Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Książki
(3)
Forma i typ
E-booki
(3)
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(3)
Autor
Armstrong Nicky
(1)
Depko Andrzej
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Imbir Kamil
(1)
Jenkins Jennifer M
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Keltner Dacher
(1)
Krasowska Aleksandra
(1)
Lewicka Maria
(1)
Oatley Keith
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sunderland Margot
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Regulacja emocji
(3)
Kontrola emocjonalna
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Muzycy
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Psychologia muzyki
(1)
Psychologia sportu
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Trema
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
6 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Małgorzata Niesiobędzka : Relacje podatnik – państwo jako predyktory moralności podatkowe [Taxpayer – state relations as predictors of fiscal morality], s. 123–132; Łukasz Jochemczyk, Andrzej Nowak : Sekret zmarnowanego czasu – dynamika budowania współdzielonej rzeczywistości w negocjacjach [The secret of wasted time: Dynamics of creating shared reality during the negotiation process], s. 133–143; Krzysztof Korzeniowski : O dwóch psychologicznych przesłankach myślenia spiskowego. Alienacja i autorytaryzm [On two psychological determinants of conspiratorial thinking: Alienation and authoritarianism], s. 144–154; Dorota Szczygieł, Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski : Praca emocjonalna w zawodach usługowych – pojęcie, przegląd teorii i badań [Emotional labor in service roles – conceptualization, theories and research], s. 155–166; Katarzyna Cantarero : Wykrywanie kłamstwa w komunikacji interpersonalnej [Detecting deceit in interpersonal communication], s. 167–176.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia tremy : teoria i praktyka / Julia Kaleńska-Rodzaj. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - X, [2], 241, [5] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Wstęp; CZĘŚĆ I. Zjawisko tremy w opisach muzyków i psychologów muzyki Rozdział 1. Doświadczanie tremy 1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków 1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków 1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego 1.4. Psychologiczne definicje tremy 1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii – pobudzenie, stres, lęk, strach, trema CZĘŚĆ II. Trema z perspektywy psychologii sportu Rozdział 2. Trema jako wzrost pobudzenia 2.1. Optymalny stan koncertowy 2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy – poziom pobudzenia a jakość wykonania; Temperament a pobudzenie; Temperament a efektywne działanie na scenie; 2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania CZĘŚĆ III. Trema z perspektywy psychologii klinicznej Rozdział 3. Trema jako lęk 3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku 3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawów Rozdział 4. Cechy zwiększające podatność na tremę 4.1. Czynniki osobowościowe 4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć 4.3. Czynniki motywacyjne 4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązań Rozdział 5. Trema jako lęk społeczny 5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice 5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne 5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy 5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy) CZĘŚĆ IV. Trema z perspektywy psychologii emocji Rozdział 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne 6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji 6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk 6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych 6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania tremy jako złożonego stanu emocjonalnego 6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji CZĘŚĆ V. Radzenie sobie z tremą – regulacja emocji przedkoncertowych Rozdział 7. Radzenie sobie z tremą – zastosowanie teorii w praktyce 7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą 7.2. Adaptacyjne strategie radzenia sobie z tremą demobilizującą; Uwaga; Styl myślenia; Rozdział 8. Psychologiczne przygotowanie wykonawcy do występu publicznego 8.1. Budowanie tożsamości artysty – poczucie sensu 8.2. Wspierające środowisko – poczucie wspólnoty 8.3. Rozwijanie umiejętności dbania o kondycję psychiczną i fizyczną – poczucie skuteczności 8.4. Podsumowanie: dobrostan psychiczny muzyka; Bibliografia; Indeks rzeczowy; Indeks nazwisk; O Autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Seksuologia sądowa tom 1. Teorie, modele, badania Seksuologia sądowa zajmuje się zagadnieniami zaspokajania popędu seksualnego w sposób odbiegający od oczekiwań społecznych lub naruszających obowiązujący porządek prawny. Jednym z zadań seksuologii sądowej jest merytoryczne przygotowanie specjalistów, którzy będą współpracować z wymiarem sprawiedliwości w charakterze biegłych. Opiniowanie sądowo-seksuologiczne jest niezbędne w wielu postępowaniach wymagających szczególnej wiedzy i doświadczenia. W poszczególnych tomach omówiono zagadnienia medyczne, psychologiczne, socjologiczne, kryminologiczne, prawne i opiniodawcze. Czytelnicy znajdą w rozdziałach najnowsze piśmiennictwo i wyniki badań prowadzonych w wiodących ośrodkach zajmujących się zagadnieniami patologii seksualnej. W kolejnych tomach omówiono: teorie, modele, badania, opiniowanie seksuologiczne w sprawach karnych, cywilnych i nieletnich, praktyczne aspekty opiniowania seksuologicznego, wiktymologię. Seksuologia sądowa jest adresowana nie tylko do seksuologów, psychiatrów i psychologów, lecz także prawników (sędziów, prokuratorów, obrońców).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Podziękowania; CZĘŚĆ I. RÓŻNE SPOJRZENIA NA EMOCJE Rozdział 1. Podejścia do zrozumienia emocji: Wprowadzenie; Czym jest emocja? Pierwsze pomysły; Dziewiętnastowieczni myśliciele; Podejścia filozoficzne i literackie; Nauka o mózgu, psychologia, socjologia i antropologia; Empiryczne inspiracje nowej nauki o emocjach; Czym jest emocja? Ramy teoretyczne; Sfera emocji: emocje - nastroje – dyspozycje; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 2. Ewolucja emocji: Elementy podejścia ewolucyjnego; Ewolucyjna historia ludzkich emocji; Ewolucja reprezentacji symbolicznej i języka; Emocje jako podstawa relacji międzyludzkich; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Dodatkowa lektura uzupełniająca; Rozdział 3. Kulturowe rozumienie emocji: Społeczność wyspiarska; Międzykulturowe podejścia do emocji; Konstruowanie emocji na Zachodzie; Miłość seksualna na Zachodzie; Integracja podejść ewolucyjnych i kulturowych; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ II. ELEMENTY EMOCJI Rozdział 4. Komunikowanie emocji: Pięć rodzajów zachowań niewerbalnych; Mimiczne ekspresje emocji; Wokalne komunikowanie emocji; Dotykowe komunikowanie emocji; Ekspresje emocjonalne i koordynowanie kontaktów międzyludzkich; Kulturowe zróżnicowanie ekspresji emocji; Komunikowanie emocji w sztuce; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 5. Zmiany cielesne i emocje: Wczesne teorie emocji i zmian cielesnych; Emocje i autonomiczny układ nerwowy; Emocje i układ neuroendokrynny; Emocje i układ odpornościowy; Zmiany cielesne i doświadczenia emocjonalne; Ucieleśnienie, poznanie i kontakty społeczne; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 6. Ocena, doświadczenie, regulacja: Ocena i emocje; Oceny pierwotne, pozytywność i negatywność; Oceny wtórne; Trzecia faza oceny: werbalne dzielenie się; Słowa i koncepcje; Doświadczenie emocjonalne; Regulacja emocji; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 7. Mechanizmy mózgowe i emocje: Historyczne podejścia do neuronauki emocji; Oceny i mózgowe procesy podkorowe; Świadomość ciała i subiektywne odczucia: przednia część kory wyspy; Od konceptualizacji do empatycznego zrozumienia: korowe procesy mózgowe; Poszukiwanie wzorców aktywacji mózgowej poszczególnych emocji; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ III. EMOCJE I ŻYCIE SPOŁECZNE Rozdział 8. Rozwój emocji w dzieciństwie: Teorie rozwoju emocjonalnego; Ekspresja emocjonalna; Rozpoznawanie emocji; Regulacja emocji; Biologiczne uwarunkowania temperamentu; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 9. Emocje w relacjach społecznych: Emocje w bliskich związkach; Emocje w przyjaźni; Emocje w relacjach hierarchicznych; Emocje i dynamika grupowa; Inteligencja emocjonalna; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 10. Emocje i myślenie: Namiętności i rozum; Emocje nadają priorytet myślom, celom i działaniom; Emocje i nastroje w zachowaniach ekonomicznych; Infuzja afektu i afekt jako informacja; Style przetwarzania; Wpływ nastrojów i emocji na funkcjonowanie poznawcze; Moralność; Emocje i prawo; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ IV. EMOCJE I CZŁOWIEK Rozdział 11. Różnice indywidualne w emocjonalności: Emocjonalność na przestrzeni życia; Przywiązanie i emocjonalność; Zachowania rodzicielskie wykraczające poza przywiązanie; Socjalizacja emocji w domu rodzinnym; Poza rodzicielstwem: wpływ rodzeństwa, rówieśników i szerszego kontekstu społecznego; Programy optymalizujące rozwój emocjonalny; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 12. Psychopatologia emocji w dzieciństwie: Emocje i psychopatologia; Częstość psychopatologii w dzieciństwie; Czynnik ryzyka a psychopatologia; Czynniki ryzyka; Trajektorie zaburzeń; Interwencje w psychopatologii dzieci i młodzieży; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 13. Zaburzenia emocjonalne w dorosłości: Depresja i lęk; Zaburzenia psychiczne: objawy i rozpowszechnienie; Jak powstają zaburzenia; Interakcje genotyp-środowisko; Predyspozycje emocjonalne i zaburzenia emocjonalne; Czynniki podatności; Nawroty, powrót do zdrowia i przedłużanie zaburzeń; Neurofizjologia depresji i lęku; Poza depresją i lękiem; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 14. Znaczące życie: Znaczące wydarzenie; Sens w życiu; Terapia psychologiczna prowadzona przez innych i autoterapia; Uważność w starożytności i współczesności; Świadome rozumienie emocji; Emocje w literaturze; Emocje i wolna wola; Emocje i sens w życiu społecznym; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Piśmiennictwo; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej