycje, współczesny model i plany na przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Aksjologia a studia pedagogiczne: 1. Akjologiczne wymiary ksztalcenia pedagogów, 2. Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenie pedagogów, 3. Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich, 4. Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktyczmy, 5. Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych. II. Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym: 6. Filozofia człowieka - filozofia edukacji - rozwój moralny studenta, 7. Aksjologiczny wymiar celow kształcenia pedagogów, 8. Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski, 9. Edukacja aksjlogiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu, 10. Stymulowaniew rozwoju moralnego pedagogów - kontekst pedagogiczno - psychologiczny, 11. Rozwój emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej. III. Edukacja aksjologiczna - kultura w edukacji: 12. Afirmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej, 13. Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania, 14. Pedagogika zabawy - nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej, 15. Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno - wychowawczych w polskiej szkole, 16. Zajęcia tereneowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii, 17. dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej. IV. Świat wartości studentów i nauczyieli akademickich: 18. Wartości życia czlowieka w opinii studentów pedagogiki, 19. Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?, 20. Autoedukacja studentów w kotekście preferowanych wartości, 21. "Uczucia duchowe" jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów, 22. Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów, 23. Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie do spotkania z osobą niepełnosprawną, 24. Edukacja akademicka niepełnosprawnych - wymiar aksjologiczny, 25. Czy mozna nauczyć cnoty?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia- sprawozdanie z badań własnych; Postrzegane Sparcie społeczne ze strony osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej; Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się; Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością; Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego; Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych; 2. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin; Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu; Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością; Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych; Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy dzielnej rodzinie; Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny; Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego- wybrane kierunki oddziaływań; 3. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowanie wsparcia w chorobie; Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym; Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego; Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich; Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Peto oraz usprawnianych tradycyjnie; Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową; Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodzin dziecka z chorobą nowotworową; Społeczne aspekty umierania dzieci z choroba nowotworową; Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny; Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii „Amazonki”); Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym; Wolontariat- pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modele i systemy szkolnictwa wyższego w państwach europejskich; 2. Instytucjonalne mechanizmy zapewniania jakości; 3. Wpływ instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości na autonomię szkół wyższych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa i higieny pracy; 2. Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy; 3. Czynniki zagrożeń zawodowych; 4. Ergonomia w kształtowaniu warunków pracy; 5. Kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy; 6. Ochrona przeciwpożarowa; 7. Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Teoretyczne podstawy formułowania strategii rozwoju: 1.1. Pojęcie strategii; 1.2. Rodzaje strategii; 1.3. Proces formułowania strategii; 1.4. Zarządzanie przez cele jako technika zarządzania strategicznego; 1.5. Cele a funkcje strategii rozwoju organizacji. Rozdział II. Akademia Humanitas na rynku szkolnictwa wyższego: 2.1. Okoliczności powstania i kierunki rozwoju Akademii Humanitas; 2.2. Struktura organizacyjna i oferta rynkowa Akademii Humanitas; 2.3. Współpraca Akademii Humanitas z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Rozdział III. Analiza strategii rozwoju Wyższej Szkoły Humanitas na lata 2008-2018: 3.1. Konkurencyjność w szkolnictwie wyższym; 3.2. Rola strategii w zarządzaniu uczelnią; 3.3. Strategia Wyższej Szkoły Humanitas na lata 2008-2018. Rozdział IV. Formułowanie strategii rozwoju Akademii Humanitas na lata 2021-2030: 4.1. Przygotowania uczelni do procesu opracowania nowej strategii rozwoju; 4.2.Opracowanie strategii rozwoju uczelni – etapy i wyzwania. Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidulanym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego „ukrytego” zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków. Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice maja trudnosć z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt. Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pisownia wyrazów z "ó"; Pisownia wyrazów z "u"; Pisownia wyrazów z "rz"; Pisownia wyrazów z "ż"; Dyktanda sprawdzające
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rynek, 2. Ograniczenia budżetowe, 3 Preferencje, 4. Użyteczność, 5. Wybór, 6. Popyt, 7. Preferencje ujawnione, 8. Równanie Słuckiego, 9. Kupowanie i sprzedawanie, 10. Wybór międzyokresowy, 11. Rynki aktywów, 12. Niepewność, 13. Aktywa ryzykowne, 14. Nadwyżka konsumenta, 15. Popyt rynkowy, 16. Równowaga, 17. Technologia, 18. Maksymalizacja zysków, 19. Minimalizacja kosztów, 20. Krzywe kosztów, 21. Podaż firmy, 22. Podaż gałęzi, 23. Monopol, 24. Rynki czynników, 25. oligopol, 26. Wymiana, 27. teoria
gier, 28.Produkcja, 29.Dobrobyt, 30.Efekty zewnętrzne , 31.Dobra publiczne, 32.Informacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe i Konferencyjne)
1. Struktura komunikatu, 2. Podstawy klasycznej logiki zdaniowej, 3. Zbiory, nazwy, relacje, 4. Wnioskowania wyższych rzędów, 5. Argumentacja i dyskusja, 6. Sofizmaty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej