Form of Work
Książki
(13)
Status
only on-site
(11)
available
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(11)
Author
Sęk Helena
(3)
Bednarek Dorota
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Chyrowicz Barbara
(1)
Czarnecki Kazimierz M
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Filipiak Maja
(1)
Gardocka Teresa
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
James Richard K
(1)
Katra Grażyna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Lück Helmut E
(1)
Miller Rudolf
(1)
Nelson Thorana S
(1)
Polczyk Romuald
(1)
Poznaniak Wojciech
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Sewz-Vosshenrich Gabi
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Winstanley Julie
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(9)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Subject
Psycholodzy
(11)
Psychologia
(6)
Psychopatologia
(4)
Psychologia kliniczna
(3)
Psychoterapia
(3)
Nałóg
(2)
Psychoanaliza
(2)
Choroby psychiczne
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kryzys
(1)
Leczenie
(1)
Patologia społeczna
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Samobójstwo
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Umysł
(1)
Urazy
(1)
Zakładnicy
(1)
Zgwałcenie
(1)
Żałoba
(1)
22 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-186-2
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7188-017-9
Zebranie założycielskie. Refleksje z udziału w Stowarzyszeniu Krótkoterminowej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu; Reakcja studentki na spotkania szkoleniowe KTSR: przyszłość rysuje się jasno. Stosowanie krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Grupowa terapia skoncentrowana na rozwiązaniach; Praca z wieloma stronami; Mini-mapa krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; Ćwiczenie "Trójkąt PCM"; "Głosy"; Negocjowanie celów terapii par i rodzin: od praktyki wirtualnej do rzeczywistej; Przez komplementy do zaangażowania. Ćwiczenia do szkoleń. Warsztaty szkoleniowe. Szkolenie i superwizja w krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15553-7
Cz.I Etyka ogólna - Etyka zawodowa: 1. Etyka jako filozoficzny namysł nad moralnością, 2. Etyka stosowana: teoria w praktyce, 3. Etyka psychologiczna: jeszcze jedna etyka?, 4. "Etyczna wrażliwość" psychologii i psychologów, 5. Podstawowe zasady, które powinny być respektowane przez psychologa. Cz.II Psycholog jako badacz i nauczyciel akademicki: 6. Etyczne aspekty ingerowania w psychikę i mózg pacjenta (z punktu widzenia bioetyki), 7. Psycholog wobec osób uczestniczących w badaniach psychologicznych - między poprawnością metodologiczną a poprawnością etyczną, 8. Psycholog (jako badacz) wobec członków społeczności naukowej, 9. Jak nauczyć etyki zawodowej na studiach psychologicznych. Cz.III Psycholog jako diagnosta: 10. Podstawowe zasady etycznego prowadzenia diagnozy, 11. Dokumentacja psychologiczna, 12. Stosowanie testów psychologicznych w badaniach diagnostycznych, 13. Formułowanie orzeczeń i opinii psychologicznych, Cz.IV Psycholog jako specjalista udzielający pomocy psychologicznej: 14. Udzielanie pomocy psychologicznej, 15. Etyka opieki wobec osób ciężko chorych i umierających. Cz.V Psycholog jako ekspert: 16. Psycholog w środkach masowego przekazu, 17. Etyka biznesu, 18. Obowiązki i dylematy etyczne psychologa sądowego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Krótkie wykłady z psychologii)
ISBN: 978-83-01-16055-5
1. Narodziny polskiej refleksji psychologicznej; 2. Zapowiedź psychologii jako odrębnej nauki empirycznej; 3. Pierwsze projekty uprawiania psychologii naukowej oraz początki naturalizacji umysłu; 4. Pierwsze ośrodki psychologii naukowej; 5. Rozkwit psychologii w murach uniwersyteckich; 6. Psychologia wykracza poza uniwersytety.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7318-895-2
1. Droga do psychologii akademickiej: Badanie umysłów do nauk; Fragmenty fizjonomiczne, dla wspierania wiedzy i miłości ludzkiej; Psychologia jako nauka, na nowo oparta na doświadczeniu, metafizyce i matematyce; Obserwacja i badania nad fizjologią zmysłów; Elementy psychofizyki I/II; O wyrazie uczuć u człowieka i zwierząt; Podstawy psychologii fizjologicznej; O pamięci; Badania nad zdolnościami ludzkimi i ich rozwojem; Zasady psychologii; 2. Klasyczne prace XX wieku: Objaśnianie marzeń sennych; Psychologia ludów; Nowoczesne myśli o dzieciach; Psychologia różnicowa; O nerwowym charakterze; Podstawy psychotechniki; Psychologia wczesnego dzieciństwa do szóstego roku życia; Psychologia z punktu widzenia behawiorysty; Psychologia społeczna; Psychologia postaci; Bieg życia ludzkiego; Umysł, osobowość, społeczeństwo; Kto powinien przeżyć?; Teoria języka. O językowej funkcji przedstawienia; Ego i mechanizmy obronne; Zasady psychologii topologicznej; Zachowanie się organizmów; 3. Psychologia po drugiej wojnie światowej: Myślenie twórcze; Terapia nastawiona na klienta; Teoria dysonansu poznawczego; Psychologia relacji interpersonalnych; Plany i struktura zachowania; Tak zwane zło; Psychologia dziecka; O rozwoju poznawczym dziecka; Naturalne otoczenie, środowiska i ludzkie zachowanie. Studia nad psychologią ekologiczną nauką eko-behawioralną prowadzone w Środkowozachodnim Psychologicznym Ośrodku Badawczym, 1947-1972
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15717-3
1. Kluczowe pojęcia; 2. Tematyczne listy haseł do samodzielnego powtarzania: Kluczowe pojęcia statystyczne; Kluczowi teoretycy; Kluczowe teorie; Kluczowe podejścia psychologiczne; Najważniejsze koncepcje badawcze; Kluczowe skróty używane w psychologii; Lista fobii; 3. Linki do najważniejszych stron internetowych o tematyce psychologicznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
ISBN: 83-88030-74-4
Pionierzy psychologii: Erazm Ciołek-Witelon; Michał Antoni Wiszniewski; Julian Ochorowicz; Adam Mahrburg; Władysław Biegański. Współtwórcy psychologii: Tadeusz Garbowski; Jan Mazurkiewicz; Florian Witold Znaniecki; Bronisław Kacper Malinowski; Maria Grzegorzewska; Maria Librachowa; Helena Radlińska; Jakub Segał; Ludwik Jaxa-Bykowski; Jan Dembowski; Albert Dryjski; Maria Julia Bolechowska; Jadwiga Włodek-Chronowska. Twórcy psychologii: Jan Władysław Dawid; Józefa Joteyko; Aniela Szycówna; Kazimierz Jerzy Adolf Twardowski; Leon Petrażycki: Edward Józef Abramowski; Władysław Heinrich; Bolesław Błażek; Władysław Józef Witwicki; Bronisław Beigeleisen-Żelazowski; Stefan Baley; Stefan Błachowski; Stefan Szuman; Mieczysław Kreutz; Józef Reutt; Maria Żebrowska; Józef Pieter; Andrzej Lewicki; Stanisław Gerstmann; Bolesław Hornowski; Józef Adam Pastuszka; Maria Tywszkowa; Maria Przetacznik-Gierowska; Maria Einhorn-Susułowska; Tadeusz Tomaszewski.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Psychologia kliniczna. Tom 1. / red. nauk. Helena Sęk. - [dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2006. - 363 s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 83-01-14423-8
1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki, 2. Orientacje, modele i teorie oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 3. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, 4. Pojęcia, normy, normalności i zdrowia, 5. Psychologia kliniczna i psychopatologia - wzajemne zależności, 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej, 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej, 8. Kierunki egzystencjalno-humanistyczne w psychologii klinicznej, 9. Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 10. Psychologiczna diagnoza zdrowia i zaburzeń z perspektywy metodologii badań psychologicznych, 11. Modele diagnozy psychologicznej, 12. Psychologiczna diagnoza kliniczna-etapy postępowania diagnostycznego a wynik diagnozy, 13. Metody stosowane w psychologii klinicznej, 14. Badania ewaluacyjne w psychologii klinicznej, 15. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, 16. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń z perspektywy psychologii, 17. Psychologia indywidualna i grupowa, 18. Model zawodowy psychologa klinicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia kliniczna. Tom 1. / red. nauk. Helena Sęk. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013 - 363 s. : rys., tab., 24 cm
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 978-83-01-17297-8
1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki, 2. Orientacje, modele i teorie oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 3. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, 4. Pojęcia, normy, normalności i zdrowia, 5. Psychologia kliniczna i psychopatologia - wzajemne zależności, 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej, 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej, 8. Kierunki egzystencjalno-humanistyczne w psychologii klinicznej, 9. Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 10. Psychologiczna diagnoza zdrowia i zaburzeń z perspektywy metodologii badań psychologicznych, 11. Modele diagnozy psychologicznej, 12. Psychologiczna diagnoza kliniczna-etapy postępowania diagnostycznego a wynik diagnozy, 13. Metody stosowane w psychologii klinicznej, 14. Badania ewaluacyjne w psychologii klinicznej, 15. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, 16. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń z perspektywy psychologii, 17. Psychologia indywidualna i grupowa, 18. Model zawodowy psychologa klinicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-0097-1
1. Rozważania teoretyczne: Psycholog szkolny w Polsce i w innych krajach; Model roli psychologa szkolnego- propozycja własna; Charakterystyka środowiska szkolnego; Psycholog we współczesnej szkole polskiej- inspiracje teoretyczne; 2. Podstawowe wyzwania: Specyficzne problemy rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym- kierunki i formy działań profilaktycznych; Psycholog szkolny wobec wyzwań dorastania; Niepowodzenia szkolne; Przemoc i krzywdzenia "za szkolną bramą"- programy psychoprofilaktyczne; Rola psychologa szkolnego wobec konfliktów. Działanie profilaktyczne i interwencyjne; 3. Kompetencje i umiejętności: Praca indywidualna; Praca z grupą na terenie szkoły; Kontakt z rodziną w realiach szkolnych; Specyfika kontaktu psychologa szkolnego z nauczycielami; "W obliczu audytorium"; Wspieranie rozwoju uczniów. Perspektywa całościowa. Współpraca psychologa szkolnego z instytucjami pozaszkolnymi w świetle przepisów prawnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88075-47-0
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie do psychologii klinicznej / Helena Sęk. - Wyd.3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2005. - 340, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 5)
ISBN: 83-7383-138-X
Część I: Podstawy psychologii klinicznej. 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina stosowana - korzenie - dynamika rozwoju - aktualne tendencje. 2. Podejścia, modele i koncepcje w psychologii klinicznej. 3. Sposoby rozumienia normalności i zdrowia oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej. 4. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna. 5. Psychologia kliniczna a psychopatologia. 7. Wkład podstawowych kierunków psychologii do psychologii klinicznej. 7. Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. 8. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych - zagadnienia podstawowe. Część II: Obszary zastosowań psychologii klinicznej. 9. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne. 10. Rozwojowo-społeczne ujęcie zaburzeń psychicznych a psychologia kliniczna. 11. Psychologia zdrowia i choroby. 12. Psychologia kliniczna a interwencja w kryzysie, sytuacjach traumatycznych i katastroficznych. 13. Psychologia uzależnień - znaczenie profilaktyki, terapii i grup samopomocy. 14. Psychologia kliniczna a wybrane formy patologii zjawisk społecznych. 15. Przygotowanie do zawodu psychologa klinicznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18676-0
Zawiera: Podziękowania. Wstęp. 1. Zawód psychologa w świetle prawa: 1.1. Prawna definicja zawodu psychologa; 1.2. Psycholog jako zawód zaufania publicznego; 1.2.1. Prawne koncepcje zawodu zaufania publicznego i zawodu regulowanego; 1.2.2. Zawody zaufania publicznego w świadomości współczesnych Polaków; 1.3. Samorząd zawodowy i inne organizacje zawodowe; 1.3.1. Regulacje prawne i organizacje zawodowe psychologów w innych krajach; 1.3.2. Sytuacja prawna innych zawodów zaufania publicznego w Polsce; 1.3.3. Samorząd zawodowy psychologów w Polsce; 1.3.4. Zrzeszenia psychologów w Polsce; 1.3.5. Międzynarodowe zrzeszenia psychologów; 1.4. Prawo do wykonywania zawodu psychologa; 1.4.1. Prawo do wykonywania zawodu psychologa w zapisie ustawy; 1.4.2. Faktyczne prawo do wykonywania zawodu psychologa; 1.4.3. Konsekwencje niejasności prawnych w regulacji zawodu psychologa i losy ustawy. 2. Odpowiedzialność w zawodzie psychologa: 2.1. Rodzaje odpowiedzialności psychologów w praktyce zawodowej; 2.1.1. Odpowiedzialność karna; 2.1.2. Odpowiedzialność cywilna; 2.1.3. Odpowiedzialność dyscyplinarna; 2.2. Prawa klienta/pacjenta w kontekście odpowiedzialności zawodowej psychologa. 3. Źródła zasad etycznych w zawodzie psychologa: 3.1. Etyka filozoficzna a etyka stosowana; 3.2. Kodeksy etyki różnych zawodów; 3.3. Etyka zawodowa w zawodzie psychologa; 3.3.1. Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego; 3.3.2. Zasady etyczne psychologa i kodeks postępowania Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego; 3.4. Zasady etyczne a regulacje prawne; 3.4.1. Konflikt zasad etycznych i przepisów prawa; 3.4.2. Konflikt zasad etycznych i wymogów organizacji; 3.4.3. Absolutny zakaz łamania praw człowieka; 3.5. Kontrowersje wokół kodeksów etyki; 3.6. Jak rozstrzygać wątpliwości etyczne? 4. Podstawowe zasady etyczne w pracy psychologa: 4.1. Zasada A: Działanie dla dobra i nieszkodzenie; 4.2. Zasada B: Wierność i odpowiedzialność; 4.3. Zasada C: Uczciwość i prawość; 4.4. Zasada D: Sprawiedliwość; 4.5. Zasada E: Szacunek dla ludzkich praw i ludzkiej godności. 5. Tajemnica zawodowa: 5.1. Pojęcie tajemnicy zawodowej; 5.2. Tajemnica w zawodzie psychologa – podstawy prawne; 5.3. Jak długo obowiązuje tajemnica zawodowa?; 5.4. Ograniczenia tajemnicy zawodowej w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia; 5.5. Tajemnica zawodowa a obowiązki społeczne i prawne obywateli; 5.5.1. Poufność w kontekście informacji o przestępstwach; 5.5.2. Możliwość zwolnienia z tajemnicy zawodowej w procesie karnym; 5.5.3. Obowiązek dochowania tajemnicy w sądowym postępowaniu cywilnym lub rodzinnym; 5.5.4. Obszary wymagające dopracowania standardów: ofiary przemocy; 5.6. Poufność w kontekście pacjentów z zaburzeniami psychicznymi; 5.7. Zagrożenie poufności w kontekście terapii grupowej lub terapii par oraz w usługach na odległość; 5.8. Ograniczenia poufności w usługach na zlecenie strony trzeciej; 5.9. Tajemnica w pracy biegłego sądowego; 5.10. Ujawnienie informacji w celach dydaktycznych; 5.11. Ujawnienie informacji w celu uzyskania konsultacji; 5.12. Ujawnienie informacji poufnej na życzenie klienta; 5.13. Dokumentacja: poufność, czas i sposób przechowywania; 5.13.1. Regulacje prawne związane z dokumentacją w Polsce; 5.13.2. Dokumentacja medyczna i dokumentacja psychologiczna w kontekście świadczeń medycznych; 5.13.3. Rodzaje dokumentacji psychologicznej i jej zabezpieczenie; 5.13.4. Sposób przechowywania dokumentacji psychologicznej; 5.13.5. Okres przechowywania dokumentacji psychologicznej. 6. Świadoma zgoda na usługę psychologiczną: 6.1. Prawo klienta do dobrowolnego i świadomego korzystania z usług psychologicznych; 6.1.1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych; 6.1.2. Zgoda na usługę psychologiczną osób z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych; 6.1.3. Usługa psychologiczna bez zgody; 6.2. Informacje niezbędne do podjęcia świadomej zgody; 6.2.1. Rzetelna informacja o kwalifikacjach psychologa; 6.2.2. Rzetelna informacja o metodzie pracy i jej alternaty-wach; 6.2.3. Rzetelna informacja o poufności i jej ograniczeniach; 6.2.4. Uzgodnienie celu, zakresu i sposobu realizacji usługi; 6.2.5. Rzetelna informacja o prawach klienta; 6.3. Uzgodnienie praktycznych aspektów usługi; 6.3.1. Konflikt interesów i różnorodność ról; 6.3.2. Odpłatność; 6.3.3. Wymiar czasowy. 7. Standardy etyczne w diagnozie psychologicznej; 7.1. Opinia psychologiczna na podstawie badania diagnostycznego; 7.2. Zasady ogólne etycznego postępowania diagnostycznego; 7.3. Podmiotowe traktowanie klienta; 7.3.1. Minimalizacja wtargnięcia; 7.3.2. Diagnoza a badania naukowe; 7.4. Zapewnienie optymalnego funkcjonowania klienta; 7.5. Dobór narzędzi diagnostycznych; 7.5.1. Odpowiedzialne rozróżnienie między diagnozą psychologiczną a badaniem testowym; 7.5.2. Kontrowersje wokół technik projekcyjnych; 7.5.3. Prawo do stosowania narzędzia diagnostycznego; 7.5.4. Kwalifikacje użytkownika narzędzi diagnostycznych; 7.6. Przedstawienie wniosków diagnostycznych; 7.6.1. Pisemna opinia, orzeczenie, raport; 7.6.2. Ustna informacja zwrotna; 7.7. Przechowywanie dokumentacji; 7.8. Diagnoza grup szczególnych (niepełnosprawność, obca kultura/obcy język); 7.8.1. Bariera językowa; 7.8.2. Bariera kulturowa; 7.8.3. Modyfikacja procedury i niedostosowanie prób normalizacyjnych. 8. Standardy etyczne w pomocy psychologicznej; 8.1. Kwalifikacje do udzielania pomocy psychologicznej; 8.1.1 Kontekst prawny; 8.2. Pomoc psychologiczna a autonomia i integralność klienta; 8.3. Zawarcie kontraktu na pomoc psychologiczną; 8.4. Terapia dla rodzin lub grup; 8.5. Terapia dla osób znajdujących się już pod opieką psychologa; 8.6. Przerwanie terapii; 8.7. Zakończenie terapii. 9. Usługi psychologiczne na zlecenie strony trzeciej – problem dobrowolności, podmiotowości i poufności: 9.1. Diagnoza psychologiczna w procesie ubiegania się o pracę; 9.2. Prawnie wymagana ocena psychologiczna w celu określenia zdolności do wykonywania zawodu lub funkcji: 9.3. Pobór do wojska; 9.4. Usługa psychologiczna na zlecenie pracodawcy; 9.5. Przymusowe badanie psychologiczne na zlecenie wymiaru sprawiedliwości; 9.6. Dokumentacja psychologiczna w systemie oświaty. 10. Przeciwdziałanie dyskryminacji w praktyce psychologicznej: 10.1. Dyskryminacja – kontekst prawny; 10.2. Przejawy dyskryminacji w praktyce psychologicznej; 10.2.1. Odmowa świadczenia; 10.2.2. Niezróżnicowane postrzeganie osób należących do mniejszości; 10.2.3. Niedostosowanie świadczenia do specyficznych potrzeb osób należących do mniejszości; 10.2.4. Nieuwzględnianie zagrożenia stereotypem; 10.2.5. Przeżywanie negatywnych uczuć; 10.3. Dyskryminacja wynikająca z ograniczeń kompetencji psychologów; 10.3.1. Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z zaburzeniami somatycznymi; 10.3.2. Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z grup mniejszościowych; 10.4. Dyskryminacja wynikająca z uprzedzeń żywionych przez psychologa; 10.4.1. Obowiązek eliminowania uprzedzeń; 10.4.2. Zalecenia dla psychologów świadczących usługi populacjom zróżnicowanym etnicznie, językowo, kulturowo i seksualnie. 11. Standardy etyczne w usługach psychologicznych na odległość: 11.1. Czy możliwa jest etyczna usługa psychologiczna na odległość?; 11.2. Opracowania dotyczące zasad etycznych w usługach na odległość; 11.3. Zalety kontaktu psychologicznego na odległość; 11.4. Zagrożenia dla praw klienta w usługach na odległość; 11.4.1. Poufność w usługach na odległość; 11.4.2. Sytuacja kryzysowa w usługach na odległość; 11.4.3. Świadoma zgoda w usługach na odległość; 11.4.4 Wyznaczanie granic; 11.5. Specyfika telepsychoterapii; 11.6. Diagnoza psychologiczna przez internet; 11.6.1. Zalety i ograniczenia; 11.6.2. Testy do samodzielnego rozwiązania w celu rozwoju osobistego i pogłębienia samoświadomości vs. diagnoza psychologiczna; 11.7. Bezpieczeństwo narzędzi diagnostycznych w internecie. 12. Usługi psychologiczne na rzecz dzieci; 12.1. Zgoda na usługę psychologiczną wobec dzieci; 12.1.1. Władza rodzicielska – aspekt prawny; 12.1.2. Wyrażenie zgody na usługę psychologiczną wobec dziecka – kwestie prawne; 12.1.3. Zgoda na usługę psychologiczną na terenie instytucji, pod której opieką znajduje się dziecko; 12.1.4. Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyrażenia świadomej zgody – regulacje w kodeksie cywilnym; 12.1.5. Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyrażenia świadomej zgody – jak kwestia zgody dziecka jest regulowana w zawodzie lekarza; 12.1.6. Wyrażenie przyzwolenia na usługę psychologiczną przez dziecko; 12.2. Odpowiedzialność za samopoczucie dziecka w trakcie kontaktu; 12.2.1. Obecność osoby bliskiej; 12.3. Poszanowanie podmiotowości dziecka; 12.3.1. Poszanowanie podmiotowości dziecka a wywiad z rodzicami; 12.3.2. Poszanowanie podmiotowości dziecka a udzielanie informacji zwrotnych; 12.3.3. Zdefiniowanie obszaru świadczenia i minimalizacja wtargnięcia; 12.4. Dylemat klient-dziecko czy klient-rodzic; 12.5. Zasada poufności i jej ograniczenia w usługach wobec dzieci; 12.6. Dziecko w badaniach naukowych; 12.6.1. Dobrowolność udziału dzieci w psychologicznych badaniach naukowych; 12.6.2. Czy badania naukowe z udziałem dzieci są konieczne? 13. Zasady etyki w naukowych badaniach psychologicznych; 13.1. Prawne aspekty przestrzegania zasad etyki w psychologicznych badaniach naukowych; 13.1.1. Regulacja badań biomedycznych; 13.1.2. Regulacje w badaniach naukowych z udziałem ludzi w innych krajach; 13.1.3. Regulacje w badaniach naukowych z udziałem zwierząt. Zasady humanitarnej opieki i wykorzystania zwierząt w badaniach; 13.1.4. Polskie regulacje w psychologicznych badaniach naukowych z udziałem ludzi; 13.2. Świadoma zgoda na udział w badaniu; 13.2.1. Regulacje prawne dotyczące przetwarzania wrażliwych danych osobowych; 13.2.2. Świadoma zgoda na rejestrację głosu i wizerunku; 13.2.3. Zgoda na ujawnienie dodatkowych informacji; 13.2.4. Zgoda na udział w badaniach osób bez zdolności lub z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych; 13.2.5. Odstąpienie od świadomej zgody w badaniach naukowych; 13.3. Poufność informacji w badaniach naukowych; 13.3.1. Przechowywanie danych; 13.3.2. Ujawnienie osobie badanej wrażliwych danych z badania naukowego; 13.4. Zgoda instytucji; 13.5. Udział w badaniu osób podległych (klient/pacjent, student); 13.6. Problemy związane z wykluczaniem osób z badań; 13.7. Wynagrodzenie za udział w badaniach; 13.8. Procedury maskujące; 13.8.1. Procedura odkłamania; 13.8.2. Odstąpienie od procedury odkłamania; 13.9. Minimalizowanie szkód; 13.10. Badanie naukowe weryfikujące skuteczność terapii; 13.11. Badania naukowe przez internet; 13.11.1. Poufność w badaniach internetowych; 13.11.2. Problem świadomej zgody w badaniach internetowych; 13.11.3. Maskowanie, odkłamanie i dyskomfort w badaniach internetowych. 14. Zasady etycznego postępowania podczas rozpowszechniania wyników badań, wiedzy psychologicznej i popularyzacji: 14.1. Rozpowszechnianie wyników badań naukowych i wiedzy naukowej; 14.1.1. Plagiatorstwo; 14.1.2. Zasady powoływania się na literaturę cytowaną; 14.1.3. Zasady cytowania i parafrazowania; 14.1.4. Zgoda na reprodukcję; 14.2. Autorstwo publikacji; 14.3. Powtórna publikacja danych; 14.4. Udostępnianie danych do weryfikacji; 14.5. Recenzja naukowa; 14.6. Unikanie konfliktu interesów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Authority data
Kryzys - a psycholodzy (hasło przedmiotowe)
Authority data
Psycholodzy (hasło przedmiotowe)
Authority data
Psycholodzy - a uczniowie - szkice (hasło przedmiotowe)
Authority data
Psycholodzy - biografia (e) (hasło przedmiotowe)
Authority data
Psycholodzy - biografie - Polska (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Psycholodzy - nauczanie - szkolenie (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again