Form of Work
Książki
(164)
Czasopisma
(6)
Status
only on-site
(141)
available
(88)
unavailable
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(92)
Czytelnia
(142)
Author
Brzezińska Anna
(3)
Huczek Marian
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Kamińska Aleksandra
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Oleśniewicz Piotr
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Stephan Cookie W
(3)
Stephan Walter G
(3)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Bezwińska-Walerjan Anna
(2)
Brzezińska Anna Izabela
(2)
Chowaniak Jolanta
(2)
Covey Stephen R
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Heszen Irena
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Majewska-Opiełka Iwona
(2)
Materska Maria
(2)
Mościskier Andrzej
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ober-Łopatka Kinga
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Smolarek Małgorzata
(2)
Stachowski Ryszard
(2)
Stec Radosław
(2)
Strelau Jan
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Ziółkowska Katarzyna
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Aranowska Elżbieta
(1)
Armstrong Michael
(1)
Aronson Elliot
(1)
Baca Teresa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barbaro Bogdan de
(1)
Barbaro Maria de
(1)
Bardziejewska Mariola
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bianga Milena
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Biliński Witold
(1)
Birkenbihl Vera F
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Bogusz Marta
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Boyd John
(1)
Brock Timothy C
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bugdol Marek
(1)
Buss David M
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Charles Sara C
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Clarke David
(1)
Cybulko Anna
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Daszkowski Julian
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Dayan Daniel
(1)
Dolińska Małgorzata
(1)
Drogoń Andrzej
(1)
Drożdżowicz Lucyna
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Duszak Anna
(1)
Dzieniszewska-Naroska Katarzyna
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Ehninger Douglas
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Fedeli Mario
(1)
Fengler Jorg
(1)
Festinger Leon
(1)
Foxall Gordon R
(1)
Fromm Erich
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Galata Stanisław
(1)
German Kathleen
(1)
Glomb Dominika
(1)
Godzic Wiesław
(1)
Year
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(128)
1990 - 1999
(11)
Country
Poland
(169)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(170)
Subject
Psychologia
(24)
Psychologia społeczna
(19)
Rodzina
(19)
Osobowość
(16)
Stres
(14)
Dziecko
(12)
Komunikacja społeczna
(12)
Stosunki interpersonalne
(11)
Środki masowego przekazu
(11)
Nauczanie
(9)
Nauczyciele
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Psychoterapia
(8)
Uczenie się
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Agresywność
(7)
Kształcenie
(7)
Ludzie starzy
(7)
Reklama
(7)
Kobieta
(6)
Patologia społeczna
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Uczucia
(6)
Zachowanie
(6)
Choroby
(5)
Internet
(5)
Jakość życia
(5)
Kadry
(5)
Konsumenci (ekon.)
(5)
Młodzież
(5)
Pedagogika
(5)
Praca
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Prześladowanie w miejscu pracy
(5)
Zarządzanie
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Alkoholizm
(4)
Chorzy
(4)
Grupy społeczne
(4)
Język
(4)
Kultura
(4)
Lęk
(4)
Marketing
(4)
Motywacja pracy
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Przywództwo
(4)
Public relations
(4)
Płeć
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Sekty i ruchy religijne
(4)
Starość
(4)
Szkolnictwo
(4)
Temperament
(4)
Twórczość
(4)
Uprzedzenia
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wypalenie zawodowe
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zawód
(4)
Anoreksja
(3)
Bezrobocie
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Decyzje
(3)
Etyka społeczna
(3)
Filozofia
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Menedżerowie
(3)
Motywacja
(3)
Narkomania
(3)
Nałóg
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opinia publiczna
(3)
Pedagogika penitencjarna
(3)
Polityka społeczna
(3)
Poznanie
(3)
Prawa dziecka
(3)
Promocja handlowa
(3)
Przemoc
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Samobójstwo
(3)
Samorealizacja
(3)
Samowychowanie
(3)
Starzenie się
(3)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczniowie
(3)
Więziennictwo
(3)
Zatrudnienie
(3)
AIDS
(2)
Alkohol
(2)
Autorytet
(2)
Blogi
(2)
Bulimia
(2)
Demografia
(2)
Subject: time
1989-
(3)
1901-
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
170 results Filter
Book
In basket
7 nawyków skutecznego działania / Stephen R. Covey ; przeł. Iwona Majewska-Opiełka. - Wyd. 4 uzupeł. [dodruk]. - Poznań : Dom Wydawniczy REBIS, 2007. - 364, [10] s. : rys. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7301-877-8
1. Paradygmaty i zasady; 2. Prywatne zwycięstwo; 3. Zwycięstwo publiczne; 4. Odnowa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7227-485-1
1. Paradygmaty i zasady; Od wewnatrz... ; Siedem nawyków - zarys; 2. Prywatne zwycięstwo: Bądź proaktywny; Zaczynaj z wizją końca; Rób najpier to, co najważniejsze; 3. Zwycięstwo publiczne: Myśl w kategoriach wygrana-wygrana; Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym; Synergia; 4. Odnowa: ostrzenie piły; Zasady wszechstronnej samoodnowy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2258-3
1. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia- sprawozdanie z badań własnych; Postrzegane Sparcie społeczne ze strony osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej; Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się; Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością; Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego; Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych; 2. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin; Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu; Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością; Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych; Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy dzielnej rodzinie; Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny; Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego- wybrane kierunki oddziaływań; 3. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowanie wsparcia w chorobie; Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym; Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego; Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich; Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Peto oraz usprawnianych tradycyjnie; Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową; Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodzin dziecka z chorobą nowotworową; Społeczne aspekty umierania dzieci z choroba nowotworową; Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny; Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii „Amazonki”); Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym; Wolontariat- pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Pragmatyka i semantyka mowy : studia i analizy / komitet red. Jolanta Antas, Zofia Berdychowska, Marcela Świątkowska, Elżbieta Tabakowska ; 5)
ISBN: 83-242-0427-X
1. Słowo wstępne, 2. Nadawca i odbiorca - pełnoprawnymi uczestnikami zdarzenia komunikacyjnego. W poszukiwaniu narzędzia opisu, 3. Składowe komunikacyjnego zdarzenia językowego, 4. Umniejszacz jak typ nadawcy, 5. O perlokucyjnych reakcjach na językowe działania deprecjonujące czyli zachowania odbiorcy, 6. Tekstotwórcze warunki deprecjacji, 7. To nie ja tak myślę, cały świat tak myśli. Perswazyjna funkcja konstrukcji językowych, wprowadzających do wypowiedzi subiektywnej pozorną obiektywność
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
ISBN: 83-85220-67-4
1. Wstęp: o początkowych zamiarach i rezultatach pracy; Determinowania poznawanie i redukcjonizm; 2. Pojęcie przyczynowości w teoretycznych wizjach świadomości; Przyczynowość w koncepcji współczesnego interakcjonistycznego dualizmu; Mechanicyzm a hipoteza jaźni jako systemu luźno związanego z mózgiem; Paradoksy teorii identyczności; 3. Percepcja, pamięć, wyobraźnia: Teorie percepcji a problem zależności przyczynowo- skutkowych; Pamięć; Wyobrażenia i wyobraźnia; 4. Przyczynowość a zjawiska intencjonalne: Intencjonalność a pojęcie reprezentacji; Intencjonalność; Cognitive science, cognitive neuroscience a wittgenstenizm i filozofia postmodernizmu. Postmodernistyczne krytyki i pojęcie reprezentacji; 5. W kierunku nieklasycznego pojmowania przyczynowości: Wola i akty woli. Wola jako problem filozoficzny; Czy naukowa psychologia może zajmować się zjawiskami woli?; 3. Przyczynkowość a zjawiska woli i zjawiska świadomości; 4. Możliwość redukcjonizmu w psychologii procesów poznawczych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7363-214-X
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-925897-4-7
Niegodziwcy, głupcy, złoczyńcy i hipokryci- jak oni mogą na siebie patrzeć?; 1. Dysonans poznawczy- siła napędowa samousprawiedliwienia; 2. Duma i uprzedzenie oraz inne martwe punkty; 3. Pamięć- stronniczy historyk; 4. Dobre intencje, marna nauka- zamknięta pętla diagnozy klinicznej; 5. Prawo i nieporządek; 6. Zabójca miłości- samousprawiedliwienia w małżeństwie; 7. Krzywdy, wojny i konflikty; 8. Odpuścić i przyznać się do błędu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-180-0
Część I: Charakterystyka buntu młodzieńczego. 1. Bunt jako zjawisko społeczne. Kontestacja. 2. Bunt indywidualny - charakterystyka zjawiska. 3. Bunt młodzieńczy jako zjawisko psychologiczne - ujęcie własne. 4. Rola buntu młodzieńczego w kształtowaniu się poczucia tożsamości. Część II: Osobowościowe i temperamentalne uwarunkowania buntu młodzieńczego. 1. Bunt młodzieńczy a Wielka Piątka i temperament. 2. Bunt młodzieńczy a sposób przeżywania siebie w okresie adolescencji. 3. Pozytywne i negatywne aspekty buntu i ich uwarunkowania w świetle badań empirycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-476-9
Cz. I Podstawy teoretyczne przystosowania zawodowego i ich praktyczne wykorzystanie do tworzenia narzędzi badawczych oraz diagnozy. Cz. II Kwestionariusz do Badania Funkcjonowania Zawodowego Kadry Kierowniczej. Cz. III Kwestionariusz Samooceny Charakterologicznej. Cz. IV Kwestionariusz do Badania Orientacji Zawodowej. Cz. V Osobowościowe wyznaczniki efektywności poszukiwania pracy w regionie łódzkim (przegląd, analiza i ocena)
przydatności). Cz.VI Wnioski i rekomendacje
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej / pod red. Maria Kocójowa ; Zeszyt 7[9] 2004)
ISBN: 83-233-1874-3
1. Modele wyszukiwania informacji 2. Koncepcje interfejsu użytkownika 3. Interfejsy dialogowe 4. Modelowanie dialogu wyszukiwawczego 5. Wiedza systemu o użytkowniku jako podstawa prowadzenia dialogu wyszukiwawczego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
(Wymiary Duszy / red. prowadzący Joanna Karpowicz)
ISBN: 978-83-61538-04-2
1.Integracja psychiczna i duchowa: Człowiek i jego godność. Spojrzenie teologa; Sokrates jako egzemplum boskiego szaleńca; Integralna koncepcja rozwoju człowieka w ujęciu Ericha Fromma; Założenia na temat człowieka w NJP - próba interpretacji; Religijność a zdrowie psychiczne; Dualizm i jedność w życiu człowieka. 2. W stronę pedagogiki integralnej: Wychowanie jako wspomaganie prawdziwego człowieczeństwa; Odpowiedzialność moralna i jej wymiar w zawodzie nauczyciela; Świadomość pedagogiczna nauczycieli wczesnej edukacji; Wizja integralna człowieka jako osoby w pedagogice personalistycznej. 3. Integracja niepełnosprawności: Być bardziej człowiekiem? O poszanowanie godności osób niepełnosprawnych; Jakość życia osób niepełnosprawnych; Chrześcijańskie spojrzenie na niepełnosprawność - na przykładzie wspólnot Wiary i Światła oraz Arki; Podmiotowość drogą do człowieczeństwa osób niepełnosprawnych. 4. Procesy twórcze i pełnia człowieczeństwa: Twórczość literacka jako wyraz bycia i stawania się człowiekiem; Człowiek w relacji do starości i śmierci. Rozważania o końcu życia w pismach C.G. Junga i D. Levinsona. 5. Wyzwania cywilizacji: Człowieczeństwo w cyberkulturze; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju potrzebą współczesnego człowieka; ekologiczna wizja świata i człowieka. O związkach ekologii z psychologią; Człowiek w sytuacji utraty pracy; Człowiek wobec problemów infokomputeryzacji; starość, choroba, eutanazja. Rozważania moralne i prawne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-211-4
Część I: Człowiek jako istota racjonalna. Reforma polskiej gospodarki: studium decyzji transgresyjnych. Czy nieracjonalność może być racjonalna? Klasyczne i alternatywne modele wyboru i zachowania w n-osobowych grach ekonomicznych. Spór o racjonalność indywidualnych wyborów. Czy dwa plus dwa to więcej niż cztery? Błąd niedoszacowania. Transgresja polskich menedżerów w warunkach transformacji ustrojowej. O motywacji przedsiębiorczości i jej percepcji wśród przedsiębiorców. Zasoby, zachowania i decyzje alokacyjne. Globalizacja i transgresja. Działania przedsiębiorcze - przejaw przystosowania czy transgresji. Część II: Poznawcze i społeczne aspekty funkcjonowania człowieka. Poznawcza koncepcja nadziei. Nadzieja, czas i heurystyka żagla. Pięćdziesiąt lat minęło... Ewolucja badan nad konfliktem interesów. Jaka psychologia? Jaka praktyka psychologiczna? Jakie kształcenie psychologów? Teoria decyzji w kontekście moralności i prawa. Jak myślą uczeni? Argumentacja dziecięca na przykładzie dyskursu narracyjnego. Intencjonalne i odruchowe mechanizmy percepcji. Biologiczne ryzyko uzależnień - kilka refleksji metodologicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7441-113-9
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-921930-1-6
Cz.I Szanse wychowawcze oraz zagrożenia we współczesnej rodzinie: 1. Współczesne dziecko i obraz jego dzieciństwa - nowe szane wychowawcze oraz zagrożenia, 2. Wspomóc rodzinę w zapewnieniu dobrego wychowania, 3. Problem sieroctwa społecznego w rodzinie dysfunkcyjnej, 4. Rodzina źródłem kapitału ludzkiego, 5. Wychowanie jako proces tworzenia warunków wspomagających dziecko w rozwoju, 6. Rola rodziny w realizowaniu potrzeb dziecka, 7. Znaczenie metody modelowania i zadaniowej w wychowaniu rodzinnym. Cz. II Obraz dziecka i dzieciństwa - historia i współczesność: 1. Dobro dziecka w literaturze pamiętnikarskiej XVII wieku, 2. Edukacja domowa dzieci w polskich rodzinach ziemiańskich w XIX wieku, 3. Relacje ojciec-dziecko i ich znaczenie w procesie wychowania rodzinnego, 4. Rodzice i dziecko - aksjologiczne aspekty obrazu dziecka, 5. Rodzinne uwarunkowania obrazu JA i poczucie własnej wartości dzicka, 6. Tematyka rodzinna w kształceniu zintegrowanym, 7. Doświadczenia emocjonalne i społeczne dziecka w rysunku projekcyjnym rodziny. Cz.III Instytucjie wspierające dzicko i rodzinę: 1. Wsppółdziałanie rodziców ze szkołą na rzecz dobra dzicka na przykładzie szkół STO, 2. Organizacja wczesnej pomocy terapeutycznej dziecku niepełnosprawnemu i jego rodzinie, 3. Literatura dziecięca w terapii lęków u dzieci, 4. Policyjne działania na rzecz ochrony dziecka - program wczesnej profilaktyki zagrożeń "Bezpieczny przedszkolak", 5. Przestępstwo znęcania się w opinii społecznej, 6. Ingerencja sądu rodzinnego w sprawowanie władzy rodzicielskiej, 7. Pomoc społeczne na rzecz dziecka i rodziny, 8. Prawna ochrona rodziny i nieletniego w świetle kodeksu karnego Federacji Rosyjskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
ISBN: 978-83-7318-961-4
1. Wprowadzenie i przegląd problematyki. Część I: Dobro i zło - perspektywy pojęciowe. 2. Psychologia zła z perspektywy sytuacyjnej. 3. Podstawowe potrzeby ludzkie, altruizm i agresja. 4. Cztery korzenie zła. 5. Ewolucja zła. Część II: Krzywdzenie innych: konteksty, przyczyny i konsekwencje. 6. Co zawiera kategoria? 7. Współczesna tendencyjność rasowa. 8. Zło brutalne a ogólny model agresji. 9. Co badania Milgrama nad posłuszeństwem mogą powiedzieć na temat Holocaustu? 10. Konceptualizacja przemocy seksualnej. Część III: Samowiedza a dobre i złe czyny. 11. Dążenie do poczucia własnej wartości. 12. Różne oblicza kłamstwa. 13. Źli ludzie i złe czyny z perspektywy emocji moralnych. Część IV: Jak można być życzliwym. 14. Korzyści i problemy związane z altruizmem wzbudzonym przez empatię. 15. Reakcje pokrewne empatii. 16. Społeczne wsparcie a zachowania wobec innych. 17. Poświęcanie czasu i trudu dla dobra innych. 18. Redukcja wrogości i budowanie współczucia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88193-56-2
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-365-7
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-365-7
Wprowadzenie; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia, 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu, 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again