Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(131)
Forma i typ
Książki
(128)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(101)
dostępne
(71)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(76)
Czytelnia
(103)
Autor
Kacmajor Magdalena
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Stephan Cookie W
(3)
Stephan Walter G
(3)
Bezwińska-Walerjan Anna
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Chowaniak Jolanta
(2)
Covey Stephen R
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Majewska-Opiełka Iwona
(2)
Mościskier Andrzej
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Stachowski Ryszard
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Aranowska Elżbieta
(1)
Aronson Elliot
(1)
Baca Teresa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barbaro Bogdan de
(1)
Barbaro Maria de
(1)
Bardziejewska Mariola
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bianga Milena
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Biliński Witold
(1)
Birkenbihl Vera F
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Brock Timothy C
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Buss David M
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Charles Sara C
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Clarke David
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Daszkowski Julian
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Drożdżowicz Lucyna
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Ehninger Douglas
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Fedeli Mario
(1)
Fengler Jorg
(1)
Festinger Leon
(1)
German Kathleen
(1)
Glomb Dominika
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Green Melanie C
(1)
Gronbeck Bruce E
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gębczyk Dagmara
(1)
Głodowski Włodzimierz
(1)
Harkins Phil
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hrynkiewicz Józefina
(1)
Illeris Knud
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Jessel Dawid
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Józefik Barbara
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kafel Monika
(1)
Kalina Roman Maciej
(1)
Kancewicz-Hoffman Nina
(1)
Karandashev Yuri
(1)
Karney Janina E
(1)
Kaufmann Jean-Claude
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
Kennedy Eugene
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kincel Adam
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(100)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(131)
Język
polski
(131)
Temat
Psychologia
(18)
Psychologia społeczna
(18)
Rodzina
(15)
Osobowość
(13)
Komunikacja społeczna
(12)
Dziecko
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Psychoterapia
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Stres
(7)
Uczenie się
(7)
Agresywność
(6)
Kształcenie
(6)
Ludzie starzy
(6)
Nauczyciele
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Patologia społeczna
(6)
Reklama
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Internet
(5)
Nauczanie
(5)
Uczucia
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Alkoholizm
(4)
Grupy społeczne
(4)
Język
(4)
Kobieta
(4)
Młodzież
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Przywództwo
(4)
Public relations
(4)
Uprzedzenia
(4)
Zarządzanie
(4)
Anoreksja
(3)
Choroby
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Decyzje
(3)
Kadry
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Kultura
(3)
Lęk
(3)
Nałóg
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opinia publiczna
(3)
Poznanie
(3)
Praca
(3)
Przemoc
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Płeć
(3)
Samorealizacja
(3)
Samowychowanie
(3)
Starość
(3)
Starzenie się
(3)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(3)
Twórczość
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zachowanie
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Autorytet
(2)
Bezrobocie
(2)
Blogi
(2)
Bulimia
(2)
Demografia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziennikarze
(2)
Filozofia
(2)
Gry i zabawy
(2)
HIV
(2)
Jakość życia
(2)
Komputery
(2)
Marketing
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja pracy
(2)
Mózg
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nadzieja
(2)
Narkomania
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Odżywianie
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Poradnictwo
(2)
Prakseologia
(2)
Prawa dziecka
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
131 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
7 nawyków skutecznego działania / Stephen R. Covey ; przeł. Iwona Majewska-Opiełka. - Wyd. 4 uzupeł. [dodruk]. - Poznań : Dom Wydawniczy REBIS, 2007. - 364, [10] s. : rys. ; 23 cm.
1. Paradygmaty i zasady; 2. Prywatne zwycięstwo; 3. Zwycięstwo publiczne; 4. Odnowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paradygmaty i zasady; Od wewnatrz... ; Siedem nawyków - zarys; 2. Prywatne zwycięstwo: Bądź proaktywny; Zaczynaj z wizją końca; Rób najpier to, co najważniejsze; 3. Zwycięstwo publiczne: Myśl w kategoriach wygrana-wygrana; Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym; Synergia; 4. Odnowa: ostrzenie piły; Zasady wszechstronnej samoodnowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia- sprawozdanie z badań własnych; Postrzegane Sparcie społeczne ze strony osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej; Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się; Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością; Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego; Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych; 2. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin; Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu; Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością; Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych; Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy dzielnej rodzinie; Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny; Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego- wybrane kierunki oddziaływań; 3. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowanie wsparcia w chorobie; Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym; Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego; Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich; Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Peto oraz usprawnianych tradycyjnie; Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową; Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodzin dziecka z chorobą nowotworową; Społeczne aspekty umierania dzieci z choroba nowotworową; Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny; Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii „Amazonki”); Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym; Wolontariat- pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pragmatyka i semantyka mowy : studia i analizy / komitet red. Jolanta Antas, Zofia Berdychowska, Marcela Świątkowska, Elżbieta Tabakowska ; 5)
1. Słowo wstępne, 2. Nadawca i odbiorca - pełnoprawnymi uczestnikami zdarzenia komunikacyjnego. W poszukiwaniu narzędzia opisu, 3. Składowe komunikacyjnego zdarzenia językowego, 4. Umniejszacz jak typ nadawcy, 5. O perlokucyjnych reakcjach na językowe działania deprecjonujące czyli zachowania odbiorcy, 6. Tekstotwórcze warunki deprecjacji, 7. To nie ja tak myślę, cały świat tak myśli. Perswazyjna funkcja konstrukcji językowych, wprowadzających do wypowiedzi subiektywnej pozorną obiektywność
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
1. Wstęp: o początkowych zamiarach i rezultatach pracy; Determinowania poznawanie i redukcjonizm; 2. Pojęcie przyczynowości w teoretycznych wizjach świadomości; Przyczynowość w koncepcji współczesnego interakcjonistycznego dualizmu; Mechanicyzm a hipoteza jaźni jako systemu luźno związanego z mózgiem; Paradoksy teorii identyczności; 3. Percepcja, pamięć, wyobraźnia: Teorie percepcji a problem zależności przyczynowo- skutkowych; Pamięć; Wyobrażenia i wyobraźnia; 4. Przyczynowość a zjawiska intencjonalne: Intencjonalność a pojęcie reprezentacji; Intencjonalność; Cognitive science, cognitive neuroscience a wittgenstenizm i filozofia postmodernizmu. Postmodernistyczne krytyki i pojęcie reprezentacji; 5. W kierunku nieklasycznego pojmowania przyczynowości: Wola i akty woli. Wola jako problem filozoficzny; Czy naukowa psychologia może zajmować się zjawiskami woli?; 3. Przyczynkowość a zjawiska woli i zjawiska świadomości; 4. Możliwość redukcjonizmu w psychologii procesów poznawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niegodziwcy, głupcy, złoczyńcy i hipokryci- jak oni mogą na siebie patrzeć?; 1. Dysonans poznawczy- siła napędowa samousprawiedliwienia; 2. Duma i uprzedzenie oraz inne martwe punkty; 3. Pamięć- stronniczy historyk; 4. Dobre intencje, marna nauka- zamknięta pętla diagnozy klinicznej; 5. Prawo i nieporządek; 6. Zabójca miłości- samousprawiedliwienia w małżeństwie; 7. Krzywdy, wojny i konflikty; 8. Odpuścić i przyznać się do błędu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Charakterystyka buntu młodzieńczego. 1. Bunt jako zjawisko społeczne. Kontestacja. 2. Bunt indywidualny - charakterystyka zjawiska. 3. Bunt młodzieńczy jako zjawisko psychologiczne - ujęcie własne. 4. Rola buntu młodzieńczego w kształtowaniu się poczucia tożsamości. Część II: Osobowościowe i temperamentalne uwarunkowania buntu młodzieńczego. 1. Bunt młodzieńczy a Wielka Piątka i temperament. 2. Bunt młodzieńczy a sposób przeżywania siebie w okresie adolescencji. 3. Pozytywne i negatywne aspekty buntu i ich uwarunkowania w świetle badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej / pod red. Maria Kocójowa ; Zeszyt 7[9] 2004)
1. Modele wyszukiwania informacji 2. Koncepcje interfejsu użytkownika 3. Interfejsy dialogowe 4. Modelowanie dialogu wyszukiwawczego 5. Wiedza systemu o użytkowniku jako podstawa prowadzenia dialogu wyszukiwawczego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Człowiek jako istota racjonalna. Reforma polskiej gospodarki: studium decyzji transgresyjnych. Czy nieracjonalność może być racjonalna? Klasyczne i alternatywne modele wyboru i zachowania w n-osobowych grach ekonomicznych. Spór o racjonalność indywidualnych wyborów. Czy dwa plus dwa to więcej niż cztery? Błąd niedoszacowania. Transgresja polskich menedżerów w warunkach transformacji ustrojowej. O motywacji przedsiębiorczości i jej percepcji wśród przedsiębiorców. Zasoby, zachowania i decyzje alokacyjne. Globalizacja i transgresja. Działania przedsiębiorcze - przejaw przystosowania czy transgresji. Część II: Poznawcze i społeczne aspekty funkcjonowania człowieka. Poznawcza koncepcja nadziei. Nadzieja, czas i heurystyka żagla. Pięćdziesiąt lat minęło... Ewolucja badan nad konfliktem interesów. Jaka psychologia? Jaka praktyka psychologiczna? Jakie kształcenie psychologów? Teoria decyzji w kontekście moralności i prawa. Jak myślą uczeni? Argumentacja dziecięca na przykładzie dyskursu narracyjnego. Intencjonalne i odruchowe mechanizmy percepcji. Biologiczne ryzyko uzależnień - kilka refleksji metodologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Szanse wychowawcze oraz zagrożenia we współczesnej rodzinie: 1. Współczesne dziecko i obraz jego dzieciństwa - nowe szane wychowawcze oraz zagrożenia, 2. Wspomóc rodzinę w zapewnieniu dobrego wychowania, 3. Problem sieroctwa społecznego w rodzinie dysfunkcyjnej, 4. Rodzina źródłem kapitału ludzkiego, 5. Wychowanie jako proces tworzenia warunków wspomagających dziecko w rozwoju, 6. Rola rodziny w realizowaniu potrzeb dziecka, 7. Znaczenie metody modelowania i zadaniowej w wychowaniu rodzinnym. Cz. II Obraz dziecka i dzieciństwa - historia i współczesność: 1. Dobro dziecka w literaturze pamiętnikarskiej XVII wieku, 2. Edukacja domowa dzieci w polskich rodzinach ziemiańskich w XIX wieku, 3. Relacje ojciec-dziecko i ich znaczenie w procesie wychowania rodzinnego, 4. Rodzice i dziecko - aksjologiczne aspekty obrazu dziecka, 5. Rodzinne uwarunkowania obrazu JA i poczucie własnej wartości dzicka, 6. Tematyka rodzinna w kształceniu zintegrowanym, 7. Doświadczenia emocjonalne i społeczne dziecka w rysunku projekcyjnym rodziny. Cz.III Instytucjie wspierające dzicko i rodzinę: 1. Wsppółdziałanie rodziców ze szkołą na rzecz dobra dzicka na przykładzie szkół STO, 2. Organizacja wczesnej pomocy terapeutycznej dziecku niepełnosprawnemu i jego rodzinie, 3. Literatura dziecięca w terapii lęków u dzieci, 4. Policyjne działania na rzecz ochrony dziecka - program wczesnej profilaktyki zagrożeń "Bezpieczny przedszkolak", 5. Przestępstwo znęcania się w opinii społecznej, 6. Ingerencja sądu rodzinnego w sprawowanie władzy rodzicielskiej, 7. Pomoc społeczne na rzecz dziecka i rodziny, 8. Prawna ochrona rodziny i nieletniego w świetle kodeksu karnego Federacji Rosyjskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
1. Wprowadzenie i przegląd problematyki. Część I: Dobro i zło - perspektywy pojęciowe. 2. Psychologia zła z perspektywy sytuacyjnej. 3. Podstawowe potrzeby ludzkie, altruizm i agresja. 4. Cztery korzenie zła. 5. Ewolucja zła. Część II: Krzywdzenie innych: konteksty, przyczyny i konsekwencje. 6. Co zawiera kategoria? 7. Współczesna tendencyjność rasowa. 8. Zło brutalne a ogólny model agresji. 9. Co badania Milgrama nad posłuszeństwem mogą powiedzieć na temat Holocaustu? 10. Konceptualizacja przemocy seksualnej. Część III: Samowiedza a dobre i złe czyny. 11. Dążenie do poczucia własnej wartości. 12. Różne oblicza kłamstwa. 13. Źli ludzie i złe czyny z perspektywy emocji moralnych. Część IV: Jak można być życzliwym. 14. Korzyści i problemy związane z altruizmem wzbudzonym przez empatię. 15. Reakcje pokrewne empatii. 16. Społeczne wsparcie a zachowania wobec innych. 17. Poświęcanie czasu i trudu dla dobra innych. 18. Redukcja wrogości i budowanie współczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 130)
R.1 Teoretyczne koncepcje samodzielności; R.2 Mechanizmy rozwoju samodzielności; R.3 Metodologiczna charakterystyka badań własnych; R.4 Poziom samodzielności dziecka czteroletniego; R.5 Zmiany samodzielności w okresie przedszkolnym; R.6 Determinanty rozwoju samodzielności dziecka przedszkolnego; R.7 Wnioski wypływające z badań i wskazówki praktyczne; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 143)
1. Dziecięce teorie umysłu - podejścia wyjaśniające: Wprowadzenie; Metody pomiaru umysłu; Podejścia wyjaśniające; Podsumowanie. 2. Funkcje wychowawcze - z perspektywy rozwojowej: Problem struktury; Metody do pomiaru funkcji wykonawczych w badaniach nad dziećmi; Teorie rozwoju funkcji wychowawczych; Podsumowanie. 3. Problem relacji między rozwojem teorii umysłu i funkcji wykonawczych: Rozwój teorii umysłu prowadzi do lepszej samokontroli; Funkcje wykonawcze jako warunek wstępny rozwoju teorii umysłu; Rozumowanie warunkowe jako wspólny funkcjonalny składnik; Wspólne struktury mózgu; Komponent wykonawczy w testach teorii umysłu; Podsumowanie. 4. Relacja miedzy teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nad nietypowym rozwojem; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u osób z autyzmem; Jaki aspekt funkcji wykonawczych jest szczególnie osłabiony w autyzmie?; Badania podłużne nad związkiem TU-FW w autyzmie; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u dzieci z ADHD; Relacja Tu-FW w świetle badań nad innymi zaburzeniami rozwojowymi. 5. Relacja między teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nas normalnym rozwojem: Wczesne dzieciństwo; Średnie dzieciństwo; Dane przemawiające za i przeciwko poszczególnym stanowiskom. 6. Natura utajonej kompetencji mentalnej: Zjawisko antycypacyjnej reakcji wzrokowej; Utajona kompetencja mentalna jako okres gotowości do odnoszenia korzyści z jawnego uczenia się; Wzrokowe reakcje antycypacyjne u dzieci z autyzmem; Reakcje antycypacyjne a reguła "widzieć=wiedzieć" oraz pytania kontrolne; Czy reakcje wzrokowe faktycznie wyrażają nieświadomą wiedzę?; Rola funkcji wykonawczych i syntaktyki w przejściu od utajonej do jawnej kompetencji mentalnej; Dalsze dowody na rzecz niezależności reakcji antycypacyjnych od kontroli hamowania; Hipotezy dotyczące natury i pochodzenia reakcji antycypacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna, 2. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców, 3. Dida matak - dziecko; więź udaremniona, 4. Problemy nadwrażliwości, 5. Dłoń - narzędzie budowania więzi i rozumnego działania, 6. Twarz matki - potwierdzenie poczucia "jestem i działam", 7. Ja zaprzeczone, 8. Ku równorzędności podmiotowej, 9. Regresja jako strategia autoterapeutyczna, 10. Samoregulacja napięcia, 11. Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Part I. Task of family in education of children and youth The area of pedagogical activity in holistic optic; Personality-based view on upbringing. Areas of humanism; Individual and social determinants of valuing in the world of a child; "Dadhood" - that is, the image of the modern father. Between biology and culture; Family home (not) a place of dwelling. An adult's perspective; Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families; 6 Education of Tomorrow - Since education in family to system aspects of education Part II. Education and its dangers in school of tomorrow Creative verbal activity of children Education for diversity Teachers' attitudes toward the "Others" and intercultural education Common area of the integrative school as perceived by fully-abled and disabled students Temperament as a determinant for strategy of coping with di!culty con"ict situation among junior high school students Aggression towards disabled children and youth in their peer environment Part III. Didactic aspects of education of tomorrow Teacher in the face of educational tasks at pre-school and school The ways of obtain information from the internet sources by the young people Educational context of contemporary computer games Student responsibility in deep learning Role of models in swimming education Mariola Wojciechowska, Monika Szpringer, Justyna Kosecka Health and physical activity awareness of young people - selected aspects Legal, organizational, and economic aspects of school tourism in Poland. Current trends and solutions Nutrition education and habits of pregnant women who attend antenatal clinics in Brno, Czech Republic Monika Szpringer, Mariola Wojciechowska, Justyna Kosecka, Ewa Barańska Knowledge of eating disorders related to bulimia among secondary school learners in Poland Part V. University as educational institution University as an educational environment of teachers Pedagogical studies seen in high school graduates opinions Systems approach as a methodology of training modern specialists of the quali!cation of "master" Selected problems in veri!cation of the e"ects of education of candidates for teachers in terms of social competence Innovations in teaching practice program. The accomplishment of "Through practice towards career - the program of teaching practice in Humanitas University's project" Part VI. Institutional aspects of education Consensus between the interests of a person, society and the state as a pledge of success in modernizing the national system of education When the discrimination knocks at the school door. The response of educational institutions to the situation of the local con#ict Varia The contribution of spiritual !gures to the development of the pedagogical thought of Halychyna in the 19th - beginning of the 20th centuries Methodologically oriented reform and improvement of the legal regulation of construction activity in Ukraine.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej