Form of Work
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Status
available
(4)
only on-site
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Author
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Urbańska Magda
(1)
Urych Ilona
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Wsparcie społeczne
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Historia wychowania
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Hermeneutyka
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychologia stresu
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój moralny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Ruskin, John
(1)
Samobójstwo
(1)
Samokształcenie
(1)
Socjalizacja
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolenie wojskowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Telemedycyna
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
4 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
ISBN: 978-83-01-21942-0
Przedmowa Rozdz. 1. Kryzys psychiczny w nowoczesnym świecie. Wprowadzenie Rozdz. 2. Rozumienie zaburzeń psychicznych Rozdz. 3. W poszukiwaniu nowych uwarunkowań zaburzeń psychicznych – rola mikroflory jelitowej Rozdz. 4. Depresja a współczesny świat Rozdz. 5. Samotność a kryzys psychiczny Rozdz. 6. Samobójstwo a Internet i media społecznościowe Rozdz. 7. Pandemia COVID-19 a objawy zaburzeń depresyjnych, lękowych i związanych ze stresem Rozdz. 8. Uzależnienia w świecie nowych technologii oraz nowe technologie w niesieniu pomocy osobom uzależnionym Rozdz. 9. Współczesne modele terapii kryzysów i zaburzeń psychicznych Rozdz. 10. Czy nowe technologie mogą pomóc w rozpoznawaniu i leczeniu zaburzeń psychicznych? Rozdz. 11. Dobra wspólnota, czyli społeczny kontekst terapii zaburzeń psychicznych; O Autorach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Book
In basket
Psychologia stresu : korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego / Irena Heszen. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 382 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
ISBN: 978-83-01-18522-0
Od autora; Wprowadzenie; Rozdział 1. Co to jest stres? Od klasycznych do współczesnych koncepcji stresu 1.1. Ujęcia stresu w koncepcjach klasycznych i współczesnych 1.2. Lazarusa i Folkman poznawczo-transakcyjny paradygmat stresu i radzenia sobie 1.3. Ocena modelu Lazarusa i Folkman w świetle teorii psychologicznej i badań empirycznych 1.4. Hobfolla Teoria Zachowania Zasobów COR 1.5. Porównanie poznawczo-transakcyjnego paradygmatu stresu i radzenia sobie Lazarusa i Folkman ze środowiskowym Modelem Zachowania Zasobów Hobfolla 1.6. W stronę emocji pozytywnych; Folkman i Moskowitz rozwinięcie modelu Lazarusa Rozdział 2. Jak pokonujemy stres? Radzenie sobie jako specyficzna forma aktywności w sytuacji stresowej 2.1. Historyczne ujęcia radzenia sobie 2.2. Wokół klasycznego ujęcia Lazarusa i Folkman – radzenie sobie jako proces 2.3. Strategie radzenia sobie i propozycje ich klasyfikacji 2.4. Co po Lazarusie? Nowe tendencje we współczesnych badaniach nad radzeniem sobie 2.5. Uwarunkowania radzenia sobie w paradygmacie interakcyjnym Rozdział 3. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości podmiotu jako wyznaczniki procesu radzenia sobie 3.1. Styl radzenia sobie jako specyficzny wyznacznik procesu radzenia sobie 3.2. Ogólne właściwości podmiotu jako wyznaczniki radzenia sobie Rozdział 4. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości sytuacji jako wyznaczniki procesu radzenia sobie 4.1. Przyczyny stresu – stresory 4.2. Wpływ właściwości stresora na przebieg radzenia sobie Rozdział 5. Jak badamy radzenie sobie? Podejście kwestionariuszowe 5.1. Kwestionariusze do psychologicznego badania wydarzeń stresowych i ich oceny 5.2. Kwestionariusze do badania radzenia sobie Rozdział 6. Jak badamy radzenie sobie? Metody alternatywne 6.1. Iluzoryczność założeń kwestionariuszy samoopisowych 6.2. Propozycje alternatywnych metod badań w dziedzinie psychologii stresu Rozdział 7. Czy warto podejmować wysiłki w celu przezwyciężenia stresu? Efektywność i koszty radzenia sobie 7.1. Efektywność radzenia sobie 7.2. Koszty i opłacalność radzenia sobie 7.3. Jak skutecznie radzić sobie ze stresem? Rozdział 8. Jak radzimy sobie ze stresem spowodowanym przez chorobę? 8.1. Ogólna charakterystyka psychologiczna zmian w sytuacji człowieka w następstwie choroby – choroba jako źródło stresu 8.2. Odzwierciedlenie choroby w procesach emocjonalnych i poznawczych 8.3. Zachowanie wobec własnej choroby i jego organizacja 8.4. Emocje a instrumentalne radzenie sobie z chorobą 8.5. Różnice indywidualne w radzeniu sobie z chorobą; rola indywidualnego stylu radzenia sobie Rozdział 9. Stres a zdrowie; negatywne skutki przewlekłego i poważnego stresu 9.1. Stres, choroba i radzenie sobie – wzajemne związki 9.2. Stres i emocje jako czynniki ryzyka zaburzeń w biopsychospołecznym modelu zdrowia i choroby 9.3. Powstawanie chorób i dysfunkcji somatycznych w świetle badań nad psychologią stresu, prowadzonych w warunkach naturalnych 9.4. Badania laboratoryjne nad zdrowotnymi skutkami stresu jako źródło wyjaśnień przyczynowo-skutkowych Rozdział 10. Bezpośrednie i odległe korzyści ze stresu 10.1. Proces i wynik radzenia sobie jako źródła korzyści ze stresujących wydarzeń życiowych 10.2. Uwarunkowania odnoszenia korzyści z wydarzenia stresowego 10.3. Rozwój osobisty jako odległe następstwo radzenia sobie z wydarzeniami stresowymi; Zakończenie; Wykaz testów psychologicznych; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again