Form of Work
Książki
(5)
Status
only on-site
(5)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(5)
Author
Czapiga Alina
(1)
Krzyżak-Szymańska Ewa
(1)
Palak Zofia
(1)
Sajdak Anna
(1)
Stanik Jan M
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Year
2000 - 2009
(5)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Rodzina
(4)
Dziecko
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Głusi
(1)
Jakość życia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nałóg
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie
(1)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89032-16-3
1. Cywilizacyjne zagrożenia życia młodego pokolenia i sposoby ich przezwyciężania: Dewiacje wśród dzieci i młodzieży na terenie województwa śląskiego; Zjawisko subkultur w środowisku młodzieży; Hooligans- młodzi na trybunach stadionów sportowych; Zapobieganie i walka z handlem oraz wykorzystywaniem dzieci; Młodzież- policja- mniejszości narodowe; Przestępczość nieletnich a sytuacja społeczno-gospodarcza regionu; 2. Wieloaspektowość bezpieczeństwa dzieci i młodzieży: Zaspokajanie potrzeb psychicznych dziecka wyznacznikiem jego poczucia bezpieczeństwa w rodzinie; Postawy rodzicielskie stosujących przemoc wobec dzieci; Alkoholizm w rodzinie jako przyczyna niedostosowania społecznego młodzieży; Bezpieczeństwo dzieci a organizacja ich czasu "wolnego" od zajęć szkolnych; Sport jako naturalna forma rozładowania wewnętrznej frustracji dzieci i młodzieży; Rola i znaczenie wychowania chrześcijańskiego w zaspokajaniu potrzeb psychoduchownych młodzieży; Wychowanie religijne jako ochrona przed ryzykiem; Rządowy "program zapobiegania niedostosowaniu społecznemu i przestępczości wśród dzieci i młodzieży" jako istotny element polityki państwa w obszarze przeciwdziałania przemocy i agresji wśród nieletnich- rola policji w jego realizacji; Pozycja Prawna Rzecznika Praw Dziecka; Działalność szkoleniowa centrum szkolenia Policji w zakresie ochrony praw dziecka; Psychologiczne determinanty socjalnego zachowania młodzieży; 3. Zapobiegawcze i kompensacyjne działania wobec dzieci i młodzieży: Mediacja między nieletnim a ofiarą- alternatywną wobec środków tradycyjnych; Informatyczne wspomaganie dydaktyki w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; Działania profilaktyczne Straży Miejskiej miasta Krakowa jako przykład kooperacji instytucji samorządowych na poziomie lokalnym; Posługi religijne w procesie resocjalizacji. Program autorski: grupa samodzielnego funkcjonowania; Odblokować blokowiska.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-2055-1
Część I: Wspólnota dla profilaktyki i resocjalizacji. Osłabienie więzi społecznej i zróżnicowanie kulturowe jako źródła patologii społecznej; Przeciwko "wychowaniu do agresji" - czyli o potrzebie i sposobach działania na rzecz zapobiegania agresywności młodego pokolenia; Sowing the Seeds of Peace in School: an Antidote for a Violent World?; Wspólnota działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w warunkach reformowanej kurateli sądowej; Współpraca sądowego kuratora dla dorosłych z instytucjami świadczącymi pomoc na rzecz osób objętych dozorem kuratorskim; Rola biegłego psychologa sądowego w ochronie praw osób poszkodowanych w przestępstwach na tle seksualnym; Rodzice, uczniowie, nauczyciele - wspólnota dla szkolnej profilaktyki uzależnień; Myśl globalnie, działaj lokalnie - współdziałanie młodzieży we wspólnocie lokalnej w ramach lokalnego systemu resocjalizacji; Wsparcie rodzicielskie spostrzegane i oczekiwane przez młodzież szkolną w wieku 13-15 lat a intensywność picia alkoholu - prezentacja wyników badań własnych. Część II: Ku społeczeństwu dla wszystkich. Edukacja na rzecz tworzenia społeczeństwa dla wszystkich. Kontekst niepełnosprawności...; Dialog edukacyjny z osobami niepełnosprawnymi; Profilaktyka niepełnosprawności - wczesne wsparcie dzieci zagrożonych w rozwoju; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych jako działania profilaktyczne; Powstawanie więzi społeczno-emocjonalnych wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących - autobiograficzne studium przypadku; Procedury i standardy usamodzielniania wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (na podstawie badań własnych); Troska o środowisko naturalne w wymiarze globalnym fundamentem edukacyjnej wspólnoty; Edukacja do zdrowia - szansa i wyzwanie; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży w świetle dokumentów WHO i UE. Część III: Wspólnota rodziny. Europejskie i polskie obszary pracy socjalnej - identyfikacja wybranych kwestii społecznych; Wspólnota wychowawcza rodziny w perspektywie ponowoczesnej; Wspólnota rodziny, szkoły, społeczności lokalnej; Marginalizacja szkolna dzieci z rodzin nisko stratyfikowanych ekonomicznie - fikcja czy rzeczywistość?; Przestrzeń rozwoju uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem; Wspólnota i jednostka - rodzina dysfunkcjonalna w przestrzeni życiowej adolescenta (prezentacja badań własnych).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2583-3
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61121-11-4
1. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty diagnostyki i opiniodawstwa sądowego w sprawach opiekuńczo-wychowawczych w rodzinie: Psychopedagogiczna diagnoza sytuacji dziecka w rodzinie jako podstawowy człon opinodawstwa sądowego w sprawach opiekuńczo-wychowawczych; Zastosowanie kwestionariusza Faces IV D.H. Olsona do diagnozy dysfunkcjonalnych relacji rodzinnych; Behawioralne wyznaczniki kompetencji wychowawczych; Psychologiczno-pedagogiczne kompetencje małżeństw ubiegających się o adopcję jako przedmiot opiniodawstwa sądowego; Predyspozycje opiekuńczo-wychowawcze uczestników postępowań sądowych o przysposobienie i umieszczenie w rodzinie zastępczej; 2. Rola ojców i dziadków w rodzinie a problemy opiekuńczo-wychowawcze: Dobro dziecka a prawo dziadków do uregulowania osobistych kontaktów z wnukami; Postawy ojców w sytuacji konfliktu rodzinnego na podstawie badań przeprowadzonych w rodzinnym ośrodku diagnostyczno-konsultacyjnym przy Sądzie Okręgowym w Kielcach; 3. Skrajne- przestępcze problemy związane z obowiązkami opiekuńczo-wychowawczymi w rodzinie a możliwości ich korekty: Charakterystyka psychospołecznego funkcjonowania sprawców przemocy w rodzinie; Psychospołeczne uwarunkowania niepowodzeń policyjne procedury "niebieskie karty" w diagnozowaniu sytuacji opiekuńczo-wychowawczej dziecka w rodzinie dysfunkcyjnej; Postępowanie diagnostyczne kuratora w systemie probacji wspartym na caseworku; 4. Problemy uzależnień i chorób psychicznych w rodzinie, w kontekście zadań opiekuńczo-wychowawczych: Psychologiczna diagnoza stylów funkcjonowania interpersonalnego dorosłych dzieci alkoholików; Narkomania jako jeden z głównych problemów w regionie środkowoazjatyckim; Chorzy psychicznie i ich rodziny w oczach polskiego społeczeństwa- społeczny stereotyp i dystans
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-665-6
Wprowadzenie; Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju; Co warto wiedzieć o procesie rozwoju człowieka gdy próbujemy ingerować w jego przebieg; znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Część I: Globalne i parcjalne dysfunkcje intelektu - problemy diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia kolorowego; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogiczne?; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Część II: Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży jako skutek problemów rozwojowych i patologii rodzinnych. Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie w pracy pedagoga szkolnego; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia przyczyn z zastosowaniem teorii S. M. Johnsona; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakteriologiczno-rozwojowej; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka; Nieprawidłowa komunikacja jako jedna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych. Komunikaty. Koordynacja wzrokowo-ruchowa u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Pomoc psychologiczna dla rodzin dzieci z trudnościami w rozwoju - rola psychologa w Zespole Wczesnej Interwencji; Przeżycia związane z lękiem u starszych wychowanków Domu Dziecka; Akceptacja i odrzucenie w grupie młodzieży ze szkół średnich; Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją; Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanej półkul mózgowych; Psychologiczna charakterystyka buntu wewnętrznego w okresie dorastania. Streszczenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again