Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(1)
Autor
Zaleśkiewicz Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Psychologia ekonomiczna
(1)
Socjalizacja ekonomiczna
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuł omawia crowdfunding jako innowacyjne zjawisko społecznego finansowania przedsięwzięć biznesowych, zwłaszcza tych innowacyjnych oraz o podwyższonym ryzyku. Celem artykułu jest charakterystyka crowdfundingu na tle istniejących uwarunkowań prawnych dla rozwoju finansowania społecznościowego, zarówno w kraju, jak i za granicą (USA, UE). Przyjmuje się, że: 1) crowdfunding jest to forma odpowiednia do finansowania projektów innowacyjnych, zwłaszcza start-upów o podwyższonym poziomie ryzyka; 2) crowdfunding w zestawieniu z tradycyjnymi modelami biznesowymi jest innowacyjną formą pozyskiwania kapitału na rozwój. W artykule omawia się rozwój idei crowdfundingu oraz podejmowane w różnych krajach, w tym w Polsce, próby jego prawnego uregulowania. Polska należy do grupy państw europejskich, w których brak jest kompleksowej regulacji prawnej odnoszącej się wprost do istoty crowdfundingu. Zwraca się uwagę na rolę Komisji Europejskiej w badaniu finansowania społecznościowego i ocenie jego skuteczności w odniesieniu do przedsięwzięć biznesowych o podwyższonym ryzyku. Efektem przeglądu najbardziej powszechnych modeli crowdfundingowych jest wskazanie ich istotnych cech, podobieństw i różnic, także pod kątem zabezpieczenia interesów dawcy i odbiorcy finansowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia ekonomiczna / Tomasz Zaleśkiewicz. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2015. - 486 s. : il. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Od autora; Rozdział 1 Między ekonomią a psychologią. Wprowadzenie do psychologii ekonomicznej 1. Dlaczego potrzebujemy psychologii, aby wyjaśniać zachowania ekonomiczne? 2. Założenia dotyczące zachować ekonomicznych i ich empiryczna weryfikacja; 3. Podstawowe różnice między ekonomią a psychologią ekonomiczną; 4. Dziedziny pokrewne psychologii ekonomicznej; 5. Problemy badawcze w psychologii ekonomicznej. Rozdział 2 Racjonalność i nieracjonalność zachowań ekonomicznych 1. Definiowanie racjonalności w psychologii i filozofii; 2. Definiowanie racjonalności w ekonomii; 3. Racjonalność preferencji i wyborów ekonomicznych; 4. Paradoksy racjonalności; 5. Heurystyki oceniania i podejmowania decyzji oraz ich znaczenie; 6. Alternatywne modele racjonalności. Rozdział 3 Podejmowanie decyzji finansowych 1. Przykłady decyzji finansowania; 2. Proces podejmowania decyzji finansowych; 3. Zniekształcenia procesy podejmowania decyzji finansowych; 4. Wybory finansowe w warunkach ryzyka; 5. Emocje w ryzykownych decyzjach finansowych. Rozdział 4 Dzieci w świecie ekonomii. Socjalizacja ekonomiczna 1. Spostrzeganie przez dzieci pieniądza i źródeł jego pochodzenia; 2. Rozumienie przez dzieci podstawowych pojęć rynkowych: ceny, zysku, popytu i podaży; 3. Rozumienie przez dzieci specyficznych zachowań ekonomicznych: oszczędzania, ubezpieczania się i płacenia podatków; 4. Decyzje dotyczące podziału dóbr podejmowane przez dzieci. Rozdział 5 Psychologia pieniądza 1. Ekonomia pieniądza. Definicje, funkcje i rodzaje pieniądza; 2. Symbolizm pieniądza. Pieniądz prymitywny; 3. Pieniądze w psychologii behawiorystycznej. Warunkowanie i ekonomia żetonowa; 4. Pieniądze w psychologii poznawcze. Percepcja pieniędzy i złudzenia z nią związane; 5. Pieniądze w psychologii społecznej. Wpływ aktywacji idei pieniądza na relację interpersonalne; 6. Pieniądze w psychologii różnic indywidualnych. Postawy wobec pieniędzy; 7. Psychopatologia percepcji pieniędzy i zachowań finansowych. Rozdział 6 Codzienne zachowania ekonomiczne: oszczędzanie, ubezpieczanie się, płacenie podatków 1. Oszczędzanie i zadłużanie się; 2. Nabywanie ubezpieczeń; 3. Płacenie podatków. Rozdział 7 Zachowania na rynkach finansowych. Psychologia giełdy 1. Prognozowanie zmian na rynkach finansowych; 2. Preferencje inwestorów i podejmowane przez nich decyzje. Rozdział 8 Wartości moralne i społeczne w zachowaniach ekonomicznych 1. Badania empiryczne nad rolą wartości społecznych i moralnych w działaniach ekonomicznych; 2. Podejmowanie decyzji ekonomicznych zawierających elementy moralne; 3. Biznes społecznie odpowiedzialny i inwestowanie społecznie. Rozdział 9 Zachowania w grach ekonomicznych 1. Podstawy teorii gier i ekonomii eksperymentalnej; 2. Decyzje strategiczne w dylemacie więźnia; 3. Gra przetargu ultymatywnego (ultimatum); 4. Gra „dyktator”; 5. Gra zaufania; 6. Gra o dobro publiczne. Rozdział 10 Neuroekonomia i neuromarketing 1. Początki neuroekonomii i jej współczesne metody badawcze 2. Przegląd badań z zakresu neuroekonomii; 3. Neuromarketing. Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej