Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(13)
Autor
Kozak Stanisław
(2)
Mink Joanna
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Baka Łukasz
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Braksal Katarzyna
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
James Richard K
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Karney Janina E
(1)
Kirschner-Liss Kornelia
(1)
Kretschmann Rudolf
(1)
Lange-Schmidt Ingrid
(1)
Leiter Michael P. (1947- )
(1)
Litzke Sven Max
(1)
Maslach Christina (1946- )
(1)
Mańkowska Beata
(1)
Miller Reinhold
(1)
Ogińska Halszka
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Okła Wiesława
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Rabens Elke
(1)
Schaefer Klaus
(1)
Schuh Horst
(1)
Szostak Jacek
(1)
Thal Jurgen
(1)
Tucholska Stanisława (1946- )
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Zitzner Margret
(1)
Złowodzki Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Wypalenie zawodowe
(18)
Praca
(12)
Stres
(8)
Zawód
(7)
Stres zawodowy
(5)
Osobowość
(4)
Nauczyciele
(3)
Prześladowanie w miejscu pracy
(3)
Psychologia pracy
(3)
Humanizacja pracy
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Zapobieganie
(2)
Bhp
(1)
Cierpienie
(1)
Empatia
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kadry
(1)
Kryzys
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Menedżerowie
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nałóg
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Organizacja
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Policjanci
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Pracoholizm
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Rodzina
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samobójstwo
(1)
Samopoznanie
(1)
Stres środowiskowy (psychologia)
(1)
Studenci
(1)
Superwizja
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczucia
(1)
Urazy
(1)
Usługi
(1)
Weterynarze
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wzorzec Zachowań i Przeżyć Związanych z Pracą
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zakładnicy
(1)
Zarządzanie
(1)
Zgwałcenie
(1)
Zmianowość pracy
(1)
Środowisko pracy
(1)
Żałoba
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Determinanty zachowań menedżerów w chronicznym stresie zawodowym / Jacek Szostak. - Warszawa : Difin, 2009. - 223, [1] s. : rys.; tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Psychologiczne i społeczne koncepcje pojęcia zachowań menedżerskich; 2. Osobowość i jej znaczenie dla regulacji zachowania jednostki; 3. Problematyka stresu w ujęciu psychologicznym; 4. Specyfika stresu zawodowego; 5. Zjawisko stresu chronicznego w pracy menedżera w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie nauczycieli, 2. Droga do szkoły, 3. Lekcje, 4. Dyscyplina, 5. Prace administracyjne, 6. Rady pedagogiczne i konfrontacje, 7. Koledzy, 8. Rodzice, 9. Zdrowie psychiczne, 10. Plan czy improwizacja? Zasady pracy w domu, 11. Gabinet do pracy i wyposażenie, 12. Przygotowania do lekcji, 13. Klasówki i sprawdziany, 14. Wycieczki szkolne, 15. Dokształcanie się, 16. Podstawowe zasady gospodarowania czasem, 17. Najważniejsze zasady, 18. Komputer dla progresywnego nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Ergonomia wobec obciążeń pracą umysłową. Cz. I. Teoria, metodologia, normalizacja: Symulacyjne modele mózgu jako droga do poznania tajników umysłu; Nowe czasy – nowe źródła stresu w pracy; Wspomaganie zdolności poznawczych człowieka; Zastosowanie metod neuroobrazowania w badaniach obciążenia umysłowego; Prace normalizacyjne dotyczące obciążenia psychicznego pracą. Cz. II. Obciążenie psychiczne – badania własne: Adaptacja do przewlekłego stresu a modele nieasocjacyjnego uczenia się; Neuroobrazowanie metodą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i subiektywna ocena stanu zmęczenia i senności; Funkcjonowanie uwagi ciągłej w stanie chronicznego deficytu snu – badanie okulograficzne; Obciążenie kontrolera ruchu lotniczego pracą umysłową; Obciążenie kontrolera ruchu lotniczego praca umysłową; Niepewność pracy jako czynnik ryzyka zdrowotnego; Specyfika i konsekwencje mobbingu jako procesu obniżającego efektywność wykonywania pracy zawodowej; Poczucie zagrożenia u osób pracujących w zawodach wysokiego ryzyka. Cz. III. Czas, przestrzeń, środowisko a obciążenie psychiczne: Czas jako czynnik stresy pracy – współczesne wyzwania chronoergonomii; Zdrowie psychiczne w miastach cywilizacji informacyjnej; Natura w architekturze i urbanistyce jako lek na stres środowiskowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka podstawowych stanów emocjonalnych człowieka w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Problematyka empatii i aleksytymii w literaturze przedmiotu; 3. Rodzinna dysfunkcyjna- zachowania rodziców i ich wpływ na dramatyczne i traumatyczne przeżycia emocjonalne dzieci i młodzieży; 4. Środowisko pracy a inteligencja emocjonalna pracowników; 5. Etapy sukcesów zawodowych i porażek emocjonalnych pracowników- od pasji, poprzez pracoholizm do wypalenia zawodowego i utraty zdrowia; 6. Empatia a wypalenie zawodowe w działalności wolontariuszy, pielęgniarek, lekarzy i ratowników medycznych oraz pracowników socjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zjawiska patologiczne w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Osobowość pracownika a jego funkcjonowanie w zakładzie pracy; 3. Pracoholizm- nowe groźne uzależnienie; 4. Wypalenie zawodowe jako skutek długotrwałego stresu zawodowego; 5. Lobbing jako patologia w środowisku pracy; 6. Patologiczne zjawisko analfabetyzmu emocjonalnego jako przeciwieństwo empatii; 7. Zachowania nieasertywne pracowników: agresja, uległość i manipulowanie jako zachowania patologiczne; 8. Patologiczne zjawiska związane z pracą: dyskryminacja, nietolerancja, ateizm, bezrobocie oraz emigracja zarobkowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ty i twoja praca. 2. Jakie są moje relacje z pracą? 3. Przygotowanie planu działania. 4. Rozwiązywanie problemó związanych z obciążeniem pracą. 5. Rozwiązywanie problemów związanych z kontrolą. 6. Rozwiązywanie problemów związanych z nagrodą. 7. Rozwiązywanie problemów związanych ze społecznością. 8. Rozwiązywanie problemów związanych ze sprawiedliwością. 9. Rozwiązywanie problemów związanych z wartościami. 10. Zmiana relacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania : wybrane zagadnienia / Sylwia Przytuła. - Wrocław : Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2008. - 209, [2] s. : fot., rys., tab., wykr. ; 24 cm.
(Skrypty Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu / przewodniczący komitetu red. Andrzej Matysiak)
1. Praktyczne aspekty psychologii zarządzania. 2. Psychologiczne koncepcje osobowości. 3. Profil kwalifikacyjny współczesnego menedżera. 4. Determinanty zachowań ludzi w organizacji. 5. Manipulacje w biznesie i sposoby obrony przed nimi. 6. Ekspresja emocji i manipulowanie nimi. 7. Relacje interpersonalne utrudniające i wspierające wzajemne porozumiewanie się. 8. Teoria stresu psychologicznego i wypalenie zawodowe. 9. Dysfunkcje psychologiczne w zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna pedagogika pracy - problemy interdyscyplinarne, 2. Pracownik w organizacji, 3. Badanie pracy i zawodów, 4. Organizacja czasu pracy, 4. Przedsiębiorczość, 5. Psychologiczne mechanizmy zachowania człowieka w organizacji, 7. Przystosowanie do pracy i dobór zawodowy, 8. Motywacja do pracy, 9. Edukacja dorosłych w organizacji, 10. Sztuka bycia pracownikiem, 11. Style zachowania dorosłych, 12. Autorytet przełożonego, 13. Zjawiska patologiczne we współczesnym przedsiębiorstwie, 14. Pedagogika pracy XXI wieku - koncepcje, badania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 2. Obciążenia w zawodzie nauczycielskim i ich skutki. 3. Co to jest stres? 4. Wyczerpanie dniem szkolnym. 5. Między rodziną, czasem wolnym a przygotowaniami. 6. Jak zmniejszyć odczuwanie stresu w szkole. 7. Zapobieganie stresom w trakcie lekcji. 8. Mentalne przygotowanie do lekcji. 9. Jak się zmienić. 10. Zwalczanie stresu pogodą ducha. 11. Dobre chęci i co potem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Uwarunkowania i następstwa stresu w zawodzie nauczyciela: 1. Koncepcje stresu, 2. Specyfika stresu w pracy nauczyciela, 3. Szkoła jako organizacja. Cz.II Metodologia badań własnych: 4. Cele i problematyka badań, 5. Opis badań. Cz.III Statystyczne analizy wyników: 6. Głowne źródła stersu w zawodzie nauczyciela, 7. Osobowościowe i demograficzne uwarunkowania stresu i jego następstw, 8. Strategiczne radzenia sobie ze stresem w grupie zawodowej nauczycieli, 9. Modyfikatory stresu zawodowego, 10. Następstwa stresu w grupie badanych nauczycieli - różnice typologiczne, 11. Model stresu w zawodzie nauczyciela na podstawie badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Stres w pracy zawodowej, 2. Konwencje stresu zawodowego, 3. Rola zasobów osobistych w radzeniu sobie ze stresem zawodowym, 4. Cel i procedura badań własnych, 5. Stres zawodowy w różnych grupach pracowników, 6. Konsekwencje stresu zawodowego, 7. Zasoby jednostki i strategie radzenie sobie ze stresem, 8. Konsekwencje stresu zawodowego a obciążenia w pracy oraz zasoby i strategie radzenie sobie, 9. Charakterystyka badanych grup pracowników reprezentujących zawody usług społecznych - podsumowanie wyników, 10. Predyktory konsekwencji stresu zawodowego, 11. Zapobieganie negatywnym skutkom stresu zawodowego - zarządzanie stresem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Słowo wstępne: stres ma dwa oblicza, 2. Powstawanie stresu i reakcje stresowe, 3. Konsekwencje stresu, 4. Radzenie sobie ze stresem, 5. Mobbing - ekstremalny stresor społeczny, 6. Syndrom wypalenia zawodowego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od autorki; Wstęp; Rozdział I. Mity i fakty na temat superwizji – na początek 1.1. Superwizja – co to takiego? 1.2. Dla kogo przeznaczona jest superwizja? 1.3. Po co poddawać swą pracę superwizji? 1.4. Co dzieje się podczas superwizji? – słów parę o zjawiskach tam omawianych 1.4.1. Przeniesienie – cóż to takiego i jak je rozpoznać w codziennych relacjach? 1.4.2. Przeciwprzeniesienie – czym się przejawia i kogo dotyczy? 1.5. Jakie warunki uczestnictwa mogą zapewnić powodzenie superwizji? 1.6. Czy superwizja pełni funkcję ochronną wobec wypalenia zawodowego? 1.7. Co lepsze – superwizja czy coaching? 1.8. Czy udział w superwizji własnej pracy wymaga szczególnych przygotowań? Rozdział II. Istota superwizji – pojęcie, rodzaje i obszary zastosowań 2.1. Ewolucja zakresu znaczeniowego pojęcia „superwizja” 2.2. Rodzaje superwizji oraz obszary jej zastosowań Rozdział III. Wsparcie w miejscu pracy jako czynnik ochrony przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia 3.1. Profesjonalne wsparcie w miejscu pracy jako strategia w redukcji stresu i jego konsekwencji 3.2. Zdrowotne skutki stresu 3.3. Wypalenie zawodowe jako konsekwencja chronicznego stresu w miejscu pracy 3.4. Superwizja jako profesjonalna forma wsparcia i ochrony przed wypaleniem zawodowym – przegląd badań Rozdział IV. Superwizja konsultacyjna jako ciągły i pogłębiony proces psychoedukacyjny 4.1. Cele superwizji konsultacyjnej jako formy zapobiegania wypaleniu zawodowemu 4.2. Czym różni się pogłębiona psychoedukacja od zwykłej edukacji? 4.3. Zjawiska i procesy będące przedmiotem pogłębionej analizy superwizyjnej 4.3.1. Przeniesienie – pojęcie, rodzaje, możliwości rozpoznania 4.3.2. Przeciwprzeniesienie – istota, przejawy, źródła pochodzenia 4.4. Przebieg sesji superwizyjnej – czyli czego po kolei można się spodziewać? 4.5. Grupa Balinta jako szczególna forma analitycznej superwizji konsultacyjnej Rozdział V. Prawo polskie wobec ochrony zdrowia osób aktywnych zawodowo 5.1. Prawo polskie wobec superwizji jako formy ochrony zdrowia i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu Rozdział VI. Dobre i złe praktyki superwizyjne – słów parę z doświadczeń superwizora 6.1. Możliwe źródła niepowodzeń superwizji 6.1.1. Nieufność uczestników superwizji – co ją rodzi? 6.1.2. Niechęć pracowników do rozwoju i doskonalenia zawodowego 6.1.3. Przymus uczestnictwa w superwizji 6.1.4. Chaos organizacyjny w firmie 6.1.5. Superwizor jako źródło niepowodzenia superwizji 6.1.6. Incydentalność superwizji 6.2. Czynniki sprzyjające powodzeniu superwizji 6.2.1. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa uczestnikom superwizji 6.2.2. Budowanie zaufania pomiędzy superwizantami i superwizorem 6.2.3. Przestrzeganie zasady dyskrecji – czyli wzajemna lojalność stron 6.2.4. Dojrzałość pracownika i chęć rozwoju osobistego 6.2.5. Dobrowolność uczestnictwa w superwizji 6.3. Przykłady dobrych praktyk – z doświadczeń superwizora Rozdział VII. Kompetentny superwizor – co znaczy trafić w dobre ręce? 7.1. Wiedza i umiejętności, czy coś więcej? Co buduje profesjonalizm superwizora? 7.2. Standardy etyczno-moralne superwizora jako fundament w budowaniu autorytetu 7.3. Superwizor czy coach? – w służbie odpowiedzialności i w trosce o bezpieczeństwo 7.3.1. Dylematy wokół istoty oraz rodzajów coachingu 7.3.2. Wątpliwości w zakresie metod wykorzystywanych przez coachów 7.3.3. Model kompetencji profesjonalnego coacha według ICF 7.3.4. Wątpliwości natury etycznej oraz formalno-prawnej dotyczące coachingu 7.4. Na co warto uważać, decydując się na wybór formy superwizji oraz osoby superwizora? Rozdział VIII. Czy jesteś gotów do poddania swej pracy superwizji? Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 7)
1. Funkcja koherencji w percepcji własnej osoby, 2. Relacje interpersonalne studentów o różnym poziomie inteligencji emocjonalnej, 3. Obraz siebie u osób o różnym poziomie inteligencji emocjonalnej, 4. Obraz siebie u studentów o różnym poziomie aprobaty społecznej, 5. Orientacja życiowa a dyspozycje do zachowań społecznych, 6. Jakość życia i obraz siebie u kobiet po rozwodzie, 7. Osobowościowe uwarunkowania zespołu wypalenia u formatorów, 8. Zespół wypalenia sił u policjantów o różnym poziomie samoakceptacji, 9. Poczucie satysfakcji z pracy a wypalenie sił u lekarzy medycyny weterynaryjnej, 10. Obraz siebie a zespół wypalenia zawodowego nauczycieli szkół średnich, 11. Wartości w rozwoju osoby i w sztuce pomagania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Wypalenie - w perspektywie wielowymiarowej; Wypalenie - w perspektywie egzystencjalnej; W poszukiwaniu teorii - przemyślenia na temat natury i etiologii wypalenia; Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej; Przegląd metod pomiaru wypalenia zawodowego; Polska adaptacja kwestionariusza Maslach Burnout Inventory; Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania; Wypalenie zawodowe wśród lekarzy ogólnych z perspektywy teorii równości; Przejawy, mechanizmy i przyczyny wypalania się pielęgniarek; Ocena skuteczności warsztatu radzenia sobie z wypaleniem dla pielęgniarek;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej