Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(5)
Autor
Attwood Tony
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Charles Sara C
(1)
Coyle Brenda
(1)
Gordic Bonnie
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Kanclerz Anna
(1)
Kennedy Eugene
(1)
Kołacz Jakub
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Nowak Aneta
(1)
Schwartz Marlene
(1)
Smith Heather
(1)
Teachman Bethany
(1)
Waliś Robert
(1)
Wieder Serena
(1)
Wolff Robert R
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Psychoterapia
(4)
Dziecko
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Autyzm
(1)
Bulimia
(1)
Bulimiczki i bulimicy
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Młodzież
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Otyłość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Poradnictwo
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rozwód
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Tourette'a
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Zawiera: 1. Ogólne zasady diagnozowania: Zaburzenia łączone, Pierwsze oznaki, Oficjalne badanie. Ogólne zasady terapii: zmiana podejścia, zrozumienie nastawienia dziecka. Zestaw nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi: Definiowanie ADHD; Konkretne objawy ADHD i zaburzeń funkcji wykonawczych; Neurologiczne podstawy ADHD; Terapia ADHD i problemów z organizacją; "Czy wszystko będzie w porządku?". Trudności w nauce: Poznawanie trudności w nauce; Wspieranie dziecka z trudnościamiw nauce; Konkretne trudności w nauce. Zaburzenia ze spektrum autystycznego: Zdolności wykorzystywane w komunikacji; Kategorie zaburzeń komunikacyjnych. Zespół Aspergera i jego leczenie: Dostosowanie się do bycia innym; Nawiązywanie przyjaźni: czynniki motywujące i zachęcanie; Radzenie sobie z emocjami; Nauka: zdolności i style; Szczególne zainteresowania; Czy objawy mogą stać się mniej wyraźnie?. Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne: Zaburzenia lękowe uogólnione (ZLU); Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (ZOK); Terapia. Zaburzenia integracji sesnsorycznej: Jak działa mózg; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?; Szukanie specjalistycznej pomocy; Ćwiczenia terapeutyczne w domu i szkole. Tiki i zespół Tourette'a: podstawowe definicje; Złożony problem; Wybór właściwych warunków i metod terapii. Depresja: Zdefiniowanie depresji i dystymii; terapia. Depresja dwubiegunowa: czym jest depresja dwubiegunowa?; Terapia. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze: Czym są zaburzenia opozycyjno-buntownicze?; Diagnozowanie zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego; Terapia w domu i szkole. Lekarstwa: Faszerowanie dzieci lekami? Do czego zmierza ten świat?; Lekarstwa używane w terapii ADHD; Lekarstwa używane w terapii depresji; Lekarstwa używane w terapii zaburzeń lękowych; Lekarstwo używane w terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych; Lekarstwa używane w terapii depresji dwubiegunowej; Lekarstwa używane w terapii tików. Dodatek 1: Test kontrolny dotyczący zachowania. Dodatek 2: Szybki quiz dotyczący funkcji wykonawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co się dzieje z Twoim dzieckiem? Zrozumienie i ocena zaburzeń odżywiania; 2. Co powinieneś teraz zrobić? Jak znaleźć terapeutę i przeprowadzić zmiany w domu?; Jak to się stało?; Przyczyny zaburzeń odżywiania; 4. Jak rozmawiać z dzieckiem? Komunikacja w rodzinie a zaburzenia odżywiania; 5. Co możesz zrobić w domu? Jedzenie, dieta, ćwiczenia; 6. Jak przebiega terapia? Różne rodzaje terapii a Twój udział; 7. Przypadki szczególne. Specyficzne grupy pacjentów i towarzyszące im problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Główne założenia poradnictwa. 2. Zaangażowanie emocjonalne. 3. Ciężko zdobyta mądrość. 4. Co inni dla nas robią. 5. Co sami robimy w relacjach z innymi. 6. Czego dowiadujemy się o sobie, wchodząc w relacje z innymi ludźmi. 7. W jaki sposób być autonomicznym? 8. Ja jako narzędzie w procesie poradnictwa. 9. Jesteśmy przyjaciółmi czy doradcami? 10. Jak przeprowadzać wywiad. 11. "To nie był mój pomysł". 12. "Jeśli nie chcę tańczyć, to ty mnie nie zmusisz" 13. Planowanie działanie. 14. Diagnozy: ich cele i źródła. 15. Przyglądając się życiu innych ludzi. 16. Do kogo pójdziemy? 17. Kiedy mogę powiedzieć, co czuję? 18. Psychoterapia wspierająca. 19. Odczytywanie znaków: praca z rodzinami. 20. Narkotyki: użycie i nadużycie. 21. Pić, wypić, upić się. 22. Język osób z poważnymi zaburzeniami. 23. Depresja - choroba wszystkich ludzi. 24. Stres i lęk. 25. Problemy zdrowych ludzi. 26. Wstępne uwagi na temat zaburzeń osobowości. 27. Zaburzenia osobowości: grupa A. 28. Zaburzenia osobowości: grupa B. 29. Zaburzenia osobowości: grupa C. 30. Poradnictwo małżeńskie. 31. Udzielanie porad osobom z problemami natury seksualnej. 32. Poradnictwo związane z problemem HIV/AIDS. 33. Samobójstwo: ciężar ryzyka. 34. Śmierć w naszej kulturze. 35. Cierpienie związane z utrata kogoś lub czegoś. 36. Sytuacja kryzysowa - musimy być w pogotowiu. 37. "Doradzanie" samemu sobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia na co dzień)
1. Potrzeby emocjonalne dzieci: teoria; 2. Dziecięcy strach i lęk; 3. Smutne dzieci; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Nadużycia emocjonalne i fizyczne zaniedbania; 6. Wykorzystywanie fizyczne i seksualne; 7. Rozwód i dzieci; 8. Rodzice, socjalizacja i sprawowanie kontroli; 9. Pomoc psychologiczna dla dzieci- praktyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Obraz kliniczny i diagnoza: Kliniczny obraz zaburzeń zachowania; Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania; Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna; Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania; Diagnoza zaburzeń zachowania; 2. Leczenie: Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania; Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne; Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym, rozpoznaniem zaburzeń zachowania; Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania; Leczenie farmakologiczne; Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania; 3. Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce: Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania; Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania; Szkolny System Bezpieczeństwa; Szkolne działania interwencyjne; Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym; przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum; Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko; Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki; Projekt jako metoda pracy wychowawczej; Dom dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Senior jako podopieczny; 2. Ja jako terapeuta; 3. Senior i terapeuta w DPS; 4. Pracownia terapii zajęciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej