Form of Work
Książki
(29)
Status
only on-site
(23)
available
(18)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(23)
Author
Rottermund Jerzy
(5)
Kirenko Janusz
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Parchomiuk Monika
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Baum Ewa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Cytowska Beata
(1)
Daniluk Beata
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Gaber Tarek A.-Z. K
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jelonek Ireneusz
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Palicka Dorota
(1)
Paszkowicz Maria Agnieszka
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Pąchalska Maria
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Sowa Józef
(1)
Speck Otto
(1)
Steczek-Byczek Dorota
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szepietowska Ewa Małgorzata
(1)
Sznura Patrycja
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej
(1)
Talar Jan
(1)
Winczura Barbara
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wolski Andrzej
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zeidler Włodzimierz
(1)
Łobożewicz Tadeusz
(1)
Łukowicz Małgorzata
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(23)
Country
Poland
(29)
Language
Polish
(29)
Subject
Rehabilitacja (med.)
(28)
Niepełnosprawni
(20)
Pedagogika specjalna
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Niedorozwój umysłowy
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Pedagogika
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Motywacja
(2)
Mózg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Neurorehabilitacja
(2)
Rodzina
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Głusi
(1)
Inwalidztwo
(1)
Kalectwo
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Ludzie starzy
(1)
Nauczanie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niewidomi
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagika specjalna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rynek pracy
(1)
Sens życia
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zespół Downa
(1)
Subject: time
1989-
(1)
29 results Filter
Book
In basket
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wyd. 5. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 162 s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-571-7
Zawiera: Wstęp; 1 POJĘCIE DIAGNOZY – ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE: 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu; 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania; 1.3. Etapy procesu diagnozowania; Literatura polecana. 2 WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA: 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka; 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy; Literatura polecana. 3 WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH I PRODIAGNOSTYCZNYCH: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania; 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczeni i wyposażenie; 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości; 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi; 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę; Literatura polecana. 4 WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA: 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych?; 4.2. Wywiad rozwojowy; 4.3. Obserwacja; Literatura polecana. 5 INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY: 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego; 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko; 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju; 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka; Literatura Polecana. Załączniki; Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-939210-0-3
Zawiera: Wprowadzenie; Misja Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Całościowe zaburzenia rozwojowe w ujęciu DSM-5; Nauka zabawy jako element wspierania rozwoju społecznego dzieci z autyzmem; Komunikacja alternatywna i wspomagająca w życiu osób autystycznych; Zaburzenia integracji sensorycznej u osób z autyzmem, w tym ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - z doświadczeń Polski i innych krajów europejskich; Osoba z autyzmem - to co ją wspiera w rozwoju ku dorosłości; Terapia czaszkowo-krzyżowa wspierająca rozwój osób z autyzmem i innymi zaburzeniami sprzężonymi,
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika w Życiu / Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie)
ISBN: 978-83-89879-14-1
Współzależność jakości życia, jakości pracy i jakości wychowania. Obszar dla dalszych badań w kierunku osób z niepełnosprawnością; Problem dowartościowania osób z niepełnosprawnością; Niepełnosprawność człowieka w ujęciu społecznym, edukacyjnym i wychowawczym; Praca zawodowa osób niepełnosprawnych jako czynnik rehabilitacji zawodowej; Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla osób niepełnosprawnych wyznacznikiem wykonywanej pracy; Asystent osoby z niepełnosprawnością - nowy zawód wyzwaniem dla prawników i pedagogów; Rola międzynarodowego ruchu sportowego niepełnosprawnych w procesie wyrównywania szans osób z niepełnosprawnością; Kształcenie integracyjne w mikroregionie - teoria i praktyka; Sprawie na rzecz niepełnosprawnych - doświadczenia Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w pracy ze studentem niepełnosprawnym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60594-00-7
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Edukacja i rehabilitacja osób z upośledzeniem umysłowym / Janusz Kirenko, Monika Parchomiuk. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Lublin, 2008. - 203 s. : tab. ; 24 cm.
ISBN: 83-60594-00-7
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2779-9
1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności; 2. Podstawowe założenia badań własnych; 3. Program badań własnych; 4. Zróżnicowanie wartościowania indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań; 5. Korelaty osobowościowe indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań; 6. Czynniki kształtujące indywidualny i społeczny model niepełnosprawności: analiza wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2083-1
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Raporty IPiSS / Istytut Pracy i Spraw Socjalnych ; Zeszyt Nr 25)
ISBN: 83-87890-59-6
1. Cele badania i jego kontekst, 2. Definiowanie i klasyfikowanie niepełnosprawności, 3. Skala i rozkład terytorialny problemu niepełnosprawności, 4. Dotychczasowe badania, 5. Przyjęte założenia i podstawy informacyjne, 6. Instytucje i programy sektora zdrowotnego w rehabilitacji, 7. Prewencja rentowa w ramach ubezpieczenia społecznego, 8. Edukacja dla osób niepełnosprawnych, 9. Niepełnosprawni na rynku pracy, 10. Programy aktywnej polityki rynku pracy dla osób niepełnosprawnych, 11. Osoby niepełnosprawne w zakładach pracy, 12. Finansowanie aktywności wspierających pracę osób niepełnosprawnych, 13. Pomoc społeczna dla osób niepełnosprawnych, 14. Aktywność NGOs na rzecz wspierania osób niepełnosprawnych, 15. Rodzina i osoby niepełnosprawne, 16. Świadczenia dla osób niepełnosprawnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-432-7
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-8957-22-5
1. Ortopedagogika- system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo- ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagigicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-096-0
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
ISBN: 978-83-7299-491-2
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89416-83-2
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-645-6
Cz. I Potrzeby osób niepełnosprawnych w kontekście uwarunkowań społeczno-kulturowych; Ciągłość postępowych zmian w kulturze, etyce, polityce i prawie w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Społeczne i kulturowe ramy realizacji indywidualnych potrzeb kulturowych; Potrzeba własnej wartości i jej rola w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych; Ludzka potrzeba radości życia - antropologiczne spojrzenie na klasyfikacje potrzeb psychicznych człowieka; Problemy życia codziennego osób niepełnosprawnych; Cz. II Psychospołeczne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w rodzinie i społeczeństwie; Fundamentalne wyznaczniki psychospołecznej sytuacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Osobna niepełnosprawna w środowisku rodzinnym - znaczenie potrzeby akceptacji; Relacje uczuciowe w rodzinie a potrzeby dzieci zagrożonych niepełnosprawnością narządu ruchu; Sytuacja rodzin dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a lokalna polityka społeczna; Sytuacje trudne w życiu dzieci z dysleksją rozwojową; Poczucie wsparcia u wychowawców dzieci i młodzieży niepełnosprawnych a obraz psychologiczny podopiecznych; Pomiędzy wiarą a wiedzą. Religijność i seksualność w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną; Problemy zmian ról społecznych osób z nabytą niepełnosprawnością narządu ruchu; Droga do autonomii - rys autobiograficzny; Cz. III Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych osób niepełnosprawnych; Holistyczna pedagogia promocji zdrowia jako odpowiedź na potrzeby osób niepełnosprawnych; Dostęp osób niepełnosprawnych do opieki zdrowotnej i rehabilitacyjnej w dobie globalnych przemian społeczno-gospodarczych; Osoby niepełnosprawne w systemie polityki ochrony zdrowia; Analiza społeczno-ekonomicznych kosztów leczenia chorób przewlekłych prowadzących do niepełnosprawności. Projekt AIDS; Diagnozowanie zaburzeń psychosomatycznych psychosomatycznych dzieci przedwcześnie urodzonych i wspieranie ich rozwoju; Rola ośrodka wczesnej interwencji we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego wzrokowo i jego rodziny; Świadomość następstw choroby nowotworowej a jakość życia osób po zabiegu laryngektomii; IV. Wybrane zagadnienia edukacji osób niepełnosprawnych; Wspomaganie rozwoju niepełnosprawnych uczniów w sytuacjach edukacyjnych; Pozytywne i negatywne aspekty kształcenia integracyjnego w opiniach nauczycieli; Programy edukacyjne i działania polskich uczelni wyższych na rzecz osób niepełnosprawnych; Kształcenie akademickie osób niewidzących - szanse, możliwości, ograniczenia; Edukacja i rehabilitacja studentów niepełnosprawnych. Prezentacja doświadczeń Kolegium Karkonoskiego (PWSzZ) w Jeleniej Górze; Nauczanie we wspólnym nurcie na przykładzie Hiszpanii; Potrzeba edukacji i wychowania seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie jako profilaktyka przemocy seksualnej; Warunki pracy wychowawców opiekujących się niepełnosprawnymi dziećmi i młodzieżą w Republice Czeskiej; Przyczyny niepełnosprawności narządu głosu w zawodzie nauczyciela i sposoby zapobiegania im
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-727-9
Cz. I Rehabilitacja zawodowa i zatrudnianie osób niepełnosprawnych; Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych - wyzwania współczesności; Współczesne problemy rehabilitacji i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Aktywizacja zawodowa i zatrudniania osób niepełnosprawnych w nowych państwach Unii Europejskiej; Wpływ sposobu stanowienia prawa na sprawność funkcjonowania systemu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Rola PERON w aktywizowaniu zawodowym i wspieraniu zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Udział pozarządowych organizacji biznesowych w rozwiązywaniu problemów osób niepełnosprawnych w Polsce na przykładzie Krajowej Izby Gospodarczo-Rehabilitacyjnej (case study); Rola organizacji pozarządowych w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych a problem ich podmiotowości; style życia wobec wariantów zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Perspektywy rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Doradztwo zawodowe na rzecz osób niepełnosprawnych; Problemy edukacji zawodowej młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Nauczyciel niepełnosprawny na rynku pracy - szanse i zagrożenia; Osoby niepełnosprawne na otwartym rynku pracy (na przykładzie Radomia); Sytuacja osób niepełnosprawnych na lubuskim rynku pracy; Szanse i bariery zatrudniania niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych; Niepełnosprawni zarejestrowani w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie; Cz. II Technika w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Zaspokajanie potrzeb osób niepełnosprawnych a technika; Projektowanie ergonomiczne dla osób niepełnosprawnych - projektowanie środowiska pracy i życia bez barier; Twórcze podejście do przełamywania barier na przykładzie wybranej metody heurystycznej; Bydgoszcz - przyjazne miasto? Dostępność przestrzenna wybranych funkcji dla osób niepełnosprawnych; Zagadnienia przewozu osób niepełnosprawnych w transporcie publicznym i prywatnym; Analiza oferty Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze pod katem potrzeb osób niepełnosprawnych; Cz. III Wybrane aspekty rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych; Użyteczność teorii pola K. Lewina w rozwoju dyscyplin zajmujących się Teoretycznymi i praktycznymi aspektami udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym; Nowe formy rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Rosji; Media i komunikowanie masowe w życiu osób z uszkodzonym narządem słuchu; Przeciw społecznemu wykluczeniu. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób z niepełnosprawnością - przykład Dolnośląskiego Stowarzyszenia na rzecz Autyzmu; Potrzeby dziecka niewidomego i jego orientacja w przestrzeni; Środowiskowa oferta pomocy i wsparcia dla osób niepełnosprawnych na przykładzie Głogowa; Między muzyką a terapią; Wykorzystanie wielotonu nieharmonicznego w stymulacji akustycznej dzieci autystycznych; Rola podkładu muzyczno-dźwiękowego w treningach wizualizacyjnych stosowanych w rehabilitacji osób niepełnosprawnych Cz. IV Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych; Geragogika specjalna - moralnym obowiązkiem naszych czasów; Aktywność osób starszych mieszkających w domu pomocy społecznej a zakres realizowanych przez nie potrzeb; Poczucie jakości życia a aktywność społeczna ludzi starych - czy zawsze korelacja?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61991-51-9
1. Edukacja i wsparcie społeczne w doskonaleniu się I. Edukacja i wsparcie społeczne w doskonaleniu się dzieci i młodzieży dotkniętych niepełnosprawnością: 1. Edukacja medialna w wyrównywaniu szans życiowych osób z objawamiwielopostaciowej niepełnosprawności; 2. Rodzice w szkole integracyjnej - wątek konieczny współczesnej edukacji; 3. Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci z wadą słuchu w poradniachpsychologiczno-pedagogicznych- raport z badań pilotażowych; 4. Autyzm a zaburzenia współwystępujące. Dylematy diagnostyczne; 5. Wpływ zdeterminowania językowego romskich uczniów na proces edukacji; 6. Praca dydaktyczna nauczyciela historii na lekcjach kształtowania pojęć historycznych u uczniów klas III gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 7.Personalizm i personalizm chrześcijański jako podstawa dialogu nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w nauczaniu wczesnoszkolnym; 8. Wsparcie społeczne młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 9. Wsparcie społeczne udzielane rodzinom adopcyjnym i zastępczym wychowującym dziecko z niepełnosprawnością; 10. Rozumienie swojej niepełnosprawności przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną; 11. Praca na rzecz osób niepełnosprawnych II. Wybrane terapie poprawiające jakość życia osób z ograniczonymi sprawnościami: 1. Metoda ośrodków pracy - rzeczywistość czy fikcja; 2. Wczesne wspomaganie rozwoju w praktyce Ośrodka Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczego w Ustroniu; 3.Terapia neuro-odruchowa Temprana jako nowatorski sposób rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Z doświadczeń; 4.Praca fizjoterapeuty z chorymi z problemami w komunikowaniu się; 5. Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej osób z niepełnosprawnością; 6. Działalność Beskidzkiego Zrzeszenia Sportowo-Rehabilitacyjnego "Start"jako przykład rehabilitacji, edukacji i socjalizacji przez sport; 7. Młodzi dorośli na rynku pracy - szanse i barier samorealizacji; 8. Prawo do godności niepełnosprawnych intelektualnie mieszkańców domów pomocy społecznej; 9. A special needs youth support club as a form of psychological and educational.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1961-2
Część I: Udział środowiska lokalnego w rewalidacji i edukacji specjalnej - w stronę społecznego modelu rewalidacji. Udział środowiska lokalnego w rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych; Nie izolować, ale czy integrować?; Bariery i zagrożenia integracji osób niepełnosprawnych; Wspólnoty Muminków jedną z szans społecznej integracji; Stosunek do niepełnosprawności dzieci pełnosprawnych uczęszczających do przedszkola integracyjnego; Potrzeba rozwijania asertywności u wychowanków grup integracyjnych; W stronę środowiska lokalnego. Ośrodek opiekuńczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym; Wykorzystanie Kwestionariusza Wsparcia Społecznego w badaniu osób niepełnosprawnych; Pomoc rodzino w przezwyciężaniu problemów związanych z niepełnosprawnością dziecka; Społeczne wsparcie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Wsparcie społeczne osób z głębszą niepełnosprawnością umysłową i ich rodzin; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z astmą oskrzelową i alergią oraz ich rodzin; Wspierająca rola wybranych stowarzyszeń rodziców dzieci niepełnosprawnych; Koła pomocy dzieciom i młodzieży z cukrzycą jako grupa wsparcia; Sytuacja społeczna osób z niepełnosprawnością w świetle opinii studentów pedagogiki. Część II: Aktualne problemy resocjalizacji i rewalidacji. Analiza zachowania nieletnich w czasie rozprawy sądowej; Atmosfera wychowawcza w interwencyjnym schronisku dla nieletnich; Problem narkomanii w opinii młodzieży; Asertywność a zaburzenia zachowania młodzieży zagrożonej patologią społeczną; Stopień sprawności fizycznej a nasilenie potrzeb psychicznych u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Możliwości dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) w organizacji schematu ciała i orientacji przestrzennej; Poczucie osamotnienia i poziom lęku u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Z badań nad sugestywnością osób z upośledzeniem umysłowym; Determinanty rozwoju sprawności fizycznej dzieci z upośledzeniem umysłowym; Rehabilitacja psychiczna niewidomych i słabo widzących uczniów klas maturalnych jako element przygotowania do trudnych sytuacji egzaminacyjnych; Możliwości edukacyjne dzieci niewidomych - w opinii ich rodziców; Kształtowanie podstawowych pojęć geometrycznych w nauczaniu dzieci niewidomych; Z badań nad samooceną młodzieży z bocznym skrzywieniem kręgosłupa, leczonej operacyjnie; Preferencja wartości osób przewlekle chorych - w świetle badań empirycznych; Teatroterapia jako forma pracy z osobami niepełnosprawnymi; Diagnoza dysleksji - jej psychospołeczne konsekwencje; Pomoc terapeutyczna dziecku dyslektycznemu; Wybrane uwarunkowania niskiego poczucia własnej wartości uczniów dyslektycznych; Syndrom Deficytu Uwagi i Nadruchliwości u uczniów klas V.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88845-01-2
Część I: Rehabilitacja a proces edukacji. 1. Niepełnosprawność człowieka. 2. Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności - kryteria, kategorie, tendencje. 3. Aksjologiczne i prakseologiczne aspekty procesy rehabilitacji. 4. Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesie rehabilitacji. 5. Ekologiczny i edukacyjny kontekst procesu rehabilitacji. 6. Życie człowieka z niepełnosprawnością - stereotypy i oczekiwane standardy. Część II: Struktura i dynamika procesu rehabilitacji. 1. Swoiste problemy kształtowania się zadań rehabilitacyjnych. 2. Systemowe ujęcie procesu rehabilitacji. 3. Podstawowe strategie i procedury w procesie rehabilitacji. 4. Zasady procesu rehabilitacji. 5. Postępowanie w procesie rehabilitacji. 6. Przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością. Część III: Specyfika procesu rehabilitacji różnych kategorii osób. 1. Dobór treści w procesie rehabilitacji i edukacji. 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i niedosłyszących. 4. Rehabilitacja osób niewidomych i niedowidzących. 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 6. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi. Część IV: uwarunkowania, komponenty i ewaluacja procesu rehabilitacji. 1. Diagnoza podstawą procesu rehabilitacji. 2. Funkcja poradnictwa i doradztwa w toku rehabilitacji. 3. Podmiotowa rola rodziców w procesie rehabilitacji. 4. Instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji. 5. Prawne podstawy procesu rehabilitacji i wsparcia społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-200-3973-3
Zawiera: Część I Rehabilitacja kliniczna: 1. Konsultacje kliniczne. 2. Oddział rehabilitacji. Część II Przypadki kliniczne: 3. Problemy kliniczne w rehabilitacji pacjentów po urazach czaszkowo-mózgowych; Padaczka pourazowa; Pobudzenie po opryszczkowym zapaleniu mózgu; Niedoczynność przysadki po urazie czaszkowo-mózgowym; Stany lękowe po urazie czaszkowo-mózgowym; Wodogłowie po krwotoku podpajęczynówkowym; Dysfunkcja autonomiczna po urazie czaszkowo-mózgowym; Zespół zamknięcia; Leczenie farmakologiczne zaburzeń uwagi; Rehabilitacja pacjentów z mielinolizą mostu; Ocena funkcji płatów czołowych; Pacjent agresywny; 4. Choroby neurologiczne postępujące; Ataksja w stwardnieniu rozsianym; Zaburzenia psychiatryczne w chorobie Huntingtona; Dorosły pacjent z dystrofią mięśniową Duchenne’a; Nawracające zakrztuszenia u pacjentów z chorobą Parkinsona; 5. Medyczne powikłania unieruchomienia; Choroba zakrzepowo-zatorowa; Osteoporoza; Odleżyny; Skostnienie pozaszkieletowe; 6. Zaopatrzenie ortopedyczne w rehabilitacji neurologicznej; Skrzywienie boczne kręgosłupa wtórne (skolioza wtórna); Zespół postpolio; Artropatia neurogenna (stawy Charcota). 7. Kontrowersje etyczne i medyczno-sądowe; Pacjent wędrujący; Rehabilitacja pacjenta z mniejszości narodowej; Zapewnienie opieki w przypadku zespołu przewlekłego zmęczenia; 8. Ból przewlekły; Ból ośrodkowy; Kompleksowy zespół bólu regionalnego (zespół Sudecka); Zespół bolesnego barku po udarze mózgu; 9. Zespoły o nieznanej etiologii; Zespół konwersyjny; Somatyzacja w stwardnieniu rozsianym; Medycyna komplementarna i alternatywna; 10. Postępowanie w spastyczności; Leczenie spastycznej stopy końsko-szpotawej; Postępowanie w ciężkiej uogólnionej spastyczności; 11. Wspomaganie oddechu w rehabilitacji; Sztuczna wentylacja w zespole Guillaina-Barrégo; Porażenie przepony; 12. Dysfunkcje zwieracza; Zastosowanie toksyny botulinowej w przypadku pęcherza neurogennego; Zaburzenia jelitowe po urazie rdzenia kręgowego; 13. Zaburzenia porozumiewania się; Afazja ruchowa; Afazja akustyczno-mnestyczna (jargon aphasia); Dyzartria hipokinetyczna; 14. Zaburzenia sensoryczne; Ślepota korowa; Zespół zaniedbywania połowiczego; 15. Niezależność; Wybór ćwiczeń; Rehabilitacja zawodowa; Ocena zdolności do prowadzenia pojazdów. Część III Powtórka z rehabilitacji neurologicznej; Pytania testowe; Odpowiedzi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Neuropsychologia Stosowana ; 1)
ISBN: 978-83-7784-467-0
Zawiera: 1. Wprowadzenie do rehabilitacji neuropsychologicznej: 1.1. System a proces; 1.2. Funkcje a procesy; 1.3. Współczesne modele funkcji mózgu; 1.4. Proces diagnozy neuropsychologicznej; 1.5. Proces rehabilitacji neuropsychologicznej. 2. Zasady rehabilitacji neuropsychologicznej: 2.1. Rehabilitacja neuropsychologiczna a rozumienie niepełnosprawności zaproponowane przez WHO; 2.2. Założenia rehabilitacji neuropsychologicznej; 2.3. Założenia rehabilitacji neuropsychologicznej opartej na podejściu procesualnym; 2.4. Plastyczność ośrodkowego układu nerwowego; 2.5. Wspieranie procesu poprawy; 2.6. Wybrane podejścia terapeutyczne. 3. Terapia zaburzeń świadomości: 3.1. Neuropsychologiczne podstawy świadomości; 3.2. Mikrogenetyczne ujęcie świadomości; 3.3. Zaburzenia świadomości; 3.4. Metody rehabilitacji neuropsychologicznej osób z zaburzeniami świadomości i samoświadomości. 4. Terapia zaburzeń orientacji: 4.1. Neuropsychologiczne podstawy orientacji; 4.2. Zaburzenia orientacji; 4.3. Terapia zaburzeń orientacji. 5. Terapia zaburzeń percepcji: 5.1. Neuropsychologiczne podstawy percepcji; 5.2. Teorie percepcji; 5.3. Kliniczny opis zaburzeń percepcji; 5.4. Terapia zaburzeń percepcji. 6. Terapia zaburzeń uwagi: 6.1. Neuropsychologiczne podstawy uwagi; 6.2. Kliniczny opis zaburzeń procesów uwagi; 6.3. Metody terapii zaburzeń uwagi. 7. Terapia zaburzeń pamięci: 7.1. Neuropsychologiczne podstawy pamięci; 7.2. Rodzaje pamięci; 7.3. Mechanizmy pamięci; 7.4. Zaburzenia pamięci; 7.5. Terapia neuropsychologiczna zaburzeń pamięci. 8. Terapia zaburzeń emocji i zachowania: 8.1. Neuropsychologiczne podstawy emocji; 8.2. Zaburzenia emocji u osób z uszkodzeniem mózgu; 8.3. Terapia zaburzeń emocjonalnych. 9. Terapia zaburzeń funkcji wykonawczych: 9.1. Neuropsychologiczne podstawy funkcji wykonawczych; 9.2. Zaburzenia funkcji wykonawczych; 9.3. Terapia zaburzeń funkcji wykonawczych. 10. Poznanie osoby chorej: 10.2. Przypadek K. P. – afazja pourazowa; 10.3. Przypadek P. P. – aleksytymia; 10.4. Przypadek K. A. – anoreksja.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again