Form of Work
Książki
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(4)
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Author
Kamińska-Małek Aleksandra
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Horodeński Ryszard
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Szluz Beata
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wrońska Marta
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pokolenie Z
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(2)
Samokształcenie
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Gospodarka
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rodzina wielopokoleniowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samobójstwo
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stereotyp
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Test Rysunku Rodziny
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wdzięczność
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Polska
(2)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-766-9
Zawiera: R. 1 Organizacja edukacji dorosłych w Polsce i w Europie: historia i teraźniejszość w warunkach integracji: Wyjaśnienia terminologiczne; rys historyczny polskiej edukacji dorosłych na tle dokonań europejskich; Współczesne funkcje i cele edukacji ustawicznej dorosłych; Formy edukacji ustawicznej dorosłych Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem studiów podyplomowych. R. 2 Wybrane czynniki sytuacji zawodowej: Pojęcie sytuacji zawodowej; Motywacja do pracy; Motywacja osiągnięć a decyzje edukacyjno-zawodowe; Postawy i ich struktura; Postawy zawodowe a decyzje edukacyjne; Satysfakcja zawodowa i czynniki warunkujące jej osiąganie; Satysfakcja zawodowa a aktywność edukacyjna pracowników; Wypalenie zawodowe i jego uwarunkowania; Zapobieganie ryzyku wypalenia zawodowego z uwzględnieniem decyzji edukacyjnych; Współzależność omawianych czynników sytuacji zawodowej. R. 3 Założenia metodologiczne badań własnych: Celem badań; Problemy badawcze; Metoda, techniki i narzędzia badawcze; Teren badań; Dobór i charakterystyka osób badanych. R. 4 Sytuacja zawodowa badanych osób studiujących w systemie komercyjnym i grantowym: Wprowadzenie; Forma realizowanych studiów podyplomowych a obiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a subiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a motywacja osiągnięć; Forma realizowanych studiów podyplomowych a postawy zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a wypalenie zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a satysfakcja z warunków pracy; Podsumowanie. R. 5 Staż pracy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Staż pracy a motywacja osiągnięć; Staż pracy a postawy zawodowe; Staż pracy a wypalenie zawodowe; Staż pracy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 6 Forma zatrudnienia a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Forma zatrudnienia a motywacja osiągnięć; Forma zatrudnienia a postawy zawodowe; Forma zatrudnienia a wypalenie zawodowe; Forma zatrudnienia a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 7 Funkcjonowanie badanych słuchaczy studiów podyplomowych w zawodach nauczycielskich i nienauczycielskich: Wprowadzenie; Charakter wykonywanego zawodu a motywacja osiągnięć; Charakter wykonywanego zawodu a postawy zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a wypalenie zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 8 Zajmowanie stanowisk kierowniczych a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a motywacja osiągnięć; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a postawy zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a wypalenie zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 9 Status zawodowy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Status zawodowy a motywacja osiągnięć; Status zawodowy a postawy zawodowe; Status zawodowy a wypalenie zawodowe; Status zawodowy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-217-6
1. Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Definicje niepełnosprawności intelektualnej- wybrane stanowiska; Kryteria i klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej; Przyczynie niepełnosprawności intelektualnej; Symptomy niepełnosprawności intelektualnej; Rys historyczny kształtowania się opieki nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie; Skala zjawiska niepełnosprawności intelektualnej dzieci i młodzieży w województwie podkarpackim; 2. Regulacja prawne wobec osób niepełnosprawnych: Międzynarodowe standardy prawne; Prawo polskie wobec osób niepełnosprawnych; 3. Pomoc dzieciom i młodzieży niepełnosprawnym intelektualnie- organy administracji rządowej i samorządowej; 4. Inicjatywy społeczne na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87981-10-9
1.Uwarunkowania geopolityczne Wschodniej strefy Aktywności Gospodarczej, 2.O konieczności strategii rozwoju regionalnego wschodniego pogranicza Polski, 3.Wykorzystanie zasobów środowiska geograficznego wschodniego pogranicza Polski do lecznictwa i turystyki, 4.Jakość środowiska przyrodniczego jako czynnik rozwoju Polski północno-wschodniej, 5.Problematyka demograficzna wschodniego pogranicza Polski, 6.Zmiany strukturalne w przemyśle wschodnich województw przygranicznych Polski w latach 1988-1997, 7.Wschodnia Strefa Aktywności Gospdoarczej w krajowej i kontynetalnej sieci transportowej (Dynamika układów komunikacyjnych, przejscia graniczne, ruch tranzytowy), 8.Rola sektora usług w procesie przekształceń wschodniego pogranicza Polski, 9.Struktura przestrzenna rolnictwa i gospodarki żywnościowej we wschodnim regionie przygranicznym Polski, 10.Wpływ dzierżawy na przekształcenia struktury agralnej na przykładzie woj. suwalskiego, 11.Uwarunkowania rozwoju eksportu regionu w okresie dostosowawczym do integracji z Unią Europejską i współpracy z rynakmi wschodnimi (na przykładzie regionu północno-wschoniego), 12.Szkolnictwo wyższe wschodniej Polski, 13.Województwo podlaskie.Warunki startu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again