Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(104)
IBUK Libra
(41)
ebookpoint BIBLIO
(10)
Forma i typ
Książki
(101)
E-booki
(51)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(75)
dostępne
(57)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(59)
Czytelnia
(77)
Autor
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(3)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(3)
Gorzelak Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Jankowska Hanna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Birch Ann
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Deptuła Maria
(2)
Doroba Anita
(2)
Duraj Natasza
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Halamska Maria
(2)
Kacprzak Andrzej
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Koczur Wiesław
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kostrzyńska Małgorzata
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Krzysztofek Kazimierz
(2)
Kuźma Inga B
(2)
Landes David S
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewicka Maria
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Olejnik Marian
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pajestka Józef
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Piotrowska Alicja
(2)
Potoczna Małgorzata
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Rudolf Stanisław
(2)
Rzeńca Agnieszka
(2)
Szczepański Marek S
(2)
Urban Bronisław
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wojtczak Monika
(2)
Wrona Leszek
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Śleszyński Przemysław
(2)
Żabiński Arkadiusz
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adrianowski Dariusz
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Antonów Kamil
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bagiński Paweł
(1)
Bajan Bartłomiej
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerowicz Leszek
(1)
Baran Bernadeta
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barburska Olga
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Beba Patrycja
(1)
Bereżnicka Joanna
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bierwiaczonek Krzysztof
(1)
Borkiewicz Łukasz
(1)
Borsich Szymon
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Brockman John
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Burchard-Dziubińska Małgorzata
(1)
Burczyk Irena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Błąd Marta
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Churski Paweł
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciechański Ariel
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czaplicka Katarzyna
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czarnacka Agata
(1)
Czekaj Marta
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czerny Janusz
(1)
Czerny Mirosława
(1)
Czopek Jakub
(1)
Czornik Małgorzata
(1)
Czubak Wawrzyniec
(1)
Danecki Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(155)
Język
polski
(151)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Rozwój społeczny
(50)
Młodzież
(14)
Dziecko
(13)
Globalizacja
(13)
Wzrost gospodarczy
(13)
Zmiana społeczna
(13)
Osobowość
(9)
Gospodarka
(8)
Szkolnictwo
(7)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(7)
Nauczyciele
(6)
Polska
(6)
Rodzina
(6)
Rozwój zrównoważony
(6)
Społeczeństwo
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Kształcenie
(5)
Kultura
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Rozwój regionalny
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Uczniowie
(5)
Ekorozwój
(4)
Infrastruktura społeczna
(4)
Innowacje
(4)
Kapitał społeczny
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Postęp
(4)
Psychologia
(4)
Rynek pracy
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Ubóstwo
(4)
Uczucia
(4)
Unia Europejska
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie
(4)
Cele wychowania
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dyslekcja i dysgrafia
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kraje rozwijające się
(3)
Miasta
(3)
Migracje
(3)
Motywacja
(3)
Mowa
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Odżywianie
(3)
Polityka społeczna
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Regiony (adm.)
(3)
Rolnictwo
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zdrowie publiczne
(3)
Bogactwo
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Futurologia
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Historia gospodarcza
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Infrastruktura techniczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jakość życia
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Konkurencja
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Monopol
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Oświata
(2)
Patologia społeczna
(2)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Podmiotowość
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Poznanie
(2)
Prognozy
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1989-
(3)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Biecz (woj. małopolskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(20)
Monografia
(7)
Opracowanie
(6)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Esej
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dane statystyczne
(1)
Literatura angielska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Varia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Edukacja i pedagogika
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Psychologia
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
155 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia zawiera dwanaście rozdziałów. Ich różnorodna tematyka wnosi nowe, istotne treści do dyskusji o wszechstronnie rozumianej i zmieniającej się roli banków we współczesnym systemie finansowym Polski oraz bliskich nam krajów UE. Autorzy są przekonani, że umieszczone w publikacji teksty zostaną przez Czytelników odebrane jako krytyczne i kreatywne refleksje nad trzydziestoleciem przemian nie tylko w polskiej bankowości komercyjnej i spółdzielczej, ale i w szerszym, globalnym czy europejskim kontekście. Wspólnym zamiarem twórców poszczególnych fragmentów książki było, aby służyła ona upamiętnieniu działalności naukowej i dydaktycznej śp. Doktora Ryszarda Mikołajczaka, zasłużonego pracownika Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, jednego z najwybitniejszych twórców poznańskiej szkoły finansów i bankowości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Nierówności, jakie stwarza natura. 2. Jak sobie radzono z uwarunkowaniami geograficznymi: Europa i Chiny. 3. Wyjątkowość Europ[y: odmienna droga. 4. Wynalezienie wynalazku. 5. Wielkie otwarcie. 6. Hej, na wschód! 7. Jak powstało imperium. 8. Gorzkosłodkie wyspy. 9. Imperium na wschodzie. 10. Z umiłowania zysku. 11. Golkonda. 12. Zwycięzcy i przegrani: bilans imperium. 13. Na czym polegała rewolucja przemysłowa. 14. Dlaczego Europa? Czemu właśnie wtedy? 15. Brytania i inni. 16. Dogonić Albion. 17. Gdy chcesz robić pieniądze, musisz je najpierw mieć. 18. Wiedza jako bogactwo. 19. Pogranicza. 20. Dorga Ameryki Południowej. 21. Państwo Środka: zastój i regres. 22. Japonia: ostatni będą pierwszymi. 23. Epoka Meji. 24. Na manowcach historii? 25. Imperium i co dalej. 26. Utrata przywódczej pozycji. 27. Zwycięzcy i... 28. Przegrani. 29. Jak tu doszliśmy? Dokąd zmierzamy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nierówności, jakie stwarza natura. 2. Jak sobie radzono z uwarunkowaniami geograficznymi: Europa i Chiny. 3. Wyjątkowość Europ[y: odmienna droga. 4. Wynalezienie wynalazku. 5. Wielkie otwarcie. 6. Hej, na wschód! 7. Jak powstało imperium. 8. Gorzkosłodkie wyspy. 9. Imperium na wschodzie. 10. Z umiłowania zysku. 11. Golkonda. 12. Zwycięzcy i przegrani: bilans imperium. 13. Na czym polegała rewolucja przemysłowa. 14. Dlaczego Europa? Czemu właśnie wtedy? 15. Brytania i inni. 16. Dogonić Albion. 17. Gdy chcesz robić pieniądze, musisz je najpierw mieć. 18. Wiedza jako bogactwo. 19. Pogranicza. 20. Dorga Ameryki Południowej. 21. Państwo Środka: zastój i regres. 22. Japonia: ostatni będą pierwszymi. 23. Epoka Meji. 24. Na manowcach historii? 25. Imperium i co dalej. 26. Utrata przywódczej pozycji. 27. Zwycięzcy i... 28. Przegrani. 29. Jak tu doszliśmy? Dokąd zmierzamy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cnoty obywatelskie - krótka narracja o długiej historii pojęcia, 2. Potencjały endogenne w rozwoju regionalnym - podejście socjologiczne, 3. Województwo śląskie i procesy jego instytucjonalizacji, 4. Cnoty obywatelskie a rozwój regionalny - zarys koncepcji badawczej, 5. Cnoty obywatelskie jako struktuty kognitywne a rozwój regionalny województwa śląskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Znakomite prawdopodobieństwo; Nasz gatunek potrafi rozwiązywać tajemnice; Czasami dokonujemy dobrych wyborów; Coraz mniej przemocy; Koniec wojny; Pokój na świecie; Postęp moralny; W niekończącym się strumieniu złych wiadomości tkwi poważny błąd; Tachnooptymizm a problem energetyczny; Przepaść między myśleniem naukowym a resztą naszej kultury się zmniejsza; Religia straci swą mistyczną aurę; Naukowe rozumienie irracjonalizmu (a zwłaszcza religii); Ostateczne oświecenie naukowe; Nauka a upadek magii; Przewaga dowodów empirycznych; Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów empirycznych zmieni społeczeństwo; Człowiek różni się od swoich przodków; Przyszłość nauki, religii i technologii; Możemy się oderwać od naszych darwinowskich korzeni; Humanistyczna śmierć; Nadzieja na zakończenie wojny między nauką a religią; Pierwsze przyjście; Nowe narzędzie, które zapewni nam głęboki rozumienie natury ludzkiej; Pewnego dnia w XXI wieku zrozumiem dwudziestowieczną fizykę; Przyszłość teorii strun; Renesans nauki dla dobra publicznego; Obcy są wśród nas; Fizycy nie stworzą Teorii Wszystkiego; Optymizm kosmologiczny; Powrót rygorystycznej dyscypliny eksperymentalnej zmieni nasza wiedzę w dziedzinie fizyki fundamentalnej; Ludzie będą w coraz większym stopniu cenili prawdę (przedkładając ją nad pozory prawdy); Pozorny rozkwit fizyki; optymizm naukowców; Co leży poza naszym horyzontem kosmicznym?; Nie znaczymy tak niewiele, jak mogłoby się wydawać; Postęp jest zdumiewająco trwały; Koncentracja na czynnikach sytuacyjnych; Kobiety w 110. Kongresie Stanów Zjednoczonych; Tożsamość- model Zombie; Dychotomia my- oni stanie się dużo łagodniejsza; Wielojęzyczna Europa; Jesteśmy zdolni do wzajemnego zrozumienia; Jak technologia ratuje świat; Neuronauka udoskonali nasze społeczeństwo; Koniec "izmów"; Globalizacja szkolnictwa wyższego; Ludzie wykształceni mogą wprowadzać ważne innowacje; Czas na dobre wiadomości; Pokonamy agnotologię; Przełom klimatyczny; Optymizm ma przed sobą świetlaną przyszłość; Ratujmy Afrykę- natychmiast!; Powrót komercyjnych żaglowców; Dziura ozonowa; Nowy proekologiczny światopogląd; Indywidualny handle pozwoleniami na CO2 pozwoli nam rozwiązać globalny problem; Wyzwania związane ze szczytem wydobycia ropy naftowej; Optymistyczne spojrzenia na przeszłość i przyszłość; Zmieniające się proporcje między korzyściami a kosztami; Przyszłość napędzana światłem słonecznym; Nadchodzi era energii słonecznej; Uczeń czarnoksięska; Nauka w programie; Zaakceptujemy rzeczywistość postępu; Miasta są lekiem na biedę; Narodzą się nowe dzieci; Bilet na marsa; Geomorficzne dowody na to, że na Marsie istniało Zycie; Na początku XXII wieku ludzie będą żyli na więcej niż tylko jednej małej kuli w Układzie Słonecznym; Przyszłość kojarzenia się w pary; Możemy podnieść swój wyjściowy poziom poczucia szczęścia; Miłość romantyczna; Malthus nie miał racji; Długofalowa perspektywa demograficzna; Badania przyniosą pierwsze skuteczne metody leczenia wielu chorób; Wczesne wykrywanie nowotworów; Nowotworowe komórki macierzyste i nowe metody walki z rakiem; Projekt poznania ludzkiego epigenomu; Starzenie się; Będziemy prowadzili zdrowe i produktywne życie jeszcze długo po ukończeniu stu lat; Nowe nadzieje na nieśmiertelność; Osobista genomika; Odkryjemy geny chorób psychicznych; Koniec pogoni za tym co naturalne; Przełom w rozumieniu inteligencji jest tuż tuż; Powstaniemy; Rola nowych technologii w edukacji; Nauka jako powszechnie dostepna forma aktywności; Nareszcie zrobimy porządek z edukacją matematyczną; Układ nerwowy ludzkości; Wschodzaca deokracja i globalne głosy; Nadchodzi powszechne oświecenie ludzkości; Prawo Metcalfe'a w odniesieniu do ludzkich umysłów; Altruizm w sieci; Koniec utowarowienia wiedzy; Metapoznanie dla dzieci; To, czego się nie da zmierzyć; Nadchodzi rewolucja w kształceniu w zakresie nauk ścisłych i przyrodniczych; Zdjęcie Ziemi o wysokiej rozdzielczości powstrzymają globalne zło; Przejrzystość jest nieunikniona; Władza przechodzi w ręce mas; Przymierze kapitalizmu z siłami dobra; Uwłasnowolnienie jednostek w gospodarce opartej na wiedzy; Ludzie nauczą się czerpać wiedzą z różnorodności; Wczesne wykrywanie zaburzeń uczenia się; W reakcji na wielkie zmiany zdobędziemy się na niezwykłe czyny; Przyszłość oprogramowania; Wszystko nam się pomyliło; Zdemaskowanie przekonań; Długotrwały trend w kierunku uczciwości wobec innych i wobec siebie; Pokolenie wyżu demograficznego wkrótce przejdzie na emeryturę; Ewolucja zdolności rodzaju ludzkiego do podejmowania właściwych działań; Kiedy mężczyźni angażują się w opiekę nad niemowlętami, kultury przestają wojować; Przetrwanie przyjaźni; Społeczeństwo stanie się odporne na szum medialny; Rozwiązanie problemu umysł-ciało; Druk jako technologia; Prawda zwycięża, a nowe technologie czasami jej w tym pomagają; Można radykalnie zwiększyć ludzką inteligencję; Nowy kontentym; Młodzi wezmą naprawę świata w swoje ręce; W stronę szerszego rozumienia globalnych problemów i możliwości; Optymizm na kontinuum między pewnością a nadzieją; Skeumorfizm; Użyteczność; Komunikacja interpersonalna stanie się bardziej głęboka, a racjonalne myślenie- bardziej romantyczne; Powszechna telepatia; Najlepsze przed nami; Odzyskana niewinność; Znowu okaże się, że nie miałem racji; Modelowanie zachowań grupowych; Słuchanie wymagane; Znajdziemy nowe sposoby przeciwdziałania pesymizmowi; Ograniczenia demokracji; Świat do Wunderkammer- komnata cudów Uwolnimy się od brzemienia monokauzalizmu; Zawsze mogłoby być gorzej; Przyszłość; Ludzie są mistrzami w dawaniu sobie rady; Postępująca integracja dyscyplin naukowych; Koniec hegemonii; Zrozumieć sen; Skrócenie snu wzbogaci nasze życie; Hura, koncerny upadają; Kopiowanie- oto do czego są stworzone bity; Czy rozwiązania są możliwe; Dzięki Internetowi literatura naukowa i medyczna zmieni się na lepsze; Prawdziwa czystość czystej nauki; Fundamentalna przyzwoitość, której nie mogą zniszczyć nawet najgorsze machinacje rządowe; Autyzm a era cyfrowa; Drugie oświecenia; Okulary, które skorygują naszą konceptualną krótkowzroczność; Drobna zmiana sposobu myslenia; Władza nie ma płci; Optymizm i utopia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży; Dysocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży; Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości; Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka; Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego u młodocianych; Zaburzenia osobowości u młodzieży - psychopatia i socjopatia; W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności; Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej; Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych; Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych; Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji; Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej; Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej); Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej; Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych; Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ... ; 01)
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwagi o polityce społecznej - kulturowe pojęcia, przedmiot badań; 2. Diagnoza w polityce społecznej - aspekt poznawczy i praktyczny; 3. Metodyka badań diagnostycznych w polityce społecznej - wybrane zagadnienia; 4. Wskaźniki społeczne jako narzędzia diagnozy w polityce społecznej; 5. Diagnozowanie zaspokajania potrzeb; 6. Diagnozowanie rozwoju i relacji społecznych; 7. Diagnozowanie rynku pracy i wykluczenia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
Część I: Dialog społeczny w Polsce: Komisja Trójstronna. 1. Dialog społeczny i Komisja Trójstronna w Polsce po 1989 roku. 2. Reforma kodeksu pracy 2002 i plan Hausnera jako przykłady prac Komisji. 3. Komisja Trójstronna a legitymizacja. 4. Komisja Trójstronna i efektywność rządzenia. 5. Komisja Trójstronna, zmiany systemowe, logika transformacji i patologie słabego państwa. 6. Komisja Trójstronna a pozycja partnerów społecznych. Część II: Dialog obywatelski w Polsce: konsultacje projektu Narodowego Planu Rozwoju 2007-2013. 1. Podstawowe informacje dotyczące procesu konsultacji. 2. Przyczyny prowadzenia konsultacji. 3. Tryb konsultacji. 4. Rola partnerów społecznych. 5. Wpływ konsultacji NPR na legitymizację tego dokumentu. 6. Efektywność konsultacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundusze Strukturalne UE)
1.Funkcjonowanie funduszy strukturalnych Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Funduszu Społecznego, 2.Podmioty uprawnione do skłądania wniosków wraz z uwzględnieniem typów projektów w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Rozwój Zasobów Ludzkich, 3.Podmioty bezpośrednio korzystające z wdrażanej pomocy w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Rozwój Zasobów Ludzkich, 4.Skwantyfikowane wskaźniki realizacji celów projektu, 5.Zasady wyboru projektów, 6.Zasaday kwalifikalności poniesionych kosztów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce przedstawiono podejście interdyscyplinarne, łącząc różne perspektywy naukowe reprezentowane przez pedagogikę społeczną, socjologię i antropologię kulturową. Publikacja jest wynikiem badań prowadzonych na zamówienie Urzędu Miasta Łodzi. Projekt ten dotyczył modelowania nowo powstającej jednostki w Łodzi, mającej świadczyć usługi społeczne na obszarze poddawanym rewitalizacji. Założeniem zespołu badawczego było przyjrzenie się procesom rewitalizacyjnym oraz ich realizacji na przykładzie instytucji opisanej w publikacji. W książce znajdują się więc analizy i interpretacje materiałów po badaniach, w których uwzględnione zostały m.in. warunki przestrzenno-społeczne wpływające na projektowaną jednostkę, a także różnorodność jej przyszłych beneficjentów oraz innych aktorów społecznych. Autorzy podejmują też kwestię innowacyjności w polityce społecznej miasta.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W książce przedstawiono podejście interdyscyplinarne, łącząc różne perspektywy naukowe reprezentowane przez pedagogikę społeczną, socjologię i antropologię kulturową.

Publikacja jest wynikiem badań prowadzonych na zamówienie Urzędu Miasta Łodzi. Projekt ten dotyczył modelowania nowo powstającej jednostki w Łodzi, mającej świadczyć usługi społeczne na obszarze poddawanym rewitalizacji.

Założeniem zespołu badawczego było przyjrzenie się procesom rewitalizacyjnym oraz ich realizacji na przykładzie instytucji opisanej w publikacji. W książce znajdują się więc analizy i interpretacje materiałów po badaniach, w których uwzględnione zostały m.in. warunki przestrzenno-społeczne wpływające na projektowaną jednostkę, a także różnorodność jej przyszłych beneficjentów oraz innych aktorów społecznych. Autorzy podejmują też kwestię innowacyjności w polityce społecznej miasta.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Podstawy rozwoju przestrzennego w końcu XX w. - as pekt teoretyczny, R.II Region jako podstawowy element podziału funkcjonalnego kraju, R.III Ogólna ocena regi onów polskich, R.4 Wybrane dziedziny zróżnicowania re gionalnego kraju, R.5 Dysproporcje wewnątrzregionalne na przykładzie Dolnego Śląska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Komunikacja – diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne: Psychologiczne aspekty języka i mowy; zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu; Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS – doniesienie z badań; Mowa i język dzieci z zespołem Downa – czynniki zakłócające; Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym – dylematy diagnostyczne. Cz. II Komunikacja – relacje interpersonalne, komunikacja społeczna: Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi – rozważania o możliwościach komunikacyjnych; Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa; Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej; Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych; Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie. Cz. III Komunikacja – grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna: Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych; Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej; Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej; Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej. Cz. IV Komunikacja – wspomaganie rozwoju i terapia: Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji; Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną; wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego; Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę; Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu; wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wolność i Solidarność ; nr 22.)
1. Teraźniejszość- diagnoza sytuacja i jej uwarunkowania: Polityka edukacyjna unii Europejskiej wobec wyzwań współczesności; Reformatorskie sukcesy i porażki w dziedzinie edukacji szkolnej; Edukacja polska wobec przełomów i wyzwań. Reformy w świecie pozorów; Uwarunkowania rozwoju edukacji w Polsce; O potrzebie uspołecznienia polskiej szkoły, czyli o niedokończonej zmianie oświatowej; Czy polska szkoła jest przystosowania do działania w stanie niekończących się reform?; Dlaczego szkoła działa tak jak działa?; Triada niedopasowania. O misji polskiej szkoły; Krok w kierunku nauczycielskiej i uczniowskiej autonomii; Czy współczesna szkoła uczy przyswajania i przezywania wartości?; Podmiotowość w edukacji. Edukacja do podmiotowości; 2. Zmiana- projekty i mechanizmy: Podmiotowy wymiar rozwoju człowieka, społeczeństwa i gospodarki; Szkoła bierności? Czy szkoła może pomóc budować postawy przedsiębiorcze i innowacyjne; Wartość edukacji w świetle raportów minionego i obecnego stulecia; Program- podręcznik-nauczyciel. Jędrzejewicz potrzebny od zaraz@; Stabilny stołek oświatowy; Pieniądze to nie wszystko; Odpowiedzialność i otwartość w edukacji dla rozwoju; Koniec szkoły?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Postkartezjański model szkolnictwa wyższego, 2.Edukacja w obliczu przemian. Edukacja a zmiany polityczno-ekonomiczne i technologiczne we współczesnym świecie, 3.Zaangażowanie niepaństwowych uczelni wyższych w rozwój loklany i regionalny w latach transformacji, 4.Cele i metoda Programu Rozwoju Małych Miast - edukacja jako czynnik rozwoju społeczności loklanych, 5.Program Rozowju Małych Miast we Fromborku, 6.Program Rozowju Małych Miast w Bieczu, 7.Interwencja społecno-edukacyjna w środowisku loklanym: doświadczenia dotychczasowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Wprowadzenie Część I. Wartości w edukacji: Pedagogika pracy w kręgu naukowości; Od enkulturacji do kulturoterapii; Wykorzystanie dóbr kultury w pracy z uczniem; Kulturowe i społeczne przejawy psychomanipulacji a pożądana tożsamość pedagogiczna; Teatr Jana Dormana – artystyczny i pedagogiczny eksperyment warty przypomnienia. Część II. Edukacja szkolna wobec wyzwań współczesności: Kompetencje jutra; Powszechna edukacja muzyczna w warunkach obowiązku szkolnego i tradycyjnych ocen szkolnych; Inkluzja czy iluzja w polskiej szkole, czyli o edukacji włączającej w opinii rodziców dzieci w edukacji elementarnej; Gry w antypedagogice – innowacja pedagogiczna. Część III. Dylematy wychowania dzieci i młodzieży: Uzależnienia medialne wśród dzieci i młodzieży – czy rodzice jeszcze na nie zwracają uwagę? Teoretyczne i praktyczne wymiary resocjalizacji nieletnich sprawców czynów zabronionych w świetle badań własnych; Ukraińscy uczniowie w polskiej szkole. Część IV. Edukacja a zdrowie publiczne: Osobowość dysocjacyjna, psychopatia, antyspołeczne zaburzenie osobowości. Różne podejścia do zaburzenia osobowości na podstawie literatury; Ocena wiedzy o przyczynach i profilaktyce udarów niedokrwiennych mózgu a bezpieczeństwo mieszkańców Warszawy i okolic; Sport osób niepełnosprawnych jako element integracji ze społeczeństwem ludzi zdrowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej