Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(18)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(10)
Autor
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925-2003)
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Horochowik Anna
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Rucińska Monika
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Wajda Augustyn
(1)
Winiarski Ryszard
(1)
Zasuń Anna
(1)
Zechmeister Eugene B
(1)
Zechmeister Jeanne S
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(10)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Psychologia
(10)
Metodologia
(6)
Nauka
(3)
Pedagogika
(3)
Osobowość
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychometria
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Agresywność
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Gry komputerowe
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Język angielski
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Medycyna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki empiryczne -- metodologia
(1)
Nauki o bezpieczeństwie
(1)
Neuropsychologia
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obiektywność
(1)
Odchudzanie
(1)
Organizacja
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedeutologia
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Podmiotowość
(1)
Policjanci
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawa dziecka
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Rak piersi
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
System obronny państwa
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Turystyka
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Umysł
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zwłoka (psychologia)
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(6)
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Sukcesu)
Jak biegle komunikować się w angielskim języku biznesowym? Książka ta nie tylko uczy Cię, jak sobie radzić w sytuacjach biznesowych językowo- ona także udzieli Ci wielu porad natury psychologicznej i praktycznej. Dowiesz się między innymi jak: rozmawiać przez telefon; zdobyć zaufanie i sympatię w pracy; przygotować udana prezentacje; przeprowadzić biznesowe spotkania i skutecznie negocjować; radzić sobie ze stresem w pracy; czytać liczby, działania matematyczne i interpretować statystyki; napisać CV i list motywacyjny; pisać wiele innych PiS biznesowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Wzrok a poznanie obiektywne; Kłopoty z „subiektywnością” i z „obiektywnością”; Fakty psychologiczne; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Narodziny polskiej refleksji psychologicznej; 2. Zapowiedź psychologii jako odrębnej nauki empirycznej; 3. Pierwsze projekty uprawiania psychologii naukowej oraz początki naturalizacji umysłu; 4. Pierwsze ośrodki psychologii naukowej; 5. Rozkwit psychologii w murach uniwersyteckich; 6. Psychologia wykracza poza uniwersytety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W e-booku "Inteligencja emocjonalna. Jak zrozumieć emocji ludzi wokoło?" znajdziesz wyczerpujące informacje na temat inteligencji emocjonalnej (EQ). Dlaczego ten temat jest tak ważny? Ponieważ emocje są zawsze w Tobie! Towarzyszą Ci wszędzie, w każdym momencie coś odczuwasz. To emocje odpowiedzialne są za Twoją reakcję na dany temat, łączą lub dzielą Cię z ludźmi. I właśnie tym jest inteligencja emocjonalna; to rozpoznanie, zrozumienie i zarządzanie emocjami swoimi i ludzi wokoło. E-book "Inteligencja emocjonalna" zawiera 5 rozbudowanych rozdziałów, 15 ćwiczeń, sumując 10 podstawowych zagadnień. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki. Możliwa nawet forma edukacyjnej rozrywki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. nowe. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - XIX, [1], 524, [2] s. : il. ; 29 cm.
Zawiera: I. Natura procesu badawczego w psychologii: 1. Psychologia jest nauka empiryczną - zagadnienia wprowadzające, 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi - odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja, 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze, 4. Struktura procesu badawczego w psychologii., II. Uwarunkowania procesu badawczego: 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego - psychologia a praktyka społeczna, 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego, 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych. III. W stronę metod statystycznych: 8. Próba - wybrane zagadnienia, 9. Miary siły związku między zmiennymi - wybrane zagadnienia, 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES - wybrane zagadnienia, IV. Modele sprawdzania hipotez: 11. Model eksperymentalny (E ), 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego - nieeksperymentalny model ex post facto (EPF), 13. Model korelacyjny - model wielokrotnej regresji liniowej (MLR). V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia: 14. Rzetelność - błąd standardowy - moc dyskryminacyjna pozycji testowych, 15. Ustalanie trafności testu, 16. Standaryzacja - obiektywność - normalizacja, 17. Analiza profilów psychometrycznych - porównania intraindywidualne i interidywiduale, 18. Problemy adaptacji kulturowej testów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 4. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 684 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Wprowadzenie: dlaczego metodologia?: Różne rozumienia metodologii; Dwa cele nauczania metodologii; Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych. Cz.I Natura procesu badawczego w psychologii: Struktura procesu badawczego w psychologii; Zewnętrzne determinanty procesu badawczego w psychologii- psychologia a praktyka społeczna; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (I)- wpływ świadomości metodologicznej na rezultaty procesu badawczego; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (II)- badania psychologiczne jako interakcja- "badacz-osoba badana"; Etyczne problemy psychologii (I)- miedzy kodeksem etycznym a laboratorium; Etyczne problemy psychologii (II)- między kodeksem etycznym a praktyką społeczną. Cz.II Zmienne - Problemy - Hipotezy: Zmienne i ich operacjonalizacja; Problemy badawcze i hipotezy badawcze. Cz.III W stronę metod statystycznych: Próba; Miary siły związku między zmiennymi- wybrane zagadnienia; Testy istotności różnic- wybrane zagadnienia. Cz.IV Modele sprawdzania hipotez: Modele eksperymentalne (E); Modele wielokrotnej regresji (MR); Model ex post facto (EPF). Cz.V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych: Rzetelność i błąd standardowy pomiaru; Moc dyskryminacyjna pozycji testowych; Trafność; Standaryzacja- obiektywność normalizacja; Analiza profilów psychometrycznych- porównania intraindywidualne i interindywidualne; Problemy adaptacji kulturowej testów; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Zagadnienia ogólne: 1. Wprowadzenie, 2. Etyka badań psychologicznych, Cz.II: 3. Obserwacja, 4. Badania korelacyjne, 5. Nieinwazyjne pomiary zachowania, Cz.III Metody eksperymentalne: 6. Plany grup niezależnych, 7. Plany z powtarzanymi pomiarami, 8. Złożone plany eksperymentalne, Cz.IV Badania stosowane: 9. Plany badań pojedynczych przypadków, 10. Plany quasi-eksperymentalne oraz ocena programów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mit Junga / Anna Zasuń. - Kraków : Zakład Wydawniczy NOMOS, 2013. - 406, [1] s. ; 24 cm.
Wprowadzenie; Część I. Wspomnienia i biografie: 1. Autobiografia czy automitologia? 2. Biografie; 3. Autobiograficzność Wspomnień. Część II. Psyche – pathos – logos: 1. „Co mnie spotyka, pochodzi od Bogów”; 2. Portret; 3. 1913-1916; 4. 1916. Trzy wieczory. Część III. Hermeneutyka Septem Sermones ad Mortous: 1. Język Kazań i kwestia tytułu; 2. Septem Sermones ad Mortuos. Zakończenie; Bibliografia; Indeks osób, imion, figur; Summary: Jung’s Myth.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Rozdział 1. Wprowadzenie metodologiczne w tematykę pracy: Założenia badawcze; Cele naukowe pracy; Problemy szczegółowe; Pytania badawcze. Rozdział 2. Trójkąt bezpieczeństwa i romb (kultury) bezpieczeństwa: Podmiotowość. Pojęcie „podmiot bezpieczeństwa”; Wyzwania, szanse, ryzyka, zagrożenia i interesy podmiotu bezpieczeństwa; Zagrożenie - kluczowa kategoria problematyki bezpieczeństwa; Typologia zagrożeń bezpieczeństwa; Środowisko bezpieczeństwa podmiotu. Sytuacja trudna. Kulturowa teoria ryzyk; Sytuacja oraz sytuacja trudna podmiotu bezpieczeństwa; Świadomość wzrostu współczesnych zagrożeń; Kulturowa teoria ryzyka; Trzy ujęcia bezpieczeństwa: ontologiczne, epistemologiczne i aksjologiczne; Ontologiczne podejście do bezpieczeństwa; Epistemologiczne podejście do bezpieczeństwa; Aksjologiczne ujęcie problematyki bezpieczeństwa; Sens życia - czynnik kierujący nas ku pierwszemu strumieniowi kultury bezpieczeństwa; Instytucje; Walka; Sztuka walki; Nauka i funkcje teorii bezpieczeństwa. Rozdział 3. Pojęcia bezpieczeństwa i kultury bezpieczeństwa na tle nauk społecznych. Literatura przedmiotu: Przekaz społeczno-kulturowy; Kultura czego, czyja kultura?; Kultura i cywilizacja; Definicja ogólna - kultura bezpieczeństwa; Literatura przedmiotu i jej twórcy. Rozdział 4. Kultura bezpieczeństwa jako narzędzie badawcze oraz jako zjawisko społeczne: Kultura jest ważna; Wpływ społeczny i kapitał społeczny. Rozdział 5. Podstawy socjologii grup dyspozycyjnych społeczeństwa. Jednostki specjalne: Grupy społeczne; Społeczeństwo. Różne ujęcia badawcze; Więzy społeczne (więź społeczna). Grupy społeczne. Społeczeństwo; Grupy dyspozycyjne - koncepcja Jana Maciejewskiego; Oddziały specjalne. Rozdział 6. Idealizm, realizm i konstruktywistyczny przełom w ewolucji kultury bezpieczeństwa: Tożsamość nauk o bezpieczeństwie elementem kultury bezpieczeństwa narodowego; Realistyczny nurt kultury bezpieczeństwa narodowego; Złoty wiek security studies; Realizm tradycyjny; Neorealizm; Defensywny realizm strukturalny; Ofensywny realizm strukturalny; Realizm wzrostów i upadków; Idealistyczny (liberalny) nurt kultury bezpieczeństwa narodowego; Liberalizm; Koncepcja demokratycznego pokoju; Neoliberalizm instytucjonalny; Inne koncepcje security studies, jak na przykład teoria gier; Konstruktywizm a „kopernikański” przełom w security studies; Konstruktywizm - geneza koncepcji, Rozdział 7. Transdyscyplinarność i pokrewieństwo nauk o bezpieczeństwie i nauk o obronności. Od idei Mariana Cieślarczyka o myśli Waldemara Kitlera: Wymiar formalny nauk o bezpieczeństwie i nauk o obronności; Praktyczne aspekty obrony i bezpieczeństwa państwa narodowego z perspektywy badawczej nauk o bezpieczeństwie oraz w ujęciu nauk o obronności; Czy nauki o bezpieczeństwie i nauki o obronności mają charakter transdyscyplinarny?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace metodologiczne / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
1. Charakterystyczne cechy nauki: Pojęcie nauki; Zasady poznania naukowego; Cele nauki; Funkcje nauki; Zadania nauki; Twierdzenia nauki; Czynności poznania naukowego; Terminologia nauki; Dziedziny poznania naukowego; Społeczny charakter poznania naukowego; Dynamika w rozwoju nauki i badań; Kryteria wyodrębniania nowych dyscyplin nauki; Twórcza osobowość uczonego; 2. Twórczy rozwój człowieka: Warunki rozwoju twórczego; Dziedziny rozwoju twórczego; Proces rozwoju twórczego; Wyniki rozwoju twórczego; Etapy powstawania dzieł twórczych; Poziomy rozwoju twórczego; Powodzenie i niepowodzenie w rozwoju twórczym; Metody stymulacji rozwoju twórczego; Metody poznawania wyników rozwoju twórczego; Refleksje ogólne i wnioski praktyczne; 3. Postępowania badawcze (poznawcze): Istota badania naukowego; Terminologia metodologiczna; Pojęcia metodologii badań naukowych; Strategia naukowego działania według prof. dr hab. Józefa Verle; Postępowanie badawcze według prof. dr hab. Heliodora Muszyńskiego; Myślenie i działanie techniczne według prof. dr hab. Tadeusza Nowackiego; Etapy realizacji badań naukowych według prof. dr hab. Kazimierza Czarneckiego; Graficzno-opisowe etapy postępowania badawczego według dr Erwina Gondzika; Temat jako podstawa metodologiczna badań według prof. dr hab. Stefana Kunowskiego; 4. Refleksje ogólne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp – Jak korzystać z tej książki? Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki: Neuropedagogika, czyli co?; Teoretyczne podstawy badań pedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education). Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego. Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci: Z historii neuromitów; Teoria inteligencji wielorakich; Teoria stylów uczenia się; Kinezjologia edukacyjna; Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu; Okresy krytyczne w rozwoju i mit 3 lat; Wielozadaniowość. Rozdział 4. Neuro fakty w nauczaniu: Neurofakt, czyli co?; Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli; Mózg filtruje informacje – kluczem do sukcesu jest motywacja; Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję; Płeć ma znaczenie – o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn; Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia; Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością. Zamiast podsumowania. Spis rysunków i tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badań pedagogicznych. Pedagogika porównawcza. Dydaktyka szkolna. Psychologia kształcenia. Pedeutologia. Socjologia edukacji. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 12)
Zawiera: Cz. I Prekursorzy psychologii naukowej w Polsce: Elementy myśli psychologicznej w polskiej literaturze publicystycznej i naukowej; Metody inspiracji w ujęciu Józefa Kalasantego Szaniawskiego; Problemy psychofizjologii i psychologii rozwojowej w dziełach Jędrzeja Śniadeckiego; Przedmiot i zagadnienia psychologii ogólnej w ujęciu Jana Śniadeckiego; Rozważania z zakresu psychologii porównawczej, psychologii intelektu i osobowości w pracach Michała Wiszniewskiego. Cz. II Pionierzy psychologii naukowej w Polsce: Nowe metody i nowe problemy w psychologii jako przedmiot rozważań Juliana Ochorowicza; Badania w zakresie psychlogii pedagogicznej w środowisku warszawskim i lwowskim; Problemy psychologii ogólnej w świetle pierwszych badań naukowych w Polsce. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy nauki o zarządzaniu organizacjami / Augustyn Wajda. - Warszawa : Difin, 2003. - 288 s. : tab. ; 23 cm.
R.1 Powstanie i rozwój nauki o organizacji i zarządzaniu: 1. Prekursorzy nauki o organizacji i zarządzaniu; 2. Uwarunkowania powstania nauki i organizacji i zarządzaniu; 3. Szkoły (kierunki) organizacji i zarządzania: Szkoła klasyczna, Szkoła behawioralna, Szkoła ilościowa; 4. Przyszłościowe kierunki rozwoju teorii organizacji i zarządzania. R.2 Kierowanie i kierownicy w organizacji; R.3 Style kierowania organizacjami. R.4 Doskonalenie kadry kierowniczej w usprawnianiu zarządzania. R.5 Kierowanie potencjałem społecznym w organizacjach: 1. Polityka personalna w organizacji; 2. Przebieg procesu personalnego w organizacji; 3. Rekrutacja nabór, selekcja i dobór pracowników; 4. Wprowadzenie (adaptacja) pracownika do pracy; 5. Szkolenie i doskonalenie zawodowe pracowników; 6. System ocen pracowniczych; 7. Metody i techniki ocen pracowników. R.6 Grupy
społeczne w procesie zarządzania : 1.Grupa społecznadefinicje i istota; 2.Cele grupy w organiazcji; 3.Ce chy grupy; 4.Rodzaje grupy. R.7 Procesy i mechanizmy motywowania do pracy; R.8 Problemy komunikacji i infor macji w organizacji. R.9 Kultura organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (21) 2002)
Nieregularnie
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia nauki / Józef Pieter. - Warszawa : Wiedza Powszechna , 1971. - 159, [1] s. ; 17 cm.
(Omega : biblioteka wiedzy współczesnej ; 191)
Zawiera: Wstęp: Przedmiot i rozwój psychologii nauki; Kryteria ważności problemów psychologii nauki; Przegląd pilnych problemów psychologii nauki. 1.Osobowościowe uzależnienia pracy naukowej: Przygotowanie do pracy naukowej; Przygotowanie do rozpoczęcia kariery naukowej Przygotowanie do samodzielności; Rola inteligencji ogólnej w działalności naukowej; Krytycyzm pracowników nauki; Pomysłowość w pracy naukowej; ”Pułap” bystrego myślenia i stopnie trudności problemów naukowych; Zdolność do analizy i do syntezy; Talenty naukowe; Fantazja i niepokój twórczy; Moralne warunki twórczości naukowej; Tryb życia pracownika naukowego; Powodzenie i frustracje; Witalność i zdrowie pracowników nauki; Psychiczne zdrowie ludzi nauki; Uzależnienie działalności naukowej od typu osobowości; Introwersja a ekstrawersja; Introwersja i ekstrawersja intelektualistów; Rodzaj aktywności naukowej jako czynnik uzależniający postawę wobec rzeczywistości. 2.Psychologia pracy naukowej: Ogólny sens psychologii pracy naukowej; Problematyka psychologii pracy naukowej; Wybór kierunku działalności naukowo-badawczej; Wybór, przyjęcie i uzasadnienie tematu pracy naukowej; „Ustawienie” problemu naukowego; Stosunek pracowników naukowych do tradycji i do piśmiennictwa; Sposoby zapoznawania się z literaturą przedmiotu i korzystania z niej; Postawa pracowników naukowych wobec tradycji naukowej; Dobór metod roboczych; Przeprowadzanie właściwych badan naukowych; Postawy wobec problemu „kończenia badań”; Opracowywanie materiału naukowego; Psychologiczne problemy pisarstwa naukowego; Psychologiczne problemy samooceny pracy naukowej. 3.Stosunki międzyludzkie w pracy naukowej: Socjopsychologiczny aspekt nauki; socjologia a społeczna psychologia nauki; Socjopsychologiczna problematyka pracy w małym zakładzie naukowym; Pozazakładowe stosunki między uczonymi; Problemy wspólne i specjalne; Atmosfera intelektualna i moralna w zakładzie naukowym; Osobowość kierownika zakładu naukowego; Antagonizmy i konflikty w zakładzie naukowym; Pozainstytucjonalne stosunki między naukowcami. 4.Metody psychologii nauki: Ogólna charakterystyka sytuacji; Metody testowe; Fragment testu opinii i wiadomości na temat składników pracy naukowej; Metody obserwacyjne; Możliwości eksperymentowania w spychologii nauki; Pamiętniki, autobiografie; Sposoby korzystania z materiału pamiętnikarskiego; Pamiętniki „wywołane”’ Interpretacja psychologiczna publikacji naukowych; Ankiety i wywiady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Maria Lewicka : Dyskusja wokół tekstu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [Discussion around the paper “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists” by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna], s. 289–294; Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna : O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych [On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists], s. 295–308; Hanna Brycz : O prowokacji, czystości i uczonych [On provocation, purity and scientists], s. 309–312; Szymon Chrząstowski : O dialogu (a raczej jego braku) między psychologami akademickimi i psychoterapeutami [On the dialogue (or its lack) between psychotherapists and academic psychologists], s. 313–317; Maciej Dymkowski : W sprawie teoretycznego zaplecza psychoterapii [On the theoretical basis of psychotherapy], s. 318–320; Tadeusz Gałkowski : O strategiach wobec psychobiznesu [Strategies concerning psycho-business], s. 321–325; Janusz Grzelak : Czy krzywe prostuje krzywe? [Do curves straighten curves?], s. 326–328; Grzegorz Gustaw, Krzysztof Brocławik : Homeopatia Witkowskiego [Yet another hoax], s. 329–335; Maciej Haman : Racjonalne powody akceptacji koncepcji pseudonaukowych: dążenie do prostoty,społeczny podział pracy w nauce i fałszywe dychotomie pojęciowe [Rational reasons for acceptance of pseudoscientific theories: Need for simplicity,division of labor in science, and false conceptual dichotomies], s. 336–340; Jarosław Klebaniuk : Nie warto, panie Witkowski, czyli dlaczego trudno walczyć z pseudonauką [It is useless, Mr Witkowski – or why is it so difficult to fight pseudo-science?], s. 341–345; Wojciech Kulesza : O paranaukowym paradowodzie na paranaukowość nauki, czyli o prowokacji dziennikarskiej,ale nie naukowej [On the quasi-scientific quasi-proof of the quasi-scientific character of science or on the journalist but not scientific provocation], s. 345–348; Wiesław Łukaszewski : Kto kogo? Komentarz do artykułu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [By who to whom? Commentary on the article by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna: “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists”], s. 349–352; Krzysztof Mudyń : Miejsce nauki i psychologii w kulturze zdominowanej ideologią wolnego rynku [The place of science and of psychology in a culture dominated by the ideology of a free market],s. 353–361; Michał Parzuchowski : O nieskuteczności prowokowania nieufności [On the ineffectiveness of provoking distrust], s. 362–365; Paweł Smółka : Jak psychologowie akademiccy mogą przeciwdziałać szerzeniu się „szamańskich praktyk” na rynku usług psychologicznych? [How can academic psychologists counteract the dissemination of malpractices on the market of psychological services?], s. 366–369; Maciej Świeży : Czy „naukowe” oznacza „skuteczne”? [Does “scientific” mean “effective”], s. 370–371; Tomasz Witkowski , Paweł Fortuna: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? [If everything is alright why is everything so wrong?], s. 372–382.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Testy psychologiczne : teoria i praktyka / Elżbieta Hornowska. - Wyd. 4 [dodruk]. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 259, [1] s. : rys., tab. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 6)
1. Podstawowe problemy psychometrii: Wnioskowanie psychometryczne; Klasyczna teoria testów jako podstawa wnioskowania o rzetelności testu; Trafność, czyli określenie obszaru zastosowania testu; Normy, czyli nadawanie znaczenia wynikom testowym; Konstruowanie testu- podstawowe procedury; Społeczny kontekst stosowania testów psychologicznych; 2. Krótki przewodnik, czyli jak samemu zbudować test
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka w naukach humanistycznych / red. nauk. Ryszard Winiarski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 177, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Turystyka jako zjawisko humanistyczne. 1. Filozofia turystyki; 2. Historia turystyki; 3. Antropologia turystyki; 4. Socjologia turystyki; 5. Psychologia turystyki; 6. Pedagogika turystyki; 7. Teologia turystyki ; 8. Semiotyka turystyki; 9. Metodologia badań w turystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej