Form of Work
Książki
(15)
Status
only on-site
(11)
available
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(11)
Author
Stewart John
(3)
Waśkiewicz Olena
(2)
Bauer Joachim
(1)
Cialdini Robert
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Kenrick Douglas t
(1)
Królikowska Beata
(1)
Kwiatkowska Anna
(1)
Majerek Bożena
(1)
Neuberg Steven L
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Orski Marek
(1)
Rott Dariusz
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Stojanowska Elżbieta
(1)
Styśko Małgorzata
(1)
Szopski Marek
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Subject
Spostrzeganie interpersonalne
(10)
Stosunki interpersonalne
(7)
Komunikacja społeczna
(5)
Psychologia społeczna
(4)
Autoprezentacja
(3)
Empatia
(2)
Grupy społeczne
(2)
Postawy
(2)
Agresywność
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Etyka
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język
(1)
Klasyfikacja
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kultura
(1)
Miłość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Neurony
(1)
Psychologia
(1)
Public Relations
(1)
Samopoznanie
(1)
Spostrzeganie
(1)
Struktura społeczna
(1)
Szczęście
(1)
Sądy (psychol.)
(1)
Teoria atrybucji
(1)
Tolerancja
(1)
Uprzedzenia
(1)
Wina (etyka)
(1)
Władza
(1)
Zachowanie
(1)
15 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0298-2
Część I Wprowadzenie teoretyczne: 1. Proces atrybucji winy, 2. Rola odniesienia zdarzenia do Ja w procesie odwołania, 3. Rola stereotypów w procesie obwiniania, 4. podsumowanie. Część II badania empiryczne: 5. Ogólna charkterystyka programu badawczeg, 6. Eksperyment 1, 7. Eksperyment 2, 8. Rola stereotypu sprawcy i odniesienia negatywnego zdarzenia do Ja w obwinianiu - konkluzje końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60083-12-6
I. Niezaangażowany obserwator 1. Empatia, pobudzenie empatyczne i zachowania prospołeczne 2. Rozwój cierpienia empatycznego 3. Empatyczny gniew, współczucie, poczucie winy i poczucie niesprawiedliwości II. Sprawca 4. Poczucie winy i internalizacja (uwewnętrznienie) norm moralnych 5. Od dyscypliny do internalizacji III. Wyobrażone sprawstwo 6. Relacyjne poczucie winy oraz inne rodzaje wyobrażonego poczucia winy IV. zy sama empatia wystarczy? 7. Ograniczenia empatii: nadmierne pobudzenie i błędy poznawcze V. Empatia i zasady moralne 8. Interakcje i związki empatii z zasadami moralnymi 9. Rozwój zasad sprawiedliwosci opartych na empatii 10. Dylematy związane z wieloma osobami oczekującymi pomocy oraz z wyborem między troską a sprawiedliwością VI. Kultura 11. Problem uniwersalności kultury VII. Interwencja 12. Wnioski dotyczące socjalizacji i edukacji moralnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Stosowana / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 978-83-01-15571-1
1. Zjawiska rezonansu dnia codziennego: czemu ja czuje to, co ty czujesz; 2. Odkrycie neurobiologiczne: co potrafią neurony lustrzane; 3. Jak dziecko dostraja się do świata i problem autyzmu; 4. Neurony lustrzane i pochodzenie języka; 5. Twój obraz we mnie, mój obraz w Tobie: odzwierciedlenie i tożsamość; 6. Namiętne układy lustrzane: flirt i miłość; 7. Międzyludzki obszar znaczeniowy: wspólnota społeczna i społeczna śmierć; 8. Środowisko dla młodzieży i szansa dla szkoły; 9. Neurony lustrzane w medycynie i psychoterapii. 10. Relacje dnia codziennego codziennego kierowanie własnym życiem: czego możemy się nauczyć od komórek lustrzanych; 11. Geny, mózg i kwestia wolnej woli; 12. Odzwierciedlenie jako motyw przewodni ewolucji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-09409-9
1.Czym jest kultura?, 2.CZym jest komunikowanie, 3.Tożsamość a komunikowanie, 4.Percepcja a komunikowanie, 4.Kultura a zachowanie, 6.Niechęć do innych/obcych, 7.Język a komunikowanie, 8.Komunikowanie niewerbalne, 9.Instytucje społeczne, 10.Kompetentne komunikowanie międzykulturowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 397)
ISBN: 83-7271-302-2
1. Typy postaw wobec osób postrzeganych jako one, 2. Determinanty procesu społecznego i poznawania ludzi, 3. Komponenty postaw nietolerancyjnych, 4. Metodologiczne podstawy badań własnych, 5. Kierunki badań empirycznych nad postawami wobec osób postrzeganych jako inne, 6. Postawy młodzieży licealnej wobec osób postrzeganych jako inne w świetle badań własnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-0113298-1
Cz.I Podstawy : 1. Idea książki, 2. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, 3. Komunikacja werbalna, 4. Komunikacja niewerbalna. Cz.II Otwartość jako "wdech" : 5. Samoświadomość, 6. Świadomość obecności innych, 7. Słuchanie. Cz.III Otwartość jako "wydech" : 8. Ujawnianie siebie, 9. Męskie i kobiece style ekspresji. Cz.IV Związki : 10. Negocjowanie związku, 11. Przyjaźń, 12. Rodziny, 13. Bliscy partnerzy. Cz.V Ponad podziałami : 14. Konflikt, 15. Komunikowanie się między kulturami. Cz.VI Różne spojrzenia na komunikację między osobami :
16.Spojrzenie nauczyciela, 17.Spojrzenie psychoterape uty, 18.Spojrzenie filozofa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-01-14513-7
Cz.I Podstawy : 1. Idea książki, 2. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, 3. Komunikacja werbalna, 4. Komunikacja niewerbalna. Cz.II Otwartość jako "wdech" : 5. Samoświadomość, 6. Świadomość obecności innych, 7. Słuchanie. Cz.III Otwartość jako "wydech" : 8. Ujawnianie siebie, 9. Męskie i kobiece style ekspresji. Cz.IV Związki : 10. Negocjowanie związku, 11. Przyjaźń, 12. Rodziny, 13. Bliscy partnerzy. Cz.V Ponad podziałami : 14. Konflikt, 15. Komunikowanie się między kulturami. Cz.VI Różne spojrzenia na komunikację między osobami :
16.Spojrzenie nauczyciela, 17.Spojrzenie psychoterape uty, 18.Spojrzenie filozofa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14513-7
Cz.I Podstawy : 1. Idea książki, 2. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, 3. Komunikacja werbalna, 4. Komunikacja niewerbalna. Cz.II Otwartość jako "wdech" : 5. Samoświadomość, 6. Świadomość obecności innych, 7. Słuchanie. Cz.III Otwartość jako "wydech" : 8. Ujawnianie siebie, 9. Męskie i kobiece style ekspresji. Cz.IV Związki : 10. Negocjowanie związku, 11. Przyjaźń, 12. Rodziny, 13. Bliscy partnerzy. Cz.V Ponad podziałami : 14. Konflikt, 15. Komunikowanie się między kulturami. Cz.VI Różne spojrzenia na komunikację między osobami :
16.Spojrzenie nauczyciela, 17.Spojrzenie psychoterape uty, 18.Spojrzenie filozofa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-960-1
Zawiera: Rozdział 1. Do czego są potrzebne metapercepcja oraz poczucie transparentności własnej osoby?: Trafność metapercepcji; Funkcje metapercepcji; Pożądana metapercepcja; Iluzja transparentności; Konsekwencje zainteresowania społecznym odbiorem własnej osoby; Opis celów badawczych. Rozdział 2. Wpływ akceptacji i odrzucenia na metapercepcję cech wspólnotowych oraz sprawczych. Rola płci i samooceny jednostki: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Kobiety; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet o różnej samoocenie; Mężczyźni; Porównanie pozytywności metapercepcji mężczyzn o różnej samoocenie; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet i mężczyzn; Dyskusja; Perspektywa dalszych badań. Rozdział 3. Wpływ akceptacji i odrzucenia oraz ocen cech jednostki na samoocenę i przeżywane emocje: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Stabilność samooceny osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji negatywnych u osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji pozytywnych u osób o różnej samoocenie; Dyskusja. Rozdział 4. Poczucie transparentności zalet i wad u kobiet i mężczyzn w sytuacjach akceptacji oraz odrzucenia: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Poczucie transparentności zalet wspólnotowych; Wady wspólnotowe; Zalety sprawcze; Wady sprawcze; Różnice płciowe; Porównanie wielkości poczucia transparentności cech różnego rodzaju; Dyskusja. Rozdział 5. Wpływ informacji o transparentności własnych cech sprawczych i wspólnotowych na zadowolenie z relacji oraz percepcję partnera. Rola sposobu konstruowania Ja: Metoda; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Zadowolenie z kontaktu; Oceny cech partnera; Porównanie ocen cech wspólnotowych z oceną cech sprawczych partnera; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla zadowolenia z relacji; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla ocen cech partnera; Dyskusja. Rozdział 6. Wpływ informacji o poziomie transparentności własnej osoby na chełpliwość autoprezentacji kobiet i mężczyzn o różnej samoocenie: Metoda; Procedura badania; Wyniki; Porównanie autoprezentacji kobiet z autoprezentacją mężczyzn; Dyskusja. Rozdział 7. Rola metapercepcji w efektywności autoprezentacji osób o różnej samoocenie w warunkach aprobaty i dezaprobaty ze strony partnera: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność autoprezentacji; Pozytywność metapercepcji; Ocena spostrzeganej negatywności postawy partnera; Trafność ocen postaw partnera; Znaczenie metapercepcji dla efektywności autoprezentacji; Dyskusja. Rozdział 8. Pożądana metapercepcja i transparentność w małżeństwie oraz związkach koleżeńskich kobiet i mężczyzn o różnych orientacjach społecznych Ja: Problematyka badań: Badanie I. Związki małżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w zakresie cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych oraz orientacji HC dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze sprawczej; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech wspólnotowych w związkach małżeńskich; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z małżeństwa; Podsumowanie; Badanie II. Związki koleżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Metoda do pomiaru zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech sprawczych; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Podsumowanie; Dyskusja. Rozdział 9. Wpływ aktywizacji Ja niezależnego i Ja współzależnego oraz informacji zwrotnych na pożądaną metapercepcję oraz transparentność cech wspólnotowych i sprawczych w relacjach intymnych kobiet: Metoda: Osoby badane; Procedura badania i zastosowana manipulacja; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność aktywizacji Ja; Wpływ aktywizacji Ja oraz informacji zwrotnych na obraz własnej osoby; Pożądana metapercepcja; Pożądana transparentność; Porównanie pożądanej obiektywnej metapercepcji z pożądaną transparentnością; Rola obrazu Ja dla pożądanej metapercepcji; Rola obrazu Ja dla pożądanej transparentności; Dyskusja; Ograniczenie wniosków z badań; Porównanie pożądanej transparentności i metapercepcji w związkach intymnych kobiet na początku znajomości oraz w relacjach długotrwałych. Rozdział 10. Zakończenie. Bibliografia. Aneksy. Indeks nazwisk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-87957-62-3
R.1 Wprowadzenie do psychologii społecznej : Czym jest psychologia społeczna; Psychologia społeczna-główne perspektywy teoretyczne; Podstawowe zasady zachowania społecznego; jak psycholodzy badają zachowania społe czne; Jakie jest miejsce psychologii społecznej wśród innych nauk? R.2 Osoba a sytuacja : System motywacyjny :motywy i cele; System reprezentacji poznawczych:nasz obrza świata i siebie; System afektywny:uczucia; Od o soby do zachowania. R.3 Poznanie społeczne zrozumienie siebie i innych : Poznawanie świata społecznego; Cel: zminimalizowanie wysiłku umysłowego; cel:zarządzanie w izerunkiem własnej osoby; Cel:słuszność. R.4 Autopre zentacja : Czym jest autoprezentacja?; Cel:wzbudzać sy mpatię; Cel:uchodzić za osobę kompetentną; Cel:dowieść swego statusu i władzy. R.5 Perswazja : Definicja i charakterystyka preswazji; Cel:Trafny obraz rzeczywis tości; Cel:zgodność; Cel:zyskanie aprobaty społecznej. R.6 Wpływ społeczny : Kategorie wpływu społecznego:kon formizm,uległość i posłuszeństwo; Cel:dokonanie właści wego wyboru; Cel:zdobycie aprobaty społecznej; Cel:za rządzanie wizerunkiem własnej osoby.R.7 Afilacja i prz yjażń : Definicja afilacji i przyjaźni; Cel:zdobycie w sparcia społecznego; Cel:gromadzenie informacji; Cel: zdobycie wysokiego statusu; Cel:wymiana korzyści mater ialnych. R.8 Miłość i związki romantyczne : Czym jest miłość i związki romantyczne; Cel:uzyskanie satysfak cji seksualnej; Cel:stworzenie więzi rodzinnych; Cel: zdobycie zasobów materialnych i pozycji społecznej. R.9 Zachowania prospołeczne : Definicja zachowań pro społecznych; Cel:korzyści materialne i genetyczne; Cel :aprobata i pozycja społeczna; Cel:zarządzanie wizerun kiem własnej osoby; Cel:zarządzanie nastrojami i emocj ami; Czy altruizm istnieje? R.10 Agresja : Definiowani e agresji; Cel:rozładowanie napięcia; Cel:osiągnięcie korzyści materialnych i społecznych; Cel:zdobycie lub utrzymanie wyskiej pozycji społecznej; Cel:obrona sie bie lub innych; Przeciwdziałanie przmocy. R.11 Uprze dzenia,stereotypy,dyskryminacja : Globalne uprzedzenia ; Cel:osiagnięcie materialnych korzyści dla własnej grupy; Cel:zyskanie aprobaty społecznej; Cel:zarządza nie wizerunkiem własnej osoby; Cel:oszczędność poznawc za; Przeciwdziałanie uprzedzeniom, stereotypom i dys kryminacji. R.12 Grupy : Natura grupy; Cel:realizacja zadań; Cel:podejmowanie słusznych decyzji; Cel:zdoby cie pozycji lidera. R.13 Globalne dylematy społeczne : Definiowanie dylematów społecznych; Cel:osiąganie na tychmiastowej korzyści; Cel:obrona siebie i własnej gr upy. R.14 Zintegrowana psychologia społeczna : Główne perspektywy teoretyczne psychologii społecznej; Łącze nie różnych perspektyw; Dlaczego metoda badawcza jest ważna?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Dodruk 2. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe , 2013. - 635, [1] s. : rys., tab. ; 31 cm.
ISBN: 978-83-7383-453-8
1.Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna; 2. Motywy społeczne; 3. Poznanie społeczne; 4. Przekonania społeczne; 5. Spostrzeganie osób; 6. Spostrzeganie siebie; 7. Samoocena; 8. Postawy; 9. Moralność; 10. Szczęście; 11. Wpływ społeczny; 12. Atrakcyjność; 13. Miłość; 14. Prospołeczność; 15. Agresja; 16. Konflikt społeczny; 17. Władza; 18. Grupa społeczna; 19. Stosunki międzygrupowe; 10. Kobiety i mężczyźni.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-912865-6-8
Manipulacje skoncentrowane na samoocenie; Manipulacje wykorzystujące dysonans poznawczy; Manipulacje emocjami; Manipulacje poczuciem kontroli; Manipulacje oparte na wrodzonych automatyzmach; Manipulacjyne kontrowersje; Psychologia przeciwstawienia się manipulacjom.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85459-42-1
Cz.I Obiekt jako źródło reguł procesu kategoryzacji społecznej: 1. Wprowadzenie: podstawowe pojęcia, podstawowe problemy; 2. Przetwarzanie kategorialne i analityczne; Cz.II Podmiot jako źródło reguł kategoryzacji społecznej: 1. Podmiot w ujęciu poznawczym: człowiek wobec informacji; 2. Podmiot w ujęciu poznawczo-motywacyjnym; 3. Podmiot jako istota społeczna; 4. Teoria tożsamości osobistej i społecznej Marii Jarymowicz i jej współpracowników; Cz.III Tożsamość podmiotu w procesach kategoryzacji społecznej - badania własne: 1. Problematyka badań własnych; 2. Metoda; 3. Znaczenie obiektu i jego cech w procesach kategoryzacji społecznej; 4. Znaczenie tożsamości podmiotu w procesach kategoryzacji społecznej; 5. Tożsamość społeczna a procesy kategoryzacji społecznej. Podsumowanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-51-7
1.Wprowadzenie, 2.Spostrzeganie i ocenianie innych, 3.Porozumiewanie się, 4.Natura wzajemnych relacji, 5.Jednostka w grupie, 6.Proces wywierania wpływu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again