Form of Work
Książki
(5)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Status
available
(4)
only on-site
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Author
Lewiński Piotr H
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Lichański Jakub Z
(1)
Obremski Krzysztof
(1)
Schopenhauer Artur
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Retoryka
(3)
Reklama
(2)
Dyskusja
(1)
Filozofia
(1)
Logika
(1)
Schopenhauer, Arthur (1788-1860)
(1)
7 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-7020-229-2
1. Dialektyka erystyczna, 2. Podstawa wszelkiej dialektyki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
E-book
In basket
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7181-113-6
1. Wstęp , Cz.I Ekonomia przedklasyczna : 2. Wczesna przedklasyczna myśl ekonomiczna , 3. Merkantylizm , fizjokraci i inni prekursorzy klasycznej myśli ekonomicznej , Cz.II Klasyczna myśli ekonomiczna , Malthus i Marks : 4. Adam Smith , 5. Ricardo i Malthus , 6. John Stuard Mill i upadek ekonomii klasycznej , 7. Karol Marks . Cz.III Neoklsyczna myśl ekonomiczna : 8. Jevons , Menger i austriackie podstawy analizy marginalnej , 9. Przejście do ekonomii neoklasycznej : rozwinięcie analizy marginalnej , 10. Walras i teoria równowagi ogólnej , 11. Alfred Marshall i ekonomia neoklasyczna . Cz.IV Heterodoksyjna myśl ekonomiczna : 12. Wczesna krytyka ekonomii neoklasycznej , 13. Austriacy , neoklasycy i socjaliści o socjalizmie i kapitalizmie , 14. Rozwój nowoczesnej heterodoksyjnej myśli ekonomicznej . Cz.V Najnowsza myśl ekonomiczna : rozumieć teraźniejszość na podstawie przeszłości : 15. Rozwój nowoczesnej teorii mikroekonomicznej , 16. Rozwój nowoczesnej myśli makroekonomicznej , 17. Rozwój ekonometrii i metod empirycznych w ekonomii
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 808.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-231-1746-2
1. Od teorii retorycznej do manipulacji , 2. Wybór tekstów , 3. Ćwiczenia samokształcące
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 808.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 808.5 (1 egz.)
Book
In basket
Retoryka reklamy / Piotr H. Lewiński. - Wrocław : Uniwersytet Wrocławski, 1999. - 254 s. : fot., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 83-229-1957-3
Definicja i uwarunkowania komunikatu reklamowego; Teoretyczne podstawy perswazji; Retoryka a reklama; Inwencja(topika, motywy); Dyspozycja; Elokucja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (4 egz.)
Book
In basket
Retoryka reklamy / Piotr H. Lewiński. - Wyd. 2 zm. i uzupeł. - Wrocław : Uniwersytet Wrocławski, 2008. - 274 s. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-229-2950-6
Wstęp; Stan badań; Definicja i uwarunkowania komunikatu reklamowego; Teoretyczne podstawy perswazji; Retoryka a reklama; Inwencja; Dyspozycja; Elokucja; Uwagi i wnioski końcowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
E-book
In basket
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again