Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(12)
Autor
Bereźnicki Franciszek
(2)
Gajda Janusz
(2)
Hessen Sergiusz
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Kujawiański Jerzy
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Ludwiczak Stanisław
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Wenta Kazimierz
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zieleńczyk Adam
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Samokształcenie
(16)
Nauczanie
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Informatyka
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Naród
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oceny szkolne
(2)
Osobowość
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Samowychowanie
(2)
Uczenie się
(2)
Wartość
(2)
Czas wolny od pracy
(1)
Edukacja medialna
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Innowacje
(1)
Ludzie starzy
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nowe media w edukacji
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Samokontrola (psychol.)
(1)
Samopoznanie
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wykluczenie cyfrowe
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7322-837-5
Uwagi wstępne. Rozumienie antropologii i charakter opracowania. 1. Treść i zakres pojęcia kultura, 2. Podstawowe pojęcia dotyczące kultury, 3. Wybrane koncepcje rozwoju i badań kultury, 4. Tradycja i dorobek w rozwoju kultury, 5. Kultura w życiu człowieka, 6. Kultura w życiu narodów,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7322-837-5
1. Treść i zakres pojęcia kultura, 2. Podstawowe pojęcia dotyczące kultury, 3. Wybrane koncepcje rozwoju i badań kultury, 4. Tradycja i dorobek w rozwoju kultury, 5. Kultura w życiu człowieka, 6. Kultura w życiu narodów, Samokontrola i samokształcenie, Wybór tekstów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-61209-13-3
1. Autoedukacja - kontekst teoretyczny empirycznych eksploracji, 2. Autoedukacja studentów - koncepcja autorska, 3. Metodologia badań własnych, 4. Autoedukacja studentów w świetle opinii badanych - próba empirycznej egzemplifikacji koncepcji, 5. Stwarzanie warunków w uniwersytecie do autoedukacji studentów w świetle opinii badanych, 6. Autoedukacja studentów wyzwaniem współczesności w świetle opinii badanych, 7. Edukacja i autoedukacja w uniwersytecie (propozycje, projekcje)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7308-100-3
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. - Wyd.2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 493 s. : rys., tab. ; 25 cm.
ISBN: 83-7308-100-3
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86770-41-4
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-8085-012-5
1. Osoba starsza w przestrzeni demograficznej, psychologicznej i edukacyjnej; 2. Transformacja życia codziennego osób w wieku senioralnym w kontekście społeczeństwa informacyjnego; 3. Uczenie się i nauczanie osób starszych w obszarze nowych mediów w świetle podstaw teoretycznych; 4. Edukator osób starszych a prowadzenie działań dydaktycznych w obszarze nowych mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7308-643-2
1. Edukacja kulturalna wyzwaniem czasu wielkich przyspieszeń i zmian, 2. Aktywność kulturalna jako składnik stylu życia, 3. Działalność kulturalna w trudnym dziale klasyfikacji systemu wartości, 4. Rozumienie i funkcje upowszechniania kultury, 5. Animacja kulturalna i animator kultury w dziel aktywizacji jednostki środowiska, 6. Psychologiczne i pedagogiczne implikacje paradygmatu edukacji kulturalnej, 7. Czas wolny istotnym czynnikiem jakości życia i wyzwania dla edukacji kulturalnej, 8. Zaniedbywane obszary permanentnej edukacji, 9. Autoedukacja warunkiem pełni indywidualnego rozwoju człowieka, 10. Człowiek dorosły współlokatorem swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, 11. Dom kultury. Ewolucja instytucji i jej współczesna przydatność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-01-17891-8 t. 1
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samoedukacja / Stanisław Ludwiczak. - Toruń : Wydawnictwo MADO, 2009. - 138 s. : rys. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-61186-10-6
1. Od samouctwa do samoedukacji, 2. Podstawy samoedukacji, 3. Charakterystyka samoedukatorów, 4. samonauczanie, 5. Samowychowanie, 6. Samoedukacja zespołowa, 7. Samopozananie, 8. Samokontrola, 9. Doskonalenie osobowości w samoedukacji, 10. Samoeduakcja przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-7322-471-8
1.Samouctwo informacyjne i pojęcia pokrewne oraz metodologia badań, 2.Szkoła wyższa w społeczeństwie informacyjnym, 3.Techniki informacyjne jako narzędzie pracy dla nauczycieli akademickich, 4.Wpływ technik informacyjnych na style studiowania, 5.Administrator sieci lokalnej w systemie funkcjonowania szkoły wyższej, 6.Samouctwo informatyczne wyzwaniem współczesności, 7.Biograficzne uwarunkowania samouctwa komputerowego nauczycieli akademickich, 8.Samouctwo informatyczne jako forma i metoda doskonalenia naukowo-dydaktycznego, 9.Środki informacyjne i infrastruktura w samodoskonaleniu naukowo-dydaktycznym, 10.Zasady etyczne i higiena zdrowotna w samouctwie informacyjnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-232-1616-9
1. Cele edukacji w szkole dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, 2. Role pełnione w szkole przez uczniów i nauczycieli, 3. Typologia metod i form dydaktycznych oparta na roli ucznia, 4. Teoria uczenia się i odpowiadające im metody, 5. Koncepcje metodyczne preferujące dialog i samodzielne uczenie się uczniów, 6. Dialog oraz samodzielne uczenie się uczniów w wybranych koncepcjach metodycznych, 7. Autorytet nauczyciela szkoły tradycyjnej i współczesnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85599-53-3
1. Istota, cele i warunki samokształcenia, 2. Rola motywacji, pamięci i uwagi w samokształceniu, 3. Planowanie i organizacja pracy samokształceniowej, 4. Źródła samokształcenia, 5. Wybrane metody samokształcenia, 6. Notowanie, 7. Trudności i błędy w samokształceniu, 8. Samokontrola i samoocena w samokształceniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7587-249-1
1. W poszukiwaniu istoty samowychowania: Problemy samowychowania w świetle badań Ireny Jundziłł; Problematyka samowychowania w badaniach Stefana Packa; Samowychowanie- problem wielokierunkowych badań empirycznych; 2. Trzy wymiary samowychowania: Interakcyjny charakter samowychowania: Hinduska joga jako system ćwiczeń samowychowawczych; Asceza; Samowychowanie chrystocentryczne; Aksjologiczny nurt samowychowania; Samowychowanie jako dążenie do perfekcjonizmu lub perfekcjoryzmu; Samowychowanie jako dopełnienie procesu wychowania; Grupowy charakter samowychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-232-1013-6
Zawiera: I. Część teoretyczna: Problematyka samokształcenia w programach klas początkowych obowiązujących w Polsce po drugiej wojnie światowej; Pojęcie samokształcenia w świetle literatury; Pojęcie samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego; Przygotowanie dzieci 7-9-letnich do samokształcenia; Uwarunkowania samokształcenia uczniów; Metody oraz formy edukacyjne i samo edukacyjne umożliwiające wdrażania uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego. II. Część metodyczna: Planowanie aktywności samokształceniowej uczniów klas początkowych; Koncepcja metodyczna planowanego wdrażania uczniów klas początkowych do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego w procesie zintegrowanej działalności lekcyjno-domowej; Przykładowe konspekty zintegrowanych zajęć lekcyjno-domowych. III. Część badawcza: Cele badań; Problemy i hipotezy; Zmienne i ich wskaźniki; Procedura badawcza; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Przykładowe narzędzia badawcze; Realizacja badań; Wyniki badań i ich analiza; Uogólnienie wynikające z badań. IV. Część podsumowująca: Samokształcenie indywidualne i nieindywidualne oraz jego planowa realizacja; Rola nauczyciela w przygotowywaniu uczniów do samokształcenia; Rezultaty analizy porównawczej planowanego i nieplanowanego wdrażania uczniów do samokształcenia; Zintegrowana działalność lekcyjno-domowa jako czynnik równomiernego eksploatowania obu półkul mózgowych ucznia. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-7322-926-4
Społeczeństwo informacyjne a edukacja medialna, Technologia kształcenia edukacji medialnej i informatycznej, Kształtowanie umiejętności w zakresie technologii informacyjnej, Zastosowania technologii informacyjnej w procesie kształcenia, Edukacja na odległość, Technologia informacyjna w samokształceniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Rekord wzorcowy
Samokształcenie (hasło przedmiotowe)
Rekord wzorcowy
Samokształcenie - historia - teoria (hasło przedmiotowe)
Rekord wzorcowy
Samokształcenie - metody (hasło przedmiotowe)
Rekord wzorcowy
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej