Source
Książki
(8)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(7)
only on-site
(3)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(4)
Author
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Godawa Grzegorz
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czopek Jakub
(1)
Czyż Anna
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Ledwoch Marian (1958- )
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Steuden Stanisława (1950- )
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Urbańska Magda
(1)
Urych Ilona
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Year
2020 - 2023
(5)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Subject
Radzenie sobie ze stresem
(8)
Stres
(4)
COVID-19
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
E-learning
(2)
Epidemie
(2)
Historia wychowania
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Psychologia stresu
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Barwy
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Fonoholizm
(1)
Gry komputerowe
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Hermeneutyka
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Licea
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Medycyna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podmiotowość
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(1)
8 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-205-0
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Subject
Genre/Form
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Subject
Genre/Form
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
ISBN: 978-83-01-21942-0
Przedmowa Rozdz. 1. Kryzys psychiczny w nowoczesnym świecie. Wprowadzenie Rozdz. 2. Rozumienie zaburzeń psychicznych Rozdz. 3. W poszukiwaniu nowych uwarunkowań zaburzeń psychicznych – rola mikroflory jelitowej Rozdz. 4. Depresja a współczesny świat Rozdz. 5. Samotność a kryzys psychiczny Rozdz. 6. Samobójstwo a Internet i media społecznościowe Rozdz. 7. Pandemia COVID-19 a objawy zaburzeń depresyjnych, lękowych i związanych ze stresem Rozdz. 8. Uzależnienia w świecie nowych technologii oraz nowe technologie w niesieniu pomocy osobom uzależnionym Rozdz. 9. Współczesne modele terapii kryzysów i zaburzeń psychicznych Rozdz. 10. Czy nowe technologie mogą pomóc w rozpoznawaniu i leczeniu zaburzeń psychicznych? Rozdz. 11. Dobra wspólnota, czyli społeczny kontekst terapii zaburzeń psychicznych; O Autorach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-615-5
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; 1. Koncepcje i uwarunkowania stresu 1.1. Od biologizmu po personalizm 1.2. Transakcyjne ujęcie stresu 1.3. Wybrane zasoby osobiste a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2. Specyfika funkcjonowania psychospołecznego osób słabosłyszących 2.1. Epidemiologia występowania uszkodzeń słuchu 2.2. Wybrane konteksty diagnozy i rehabilitacji uszkodzeń słuchu  2.3. Uszkodzenia słuchu a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2.4. Samoocena osób z uszkodzonym słuchem 3. Metodologiczne podstawy prowadzonych badań 3.1. Przedmiot, cel badań i pytania badawcze 3.2. Zmienne, wskaźniki, metody weryfikacji danych 3.3. Narzędzia pomiaru zmiennych 3.4. Procedury prowadzenia badań 3.5. Charakterystyka próby 4. Zestawienie wyników badań nad poziomem stresu osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem PSS-10 4.1. Wyniki badań ogółem 4.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 4.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 4.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 4.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 4.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 4.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 5. Zestawienie wyników badań nad strategiami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem Mini-COPE 5.1. Wyniki badań ogółem 5.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 5.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 5.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 5.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 5.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 5.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 6. Zestawienie wyników badań nad stylami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem CISS 6.1. Wyniki badań ogółem 6.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 6.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 6.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 6.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 6.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 6.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 7. Zestawienie wyników badań nad samooceną osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem MSEI 7.1. Wyniki badań ogółem 7.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 7.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 7.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 7.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 7.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 7.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 8. Zestawienie wyników badań nad związkami pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 8.1. Zmienne objaśniające poziom stresu oraz poziom samooceny ogólnej i jej komponentów w badanej próbie 8.2. Komponenty samooceny a aktywne sposoby walki ze stresem 8.3. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem skoncentrowane na poszukiwaniu wsparcia 8.4. Komponenty samooceny a pasywne i unikowe sposoby walki ze stresem 8.5. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem zorientowane na emocje i zwrot ku religii 8.6. Zmienne objaśniające poziom ogólnej samooceny w badanej próbie 8.7. Związki pomiędzy komponentami samooceny a poziomem stresu, sposobami walki ze stresem 9. Analiza i interpretacja wyników badań 9.1. Poziom stresu oraz analiza uwarunkowań trendu 9.2. Strategie, style walki ze stresem a samoocena 9.3. Analiza związków pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 10. Odpowiedzi na pytania badawcze 11. Wnioski i postulaty; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia stresu : korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego / Irena Heszen. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 382 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
ISBN: 978-83-01-18522-0
Od autora; Wprowadzenie; Rozdział 1. Co to jest stres? Od klasycznych do współczesnych koncepcji stresu 1.1. Ujęcia stresu w koncepcjach klasycznych i współczesnych 1.2. Lazarusa i Folkman poznawczo-transakcyjny paradygmat stresu i radzenia sobie 1.3. Ocena modelu Lazarusa i Folkman w świetle teorii psychologicznej i badań empirycznych 1.4. Hobfolla Teoria Zachowania Zasobów COR 1.5. Porównanie poznawczo-transakcyjnego paradygmatu stresu i radzenia sobie Lazarusa i Folkman ze środowiskowym Modelem Zachowania Zasobów Hobfolla 1.6. W stronę emocji pozytywnych; Folkman i Moskowitz rozwinięcie modelu Lazarusa Rozdział 2. Jak pokonujemy stres? Radzenie sobie jako specyficzna forma aktywności w sytuacji stresowej 2.1. Historyczne ujęcia radzenia sobie 2.2. Wokół klasycznego ujęcia Lazarusa i Folkman – radzenie sobie jako proces 2.3. Strategie radzenia sobie i propozycje ich klasyfikacji 2.4. Co po Lazarusie? Nowe tendencje we współczesnych badaniach nad radzeniem sobie 2.5. Uwarunkowania radzenia sobie w paradygmacie interakcyjnym Rozdział 3. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości podmiotu jako wyznaczniki procesu radzenia sobie 3.1. Styl radzenia sobie jako specyficzny wyznacznik procesu radzenia sobie 3.2. Ogólne właściwości podmiotu jako wyznaczniki radzenia sobie Rozdział 4. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości sytuacji jako wyznaczniki procesu radzenia sobie 4.1. Przyczyny stresu – stresory 4.2. Wpływ właściwości stresora na przebieg radzenia sobie Rozdział 5. Jak badamy radzenie sobie? Podejście kwestionariuszowe 5.1. Kwestionariusze do psychologicznego badania wydarzeń stresowych i ich oceny 5.2. Kwestionariusze do badania radzenia sobie Rozdział 6. Jak badamy radzenie sobie? Metody alternatywne 6.1. Iluzoryczność założeń kwestionariuszy samoopisowych 6.2. Propozycje alternatywnych metod badań w dziedzinie psychologii stresu Rozdział 7. Czy warto podejmować wysiłki w celu przezwyciężenia stresu? Efektywność i koszty radzenia sobie 7.1. Efektywność radzenia sobie 7.2. Koszty i opłacalność radzenia sobie 7.3. Jak skutecznie radzić sobie ze stresem? Rozdział 8. Jak radzimy sobie ze stresem spowodowanym przez chorobę? 8.1. Ogólna charakterystyka psychologiczna zmian w sytuacji człowieka w następstwie choroby – choroba jako źródło stresu 8.2. Odzwierciedlenie choroby w procesach emocjonalnych i poznawczych 8.3. Zachowanie wobec własnej choroby i jego organizacja 8.4. Emocje a instrumentalne radzenie sobie z chorobą 8.5. Różnice indywidualne w radzeniu sobie z chorobą; rola indywidualnego stylu radzenia sobie Rozdział 9. Stres a zdrowie; negatywne skutki przewlekłego i poważnego stresu 9.1. Stres, choroba i radzenie sobie – wzajemne związki 9.2. Stres i emocje jako czynniki ryzyka zaburzeń w biopsychospołecznym modelu zdrowia i choroby 9.3. Powstawanie chorób i dysfunkcji somatycznych w świetle badań nad psychologią stresu, prowadzonych w warunkach naturalnych 9.4. Badania laboratoryjne nad zdrowotnymi skutkami stresu jako źródło wyjaśnień przyczynowo-skutkowych Rozdział 10. Bezpośrednie i odległe korzyści ze stresu 10.1. Proces i wynik radzenia sobie jako źródła korzyści ze stresujących wydarzeń życiowych 10.2. Uwarunkowania odnoszenia korzyści z wydarzenia stresowego 10.3. Rozwój osobisty jako odległe następstwo radzenia sobie z wydarzeniami stresowymi; Zakończenie; Wykaz testów psychologicznych; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 8)
ISBN: 83-7306-260-2
1. Poczucie zmiany własnej osobowości u osób z rozpoznaniem stwardnienia rozsianego, 2. Psychospołeczne aspekty doświadczenia własnej choroby u osób z przewlekłą niewydolnością nerek, 3. Stres związany z ciążą i czynniki wpływające na jego poziom, 4. Poziom koherencji a radzenie sobie ze stresem u osób chorych na astmę, 5. Sposoby radzenia sobie ze stresem w zaburzeniach lękowych, 6. Funkcjonowanie rodziców stosujących przemoc wobec dzieci w sytuacjach stresowych, 7. Style radzenia sobie ze stresem u nastolatków z rodzin z problem alkoholowym, 8. Jakość życia związana ze stanem zdrowia i jej pomiar, 9. Obraz siebie i obraz ofiary u sprawców zabójstw dokonanych ze szczególnym okrucieństwem, 10. Kliniczne aspekty funkcjonowania osób dokonujących zakupów nieplanowanych. Przegląd dotychczasowych badań, 11. Neuropsychologiczna natura rotacji mentalnej a trudności w czytaniu i pisaniu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again