Zawiera: R. 1 Przedsiębiorczość w praktyce w ujęciu narzędzi wspierających powstawanie i rozwój firm: Idea przedsiębiorczości; Kreowanie postaw przedsiębiorczych; Przedsiębiorczość w Unii Europejskiej; Wspieranie przedsiębiorczości w Polsce; Wspieranie przedsiębiorczości w województwie zachodniopomorskim; Projekt „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ramach specjalizacji Programowanie gier oraz Programowanie w Technikum Informatycznym SCI”. R. 2 Pozyskiwanie środków na realizację startupów: Źródła finansowania startupów w UE; Możliwości pozyskiwania wsparcia finansowego na realizację startupów ze środków zewnętrznych; Źródła finansowania startupów w statystykach; Innowacyjność w startupach. R. 3 Elementy prawa dla startupów: Formy prawne prowadzenia działalności; usługi w Internecie; Formy zatrudniania pracowników; Środki ochrony. R. 4 Analiza SWOT w przedsiębiorstwie z branży IT: Geneza analizy macierzowej; etapy opracowywania analizy na przykładzie SWOT; ocena i interpretacja czynników wewnętrznych i zewnętrznych; Zastosowanie w praktyce analizy SWOT. R. 5 Pomysł na biznes w branży IT: Analiza przedsiębiorstwa; Planowanie w przedsiębiorstwie (informatycznym); Opracowanie biznes planu w kontekście potrzeb przyszłego przedsiębiorstwa. R. 6 Kreowanie wizerunku i promocja przedsiębiorstw z branży IT: Istota wizerunku i praktyczne znaczenie w prowadzeniu przedsiębiorstwa informatycznego; Narzędzia promocji przedsiębiorstw w branży IT. R. 7 Outsourcing usług źródłem wzrostu efektywności w branży IT: Co to jest outsourcing? Jego zalety i wady; outsourcing usług IT; Przykłady pozostałych usług outsourcingowych wpływających ba wzrost efektywności stratupów z branży IT. R. 8 Dobre praktyki z zakresu startupów w sektorze IT: CD Projekt RED; UpMenu.
Zbiór stanowi omówienie metodologicznych aspektów zarządzania z trzech głównych perspektyw: społecznej (uwzględniającej socjokulturowe uwarunkowania funkcjonowania organizacji, rolę człowieka i jego szeroko rozumiane kompetencje), narzędziowej (techniczne aspekty działania organizacji) oraz globalnej (sprawność funkcjonowania organizacji rozumianej jako system otwarty, pozostający w relacji ze swoim otoczeniem). Zawiera interesujące opracowania dotyczące: zarządzania wiekiem; ról konsultanta w procesie doradczym; komunikacji w doradztwie biznesowym; postaw jako elementu kształtowania kompetencji pracowniczych; kreatywności w pracy coacha i zastosowania coachingu w zarządzaniu; budowania więzi interpersonalnych w organizacji; elastyczność pracowników w kontekście pomiarów satysfakcji z pracy; ryzyka w zarządzaniu projektami; analizy sieci społecznych; granic stosowania action research w zarządzaniu; perspektywy fenomenologicznej w zarządzaniu; restrukturyzacji firm, wchodzących na rynki zagraniczne; wybranych elementów różnych koncepcji patologii organizacji; modelu współpracy postrzeganego jako narzędzie kreowania przewagi kooperacyjnej w usługach publicznych i społecznych; kształtowania organizacji uczącej się w sektorze publicznym. Rozważania autorów koncentrują się na poszukiwaniu najszerszych uogólnień odnoszących się do świadomego i celowego działania, rozpatrywanego ze względu na jego sprawność, dlatego książka może liczyć na zainteresowanie teoretyków i praktyków zarządzania.