Form of Work
Książki
(20)
Status
only on-site
(18)
available
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(18)
Author
Mikułowski Pomorski Jerzy
(2)
Baran Stanley J
(1)
Baudrillard Jean
(1)
Bendyk Edwin
(1)
Białobłocki Tomasz
(1)
Burnecka Małgorzata
(1)
Chmielewski Piotr
(1)
Davis Dennis K
(1)
Dijak Jan van
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(1)
Fleischer Michael
(1)
Fras Janina
(1)
Golka Marian
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Jurkowski Ryszard
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Krieger-Kneja Jolanta
(1)
Królak Sławomir
(1)
Mattelart Armand
(1)
Moroz Janusz
(1)
Mucha Janusz
(1)
Nowina Konopka Maria
(1)
Paprocka-Piotrowska Urszula
(1)
Pańków Włodzimierz
(1)
Pisarek Walery
(1)
Sadza Agata
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Trybulec Marcin
(1)
Zacher Lech W
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(17)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Subject
Komunikacja społeczna
(16)
Społeczeństwo
(11)
Społeczeństwo informacyjne
(10)
Środki masowego przekazu
(8)
Internet
(5)
Kultura
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Demokracja
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarze
(1)
Elita władzy
(1)
Globalizacja
(1)
Informacja
(1)
Języki
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Konstruktywizm
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kultura masowa
(1)
Marketing polityczny
(1)
Naród
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjologia
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Struktura spoeczna
(1)
Struktura społeczna
(1)
Transformacja systemu społeczno
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Unia Europejska
(1)
Wolność słowa
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Świadomość społeczna
(1)
25 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-7414-020-8
1. Życiodajny impuls, 2. śmierć odległości, 3. Język i społeczeństwo, 4.Świt społeczeństwa sieciowego, 5. Imperium sieciowe, 6. Mały świat kolesiów, 7. Niebezpieczne wirusy, 8. Tragedia wspólnego pastwiska, 9. Państwo nadzoru, 10. Na początku był algorytm, 11. sieciowa wojna, 12. Adaptuj albo giń, 13. I stała się ciemność, 14. Biologia systemów, 15. Nowa nauka sieci, 16. Koniec człowieka?, 17. Niezapowiedziane rewolucje
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15663-3
1.Komunikowanie czy nie-komunikowanie?: Konteksty i podkonteksty komunikowania i nie-komunikowania; Ekrany w rozwoju komunikowania; Bariery i zakłócenia w komunikowaniu; Fazy i filtry w odbiorze przekazów; Problemy komunikowania międzykulturowego. 2. Społeczeństwo informacyjne czy (dez)informacyjne?: czym jest społeczeństwo informacyjne?; Wirtualność wirtualności; Manipulacja w społeczeństwie informacyjnym; Szanse demokratyzacji w społeczeństwie informacyjnym; Nierówności i niedostatki społeczeństwa informacyjnego; Zalew informacji a deficyt mądrości. 3. Przekaz czy przemyt?: Stereotypy w komunikowaniu i kulturze; Powab mitu. Mit o polityce i sztuce; Graffiti jako przejaw bezradności komunikacyjnej; Spektakle konsumpcji i biedy; Ufność i nieufność wobec zaufania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88594-26-5
R.I Doświadczenia dialogu społecznego i demokracji konsensualnej w świecie zachodnim i w Polsce. Racje za i przeciw: Dialog społeczny - standard europejski stosunków przemysłowych; Dialog społeczny - doświadczenia polskie. R.II Główni uczestnicy dialogu społecznego w dzisiejszej Polsce: Organizacje pracobiorcy; Organizacje pracodawców; Państwo jako partner stosunków i dialogu społecznego. R.III Główni aktorzy polskiej sceny politycznej wobec dialogu i demokracji konsensualnej: Partie polityczne a dylemat: konsens czy konflikt - wyniki badań; Partie polityczne a dialog społeczny - formuła i praktyka transformacji; Partie a dialog społeczny - deklaracje liderów partii; Partie a dialog społeczny - opinie i oceny partnerów społecznych i politycznych. R.IV Dialog społeczny w Polsce w okresie adaptacji go spodarki polskiej do wymogów UE - diagnoza i elementy prognozy: Koncepcje, definicje, tematyka i uczestnicy dialogu społecznego; Opis i diagnoza aktualnego stanu dialogu społecznego; Przyczyny zaniku lub osłabienia dialogu społecznego w ostatnim okresie; Integracja europejska a dialog społeczny w Polsce. Warunki zinstytucjonalizowanego dialogu społecznego; Scenariusz przyszłości dialogu społecznego w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-242-0445-8
Rozdział I: Komunikacja kulturowa. 1. Pojęcie. 2. Komunikacja i jej nawiązanie. 3. Komunikacja jako spotkanie. 4. Jakie są granice komunikacji? 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej. Rozdział II: Międzynarodowość jako płaszczyzna komunikacji. 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy. 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci. 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych. 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa. 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska. 6. Komunikowanie polityczne. 7. Komunikowanie międzynarodowe. 8. Wielokulturowość a międzynarodowość. 9. Komunikacja międzykulturowa. Rozdział III: Ewolucja modeli komunikacji i komunikowania. 1. Tradycyjne modele komunikacji. 2. Późniejsze modele komunikowania. 3. Społeczne funkcje komunikowania. 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji. 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych. 6. Nowe spojrzenie na akt komunikacji. Rozdział IV: Komunikowanie w zmieniającym się społeczeństwie. 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej. 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami. 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę. Rozdział V: Rola zmysłów w procesie komunikacji. 1. Pierwotny poziom kulturowy. 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni. 3. Dotyk. 4. Smak. 5. Węch. 6. Słuch. 7. Wzrok. Przekaz wizualny. Rozdział VI: Kultura a jednostka. 2. Kultura i cywilizacja. 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze. 4. Kultura jako nastawienie na wartości. 5. Kultura jako komunikacja. 6. Fragmentaryzacja społeczna. Rozdział VII: Kulturowe postacie komunikacji. 1. Style poznawcze. 2. Język. 3. Style komunikacji. 4. Ramowanie medialne. 5. Metafora. 6. Gatunki. 7. Dyskurs. Rozdział VIII: Typy kultur narodowych w perspektywie komunikacji. 1. Charakter społeczny i charakter narodowy. 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca. 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego. 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa. Rozdział IX: Europejczycy w świetle wymiarów kultury. 1. Wstęp. 2. Źródła zróżnicowań. 3. Inteligencja a różnice zamożności. 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego. 5. Kontekst. 6. Preferencje kulinarne. 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich. 8. Przykłady dwu narodów europejskich. Rozdział X: Od spotkania kulturowego do wielokulturowości.1. Spotkanie międzykulturowe. 2. Podejście emiczne i etniczne. 3. Obcy. 4. Dzieci trzeciej kultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 127)
ISBN: 83-7306-315-3
I. Kierunki badań i zastosowania praktyczne we współczesnej glottodydaktyce, II. Kompetencja wielojęzyczna i kształcenie zawodowe, III. Glottodydaktyka ogólna a szczególna, IV. Kształtowanie kompetencji językowej, komunikacyjnej i interkulturowej, V. Nowe technologie w procesie nauczania i uczenia się, VI. Organizacja procesu dydaktycznego - propozycje nowych rozwiązań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Komunikowanie się. Zarys wykładu / Ryszard Jurkowski. - Warszawa : Wyższa Szkoła Menedżerska SIG, 2004. - 164, [2] s. : rys.; tab. ; 21 cm.
ISBN: 83-87919-54-3
1. Proces komunikowania się: Pojęcie procesu komunikowania się; Modele interpersonalnego komunikowania się; Rodzaje przekazów w komunikowaniu się; Umiejętność przekonywania w komunikowaniu się; 2. Społeczne zachowanie się: Jednostka i jej zachowania; Grupa społeczna i jej zachowania; Zachowania zbiorowości; Niektóre aspekty osobowości w relacjach społecznych; Błędy przy opisywaniu i wyjaśnianiu przyczyn zachowania społecznego; 3. Specyficzne formy komunikowania się: Komunikowanie się w związkach; Komunikowanie się w grupach społecznych; Komunikowanie się poprzez konflikt społeczny; Komunikowanie się międzykulturowe; Komunikowanie się dla wywierania wpływu dla ludzi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Kultura. Osobowość. Polityka / red. Piotr Chmielewski. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2002. - 531 s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 83-88495-91-7
Naród i etniczność. Obraz Ukrainy w polskiej prasie, studium przypadku. Teoretyczne podstawy analizy stosunków sąsiedzkich, Być mniejszością w większości, Ethnic conflict resolution in scandinavia, Psychologiczny kontekst postaw patriotycznych i nacjonalistycznych. Polityka. The polish presidency: a retrospective, System differences in political elites, Is the united states still a democracy?, Thinking adn (Un)doing: legitimacy deficit and the fall of socialism, Władza i kooperacja, Meandry procesu instytucjonalizacji zachowań wyborczych społeczeństwa polskiego, Kultura. Przegląd poznawczych teorii rozwoju moralnego, Technologie komunikacji a opinia publiczna, Świadkowie Jehowy: charakterystyka wyznania, Wiry globalizacji, Transformacja. Kilka uwag o kryzysach i ich badaniu, Kto jeszcze lubi socjalizm i dlaczego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-242-2752-5
Rozdział 1. Charakterystyka szkoły z Toronto; Rozdział 2. Problemy determinizmu technologicznego; Rozdział 3. Alternatywne modele podmiotowości Rozdział 4. Przyczynowość i media w perspektywie umysłu rozszerzonego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2843)
ISBN: 83-229-2697-9
1. Miejsce i rola mediów masowych w procesach demokratyzacyjnych, 2. Niezamierzone skutki "komunikacyjnej ideologii" w kontekście społeczeństwa informacyjnego, 3. Wolność słowa w Maroku: normy, ograniczenia i demokratyzacja , 4. Transformacja mediów w Europie Środkowo-Wschodniej: komplikacje wolności dla każdego, 5. Problem upolitycznienia mediów elektronicznych w Czechach i na Słowacji, 6. Wpływ "pomarańczowej rewolucji" na wolność słowa w wyborach prezydenckich na Ukrainie w 2004 roku, 7. Kwestia wolności mediów na Białorusi, 8. Agresja, przemoc i terror w telewizyjnych programach informacyjnych w Polsce, 9. Ugrupowania zielonych jako uczestnicy sfery komunikowania politycznego w Polsce w latach 1989-2004
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7688-029-7
Cz. I : Internet i jego wykorzystywanie w przestrzeni społecznej : Kultura Internetu . Technologia komunikacji i problem integracji społecznej ; Internet w języku jako źródło nadawania znaczeń codzienności ; McLuhanowska retrybalizacja na przykładzie na przykładzie Internetu ; Wirtualne państwa - zabawa , nostalgia , utopia ; Cyberbullying - nowe technologie jako narzędzia stosowania przemocy psychicznej ; Wpływ Internetu na przemiany w muzyce rozrywkowej ; Wirtualizacja pamięci i żałoby w dobie późnej nowoczesności ; Internet nową przestrzenią publiczną , czy nową sferą publiczną ? Analiza serwisów dziennikarstwa obywatelskiego w Polsce ; Współczesne formy autokreacji - blogi publicystyczne , serwisy społecznościowe , czaty ; Blogi - indywidualna ekspresja , światowe forum , kreowanie marek ? ; Portale społecznościowe . Czy są miejscem występowania zjawisk społecznych ? ; Oczekiwania użytkowników Sieci wobec Internetu ; Sieciowa (nie) codzienność . Antropologiczne konteksty (nie) korzystania z Internetu ; Prawo do prywatności a rozwój nowych technologii informatycznych . Szanse i zagrożenia ; Cz. II : Nowe technologie i nowa kultura - kultury symulacji : " Jestem jak spot , co przerywa taką sygnitywną ciszę " - poezja i nowe media ; Nowe media a przestrzeń sztuki . Twórca , odbiorca i dzieło ; Sztuka w procesie cybernetyzacji . O możliwościach realizacji nowej twórczości akademickiej ; Pokolenie 160 znaków , czyli wpływ nowych technologii na relacje międzyludzkie ; Mediatyzacja kultury - zagrożenie czy wyzwanie przyszłości ? Refleksja w kontekście opinii przyszłych pedagogów ; Społeczeństwo w kulturze symulacji ; Kultura symulacji w ujęciu temporalnym . Jean Baudrillarda koncepcja "czasu rzeczywistego " ; Tryumf symulacji nad rzeczywistością ? Wpływ gier komputerowych na zachowania komunikacyjne graczy ; Prezentacja multimedialne - komunikacja czy sztuka ; Cz. III : Świat przyrody , świat techniki - społeczeństwo w środowisku przyrodniczym : Wpływ kryzysów klimatycznych na przeszłe i przyszłe zachowania ludzkich populacji . Technologie przetrwania ; Konceptualizacja zagrożeń biotechnologicznych w kulturze audiowizualnej ; Implant ślimakowy : on / off - słyszę / nie słyszę ; Terminologia nauk ścisłych w tekstach wyznaniowych nowych ruchów religijnych ; Technika . Między magią a religią . Czy nowa mitologia ? ; Nowoczesne technologie a jakość umierania w dzisiejszych czasach ; Czy współczesne łowiectwo jest społeczną technologią ? ; Humanizm jako kategoria łącząca nauki przyrodnicze i nauki społeczne ; Cz. IV : " Technologie społeczne " w społeczeństwie opartym na wiedzy : Uczyć się innowacyjności . Społeczeństwo i kultura w wieku globalnej konkurencji ; Intelektualiści , eksperci i profesjonaliści w okresie budowania społeczeństwa wiedzy . Przemiany ról społecznych absolwentów uczelni ; Gospodarka oparta na wiedzy - wzrost , ugruntowanie i kryzys ; Między betonem a bitem . Rola kapitału ludzkiego i społecznego w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego ; Wpływ nowoczesnych środków przekazu , łączności i komunikacji na życie społeczne w wiejskiej społeczności lokalnej ; Konsumpcja wyrzeczeń - problem bezrobocia w społeczeństwie ponowoczesnym ; Organizacja ucząca się . Sposoby nabywania i zarządzania wiedzą . Wybrane aspekty ; Estetyka jako inspiracja rozwoju nauk o zarządzaniu ; Efektywność a reprezentatywność współczesnych systemów demokratycznych . Technokracja a demokracja . Polskie dylematy na tle sytuacji V Republiki Francuskiej ; Slogan polityczny jako językowy środek technik perswazyjnych w komunikacji ze społeczeństwem podczas kampanii wyborczej ; Arytmia czy przeplatanie ? Ponowoczesny wzór przebiegu życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-925213-2-7
Część I: Internet jako medium globalne. Szanse i zagrożenia rozwoju. O potrzebie etyki informatycznej; Internet jako medium edukacyjne - szanse oraz zagrożenia; Charakterystyka problematycznego używania Internetu wśród polskich internautów; Kreowanie społeczności informacyjnej poprzez listę mailingową; Szanse i zagrożenia rozwoju handlu elektronicznego w Polsce. Część II: W stronę socjologii internetu. Analizy i interpretacje. Wolność słowa a zjawisko inwigilacji przekazu internetowego; Alienacja i samotność w sieci vs grupowość i kapitał społeczny w Internecie; Internet i jego wpływ na kontakty społeczne; Internetowe nieposłuszeństwo obywatelskie. Szansa dla rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Etyka publikacji stron WWW; Wizerunek polskich ekologów w Internecie; E-learning. O co tak właściwie chodzi? "www.kobieta.pl" Socjologiczna analiza aktywności kobiet w Sieci oraz stron internetowych dla kobiet; Dziecko w Internecie - przestrzeń zagrożeń, szans i rozwoju. Część III: Ku społeczeństwu sieciowemu. Internet jako źródło przeobrażeń socjokulturowych. Web 2.0 - współczesny paradygmat internetu; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej, zbudowanej w oparciu o nazwisko. Odbiór społeczny; Library 2.0. Nowe wyzwanie dla polskich bibliotek. Część IV: Wirtualna (nie)rzeczywistość internetu. Kulturowe i językowe kody sieci. Psychologiczne determinanty uzależnienia od internetu; Wielojęzyczność tekstów kultury a sieciowe przemiany komunikacyjne (na przykładzie dramatu Krzysztofa Rudowskiego "Cz@t"); Cyberprzestrzeń a rzeczywistość wirtualna; Netografia Universalis. Nowe oblicze bibliografii; Uczestnicy listy dyskusyjnej internetowego serwisu giełdowego Parkiet jako przykład społeczności wirtualnej oraz ich sposób komunikacji. Część V: Technologiczne subkultury internetu. Społeczno-kulturowe zróżnicowanie użytkowników Internetu; Odbiorca zniewolony czyli o czytaniu literackiego hipertekstu; Blogosfera czy "błogosfera" - słów kilka o naturalnej sztuczności blogów; Triobriandczycy XXI wieku. O wymianie książek audio przez społeczność peer-to-peer. Część VI: Technologie i zastosowania internetu. Internet w badaniach psychologicznych; Wyszukiwanie informacji multimedialnych w Internecie; Szyfrowanie informacji w Internecie; Katalogowanie Internetu na przykładzie polkiego subject gateway'a nauki o informacji; Podpis elektroniczny w Internecie; Internet jako podstawa tworzenia wartości dla firm i ich klientów; Bankowość elektroniczna; Internet jako narzędzie komunikacji polskich producentów odzieży dziecięcej; Wykorzystanie Internetu w bankowości; Elektroniczny system informacji i komunikacji w samorządzie terytorialnym; Wykorzystanie Internetu na rynku usług transportowych - na podstawie badań przeprowadzonych wśród firm transportowych, spedycyjnych oraz transportowo-spedycyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2974)
ISBN: 978-83-229-2864-6
1. Forma i wzór, 2. Emocje, 3. Społeczeństwo i komunikacja, 4. Rozsądny konstruktywizm, 5. Wszystko jest komunikacją, 6. Problem dualizmu i jego możliwe rozwiązanie, 7. Koncepcje trzeciej rzeczywistości, 8. Obraz świata, 9. Normatywika, 10. Definicje, 11. Aneks
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-242-0896-8
I. Przemiany świadomości społeczeństwa polskiego, II. Zainteresowania społeczne a sposoby ich zaspokajania, III. Postawy wobec mediów, IV. Selekcja odbiorcza mediów, V. Prasa jako informator i bieżących wydarzeń, VI. Rynek informacji prasowo- radiowo-telewizyjnej, VII. Pozaoficjalne kanały komunikacji społecznej, VIII. dziennikarze i ich rola w komunikacji społecznej, IX. Polityka redakcyjna w prasie, radiu i telewizji, X. Główne problemy polityki informacyjnej (sierpień 1980-13 grudnia 1981), XI. Podsumowanie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-242-0332-X
1. Kult liczb, 2. Zarządzanie wiekiem przemysłowym i naukowym, 3. Pojawienie się komputerów, 4. Scenariusze poprzemysłowe, 5. Metamorfozy polityki publicznej, 6. Geopolityczne zasady globalnego społeczeństwa informacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (9 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60501-59-7
1. Istota i rozwój społeczeństwa informacyjnego. 2. Społeczeństwo informacyjne a teorie demokracji. 3. Wiedza, informacja i komunikacja w rozwoju społeczeństwa informacyjnego. 4. Nowoczesne techniki informacji i komunikacji - ich rozwój i zastosowanie. 5. Społeczeństwo informacyjne a globalizacja. 6. Społeczeństwo informacyjne w myśli współczesnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60457-15-8
Część I. Formalna liturgia przedmiotu. Magiczny status konsumpcji. Błędne koło wzrostu. Część II. Teoria konsumpcji. Społeczna logika konsumpcji. Zarys teorii konsumpcji. Personalizacja albo Najmniejsza Marginalna. Różnica (NMR) Część III. Środki masowego przekazu, seks i czas wolny. Kultura środków masowego przekazu. Najpiękniejszy przedmiot konsumpcji - ciało. Dramat czasu wolnego, albo dlaczego nie można tracić czasu. Mistyka troski. Anomia w społeczeństwach dobrobytu. Zakończenie. Współczesna alienacja czyli koniec paktu z diabłem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89275-90-2
Przyszłość gospodarki opartej na wiedzy w Polsce a rynek pracy; Aspekty makroekonomiczne globalizacji gospodarki światowej; Globalizacja i jej gospodarczy aspekt wpływu na warunki życia społeczności lokalnych; Regionalny i lokalny rynek pracy wobec wyzwań XXI wie ku; Swoboda przepływu pracowników w aspekcie uznania wykształcenia; Wpływ ryzyka na politykę rozwoju gmin; Gospodarka finansowa samorządów; Wpływ globalizacji na Skarb Państwa RP; Środowisko edukacji ekonomicznej w koncepcji gospodarki opartej na wiedzy; Profil interdyscyplinarny kształcenia ekonomicznego; Ukraińska nauka i edukacja w dobie globalizacji. Problemy i perspektywy; Wspólnotowe priorytety w dziedzinie edukacji a problem jakości kształcenia nauczycieli w dobie globalizacji; Rozważania wokół idei społeczeństwa informatycznego. Czy nauka potrzebuje zarządzania, czy dalekosiężnej polityki naukowej?; Europa. Społeczeństwo oparte na wiedzy w polityce Unii Europejskiej; Niektóre uwarunkowania komunikacji społecznej w warunkach społeczeństwa informacyjnego; Kobiety w zarządzaniu wiedzą, a dyskryminacja - szansa na równość czy utrzymanie status quo?; Etyczne aspekty zarządzania wiedzą w organizacjach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16290-0
Zawiera: R.1 Wprowadzenie: Nowa infrastruktura społeczeństwa; Druga rewolucja komunikacyjna; Cechy nowych mediów; Zdolności komunikacyjne nowych mediów; Charakter i układ książki. R.2 Sieci: układ nerwowy społeczeństwa: Społeczeństwo sieci i inne klasyfikacje; Krótka historia ludzkiej sieci; sieci na wszystkich poziomach; Przyczyny powstania sieci; od społeczeństwa masowego do społeczeństwa sieci; Zmieniające się relacje w społeczeństwie sieci. R.3 Technologia: Wprowadzenie; Techniczne fundamenty społeczeństwa sieci; Sieci telekomunikacyjne; Sieci wymiany danych; Sieci komunikacji masowej; Sieci zintegrowane; Sieci multimedialne i szerokopasmowe; Przyszłe trendy. R.4 Gospodarka: Wprowadzenie; Przyczyny obecnej rewolucji komunikacyjnej; Gospodarka przepływów; Rynki, hierarchie i sieci; Nowa gospodarka?; Producenci: od infrastruktury do dostawców usług; Konsumenci: ofensywa producentów i klienci; Wnioski. R.5 Polityka i władza: Wprowadzenie; Podatność na zagrożenia; Rozproszenie i koncentracja polityki; Twierdzenia na temat e-rządu i demokracji cyfrowej; Władza w organizacji; Prywatność i autonomia osobista; Wnioski. R.6 Prawo: Wprowadzenie; Osłabienie prawa przez sieci; Kto rządzi Internetem?; Prawo do informacji i komunikacji; Prawa własności; Prawo do prywatności; Wnioski. R.7 Struktura społeczna: Wprowadzenie; Przestrzeń i czas w społeczeństwie sieci; Zacieranie granic między sferami życia; Wspólnoty i relacje społeczne; Jawność i fragmentacja: nowa spójność społeczna; Sieci i (nie)równość społeczna; Niestabilność społeczeństwa sieci; Wnioski. R.8 Kultura: Wprowadzenie; Życie w kulturze cyfrowej; Ilość i jakość treści w nowych mediach; Zmiana wykorzystania mediów; Wnioski. R.9 Psychologia: Wprowadzenie; Percepcja i nowe media; Uczenie się z nowymi mediami; Psychologia społeczna CMC; Zmiany w ludzkiej osobowości?; Wnioski. R.10 Wnioski i propozycje rozwiązań: Wprowadzenie; Wnioski ogólne; Społeczeństwo informacji i sieci w Ameryce Północnej, Europie, Azji Wschodniej i Trzecim Świecie; Propozycje rozwiązań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Nauka o komunikowaniu / red. Bogusława Dobek-Ostrowska)
ISBN: 978-83-7441-664-1
Cz. 1 Studia z teorii komunikowania; Nauka o komunikowaniu masowym: struktura i charakter dyscypliny; Fragmentaryzacja w mediach: proces i narzędzie; Nauka o mediach i komunikowaniu w Polsce i w świecie; Zaproszenie do dyskusji o potrzebie integracji instrumentarium badawczego medioznawcy; Socjologia wiedzy czy socjologia komunikowania masowego? Dwa nurty badawcze w komunikologii; Ogólna teoria systemów Bertalanffy`ego w badaniu systemów medialnych; Pojęcie techniczne zapośredniczonej komunikacji. Analiza aspektów epistemologicznych; Komunikacyjno-narracyjny charakter podmiotowości w ujęciu Seyli Benhabib; Cz. 2 Polski rynek mediów masowych; Próba bilansu "nowego ładu informacyjnego", czyli o potrzebie badań nad polskim systemem medialnym; Funkcjonowanie i segmentacja rynku prasowego w Polsce; Czytelnictwo (konsumpcja) prasy w Polsce; Dolnośląska prasa codzienna - bilans zamknięcia. Bilans otwarcia; Procesy transformacji i profesjonalizacji radia katolickiego (na przykładzie Radia Via w Radomiu); Czy ludzi mają trudności ze zrozumieniem telewizyjnych programów informacyjnych?; Cz. 3 Media masowe a społeczeństwo; Zderzenie standardów racjonalności? Pluralizm mediów w europejskiej polityce medialnej; Komunikacja wiary w globalnej wiosce. Kościół katolicki w świecie mediów; Rola potocznego komunikowania w audiowizualnym świecie; Odróżnić prawdę od fikcji - media masowe wobec legend miejskich; Mężczyźni działają, kobiety wyglądają, czyli wizerunek kobiet polityków w polskich mediach
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2265-8
Cz.I Wstęp do teorii komunikowania masowego, 2. Rozumienie i ocena teorii komunikowania masowego. Cz.II Era społeczeństwa masowego i kultury masowej: 3. Powstanie przemysłu medialnego i teorii społeczeństwa masowego, 4. Rozwój teorii mediów w okresie propagandy, 5. Normatywne teorie komunikowania masowego. Cz.III Powstanie i upadek teorii ograniczonych efektów: 6. Powstanie teorii ograniczonych efektów mediów, 7. Teoria średniego zasięgu i umocnienie paradygmatu ograniczonych efektów mediów, 8. Zakwestionowanie dominującego paradygmatu: dzieci, systemy, efekty. Cz.IV Współczesna teoria komunikowania masowego: poszukiwanie konsensusu i nowe wyzwania: 9. Rozwój krytycznych i kulturowych teorii komunikowania masowego, 10. Media i publiczność: teorie roli mediów w codziennym życiu, 11. Teorie mediów, kultury i społeczeństwa, 12. Obecne tendencje w teorii komunikowania masowego: konsensus i wyzwania
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again