Form of Work
Czasopisma
(1)
Książki
(1)
Status
unknown
(2)
available
(1)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Author
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Forma Paulina
(1)
Janicka Iwona
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Wrońska Marta
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Rodzina wielopokoleniowa
(2)
Badania etnologiczne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Konkubinat
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Metody nauczania
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pokolenie Z
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rodzina zrekonstruowana
(1)
Rozwód
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samobójstwo
(1)
Samokształcenie
(1)
Samotne matki
(1)
Samotni ojcowie
(1)
Stereotyp
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Test Rysunku Rodziny
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Więź rodzinna
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Związki niesakramentalne
(1)
Subject: place
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Polska
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
2 results Filter
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37
No cover
Book
In basket
Psychologia rodziny / red. nauk. Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - 682 s. : il. ; 25 cm.
ISBN: 978-83-01-18002-7
Zawiera: Wstęp; Część I Człowiek w systemie rodziny: Rozdział 1 Rodzina w ujęciu systemowym: 1.1. Podstawowe zasady teorii systemów; 1.2. Struktura systemu rodziny; 1.3. Procesy systemowe w rodzinie; 1.4. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość; 1.5. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne. Rozdział 2 Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system: 2.1. Modele komunikacji interpersonalnej; 2.2. Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie; 2.3. Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny; 2.4. Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji. Rozdział 3 Narracje rodzinne: 3.1. Rodzina jako nisza semantyczna; 3.2. Geneza treści rodzinnych narracji; 3.3. Dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych. Rozdział 4 Role i funkcje rodziny: 4.1. Współczesne ujęcie roli rodziny; 4.2. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne; 4.3. Role w systemie rodziny; 4.4. Funkcje rodziny; 4.5. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny. Rozdział 5 Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania: 5.1. Modele rodziny; 5.2.Styl wychowania; 5.3.Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania. Rozdział 6 Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania: 6.1. Założenia i inspiracje teorii przywiązania; 6.2. Przywiązanie w okresie dzieciństwa; 6.3. Przywiązanie w okresie dorosłości; 6.4. Przywiązanie a relacje w bliskich związkach. Rozdział 7 Seksualność w związkach małżeńskich: 7.1 Pojęcie seksualności; 7.2. Aktywność seksualna małżonków i jej uwarunkowania; 7.3. Problemy seksualne małżonków. Rozdział 8 Transmisja pokoleniowa – procesy zachodzące na styku pokoleń: 8.1. Istota i mechanizmy transmisji międzypokoleniowej w rodzinie; 8.2. Obszary transmisji międzypokoleniowej w rodzinie; 8.3. Transmisja międzypokoleniowa w różnych podejściach psychologicznych; 8.4. Transmisja międzypokoleniowa jako proces formowania rodziny – model Murraya Bowena; 8.5. Kierunki badań nad transmisją w rodzinie. Rozdział 9 Psychologia religijności/duchowości rodziny: 9.1. Religijność i duchowość – definicje; 9.2. Współczesne podejścia badawcze w psychologii religijności/duchowości rodziny; 9.3. Rozwój religijności człowieka w kontekście cyklu życia rodzinnego w ujęciu Evelyn Duvall; 9.4. Perspektywy badań dotyczących religijności w rodzinie. Rozdział 10 Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie: 10.1. Rozwój rodziny; 10.2. Rozwój w rodzinie; 10.3. Wyznaczniki rozwoju w systemie rodziny; 10.4. Zmiany w strukturze systemu rodziny; 10.5. Rodzina jako kontekst rozwoju indywidualnego. Część II Zróżnicowane formy życia rodzinnego: Rozdział 1 Samotne rodzicielstwo: 1.1. Specyfika roli kobiecej – matka i samotna matka; 1.2. Specyfika roli męskiej – ojciec i samotny ojciec; 1.3. Funkcjonowanie rodziny niepełnej; 1.4. Konsekwencje samotnego rodzicielstwa; 1.5. Migracja zarobkowa jako czasowe samotne rodzicielstwo; 1.6. Pomoc samotnym rodzicom. Rozdział 2 Związki kohabitacyjne: 2.1. Kohabitacja jako nowa forma życia pary; 2.2. Przyczyny kohabitacji; 2.3. Charakterystyka osób kohabitujących; 2.4. Przedślubna kohabitacja a małżeństwo; 2.5. Kohabitacja a rokowania odnośnie do trwałości związku; 2.6. Zaangażowanie w relację a trwałość związków intymnych. Rozdział 3 Partnerzy kohabitujący jako rodzice: 3.1. Dzieci urodzone poza małżeństwem; 3.2. Rodziny kohabitacyjne; 3.3. Problem stabilności rodzin kohabitacyjnych; 3.4. Warunki życia rodzin kohabitacyjnych. Rozdział 4 Rodzina zrekonstruowana: 4.1. Definicje i statystyki; 4.2. Rodzina zrekonstruowana jako system; 4.3. Małżeństwo powtórne jako podstawa rekonstrukcji rodziny; 4.4. Rodzicielstwo w rodzinie zrekonstruowanej; 4.5. Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej; 4.6. Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej. Rozdział 5 Rodzina adopcyjna: 5.1. Specyfika rodziny adopcyjnej; 5.2. Rodzina adopcyjna z perspektywy prawnej; 5.3. Rodzina adopcyjna z perspektywy medycznej; 5.4. Rodzina adopcyjna z perspektywy psychologicznej; 5.5. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie wczesnego dzieciństwa; 5.6. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 5.7. Rodzina z dorastającym nastolatkiem. Rozdział 6 Rodzina zastępcza: 6.1. Rodzina zastępcza z perspektywy prawnej; 6.2. Specyfika rodziny zastępczej; 6.3. Rodzinny dom dziecka jako rodzinna forma opieki zastępczej. Rozdział 7 Kulturowa różnorodność rodziny: 7.1. Status współczesnej rodziny; 7.2. Wartości kulturowe a interakcje w rodzinie; 7.3. Rodziny wielokulturowe; 7.4. Przyszłość rodziny w kontekście procesu zmiany społecznej. Część III Zdrowotne i społeczne problemy w rodzinie: Rozdział 1 Choroba przewlekła w systemie rodziny: 1.1. Trzy ujęcia choroby; 1.2. Choroba jako nienormatywny kryzys w rodzinie; 1.3. Rodzina wobec przewlekłej choroby; 1.4. Adaptacja do kryzysu: jak problemy pomagają w adaptacji; 1.5. Dlaczego przewlekła choroba jest przewlekła. Rozdział 2 Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki: 2.1. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich medyczne uwarunkowania; 2.2. Następstwa trudności w realizacji planów prokreacyjnych; 2.3. Przezwyciężenie trudności prokreacyjnych – na przykładzie niepłodności. Rozdział 3 Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym: 3.1. Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka; 3.2. Niepełnosprawność dziecka a zmiany w systemie rodzinnym; 3.3. Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka; 3.4. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie przez rodziców dzieci niepełnosprawnych; 3.5. Społeczne, emocjonalne i adaptacyjne problemy doświadczane przez rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju; 3.6. Pomoc dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi. Rozdział 4 Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie: 4.1. Kryzys rozwodowy – charakterystyka; 4.2. Przyczyny rozwodów; 4.3. Predyktory powodzenia i niepowodzenia związku; 4.4. Fazy procesu rozwodowego; 4.5. Funkcjonowanie psychologiczne dorosłych w sytuacji rozwodu z uwzględnieniem różnic płciowych; 4.6. Funkcjonowanie psychologiczne dzieci w sytuacji rozwodu rodziców. Rozdział 5 Agresja i przemoc w rodzinie: 5.1. Metody wychowawcze i postawy rodzicielskie sprzyjające agresji u dzieci i młodzieży; 5.2. Agresja między rodzeństwem; 5.3. Przemoc w małżeństwie, czyli dostarczanie dzieciom wzorów zachowań agresywnych; 5.4. Zapobieganie i kontrolowanie agresji. Rozdział 6 Rodzina a zachowanie antyspołeczne: 6.1. Zachowania antyspołeczne i ich przyczyny; 6.2. Rodzina jako miejsce rozwoju zachowań antyspołecznych; 6.3. Mechanizm transmisji międzypokoleniowej a zachowania antyspołeczne. Część IV Terapia rodzin i terapeutyczna rola rodziny: Rozdział 1 Współczesne nurty w terapii rodzin: 1.1. Historia terapii rodzin; 1.2. Zasady terapii rodzin; 1.3. Wskazania i przeciwwskazania do terapii rodzin. Rozdział 2 Pozytywna psychologia rodziny – w teorii i praktyce: 2.1. Obszary psychologii rodziny; 2.2. Obszary psychologii pozytywnej; 2.3. Zainteresowanie pozytywnością na gruncie psychologii rodziny. Literatura; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again