Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(4)
Autor
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Borsich Szymon
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derda Ahata
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Idem Magdalena
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nycz Edward
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Ratkowska-Pasikowska Justyna
(1)
Rongies Witold
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Vajda Marta
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wrońska Marta
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Rozwój psychospołeczny
(8)
Arteterapia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Wychowanie
(2)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Duchowość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metodologia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Pracowitość
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Raport z badań
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rysowanie
(1)
Sens życia
(1)
Stres
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Austria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zamiast wstępu; Co oznacza rysunek w świecie dziecka? Co to znaczy, że rysunek jest drogą do poznania przez dziecko własnych zasobów? Jaka powinna być postawa osoby prowadzącej? Jaka jest odpowiedzialność prowadzącego przy tego typu ćwiczeniach? Jak stosować ćwiczenia plastyczne z elementami arteterapii zawarte w książce? Ćwiczenie uważności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Klasa 1: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 2: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 3: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 4: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 5: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 6: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 7: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (komunikaty „JA”); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Klasa 8: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (konflikt); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Karty pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin SA , 2020. - 316, [2] s. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH 1. Determinanty zaburzeń rozwojowych 2. Etiologia zespołu Aspergera 3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera 4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń 5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera 6. Zaburzenia integracji sensorycznej 6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW 1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera 2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych 3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera 4. Integracja społeczna – mit czy realność 5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej 5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej 5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej 5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych 5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera 5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW 1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym 1.1. Diagnoza 1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności 1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera 2. Terapia dla twojego dziecka 2.1. Organizacja procesu terapeutycznego 2.2. Przemoc w terapii 2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera 2.4. Efekty terapeutyczne 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym 3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym 3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności 4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki; Tytułem zakończenia; Zrozumieć i pokonać lęk; Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej