Form of Work
Książki
(27)
Status
only on-site
(25)
available
(13)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(25)
Author
Kosek-Nita Bogumiła
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Palak Zofia
(2)
Raś Danuta
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(2)
Alexová Milena
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białas Marcin
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Durek Iwona
(1)
Dębińska-Rudy Ewa
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Godawa Szymon
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Jabłonkowska Jolanta Barbara
(1)
Juříková Jana
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Karaś Marta
(1)
Klinik Anna
(1)
Komorska Marta
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kornaszewska-Polak Monika
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Pawlas-Czyż Sabina
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pluháčková Martina
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Prysak Dorota
(1)
Ruszkiewicz Dorota
(1)
Solak Adam
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Walc Wiesława
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wódz Kazimiera
(1)
Zych Adam A
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(22)
Country
Poland
(27)
Language
Polish
(27)
Subject
Niepełnosprawni
(17)
Rodzina
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Opieka społeczna
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Pedagogika specjalna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Bezrobocie
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Głusi
(2)
Jakość życia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Młodzież głucha
(2)
Prawa człowieka
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm - a rodzina
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bezdomność
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cierpienie
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Internet
(1)
Inwalidztwo
(1)
Kalectwo
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Nowe media w edukacji
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Płeć
(1)
Płód
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Ubezwłasnowolnienie
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie seksualne
(1)
40 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-64788-55-0
1. Analiza sytuacji współczesnych rodzin z uwzględnieniem problemów regionu śląskiego; 2. Asystent i asystowanie jako nowa profesja społeczna w dziedzinie pracy socjalnej; 3. Historyczny rys niesienia pomocy potrzebującym. Od religijnych form pomocy ubogim do współczesnych uwarunkowań prawnych; 4. Formy współpracy asystenta rodziny z ośrodkiem pomocy społecznej; 5. Wieloproblemowość w rodzinach dysfunkcyjnych na przykładzie serialu „Głęboka woda”; 6. Asystentura rodziny wobec nowych form życia małżeńsko-rodzinnego; 7. Istota pracy asystenta rodziny w kontekście trudności opiekuńczo-wychowawczych; 8. Asystowanie w kontekście problemów alkoholowych rodzin; 9. Specyfika pracy asystenta z osobą niepełnosprawną i jej rodzina; 10. Aktualne wyzwania stojące przed asystentami rodzin; 11. Program badań asystentów rodzin: cel, opis grupy badawczej i narzędzi badawczych; 12. Analiza wyników Inwentarza Osobowości NEO-FFI; 13. Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród asystentów rodzin; 14. Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród kierowników zespołów asystentów rodzin; 15. Wnioski z przeprowadzonych badań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-68-2
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61991-85-4
1. Aktywność w życiu osoby niepełnosprawnej: Wybrane obszary aktywności społecznej niesłyszących; Międzypokoleniowa edukacja, integracja i aktywizacja osób niepełnosprawnych intelektualnie; Ubezwłasnowolnienie- rozwiązania prawne, problemy psychologiczne, dylematy moralne; 2. Choroba a niepełnosprawność: Przykłady wsparcia udzielanego osobom z rzadkimi chorobami chromosowymi i ich rodzinom w wybranych krajach Europy; Funkcjonowanie społeczne osób z chorobą Parkinsona; Zalety sygnaturowe młodzieży niepełnosprawnej somatycznie, czyli spojrzenie na osobowość człowieka w sytuacji choroby lub dysfunkcji z perspektywy psychologii pozytywnej; Stan zdrowia osób niepełnosprawnych intelektualnie a proces socjalizacji na przykładzie pracy w warsztacie terapii zajęciowej; 3. Wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne): Wieloznaczność socjalizacji w kontekście edukacji niesłyszących; Rozwój osobowości, samoświadomości i wyobraźni dziecka głuchoniewidomego w świetle poglądów Aleksandra Suworowa; Postawy studentów i absolwentów specjalności "asystent osoby niepełnosprawnej" Uniwersytetu Śląskiego wobec niepełnosprawności; Socjalizacja osób niepełnosprawnych słuchowo jako determinanta socjalizacji społecznej; 3. Rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej: Ojciec w wychowaniu i rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością; Zachowania seksualne osób niepełnosprawnych seksualnie w aspekcie uwarunkowań rodzinnych; Problemy emocjonalne współmałżonków osób po udarze mózgu; Wsparcie społeczne rodziny w kontekście specyfiki rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym; Rodzinne uwarunkowania bezradności versus zaradności dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową; 4. Osoba niepełnosprawna w życiu codziennym: Zajęcia z tańca towarzyskiego dla osób niewidomych i niedowidzących i niedowidzących- forma socjalizacji, rehabilitacji oraz element przeciwdziałania ograniczeniom wynikającym z niepełnosprawności; Rola fizjoterapeuty w procesie socjalizacji osób niepełnosprawnych; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych szansą na lepszą edukację i socjalizację osób z niepełnosprawnością; Jak nie szkodzić osobie z niepełnosprawnością; Perspektywy i ograniczenia w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych na podstawie literatury oraz programów celowych i unijnych; Przestrzeń życiowa funkcjonowania osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu pomocy społecznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2745-4
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2583-3
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 88)
ISBN: 978-83-226-1695-6
1. Problemy komunikacji i porozumienia: Komunikacja w rodzinie - patologia procesów komunikacyjnych. 2. Zakłócenia relacji międzyludzkich w rodzinie: Skuteczne porozumiewanie się rodziców z dziećmu, Rodzinnna lojalność, Wpływ doświadczeń rodzinnych na poglądy dzieci dotyczące zdrowia i choroby. 3. Zachowania dewiacyjne i przestępczość: Zakąłd poprawczy jako placówka resocjalizacji nieletnich, Podkultura uczniowska ("kocenie") - formy i zakres występowania zjawiska, 4. Niepełnosprawność, choroba i opieka: Choroba Alzheirmera - problem chorego, jego opiekuna i lekarza, Problemy społecznego odbioru osób z upośledzeniem umysłowym, 5. Ludzie odrzuceni społecznie a rozwój praw człowieka: Osoby stanowiące zagrożenie społeczne (od średniowiecza do czasów współczesnych), Rozwój praw człowieka w teorii i praktyce społecznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Skrypty Uniwersytetu Śląskiego ; 566)
ISBN: 83-226-0949-3
1. Problemy komunikacji i porozumienia; 2. Zakłócenia relacji międzyludzkich w rodzinie; 3. Zachowania dewiacyjne i przestępczość; 4. Niepełnosprawność, choroba i opieka; 5. Ludzie odrzuceni społecznie a rozwój praw człowieka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-432-7
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-73-8
1. Wstęp i założenia badawcze pracy, 2. Osoby niepełnosprawne: definicje, klasyfikacja, charakterystyka, 3. Rodzina w przestrzeni życiowej osób niesprawnych w okresie adolescencji, 4. Oblicza niepełnosprawności w okresie adolescencji, 5. Diagnoza systemu rodzinnego młodzieży z niepełnosprawnością, 6. Analiza i ocena powinności rodziny wobec problemów medycznych i rehabilitacyjnych dorastających osób niepełnosprawnych, 7. Uwarunkowania schematów poznawczych sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych w okresie dorastania, 8. Funkcjonowanie adolescentów w przestrzeni społecznej i edukacyjnej, 9. Próba syntezy badań i rekomendacje dla praktyki edukacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-246-7
R. I. : Próba usystematyzowania pojęcia miłości: Miłość w naukach Jana Pawła II; Miłość wiktymologiczna jako pułapka współuzależnienia; Miłość w różnych okresach życia; Rozmaitości myślenia o miłości; Miłosne manewry na łamach wybranych czasopism młodzieżowych. Nauki pedagogiczne wobec wyzwań kultury masowej; R. II. : Wychowanie do miłości w rodzinie i szkole: Geniusz miłości w życiu kobiety- żony i matki; Realizacja praw dziecka wyrazem rodzicielskiej miłości; Deprywacja potrzeby miłości w rodzinie a funkcjonowanie emocjonalne dzieci i młodzieży; Miłość jako środek i najwyższy cel wychowania; Wychowanie w miłości i do miłości; Dziecko i jego poczucie wartości w domu rodzinnym; W poszukiwaniu miłości. Strategie szukania partnera przez osoby żyjące w pojedynkę; Wychowanie do wartości miłości w edukacji zintegrowanej; R. III. : Seksualny aspekt miłości: Fizyczny wymiar miłości osób żyjących w pojedynkę; "Świnki", czyli miłość na sprzedaż; R. IV. Miłość w służbie niepełnosprawnym: W poszukiwaniu utraconej miłości; Dorosły jako pośrednik w procesie interioryzacji systemu językowego przez dziecko z uszkodzonym słuchem; Wolontariat wyrazem miłości do człowieka niepełnosprawnego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89416-83-2
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 11/2015)
1. Problemy osób niepełnosprawnych: „Świat Idealny” - systemowa koncepcja pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie; Rola prac ręcznych w terapii zajęciowej osób niepełnosprawnych; Systemy i rodzaje wsparcia społecznego rodziny z dzieckiem autystycznym; Pedagogika specjalna Gestalt w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Sposoby wykorzystania czasu wolnego: Pozyskiwanie informacji i komunikacja jako podstawowe sposoby funkcjonowania dziecka w świecie nowych mediów; Reklama telewizyjna w percepcji dziecka przedszkolnego; Eventy rekreacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie oferty Jeleniej Góry; Ways of spending time after school (recreation) In the eyes of adolescents before the age of fifteen; Do sport climbers need education in their eating habits?; Risk-taking factors in backpacker tourism
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
ISBN: 978-83-931674-3-2
I. W kierunku edukacji inkluzyjnej: 1. Aktualne problemy rozwoju teorii i praktyki nauczania dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na Ukrainie; 2. Oświata inkluzyjna jako kwestia społeczno-pedagogiczna; 3. Społeczno-pedagogiczne warunki integracji dzieci z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego w ogólnoświatową przestrzeń Ukrainy; 4. Indywidualizacja zajęć szansą na postęp edukacyjny dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; II. Miejsce i rola rodziny w życiu dziecka niepełnosprawnego: 1. Właściwości rodzinnego wychowania dziecka z niepełnosprawnością psychofizyczna; 2. Rodzice dzieci niepełnosprawnych: szanse i zagrożenia w relacjach małżeńskich; 3. Rodzina w procesie wychowania dziecka niepełnosprawnego; 4. Organizacja działalności zabawowej dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 5. Niepełnosprawność intelektualna jako wynik zaburzeń w rozwoju ontogenetycznym; 6. Wsparcie psychologiczne dziecka z zaburzeniami rozwoju; III. Działania twórcze a rozwój dzieci niepełnosprawnych intelektualnie: Wykorzystywanie metody arteterapii w edukacji specjalnej; 2. Rola dramy i teatralnych gier fabularnych w rozwijaniu dzieci niepełnosprawnych; 3. Wykorzystanie dorobku L.S. Wygotskiego w pracy korekcyjnej szkoły specjalnej; 4. Historie z życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-291-9
1. Pedagogika filozoficzna: relacje międzya pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym, 2. Pedagogika religii, 3. Pedagogika kultury, 4. Pedagogika socjologiczna, 5. Pedagogika kultury popularnej, 6. Pedagogika prenatalna, 7. Pedagogika rodziny, 8. Pedagogika rodzaju (gender), 9. Teorie wychowania, 10. Orientacje dydaktyczne, 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości, 12. Pedagogika wczesnoszkolna, 13. Pedagogika inkluzyjna, 14. Pedagogika sportu, 15. Pedagogika zarządzania, 16. Quassi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji, 17. Pedagogika alternatywna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-645-6
Cz. I Potrzeby osób niepełnosprawnych w kontekście uwarunkowań społeczno-kulturowych; Ciągłość postępowych zmian w kulturze, etyce, polityce i prawie w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Społeczne i kulturowe ramy realizacji indywidualnych potrzeb kulturowych; Potrzeba własnej wartości i jej rola w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych; Ludzka potrzeba radości życia - antropologiczne spojrzenie na klasyfikacje potrzeb psychicznych człowieka; Problemy życia codziennego osób niepełnosprawnych; Cz. II Psychospołeczne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w rodzinie i społeczeństwie; Fundamentalne wyznaczniki psychospołecznej sytuacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Osobna niepełnosprawna w środowisku rodzinnym - znaczenie potrzeby akceptacji; Relacje uczuciowe w rodzinie a potrzeby dzieci zagrożonych niepełnosprawnością narządu ruchu; Sytuacja rodzin dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a lokalna polityka społeczna; Sytuacje trudne w życiu dzieci z dysleksją rozwojową; Poczucie wsparcia u wychowawców dzieci i młodzieży niepełnosprawnych a obraz psychologiczny podopiecznych; Pomiędzy wiarą a wiedzą. Religijność i seksualność w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną; Problemy zmian ról społecznych osób z nabytą niepełnosprawnością narządu ruchu; Droga do autonomii - rys autobiograficzny; Cz. III Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych osób niepełnosprawnych; Holistyczna pedagogia promocji zdrowia jako odpowiedź na potrzeby osób niepełnosprawnych; Dostęp osób niepełnosprawnych do opieki zdrowotnej i rehabilitacyjnej w dobie globalnych przemian społeczno-gospodarczych; Osoby niepełnosprawne w systemie polityki ochrony zdrowia; Analiza społeczno-ekonomicznych kosztów leczenia chorób przewlekłych prowadzących do niepełnosprawności. Projekt AIDS; Diagnozowanie zaburzeń psychosomatycznych psychosomatycznych dzieci przedwcześnie urodzonych i wspieranie ich rozwoju; Rola ośrodka wczesnej interwencji we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego wzrokowo i jego rodziny; Świadomość następstw choroby nowotworowej a jakość życia osób po zabiegu laryngektomii; IV. Wybrane zagadnienia edukacji osób niepełnosprawnych; Wspomaganie rozwoju niepełnosprawnych uczniów w sytuacjach edukacyjnych; Pozytywne i negatywne aspekty kształcenia integracyjnego w opiniach nauczycieli; Programy edukacyjne i działania polskich uczelni wyższych na rzecz osób niepełnosprawnych; Kształcenie akademickie osób niewidzących - szanse, możliwości, ograniczenia; Edukacja i rehabilitacja studentów niepełnosprawnych. Prezentacja doświadczeń Kolegium Karkonoskiego (PWSzZ) w Jeleniej Górze; Nauczanie we wspólnym nurcie na przykładzie Hiszpanii; Potrzeba edukacji i wychowania seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie jako profilaktyka przemocy seksualnej; Warunki pracy wychowawców opiekujących się niepełnosprawnymi dziećmi i młodzieżą w Republice Czeskiej; Przyczyny niepełnosprawności narządu głosu w zawodzie nauczyciela i sposoby zapobiegania im
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89163-31-8
Część I: Wokół sytuacji trudnych - zagrożenia i możliwości zapobiegania kosztom społecznym. Praca w zespole. Rozwiązywanie problemów i konfliktów grupowych; Superwizja w pomocy społecznej; Wypalenie zawodowe wśród pracowników socjalnych i sposoby przeciwdziałania; Pomoc w konfrontacji z rzeczywistością kryzysową. Refleksje wokół zagadnienia interwencji kryzysowej; Projekt socjalny. Część II: Aktywizacja społeczności lokalnej w procesie rozwijania postaw obywatelskich. Animacja społeczne w teorii i praktyce. Wybrane zagadnienia; Trzeci sektor w Polsce. Organizacje pozarządowe w sektorze socjalnym. Część III: Główne obszary wyzwań dla współczesnej pracy socjalnej we wzmacnianiu jednostek i grup. System prawny pomocy społecznej w wybranych państwach ze szczególnym uwzględnieniem państw Unii Europejskiej; Przemoc w rodzinie - specyfika pracy socjalnej z ofiarami przemocy; Bezrobocie jako problem społeczny; Praca socjalna z osobami z zaburzeniami psychicznymi; Uzależnienie od alkoholu; Nowe spojrzenie na metody i techniki pracy socjalnej z osobami niepełnosprawnymi fizycznie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-733-197-1
Część I: Prawa dziecka w teorii pedagogicznej i praktyce wychowawczej: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka. Część II: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli; Prawa ucznia we współczesnej szkole; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej. Część III: Prawa dziecka w systemie opieki. Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań); Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka; Prawa dziecka w opiniach wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. Część IV: Dzieci o specyficznych potrzebach i ich prawa. Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju. Scenariusze zajęć dotyczących praw dziecka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 63)
ISBN: 83-7306-012-X
Część I: Wartość rodziny we współczesnym świecie. Rodzina wobec współczesnych zagrożeń; Wyzwania kultury śmierci - wolność i prawo, za czy przeciw życiu; Małżeństwo, rodzina i dziecko w systemie norm i wartości współczesnych społeczeństw europejskich; Rodzina wobec wartości: rozpad czy transformacja; rodzina w opinii młodego pokolenia Polaków. Częśc II: Rodzicielstwo jako zadanie. Teologiczne podstawy odpowiedzialnego rodzicielstwa. Na kanwie nauczania Jana Pawła II; Płciowość jako dar i zadanie; Zgoda na płodność - umieć żyć z płodnością; Rola rodziny w kształtowaniu postaw wobec własnego rozwoju; Rodzice i dzieci: jak mogą pomagać sobie nawzajem w sytuacjach trudnych? Część III: System wartości rodziców i dzieci jako zadanie rozwojowe; Rola rodziny w kształtowaniu postawy wobec życia jako fundamentalnej wartości; Rodzina środowiskiem wychowania prospołecznego; Rola rodziny w kształtowaniu umiejętności psychospołecznych u dzieci; Doświadczenie osamotnienia u młodzieży a postawy rodzicielskie; Style reagowania na stres w kontekście postaw rodzicielskich. Badania młodzieży wnoszone do rodziny przez dziadków. Część IV: Trudne rodzicielstwo. Osoba niepełnosprawna, chora, cierpiąca: nauczanie Jana Pawła II; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z nepełnosprawnością umysłową; Rola rodziców we wspomaganiu rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu; Rodzinne i społeczne uwarunkowania jadłowstrętu psychicznego. Część V: Rodzicielstwo wymagające szczególnych umiejętności. O potrzebie pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu; Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu u dziecka. Doświadczenia rodziców, pomoc profesjonalistów; Trudne wybory rodziców wychowujących dzieci niesłyszące; Rola języka migowego w życiu rodziny dziecka niesłyszącego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61209-15-7
Cz.I Teoretyczne podstawy analizy problmatyki dotyczącej wspomagania rodziny z dzieckiem chorym i niepełnosprawnym: 1. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym wyzwaniem dla działań wspomagających, 2. Środowiskowe komponenty procesu wspomagania. Cz.II Analiza wyników badań własnych: 1. Diagnoza sytuacji życiowej rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi i chorymi, 2. Potrzeby rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi i chorymi, 3. Wspomaganie rodzin z dziemi niepełnosprawnymi przez sektor samorządowy i pozarządowy, 4. skuteczność działań wspomagających rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi w środowisku lokalnym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again