Form of Work
Książki
(2)
Status
only on-site
(2)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Author
Granosik Mariusz
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Metodologia
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzina
(1)
Socjologia
(1)
Tożsamość
(1)
3 results Filter
No cover
Book
In basket
(Stała Konferencja Pedagogiki Społecznej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN ; 4)
ISBN: 978-83-7252-134-0
1. Wprowadzenie w problematykę: 1.1 Badania nad pracą socjalną i dla pracy socjalnej - przegląd stanu z lat 1998-2005 2.2 W poszukiwaniu teorii społeczeństwa obywatelskiego. Czego oczekujemy od pracy socjalnej? 2. Podejścia metodologiczne do badania i działania w pracy socjalnej/społecznej: 2.1 Zespołowość jako kluczowa cecha badań interpretatywnych 2.2. Kategoria poznania i zrozumienia pracy socjalnej - postawa przyrodnicza versus postawa humanistyczna w poznaniu drugiego człowieka - problemy, dylematy i wyznaczniki. 2.3. Interdyscyplinarność pracy socjalnej i jej konsekwencje metodologiczne 2.4. Orientacje metodologiczne w badaniach porównawczych europejskiej pracy socjalnej. 2.5. Action research jako metoda badań społecznych dla praktyki pracy socjalnej 2.6. Praca socjalna w społeczeństwie ryzyka - jak badać, jak działać? 2.7. Praca socjalna z dzieckiem ofiarą przemocy - trudnośći diagnostyczne 2.8. Dodatnia anamneza według Verny Kast w diagnozie socjalnej przypadku. 3. Przedmiot badań i pola działania pracownika socjalnego : 3.1. Rodzina i jej konfiguracje ( środowisko życia) : 3.1.1. Rodzina jako obszar działań i dociekań teoretyków oraz praktyków - szanse rozwoju, 3.1.2 Możliwości wspierania rodzin problemowych w środowisku lokalnym 3.1.3 Wybrane aspekty opieki i pomocy dziecku w środowisku wiejskim 3.1.4. Poznawanie środowiska życia dziecka w środowisku wiejskim 3.1.5. Zagrożenia rozwoju społecznego w środowisku życia. Na przykładzie biografii Adama. 3.1.6. Praca socjalna z ludźmi starszymi. 3.2. Środowisko otwarte : 3.2.1. Idee multisektorowość w rozwiązywaniu problemów przemocy i zaniedbywania dziecka w rodzinie - znaczenie dla pracy socjalnej 3.2.2. Okoliczności sprzyjające podejmowaniu aktywności w organizacjach społecznych na przykładzie organizacji pozarządowych zorientowanych na pracę z rodziną 3.2.3. Animacja współpracy środowiskowej w realizacji edukacji regionalnej 3.2.4. Modele działań zapobiegawczych wobec HIV/AIDS w Polsce - rozwiązania - realizacja, konieczność zmian 3.2.5. Konsultanci w pomocy społecznej - w świetle wyników badań empirycznych 4. Analizy makrokontekstu pracy socjalnej : 4.1. Programy wczesnej interwencji jako instrument polityki społecznej w walce z ubóstwem i wykluczeniem społecznym wśród dzieci. Przykład brytyjskiego " Sure Start " 4.2. Partycypacyjny model pomocy społecznej w Polsce po reformie administracyjnej 4.3. Rola systemu edukacyjnego w wyrównywaniu szans młodych ludzi. Przypadek Finlandii i Polski. 4.4. Zróżnicowanie dostępu do nowych technologii komunikacyjnych - źródłem nowych nierówności społecznych 5. Projektowanie przekształceń - koncepcje, przykłady : 5.1. Projekt pedagogiczny jako narzędzie wprowadzania zmian w polu praktyki 5.2. Aktywność zawodowa pracowników socjalnych wykształconych z wykorzystaniem metody projektowania socjalnego. 5.3. Praca socjalna w projektach studentów Studium Pracy Socjalnej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego 5.4. Projekt socjalny " Pajęczyna " 6. Debata panelowa na temat "Po co nam badania w pracy socjalnej/społecznej?"
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
ISBN: 978-83-7789-065-3
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again