Source
Książki
(18)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Form of Work
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(15)
only on-site
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(11)
Author
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Lubrańska Anna
(2)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Korpus Joanna
(1)
Kotelska Jolant
(1)
Kładź-Postolska Katarzyna
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Makowiec Bartosz
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Margoński Marek
(1)
Michalak Robert (1968- )
(1)
Michalik Izabela
(1)
Michalski Dariusz
(1)
Novotná Jarmila
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszewska Dorota
(1)
Pobiedzińska Karolina
(1)
Podgórska-Rykała Joanna
(1)
Puchalska-Kamińska Malwina
(1)
Ryńca Radosław
(1)
Shulgina Ludmila
(1)
Siekańska Małgorzata
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Skowron Łukasz
(1)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(1)
Springer Agnieszka
(1)
Synowiec Jadwiga
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(1)
Waszkiewicz Marian J
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wróbel Magdalena
(1)
Wygaś Sebastian
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Załuska Patrycja
(1)
Ziaeian Yasmin
(1)
Łądka-Barańska Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2023
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(4)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Subject
Satysfakcja zawodowa
(17)
Praca
(7)
Motywacja pracy
(4)
Zaangażowanie pracowników
(4)
Kadry
(3)
Kariera
(3)
Psychologia pracy
(3)
Job crafting
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Nauczyciele
(2)
Organizacja
(2)
Przywództwo
(2)
Sukces
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zaufanie
(2)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania ilościowe
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka społeczna
(1)
Gry komputerowe
(1)
Górnictwo
(1)
Image
(1)
Informacja turystyczna
(1)
Innowacje
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Lojalność pracowników
(1)
Menedżerowie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Odpowiedzialność społeczna*
(1)
Operat szacunkowy
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Poszukiwanie pracy
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracowitość
(1)
Prakseologia
(1)
Produktywność pracy
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo komunalne
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rynek pracy
(1)
Rzeczoznawcy majątkowi
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Second Life (gra komputerowa)
(1)
Sektor publiczny
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Stanowisko pracy
(1)
Stres zawodowy
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Warunki pracy
(1)
Wizerunek miasta
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Wycena nieruchomości
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie wiekiem
(1)
Zawód
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(11)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8102-476-1
Wprowadzenie; Rozdział 1. Zaufanie 1.1. Pojęcie zaufania 1.2. Typologia zaufania 1.3. Kształtowanie się zaufania 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania Rozdział 2. Przywództwo 2.1. Pojęcie przywództwa 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji Rozdział 4. Praca zespołowa 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 4.2. Podstawowe typologie zespołów 4.3. Role w zespole 4.4. Organizacja pracy zespołowej 4.5. Praca zespołowa a efektywność 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 5.2. Typologia form zaangażowania 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji Rozdział 6. Satysfakcja z pracy 6.1. Satysfakcja pracownika 6.2. Modele satysfakcji pracownika 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji 7.1. Kultura w organizacji 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej; Literatura; Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-761-6
1. Motywacja osiągnięć a typ kultury organizacyjnej. 2. Stosunek do racjonalności ocen i działań. 3. Stosunek do norm moralnych. 4. Stosunek do stratyfikacji społecznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-8160-738-4
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Job crafting – (r)ewolucja pracy. Rozdział 2. Fakty i mity na temat pracy. Rozdział 3. Trendy zarzą dzania a job crafting: Turkus; Agile; Kaizen i lean; Podsumowanie. Rozdział 4. Historia badań nad przekształcaniem pracy: Od czego to wszystko się zaczęło?; Trzy rodzaje przekształcania pracy; Dlaczego pracownicy przekształcają swoją pracę?; Jak podejście pracowników do pracy wpływa na jej przekształcanie?; Pierwszy krok w stronę (r)ewolucji w myśleniu o pracy; Nowe oblicze przekształcania pracy – koncepcja Wymagania-Zasoby Pracy; Kto przekształca swoją pracę?; Przekształcanie pracy w dwóch koncepcjach. Rozdział 5. Przykłady przekształcania pracy, Rozdział 6. Korzyści z przekształcania pracy: Co mówią badania?; Zaangażowanie; Satysfakcja z pracy; Sens pracy; Zmiana; Efektywność. Rozdział 7. Warsztat job crafting – metodologia. Rozdział 8. Krytycznym okiem – pytania do Job Crafting Polska. Rozdział 9. Jak budować środowisko przekształcania pracy w organizacji?: Przekształcanie pracy jako proces; Czy wspieranie oddolnych inicjatyw pracowników ma w ogóle sens?; Jak wspierać pracowników w przekształcaniu pracy?; Spójność wartości; Elastyczność zasobów ludzkich; Autonomia; Pozytywne relacje; Akceptacja porażek; Przekazywanie informacji zwrotnej. Rozdział 10. Narzędzia motywujące do przekształcania pracy: Intro interview; Błyskawiczny raport; 12 poleceń. Bibliografia. O Autorkach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-587-8
Zawiera: R. 1 Kompetencje pracowników: Kompetencje pracowników we współczesnym przedsiębiorstwie - wprowadzenie; Definiowanie kompetencji; problemy definicyjne i pomiarowe kompetencji; Różnorodność kompetencji zawodowych; Wykorzystanie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji. R. 2 Satysfakcja z pracy: Satysfakcja z pracy jako kluczowa postawa pracowników; Satysfakcja a zachowania pracowników; Indywidualne i środowiskowe wyznaczniki satysfakcji z pracy; Pomiar satysfakcji pracowniczej; Nie tylko satysfakcja - różnorodność postaw pracowniczych. R. 3 Dopasowanie pracownika do stanowiska, zawodu i organizacji: Koncepcja dopasowania pracownika do środowiska pracy; Dopasowanie do pracy - wykonywanego zawodu i stanowiska; Dopasowanie pracownika do organizacji; Wieloaspektowe podejście do dopasowania pracownika do środowiska pracy. R. 4 Metodyka badań: Problem badań i hipotezy badawcze; Tury badań i próba badawcza; Analizowanie zmienne i narzędzia badawcze. R. 5 Kompetencje pracowników - ocena i charakterystyka wymagań: Identyfikacja skupisk kompetencyjnych; Wymagania kompetencyjne na różnych stanowiskach pracy; Znaczenie kompetencji dla podejmowania i efektywności pracy o różnym charakterze; Kompetencyjna charakterystyka pracowników - determinanty zróżnicowania. R. 6 Satysfakcja z pracy - czynniki środowiskowe i poziom oczekiwań: W poszukiwaniu kluczowych organizacyjnych wymiarów satysfakcji z pracy; Waga czynników środowiskowych w kształtowaniu satysfakcji pracownika; Determinanty satysfakcji z pracy. R. 7 Luka kompetencyjna a poziom satysfakcji i inne postawy pracownicze: Dopasowanie pracownika do wymagań stanowiska pracy; Rola dopasowania w zakresie posiadanych kompetencji w kształtowaniu satysfakcji pracownika; Inne negatywne skutki poczucia niedopasowania do wymagań stanowiska pracy. R. 8 Zarządzanie oparte na kompetencjach - implikacje praktyczne prowadzonych badań: Proces wdrażania zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach na różnych stanowiskach. Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Personel & Zarządzanie / INFOR)
ISBN: 978-83-8137-371-5
Zawiera: Wprowadzenie. 1. Jakich liderów i menedżerów potrzebują organizacje?: Rola menedżera i lidera; Potencjał zawodowy menedżera i lidera; Możliwości rozwoju. 2. Profile kompetencji liderów i menedżerów: Wybierane kompetencje; Wskazanie poziomu pożądanego kompetencji; Jak widzą to inni? 3. Ocena/diagnoza (własnych) kompetencji: Na czym polega ocena kompetencji?; Źródła oceny; Metody oceny kompetencji. 4. Rozwój kompetencji menedżera i lidera – wyniki badań: Analiza uzyskanych wyników; Porównanie wyników menedżerów i liderów; Podstawowe wnioski. 5. Jak rozwijać własne kompetencje?: Nowe zadania; Informacje zwrotne od współpracowników; Szkolenia i inne formy edukacyjne; Coaching i mentoring; Uczenie innych – dzielenie się własną wiedzą i doświadczeniami. 6. Kształtowanie własnej kariery: Jak warto myśleć o karierze?; Osobista mapa kariery. 7. Wskazówki rozwojowe dla określonych kompetencji: Planowanie i organizowanie; Delegowanie; Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem; Zarządzanie sobą; Podejmowanie decyzji; Dążenie do rezultatów; Budowanie zespołów; Wywieranie wpływu; Innowacyjność i elastyczność. Polecana literatura.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-427-7
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Motywacja i satysfakcja pracownika Istota motywacji pracownika; Modele i koncepcje motywacji i motywowania pracownika (Podejścia od strony treści; Podejścia od strony procesu); Satysfakcja, zaangażowanie i efektywność pracownika (Istota satysfakcji i zaangażowania; Satysfakcja, efektywność i zaangażowanie w teoriach motywacji; Modele i źródła satysfakcji pracownika; Relacja satysfakcji pracownika i jego efektywności); Pomiar motywacji i satysfakcji pracowników. Rozdział 2. Satysfakcja i lojalność klienta Satysfakcja klienta (Definicje, podział i charakterystyka; Satysfakcja jako efekt doświadczeń rynkowych klienta; Modele satysfakcji; Pomiar satysfakcji klienta; Korzyści z satysfakcji klienta); Lojalność klienta (Pojęcie lojalności; Ewolucja lojalności; Determinanty i motywy lojalności; Typologia lojalności klientów; Poziomy lojalności klientów; Korzyści i koszty lojalności; Pomiar lojalności); Satysfakcja, lojalność a utrzymanie klienta (Satysfakcja a lojalność; Lojalność a utrzymanie klienta). Rozdział 3. Czy zadowolony pracownik ma wpływ na satysfakcję i lojalność klienta? Wyniki badań Związek satysfakcji pracownika z zadowoleniem klienta; Założenia badawcze (Modelowanie procesów pracowniczych i konsumenckich; Model pomiaru motywacji i satysfakcji pracowników; Model pomiaru satysfakcji i lojalności klientów sektora bankowego; Model pomiaru satysfakcji i lojalności klientów sektora centrów handlowych; Narzędzia badawcze, próba i procedura gromadzenia danych); Motywacja i satysfakcja pracowników centrów handlowych (Wyniki badań pracowników centrów handlowych; Analiza porównawcza motywacji i satysfakcji pracowników badanych centrów handlowych); Motywacja i satysfakcja pracowników banków (Wyniki badań pracowników banków; Wnioski z analizy porównawczej motywacji i satysfakcji pracowników banków); Satysfakcja i lojalność klientów centrów handlowych (Wyniki badania satysfakcji i lojalności klientów centrów handlowych; Wnioski z analizy porównawczej badania klientów lubelskiego sektora centrów handlowych); Satysfakcja i lojalność klientów banków (Wyniki badania satysfakcji i lojalności klientów banków; Wnioski z analizy porównawczej badania klientów podmiotów bankowych); Związek procesów pracowniczych i klienckich. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
In basket
Form of Work

Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer kwartalnika „Nauki o Zarządzaniu”. Numer ten w całości poświęcony jest zagadnieniom związanym z zarządzaniem. Prezentowane artykuły mają charakter zarówno teoriopoznawczy jak i empiryczny. Poruszono w nich kwestie metodyczne, jak również, w niektórych z nich, przedstawiono wyniki własnych badań empirycznych. W artykule Dezagregacja czynników w modelu poczucia satysfakcji zawodowej Agata Borowska-Pietrzak przedstawia rozważania teoretyczne na temat zadowolenia oraz satysfakcji z pracy. Autorka podejmuje się również próby konceptualizacji własnego modelu identyfikacji poziomu poczucia satysfakcji zawodowej. Z kolei Andrzej Kozina w swoim artykule Formułowanie wariantów rozwiązań w negocjacjach w przedsiębiorstwie… opisuje autorskie rozwiązanie w zakresie procedury procesu planowania negocjacji i narzędzi go wspierających. Anna Ludwiczak prezentuje możliwości w zakresie pomiaru efektywności procesów w administracji publicznej. Katarzyna Piórkowska w swoim teoriopoznawczym artykule wskazuje na wyznawane wartości jako jedno z uwarunkowań decyzji menedżerskich. W artykule Zarządzenie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami Estera Piwoni-Krzeszowska przedstawia wyniki przeprowadzonych przez nią badań empirycznych dotyczących istotności czynników relacyjnych wspierających proces tworzenia wartości relacji. Z kolei Mateusz Podobiński dokonuje przeglądu japońskich koncepcji i metod zarządzania, prezentując jednocześnie wyniki własnych badań dotyczących aspektów zastosowania opisywanych przez niego metod i koncepcji. W artykule Dynamika modeli biznesu Aleksandra Sus prowadzi rozważania natury teoretycznej dotyczące zmian wewnątrz organizacji jako wyniku turbulencji otoczenia. Błażej Żak, Anita Zbieg i Daniel Możdżyński w swoim opracowaniu Mapaorganizacji.pl – partycypacyjna platforma badań sieci organizacyjnych prezentują możliwości narzędzia informatycznego wspierającego badanie relacji pomiędzy pracownikami. Ekologistyczne aspekty organizacji wielkoformatowych imprez sportowych zostały przedstawione w artykule Rajmunda Żuryńskiego. Pomimo że wszystkie wymienione artykuły wpisują się w szeroko rozumianą dyscyplinę nauk o zarządzaniu, mają one mocno zróżnicowany tematycznie charakter. Mając nadzieję, że zbiór tak różnorodnych pod względem podejmowanej problematyki badawczej artykułów pozwoli każdemu z zainteresowanych czytelników na odnalezienie interesujących go zagadnień, życzę Państwu miłej lektury. '
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-7526-700-6
1. Wpływ postaw na podejmowanie decyzji w organizacji; 2. Etos pracy Polaków; 3. Elastyczność zawodowa Polaków jako determinanta decyzji zatrudnieniowych; 4. Organizacyjne uwarunkowania zaangażowania; 5. Paradygmat człowieka usatysfakcjonowanego w polskich realiach; 6. Skłonność polaków do współrządzenia zakładem pracy; 7. Postawy Polaków wobec autorytetu w relacjach zawodowych; 8. Oczekiwania bezrobotnej młodzieży wobec przyszłej pacy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-21685-6
Wstęp; Rozdział 1. Zmieniający się świat pracy - wymagania i zasoby 1.1. Ewolucja wymagań związanych z pracą we współczesnych organizacjach w kontekście zmian technologicznych i dostępnych zasobów 1.2. Praca oparta na wiedzy na tle nowych wymagań i zjawisk w jej wykonywaniu - intensyfikacja, upodmiotowienie, złożoność, praca „bez granic” 1.3. Granice pracy i „praca bez granic” - konsekwencje przemian w zakresie pracy dla wydajności i poczucia dobrostanu pracowników oraz poszukiwanie zasobów Rozdział 2. Przekształcanie pracy - perspektywa zachowań organizacyjnych 2.1. Istota przekształcania pracy - definicja i koncepcje teoretyczne 2.2. Przekształcanie pracy jako przejaw proaktywności i adaptacyjności pracowników 2.3. Przegląd wybranych badań nad związkiem JCB z postawami, zachowaniami i wynikami w organizacji Rozdział 3. Rola przekształcania pracy w funkcjonowaniu zawodowym pracownika 3.1. Potrzeby i wartości jako kluczowe mechanizmy motywacyjne do modyfikowania pracy 3.2. Kapitał psychologiczny jako zasób indywidualny pracowników generujący korzystne efekty zawodowe w obliczu wymagań w miejscu pracy 3.3. Przekształcanie pracy a dopasowanie do pracy, organizacji i zespołu 3.4. Poczucie sensu pracy jako efekt modyfikowania granic pracy 3.5. Zaangażowanie w pracę i organizację jako efekt przekształcania pracy  Rozdział 4. Jak budować w organizacji proaktywne zaangażowanie pracowników, czyli od projektowania pracy do job crafting behaviors 4.1. Klasyczne praktyki ZZL służące zmianie treści pracy - job enrichment i job (work) design 4.2. Rola praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w stymulowaniu zachowań modyfikujących pracę 4.3. Przywództwo i jego rola w stymulowaniu proaktywności pracowników Rozdział 5. Metodyka badania 5.1. Cele, pytania badawcze i hipotezy 5.2. Zmienne i narzędzia pomiaru 5.3. Procedura badań oraz charakterystyka próby 5.4. Etapy badania - badanie ilościowe i jakościowe (wywiady FGI) 5.5. Metody analizy danych i procedury kontroli jakości badań Rozdział 6. W jaki sposób stosowanie praktyk ZZL sprzyja przekształcaniu pracy - wyniki badań własnych 6.1. Związek praktyk ZZL z przekształcaniem pracy 6.2. Przejawy i motywy przekształcania pracy w narracjach respondentów firm sektora KIBS w świetle badań jakościowych 6.2.1. Przejawy JCB w firmach wiedzochłonnych 6.2.2. Motywy przekształcania pracy w firmach wiedzochłonnych 6.3. Omówienie wyników Rozdział 7. W jaki sposób menedżerowie przyczyniają się do job craftingu - wyniki badań własnych 7.1. Analiza wpływu przywództwa na przekształcanie pracy 7.1.1. Przywództwo a JCB 7.1.2. Wartości a JCB 7.2. Omówienie wyników; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia / Anna Lubrańska. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Difin, 2017. - 224 s. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-8085-434-5
Zawiera: R. 1 Człowiek w pracy, czyli o uwarunkowaniach realizacji roli zawodowej; R. 2 Praca i pracownik wobec współczesnych wyzwań zawodowych; R. 3 Praca jako przestrzeń rozwoju zagrożeń dla dobrostanu jednostki; R. 4 Stres w pracy; R. 5 człowiek w pracy z innymi; R. 6 Motywacja do pracy; R. 7 Satysfakcja z pracy; R. 8 Współczesny rynek pracy - zróżnicowanie pokoleniowe; R. 9 Teoria i praktyka - wzajemne relacje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 231, [1] s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia Teoria Badania)
ISBN: 978-83-01-19224-2
Zawiera: 1. Psychologia pozytywna i jej wpływ na psychologię pracy i organizacji. 2. Dobrostan jako pojęcie ogólne dotyczące różnych obszarów życia; Dobrostan osobisty, społeczny i zawodowy; Koncepcja hedonistyczna i eudajmonistyczna dobrostanu przyjemne i wartościowe życie; Sens rozróżnienia perspektywy hedonistycznej i eudajmonistycznej; Dobrostan i złe samopoczucie. 3. Dobrostan w pracy stan wiedzy aktualnej; Hedonistyczny dobrostan w pracy i organizacji; Emocje w sytuacji pracy; Satysfakcja z pracy; Eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Zaangażowanie w pracę; Flow w pracy; Pasja w pracy; Poczucie powołania w pracy; Praca jako wartość centralna w życiu człowieka; Wartości realizowane w pracy; Sens pracy. 4. Budowanie pozytywnej organizacji poprzez nadawanie sensu pracy; Praktyki organizacyjne a odczuwanie sensu pracy przez pracowników; Przyczyny dobrostanu w pracy w szerokim kontekście dopasowania do pracy i organizacji. 5. Kwestionariusz eudajmonistycznego dobrostanu w miejscu pracy; Założenia teoretyczne kwestionariusza; Konstrukcja narzędzia do pomiaru dobrostanu w miejscu pracy; Badania konstrukcyjne Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Definicje skal Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Analiza konfirmacyjna struktury Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Stabilność pomiaru Kwestionariuszem Dobrostanu w Miejscu Pracy; Profile dobrostanu w pracy. 6. Weryfikacja konceptualnego modelu relacji eudajmonistycznego dobrostanu zawodowego z innymi typami dobrostanu; Relacja hedonistycznego i eudajmonistycznego dobrostanu w pracy; Badanie 1 eudajmonistyczny i hedonistyczny (satysfakcja z pracy) dobrostan w pracy; Badanie 2 eudajmonistyczny i hedonistyczny (afekt) dobrostan w pracy; Empiryczny model zależności różnych typów dobrostanu w sytuacji pracy; Relacja dobrostanu w miejscu pracy do dobrostanu osobistego i społecznego; Badanie 3 dobrostan w pracy i w życiu w perspektywie hedonistycznej; Badanie 4 eudajmonistyczny dobrostan w pracy i w życiu; Badanie 5 dobrostan w pracy i w życiu w mieszanej perspektywie; Badanie 5a hedonistyczny dobrostan osobisty i eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 5b eudajmonistyczny dobrostan osobisty i hedonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 6 dobrostan w pracy i dobrostan społeczny w perspektywie eudajmonistycznej; Empiryczny model zależności eudajmonistycznych miar dobrostanu w różnych obszarach funkcjonowania człowieka; Empiryczny model zależności dobrostanu zawodowego (eudajmonistycznego i hedonistycznego) z dobrostanem w innych obszarach funkcjonowania człowieka. 7. Podsumowanie rola psychologicznego dobrostanu u pracowników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-8142-113-3
Form of Work

Publikacja stanowi wieloaspektowe opracowanie z zakresu psychologii pracy oraz psychologii organizacji i zarządzania, dotyczące problematyki różnorodności pokoleniowej. Autorka omówiła podjęte zagadnienia z uwzględnieniem wymiaru indywidualnego i organizacyjnego, a także ukazała je z dwóch perspektyw - teoretycznej (zamieszczając definicje kluczowych terminów i charakterystykę istotnych zjawisk) i empirycznej (prezentując założenia i rezultaty projektu badawczego, zrealizowanego w obszarze różnic pokoleniowych).

Książka jest adresowana do osób zainteresowanych tematyką współczesnego rynku pracy, naukami związanymi z organizacją i zarządzaniem oraz psychologią pracy.

„Badaczka wykazała, że dobrze realizowana polityka wiekowa w organizacjach sprzyja satysfakcji z pracy i życia, co jest uznanym czynnikiem kształtującym dobrostan jednostek. Monografia wpisuje się w nurt badań aplikacyjnych, których nadrzędnym celem jest wypracowanie interwencji i polityk łagodzących konsekwencje kryzysu demograficznego w społeczeństwach rozwiniętych. [...] Przedmiot podjętych badań jest ważny, a postawione w pracy tezy - oryginalne. Nie przypominam sobie funkcjonującej na rynku wydawniczym publikacji, która analizowałaby w sposób tak wnikliwy i wielowymiarowy rolę różnic międzypokoleniowych w kształtowaniu indywidualnych doświadczeń zawodowych i percepcji różnych aspektów środowiska pracy.”

Z recenzji prof. dr hab. Doroty Merecz-Kot(Instytut Medycyny Pracy)

This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Book
In basket
ISBN: 978-83-7561-755-9
Wstęp; Rozdział 1. Podnieś się; Rozdział 2. Przygotuj się; Rozdział 3. Działaj; Dodatki; Bibliografia; Podziękowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-650-2
Zawiera: R. 1 Praca źródłem satysfakcji zawodowej: Praca w systemie wartości człowieka; Rola pracy w rozwoju człowieka; Pojęcie satysfakcji, zadowolenia, niezadowolenia; Wyznaczniki satysfakcji zawodowej; Przyczyny i skutki niezadowolenia; Satysfakcja a motywacja. R. 2 Wzorce nauczycielskiej osobowości źródłem satysfakcji zawodowej pedagogów: Zawód nauczyciela na przestrzeni lat i w dobie współczesnych przemian edukacyjnych; Nauczyciel wobec wyzwań współczesności i przyszłości; Kompetencje współczesnego nauczyciela; Najbardziej pożądane właściwości i umiejętności sychopedagogiczne nauczycieli; Źródła niezadowolenia nauczycieli z pracy zawodowej w świetle badań nad stresem edukacyjnym; Satysfakcja zawodowa nauczycieli w doniesieniach naukowych. R. 3 Podstawy metodologiczne badań własnych: Przedmiot i cel badań; Problemy badawcze; Zmienne i ich wskaźniki; Metoda badań; Organizacja badań i charakterystyka badanych. R. 4 Wyniki badań własnych: Ogólny poziom satysfakcji zawodowej nauczycieli; Charakterystyka komponentów ogólnego poziomu satysfakcji zawodowej nauczycieli; Analiza czynników zapewniających satysfakcję nauczycieli z pracy edukacyjnej; Czynniki powodujące poczucie dyssatysfakcji z pracy pedagogicznej; Satysfakcja jako subiektywny stan zadowolenia; Satysfakcja z atmosfery i stosunków między ludzkich panujących w miejscu pracy; Zadowolenie z pracy pedagogicznej na tle szerszego kontekstu społecznego; Satysfakcja z pracy jako wartość. Podsumowanie wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-2150-5
1. Istota zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej; 2. Ewolucja teoretycznego kontekstu roli zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej pracowników w zarządzaniu; 3. Współczesne przesłanki zainteresowania się problemem satysfakcji zawodowej pracowników; 4. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy; 5. Propozycja metody badania satysfakcji zawodowej; 6. Kształtowanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej w procesie zarządzania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7488-107-0
1. Przedsiębiorstwo i jego otoczenia, 2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, 3. Praca i zadowolenie w aspekcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, 4. Kształtowanie środowiska pracy, 5. Ocena jakości środowiska pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monographs / College of Management "Edukacja")
ISBN: 978-83-64389-32-0
Zawiera: Part One I. Creative approach to teaching: Creativity; Younger school age children. II. Developing creativity in teacher training: Teacher competencies; Creativity development project. III. Creativity and school performance of students: Drawbacks of contemporary education; Creativity as the aim of education and as a psychological phenomenon; A creative individual. Part Two IV. A creative teacher of physical education in integrated education (on the example of primary school grades 1-3): The teacher and physical education; Working conditions of students and teachers; Determinants of physical education teaching effects; Values. Personality, and competences of a physical education teacher in the opinion of students; Summary. Part Three V. Factors increasing teachers’ job satisfaction: Job satisfaction; Job satisfaction in the teaching profession; Satisfaction factors in the teaching profession. VI. Motivational factors hierarchy in the teaching profession: Motivating teachers; Motivating teachers as a fundamental managerial task of a school headmaster. VII. How to creatively manage a school. Leadership in school management: Leading people in an organization. Key aspects and assumptions of the contemporary human resource management; The role and tasks of a school manager; The leadership role of the headmaster in school management; The school headmaster and leadership. VIII. Profession teacher: between educational theory and practice: Education: a chance for development or survival?; Evolution directions and questions about the shape of education; Education, teacher, student: connections and relations; Attention, changes are coming; Education as a path to freedom or enslavement: questions and answers. Conclusion. References.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 104)
ISBN: 83-7306-266-1
I. Osobowość i działalność zawodowa osób zdolnych w literaturze przedmiotu. II. Program badań własnych. III. Prezentacja i analiza uzyskanych wyników. IV. Prezentacja i analiza między zmiennymi-weryfikacja hipotez.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XIX Zeszyt 1/2018)
Zawiera: Difficulties and barriers for the implementing of marketing model in Wroclaw University of Science and Technology; Methodological principals of three-level system of cooperative marketing in the ukrainian tourism; Job satisfaction in the opinion of employees of small and medium - sized enterprises; Implementacja systemów motywacyjnych w samorządowych przedsiębiorstwach komunalnych; Odpowiedzialność za pracowników wyzwaniem dla współczesnych organizacji; Manager or leader? Leadership in crisis management at local government level; Innowacyjne metody dzielenia się wiedzą w organizacjach sektora publicznego; Budżet obywatelski jako przykład współdecydowania o rozwoju na szczeblu samorządowym wobec zmian prawnych z 2018 roku; Współpraca w zakresie działalności innowacyjnej na przykładzie inicjatyw klastrowych; Potencjał innowacyjny w ubezpieczeniach - postrzeganie przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych; Potencjał akademicki jako element wizerunku Katowic na tle wybranych miast wojewódzkich; Warunki życia z perspektywy osób studiujących w Katowicach w odniesieniu do wybranych polskich miast wojewódzkich cieszących się największą popularnością wśród studentów; Wykorzystanie opcji realnej w wycenie wartości przedsiębiorstwa; Przesłanki procesu restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego w Polsce; Znaczenie zarządzania zaufaniem w organizacji wirtualnej; Forms of promotion in computer games. An example of second life; Uwarunkowania wyceny nieruchomości w aspekcie procesu decyzyjnego kredytodawcy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
ISBN: 978-83-7746-137-2
1. Nakryj do stołu; 2. Planuj każdy dzień z wyprzedzeniem; 3. Stosuj zasadę 80/20 gdzie się da; 4. Zastanów się nad konsekwencjami; 5. Zwlekanie kontrolowane; 6. Nieustannie stosuj metodę ABCDE; 7. Koncentruj się na zagadnieniach kluczowych; 8. Prawo trzech zdań; 9. Dobrze się przygotuj, zanim rozpoczniesz; 10. Krok po kroku, czyli od beczki do beczki; 11. Podwyższaj swoje kwalifikacje; 12. Okaż swoje szczególne zdolności; 13. Rozpoznaj swoje główne ograniczenia; 14. Zmobilizuj się; 15. Maksymalne wykorzystanie energii; 16. Zmuś się do działania; 17. Nie daj się uzależnić technice; 18. Plasterki salami i ser szwajcarski; 19. Strategia wydzielania czasu; 20. Stan wyższej konieczności; 21. Każde zadanie traktuj indywidualnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. A (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again