Form of Work
Książki
(29)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(25)
available
(19)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(25)
Author
zbiorowa Praca
(3)
Bożyk Paweł
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Ratajczak Marek
(2)
Bednarska Hanna
(1)
Begg David
(1)
Capiga Mirosława
(1)
Dach Zofia
(1)
Dornbusch Rudiger
(1)
Drewnowski Jan
(1)
Dzikiewicz-Gazda Urszula
(1)
Fiedor Bogusław
(1)
Fischer Stanley
(1)
Flejterski Stanisław
(1)
Frączek Maciej
(1)
Gazda Zbigniew
(1)
Gradoń Witold
(1)
Guzowska Halina
(1)
Hockuba Zbigniew
(1)
Józefiak Cezary
(1)
Konieczny Jerzy
(1)
Kowalik Tadeusz
(1)
Kołodko Grzegorz
(1)
Kraj Kamil M
(1)
Krakowińska Ewa
(1)
Krawczyk Marcin
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kurowski Stefan
(1)
Kwaśnicki Witold
(1)
Liberda Barbara
(1)
Lutkowski Karol
(1)
Malinowski Dariusz
(1)
Misala Józef
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nikodemska-Wołowik Anna Maria
(1)
Oręziak Leokadia
(1)
Panasiuk Aleksander
(1)
Pawłowska Małgorzata
(1)
Perenc Józef
(1)
Pollok Artur
(1)
Poznańska Krystyna
(1)
Przybylska Krystyna
(1)
Przybyszewski Roman
(1)
Pyka Irena
(1)
Pyka Jan
(1)
Rapacki Ryszard
(1)
Rogucki Antoni
(1)
Rosa Grażyna
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Ryć Kazimierz
(1)
Sadowski Zdzisław
(1)
Samecki Wiesław
(1)
Sałustowicz Piotr
(1)
Skrzypczak Zofia
(1)
Stefańska-Matuszyn Maria
(1)
Stiglitz Joseph E
(1)
Szewczyk Łukasz
(1)
Szustak Grażyna
(1)
Słodaczuk Józef
(1)
Tokarski Tomasz
(1)
Wardein Barbara
(1)
Welfe Aleksander
(1)
Wilczyński Wacław
(1)
Winiarski Bolesław
(1)
Wojtyna Andrzej
(1)
Woźniak-Sobczak Barbara
(1)
Zając-Pałdyna Urszula
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zarzecki Jan
(1)
Zborowska Władysława
(1)
Year
2020 - 2022
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(35)
Language
Polish
(34)
English
(1)
Subject
Ekonomia
(17)
Rynek
(14)
Rynek pracy
(7)
Konsumenci (ekon.)
(5)
Globalizacja
(4)
Gospodarka
(4)
Konkurencja
(4)
Mikroekonomia
(4)
Pieniądz
(4)
Popyt
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Rynek finansowy
(4)
Produkcja
(3)
Banki
(2)
Dochód narodowy
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Keynesizm
(2)
Kryzys gospodarczy
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Rynek pieniężny
(2)
Siła robocza
(2)
Bezrobocie
(1)
Bogactwo
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budżet
(1)
COVID-19
(1)
Cukiernictwo
(1)
Dewizy
(1)
Dochód
(1)
Ekologia
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomiści
(1)
FinTech
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Flexicurity
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Handel
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kredyt
(1)
Kryzys
(1)
Liberalizm gospodarczy
(1)
Logistyka
(1)
Makroekonomia
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Migracje
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Monopol
(1)
Monopol państwowy
(1)
Naród
(1)
Nauka
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Niewidomi
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Poczta
(1)
Podatki i opłaty lokalne
(1)
Polityka publiczna
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska
(1)
Poradnictwo
(1)
Praca
(1)
Pracodawcy
(1)
Produkcja (ekon.)
(1)
Przedsiębiorstwo komunalne
(1)
Przedsiębiorstwo społeczne
(1)
Przemysł
(1)
Przetwarzanie w chmurze
(1)
Płaca
(1)
Rynek ubezpieczeniowy
(1)
Rynek walutowy
(1)
Ryzyko
(1)
Sektor publiczny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Strefa wolnego handlu
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Służba zdrowia
(1)
Telekomunikacja
(1)
Transformacja systemu społeczno
(1)
Transport
(1)
Transport kolejowy
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Unia Europejska
(1)
Usługi
(1)
Wolny obszar celny
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Genre/Form
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(1)
35 results Filter
Book
In basket
Analiza rynku : praca zbiorowa / red. Henryk Mruk. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 278,[1] s. : tab., rys. ; 21 cm.
ISBN: 83-208-1454-5
1. Rynek - jego istota, elementy i uwarunkowania; 2. Informacyjne podstawy analizy rynku; 3. Mierniki statystyczne; 4. Analiza zjawisk rynkowych w czasie; 5. Analiza seznonowości; 6. Analiza związków przyczyno wo-skutkowych; 7. Elastyczność popytu; 8. Analiza ryn ku w przestrzeni; 9. Metody analizy udziałów rynkowych i grup strategicznych; 10. Metody analizy dystrybucji oraz intensywności reklamy. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(VII Kongres Ekonomistów Polskich ; Tom I)
ISBN: 83-11-09456-X
Słowo wstępne; Czy ekonomia nadąża z wyjaśnianiem rzeczywistości? Ochrona rynku- ile rynku, ile państwa?; Nowa ekonomia instytucjonalna- czy zdominuje nasze myślenie w rozpoczynającym się stuleciu; Czy współczesne modele dynamiczne zrewolucjonizowały ekonometrię?; Globalizacja a transformacja. Iluzje i rzeczywistość; Czy w dobie globalizacji kryzysy walutowe są zjawiskiem nieuchronnym?; Ekonomiści polscy wobec transformacji; "Trzecie drogi" a ekonomia; Czy tradycyjna ekonomia pozwala zrozumieć tzw. nową gospodarkę?; Ekonomia ewolucyjna- w poszukiwaniu alternatywnego wyjaśnienia rzeczywistości społeczno-gospodarczej; Dwadzieścia lat renesansu teorii wzrostu gospodarczego. Na ile l lepiej rozumiemy jego mechanizm?; Nauka ekonomiczna nie nadąża...; ekonomiczne kategorie przyszłości ewolucja kategorii własność; Zrozumieć oszczędzanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83--8030-008-8
Zawiera: Wprowadzenie; Wybór zawodu przez pracownika a poziom wykształcenia i umiejętności; Altruizm w gospodarce, czyli ekonomia daru w teorii i w praktyce; Prawo upadłościowe jako narzędzie ograniczania negatywnych skutków niewypłacalności przedsiębiorcy - znaczenie ekonomiczne i dysfunkcje; Rola aglomeracji miejskich w Polsce w offshoringu usług biznesowych; Analiza nierynkowej działalności wytwórczej gospodarstw domowych w Polsce w 2011 roku. Satelitarny rachunek produkcji domowej; Metodologia pomiaru instytucji; Rola wykształcenia siły roboczej w przyciąganiu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do gospodarek Europy Środkowej w latach 1997-2012; Instytucjonalne uwarunkowania rozwoju usług w chmurze; Luka innowacyjna pomiędzy małymi i średnimi przedsiębiorstwami w Polsce i w Unii Europejskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
E-book
In basket
This current issue of “Economics” is dedicated to the applications of institutional economics to the description and explanation of modern economic phenomena and processes. Observations of financial markets, real estate markets, digital products markets, the shift towards emerging markets brought interesting scientific materials, which underwent institutional analysis. '
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Book
In basket
Ekonomia sektora publicznego / Joseph E. Stiglitz. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 991 s. : wykr. ; 24 cm.
ISBN: 83-01-14338-X
Cz.I Wprowadzenie : 1.Sektor publiczny w gospodarce mieszanej, 2.Sektor publiczny w Stanach Zjednoczonych. Cz.II Podstawy ekonomii dobrobytu : 3.Efektywność rynku, 4.Zawodność rynku, 5.Efektywność a sprawiedliwość. Cz.III Teoria wydatków publicznych : 6.Dobra publiczne i dobra prywatne pochodzące ze źródełpublicznych, 7.Wybór publiczny, 8.Produkcja publiczna i biurokracja, 9.Efekty zewnętrzne i środowisko. Cz.IV Programy wydatków publicznych : 10.Analiza polityki wydatków publicznych, 11.Analiza kosztów i korzyści, 12.Opieka zdrowotna, 13.Obrona narodowa i technika, 14.Ubezpieczenia społeczne, 15.Progrmay pomocy społecznej i redystrybucja dochodów, 16.Edukacja. Cz.V Teoria opodatkowania : 17.Wprowadzenie do problemtyki opodatkowania, 18.Rozkład podatków, 19.Podatki a efektwnośc ekonomiczna, 20.Optymalne opodatkowanie, 21.Opodatkowanie kapitału. Cz.VI System podatkowy w Stanach Zjednoczonych : 22.Podatek dochodowy od osób fizycznych, 23.Podatek dochodowy od przedsiębiorstw, 24.Poradnik praktyczny-jak legalnie płacić niższe podatki, 25.Reformy systemu podatkowego. Cz.VII Pozostałe zagadnienia : 26.Polityka fislana w systmie federacyjnym, 27.Stanowe i loklne podatki i wydatki, 28.Finansowanie wydatków państwa z deficytu budżetowego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
( Biuletyn RPO. Materiały ; 53 (2006))
1. Ekonomia społeczna- przegląd stanowisk: Koncepcje i funkcje ekonomii społecznej; Aktywna polityka społeczna i ekonomia społeczna; Osiągnięcia Krakowa w zakresie gospodarki socjalnej i rozwoju przedsiębiorczości; Formy zatrudnienia osób niepełnosprawnych w organizacjach pozarządowych- wyniki badań empirycznych; Młodzi i niepotrzebni bezrobotni- bezrobotni zagrożenia wykluczeniem społecznym; Rynek pracy otwarty dla niewidomych- projekt Partnerstwa na Rzecz Zwiększenia Dostępności Rynku Pracy dla Osób Niewidomych; Praca w posagu- model wychodzenia z rodzinnego bezrobocia na wsi- projekt realizowanych w ramach programu operacyjnego IW EQUAL; 2. Bariery aktywności obywatelskiej i sposoby ich przezwyciężania w kontekście ekonomii społecznej- doświadczenia polskie; Determinanty aktywności obywatelskiej w Polsce 2005; Przezwyciężanie barier- doświadczenia organizacji obywatelskich: Ogólnopolski Związek Bezrobotnych z siedzibą w Ełku; Fundacja na Rzecz Kobiet "Ja Kobieta"; Fundacja "Pomoc Kobietom i Dzieciom"; Stowarzyszenie Wspierania Organizacji Pozarządowych "Most"; Trzeci sektor w kontekście problematyki migracyjnej; Europejska polityka społeczna- wyobrażenia i konkrety; Kapitał społeczny a rynek pracy; 3. Gospodarka społęczna jako nowa forma aktywności obywatelskiej w systemach prawno-finansowych w Europie; Aktywność obywatelska jako warunek rozwoju gospodarczego Polski- o potrzebie dobrych przykładów zagranicznych; Ekonomia społeczna we Włoszech; Ekonomia społeczna w Czechach; Pozyskiwanie funduszy dla trzeciego sektora- szwedzkie doświadczenia; Ekonomia społeczna we Flandrii; Sytuacja trzeciego sektora na Węgrzech; Ekonomia społeczna- doświadczenia holenderskie; Finansowanie organizowanie pozarządowych w Stanach Zjednoczonych; W stronę polskiego modelu ekonomii społecznej; Rola programu EQUAL dla rozwoju ekonomii społecznej w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7378-109-9
1.Podstawowe kategorie analizy rynku. Mechanizmy funkcjonowania rynku, 2.Koszty, utargi, wyniki przedsiębiorstwa. Neoklasyczna teoria przedsiębiorstwa, 3.Podstawowe agregaty i zjawiska makroekonomiczne, 4.Modele makroekonomiczne (modele funkcjonowania gospdoarki). Polityka fiskalna, 5.Pieniądz, system bankowy, polityka pieniężna, 6.Model IS-LM jako narzędzie analizy skutków polityki gospdoarczej, 7.Modelowe ujęcie inflacji i bezrobocia. zależność Philipsa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Materiały i Prace Instytutu Funkcjonowania Gospsodarki Narodowej / Instytut Funkcjonowania Gospodarki Narodowej ; T.90)
Cz.I Aspekty ekonomiczne : 1.Globalizacja a struktura gospodarki światowej, 2.Mechanizm globalizacji, 3.Rola firm globalnych, 4.Implikacje teoretyczne procesu globalizacji, 5.Globalizacja a terminologia ekonomiczna, 6.Globalizacja a język makroeonomii, 7.Globalizacyjna ułuda, 8."Nowa gospodarka" a globalizacja, 9.Wyzwania i szane globalizacji, 10.Mechanizm globalizacji a zdolność konkurowania polskich przedsiębiorstw, 11.Polskie przedsiębiorstwa w globalnej konkurencji. Cz.II Aspekty społeczne: 1.Globalizaja jako zagadnienia interdyscyplinarne, 2.Społeczny kontekst globalizacyjnych uwarunkowań konkurencyjności, 3.Ekologiczne następstwa globalizacji w okresie transformacji systemowej, 4.Kapitał ludzki a globalizacja, 5.Deficyt pracy w warunkach globalizacji, 6.Globalizacja a migracje
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7228-134-3
1. Elementy ekonomii: Podstawowe pojęcia ekonomii; Rozmiary produkcji w warunkach funkcjonowania rynku i mechanizmu konkurencji; Rynki i systemy ekonomiczne; Makroanaliza monetarna banku centralnego; Polityka fiskalna i budżetowa państwa; Polityka handlu zagranicznego i kursu walutowego. 2. Elementy ekonomiki przedsiębiorstwa: Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarowania; Podstawowe warunki ekonomiki przedsiębiorstwa; Dziedziny ekonomiki przedsiębiorstwa; Kondycja ekonomiczna przedsiębiorstwa - jej elementy i mierniki oceny; Czynnik czasu i ryzyka w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
Employer branding po polsku / Urszula Zając-Pałdyna. - Gliwice : Helion S.A., cop. 2020. - 229, [3] s. : il. ; 21 cm.
(Onepress)
ISBN: 978-83-283-5931-4
Wstęp; Rozdział 1. Słów kilka o employer brandingu 1.1. Kluczowe definicje i pojęcia związane z employer brandingiem 1.2. Modele EB 1.3. Interesariusze działań EB Rozdział 2. Od czego rozpocząć przygodę z EB? 2.1. Na czym stoimy? 2.2. Odkrywanie EVP 2.3. Transparentność wynagrodzeń 2.4. Strategia komunikacji 2.5. Mierzenie działań EB Rozdział 3. Kandydat w centrum uwagi 3.1. Ogłoszenie o pracy 3.2. Strona Kariera 3.3. Targi pracy 3.4. Współpraca z uczelniami 3.5. Social media 3.6. Personal branding jako składowa EB 3.7. Akcja rekrutacja 3.8. Wideo w employer brandingu 3.9. Opinie w sieci 3.10. Agencja pracy/headhunter — rola w budowaniu marki pracodawcy Rozdział 4. Osoba ubiegająca się o pracę 4.1. Doświadczenie na wagę złota 4.2. Odpowiadanie na ofertę pracy 4.3. Informacja zwrotna 4.4. Spotkanie 4.5. Komunikacja 4.6. Rola osób rekrutujących oraz hiring managerów 4.7. Ambasador za 0 zł Rozdział 5. Osoba, która przyjęła ofertę 5.1. Pre-boarding Rozdział 6. Pracownik 6.1. On-boarding 6.2. Re-boarding 6.3. Employee experience Rozdział 7. Były pracownik 7.1. Rozstanie z pracownikiem 7.2. Off-boarding 7.3. Exit interview Rozdział 8. Kadra zarządzająca Rozdział 9. Klient; Podsumowanie; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 659
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 336
Book
In basket
ISBN: 83-208-1449-9
1. Pojęcie integracji w świetle teorii międzynarodowych stosunków ekonomicznych; 2. Cele i warunki integracji ekonomicznej; 3. Instytucjonalne i geograficzne formy integracji ekonomicznej; 4. Modele i mechanizmy integracji ekonomicznej; 5. Strefa wolnego handlu; 6. Unia celna; 7. Wspólny rynek; 8. Unia monetarna; 9. Unia ekonomiczna; 10. Unia polityczna; 11. Pełna integracja ekonomiczna; 12. Integracja ekonomiczna w krajach rozwiniętych gospodarczo; 13. Integracja ekonomiczna w krajach słabo rozwiniętych; 14. Integracja a globalizacja.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (6 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-743-2
1. Społeczno-ekonomiczne przesłanki tworzenia kapitału ludzkiego 1.1 Proces tworzenia kapitału ludzkiego ekonomicznym podejściem do kreatywnego działania 1.2 Kapitał ludzki a kapital społeczny 1.3 Wybrane metody pomiaru kapitału ludzkiego 1.4 Zasoby wiedzy jako dobro ekonomiczne i społeczne 2. Komponenty metodologii prognostyczno-planistycznej w relacji edukacja a gospodarka 2.1 Aspekty współzależności społeczno-ekonomicznego rozwoju 2.2 Kwantyfikacja kategorii społecznych 2.3 Strumienie współzależności między czynnikam społecznymi a gospodarczymi 3. Współczesna gospodarka rynkowa wobec wyzwań nowej ekonomii 3.1 Sektor wiedzy a poziom rozwoju gospodarczego 3.2 Kapitał ludzki jako stymulator tempa wzrstu polskiej gospodarki 3.3 Prognostyczne ujęcie rozwoju sektora wiedzy w Polsce w relacji z Unią Europejską 3.4 Możliwosci i bariery wdrażania w Polsce gospodarki opartej na wiedzy 4. Transformacja polskiego rynku edukacyjnego 4.1 Przemiany edukacyjne w Polsce na tle zmian ustrojowych 4.3 Scenariusze reform oświatowych w realizacji idei ustawicznego kształcenia 4.3 Podmiotowość edukacji w systemie transformacji gospodarczej 4.4 Czynniki determinujace proces przemian edukacyjnych 4.5 Edukacja wobec gospodarki opartej na wiedzy 4.6 Przewidywane koszty ksztalcenia jako składnik kapitału ludzkiego - ujecie modelowe 5. Przedsiębiorstwa wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy 5.1 Kapitał ludzki jako czynnik konkurencyjnosci przedsiebiorstw 5.2 Kształtowanie innowcyjnosci polskich przedsiębiorstw w procesie transformacji gospodarki 5.3 Edukacja jako czyynnik konkurencyjności podmiotów gospodarczych 6. Regionalny wymiar innowacyjnosci w gospodarce Warmii I Mazur 6.1 Przedsiębiorstwa w strukturze gospodarki regionu warmińsko-mazurskiego 6.2 Przesłanki innowacyjności w gospodarce regionu 6.3 Problematyka badań innowacyjności w obszarze regionu 6.4 Źródła innowacyjności w badanych przedsiębiorstwach 7. Specyfika współczesnego rynku pracy w powiązaniu z edukacją 7.1 Własciwości społeczno-ekonomiczne współczesnego rynku pracy 7.2 Aktualne kierunki zmian w podejściu do rynku pracy 7.3 Elastyczność polskiego rynku pracy 7.4 Kierunki kształcenia dla potrzeb krajowego rynku pracy na tle rozwiązań europejskich 8. Społeczeństwo informacyjne szansą i wyzwaniem dla współczesności 8.1 Podstawy naukowego myślenia w kategoriach postępu informacyjnego 8.2 Globalne procesy tworzenia społeczeństwa informacyjnego 8.3 Obywatele globalnego społeczeństwa informacyjnego 8.4 Strategia kształtowania społeczeństwa informacyjnego w procesie europeizacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-514-1
1. Teoretyczne podstawy koncepcji tożsamości rynkowej: Przegląd teorii ekonomicznych w kontekście określenia determinant tożsamości rynkowej; Ewolucja teorii komunikacji społecznej; Geneza i rozwój komunikowania tożsamości; Komunikacja społeczna i marketingowa a komunikowanie tożsamości. 2. Istota tożsamości rynkowej i jej komunikowanie: Przegląd koncepcji dotyczących tożsamości; Konceptualizacja wizerunku jako pochodnej tożsamości i identyfikacji całościowej; Znaczenie systemu identyfikacji całościowej i klasyfikacja jego składników; Badania marketingowe w komunikowaniu tożsamości; Model programu identyfikacji całościowej. 3. Uwarunkowania funkcjonowania organizacji w otoczeniu międzynarodowym: Istota otoczenia międzynarodowego; Zjawiska wpływające na kształtowanie tożsamości rynkowej ľ ujęcie przedmiotowe; Wpływ interesariuszy na kształtowanie tożsamości rynkowej ľ ujęcie podmiotowe 4. Źródła i znaczenie przymiotów tożsamości w kontekście międzynarodowym: Klasyfikacja przymiotów; Przymioty wynikające z profilu organizacji; Powiązania przymiotów ze strategią organizacji; Finansowo-prawne ujęcie przymiotów tożsamości; Aksjologiczne podstawy tożsamości oparte na wartościach; Semiotyczne ujęcie przymiotów tożsamości. 5. Narzędzia komunikowania a uwarunkowania międzynarodowe: Różnorodność interpretacyjna nośników znaczeń; Morfologia podsystemu informowania; Działania służące wzmacnianiu tożsamości; Rola podsystemu informowania; Podsystem behawioralny jako narzędzie tworzenia relacji; Odzwierciedlenie tożsamości rynkowej w markach flagowych. 6. Realizacja koncepcji tożsamości w przedsiębiorstwach rodzinnych wobec wyzwań otoczenia międzynarodowego: Przedsiębiorstwo rodzinne jako przedmiot badań i jego miejsce w praktyce gospodarczej; Fundamenty tożsamości przedsiębiorstw rodzinnych; Tożsamość polskich przedsiębiorstw rodzinnych na tle tendencji ogólnoświatowych; Siła przetrwania przedsiębiorstw rodzinnych dzięki tożsamości ľ wyniki badań empirycznych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
(Finanse)
ISBN: 978-83-8235-311-2
Wstęp; 1. Przegląd badań dotyczących powiązań między sektorem finansowym a gospodarką realną – podstawowe definicje: 1.1 Zestawienie badań – ujęcie historyczne; 1.2 Czynniki popytowe i podażowe wpływające na powiązania między sektorem finansowym a gospodarką realną – ujęcie współczesne; 1.3 Niedoskonałości rynku kredytowego: strona podażowa; 1.4 Niedoskonałości rynku kredytowego: strona popytowa; 1.5 Akcelerator finansowy i procykliczność kredytu bankowego; 1.6 Podsumowanie; 2. Wpływ struktury rynku na kredyt bankowy: ujęcie teoretyczno-empiryczne: 2.1 Konkurencja w sektorze bankowym i metody jej pomiaru; 2.2 Czynniki kształtujące strukturę rynku w sektorze bankowym strona podażowa; 2.3 Badania empiryczne dotyczące struktury rynku uwzględniające relacje bank–kredytobiorca; 2.4 Wpływ pandemii COVID-19 na działalność banków; 2.5 Podsumowanie; 3. Determinanty zmian rynku kredytowego w Unii Europejskiej: 3.1 Rozwój rynku kredytowego dla sektora prywatnego; 3.2 Bankowe modele biznesowe i rentowność; 3.3 Regulacje w UE: ramy polityki makroostrożnościowej; 3.4 Podsumowanie; 4. Wpływ sektora FinTech na strukturę sektora finansowego: 4.1 FinTech i BigTech: podstawowe definicje; 4.2 Wpływ FinTech na konkurencję na rynku finansowym; 4.3 RegTech, SupTech, centra innowacji, akceleratory i piaskownice regulacyjne; 4.4 Wyzwania regulacyjne i nadzorcze związane z rozwojem sektora FinTech; 4.5 Podsumowanie; 5. Wyniki badań empirycznych: 5.1 Determinanty wzrostu kredytu bankowego dla sektora niefinansowego; 5.2 Wpływ struktury rynku na procykliczność kredytu bankowego; 5.3 Wpływ technik cyfrowych na rynek kredytowy; 5.4 Podsumowanie; Zakończenie; Załącznik; Słownik wybranych pojęć i skrótów; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336.71 (1 egz.)
E-book
In basket
Czasopismo naukowe Mathematical Economics prezentuje wyniki badań naukowym prowadzony przez pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu i innych renomowanych ośrodków naukowych w kraju i za granicą
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Book
In basket
ISBN: 83-89069-53-9
1. Podstawowe zagadnienia ekonomii 2. Mechanizm funkcjonowani arynku 3. Elastyczność popytu i podaży 4. Teoria wyboru konsumenta 5. Teoria popytu konsumenta 6. Teorie produkcji 7. Teoria kosztów i zysków 8. Konkurencja doskonała 9. Monopol pełny 10. Konkurencja monopolistyczna 11. Teorie oligopolu 12. Rynek czynników wytwórczych 13. Ekonomia dobrobytu 14. Niedoskonałości mechanizmu rynkowego i rola rządu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1641-6
Cz.I Wprowadzenie: 1. Ekonomia a polityka, 2. Narzędzia analizy ekonomicznej, 3. Popyt, podaż i rynek. Cz.II Mikroekonomia pozytywna: 4. Elastyczność popytu i podaży, 5. Decyzje konsumenta, 6. Decyzje o podaży - wprowadzenie, 7. Koszty a wielkość podaży, 8. Konkurencja doskonała i czysty monopol, 9. Struktura rynku i konkurencja niedoskonała, 10. Rynek pracy, 11. Różne rodzaje pracy, 12 .Rynki czynników produkcji i podział dochodu, 13. Ryzyko i informacja, 14. Gospodarka oparta na informacji. Cz.III Ekonomia dobrobytu: 15. Ekonomia dobrobytu, 16. Wydatki i dochody publiczne, 17. Polityka przemysłowa i polityka ochrony konkurencji, 18. Czy warto sprywatyzować monopol naturalny?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89069-73-3
1. Wprowadzenie do ekonomii 2. Funkcjonowanie rynku 3. Elastyczność popytu i podaży 4. Konsument jako podmiot rynku 5. Przedsiębiorstwo jako podmiot rynku 6. Rynek konkurencji doskonałej 7. Rynek monopolu pełnego 8. Rynek konkurencji niedoskonałej 9. Rynki czynników produkcji 10. Sprawność systemu rynkowego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-87981-86-9
Wprowadzenie; R.1 Podaż pieniądza; R.2 Popyt na pieniądz; R.3 Rynek pieniężny; R.4 Rynek walutowy; R.5 Rynkowe instrumenty zarządzania ryzykiem finnaoswym; R.6 Determinanty polityki monetarnej w latach 1998-2001; R.7 Zarządzanie płynnością makroekonomiczną prze bank centralny; R.8 Wykorzystanie krótkoterminowych instrumentów finansowych w zarządzaniu płynnością przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again