Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(5)
Autor
Adamczyk Marta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Borowska Teresa
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Derda Ahata
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Idem Magdalena
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rongies Witold
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Vajda Marta
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Sens życia
(5)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(2)
Jakość życia
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Filozofia życia
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Logoteoria
(1)
Macierzyństwo
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pracowitość
(1)
Przeznaczenie
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Stres
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wartość
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zainteresowania zawodowe
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ku komplementarnemu ujęciu losu człowieka. Pytania dla pedagogiki, 2. Następstwa ograniczeń losu współczesnego człowieka, 3. Kreowanie własnej egzystencji, 4. Konceptualizacja edukacyjnego modelu, 5. Funkcjonowanie wartości i wiązanie ich z dymensjami egzystencjalnymi w warunkach różnych ograniczeń losu, 6. Nastawienie "ku życiu" i "od życia". Poczucie sensu, 7. Przygotowanie człowieka do pokonywania ograniczeń losu w podstawowych instytucjach edukacyjnych, 8. Człowiek w sytuacji szczególnego ograniczania losu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot pedagogiki jako dziedziny nauki; 2. Istota i pojęcie aspiracji w kontekście sensu i jakości życia; 3. Aspiracje, jakość i sens życia w wybranych dyscyplinach naukowych; 4. Pedagogika społeczna wobec aspiracji, sensu i jakości życia; 5. Uwarunkowania aspiracji i jakości życia; 6. Poziom aspiracji jako czynnik mający wpływ na sens i jakość życia; 7. Perspektywy w rozważaniu aspiracji, sensu oraz jakości życia kobiet i mężczyzn; 8. Znaczenie rozważań aspiracji, jakości i sensu życia dla wzbogacenia pedagogiki społecznej; 9. Praca społeczno-wychowawcza nad kształtowaniem aspiracji, poczucia sensu i jakości życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Koncepja sensu życia Viktora Emila Frankla: Podstawy i główne elementy logoterapii; 2. Pozostałe pojęcia tworzące koncepcję sensu życia Viktora Emila Frankla; Edukacja a logoterapia; Podsumowanie podstawowych założeń logoterapii Viktora Emila Frankla. R. 2 Założenia metodologiczne: Problemy główny i problemy szczegółowe; Metody i narzędzia badawcze; Przebieg badań i opis badanej grupy. R. 3 Poczucie sensu życia studentów pedagogiki wiążących zawodową przyszłość z wyuczonym zawodem: Analiza ilościowa – część A testu PIL; Analiza jakościowa – część B testu PIL; Analiza jakościowa – część C testu PIL. Zakończenie i wnioski z badań. Aneks 1. Test Poczucia sensu życia J.C. Crumbaugha i L.T. Maholicka (Purpose in Life Test – PIL).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej