Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(65)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
tylko na miejscu
(37)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(48)
Czytelnia
(38)
Autor
Brzezińska Anna
(6)
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(6)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Łuczyński Jan
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Appelt Karolina
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Birch Ann
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Olejnik Marian
(2)
Piaget Jean
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Suchecki Jacek
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bowlby John
(1)
Bruner Jerome
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Butler Gillian
(1)
Bühler Charlotte (1893-1974)
(1)
Cichy Edward
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Dunn Judy
(1)
Fontana David
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Hebb Donald Olding (1904-1985)
(1)
Helms Donald B
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Janiszewska-Rain Joanna
(1)
Jarosz Józef
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karandashev Yuri
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kołudzka Janina
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lis Stanisława
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Marchow Marta
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Materska Maria
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
McManus Freda
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Nastazjak Aleksandra
(1)
Ober-Łopatka Kinga
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Paszkowski Michał
(1)
Pałczyński Janusz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Piekacz Anna
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Radomska Anna
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Satir Virginia
(1)
Schaffer David Reed (1946- )
(1)
Senko Tatiana
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Stec Radosław
(1)
Szurowska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Temat
Psychologia rozwojowa
(53)
Osobowość
(17)
Dziecko
(16)
Psychologia
(15)
Psychologia społeczna
(14)
Mowa
(12)
Młodzież
(12)
Myślenie
(11)
Stres
(9)
Uczenie się
(9)
Zachowanie
(9)
Motywacja
(8)
Uczucia
(8)
Dzieci
(6)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Pamięć
(6)
Psychoterapia
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Niemowlę
(5)
Poznanie
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Metodologia
(4)
Metody badawcze
(4)
Mózg
(4)
Psychopatologia
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Sen
(4)
Genetyka
(3)
Język dziecka
(3)
Neuropsychologia
(3)
Noworodek
(3)
Piaget, Jean (1896-1980)
(3)
Umysł
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Nauczyciele
(2)
Neurobiologia
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samoakceptacja
(2)
Starość
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Życie
(2)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Autyzm
(1)
Brzezińska, Anna (1949- )
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dorosłość
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Eutanazja
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hazardziści
(1)
Hipnoza
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Lateralizacja
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Ontogeneza
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(23)
Edukacja i pedagogika
(8)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3057)
1. Rozwój mowy dziecka, 2. Opóźniony rozwój mowy, 3.Zjawisko autyzmu, 4. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu, 5. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem - longitudinalne badania własne, 6. Teoria umysłu w ujęciu mentalingwistycznym - badania własne, 7. Przebieg terapii dyskurtywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem, 9. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera, 10. Terapia dyskurtywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji diagnozy i programy terapeutyczne, 11. Projket skali do pomiaru stopnia rozowju teorii umysłu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Zawiera: Cz. A. Podstawowe zjawiska w biegu ludzkiego życia. R. I Bieg życia w aspekcie zachowań i danych obiektywnych: Ogólna biologiczna krzywa życia; Biograficzny schemat biegu życia; Dane statystyczne o wzroście i regresie; Witalność jako podstawa życia; Witalność i doświadczenie; Produkcja. R. II Bieg życia w aspekcie przeżyć i danych subiektywnych: Dane obiektywne i subiektywne; Intencjonalność; Byt a przeznaczenie; Potrzeba, zadanie i przeznaczenie; Treści przeznaczenia; Swobodna przestrzeń przeznaczenia; Przeżywanie przeznaczenia; Kwalifikacja przeznaczenia; Zmiana dominanty; Intelektualizacja witalności; Witalność w sferze intelektualnej; Specyfikacja. R. III Bieg życia w aspekcie dzieła lub rezultatu: Specyfikacja dzieła; Zaangażowanie i szansa; Powodzenie życiowe; Zaspokojenie i spełnienie; Spełnienie. R. IV Zagadnienie faz: Opis faz w aspekcie biologicznym, behawiorystycznym, przeżycia i dzieła; Fazy przeżyć; Statystyka dzieła; Fazy dokonań; Zagadnienie szczytowego punktu życia. Cz. B. Struktury biegu życia. R. V Podstawowe struktury biegu życia: Generalne i typologiczne aspekty w strukturze biegu życia; Struktura normalna; Wczesna i późna kulminacja; Życie krótkie; Dominancja dzieła nad życiem; Równowaga życia i dzieła; Dominancja życia nad dziełem; Ułomne struktury biegu życia. R. VI Ogólna i szczegółowa struktura biegu życia: Dzieciństwo i młodość a bieg życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Narodziny polskiej refleksji psychologicznej; 2. Zapowiedź psychologii jako odrębnej nauki empirycznej; 3. Pierwsze projekty uprawiania psychologii naukowej oraz początki naturalizacji umysłu; 4. Pierwsze ośrodki psychologii naukowej; 5. Rozkwit psychologii w murach uniwersyteckich; 6. Psychologia wykracza poza uniwersytety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Refleksja na temat recepcji poglądów pedagogicznych Jeana Piageta; Naukoznawcze zainteresowania Jeana Piageta; Proces stopniowego interioryzowania operacji Jeana Piageta; Edukacja wczesnoszkolna w koncepcjach Jeana Piageta (1896-1980); Piagetowska koncepcja w psychologii rozwoju i edukacji szkolnej dzieci; Przydatność poglądów Jeana Piageta w kształceniu przyrodniczym dzieci 7.-9.letnich; Kształcenie estetyczne w poglądach Jeana Piageta - aktualność założeń; Piaget a matematyka; Procesy poznawcze na lekcjach „techniki” w klasach I-III w świetle teorii Jeana Piageta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159,9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mowa i myślenie dziecka / Jean Piaget ; przetł. Janina Kołudzka. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2010. - 227, [1] s. ; 21 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Funkcje mowy dwojga dzieci sześcioletnich; 2. Typy i stadia rozmów między dziećmi od lat 4 do 7; 3. Rozumienie się wzajemne i wyjaśnienia słowne miedzy rówieśnikami od 6 do 8 lat; 4. Niektóre właściwości rozumienia słownego u dzieci w wieku od 9 do 11 lat; 5. Pytania dziecka sześcioletniego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
R. I Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka. R.ł II Wybrane teorie rozwoju psychicznego. R. III Rozwój procesów poznawczych. R. IV Rozwój twórczości. R. V Rozwój mowy. R. VI Rozwój społeczny. R. VII Rozwój emocjonalny. R VIII Rozwój osobowości., R.IX Współczesne konteksty roli nauczyciela i ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odkryj w sobie kreatywność / Michał Paszkowski. - Warszawa : Difin, 2008. - 164 s. ; 21 cm.
1. Kreatywnosć - odkryj swój talent, 2. Poznaj i przełam bariery kreatywności, 3. Rozwiń swoje zdolności twórcze, 4. Zbuduj strefę twórczego myślenia, 5. Opanuj techniki tworzenia pomysłów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Psychika a zachowanie się; R. 2 Wnioskowanie z zachowania się; R. 3 Układ nerwowy - I. Drogi nerwowe w uczeniu się i spostrzeganiu; R. 4 Rodzaje kontroli sensorycznej - zachowanie się wyższe i niższe; R. 5 Uczenie się Typu-R i uczenie się poznawcze; wzmocnienie; R. 6 Uczenie się, pamięć i zapomnienie; R. 7 Dziedziczenie, dojrzewanie, wczesne uczenie się; R. 8 Interludium statystyczne i grupa kontrolna; R. 9 Inteligencja; R. 10 Układ nerwowy - II. Mechanizmy motywacyjne; R. 11 Emocje i motywacja; kontekst społeczny; R. 12 Wrażenie a spostrzeżenie; R. 13 Myślenie; R. 14 Psychologia a metoda naukowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. 1 Spostrzeganie: O gotowości percepcyjnej; Wartość i potrzeba jako czynniki organizujące spostrzeganie; Znajomość sekwencji literowych a ich rozpoznawanie tachistoskopowe; O spostrzeganiu niespójności - paradygmat; Zakłócenia w rozpoznawaniu wzrokowym; Dynamika osobowości a proces spostrzegania; Funkcje spostrzegania - rzut oka wstecz na Nowy Nurt. Cz. 2 Myślenie: Proces tworzenia pojęć; Strategie odbioru w procesie tworzenia pojęć; Rola przeuczenia i poziomu popędu w uczeniu się odwrotności; Rozpoznawanie powtarzającej się prawidłowości; Warunki działalności twórczej; Wychodzenie poza dostarczone informacje. Cz. 3 Sprawność w okresie niemowlęctwa: Rozwój i struktura sprawności; Oko, ręka i umysł; O działaniu dowolnym i jego strukturze hierarchicznej; Kompetencja w okresie niemowlęctwa. Cz. 4 Procesy reprezentacji w dzieciństwie: Rozwój procesów reprezentacji w dzieciństwie; przebieg rozwoju poznawczego; Rozwój transformacji na zasadzie równoważności u dzieci; kultura a rozwój poznawczy. Cz. 5 Kształcenie: Akt dokonywania odkrycia; Dojrzałość szkolna; Reprezentacja a uczenie się matematyki; Rozwój umysł; Różnice kulturowe a wnioskowanie o procesach psychicznych; Wychowanie jako produkt społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Diagnoza, podstawy prawne i profilaktyka uzależnienia od hazardu 1. Hazard – diagnozowanie, uwarunkowania, współwystępowanie; 1.1. Diagnozowanie uzależnienia od hazardu w świetle literatury przedmiotu 1.2. Koncepcje teoretyczne wyjaśniające zjawisko uzależnienia od hazardu 1.3. Zachowania przestępcze, uzależnienia oraz inne zaburzenia współwystępujące z uzależnieniem od hazardu 2. Prawne podstawy profilaktyki uzależnienia od hazardu w Polsce 2.1. Ograniczanie dostępności uprawiania hazardu w ustawie o grach hazardowych 2.2. Środek karny zakazu wstępu do ośrodków gier i uczestnictwa w grach hazardowych 2.3. Narodowy Program Zdrowia na lata 2021–2025 i jego cele operacyjne w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.4. Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii i jego zadania w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.5. Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych i jego zadania w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.6. Jednostki samorządu terytorialnego i ich zadania w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu 2.7. Zadania szkół i placówek oświatowych w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.8. Kompetencje realizatorów działań profilaktycznych w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu 3. Skuteczne działania w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu w świetle standardów jakości w profilaktyce 3.1. Zasady skutecznej profilaktyki uzależnienia od hazardu 3.2. Standardy jakości w profilaktyce uzależnień 3.3. System rekomendacji programów profilaktycznych w Polsce 3.4. Skuteczna profilaktyka uzależnienia od hazardu w ujęciu rozwojowym Część II. Skuteczna profilaktyka uzależnienia od hazardu w świetle analizy danych zastanych 4. Metodologia badań nad skuteczną profilaktyką uzależnienia od hazardu 4.1. Założenia podejścia evidence based practice w medycynie i naukach społecznych 4.2. Metody gromadzenia danych w ramach przeglądu systematycznego 4.3. Metoda opracowania danych zebranych w ramach przeglądu systematycznego 5. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu w wybranych okresach rozwojowych w świetle syntezy jakościowej 5.1. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu w okresie dzieciństwa i adolescencji – jakościowa synteza badań 5.2. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu oraz czynniki chroniące u osób dorosłych – jakościowa synteza badań 5.3. Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo zaburzenia uprawiania hazardu u osób starszych – jakościowa synteza badań 5.4. Profilaktyka uzależnienia od hazardu oparta na dowodach naukowych – implikacje dla badań naukowych i działań profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Przyjaźń, 2. Początki przyjaźni, 3. Przyjaciele w świecie społecznym: czesne lata szkolne, 4. Różnorodność dziecięcych przyjaźni: związki z rozumieniem świata społecznego, 5. Z pomocą przyjaciół, 6. Intrygi, przemoc, odrzucenie i poczucie osamotnienia wśród dzieci, 7. Chłopcy, dziewczyny i przyjaźń, 8. Rodzice a przyjaciele, 9. Rodzeństwo a przyjaciele, 10. Implikacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Cz. I. Zadanie: 1. Punkt widzenia, 2. Obserwacje do wyjaśnienia, Cz. II. Zachowanie instynktowne: 3. Zachowanie instynktowne: model alternatywny, 4. Środowisko ewolucyjnego przystosowania się człowieka, 5. Systemy behawioralne pośredniczące w zachowaniu instynktownym, 6. Przyczynowość zachowania instynktownego, 7. Ocena i selekcja: uczucia i emocje, 8. Funkcja zachowania instynktownego, 9. Zmiany w zachowaniu w cyklu życia, 10. Ontogeneza zachowania instynktownego. Cz. III. Zachowanie przywiązaniowe: 11. Więzy łączące dziecko z matką: zachowanie przywiązaniowe, 12. Natura i funkcja zachowania przywiązaniowego, 13. Zachowanie przywiązaniowe z punktu widzenia teorii systemów kontroli, Cz. IV. : Ontogeneza przywiązania człowieka: 14. Początki zachowania przywiązaniowego, 15. Zogniskowanie na figurze, 16. Wzorce przywiązania oraz ich uwarunkowania, 17. Zmiany w organizacji zachowania przywiązaniowego, Cz. V. Stare kontrowersje i nowe odkrycia: 18. Stabilność i zmiana wzorców przywiązania, 19. Zastrzeżenia, błędne wyobrażenia i wyjaśnienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szerokie Horyzonty)
1. Czym jest psychologia? Jak ją studiować?; 2. Co trafia do naszego umysłu? Percepcja; 3. Co pozostaje w naszym umyśle? Uczenie się i pamięć; 4. Jak wykorzystujemy to, co się znalazło w naszym umyśle? Myślenie, rozumowanie i komunikowanie się; 5. Dlaczego robimy to, co robimy? Motywacja i emocje; 6. Czy istnieje ustalony wzorzec? Psychologia rozwojowa; 7. Czy można kategoryzować ludzi? Różnice indywidualne; 8. Co się dzieje, gdy coś źle działa Psychopatologia; 9. Jak wpływamy na siebie nawzajem? Psychologia społeczna; 10. Po co nam psychologia?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej