Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(34)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(34)
E-booki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(21)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(22)
Autor
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Chymkowski Roman
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Kamińska Janina
(2)
Saciuk Robert (1940-2019)
(2)
Stachowski Ryszard
(2)
Andruszko Robert
(1)
Baran Bogdan
(1)
Bartołd Robert
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Bühler Charlotte (1893-1974)
(1)
Chyrowicz Barbara
(1)
Cichy Edward
(1)
Cioran Émile M
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Droit Roger-Pol
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Dybel Paweł
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gozdór Grzegorz
(1)
Jarosz Józef
(1)
Kowalska Magdalena
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kozielecki Józef
(1)
Kołakowski Andrzej
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota
(1)
Kuziak Michał
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kędzierska Hanna
(1)
Michels Nancy
(1)
Mizielińska Joanna
(1)
Mudyń Krzysztof
(1)
Nijakowski Lech M
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pawlak Nina (1950- )
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Poznaniak Wojciech
(1)
Rembierz Marek (1968- )
(1)
Romanowska-Łakomy Halina (1950- )
(1)
Saciuk Robert
(1)
Schultz Duane P
(1)
Schultz Sydney Ellen
(1)
Sowa Janek
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Szelągowska Grażyna
(1)
Termińska Katarzyna
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Wilkosz Maciej
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wojtkowiak Jerzy
(1)
Zaleski Zbigniew
(1)
Zirk-Sadowski Marek
(1)
Łukowski Piotr
(1)
Świtka Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(6)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia
(9)
Filozofia
(8)
Psychoanaliza
(6)
Antropologia filozoficzna
(4)
Etyka
(3)
Osobowość
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Uczucia
(3)
Wartość
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Etyka społeczna
(2)
Feminizm
(2)
Jakość życia
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Optymizm
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika
(2)
Postawy
(2)
Psychoterapia
(2)
Płeć
(2)
Rodzina
(2)
Stres
(2)
Teoria poznania
(2)
Twórczość
(2)
Umysł
(2)
Wychowanie
(2)
Aborcja
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezradność
(1)
Choroby
(1)
Człowieczeństwo
(1)
Depresja połogowa
(1)
Duchowość buddyjska
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Empatia
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka seksualna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fenomenologia
(1)
Filozofia dialogu
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Fromm, Erich (1900-1980)
(1)
Hedonizm
(1)
Historia psychologii
(1)
Informacja
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język
(1)
Językoznawstwo
(1)
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
(1)
Kobieta
(1)
Kultura
(1)
Logika
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Medytacja
(1)
Mindfulness
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości (socjol.)
(1)
Motywacja
(1)
Nadzieja
(1)
Nęcka, Edward (1953- )
(1)
Obiektywność
(1)
Poronienie
(1)
Postmodernizm
(1)
Poznanie
(1)
Pracoholizm
(1)
Protestantyzm
(1)
Przestępstwo
(1)
Przeznaczenie
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Samobójstwo
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Sens życia
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia pracy
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Sowa, Jan (1976- )
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Strukturalizm
(1)
Syndrom poaborcyjny
(1)
Szczęście
(1)
Tenzin Gjaco (Dalajlama XIV ; 1935- )
(1)
Terroryzm
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Wczucie (filozofia)
(1)
Wola
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Wyuczona bezradność
(1)
Wzór osobowy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Esej
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(11)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Dlaczego kobiety decydują się na aborcję?; R.2 Wpływ aborcji na emocje kobiety; R.3 Żal; R.4 Wypieranie się; R.5 Poczucie winy i gniew; R.6 Negocjonowanie, depresja i osamotnienie, strach; R.7 Przebaczenie; R.8 Przebaczyć sobie; R.9 Przebaczono mi, co dalej?; R.10 Wpływ aborcji na ojców i dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. W poszukiwaniu definicji szczęścia; Pojęcie szczęścia w kulturze starożytnej Grecji; Szczęście po indyjsku; Szczęście jako życie w harmonii ze wspólnotą. Koncepcja szczęścia wśród wybranych ludów sudańskich; O potrzebie komunikacji udanej; Pojęcie szczęścia w neuropsychologii procesu; Część II. Leksykony szczęścia; Pragnienie szczęścia w Rygwedzie. Pojęcie kama; W poszukiwaniu miary szczęścia. Zdrowie/spokój/szczęście czyli lafiya w języku i kulturze Hausa; Szczęście po szwedzku – leksem lycka w języku szwedzkim; O szczęściu w przysłowiach rosyjskich; Saudade, czyli portugalska tęsknota za czymś, co być mogło, a nie było; Krótki błogostan między głodem a przesytem. Kulinarna metafora szczęścia w powiedzeniach angielskich i polskich; Serce w języku polskim i moyo w suahili w metaforach wyrażających emocje; Część III. Krainy szczęśliwości; Beatitudo coelestis. Szczęście po śmierci w polskiej eschatologicznej literaturze dawnej; Koncepcja szczęśliwego społeczeństwa w pismach Andrzeja Frycza Modrzewskiego; „Miejsca szczęśliwe” w wybranych intermediach staropolskich; Koncepcje szczęścia w staropolskich adaptacjach Horacjuszowej epody Beatus ille qui procul negotiis; Część IV. Kulturowe wyznaczniki szczęścia; O radości nie z serca, lecz z konwencji (grzecznościowej); Happy, happy people, czyli o gramatyce komunikacyjnej skryptów kulturowo-językowych współczesnego Europejczyka; Koncepcja szczęścia w egipskich serialach telewizyjnych; Kulturowe wyznaczniki szczęścia w angielskiej korespondencji prywatnej XVI-XVIII wieku; Część V. Semiotyka szczęścia; Paradoks szczęścia w nieszczęśliwej miłości beduińskiej w poezji arabskiej końca VII wieku; Miłosna Arkadia w japońskiej kulturze i literaturze dworskiej; Rola stroju kobiecego w angielskiej barokowej poezji miłosnej i erotycznej; Muzyka w kulturze perskiej jako „szczęście i radość” duszy; W krainie łagodności. Obraz szczęścia w poezji Salomei Kapuścińskiej; Część VI. Szczęście w społeczeństwie medialnym; Generacja golfa pokoleniem szczęśliwym? Kulturowe wyznaczniki szczęścia i ich odzwierciedlenie we współczesnym języku niemieckim; Szczęście i przyjemność w Internecie. Nowe perspektywy badawcze; Glück/szczęście w dubbingu. Implikacje fonetycznego parametru inwariantu w translacji aktów audiowizualnych; Stosowanie technik autoprezentacyjnych a poczucie szczęścia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2374)
Bezradność w ujęciu socjo- i psychopedagogicznym: Socjopedagogiczne konteksty wyuczonej bezradności. Bezradność w ujęciu socjologii i psychologii. Kwestia społecznego konstruowania bezradności. Zagadnienia bezradności społecznej a polityka rozwoju rynku lokalnego. Wyuczona bezradność - przegląd koncepcji. Psychologiczne uwarunkowania poczucia bezradności. Bezradność ofiary przemocy wewnątrzrodzinnej. Wprowadzenie do problematyki. Odczuwanie bezradności przez kandytaów na nauczycieli - kilka refleksji z badań. Bezradność w życiu osoby niepełnosprawnej: Bezradność osoby niepełnosprawnej na tle przestrzeni życiowej. Użyteczność kategorii pojęciowej sytuacji w badaniu bezradności osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Sytuacja osób niepełnosprawnych i ich funkcjonowanie - na przykładzie wybranej grupy. Bezradność rodziców dziecka niepełnosprawnego. Symptomy wyuczonej bezradności u osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie nawyków jako terapia bezradności głęboko upośledzonych umysłowo. Bezradność w refleksji filozoficznej i etycznej: Wyuczona bezradność moralna Polaków. Bezradność moralności. bezradność współczesnego stoika. Tylko dwie uwagi. Bezradność człowieka w kontekście "mocy" i "niemocy" człowieka jako podmiotu. Ludzka moc w kontekście restauracji zdewastowanej przyrody. Bezradność jako problem w nauczaniu filozofii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Zawiera: Cz. A. Podstawowe zjawiska w biegu ludzkiego życia. R. I Bieg życia w aspekcie zachowań i danych obiektywnych: Ogólna biologiczna krzywa życia; Biograficzny schemat biegu życia; Dane statystyczne o wzroście i regresie; Witalność jako podstawa życia; Witalność i doświadczenie; Produkcja. R. II Bieg życia w aspekcie przeżyć i danych subiektywnych: Dane obiektywne i subiektywne; Intencjonalność; Byt a przeznaczenie; Potrzeba, zadanie i przeznaczenie; Treści przeznaczenia; Swobodna przestrzeń przeznaczenia; Przeżywanie przeznaczenia; Kwalifikacja przeznaczenia; Zmiana dominanty; Intelektualizacja witalności; Witalność w sferze intelektualnej; Specyfikacja. R. III Bieg życia w aspekcie dzieła lub rezultatu: Specyfikacja dzieła; Zaangażowanie i szansa; Powodzenie życiowe; Zaspokojenie i spełnienie; Spełnienie. R. IV Zagadnienie faz: Opis faz w aspekcie biologicznym, behawiorystycznym, przeżycia i dzieła; Fazy przeżyć; Statystyka dzieła; Fazy dokonań; Zagadnienie szczytowego punktu życia. Cz. B. Struktury biegu życia. R. V Podstawowe struktury biegu życia: Generalne i typologiczne aspekty w strukturze biegu życia; Struktura normalna; Wczesna i późna kulminacja; Życie krótkie; Dominancja dzieła nad życiem; Równowaga życia i dzieła; Dominancja życia nad dziełem; Ułomne struktury biegu życia. R. VI Ogólna i szczegółowa struktura biegu życia: Dzieciństwo i młodość a bieg życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Temperament empirtka, 2. Inteligentne molekuły, 3. Naturalizm i transcedencja, 4. Twórcza zupa, 5. Psychologia i jej ograniczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wymiary Duszy / red. prowadzący Joanna Karpowicz)
1.Integracja psychiczna i duchowa: Człowiek i jego godność. Spojrzenie teologa; Sokrates jako egzemplum boskiego szaleńca; Integralna koncepcja rozwoju człowieka w ujęciu Ericha Fromma; Założenia na temat człowieka w NJP - próba interpretacji; Religijność a zdrowie psychiczne; Dualizm i jedność w życiu człowieka. 2. W stronę pedagogiki integralnej: Wychowanie jako wspomaganie prawdziwego człowieczeństwa; Odpowiedzialność moralna i jej wymiar w zawodzie nauczyciela; Świadomość pedagogiczna nauczycieli wczesnej edukacji; Wizja integralna człowieka jako osoby w pedagogice personalistycznej. 3. Integracja niepełnosprawności: Być bardziej człowiekiem? O poszanowanie godności osób niepełnosprawnych; Jakość życia osób niepełnosprawnych; Chrześcijańskie spojrzenie na niepełnosprawność - na przykładzie wspólnot Wiary i Światła oraz Arki; Podmiotowość drogą do człowieczeństwa osób niepełnosprawnych. 4. Procesy twórcze i pełnia człowieczeństwa: Twórczość literacka jako wyraz bycia i stawania się człowiekiem; Człowiek w relacji do starości i śmierci. Rozważania o końcu życia w pismach C.G. Junga i D. Levinsona. 5. Wyzwania cywilizacji: Człowieczeństwo w cyberkulturze; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju potrzebą współczesnego człowieka; ekologiczna wizja świata i człowieka. O związkach ekologii z psychologią; Człowiek w sytuacji utraty pracy; Człowiek wobec problemów infokomputeryzacji; starość, choroba, eutanazja. Rozważania moralne i prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Wzrok a poznanie obiektywne; Kłopoty z „subiektywnością” i z „obiektywnością”; Fakty psychologiczne; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Etyka ogólna - Etyka zawodowa: 1. Etyka jako filozoficzny namysł nad moralnością, 2. Etyka stosowana: teoria w praktyce, 3. Etyka psychologiczna: jeszcze jedna etyka?, 4. "Etyczna wrażliwość" psychologii i psychologów, 5. Podstawowe zasady, które powinny być respektowane przez psychologa. Cz.II Psycholog jako badacz i nauczyciel akademicki: 6. Etyczne aspekty ingerowania w psychikę i mózg pacjenta (z punktu widzenia bioetyki), 7. Psycholog wobec osób uczestniczących w badaniach psychologicznych - między poprawnością metodologiczną a poprawnością etyczną, 8. Psycholog (jako badacz) wobec członków społeczności naukowej, 9. Jak nauczyć etyki zawodowej na studiach psychologicznych. Cz.III Psycholog jako diagnosta: 10. Podstawowe zasady etycznego prowadzenia diagnozy, 11. Dokumentacja psychologiczna, 12. Stosowanie testów psychologicznych w badaniach diagnostycznych, 13. Formułowanie orzeczeń i opinii psychologicznych, Cz.IV Psycholog jako specjalista udzielający pomocy psychologicznej: 14. Udzielanie pomocy psychologicznej, 15. Etyka opieki wobec osób ciężko chorych i umierających. Cz.V Psycholog jako ekspert: 16. Psycholog w środkach masowego przekazu, 17. Etyka biznesu, 18. Obowiązki i dylematy etyczne psychologa sądowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Martin Buber - O Ja i Ty; Franz Rosenzweig - Nowe myślenie. Kilka uwag ex post do Gwiazdy Zbawienia; Ferdinard Ebner - Fragmenty pneumatologiczne; Eugen Rosenstock-Huessy - Gramatyka duszy; Eberhard Grisebach - Doświadczenie i spotkanie; Karl Barth - Podstawowa forma człowieczeństwa; Adolf Reinach - O aktach społecznych; Ludwig Binswanger - Współbycie Mnie i Ciebie; Emanuel Levinas - Ślad innego; Jean-Luc Marion - Intencjonalność miłości; Michael Theunissen - Transcendentalny projekt ontologii społecznej a filozofia dialogu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 4)
Dwudzielna psychologia Wilhelma Wunduta. Psychologia uniezależnia sie od filozofii, Reakcja na psychologię Wundta: szkoła wurzburska, psychologia ataków i psychologia postaci, Funkcjonalizm: psychologia ręczy za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce, Psychologia behawiorysty- czna: chwilowy rozbrat psychologii z filozofią, Neobeh awioryzm: psychologia brata się z filozofią, Psychoanaliza: problematyczna nieśwaidoma śwaidomość, Psychologia humanistyczna: nauka czy filozofia życia? Historia polskiej psychologii w zakresie, Psychologia poznawcza: rewolucja czy ewolucja?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 4)
Dwudzielna psychologia Wilhelma Wunduta. Psychologia uniezależnia sie od filozofii, Reakcja na psychologię Wundta: szkoła wurzburska, psychologia ataków i psychologia postaci, Funkcjonalizm: psychologia ręczy za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce, Psychologia behawiorysty- czna: chwilowy rozbrat psychologii z filozofią, Neobeh awioryzm: psychologia brata się z filozofią, Psychoanaliza: problematyczna nieśwaidoma śwaidomość, Psychologia humanistyczna: nauka czy filozofia życia? Historia polskiej psychologii w zakresie, Psychologia poznawcza: rewolucja czy ewolucja?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Badanie historii psychologii, Rozwój współczesnej psychologii, Znaczenie przeszłości dla zrozumienia teraźniejszości, Dane historyczne: rekonstrukcja przeszłości psychologii, Czynniki kontekstowe w psychologii, Koncepcja historii nauki, Szkoły myślenia w rozwoju współczesnej psychologii 2. Wpływ filozofii na powstanie psychologii, Duch mechanizmu, Wszechświat jako zegar, Początki nowożytnej nauki, Znaczenie Kartezjusza: mechanicyzm i problem psychofizyczny, Filozoficzne podstawy nowej psychologii: pozytywizm, materializm i empiryzm, Znaczenie empiryzmu dla psychologii 3. Wpływ filozofii na powstanie psychologii, Znaczenie obserwatora, Rozwój dziewiętnastowiecznej fizjologii, Początki psychologii eksperymentalnej, Hermann von Helmholtz (1821-1894), Ernst Weber (1795-1878), Gustav Theodor Fechner (1801-1887), Formalne utworzenie psychologii 4. Nowa psychologia, Ojciec założyciel współczesnej psychologii, Wilhelm WUndt (1832-1920), Inne kierunki rozwoju psychologii niemieckiej, Hermann Ebbinghaus (1850-1909), Franz Brentano (1838-1917), Carl Stumpf (1848-1936), Oswald Külpe (1862-1915), 5. Strukturalizm, Edward Bradford Titchner (1867-1927), Krytyka strukturalizmu, Znaczenie strukturalizmu 6. Funkcjonalizm: wcześniejsze wpływy, Prostest funkcjonalistyczny, Prekursorzy funkcjonalizmu, Rewolucja z powodu ewolucji: Charles Darwin (1809-1882), Różnice indywidualne: Francis Galton (1822-1911), Zoopsychologia i rozwój funkcjonalizmu. 7. Funkcjonalizm: geneza i rozwój, Ewolucja wkracza do Ameryki, Herbert Spencer (1820-1903), Bezustanna ewolucja maszyn, William James (1842-1910): prekursor psychologii funkcjonalnej, The Principles of Psychology, Funkcjonalna nierówność kobiet, Rozwój funkcjonalizmu jako szkoły myślenia, Szkoła chicagowska, John Dewey (1859-1952), James Rowland Angell (1869-1949), Harvey A. Carr (1873-1954), Funkcjonalizm: ostateczna postać, Funkcjonalizm na Uniwersytecie Columbia, Robert Sessions Woodworth (1869-1962), Krytyka funkcjonalizmu, Znaczenie funkcjonalizmu 8. Psychologia stosowana: dziedzictwo funkcjonalizmu, W kierunku psychologii praktycznej, Granville Stanley Hall (1844-1924), James McKeen Cattell (1860-1944), Ruch badań testowych, Lightner Witmer (1867-1956), Ruch psychologii klinicznej, Walter Dill Scott (1869-1956), Ruch psychologii pracy i organizacji, Hugo Münsterberg (1863-1916), Psychologia stosowana w Stanach Zjednoczonych: narodowa mania, 9. Behawioryzm: wcześniejsze wpływy, W kierunki nauki o zachowaniu, Wpływ zoopsychologii na behawioryzm, Edward Lee Thorndike (1874-1949), Iwan Pietrowicz Pawłow (1849-1936), Władimir Michajłowicz Biechtieriew (1857-1927), Zoopsychologia i ruch praw zwierząt, Wpływ psychologii funkcjonalnej na behawioryzm 10. Behawioryzm: początki, John B. Watson (1878-1958), Reakcja na program Watsona, Metody behawiorystyczne, Przedmiot behawioryzmu, Popularność behawioryzmu, Eksplozja psychologii, Watson i ruch praw zwierząt, Karl Lashley (1890-1958), Krytyka behawioryzmu Watsona, Znaczenie behawioryzmu Watsona 11. Behawioryzm: dalszy rozwój, Trzy lata behawioryzmu, Operacjonizm, Edward Chace Tolman (1886-1959), Clark Leonard Hull (1884-1952), Burrhus Frederic Skinner (1904-1990), Socjobehawioryzm: bunt poznawczy, Albert Bandura (1925-), JUlian Rotter (1916-), Dalsze losy behawioryzmu 12. Psychologia postaci (Gestalt), Gestaltowska rewolta, Wcześniejsze wpływy, Zeitgeist w fizyce, Max Wertheimer (1880-1943), Kurt Koffka (1886-1941), Wolfgang Köhler (1887-1967), Charakter gestaltowskiej rewolty, Prawa postaci dotyczące organizacji spostrzeżeń, Badania Gestalt nad uczeniem się: wgląd i dowody inteligencji u małp człekokształtnych, Myślenie produktywne u ludzi, Izomorfizm, Rozprzestrzenianie się psychologii postaci, Teoria pola: Kurt Lewin (1890-1947), Krytyka psychologii postaci, Znaczenie psychologii postaci 13. Psychoanaliza: początki, Rozwój psychoanalizy, Wcześniejsze wpływy, Sigmund Freud (1856-1939) i rozwój psychoanalizy, Psychoanaliza jako metoda leczenia, Psychoanaliza jako teoria osobowości, Mechanizm i determinizm w systemie Freuda, Relacje między psychoanalizą a psychologią, Naukowe uprawomocnienie koncepcji psychoanalitycznych, Krytyka psychoanalizy, Znaczenie psychoanalizy 14. Psychoanaliza: dalszy rozwój, Rywalizujące odłamy, Neofreudyści i psychologia ego, Anna Freud (1895-1982), Teorie relacji z obiektem, Carl Jung (1875-1961), Teorie psychospołeczne: Zeitgeist ponownie daje znać o sobie, Alfred Adler (1870-1937), Karen Horney (1885-1952), Ewolucja teorii osobowości: psychologia humanistyczna, Abraham Maslow (1908-1970), Carl Rogers (1902-1987), Losy psychologii humanistycznej, psychologia pozytywna, Tradycja psychoanalityczna w historii 15. Współczesne trendy w psychologii, Szkoły myślenia z perspektywy czasu, Ruch poznawczy w psychologii, George Miller (1920-), Urlic Beidder (1928-), Metafora komputerowa, Sztuczna inteligencja, Charakter psychologii poznawczej, Psychologia ewolucyjna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Z perspektywy psychologii kryzysu. Choroba jako kryzys psychologiczny. Niepełnosprawność dziecka jako sytuacja kryzysowa w rodzinie. Stany depresyjne u kobiet w okresie okołoporodowym jako jedna z przyczyn sytuacji kryzysowych w rodzinie. Samoocena zmian stanu psychicznego u osób, które doznały traumy. Śmierć samobójcza w wierzeniach religijnych i poglądach filozofów na przestrzeni wieków. Postawy śmierci a samobójstwo. Traumatyczne więzi międzyludzkie a zachowania suicydalne. zmiana stylu życia jako efekt przezwyciężenia kryzysu - szansa czy konieczność? Część II: Interwencja i pomoc psychologiczna. Interwencja kryzysowa z perspektywy psychosocjokulturowego paradygmatu kryzysu. Praktyczne wskazania do diagnozy i interwencji kryzysowej w przypadku osób po doznanym urazie. Rola psychologicznej interwencji w kryzysie wywołanym przez chorobę somatyczną i hospitalizację. Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej w kontekście problematyki bezrobocia. Rola dramy w kształtowaniu modelowej postawy wobec ofiary gwałtu. Strategie kognitywno-behawioralne interwencji psychologicznej w kryzysach. Pomoc psychologiczna w kryzysie psychicznym - spojrzenie z perspektywy logoterapii. Lęk społeczny - procesy poznawcze oraz specyfika oddziaływań psychologicznych. Reaching Young Europe - profilaktyczny program zapobiegania zachowaniom autodestrukcyjnym. "Komunikacja bez przemocy" jako metoda przezwyciężania i zapobiegania konfliktom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Zawiera: Część I. Formułowanie myśli Rozdział 1. Podstawowe pojęcia logiczne 1.1.Logiczność, logika 1.2.Działy logiki 1.3.Znaczenie wyrażeń 1.4.Język 1.5.Kategorie syntaktyczne języka Rozdział 2. Akt mowy 2.1.Zdania performatywne 2.2.Trzy aspekty aktu mowy 2.3.Podział aktów illokucyjnych według Austina i Searle’a 2.4.Normy 2.5.Oceny 2.6.Pytania. Datum quaestionis i odpowiedź właściwa Rozdział 3. Nazwa 3.1.Klasyfikacja nazw ze względu na ich budowę 3.2.Klasyfikacje nazw ze względy na oznaczenie/denotowanie (desygnat/zakres) 3.3.Klasyfikacje nazw ze względy na znaczenie (treść nazwy) 3.4.Podsumowanie 3.5.Stosunki między zakresami nazw 3.6.Nazwy stosowane w retoryce 3.7.Podział, typologia 3.8.Relacja Rozdział 4. Zdanie 4.1.Sąd, zdanie w sensie logicznym, wartość logiczna 4.2.Kryteria prawdziwości 4.3.Zdania analityczne, zdania syntetyczne 4.4.Definicje Rozdział 5. Funktor i operator 5.1.Klasyfikacja funktorów 5.2.Spójniki zdaniowe 5.3.Operator Część II. Rozumowanie Rozdział 6. Klasyczny rachunek zdań 6.1.Tautologie i prawdy logiczne k.r.z. 6.2.Wynikanie logiczne w k.r.z. 6.3.Reguły wynikania logicznego w k.r.z. 6.4.Niesprzeczność zbioru przesłanek 6.5.Monotoniczność wynikania w k.r.z. Rozdział 7. Klasyczny rachunek kwantyfikatorów 7.1.Interpretacja języka k.r.k. 7.2.Tautologie i wynikanie logiczne w k.r.k. 7.3.Negacja i zamiana kwantyfikatorów w k.r.k. 7.4.Predykat indentyczności Rozdział 8. Klasyczny rachunek nazw 8.1.Podstawowe prawa k.r.n. 8.2.Sylogistyka Arystotelesa 8.3.Poprawność formalna, poprawność materialna Rozdział 9. Rozumowania potoczne 9.1.Związek wynikania racja – następstwo 9.2.Rozumowania dedukcyjne i redukcyjne 9.3.Rozumowania indukcyjne 9.4.Analogia 9.5.Myślenie stereotypu Rozdział 10. Klasyfikacja nauk 10.1.Podział nauk ze względu na ich ostateczne przesłanki DODATEK Rozdział 11. Elementy wiedzy o manipulacji 11.1. Perswazja a manipulacja 11.2. Kłamstwo 11.3. Automanipulacja 11.4. Gra na emocjach i odwrócenie wartości 11.5. Cele manipulacji 11.6. Perswazja według Arystoteles i Cycerona
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 121)
I. Postawy być i mieć- definicje. Koncepcje, elementy strukturalne: 1. Określenie pojecia "postawa"; 2. Wybrane koncepcje i postawy być i mieć; 3. Elementy strukturalne postaw być i mieć; II. Psychologiczne wymiary syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Narcyzm vs miłość bliźniego obcej natury; 2. Symbioza vs niezależność i wolność; 3. Nekrofilia i biofilia według Ericha Fromma; III. Metodologiczne aspekty badań własnych: 1. Problem badawczy i hipotezy; 2. Charakterystyka badanej grupy; 3. Procedura i przebieg badań; 4. Charakterystyka zastosowanych metod; IV. Psychologiczne aspekty syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle danych uzyskanych w kwestionariuszach; 2. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle rysunków; 3. Elementy syndromu wzrostu i rozpadu a media; V. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle kwestionariuszy; 2. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle testu projekcyjnego; 3. Grupy być i mieć a media; 4. Porównanie grup być i mieć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej