Form of Work
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(19)
only on-site
(9)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(9)
Author
Cialdini Robert B. (1945- )
(5)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(5)
Forward Susan (1938- )
(3)
Frazier Donna
(3)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bednarek Józef
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Byczkowska Justyna
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Drażyńska Marta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gosk Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Hallada Marek
(1)
Izdebski Paweł (1958-2021)
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Januszewska Joanna
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Joines Vann
(1)
Jusiak Roman
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kuta Tomasz
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majchrzak Małgorzata
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Micheli Enrico
(1)
Miko-Giedyk Justyna
(1)
Morreale Sherwyn P
(1)
Nawrat-Wyraz Dorota
(1)
Niemczynow Grażyna
(1)
Nowak Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Ośkiewicz-Suchecka Wioletta
(1)
Pezacka-Gumna Anna
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pokonieczna Marzena
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Przygoda Anna
(1)
Ruszkiewicz Dorota
(1)
Sałata Marzena
(1)
Sieraczkiewicz Mariusz
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Spitzberg Brian H
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Stewart Ian
(1)
Stróżyński Mateusz
(1)
Suchańska Barbara
(1)
Sypniewski Jacek
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Tersa Karolina
(1)
Tracz Tomasz
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Year
2020 - 2022
(8)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(23)
Language
Polish
(23)
Subject
Relacje międzyludzkie
(22)
Psychologia społeczna
(6)
Perswazja
(5)
Psychologia stosowana
(5)
Decyzje
(4)
Socjotechnika
(4)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Przywództwo
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Epidemie
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Uczucia
(2)
Zachowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Cele życiowe
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emergentyzm
(1)
Empatia
(1)
Felinoterapia
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hipoterapia
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intersubiektywność
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Język
(1)
Kadry
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kształcenie
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Kłamstwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Menedżerowie
(1)
Metody badawcze
(1)
Mobbing
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oficerowie
(1)
Organizacja
(1)
Osoby z niepełnosprawnością sensoryczną
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Programiści
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia pracy
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Relacje międzygrupowe
(1)
Retoryka
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samopoznanie
(1)
Seksualność
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wojskowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Subject: time
2001-
(4)
Subject: place
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(6)
Monografia
(5)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(2)
Domain
Psychologia
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
23 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7818-739-4
Część I Wprowadzenie do analizy transakcyjnej: Czym jest Analiza transakcyjna, Część II Reprezentacja osobowości. Model stanów Ja: Model stanów Ja, Analiza funkcjonalna stanów Ja, Model strukturalny drugiego rzędu, Rozpoznawanie stanów Ja, Patologia strukturalna. Część III Komunikowanie się. Transakcje, znaki rozpoznania i strukturalizacja czasu. Część IV. Pisanie własnej historii życia. Skrypty życiowe: Charakter i kształtowanie się skryptu życiowego, Jak realizuje się skrypt., pozycje życiowe, Przekazy i matryca skryptu, Zakazy i decyzje, Schematy procesu skryptowego a drivery, Adaptacje osobowości. Część V. Dopasowywanie świata do naszego skryptu. Pasywność: Nierozpoznania, Matryca nierozpoznani, Ramy odniesienia i redefiniowanie, Symbiozy. Część VI. Przekonania uzasadniające nasz skrypt. Zachowania skryptowe i gry: zachowania skryptowe i talony, Obieg skryptu, Gry i analiza gier, Dlaczego ludzie grają?, Jak radzić sobie z grami?, Część VII Zmiana. Analiza transakcyjna w praktyce: Kontrakty na zmianę, Cele zmiany w analizie transakcyjnej, Terapia analizy transakcyjnej i poradnictwo, analiza transakcyjna w edukacji i organizacjach, Jak rozwijała się analiza transakcyjna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7814-765-7
Wprowadzenie Rozdział 1. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 1.1. Geneza wirtualności 1.2. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 1.3. Pomiar wirtualności Rozdział 2. E-kultura jako forma kultury organizacyjnej – ujęcie teoretyczno-metodyczne 2.1. Kultura organizacyjna – definicje i wymiary 2.2. E-kultura – istota i charakterystyka 2.3. Wymiary e-kultury Rozdział 3. Metodyka badania e-kultury 3.1. Struktura procesu badawczego 3.2. Metodyka ilościowych badań empirycznych wirtualności i e-kultury Rozdział 4. Model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 4.1. Empiryczna weryfikacja modelu e-kultury 4.2. Analiza związków wirtualności z e-kulturą 4.3. Wnioski z interpretacji związków wirtualności z poszczególnymi wymiarami e-kultury na podstawie wyników wnioskowania statystycznego Rozdział 5. Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze – badania jakościowe 5.1. Wywiad jakościowy 5.2. Raport z wywiadów jakościowych 5.3. Interpretacja wywiadów jakościowych na temat praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze 5.4. Wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury 5.5. Słabe strony e-kultury Rozdział 6. Wnioski i rekomendacje; Załącznik; Studium przypadku praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze w wybranej organizacji; Bibliografia; Streszczenia; Wykaz tabel; Wykaz wykresów i rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-66165-62-5
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86821-88-4
CZĘŚĆ I: DIAGRAM OSZUSTWA: 1. W labiryncie kłamstw, 2. Manipulacje, które nas przywiązują, 3. Umysł kłamcy 4. Socjopata, 5. Kłamstwa, które sobie mówicie, 6. Jak zmienia nas kłamstwo. CZĘŚĆ II: LECZENIE RAN PO ZDRADZIE I OSZUSTWIE 1. Chwila prawdy, 2. Konfrontacja i komunikatywność, 3. Jego odpowiedź, 4. Jeśli zostajesz, 5. Jeśli odchodzisz
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Gry i zachowania nieetyczne w organizacji / Marek Bugdol. - Warszawa : Difin, 2007. - 212 s. : tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7251-716-6
1. Gry społeczne w organizacji. System i struktura społeczna organizacji; Role społeczne; Organizacja areną polityczną; Gry społeczne - podstawowe pojęcia; Działania zbiorowe i "wspólne pastwisko"; Zwolennicy teorii dramaturgicznej; Gry społeczne a zadania grupowe; Przykłady gier społecznych w organizacji; Współpraca; Oszukiwanie. 2. Zachowania nieetyczne w organizacji. Zagadnienia wprowadzające; Konflikty; Mobbing/bullying; Molestowanie seksualne; Romansowanie; Szantaż; Sabotaż w miejscu pracy; Plotkowanie w miejscu pracy; Kradzież; Kłamstwo; Inwigilacja i donoszenie; Znieważanie; Zdrada; Łapówkarstwo; Protekcja i faworyzacja; Niewolnictwo XXI wieku. 3. Zarządzanie zachowaniami nieetycznymi. Koncepcje zarządzania a zachowanie pracownicze; Formalne struktury organizacyjne a zachowania pracownicze; Szkolenia a zachowania pracownicze; Kodeksy etyczne i procedury zarządzania; Znaczenie przywództwa; Znaczenie jakości życia w miejscu pracy; Wyrażanie uznania i szacunku; Dyscyplina pracy a zachowania pracownicze; Pomaganie pracownikom; Zarządzanie pracownikami trudnymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-943650-6-6
Od autorek; 1. Etyka zawodowa: Czym jest etyka; Etyka w pracy; Etyka zawodowa ‒ wypowiedzi przedstawicieli zawodów; Studium przypadku; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 2. Jak planować pracę: Opis stanowiska pracy narzędziem organizacji pracy; Pamięć i metody organizacji czasu pracy; Metody organizacji czasu w odpowiedzi na ulotność pamięci; Lista zadań TO DO, czyli do zrobienia; Karteczki przypominające; Nowe technologie w służbie organizacji czasu; Kalendarz indywidualny i wspólny; Metoda Eisenhowera; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; 3. Dlaczego warto się rozwijać: W jaki sposób można się rozwijać i dlaczego warto; Zabawa, nauka i praca; Kotwice kariery; Kompetencje i ich rozwój; Motywacja do rozwoju i zmiany; Jak się uczyć i stawać kompetentnym specjalistą; Wolontariat jako metoda rozwoju kompetencji; Uczymy się całe życie; Czy praca może uskrzydlać; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; 4. Jak radzić sobie ze stresem: Czym jest stres; Stres jako bodziec; Stres jako relacja. Poznawcza definicja stresu; Mechanizm stresu, biologia stresu; Fazy stresu; Objawy stresu; Stresory; Sposoby zwalczania stresu; Sposoby radzenia sobie ze stresem; Przykładowe ćwiczenia relaksacyjne; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 5. Profilaktyka wypalenia zawodowego: Czym jest wypalenie; Objawy zespołu wypalenia; Kto jest narażony na wypalenie; Osobowościowe uwarunkowania wypalenia zawodowego; Organizacyjne uwarunkowania wypalenia zawodowego; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 6. Emocje ‒ wróg czy przyjaciel: Czym jest inteligencja emocjonalna; Czym są emocje; Rozpoznawanie emocji; Rola emocji; Rozumienie emocji i radzenie sobie z nimi; Wpływ emocji na myślenie, podejmowanie decyzji i działanie; Radzenie sobie z trudnymi emocjami; Empatia; Radzenie sobie z trudnymi emocjami klientów; Porwanie emocjonalne; Kiedy jesteś szefem; Inteligencja emocjonalna; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 7. Jesteśmy jedną drużyną. Budowanie zespołu: Grupa a zespół – definicje; Grupa; Zespół; Kiedy grupa staje się zespołem – elementy procesu grupowego; Etapy (fazy) rozwoju grupy; Faza 1 – formowanie; Faza 2 – docieranie; Faza 3 – normowanie; Faza 4 – współdziałanie; Normy grupowe; Struktura grupy; Role grupowe; Jak budować zespół. Warunki zaistnienia procesu grupowego; Rola kierownika w budowaniu zespołu; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 8. Ja w roli kierownika: Cechy skutecznego lidera; Motywacja lidera; Przywódca z wizją; Style kierowania; Rozwój umiejętności przywódczych; Krótki kurs przywództwa; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 9. Jak rozmawiać: Czym jest komunikacja; Kanały komunikacji; Komunikacja werbalna; Komunikacja niewerbalna; Przestrzeń w komunikacji; Komunikacja w sytuacjach trudnych. Podstawowe narzędzia komunikacyjne; Parafraza; Pytania; Klaryfikacja; Odzwierciedlenie; Komunikat „ja”; Informacja zwrotna (ang. feedback); Asertywność; Techniki i narzędzia asertywnej komunikacji; Stawianie granic; Radzenie sobie z krytyką; Komunikacja z klientem – standardy; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 10. Współpraca z klientami: Profesjonalna obsługa; Nawiązanie kontaktu, autoprezentacja; Rozpoznanie potrzeb klientów; Prezentacja oferty; Odpowiedź na pytania lub radzenie sobie z zastrzeżeniami; Realizacja usługi; Zakończenie i podziękowanie; Kontakt podtrzymujący współpracę; Bariery komunikacyjne w relacjach z klientem; Konflikty i negocjacje; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 11. Zmiana i kreatywność: Postawa; Model „wielkiej piątki”; Kreatywność; Trenowanie kreatywności; Dlaczego dziwienie się jest wartościowe; Kwestionariusz Moje kotwice kariery; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; Spis tabel; Spis rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18290-8
Wstęp; Wyjątkowe cechy książki; Szczególne cechy trzeciego wydania; Szczególne cechy każdego rozdziału; Podziękowania; Część I. Podstawy komunikacji. Rozdział 1. Wprowadzenie do komunikacji 1. Czym jest komunikacja?; 2. Modele komunikacji; 3. Założenia dotyczące komunikacji; 4. Znaczenie komunikacji; Rozdział 2. Model kompetencji komunikacyjnej 1. Czym jest kompetencja komunikacyjna?; 2. Składniki modelu kompetencji komunikacyjnej; 3. Procesualny model kompetencji komunikacyjnej; Rozdział 3. Percepcja, kultura i Ja 1. Czym jest spostrzeganie?; 2. Wpływ kultury na spostrzeganie; 3. Rozwijanie struktury Ja; 4. Ujawnianie Ja innym; 5. Sprostanie wyzwaniom dla spostrzegania. Rozdział 4. Kompetencja językowa 1. Czym jest język?’ 2. Funkcje języka; 3. Pokonywanie wyzwań dla kompetencji językowej. Rozdział 5. Kompetencje w komunikacji niewerbalnej 1. Czym jest komunikacja niewerbalna?; 2. Funkcje komunikacji niewerbalnej; 3. Typy przekazów niewerbalnych; 4. Sprostanie wyzwaniom dla komunikacji niewerbalnej. Rozdział 6. Kompetencje w słuchaniu 1. Czym jest słuchanie?; 2. Rodzaje słuchania; 3. Pokonywanie wyzwań dla kompetencji w słuchaniu. Część II. Komunikacja interpersonalna. Rozdział 7. Komunikacja interpersonalna: wiedza 1. Czym jest komunikacja interpersonalna?; 2. Wiedza deklaratywna a komunikacja interpersonalna; 3. Pokonywanie trudności w relacjach interpersonalnych. Rozdział 8. Komunikacja interpersonalna: umiejętności 1. Istota umiejętności interpersonalnych; 2. Pokonywanie trudności związanych z umiejętnościami komunikacji interpersonalnej. Część III. Komunikacja w małej grupie i przywództwo. Rozdział 9. Małe grupy i podejmowanie decyzji. Wiedza i umiejętności 1. Czym jest mała grupa?; 2. Podejmowanie decyzji przez grupę; 3. Umiejętności zadaniowe w procesie decyzyjnym; 4. Przezwyciężanie trudności związanych z podejmowaniem decyzji. Rozdział 10. Przywództwo w małych grupach. Wiedza i umiejętności 1. Co to jest przywództwo?; 2. Radzenie sobie z trudnościami związanymi z kompetentnym przywództwem. Część IV. Wystąpienia publiczne. Rozdział 11. Przygotowanie wystąpienia publicznego. Rozwijanie wiedzy 1. Retoryka i historia wystąpień publicznych; 2. Czym jest wystąpienie publiczne?; 3. Analiza publiczności i sytuacji; 4. Wybór i zawężenie tematu; 5. Określenie celu i sformułowania tezy wystąpienia; 6. Zebranie materiałów pomocniczych; 7. Organizacja i przygotowanie planu wystąpienia. Rozdział 12. Prezentacja wystąpienia. Rozwijanie umiejętności 1. Kompetentna i wiarygodna prezentacja; 2. Użycie słów; 3. Użycie głosu; 4. Poprawne i właściwe mówienie; 5. Komunikacja niewerbalna w wystąpieniach publicznych; 6. Zastosowanie pomocy wizualnych; 7. Przezwyciężanie trudności związanych z kompetentnym prezentowaniem wystąpień publicznych. Rozdział 13. Wystąpienia informacyjne 1. Zrozumienie istoty wystąpień informacyjnych; 2. Organizacja i przygotowanie planu wystąpienia informacyjnego; 3. Materiały pomocnicze w wystąpieniu informacyjnym; 4. Etyka a wystąpienia informacyjne; 5. Radzenie sobie z trudnościami dotyczącymi wystąpień informacyjnych. Rozdział 14. Wystąpienia perswazyjne 1. Zrozumienie istoty wystąpień perswazyjnych; 2. Organizacja i przygotowanie planu wystąpienia perswazyjnych; 3. Wzmocnienie perswazyjności argumentacji; 4. Wystąpienia perswazyjne a etyka; 5. Radzenie sobie z wyzwaniami dla wystąpień perswazyjnych. Część V. Komunikacja XXI wieku Rozdział 15. Komunikacja masowa i konwergencja mediów 1. Media i komunikacja masowa: od modelu jeden-do-jednego do modelu jeden-do-wielu; 2. Konwergencja mediów: od modelu jeden-do-wielu do modelu jeden-do-kogokolwiek; 3. Kompetencje w zakresie komunikacji za pośrednictwem komputera; 4. Przezwyciężanie trudności w komunikowaniu się za pośrednictwem komputera. Słowniczek; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
ISBN: 978-83-7930-799-9
Wstęp I. Socjologiczny aspekt konfliktu społecznego 1. Konflikty tożsamości w społeczeństwie współczesnym: w niewoli władzy i wolności? 2. Konflikt językowy. Studium porównawcze obszarów Arktyki II. Pedagogiczny aspekt konfliktu społecznego 3. Konflikty interpersonalne - sens, przebieg i przezwyciężanie 4. Spostrzeganie interpersonalne w sytuacjach konfliktu 5. Konflikt jako sytuacja wychowawcza 6. Konflikty w szkole w ujęciu interakcjonizmu symbolicznego. Perspektywa postrzegania szkoły jako organizacji 7. Źródła konfliktów szkolnych i ich znaczenie dla procesu edukacji młodzieży 8. Lęk komunikacyjny u uczniów a ich sposoby reagowania w sytuacji konfliktu w klasie szkolnej III. Psychologiczny aspekt konfliktu społecznego 9. „Przetrwać razem” – małżeństwo z perspektywy psychologii analitycznej 10. Konflikty interpersonalne w związkach kohabitacyjnych 11. Co oznacza skuteczność i satysfakcja stron z udziału w mediacjach rodzinnych? 12. Style i efekty rozwiązywania konfliktów w relacji rodziców z adolescentami a przekonanie adolescentów o skuteczności rodziny 13. Zadowolenie vs. rozczarowanie z komunikacji z matką z perspektywy adolescsenta 14. Konflikt jako czynnik kompozytowy relacji między rodzeństwem w okresie dorosłości a kompetencje społeczne 15. Rola reakcji emocjonalnych w regulacji strategii radzenia sobie młodzieży w wieku dorastania w sytuacji konfliktu społecznego 16. Agresywność w konfliktach społecznych a style radzenia sobie ze stresem 17. Potencjalne przyczyny konfliktów zawodowych w dobie globalizacji; Noty o autorach; Streszczenie; Abstract.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 123)
ISBN: 83-232-1418-2
Zawiera: 1. Konflikt i jego miejsce w życiu człowieka: Wieloznaczność pojęcia konfliktu; Dynamika procesu konfliktowego; Konflikt w życiu społecznym; Konflikt jako przedmiot indywidualnego przeżywania; Dorośli i dzieci w sytuacjach konwiktu; Podsumowanie. 2. Konflikty pomiędzy dziećmi w ich sądach: Częstotliwość występowania oraz czas trwania konfliktów; Motywacyjne tło konfliktów międzydziecięcych; Sposoby zachowań preferowane przez dzieci w sytuacjach konfliktu; Agresja jako podstawowy przejaw konfliktów dziecięcych; Radzenie sobie dzieci w sytuacjach konfliktu; Podsumowanie. 3. WZORY ŻYCIA RODZINNEGO A KONFLIKTY WŚRÓD DZIECI: Wzory sytuacji konfliktu prezentowane przez rodziców a konflikty międzyrówieśnicze dzieci; Więzi uczuciowe w rodzinie w aspekcie konfliktów dziecięcych. 4. Reakcje dzieci na konflikt z rówieśnikami w ich interpretacjach: Konflikty interpersonalne dzieci a wzrost ich napięcia emocjonalnego; Przeżycia emocjonalne dzieci uwikłanych w konflikt z rówieśnikiem; Dezorganizujący wpływ konfliktów z rówieśnikami na zachowania dzieci; Zakres i rodzaj zmian w zachowaniach dzieci pod wpływem konfliktów z rówieśnikami; Podsumowanie. 5. Postrzeganie przez dzieci sytuacji rówieśnika w konflikcie z partnerem: Następstwa konfliktu z rówieśnikiem w sądach dzieci; Poglądy dzieci na możliwości zakończenia konfliktu; Sposób interpretacji przez dziecko przyczyn powstania konfliktu; Ocena możliwości wyjścia z konfliktu przez dziecko; Podsumowanie 6. Sytuacja konfliktu rówieśnika a jego pojęcie „ja” w oczach dzieci: Charakterystyka obrazu siebie w wyniku konfliktu; ocena siebie w związku z konfliktem; Postrzeganie siebie przez innych pod wpływem konfliktu; Podsumowanie. 7.Stosunki społeczne rówieśników pod wpływem konfliktu w sądach dzieci: Zabarwienie emocjonalne stosunków społecznych dziecka w związku z konfliktem; Cechy przypisywane przez dzieci rówieśnikom - uczestnikom konfliktu; Sytuacja konfliktu a pozycja społeczna dziecka; Dążenie dzieci do naprawy swoich stosunków z partnerem; Podsumowanie. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8017-364-4
Zawiera: I.Społeczne zagrożenia współczesnej rodziny polskiej: Zagrożenia społeczne i emocjonalne współczesnej rodziny; Wybrane aspekty nowych zagrożeń mediów cyfrowych; Zagrożenia współczesnej rodziny w świetle języka sharentingu; Dysfunkcjonalność społeczna i emocjonalna rodziny z problemem alkoholowym; Zachowania problemowe dorastających w percepcji studentów pedagogiki; Rola szkoły w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych w rodzinie; Dysfunkcjonalność rodziny przyczyną uzależnienia osób przebywających w świętokrzyskich ośrodkach rehabilitacyjno-readaptacyjnych; Trudności wychowawcze w szkole przejawiane przez dziewczęta i chłopców z poczuciem osamotnienia; Problemy rodzin nauczycieli na podstawie wypowiedzi autobiograficznych. II.Oddziaływania pedagogiczne w eliminowaniu trudności wychowawczych: Profilaktyka systemowa zintegrowana z procesami resocjalizacji młodzieży; Rozwój kompetencji cyfrowych oraz bezpieczne korzystanie z sieci podopiecznych placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich; Logoterapia V.E. Frankla jako narzędzie pracy wychowawcy pracującego z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem; Pedagog wobec kryzysu współczesnej rodziny; Poglądy przyszłych pedagogów w czasach publicznej narracji na temat ideologii gender; Arteterapia - dyscyplina nowa? Próba charakterystyki; Walidacja instrumentem wspomagającym w procesie aktywizacji i reintegracji społeczno-zawodowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Prawdziwe przywództwo : inteligencja emocjonalna / [tłum. Krzysztof Krzyżanowski]. - Gliwice : Helion S.A., cop. 2019. - 140 s. : rys., tab., wykresy ; 20 cm.
(Onepress Exclusive)
ISBN: 978-83-283-4563-8
1. Odkrywanie w sobie autentycznego przywódcy: Dlaczego samoświadomość jest tak istotna? Bill George, Peter Sims, Andrew N. McLean i Diana Mayer 2. Paradoks autentyczności: Jeśli chcesz się rozwijać, musisz oswoić się z wrażeniem udawania Herminia Ibarra 3. Co zyskują zwierzchnicy, pokazując swoją wrażliwość? Psychologia więzi międzyludzkich Emma SeppäläPoleć książkęKup książkę 4. Okazuj surową empatię: Kiedy naprawdę Ci zależy, pokazujesz swoją prawdziwą naturę Rob Goffee i Gareth Jones 5. Łamanie kodu, który utrudnia życie osobom o innym kolorze skóry: Poświęcanie tożsamości na rzecz dopasowania Sylvia Ann Hewlett 6. Żeby przeprosiny wygłaszane przez firmę były skuteczne, prezes musi wyglądać na zasmuconego: Niech Twoje emocje odzwierciedlają przekaz Sarah Green Carmichael 7. Czy liderzy robią się zbyt uczuciowi? Łzy nie są niczym złym, o ile nie pokazujesz ich zbyt często. Wywiad z Gautamem Mukundą i Gianpiero Petriglierim przeprowadzony przez Adiego Ignatiusa i Sarah Green Carmichael.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Pary i Związki)
ISBN: 83-89574-56-X
I. Zrozumieć transakcję szantażu : 1. Diagnoza : szantaż emocjonalny, 2. Cztery oblicza szantażu, 3. Wszechobecna MGŁA, 4. Narzędzia pracy szantażysty, 5. Wewnętrzny świat szantażysty, 6. Trzeba dwojga, 7. Wpływ szantażu. II. Przełożyć wiedzę na czyny : 1. Zanim zaczniesz, 2. Czas na decyzję, 3. Strategia, 4. Przebić się przez MGŁĘ
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Emocje i Rozum)
ISBN: 83-85416-91-9
Wstęp. Co to jest szantaż emocjonalny? Zagubieni we mgle; Zrozumieć sytuację; Do szantażu trzeba dwojga; Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu; Cena, jaką płacimy; Zrozumieć i przystąpić do działania; Nowy słownik wyborów, Cz. I. Zrozumieć transakcję szantażu, 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny; 2. Cztery oblicza szantażu; 3. Wszechobecna mgła; 4. Narzędzia pracy szantażysty; 5. Wewnętrzny świat szantażysty; 6. Trzeba dwojga; 7. Wspływ szantażu; Cz. II Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: Czas na zmianę; 8. Zanim zaczniesz 9. Czas na decyzje; 10. Strategia; 11. Przebić się przez mgłę; Epilog
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-66165-07-6
R. 1 Przestrzeń edukacyjna współczesnej szkoły: Uczeń w rzeczywistości szkolnej; Interakcja zogniskowana według Ervinga Goffmana; Pragmatyzm empiryczny zamiast modelu teoretycznego; R. 2 Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Problemy badawcze; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 3 Uczniowie i nauczyciele w ikonosferze współczesnej szkoły – empiryczne studium zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Poczucie zakorzenienia – uczeń w szkole, ale czy szkoła w uczniu?; Szkoła jako miejsce bezpieczne i intuicja wychowująca; Troska nauczycieli o ucznia; Nauczyciele oceniający i oceniani; Zdobywanie wiedzy i towarzyszące temu procesowi warunki; Refleksja nad wyborem i funkcjonowaniem szkoły; Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Technical leadership : od eksperta do lidera / Mariusz Sieraczkiewicz. - Wyd. 2 poszerzone. - Gliwice : HELION, 2018. - 190, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Onepress)
ISBN: 978-83-283-4610-9
Zawiera: OD AUTORA; Rozdział 1. ROLA LIDERA TECHNICZNEGO: Typowa ścieżka kariery w IT; Definicja lidera technicznego; Model Technical Leadership; Wizja; Stereotyp lidera; Typy przywództwa; Grzechy główne liderów technicznych; Podsumowanie; Rozdział 2. EKSPERT A LIDER: Między ekspertem a liderem; Autorytet wiedzy i postawy; Jak pogodzić prace techniczne i nietechniczne?; Podsumowanie; Rozdział 3. OD WIZJI DO DZIAŁANIA: Strategia Disneya; Definiowanie wizji środowiska z użyciem strategii Disneya; Przykłady; Podsumowanie; Rozdział 4. MOTYWACJA: Teoria X i Y; Co mnie motywuje?; Czynniki motywacyjne; Kryteria; Kwantyfikatory ilościowe; Profil motywacyjny; Jak to wpleść w codzienne życie zespołu?; Analiza motywatorów; Skupienie; Codziennik; Wysoka energia; Czynniki motywacyjne i higieniczne; Co motywuje programistów?; Złam wszelkie zasady; Drive; Elementy angażującego środowiska; Slack; Podsumowanie; Rozdział 5. PRACA Z ZESPOŁEM: Model Cynefin; Oczekiwania i reguły; Fazy rozwoju grupy; Przywództwo sytuacyjne; Dysfunkcje zespołu; Podsumowanie; Rozdział 6. PROCES I INŻYNIERIA: Podział odpowiedzialności; Wizja i cele projektu; Wymagania i decyzje biznesowe; Właściciel procesu; Proces; Retrospekcje; Codzienne spotkania; Oznaczanie problemów; Kryteria jakościowe; Podsumowanie; Rozdział 7. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ: Wprowadzanie osoby do zespołu; Spójne zasady; Wymiana doświadczeń w zespołach; Przeglądy kodu; Aktualizacja wiedzy o systemie; Ciągły rozwój; Mantra architektoniczna; Co to jest mantra architektoniczna?; Podsumowanie; Rozdział 8. RELACJA Z BIZNESEM: Antywzorce współpracy; Dobre praktyki; Budowanie sieci wsparcia; Ustalanie zasad współpracy; Indeks zadowolenia; Mapa relacji; Analiza potrzeb; Podsumowanie; Rozdział 9. WZORCE ZMIANY: Zmiana jest nieunikniona; Model zmiany; Bezbolesna zmiana; Podsumowanie; Rozdział 10. INFORMACJA ZWROTNA: Praktyki związane z informacją zwrotną; Dlaczego nie udzielamy informacji zwrotnej i jakie są tego konsekwencje?; Korzyści; Podstawowy błąd; Feedback i feedforward; Wskazówki co do udzielania informacji zwrotnej; Kanapka informacji zwrotnej; Zespołowa informacja zwrotna; Trudna informacja zwrotna; Podsumowanie; Rozdział 11. TRUDNE ROZMOWY: Skąd się biorą emocje?; Co niszczy kontakt?; Elementy klarownego komunikatu; Druga pozycja; Podsumowanie; Rozdział 12. KONFLIKTY I ICH TECHNIKALIA: Pewna historia; Prosty przykład; Struktura; Przykładowe pytania; Algorytm; Gdzie jeszcze?; Podsumowanie; Rozdział 13. LIDER JAKO COACH: Dlaczego ludzie nie lubią, gdy udziela się im rad?; Coaching; Moc pytań; Rodzaje i siła pytań; Intencja; Konkretyzacja; Prowadzenie rozmowy; Model problemu; Trening zadawania pytań; Podsumowanie; Rozdział 14. EFEKTYWNE SPOTKANIA: Podstawy efektywnych spotkań; Dlaczego to nie wystarcza?; Struktury i ich zastosowanie; Gamestorming; Ramy spotkania; Schemat spotkania; Podsumowanie; Rozdział 15. PYTANIA I ODPOWIEDZI.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-913-0
Rozdział 1. Narzędzia wpływu: Klik, wrr Na skróty Wyzyskiwacze Sztuka ju-jitsu Podsumowanie Zadania sprawdzające. Rozdział 2. Reguła wzajemności: Jak działa reguła wzajemności; Wzajemność ustępstw; Technika odmowy – wycofania; Jak się obronić przed działaniem reguły wzajemności; Zadania sprawdzające. Rozdział 3. Zaangażowanie i konsekwencja: Klik i wrr raz jeszcze; Kluczem jest zaangażowanie; Jak się obronić przed manipulacją; Rozdział 4. Społeczny dowód słuszności: Zasada dowodu społecznego Przyczyna śmierci niepewność Róbcie wszystko to, co ja; Daj się obronić przed niechcianym wpływem. Rozdział 5. Lubienie i sympatia: Przyjaźń jako narzędzie wpływania na innych; Kogo lubimy i dlaczego; Warunkowanie i skojarzenia; Jak nie ulec niepożądanemu wpływowi. Rozdział 6 Autorytet: Siła nacisku autorytetu; Blaski i cienie ślepego posłuszeństwa; Opakowanie, nie zawartość; Daj się obronić przed naciskiem autorytetu. Rozdział 7. Niedostępność: Im mniej, tym lepiej; Opór psychologiczny; Warunki optymalne; Daj się obronić przed regułą niedostępności. Rozdział 8. Wpływ w mgnieniu oka: Automatyzmy pierwotne; Automatyzmy nowoczesne; W obronie uświęconych dróg na skróty; Podsumowanie; Zadania sprawdzające; Bibliografia; Indeks osobowy; Indeks rzeczowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85416-25-0
Narzędzia wpływu; Reguła wzajemności, Zaangażowanie i konsekwencja; Społeczny dowód słuszności; Lubienie i sympatia; Autorytet; Niedostępność; Wpływ w mgnieniu oka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85416-25-0
Narzędzia wpływu; Reguła wzajemności, Zaangażowanie i konsekwencja; Społeczny dowód słuszności; Lubienie i sympatia; Autorytet; Niedostępność; Wpływ w mgnieniu oka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-87957-52-6
Narzędzia wpływu; Reguła wzajemności, Zaangażowanie i konsekwencja; Społeczny dowód słuszności; Lubienie i sympatia; Autorytet; Niedostępność; Wpływ w mgnieniu oka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85416-25-0
Narzędzia wpływu; Reguła wzajemności, Zaangażowanie i konsekwencja; Społeczny dowód słuszności; Lubienie i sympatia; Autorytet; Niedostępność; Wpływ w mgnieniu oka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (4 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again