Form of Work
Książki
(40)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(34)
available
(24)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(34)
Author
Gajdzica Zenon
(3)
Bartoszewski Jakub
(2)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Różalska Ewa
(2)
Turner Jonathan H
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Bandura Albert
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borucka-Arctowa Maria
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Doliński Artur
(1)
Feinberg Walter
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawron Agata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gramlewicz Barbara
(1)
Gramlewicz Marek
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klinik Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kourilsky Chantal
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kucia Marek
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Miracki Bartek
(1)
Nawrot Bogdan
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Nycz Edward
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Pokładecki Jacek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Przygoda Anna
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reddy Linda A
(1)
Rosiński Dariusz
(1)
Roter Adam
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Skibska Joanna
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Sztompka Piotr
(1)
Tillmann Klaus-Jurgen
(1)
Wojciechowska Wioleta
(1)
Zbiorowa Praca
(1)
Zbyrad Teresa
(1)
Zezulková Eva
(1)
Ziółkowska Beata
(1)
Zwoliński Andrzej
(1)
Świtka Jan
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(43)
Language
Polish
(43)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Socjalizacja
(37)
Młodzież
(9)
Dziecko
(7)
Rodzina
(7)
Socjologia
(7)
Płeć
(5)
Grupy społeczne
(4)
Integracja społeczna
(4)
Kultura
(4)
Interakcje społeczne
(3)
Kobieta
(3)
Kontrola społeczna (socjol.)
(3)
Mężczyzna
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Społeczeństwo
(3)
Struktura społeczna
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zachowanie
(3)
Ludzie starzy
(2)
Opieka społeczna
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Rola społeczna
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Starość
(2)
Symbole
(2)
Ubóstwo
(2)
Wychowanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Agresywność
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Aspiracje
(1)
Blogi
(1)
Bulimia
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja medialna
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Globalizacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Homoseksualizm
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Kształcenie
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Odżywianie
(1)
Ojcostwo
(1)
Opole(woj.opolski; okręg)
(1)
Organizacje
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pokwitanie
(1)
Policja
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Postęp
(1)
Prostytucja
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Reklama
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Religia
(1)
Rewolucja
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Ruchy społeczne
(1)
Samorząd gminny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Seksuologia
(1)
Socjalizacja prawna
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Spożycie
(1)
Subkultura
(1)
System wartości
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Transseksualizm
(1)
Uczenie się
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wzór osobowy
(1)
Władza
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
1989-
(4)
Genre/Form
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
60 results Filter
No cover
Book
In basket
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; Nr 292)
ISBN: 83-88796-19-4
Średnie miasto przemysłowe: socjologiczno-pedagogiczne
i kulturowe perspektywy badawcze. Współczesna" kwesti
młodzieżowa" a tożsamość społeczno - kulturowa młodeg o pokolenia. Metodologia badań własnych.Młodzież w strukturze społecznej miasta. Miasto jako fakt kulturowy w doświadczeniu młodzieży. Środowisko życia w kształtowaniu tożsamości kulturowej młodzieży. Przemiany współczesnej cywilizacji a tożsamość kulturowa młodego pokolenia (Wnioski z badań)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7133-544-0
1. Rodzina jako miejsce socjalizacji dziecka: Socjalizacja dziecka w rodzinie a kontekst społeczno-kulturowy; O socjalizacji funkcji konfliktu pokoleń w rodzinie; Dziecięca perspektywa migracji rodzicielskich; Proces socjalizacji dziecka w środowisku rodziny zastępczej; Dziecko przewlekle chore w rodzinie i w środowisku pozarodzinnym- wybrane zagadnienia; 2. Środowiskowe uwarunkowania procesu socjalizacji dzieci: Efekty socjalizacji szkolnej- ocena kompetencji polskich uczniów; Osiągnięcia szkolne gimnazjalistów z rodzin dotkniętych ubóstwem; Socjalizacja i wychowanie dziecka w realiach kultury popularnej; Lokalność, kosmopolityzm, koegzystencja w przestrzeni przepływów. Wybrane kwestie socjalizacji młodych pokoleń we współczesnym świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2188-0
Cz. I Rola dziecka w procesach kulturowych społeczeństwa konsumpcyjnego: 1. Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych, 2. Komercjalizacja dzieciństwa. Kosztorysowanie rodzicielstwa, Cz. II Rozrywki i zabawy dla dzieci - zagrożenia i korzyści: 1. Barbie wyrusza do poksonsumopcji (i nie ma przy sobie gotówki). Trening postaw konsumpcyjnych w magazynach ilustrowanych dla dzieci, 2. Nowe media a dzieci - dylemat rodziców?, 3. Gra w kupowanie, 4. Bohaterowanie medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci. Na przykładzie Boba Budowniczego i Marty oraz innych współczesnych bohaterów dziecięcych. Cz. III Socjalizacja dziewczynek i chłopców - w potrzasku kulturowych pułapek: 1. Dyskryminacja czy faworyzacja. Rzecz o chłopcach, 2. Ocalić Ofelię od anoreksji - analiza kulturowych przyczyn zaburzeń jedzenia wśród dziewczynek i dziewcząt, 3. No...spadaj okresie! "Wizerunek" menstruacji w czasopismach dla dziewczynek, Cz. IV Obraz dziecka w mediach: 1. Dziecko zwieńczeniem kariery. Wizerunki macierzyństwa sławnych kobiet na łamach wybranych pism kobiecych, 2. Konsumpcja i więzi rodzinne - sytuacja dziecka i rodzica w reklamie telewizyjnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7308-515-7
1. Autonomia i tożsamość osoby niepełnosprawnej: Autonomia niepełnosprawnych warunkiem ich pełnej rehabilitacji; Pytania dotyczące autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; Niepełnosprawność jako aksjologiczny problem tożsamości osobowej; Kształtowanie poczucia tożsamości u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Sens życia a trud samostanowienia. Rozważania nad problemem wychowania młodzieży z deficytem intelektualnym do doświadczania sensu życia; Niepełnosprawność- konstytutywne doświadczanie osoby ludzkiej; Wizja osoby w ujęciu Karola Wojtyły a człowiek niepełnosprawny; Kategorie personalistyczne w myśleniu o osobach niepełnosprawnych intelektualnie; 2. Socjalizacja osób niepełnosprawnych: Człowiek stary w domu pomocy społecznej; Przystosowanie społeczne dzieci z astmą oskrzelową- zagadnieniem otwartym; Poczucie samotności dziecka przewlekle chorego jako problem pedagogiczny; Rola komunikacji w diagnozie, rozwoju i kontaktach społecznych dziecka niepełnosprawnego; Psychospołeczna etiologia ADHD; Poczucie osamotnienia a depresja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Koszty niepełnosprawności- indywidualny kontekst ekonomiczny; Rola mediów w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży; 3. Wokół edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Możliwości a zaburzenia językowe i komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem; Norweskie media a edukacja niesłyszących; Komputer w edukacji dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej; Podręcznik dla dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym- ucznia szkoły ogólnodostępnej; Jacy są uczniowie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?; Aspekt społeczno-wychowawczy w integracji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z przejawami niedostosowania społecznego na przykładzie działań w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 w Katowicach; Wybrane uwarunkowania i życiowe konsekwencje drugoroczności uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
In basket
Artykuł omawia crowdfunding jako innowacyjne zjawisko społecznego finansowania przedsięwzięć biznesowych, zwłaszcza tych innowacyjnych oraz o podwyższonym ryzyku. Celem artykułu jest charakterystyka crowdfundingu na tle istniejących uwarunkowań prawnych dla rozwoju finansowania społecznościowego, zarówno w kraju, jak i za granicą (USA, UE). Przyjmuje się, że: 1) crowdfunding jest to forma odpowiednia do finansowania projektów innowacyjnych, zwłaszcza start-upów o podwyższonym poziomie ryzyka; 2) crowdfunding w zestawieniu z tradycyjnymi modelami biznesowymi jest innowacyjną formą pozyskiwania kapitału na rozwój. W artykule omawia się rozwój idei crowdfundingu oraz podejmowane w różnych krajach, w tym w Polsce, próby jego prawnego uregulowania. Polska należy do grupy państw europejskich, w których brak jest kompleksowej regulacji prawnej odnoszącej się wprost do istoty crowdfundingu. Zwraca się uwagę na rolę Komisji Europejskiej w badaniu finansowania społecznościowego i ocenie jego skuteczności w odniesieniu do przedsięwzięć biznesowych o podwyższonym ryzyku. Efektem przeglądu najbardziej powszechnych modeli crowdfundingowych jest wskazanie ich istotnych cech, podobieństw i różnic, także pod kątem zabezpieczenia interesów dawcy i odbiorcy finansowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-1-7112-057-5
1. Socjalizacja i jej zaburzenia, 2. Udział nauczyciela w procesie rozpoznawania i przeciwdziałania zaburzeniom procesu socjalizacji, 3. W jakich warunkach interweniują nauczyciele?, 4. Jacy są nauczyciele - obraz na podstawie badań; 5. Wnioski z badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seksualia. Nowa kobieta, nowy mężczyzna, nowa rodzina / red. nauk. Tomasz Szlendak)
ISBN: 978-83-7644-007-1
1. Co się stało z socjalizacją?, 2. Jak badać socjalizację we współczesnym społeczeństwie - próba stworzenia modelu teoretycznego, 3. Przemiany warunków brzegowych - poziom analiz systemowych, 4. Poziom analiz kulturowo-społecznych: nowa rodzina, nowa matka, nowy ojciec - zmiany w układzie sił w rodzinie, 5. Triumf nowego dziecka, 6. Współczesne wzory socjalizacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Opętanie (nie)jedzeniem / red. Beata Ziółkowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 254 [2] s. : wykr., tab. ; 24 cm.
(Zastosowanie psychologii / red. nauk. Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska)
ISBN: 978-83-7383-388-3
Słowo od redaktorki, Dynamika kontekstu społecznego w okresie dzieciństwa i dorastania, Dlaczego (nie) jemy? Psychologiczne uwarunkowania stosunku do pokarmu, 1. Rodzina jako kontekst rozwoju człowieka, 1.1. Współczesna rodzina jako kontekst rozwoju dzieci i młodzieży, 1.2. Przegląd koncepcji dotyczących rodzin anorektycznych, 1.3. Anorexia Nervosa - choroba jednostki czy choroba rodziny?, 1.4. Transgeneracyjne ujęcie rodziny a problematyka anoreksji, 1.5. Terapia systemowa rodzin w leczeniu anorexia nervosa, 1.6. Przemoc seksualna w rodzinie w etiologii zaburzeń jedzenia, 2. Adolescencja i formowanie struktury potrzeb, 2.1. Źródła hierarchii potrzeb w świetle koncepcji rozwoju człowieka, 2.2. Biologiczne i psychologiczne zmiany okresu adolescencji a anoreksja, 2.3. Osiąganie autonomii a ryzyko wystąpienia anoreksji w okresie adolescencji, 2.4. Potrzeba autonomii a lęk przed autonomią w anoreksji, 2.5. Anoreksja jako opóźnienie wejścia w dorosłość, 2.6. Potrzeba perfekcjonizmu jako źródło i czynnik utrwalający anorexia nervosa, 2.7. Potrzeba perfekcjonizmu a ekspresja anorexia nervosa. Profilaktyka i terapia. 3. Kultura jako kontekst rozwoju człowieka. 3.1. Uczestnictwo w kulturze i jego znaczenie dla procesu rozwoju, 3.2. Ciało dyscyplinowane. Wpływ kultury ponowoczesnej na powstanie anorexia nervosa, 3.3. Rola czynników kulturowych w powstawaniu zaburzeń odżywiania, 3.4. Poddaj się perfekcji - ciało w środkach masowego przekazu, 3.5. Kobieta szczupłą każda chce byćů Wpływ wzorców kulturowych na częstość zachorowań na anoreksję, 3.6. Potrzeba reformy reklamy a profilaktyka zaburzonego stosunku do ciała i jedzenia, 3.7. Krótka charakterystyka dzienników internetowych dziewcząt z anoreksją, 3.8. Anoreksja na forach internetowych - analiza krytyczna, 3.9. Anoreksja na forach internetowych, 3.10. Anoreksja i bulimia na forach internetowych, 4. Sytuacje trudne i strategie radzenia sobie, 4.1. Sytuacje trudne jako źródło zaburzeń łaknienia. Zaburzenia łaknienia jako źródło sytuacji trudnych. 4.2. Anorexia nervosa jako strategia zaradcza uruchamiana w sytuacjach trudnych, 4.3. Anoreksja - sposób radzenia sobie w sytuacji trudnej?, 4.4. Radzenie sobie z urazowymi doświadczeniami okresu dzieciństwa a podatność na anoreksję w okresie adolescencji, 4.5. Hospitalizacja pacjentek anorektycznych jako sytuacja trudna, 4.6. Być w pobliżu, być oboků Otoczenie w walce z chorobą, 4.7. Radzenie sobie dziewcząt z anorexia nervosa w sytuacji edukacyjnej. 5. Inne perspektywy ujmowania zaburzeń łaknienia, 5.1. Nowe spojrzenie na anoreksję psychiczną, 5.2. Głód więzi, głód siebieů Otyłość a anoreksja, 5.3. Anoreksja psychiczna jako zaburzenie o cechach uzależnienia, 5.4. Problem anoreksji w sporcie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7096-394-3
Cz. I Polska młodzież - zaburzenia w rozwoju biopsychospołecznym (etiologia, fenomenologia, skutki i szanse optymalnego rozwoju): Style życia preferowane przez młodzież niepełnosprawną w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej ostatniego dziesięciolecia; Wybrane aspekty wczesnej stymulacji dziecka z upośledzeniem umysłowym a przystosowanie psychospołeczne do realizacji obowiązku szkolnego; Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym młodzieży i dorosłych upośledzonych umysłowo; Pozycja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w rodzinie jako wyznacznik ich społecznej integracji; Formy agresji ujawniające się w relacjach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym z rówieśnikami ze szkół masowych; Zadania, kompetencje i gotowość nauczyciela klas integracyjnych do pomocy uczniom w kształtowaniu poczucia własnej wartości; Utrudnienia w procesach integracji młodego pokolenia z zaburzeniami wzroku - uwagi krytyczne i propozycje zmian; Scenariusz dnia mieszkańców domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością umysłową; Doświadczanie siebie przez dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną żyjące w Domu Pomocy Społecznej; Status a jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną - mity i fakty; Zainteresowania zawodowe uczniów szkół zawodowych specjalnych; Obraz samego siebie a aspiracje młodzieży z uszkodzonym słuchem na tle integracji edukacyjnej i społecznej; Niektóre trudności w uzyskiwaniu samodzielności przez młodzież głuchoniewidomą; Szanse rozwoju młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Cz. II Polska młodzież - zaburzenia w zachowaniu (etiologia, fenomenologia, skutki, szanse rozwoju): Aspiracje życiowe współczesnej młodzieży licealnej w aspekcie przemian ustrojowych i środowiska rodzinnego; Decyzje zawodowo-edukacyjne i ich uwarunkowania u młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; Poczucie alienacji u maturzystów; Aspiracje kształcenia uczniów szkół podstawowych. Czynniki ograniczające; Zaburzenia socjalizacji dzieci w rodzinach o osłabionych więziach rodzinnych; Typ kontroli rodzicielskiej i modele oddziaływań środowiska a zaburzenia w zachowaniu młodzieży; Socjalizacja i wychowanie dzieci w rodzinach z ubóstwem materialnym; Rola czynników osobowościowo-rodzinnych w rozwoju zaburzonych form zachowania młodzieży w trudnej sytuacji interakcji społecznej; Zjawisko używania środków odurzających i psychotropowych przez młodzież szkolną; Używanie alkoholu i środków odurzających przez studentów; Psychologiczno-etyczne aspekty nikotynizmu wśród młodzieży; Zachowania dewiacyjne młodzieży i ich niektóre uwarunkowania w świetle badań porównawczych; Postawy młodocianych więźniów wobec norm i rygoryzmu moralnego; Przestępczość młodzieży - rozmiary i charakterystyka zjawiska; Społeczne uwarunkowania przestępczości młodzieży; Alkohol w etiologii desocjalizacji i wykolejenia przestępczego młodocianych mężczyzn; Więź emocjonalna w rodzinach nieletnich prostytutek; Koncepcja życia, śmierci i śmierci samobójczej w percepcji dziecka; Psychospołeczne uwarunkowania zamachów samobójczych dzieci i młodzieży; Przemoc widziana oczami dziecka; Niektóre uwarunkowania przemocy wobec młodego pokolenia w rodzinie (doniesienia z badań); Młodzież wobec represji karnej nowego Kodeksu Karnego; Projektowanie programów profilaktycznych w środowisku lokalnym - potrzeby a rzeczywistość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2329)
ISBN: 83-226-1434-9
1. Wstęp; 2. Proces socjalizacji dzieci; 3. Ubóstwo dzieci jako problem społeczny; 4. Metodologiczne problemy w badaniu ubóstwa dzieci i młodzieży; 5. Doświadczanie ubóstwa- interpretacje socjobiografii dzieci; 6. Dziecko z rodziny dotkniętej ubóstwem społecznym w percepcji dorosłych- interpretacje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7363-300-6
1. Wartości moralne w procesie socjalizacji, 2. Wartości moralne a odpowiedzialność za proces resocjalizacji, 3. Wartości moralne a skuteczność procesu resocjalizacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-218-4
Cz.I Wzorce ról płciowych w kulturze: 1. Poglądy przedstawicieli Kościoła na temat miejsca i roli kobiet we współczesnym świecie - spojrzenie przez pryzmat feminizmu, 2. Wizerunki kobiet w mass mediach i reklamie a autostereotypy, 3. Ekspresja kobiecości w sztuce, 4. O wybranych problemach społecznego rynku książek dla dziewczynek i chłopców w Polsce i na świecie, 5. "Harry Potter" i tradycyjny świat podziałów płciowych, 6. Kościół, kino, rówieśnicy - determinanty socjalizacji w filmie Perdo Almodovara Złe wychowanie. Cz.II Edukacja a role płciowe: 1. Wpływ działań edukacyjnych na spostrzeganie stereotypów płciowych, 2. Socjalizacja rodzajowa dziewcząt i chłopców a ukryty program edukacji szkolnej, 3. Doświadczenia socjalizacyjne młodych kobiet i mężczyzn w zakresie domowej edukacji seksualnej, 4. Kontrowersje wokół wzorców kobiet w podręcznikach do wychowania seksualnego - próba poszukiwania kompromisowych rozwiązań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-217-7
Cz.I Role płciowe w cyklu życia: 1. W jaki sposób płeć może różnicować jakość życia w różnych stadiach rozwoju człowieka?, 2. Kobiety i mężczyźni wobec trudności i kryzysów, 3. Czym jest schemat płci w świetle poprzedzania kategorialnego?, 4. Ideał dziewczyny i chłopaka - rola stereotypów w młodzieńczych związkach uczuciowych, 5. Zmiany w obrazie siebie u osoby po operacji zmiany płci. Studium przypadku. Cz.II Socjalizacja a funkcjonowanie społeczne kobiet i mężczyzn: 1. Efekty socjalizacji rodzajowej dla rozwoju i twórczego funkcjonowania kobiet i mężczyzn, 2. Kobiecość i męskość w porządku pól społecznych. Polsko-francuskie studium porównawcze, 3. Perspektywy zawodowego funkcjonowania kobiet, 4. Socjalizacja rodzajowa a pozycja społeczno-zawodowa kobiet artystek, 5. Doświadczenia socjalizacyjne a tożsamość rodzajowa - raport z badań pilotażowych, 6. Płeć jako zmienna różnicująca orzeczenie stopnia demoralizacji nieletnich dziewcząt i chłopców, 7. Pleć jako czynnik odrzucenia społecznego. Zjawisko odrzucenia społecznego jako czynnik ryzyka w prawidłowym rozwoju psychicznym jednostki
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-17958-8
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Wychowawcy)
ISBN: 978-83-7489-183-7
1. Wiek dojrzewania- rozstanie z dzieciństwem: Owca w skórze wilka?; Spojrzenie na wiek dojrzewania jako na okres burzliwy i stresujący; Rozwój poznawczy; Obraz własnego ciała i samego siebie; Kształtowanie się tożsamości; Zmiany hormonalne; Rozwój zachowań seksualnych; 2. Zachowania aspołeczne: Profil dzieci wykazujących zaburzenia społeczne; Teoria społecznego uczenia się; Rozwój destrukcyjnych zachowań aspołecznych; Zachowania o charakterze przestępczym; Terroryzowanie innych; Wyuczona bezradność rodziców; Poszukiwanie przyczyn; 3. Ocena sytuacji oraz metody interwencyjne: Ocena zachowania oraz sformułowanie problemów; Wybór odpowiedniej metody; Ocena metod interwencji; Praca z rodzicami; Wielokierunkowe metody interwencyjne; Terapia poznawczo-behawioralna (bezpośrednia praca z młodzieżą); Interwencje w środowisku dziecka; 4. Przykłady interwencji w praktyce: Złożone podejście poznawczo-behawioralne; Umiejętność prowadzenia negocjacji oraz zawieranie kontraktów rodzinnych; Trening umiejętności rozwiązywania problemów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87704-75-X
Samorząd terytorialny ziem polskich pod zaborem pruskim; Proces legimatyzacji władzy elit lokalnych; Ponadgminne podziały terytorialne Polski - ciągłość czy zmiana; Tożsamość lokalna a rozwój samorządu terytorialnego; Powiat a procesy konsolidacji jednostek samorządu w państwach UE; Rozwiązania antykorupcyjne w strukturach samorządowych w Polsce; Samorząd terytorialny jako podmiot strategii rozwoju społecznego; Czynnik obywatelski w realizowanych w Polsce reformach samorządowych; Samorząd województwa w Polsce w świetle standardów europejskich; Wybory samorządowe '98. Niektóre aspekty; Percepcja społeczna władz lokalnych i jej znaczenie dla funkcjonowania samorządu terytorialnego po reformie ustrojowej w Polsce; Polityczne uwarunkowania funkcjonowania samorządu powiatowego; Współpraca struktur samorządu terytorialnego na pograniczu polsko-czeskim. Na przykładzie Euroregionów "Nysa" i "Pradziad"; Samorząd regionalny w Polsce; Kształtowanie się społeczeństwa obywatelskiego w wymiarze regionalnym. Przypadek Śląska Opolskiego; Samorząd terytorialny na Litwie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 352/354 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7318-661-1
1. Filozofia człowieka i filozofia miłości. 2. Męskość. 3. Kobiecość. 4. Rewolucja seksualna. 5. W poszukiwaniu płci. 6. Kultura wstydu. 7. Prostytucja. 8. W poszukiwaniu możliwości ciała. 9. Przemiany współczesnej rodziny. 10. Ciało samotne.11. Religie poza chrześcijańskie o życiu seksualnym. 12. Chrześcijańska nauka o czystości seksualnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-978-9
1. Socjalizacja i kształtowanie się tożsamości w warunkach pogranicza: Czynnikie socjalizacyjno-wychowawcze w procesie kształtowania się tożsamości mieszkańców pogranicza; Procesy globalizacyjne a postawy patriotyczne i obywatelskie współczesnej ,młodzieży. Od tożsamości narodowej do tożsamości globalnej; Kształtowanie się tożsamości młodzieży- z doświadczeń edukacji szkolnej; 2. Szkoła a socjalizacja i tożsamość: Socjalizacyjna rola edukacji religijnej w szkole w społeczeństwie wielokulturowym w kontekście interpretatywnej teorii kultury Clifforda Geerteza; Modele nauczania religijnego w katolickiej katechezie szkolnej na terenie Śląska Cieszyńskiego; Metody sprawdzania osiągnięć uczniowskich uwzględniane w praktyce edukacyjnej- próba uchwycenia ich roli w konstruowaniu obrazu własnej osoby przez dziecko w młodszym wieku szkolnym; Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec wyboru programów; Niepowodzenia szkolne w opinii nauczycieli z jastrzębskich szkół podstawowych; 3. Zagadnienia socjalizacji w różnych środowiskach społecznych: Socjalizacyjno-wychowawcza funkcja rodziny- wybrane przykłady; Młodzież wobec odmienności członków grup subkulturowych; Stereotypy gimnazjalistów- na przykładzie badań młodzieży z powiatu cieszyńskiego, pszczyńskiego pszczyńskiego, wodzisławskiego; Tożsamość sportowca i problemy używania alkoholu; 4. Społeczna integracja osób niepełnosprawnych: Od segregacji do edukacji włączającej: punkt widzenia na kształcenie dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi; Modele przestrzennej organizacji kształcenia integracyjnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again