Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(13)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(13)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(12)
Autor
Arczewska Magdalena
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Budrowska Bogusława
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Ciukszo Danuta
(1)
Duch-Krzystoszek Danuta
(1)
Fabiś Artur
(1)
Klimczak-Ziółek Jolanta
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Kwiatkowska Anna
(1)
Małek Agnieszka
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Przygoda Anna
(1)
Slany Krystyna
(1)
Szczepaniak-Wiecha Izabeli
(1)
Titkow Anna
(1)
Wódz Kazimiera
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Rola społeczna
(11)
Kobieta
(5)
Rodzina
(4)
Mężczyzna
(3)
Nauczyciele
(3)
Demografia
(2)
Nauczanie
(2)
Uczniowie
(2)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jakość życia
(1)
Ludzie starzy -- a rodzina
(1)
Ludzie starzy -- socjologia -- Polska
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Przestępczość
(1)
Płeć
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rynek pracy
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Starość -- badanie -- Polska
(1)
Starzenie się społeczeństwa -- Polska
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Sądownictwo rodzinne
(1)
Sędziowie rodzinni
(1)
Wieś
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Problem dynamicznego ujmowania przemian roli społecznej w literaturze naukowej: Interpretacja podstawowych pojęć teorii roli społecznej; Konkluzje metodologiczne; 2. Geneza społecznej roli dziecka wiejskiego: Określenie rodzaju analizowanych materiałów; Stosunek do prokreacji i do dziecka w łonie matki; Społeczne aspekty relacji między matka a dzieckiem; Reakcja otoczenia na śmierć matki, płodu, noworodka; Stosunek do antykoncepcji, aborcji oraz dzieciobójstwa; Role przypisane przez Boga i ludzi; Przyjęcie dziecka do wspólnoty rodzinnej i religijnej; Dziecko jako wartość; Dziecko przedmiotem planowania i kalkulacji; Wiedza ludowa a psychologia prenatalna; Przemiany obrzędowości; 3. Zabawa a role społeczne dziecka wiejskiego- kiedyś i współcześnie: Zabawa w ujęciu socjologicznym; Czas, miejsce i przestrzeń zabaw; Wiek i płeć dziecka a zabawa; Sposoby zabawiania dziecka a uczenie ról społecznych; Aspekt organizacyjny zabawy w grupach rówieśniczych; Uwikłanie ról zabawowych dzieci w strukturę i stosunki społeczne grup lokalnych; Odbicie kultury w treści ról zabawowych; Role w zabawie a realne role dziecka; Formy spędzania czasu wolnego; 4. Przemiany roli społecznej dziecka wiejskiego w Polsce. Tradycja i globalizacja: Rola dziecka wynikająca z tradycji; Szansa zmian- dziecko wiejskie w roli ucznia; Przemiany społeczności wiejskiej po drugiej wojnie światowej a rola społeczna dziecka wiejskiego- etap konfiguracji; Problem przyszłości kultury wiejskiej- wyobrażenia i potencjał dziecka wiejskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przegląd literatury: Wprowadzenie; Mężczyzna w rodzinie- przegląd stanowiska teoretycznych i badań; Czynniki sprzyjające zaangażowaniu mężczyzn w obowiązki domowe; 2. Badanie: Założenia metodologiczne i założenia analizy wyników; Wyniki; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Kobieta w polskiej tradycji życia rodzinnego i społecznego II. Społeczna pozycja i miejsce kobiety w ideologii i praktyce socjalizmu III. Między tradycyjnym a współczesnym ujęciem ról kobiety w Polsce po 1989 roku IV. Problematyka, podstawa empiryczna i metoda badań V. Od unifikacji do zróżnicowania ról - przygotowanie kobiety do funkcji małżeńsko-rodzinnych VI. Kobieta jako istota płciowa VII. Kobieta w roli matki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sfera prywatna/sfera publiczna a zjawisko nieodpłatnej pracy kobiet, 2. Przyjęta strategia i metoda badań, 3. Kim są aktorzy życia domowego, 4. Z czym kojarzy się dom, 5. Empiryczna treść pojęcia "praca domowa", 6. Nieodpłatna praca kobiet jako atrybut ról kobiecych, 7. Czy rodzicielstwo jest częścią pracy domowej kobiet, 8. Opieka, odpowiedzialność i troska kobiet o innych istotą życia rodzinnego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Płeć i rodzaj w kulturze współczesnej. 1. Rekonstrukcje kobiecości i męskości w kulturze współczesnej. Teoria i praktyka. 2. Indywidualizm, liberalna edukacja i paradoksy emancypacji kobiet. 3. "Kobiecość w klasie". Kształtowanie gender w perspektywie socjopedagogicznej. Część II: Płeć i rodzaj w szkole. 4. Warunki edukacji szkolnej dziewcząt i chłopców: różnice, ich przyczyny i skutki. 5. Nauczycielskie i uczniowskie przekazy socjalizacyjne związane z płcią. 6. Egzaminy zewnętrzne - czy mają płeć? Część III: Płeć i rodzaj a nauczyciele. 7. Schematy rodzaju (gender) w pracy pedagogicznej nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. 8. Nauczycielskie koncepcje ról społecznych kobiety i mężczyzny - czynnik wzmacniający czy osłabiający szanse rozwojowe dziewcząt i chłopców 9. Nauczyciele wobec zachowań szkolnych uczniów i uczennic starszych klas szkoły podstawowej. 10. Getto nauczycielek - w pułapce stereotypu. Część IV: Płeć i rodzaj w podręcznikach. 11. Wizerunki dziewczynek i chłopców w podręcznikach do nauczania początkowego i do nauczania zintegrowanego. 12. Podwójny standard w edukacji. Kobiecość i męskość w podręcznikach szkolnych dla klas pierwszych. 14. Obrazy rzeczywistości konstruowane w podręcznikach szkolnych. 15. Czy płód jest mężczyzną - ukryte przekazy dotyczące płci w podręcznikach do biologii? 16. Balansowanie na "genderowej" linie. Nancy Drew jako model roli dla dorastających dziewczynek. Część V: Płeć i rodzaj w edukacji seksualnej. 17. Bezdroża szkolnej edukacji seksualnej. 18. Przygotowanie do życia w rodzinie. W poszukiwaniu przedmiotu o przejrzystej tożsamości. 19. Modele funkcjonowania kobiet i mężczyzn w podręcznikach wychowania do życia w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno-pedagogiczna problematyka roli społecznej 2. Główne orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia 3. Metodologia i organizacja badań własnych 4. Psychospołeczne uwarunkowania pracy nauczycielskiej oraz roli ucznia 5. Wokół scenariusza roli 6. Wzory i wzorce osobowe nauczyciela i ucznia 7. Stosunki wychowawcze w klasie szkolnej 8. Wybrane wskaźniki efektywności roli nauczyciela i ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Prezentowany zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony został dziejom socjologii polskiej. Pragniemy przy tej okazji przypomnieć wydarzenie z roku 1860, a więc sprzed 150 lat, kiedy to wydano dwie książki: we Lwowie: Myśl ogólną fizyologii powszechnej Józefa Supińskiego oraz w Warszawie Uwagi nad obecnym stanem robotników wiejskich w Królestwie Polskim Ludwika Górskiego. Rok 1860 przyjąć można jako cezurę w dziejach refleksji o społeczeństwie, datę narodzin w Polsce właściwej socjologii. W obu tych pracach nawiązano do socjologów francuskich - do Augusta Comte`a (Supiński) i do Frédèrica Le Play`a (Górski). Działo się to w 21 lat po opublikowaniu tomu IV Kursu filozofii pozytywnej, gdzie Comte wprowadził nową nazwę do leksykonu nauk - „socyologia”, jak to się naówczas u nas pisało, w 5 lat po wydaniu Les Ouvriers européens pióra francuskiego socjografia. Daty to stosunkowo wczesne,zważywszy, że rozprzestrzenianie się idei tej nowej nauki na świecie nabrało tempa przede wszystkim za sprawą Herberta Spencera, którego socjologiczna twórczość poczęła się dopiero w szóstej dekadzie XIX stulecia. Supiński zaczynał swą pracę od pytania, o to „gdzież są ludzie w przeszłości całej, którzy by dostrzegli i zrozumieli przyrodzony organizm stowarzyszenia ludzkiego?”, zaś Górski głosił, iż wszelkie opinie o rzeczywistości społecznej wsi „winny być poparte gruntownym zbadaniem moralnego i materialnego stanu pojedynczych rodzin robotników w różnych okolicach kraju”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sytuacja społeczna kobiet województwa śląskiego. 2. Kobiety w sytuacjach kryzysowych. 3. Przestępczość kobiet w województwie śląskim. 4. Udział kobiet we władzach publicznych i w procesie podejmowania decyzji - kobiety w polityce i administracji. 5. Organizacje pozarządowe w województwie śląskim. 6. Aktywność zawodowa kobiet w województwie śląskim. 7. Sytuacja zdrowotna kobiet w województwie śląskim. 8. System kształcenia w województwie śląskim. 9. Uczestnictwo kobiet w życiu kulturalnym na terenie województwa śląskiego. 10. Kobiety w mass mediach województwa śląskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wytwarzanie różnic rodzajowych w socjalizacyjnej pracy szkoły-przegląd badań, Różnice w przebiegu karier szkolnych uczennic i uczniów-przegląd badań, Polskie badania pedagogiczne uwzględniające perspektywę rodzaju, Teoretyczne ramy badań własnych.Problematyka umiejscowienia społecznego w teorii społecznej Pierre'a Bourdieu, Logika pola szkolnego.Nauczycielskie obrazy szkolnego funkcjonowania uczennic i uczniów-konstrukcja przedmiotu badań, I. Logika pola szkolnego-podziały,struktury,dyspozycje, II. Nauczycielskie obrazy szkolnego funkcjonowania uczennic i uczniów-wytwarzanie kapitału rodzajowego, Mechanizmy wytwarzania kapitału rodzajowego w polu szkolnym-podsumowanie, Koedukacja-polityka oswajania różnic czy praktyka rówqnych szans?, Poza politykę tożsamości? Teoria społeczna Pierre'a Bourdieu w badaniu szkolnych uwarunkowań dominacji i opresji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problemy wieku starczego, 2. Życie codzienne ludzi starszych, 3. Rodzina w życiu seniora a przebieg procesu jego adaptacji do starości, 4. Miejsce człowieka starego w rodzinie i społeczeństwie, 5. Seniorzy w społeczeństwie wiedzy i informacji, 6. Aktywność życiowa i jakość życia seniorów, 7. Edukacja, integracja i aktywizacja ludzi w starszym wieku. Polska a Europa, 8. Aktywność kulturalno-oświatowa osób starszych, 9. Potrzeby ludzi starszych i próba ich realizacji, 10. Ludzie starszy w kościele, 11. Kształtowanie postaw opiekuńczych wobec ludzi starszych, 12. wybrane zagadnienia polityki społecznej wobec osób starszych, 13. Geragogika - dyscyplina pedagogiczna o edukacji w starości i do starości, 14. Starość i jej postrzeganie przez ludzi młodych, 15. Historia życia jako "żyjąca" historia w świetle biografii osób i do starości, 16. Dobry nauczyciel w pamięci ludzi starych, 17. Spojrzenie na babcie i dziadków z perspektywy wnuków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. I Starość jako etap życia człowieka: Wprowadzenie; Pojęcie starości; Wybrane koncepcje starzenia się i starości; Potrzeby człowieka starzejącego się; Rodzaje aktywności podejmowanych przez seniorów; Społeczne role realizowane przez seniorów; Podsumowanie. R. II Proces rodzinnej socjalizacji: Wprowadzenie; Pojęcie socjalizacji; Wybrane teorie socjalizacji; Rodzina środowiskiem socjalizacyjnym; Rola dziadków w procesie socjalizacji wnuków; Podsumowanie. R. III Metodologiczne podstawy badań własnych: Wprowadzenie; cele i przedmiot badań, problemy oraz wyłonione zmienne; Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej próby i terenu badań; Podsumowanie. R. IV Preferencje aksjologiczne badanych dziadków i ich wnuków; Wprowadzenie; Zależność pomiędzy systemami wartości przedstawicieli najstarszego i najmłodszego pokolenia w rodzinie; Normy przekazywane wnukom w procesie rodzinnej socjalizacji; Podsumowanie. R. V Wybrane elementy tradycji przekazywane w drodze międzypokoleniowego przekazu kultury w rodzinie: Wprowadzenie; Elementy tradycji religijnej przekazywane swoim wnukom przez seniorów; Elementy tradycji świeckiej przekazywane przez dziadków swym wnukom; Podsumowanie. R. VI Metody oddziaływań wychowawczych stosowane przez seniorów wobec swoich wnuków: Wprowadzenie; Dominujące w rodzinach rodzaje kontaktów dziadków i wnuków; Stosowany przez dziadków system kar i nagród; Sytuacje wychowawcze tworzone przez dziadków; Podsumowanie. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Role społeczne. Analiza teoretyczna wybranych koncepcji socjologicznych: Pojecie roli społecznej w socjologii; Analiza wybranych koncepcji teoretycznych; 2. Kształtowanie roli sędziego rodzinnego. Studium społeczno-historyczne: Specyfika władzy sądowniczej; Geneza sądownictwa rodzinnego na świecie; Utworzenie sądów rodzinnych w Polsce i powołanie sędziów rodzinnych; 3. Role społeczne współcześnie przypisane sędziom rodzinnym w Polsce: Środowisko pracy sędziów; Normy prawne kształtujące role sędziów rodzinnych; Droga do zawodu sędziego rodzinnego; Klasyfikacja ról sędziów rodzinnych; problemy zdiagnozowane na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz wyników dotychczas przeprowadzonych badań; Samoorganizacja środowiska- Stowarzyszenie Sędziów Sądów Rodzinnych w Polsce; 4. Społeczne role sędziów rodzinnych. Analiza wyników badań własnych: Założenia metodologiczne badań; Wyniki badań własnych; Rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Znaczenie problematyki aksjologicznej i etycznej w demografii: Aksjologiczne podstawy procesów demograficznych; Teoretyczne podstawy badania norm, wartości, postaw i zachowań w odniesieniu do zjawisk i procesów demograficznych; Etyka i problemy demograficzne na przykładzie prawa do prokreacji; Stanowisko Stolicy Apostolskiej wobec wybranych procesów ludnościowych; Procesy demograficzne w głównych serwisach informacyjnych TVP i TVN - zagrożenie czy wyzwanie? Cz.II Sfera aksjologiczno-normatywna w problematyce gamologicznej i familiologicznej: Małżeństwo i rodzina w strukturze społeczno-prawnej i społecznej świadomości; Małżeństwo jako wartość. Studium empiryczne; Rozerwalność małżeństwa i jej znaczenie dla rozmiarów "sieroctwa rodzinnego"; Wartość rodziny w planach życiowych młodzieży; Katolicka rodzina polska wobec procesów transformacyjnych. Uwagi na przykładzie wybranej rodziny; Wizerunek współczesnej rodziny a wyznanie Raport z badań wśród wyznawców Kościoła katolickiego i luterańskiego. Cz.III Przemiany w sferze zachowań prokreacyjnych: Kulturowe aspekty wartości dziecka urodzenia; Macierzyństwo a wartości konkurencyjne w opinii studentek; Bezdzietność - czy nowa wartość we współczesnym świecie?; Społeczne i medyczne uwarunkowania niepowodzeń prokreacji; Uwarunkowania zmian dzietności w rodzinach rolniczych w Polsce w długim okresie; Plany prokreacyjne kobiet w wieku rozrodczym w świetle badania przekrojowego z początku 2002 roku. Cz.IV Przemiany w sferze życia seksualnego: Dynamika rozwoju ról społecznych kobiety w Polsce w kontekście przemian aksjologiczno-normatywnych po 1989 roku na przykładzie podręczników do wychowania seksualnego; Kodeks obyczajowości seksualnej wśród młodzieży na pod stawie badania "Zachowania i postawy studentów w sferze seksualnej"; W poszukiwaniu nowych wartości: seks i małżeństwo u progu XXI wieku. Cz.V Konsekwencje procesu starzenia się społeczeństwa los i kondycja bio-psycho-społeczna ludzi starych: Przemiany systemu wartości a zachowania demograficzne w kontekście starzenia się ludności; Czynniki warunkujące jakość życia u progu wieku podeszłego. Badania kohortowe; Proces starzenia się generacji powojennego wyżu demograficznego a obecne i przyszłe problemy ochrony zdrowia - aspekt ekonomiczny i etyczny; Kto kogo wspiera? Przepływy międzypokoleniowe w krajach rozwiniętych; Badania porównawcze nad stanem funkcjonalnym a zapotrzebowaniem na wsparcie społeczne wśród osób starszych w krajach Europy Centralnej. Cz.VI Zdrowie społeczeństwa w wymiarze demograficznym, aksjologicznym i etycznym: Samobójstwa w Polsce w okresie transformacji; Nowotwory złośliwe - główne zagrożenie zdrowotne populacji polskiej w XXI wieku; Zaburzenia psychospołeczne wieku młodzieńczego (16-23 lata). Program działań prewencyjnych; Jednostkowe i społeczne szkody wywoływane alkoholizowaniem się młodzieży szkolnej (na przykładzie województwa świętokrzyskiego); Zdrowie - wartość ponadczasowa i kardynalna; Wpływ liderów społecznych na rozwój wartości a procesy demograficzne; Poziom życia ludności a rozwój demograficzny regionu. Cz.VII Aksjologiczne i etyczne aspekty migracji zagranicznych. Perspektywa polska: Polityka imigracyjna Unii Europejskiej - aspekt społeczno-etyczny; Udział polskich organizacji pozarządowych w rozwiązywaniu problemów związanych z procesem imigracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej