Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(3)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
dostępne
(31)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(37)
Autor
Andrzejewski Marek (1959- )
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Klasińska Barbara
(3)
Grabowska Tatiana
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Szopiński Józef
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łukasiewicz Rafał
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Balcarek Szymon
(1)
Baran Beata
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawson Peg
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrzeniecki Kazimierz Rafał
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Faber Adele
(1)
Faber Joanna
(1)
Forma Paulina
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grygielski Michał
(1)
Guare Richard
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Halicka Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Hamer Hanna
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Horosiewicz beata
(1)
Janicka Iwona
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Januś Ewa
(1)
Jasielska Aleksandra
(1)
Jegier Aneta
(1)
Józwiak Wojciech
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaczorowska Joanna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Katarzyna
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kiełbas Dominika
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kil Jan
(1)
Klepacka Anna M
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Korzeniewska Justyna
(1)
Kosicki Tomasz
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Koziolek Adam
(1)
Krasuń Aneta
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kucia-Guściora Beata
(1)
Kuczkowski Przemysław
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lis Artur
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majewska Patrycja
(1)
Majewski Kamil
(1)
Maksymiuk Renata Anna
(1)
Malinowski Wojciech
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazet Muriel
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mendel Maria
(1)
Mirkowska Zofia
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2022
(7)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(54)
angielski
(1)
Temat
Rodzice
(41)
Dziecko
(23)
Rodzina
(15)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Małżeństwo
(9)
Więź rodzinna
(8)
Prawo rodzinne
(7)
Alimenty
(6)
Kuratela
(6)
Adopcja
(5)
Prawa i obowiązki rodziców
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Władza rodzicielska
(4)
Agresywność
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczucia
(3)
Kształcenie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Młodzież
(2)
Pokolenie Z
(2)
Praca
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Rodzeństwo
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjologia
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alternatywny fundusz inwestycyjny (AFI)
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
COVID-19
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Cierpienie
(1)
Common law
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Delegowanie pracowników
(1)
Dezinformacja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dowód sądowy
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyskrecjonalność sędziowska
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Immunitety
(1)
Informacja
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kasy zapomogowo-pożyczkowe
(1)
Kobieta
(1)
Komisja Nadzoru Finansowego
(1)
Komitet wyborczy
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kościół a państwo
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(4)
1201-1300
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Borzykowa (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Żytno)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo prawnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
55 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
ISBN: 978-83-8160-309-6
Zawiera: Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział I ZASADA DOBRA DZIECKA A PRZYSPOSOBIENIE: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Dobro dziecka przysposobionego w perspektywie prawnohistorycznej: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Przeobrażenia prawa rzymskiego w kierunku uwzględnienia dobra dziecka przysposobionego; 2.3. Upadek instytucji przysposobienia w średniowieczu – wzmianka; 2.4. Dziewiętnastowieczne rozwiązania prawne uznające dobro dziecka za podstawowy cel przysposobienia; 2.5. Rozwój ochrony dobra dziecka przysposobionego w prawie polskim w XX w. 3. Dobro dziecka przysposobionego w międzynarodowych aktach prawnych w XX i XXI w.: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Ochrona dobra dziecka przysposobionego w dokumentach międzynarodowych o charakterze uniwersalnym; 3.3. Ochrona dobra dziecka przysposobionego w europejskich dokumentach międzynarodowych. 4. Dobro dziecka: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Pojęcie dobra dziecka; 4.3.Dobro dziecka a interes dziecka; 4.4. Dobro dziecka a interes społeczny; 4.5. Dobra dziecka a zasada prawa i klauzula generalna; 4.6. Dobro dziecka przysposobionego de lege lata – wzmianka. 5. Wnioski. Rozdział II OCHRONA DOBRA DZIECKA A INTERESY INNYCH PODMIOTÓW W PRZEPISACH DOTYCZĄCYCH PRZESŁANEK I SKUTKÓW PRZYSPOSOBIENIA: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Ochrona dobra dziecka oraz interesów innych podmiotów w ramach przesłanek przysposobienia: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Przesłanki przysposobienia. 3. Realizacja dobra dziecka i interesów innych podmiotów w zakresie przysposobienia: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Kontakty z dzieckiem w ramach przysposobienia niepełnego; 3.3. Utrzymanie lub zmiana dotychczasowego imienia i nazwiska przysposobionego; 3.4. Tajemnica przysposobienia. 4. Wnioski. Rozdział III OCHRONA DOBRA DZIECKA A INTERESY INNYCH PODMIOTÓW W POSTĘPOWANIU PREADOPCYJNYM: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Zdarzenia poprzedzające postepowanie o przysposobienie przed ośrodkiem adopcyjnym oraz sądem. 3. Ratio legis wprowadzenia przepisów mających na celu szybsze uregulowanie sytuacji prawnej małoletniego przebywającego w pieczy zastępczej. 4. Dobór przyszłych stron stosunku przysposobienia: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Dobór stron stosunku przysposobienia w przypadku dzieci z uregulowaną sytuacją prawną; 4.3. Dobór stron stosunku przysposobienia w ramach przysposobienia ze wskazaniem. 5. Wnioski. Rozdział V OCHRONA DZIECKA A INTERESY INNYCH PODMIOTÓW W POSTĘPOWANIU W SPRAWIE O PRZYSPOSOBIENIE: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Uczestnicy postepowania w sprawie o przysposobienie: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Udział przysposabianego w postepowaniu w sprawie o przysposobienie; 2.3. Udział rodzica pozbawionego władzy rodzicielskiej w postępowaniu e sprawie o przysposobienie; 2.4. Udział prokuratora w postępowaniu w sprawie o przysposobienie. 3. Złożenie co najmniej dwóch wniosków o przysposobienie tego samego dziecka. 4. Sytuacja od złożenia wniosku o przysposobienie do uprawomocnienia się postanowienia w sprawie o przysposobienie: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Przywrócenie władzy rodzicielskiej w toku postępowania w sprawie o przysposobienie; 4.3. Zakres prawa do kontaktów z dzieckiem oraz władzy rodzicielskiej w toku postępowania w sprawie o przysposobienie. 5. Wnioski. Rozdział V OCHRONA DOBRA DZIECKA A INTERESY INNYCH PODMIOTÓW W PRZEPISACH DOTYCZĄCYCH ROZWIĄZANIA PRZYSPOSOBIENIA: 1. Uwagi wprowadzające. 2. Przesłanki rozwiązania przysposobienia: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Wadliwość (nieskuteczność) zgody na przysposobienie; 2.3. Odnalezienie się rodziców dziecka lub brak ich zgody; 2.4. Małżeństwo między stronami stosunku przysposobienia; 2.5. Brak między stronami stosunku przysposobienia więzi odpowiadającej relacji rodzica i dziecka; 2.6. Rozwód pomiędzy rodzicem a małżonkiem, który przysposobił dziecko; 2.7. Nieuleczalna choroba przysposobionego, o której powzięto informację po orzeczeniu przysposobienia. 3. Wpływ ustalenia pochodzenia przysposobionego na trwanie stosunku przysposobienia. 4. Postępowanie o rozwiązanie przysposobienia: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Tryb postępowania o rozwiązanie przysposobienia; 4.3. Wina w rozkładzie więzi a powództwo o rozwiązanie przysposobienia; 4.4. Reprezentacja małoletniego w toku postępowania o rozwiązanie przysposobienia. 5. Konsekwencje rozwiązania przysposobienia. 6. Wznowienie postępowania w sprawie o przysposobienie a rozwiązanie przysposobienia: 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Wznowienie postępowania w sprawie o przysposobienie w aktualnym stanie prawnym; 6.3. Wznowienie postępowania w sprawie o przysposobienie – wnioski de lege ferenda. 7. Wnioski. Zakończenie; Wykaz aktów prawnych; Wykaz orzecznictwa; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7383-458-3
1. Świat wokół nas, czyli o warunkach, w jakich żyjemy; 2. Młody rynek, czyli o potencjale konsumenckim dzieci i młodzieży; 3. Rozwój konsumentów, czyli o zmianach postępujących z wiekiem; 4. Socjalizacja konsumenta, czyli skąd dzieci wiedzą, jak robić zakupy; 5. Reklama i inne działania promocyjne, czyli jak marketerzy wpływają na konsumenta; 6. Reklama dla młodych konsumentów, czyli o tworzeniu reklam i ich odbiorze przez najmłodszych; 7. Społeczne oddziaływanie reklamy, czyli o wpływie niezamierzonym; 8. Co i komu wolno, czyli o zasadach działalności reklamowej; 9. Interwencja, czyli co jeszcze można zrobić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-8019-150-1
Zawiera: Rozdział I: Charakterystyka syndromu ADHD gimnazjalistów; Rozdział II: Rodzina jako środowisko wychowawcze; Rozdział III: Pomoc rodzinom z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju; Rozdział IV: Metodologia badań własnych; Rozdział V: Funkcjonowanie systemów rodzinnych osób badanych w świetle wyników uzyskanych w skali AŚR RW autorstwa M. Ryś – analiza porównawcza; Rozdział VI: Style wychowawcze w rodzinach badanych osób w świetle wyników uzyskanych w skali ASW RW autorstwa M. Ryś – analiza porównawcza; Rozdział VII: Postawy gimnazjalistów wobec rodziny, siebie i otoczenia mierzone dyferencjałem semantycznym a nasilenie objawów ADHD – analiza porównawcza; Rozdział VIII: Funkcjonowanie systemy rodzinnego badanych osób mierzone skalą profil rodziny Z. Gasia – analiza porównawcza; Rozdział IX: Postawy rodzicielskie wobec osób badanych mierzone skalą SPR autorstwa M. Plopy – analiza porównawcza; Rozdział X: Rodzinne korelaty nasilenia objawów ADHD gimnazjalistów; Rozdział XI: Podsumowanie wyników badań i implikacje praktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-65682-57-4
Zawiera: Wstęp: zarys obszarów tematycznych poznawania, badania i projektowanie edukacji jutra. Cz. I. Wartości we współczesnej edukacji: Aksjologia w teorii i praktyce edukacyjnej; Młodzież akademicka i jej świat wartości. Komunikat z badań; Wartości moralne uznawane prze studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie; Praca w kategorii wartości. Cz. II. Edukacja kulturowa, patriotyczna i obywatelska: Oblicza współczesnego patriotyzmu i męstwa w kontekście edukacyjnym; Edukacja patriotyczna i obywatelska kanwą praktyk pedagogicznych przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji - możliwości, propozycje, rozwiązania praktyczne; Edukacja regionalna - w poszukiwaniu tego, co zapomniane; Istota i znaczenie edukacji w warunkach wielokulturowości; kultura narodu i zadania edukacyjne szkoły wyższej. Cz. III. Wielowymiarowość kształcenia w edukacji wyższej: Nauczanie uczenia się - węzłowy problem edukacji i pedagogiki (z myślą o edukacji jutra…); Skuteczność stosowania kar i nagród w procesie kształcenia w opinii przyszłych nauczycieli; Kompetencje społeczne studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego; Kształtowanie potrzeb poznawczych młodzieży w społeczeństwie opartym na wiedzy. Cz. IV. Kierunki w kształceniu osób dorosłych: Edukacja jutra - edukacją ludzi dorosłych; Miejsce i rola szkolenia obronnego w doskonaleniu zawodowym kadr administracji publicznej i samorządowej; Aktualności w zakresie doskonalenia zawodowego w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V. Kształcenie w systemie edukacji szkolnej: Determinanty rozwoju uczniów zdolnych; Preferencje motywacyjne uczniów na różnych poziomach edukacyjnych; Proces kształcenia młodszych uczniów - rzeczywistość a potrzeby edukacyjne; Nauczyciel języka polskiego a przemiany edukacyjne w polskim systemie oświatowym po 1989 roku. Cz. VI. Wychowanie dzieci i młodzieży w świecie współczesnym: Kapitał tożsamościowy młodego pokolenia. Próba rozeznania zjawiska w zmieniającej się rzeczywistości; Relacja nauczyciela z uczniem jako przestrzeń manipulacji wychowawczej; Ruch harcerski Nieprzetarty Szlak - doświadczenia historyczne dla Edukacji Jutra; Konsumpcja dopalaczy przez młodzież w wieku ponadgimnazjalnym; Jak zatrzymać niepożądane zachowania nastolatków? Trening zastępowania agresji według Goldsteina w pracy profilaktycznej i resocjalizacyjnej. Cz. VII. Znaczenie dorosłych w wychowaniu dziecka: Rola rodziców w procesie adaptacji dzieci do przedszkola w kontekście Edukacji Jutra; Rodzina sprzymierzeńcem w drodze do podmiotowości dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Znaczenie środowiska w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka. Cz. VIII. Pomoc pedagogiczna i psychologiczna w ramach zorganizowanych instytucji wychowawczych: Propozycja działań ochronnych na rzecz dzieci w wieku szkolnym w kontekście zmian w systemie szkolnictwa; Z teorii i praktyki organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole podstawowej; Kompetencje nauczyciela pracującego z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Znaczenie i możliwość wykorzystania wyobraźni w pracy pedagogicznej z jednostkami i grupami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-53-6
Cz. I Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w perspektywie jutra: Rodzina jako środowisko wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym; Sześciolatek oczami rodziców. Doniesienia z badań; Rodzina w edukacji młodszych uczniów; Wykorzystanie muzyki w usprawniania mowy dziecka w wieku przedszkolnym; Miejsce telewizji w życiu dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Czas wolny(?) dziecka w wielkim mięście - dylematy pedagoga. Cz. II Kulturowe aspekty kształcenia: Lokalne środowiska przyrodnicze jako miejsce nabywania wiadomości i umiejętności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Książkowe inspiracje do poznawania piękna Polski przez dzieci; Świat wartości w literaturze dla dzieci źródłem planowania i realizowania projektów edukacyjnych przez nauczyciela wczesnej edukacji; Kanon literatury muzycznej w praktyce edukacyjnej; Poszukiwanie polskiego syty ulu narodowego w sztuce i edukacji artystycznej w drugiej połowie XIX stulecia i na początku XX wieku. Cz. III Kultura fizyczna i wychowanie zdrowotne w edukacji jutra: Wychowanie fizyczne i sport w polskiej rzeczywistości edukacyjnej; Aqua aerobik jako polecana forma aktywności fizycznej w środowisku wodnym dla osób starszych; Wybrane aspekty aktywności fizycznej jako działanie profilaktyczne w zespołach bólowych dolnego odcinka kręgosłupa u osób prowadzących sedenteryjny tryb życia; Poziom zachowań zdrowotnych w wybranej grupie dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców; Do students change their heating habits after passing from elementary to secondary school?. Cz. IV Kapitał ludzki w edukacji jutra. Problemy edukacji zawodowej i pro zawodowej: Przyszłość szkolnictwa zawodowego w Polsce; Sytuacja zawodowa absolwentów Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Raport z badań; Absolwenci instytucji drugiej szansy i ich świat wartości; Jednostki kształcenia zawodowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V Aksjologiczne i społeczne problemy edukacji jutra: Indywidualizm jako wartość wżyciu człowieka ponowoczesnego a jego funkcjonowanie w rodzinie; Osobistość jutra. Przesłanie dla pokoleń - Woronieckiego wizja osoby; Aksjologiczne problemy edukacji jutra: relacje zasady równości z wolnością i sprawiedliwością; Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych w trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu; „Moda na wolontariat?” - medialny aspekt zjawiska. Cz. VI Edukacja i egzystencja osób dorosłych: neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych; Wybrane aspekty funkcjonowania społecznego ludzi starszych w Polsce; Czas wolny ludzi starszych w opinii ich wnuków - studentów pedagogiki; Portale społecznościowe w życiu współczesnej młodzieży akademickiej; Migracje zarobkowe mężczyzn z terenów wiejskich i ich skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-22-2
I. Model rodziny i jego przemiany: Modele rodziny w preferencjach studentów; Promowanie zaangażowanego ojcostwa jako nowe rozwiązanie w zakresie pomocy i wsparcia samotnych ojców; Nowoczesne ojcostwo, czyli co tata wie o zdrowiu swojej rodziny? Zmiana społeczna w zakresie pełnienia ról rodzicielskich (na przykładzie aktywności ojców w zakresie opieki, promocji i ochrony zdrowia w rodzinie); Socjalizacja a stereotypizacja. Męskie i kobiece wzorce w kontekście płci społeczno-kulturowej i ich znaczenie dla edukacji jutra; II. Zagrożenia i aktywność współczesnej rodziny: Jakość życia rodzin ryzyka a korzystanie z pomocy społecznej: Kulturotwórcze aspekty wychowania w rodzinach zaangażowanych w katolickie ruchy religijne; III. Wpływ rodziny na edukację dziecka; Rodzice jako liderzy w edukacji szkolnej własnego dziecka. O trudnościach w budowaniu rodzicielskich zespołów w szkole; Rodzina w procesie edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym z deficytami rozwojowymi; IV. Osoby starsze w rodzinie i społeczeństwie; Nastawienie do przypadkowych zdarzeń z perspektywy wieku; Postawy studentów pracy socjalnej wobec osób starszych a style radzenia sobie ze stresem - perspektywa badawcza; Typy sieci społecznych polskich seniorów i ich wybrane uwarunkowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7322-331-2
I. 1. Źródla i modele kształcenia do partnerstwa, 2. teoria pokrywający sie sfer wpływów, II. 1. Problematyka i organizacja badań nad orientacjami przyszłych nauczycieli, 2. Nauczyciele polscy i amerykańscy wobec współpracy z rodzicami i środowiskiem, III. 1. Rodzicielstwo, 2. Komunikacja, 3. Wolontariat, 4. Nauka domowa, 5. Współzarządzanie, 6. Współpraca z gminą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7278-788-0
Zawiera: Jak czytać tę książkę i korzystać z niej; 1. Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie z własnymi uczuciami; 2. Zachęcanie do współpracy; 3. Zamiast karania; 4. Zachęcanie do samodzielności; 5. Pochwały; 6. Uwalnianie dzieci od grania ról; 7. Podsumowanie; A właściwie o co chodzi?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7204-925-4
Zawiera: I.Podstawy procesu reformowania systemu oświaty: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej; Antropologiczne podstawy systemu oświaty; Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego „kapitał ludzki”; Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki; Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku;. II.Zadania i priorytety polityki oświatowej: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa; Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej; Szanse i bariery polityki światowej w środowisku lokalnym. III.O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej; Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce; Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych; Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego; Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian; Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności; O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce; Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania; Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne. IV.Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce; Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej; Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka; Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy; Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego; Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana. V.Sta i perspektywy edukacji nauczycielskiej: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa; Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej; Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog; Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych kierunków nauczycielskich. VI.Rodzina a szkoła: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji; Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania; Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców. VII.Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego; Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych; Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy; Człowieka wobec robotów przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7243-902-4
1.Dziecko, czyli kto? Co moje dziecko chce mi powiedzieć bez słów? Ustalanie przez dziecko terytorium i strefy wpływów w rodzinie; Kim jestem? Ja i moje "ja"; 2. Dziecko, czyli co robić?! Jak reagować na pytania i żądania dzieci? Kłopotliwe żądania dzieci; Relacje z rodzicami; Relacje z rodzeństwem; Relacje z rówieśnikami; 3. Dziecko, czyli obiekt dociekań naukowych. Co specjaliści mówią o moim dziecku i o mnie jako rodzicu? Świat emocji dziecka; Wychowanie bezstresowe a stawianie granic. Zasada: przyjaciel, sprzymierzeniec czy wróg dziecka; Nagradzanie- karanie, jaka jest między nimi granica; Zakończenie. Rodzic wobec dziecięcego "Ja! Moje! Daj!".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 128)
ISBN: 83-232-1565-0
Cz.I Teoretyczne podstawy i uwarunkowania komunikacji interpersonalnej w rodzinie: Komunikacja interpersonalna w rodzinie na tle różnych sposobów ujmowania komunikacji; Istotne uwarunkowania komunikacji interpersonalnej w rodzinie; Cz.II Rozwojowe aspekty komunikacji rodzinnej: Komunikacja w podsystemie małżeńskim; Komunikacja interpersonalna w podsystemie rodzicielskim; Komunikacja między rodzeństwem; Cz.III Terapia i profilaktyka zaburzeń rodzinnej komunikacji: Typowe zakłócenia komunikacji w rodzinie; Kształtowanie prawidłowej komunikacji w rodzinie; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 141)
ISBN: 978-83-232186-3-0
Cz.I Teoretyczne podstawy i uwarunkowania komunikacji interpersonalnej w rodzinie: Komunikacja interpersonalna w rodzinie na tle różnych sposobów ujmowania komunikacji; Istotne uwarunkowania komunikacji interpersonalnej w rodzinie; Cz.II Rozwojowe aspekty komunikacji rodzinnej: Komunikacja w podsystemie małżeńskim; Komunikacja interpersonalna w podsystemie rodzicielskim; Komunikacja między rodzeństwem;Komunikacja interpersonalna w podsystemie dziadkowie - wnuki Cz.III Terapia i profilaktyka zaburzeń rodzinnej komunikacji: Typowe zakłócenia komunikacji w rodzinie; Kształtowanie prawidłowej komunikacji w rodzinie; Uwagi końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontakty z dzieckiem : prawa i obowiązki / Joanna Zajączkowka-Burtowy. - Stan prawny na 15.03.2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2020. - 493 s. ; 21 cm.
(Monografie)
ISBN: 978-83-8187-583-7
Rozdział I Zagadnienia ogólne związane z problematyką kontaktów z dzieckiem: 1. Istota oraz cele instytucji; 2. Geneza instytucji kontaktów – rys historyczny; 3. Ewolucja instytucji kontaktów w Polsce; 4. Standardy międzynarodowe; 5. Pojęcie kontaktów z dzieckiem; 6. Wnioski. Rozdział II Ustalenie kształtu kontaktów z dzieckiem: 1. Porozumienie rodziców; 2. Rozstrzygnięcia w przedmiocie kontaktów z dzieckiem; 3. Ustawowe formy kontaktów z dzieckiem; 4. Ingerencja w prawo i obowiązek kontaktów; 5. Zaprzestanie utrzymywania kontaktów z dzieckiem; 6. Zawieszenie utrzymywania kontaktów z dzieckiem; 7. Wnioski. Rozdział III Charakter prawny instytucji kontaktów z dzieckiem: 1. Uwagi wprowadzające; 2. Charakter rodzinnoprawny instytucji kontaktów; 3. Naturalny charakter prawa do kontaktów; 4. Osobisty charakter prawa do kontaktów; 5. Wnioski. Rozdział IV Relacja instytucji kontaktów i władzy rodzicielskiej: 1. Uwagi wprowadzające; 2. Ewolucja relacji władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem; 3. Zależność władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem; 4. Kontakty z dzieckiem w rodzinie pełnej; 5. Relacja instytucji kontaktów i władzy rodzicielskiej w ujęciu prawnoporównawczym; 6. Wnioski. Rozdział V Prawo i obowiązek kontaktów z dzieckiem… w instytucji przysposobienia i pieczy zastępczej: 1. Uwagi ogólne; 2. Prawo do kontaktu preadopcyjnego; 3. Prawo do kontaktów postadopcyjnych; 4. Prawo i obowiązek kontaktów w instytucji pieczy zastępczej; 5. Wnioski. Podsumowanie; Postulaty de lege lata i de lege ferenda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7033-574-8
1. W kierunku definicji rodzinnej tyranii. 2. Życie z małym tyranem. 3. Uwaga, delikatni rodzice! 4. Dzieci przeinwestowane uczuciowo. 5. Para rodziców męczenników. 6. Tyrania i maltretowanie. 7. Czy dziecko jest niezapisaną kartą? 8. Dzieci narcystyczne. 9. Pseudotyrani. 10. Tyrania wtórna. 11. Znamię współczesnej epoki? 12. Kilka wskazówek dotyczących zapobiegania i leczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7641-654-0
1. Jak to widzą naukowcy? Czyli najnowsze doniesienia z badań nad złością; 2. Skąd się wzięła złość? Czyli o tym, jak w pierwszych latach życia dziecko rozwija kompetencje emocjonalne; 3. Przemoc, której nie widać, czyli o tym jak dorośli przekształcają dziecięce myślenie?; 4. Czy ty nie możesz być taki jak inne dzieci? Czyli o tym, jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń; 5. Czy my musimy zawsze się kłócić? Czyli o tym, jakie strategie radzenia sobie ze złością stosuje twoje dziecko; 6. Skrzynka z narzędziami, czyli o tym, co, gdzie, kiedy, w jaki sposób w jakiej kolejności mówić dziecku o złości; 7. Apteczka pierwszej pomocy, czyli o tym, jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty; 8. Żebyś ty się wreszcie uspokoił, czyli o tym jak prowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu; 9. Informator społeczny, czyli gdzie szukać pomocy i wsparcia; 10. Biblioteczka złośnika, czyli o tym, co czytać aby dowiedzieć się więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7405-640-3
Zawiera: Narkotyki i dopalacze. Fakty chemiczne, psychologiczne i medyczne; Narkotyki w naszej kulturze; Narkotyki w Polsce - fakty; Nie jest tak fajnie, jak mówią dealerzy…; Dopalacze co to jest?; Narkotyki i dopalacze: Co, dlaczego, jak?; Jak działają narkotyki?; Narkotyki a nasz umysł; Co warto wiedzieć o marihuanie?; Co warto wiedzieć o ecstasy?; Co warto wiedzieć o amfetaminie i metamfetaminie?; Narkotyki a ryzyko samobójstwa; Wiodące substancje psychoaktywne w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej