Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(8)
E-booki
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(5)
Autor
Bem Agnieszka
(2)
Bernardelli Michał
(2)
Felis Paweł
(2)
Kowalska Milena
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Malinowska-Misiąg Elżbieta
(2)
Olejniczak Jarosław
(2)
Patrzałek Leszek
(2)
Hendel Marek
(1)
Jałowiecki Bohdan
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kotlińska Janina
(1)
Kozera Agnieszka
(1)
Kwiatkowski Tomasz
(1)
Markowska-Bzducha Ewa
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Nowak Kamil
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pyka Robert
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Żuk Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Samodzielność
(5)
Samodzielność (psychol.)
(3)
Dziecko
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Budżety terenowe
(1)
Dorosłość
(1)
Finanse publiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Klasy społeczne
(1)
Król Maciuś Pierwszy (postać fikcyjna)
(1)
Liberalizm
(1)
Marksizm-leninizm
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Postmodernizm
(1)
Praca
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przywódcy i głowy państw
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Samorząd gminny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tranzycja szkoła-praca
(1)
Wolność woli
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zatrudnienie wspomagane
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura polska
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 130)
R.1 Teoretyczne koncepcje samodzielności; R.2 Mechanizmy rozwoju samodzielności; R.3 Metodologiczna charakterystyka badań własnych; R.4 Poziom samodzielności dziecka czteroletniego; R.5 Zmiany samodzielności w okresie przedszkolnym; R.6 Determinanty rozwoju samodzielności dziecka przedszkolnego; R.7 Wnioski wypływające z badań i wskazówki praktyczne; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dzieci o różnym poziomie samodzielności w przedszkolu, 2. Dzieci o różnym stopniu samiedzielnośi w szkole, 3. Dzieci o różnym stopniu samodzielności w indywidualnych sytuacjach, 6. Dzieci o różnym poziomie samodzielności u progu kształcenia systematycznego, 5. Zmiany w funkcjonowaniu rodziny czynnikiem zmian w dziecku, 6. Oblicza samodzielności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia powstała dzięki współpracy naukowców ze Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Przedstawiono w niej zagadnienie samodzielności dochodowej gmin w ujęciu zarówno teoretycznym, jak i empirycznym. Ponadto omówiono i oceniono podatek od nieruchomości w wybranych państwach Europy Środkowo-Wschodniej. W publikacji zarysowano również koncepcje zmian w obowiązującym w Polsce powierzchniowym podatku od nieruchomości oraz przeprowadzono symulacje ich skutków finansowych. Książka stanowi próbę wypełnienia luki w istniejącym stanie wiedzy z zakresu modeli opodatkowania nieruchomości i ich wpływu na finanse gmin.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Monografia powstała dzięki współpracy naukowców ze Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Przedstawiono w niej zagadnienie samodzielności dochodowej gmin w ujęciu zarówno teoretycznym, jak i empirycznym. Ponadto omówiono i oceniono podatek od nieruchomości w wybranych państwach Europy Środkowo-Wschodniej. W publikacji zarysowano również koncepcje zmian w obowiązującym w Polsce powierzchniowym podatku od nieruchomości oraz przeprowadzono symulacje ich skutków finansowych. Książka stanowi próbę wypełnienia luki w istniejącym stanie wiedzy z zakresu modeli opodatkowania nieruchomości i ich wpływu na finanse gmin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Założenia rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy 1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej 1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce Rozdział 2. Tranzycja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na rynek pracy 2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy 2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy Rozdział 3. Znaczenie publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy 3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy Rozdział 4. Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego 4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego 4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce Rozdział 5. Centrum DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI 5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI 5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac 6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych pracowników 6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów pracowniczych; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Rozwiązania, czyli podróż waszego życia: 1. Wstęp do dorosłości (Rozłóż mapę); 2. Podstawy komunikacji (On to, ona tamto); 3. Radzenie sobie w sytuacjach społecznych (Unikanie przeszkód); 4. Radzenie sobie z problemami sensorycznymi (Kiedy po prostu już nie mogę); 5. Zainteresowania i wzorce zachowań (Kultura geeków); 6. Manieryzmy (Niech żyją dziwactwa). Część II Mieszkanie, własne miejsce: 7. Opuszczamy gniazdo (Potrafisz latać!); 8. Samodzielne mieszkanie (Pan na włościach); 9. Życie z innymi (Nowa rodzina). Część III Niezależność. Święty Graal dorosłości: 10. Zarządzanie czasem (Zapanuj nad nim); 11. Kwestie transportowe (Jedź, dokąd chcesz); 12. Zarządzanie pieniędzmi (Bądź swoim bankierem); 13. Samodzielne radzenie sobie z problemami (Koniec z udręką); 14. Samoorzecznictwo (Mów prawdę); 15. Ujawnienie się (Mówić czy nie mówić?). Część IV Rozrywka. Czasami to tylko zabawa: 16. Kluby i grupy (Zabawa z innymi); 17. Samotna rozrywka (Kto powiedział, że zabawa to sport zespołowy?); 18. Przyjaźń (Zasady); 19. Randki i intymność (To nie film). Część V Praca. Utrzymanie domu: 20. Gotowi do pracy (Każdy szuka kogoś z umiejętnościami); 21. Jak dobrze wypaść na rozmowie (Pewność siebie); 22. Masz pracę! I co dalej? (Jak odnieść sukces). Część VI. Z perspektywy. Wszystko razem. 23. Ostatnie wskazówki (Jesteście gotowi). Atlas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Radomska ; Nr 81)
1. Pozycja ustrojowa gminy a jej samodzielność, 2. Podstawy prawne gospodarki finansowej polskich gmin w latach 1991-2000, 3. Samodzielność finansowa polskich gmin w świetle pragmatyki gospodarczej, 4. Ewolucja samodzielności finansowej polskich gmin w latach 1991-2000
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351.72 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.72 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poszukiwanie podmiotów emancypacyjnych w naukach społecznych, 2. Klasy społeczne a orientacja emancypacyjna. Wyizolowana jednostka czy zorganizowana wspólnota na tropie wolności i w klasie niewoli?, 3. Przestrzeń kulturowa a działania emancypacyjne, 4. Praktyki pro- i antyemapcypacyjne w sferze publicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Artykuły [Articles] Robert Pyka: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jako innowacja w samorządzie terytorialnym. Szanse i wyzwania pierwszego w Polsce związku metropolitalnego [The Upper Silesian and Zagłębie Metropolis as a local government innovation. Poland’s first metropolitan union – opportunities and threats], doi 10.7366/1509499517101, s. 5–25; Janina Kotlińska: The result of the LGU budget in the context of the mission of local governments, doi 10.7366/1509499517102, s. 26–47; Marek Hendel: Granica harmonii jako instrument zarządzania strategicznego rozwojem turystyki w obszarach recepcji. Wstęp do nowej koncepcji [The harmony limit as an instrument for strategic management of tourism development in tourism destinations. Introduction to a new concept], doi 10.7366/1509499517103, s. 48–61; Kamil Nowak: Wpływ przebiegu granic województw na tożsamość regionalną oraz postrzeganie regionów Małopolski i Śląska [The impact of the voivodeship boundaries on regional identity and perception of the Małopolska and Śląsk regions], doi 10.7366/1509499517104, s. 62–81; Agnieszka Kozera: Samodzielność finansowa metropolii w Polsce w latach 2007–2015 [Financial self-sufficiency of the metropolises in 2007–2015], doi 10.7366/1509499517105, s. 82–105; Tomasz Kwiatkowski: Wykorzystanie metod identyfikacji skupień gospodarczych w krajowej polityce klastrowej [Industrial cluster identification methods in the political practice in Poland], doi 10.7366/1509499517106, s. 106–119. RECENZJA [Book review] Bohdan Jałowiecki: Joanna Kusiak, Chaos Warszawa. Porządki przestrzenne polskiego kapitalizmu, doi 10.7366/1509499517107, s. 120–121.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. 1 Między niepełnosprawnością a normalnością. Konceptualizacja badań własnych: Rozdział 1. Człowiek z niepełnosprawnością w nowoczesności: 1.1. Niepełnosprawność intelektualna na tle zmian paradygmatycznych;  1.2. Podmiotowość we współczesnych debatach naukowych a podmiotowość osoby z niepełnosprawnością; 1.3. Autonomia i samostanowienie osób z niepełnosprawnością w relacji dialogowej; 1.4. Kategoria „ja” a poczucie tożsamości osób z niepełnosprawnością. Rozdział 2. Osoby niepełnosprawne intelektualnie na drodze do normalności: 2.1. Teoria uznania i jej kluczowe kategorie; 2.2. Koncepcje Pierre’a Bourdieu – demaskowanie porządku świata; 2.3. Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną jako kategoria dyskusyjna w pedagogice specjalnej; 2.4. Prawa i wybory osób z niepełnosprawnością jako mechanizm sprawczości; 2.5. Normalizacja życia osób niepełnosprawnych czy przemoc symboliczna – implikacje dla integracji społecznej; 2.6. Stereotyp i uprzedzenie – przykład zniekształconej rzeczywistości społecznej. Rozdział 3. Założenia metodologiczne i procedura badawcza: 3.1. Przyjęta orientacja metodologiczna a fenomen niepełnosprawności; 3.2. Cel i problematyka badań; 3.3. Biograficzna perspektywa badawcza, czyli chcę bardziej (z)rozumieć, jak postrzegasz świat; 3.4. Codzienność i aktorzy życia społecznego – aktorzy (nie)jednej roli; 3.5. Proces analizy materiału badawczego – dane narracyjne w koncepcji Schützego. Cz. 2 Jednostkowe i społeczne doświadczanie (nie)uznanej dorosłości w różnych polach społecznego egzystowania: Rozdział 4. Retrospekcja doświadczeń biograficznych dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Interpretowanie dorosłości; 4.2. Kapitał domu rodzinnego w zakresie uznania lub deficytu uznania dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną a zdolność do partycypacji, zdobycia kompetencji społecznych, obywatelskich; 4.3. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną przez innych warunkiem lepszej jakości życia; 4.4. (Nie)uznane płaszczyzny społecznego egzystowania dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wynikające z nich role społeczne; 4.5. Implikacje odmowy uznania dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną i podjęte działania w celu uzyskania aprobaty innych. Rozdział 5. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną. Próba rekapitulacji: 5.1. Podsumowanie i wnioski z badań własnych; 5.2. Przestrzeń wynikowa w świetle teorii społecznych. 
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej