Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(12)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(3)
Bednarek Dorota
(2)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Chyrowicz Barbara
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Filipiak Maja
(1)
Gardocka Teresa (1947- )
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Iwankowski Paweł
(1)
James Richard K
(1)
Jarema Marek
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Katra Grażyna
(1)
Kołek Mateusz F
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Kucharska Anna
(1)
Lück Helmut E. (1941- )
(1)
Miller Rudolf
(1)
Nelson Thorana S
(1)
Polczyk Romuald
(1)
Poznaniak Wojciech
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Sewz-Vosshenrich Gabi
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Winstanley Julie
(1)
Zasuń Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(9)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Psycholodzy
(12)
Psychologia
(5)
Psychopatologia
(4)
Psychologia kliniczna
(3)
Psychoterapia
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Leczenie
(2)
Psychoanaliza
(2)
Cierpienie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko
(1)
Etyka lekarska
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Kryzys
(1)
Nałóg
(1)
Patologia społeczna
(1)
Policja
(1)
Policjanci
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Prawo medyczne
(1)
Prawo ochrony zdrowia
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psycholodzy policyjni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Samobójstwo
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Stres zawodowy
(1)
Umysł
(1)
Urazy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Współpraca międzynarodowa
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zakładnicy
(1)
Zawód zaufania publicznego
(1)
Zgwałcenie
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Australia
(1)
Azja
(1)
Europa
(1)
Polska
(1)
Szwajcaria
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zebranie założycielskie. Refleksje z udziału w Stowarzyszeniu Krótkoterminowej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu; Reakcja studentki na spotkania szkoleniowe KTSR: przyszłość rysuje się jasno. Stosowanie krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Grupowa terapia skoncentrowana na rozwiązaniach; Praca z wieloma stronami; Mini-mapa krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; Ćwiczenie "Trójkąt PCM"; "Głosy"; Negocjowanie celów terapii par i rodzin: od praktyki wirtualnej do rzeczywistej; Przez komplementy do zaangażowania. Ćwiczenia do szkoleń. Warsztaty szkoleniowe. Szkolenie i superwizja w krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Etyka ogólna - Etyka zawodowa: 1. Etyka jako filozoficzny namysł nad moralnością, 2. Etyka stosowana: teoria w praktyce, 3. Etyka psychologiczna: jeszcze jedna etyka?, 4. "Etyczna wrażliwość" psychologii i psychologów, 5. Podstawowe zasady, które powinny być respektowane przez psychologa. Cz.II Psycholog jako badacz i nauczyciel akademicki: 6. Etyczne aspekty ingerowania w psychikę i mózg pacjenta (z punktu widzenia bioetyki), 7. Psycholog wobec osób uczestniczących w badaniach psychologicznych - między poprawnością metodologiczną a poprawnością etyczną, 8. Psycholog (jako badacz) wobec członków społeczności naukowej, 9. Jak nauczyć etyki zawodowej na studiach psychologicznych. Cz.III Psycholog jako diagnosta: 10. Podstawowe zasady etycznego prowadzenia diagnozy, 11. Dokumentacja psychologiczna, 12. Stosowanie testów psychologicznych w badaniach diagnostycznych, 13. Formułowanie orzeczeń i opinii psychologicznych, Cz.IV Psycholog jako specjalista udzielający pomocy psychologicznej: 14. Udzielanie pomocy psychologicznej, 15. Etyka opieki wobec osób ciężko chorych i umierających. Cz.V Psycholog jako ekspert: 16. Psycholog w środkach masowego przekazu, 17. Etyka biznesu, 18. Obowiązki i dylematy etyczne psychologa sądowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Narodziny polskiej refleksji psychologicznej; 2. Zapowiedź psychologii jako odrębnej nauki empirycznej; 3. Pierwsze projekty uprawiania psychologii naukowej oraz początki naturalizacji umysłu; 4. Pierwsze ośrodki psychologii naukowej; 5. Rozkwit psychologii w murach uniwersyteckich; 6. Psychologia wykracza poza uniwersytety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Droga do psychologii akademickiej: Badanie umysłów do nauk; Fragmenty fizjonomiczne, dla wspierania wiedzy i miłości ludzkiej; Psychologia jako nauka, na nowo oparta na doświadczeniu, metafizyce i matematyce; Obserwacja i badania nad fizjologią zmysłów; Elementy psychofizyki I/II; O wyrazie uczuć u człowieka i zwierząt; Podstawy psychologii fizjologicznej; O pamięci; Badania nad zdolnościami ludzkimi i ich rozwojem; Zasady psychologii; 2. Klasyczne prace XX wieku: Objaśnianie marzeń sennych; Psychologia ludów; Nowoczesne myśli o dzieciach; Psychologia różnicowa; O nerwowym charakterze; Podstawy psychotechniki; Psychologia wczesnego dzieciństwa do szóstego roku życia; Psychologia z punktu widzenia behawiorysty; Psychologia społeczna; Psychologia postaci; Bieg życia ludzkiego; Umysł, osobowość, społeczeństwo; Kto powinien przeżyć?; Teoria języka. O językowej funkcji przedstawienia; Ego i mechanizmy obronne; Zasady psychologii topologicznej; Zachowanie się organizmów; 3. Psychologia po drugiej wojnie światowej: Myślenie twórcze; Terapia nastawiona na klienta; Teoria dysonansu poznawczego; Psychologia relacji interpersonalnych; Plany i struktura zachowania; Tak zwane zło; Psychologia dziecka; O rozwoju poznawczym dziecka; Naturalne otoczenie, środowiska i ludzkie zachowanie. Studia nad psychologią ekologiczną nauką eko-behawioralną prowadzone w Środkowozachodnim Psychologicznym Ośrodku Badawczym, 1947-1972
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kluczowe pojęcia; 2. Tematyczne listy haseł do samodzielnego powtarzania: Kluczowe pojęcia statystyczne; Kluczowi teoretycy; Kluczowe teorie; Kluczowe podejścia psychologiczne; Najważniejsze koncepcje badawcze; Kluczowe skróty używane w psychologii; Lista fobii; 3. Linki do najważniejszych stron internetowych o tematyce psychologicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Statystyka spędza sen z Twoich powiek? Nie wiesz, co właściwie znaczą cyfry w tych tabelach i jak je interpretować? Planowanie badania naukowego to dla Ciebie enigma, a wizja analizy uzyskanych wyników przyprawia o dreszcze? Wielu studentów twierdzi, że mają problem ze statystyką! Ta książka powstała po to, by przybliżyć Ci podstawy metodologii badań naukowych oraz analizy i interpretacji ich wyników. To nie jest podręcznik statystyki! To bardziej przewodnik, zaproszenie do podróży, którą będziesz mógł rozpocząć po zapoznaniu się z metodologią badań naukowych. Poznając tę część, zyskasz uprawnienia do prowadzenia naukowej maszyny i niczym pilot podrywający do lotu swego dreamlinera, udasz się bez lęku na drugi koniec świata. Będzie to podróż wyjątkowa, bowiem dzięki niej: znajdziesz być może pracę marzeń (dowiesz się przy okazji, co to jest testowanie hipotez statystycznych), zagrasz, a następnie wygrasz wysoką kwotę w kasynie (poczytasz o statystykach opisowych), poznasz tajemnice lokalnej mafii (czyli testu ?2) i… wypijesz najlepsze miejscowe piwo (z twórcą testu t Studenta). W końcu… (za pomocą ANOVY) zaczniesz przeprowadzać życiowe eksperymenty nad związkiem spożywanych napojów i poziomem energii, odkryjesz (dzięki korelacji), co idzie w parze z bogatym życiem towarzyskim, finalnie (w toku regresji) znajdziesz inne, niż tylko podróżowanie, sposoby na dobre samopoczucie – memy! Niniejsza publikacja powstała z potrzeby podzielenia się pasją, jaką jest projektowanie badań naukowych i analizowanie danych. Tak, nie pomyliłeś się – to może być pasja! Nauka może przypominać absorbujący serial, który potrafi wciągnąć na długie wieczory! Ze wstępu Autorzy w przystępny sposób tłumaczą relatywnie złożone pojęcia i reguły metodologii badań. Bardzo często posługują się przykładami, które odnoszą się bezpośrednio do codziennego studenckiego życia. Humor i dystans do siebie stanowią znak rozpoznawczy tego przewodnika. Z recenzji dr hab. Sylwiusza Retowskiego, prof. SWPS
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Mit Junga / Anna Zasuń. - Kraków : Zakład Wydawniczy NOMOS, 2013. - 406, [1] s. ; 24 cm.
Wprowadzenie; Część I. Wspomnienia i biografie: 1. Autobiografia czy automitologia? 2. Biografie; 3. Autobiograficzność Wspomnień. Część II. Psyche – pathos – logos: 1. „Co mnie spotyka, pochodzi od Bogów”; 2. Portret; 3. 1913-1916; 4. 1916. Trzy wieczory. Część III. Hermeneutyka Septem Sermones ad Mortous: 1. Język Kazań i kwestia tytułu; 2. Septem Sermones ad Mortuos. Zakończenie; Bibliografia; Indeks osób, imion, figur; Summary: Jung’s Myth.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
Pionierzy psychologii: Erazm Ciołek-Witelon; Michał Antoni Wiszniewski; Julian Ochorowicz; Adam Mahrburg; Władysław Biegański. Współtwórcy psychologii: Tadeusz Garbowski; Jan Mazurkiewicz; Florian Witold Znaniecki; Bronisław Kacper Malinowski; Maria Grzegorzewska; Maria Librachowa; Helena Radlińska; Jakub Segał; Ludwik Jaxa-Bykowski; Jan Dembowski; Albert Dryjski; Maria Julia Bolechowska; Jadwiga Włodek-Chronowska. Twórcy psychologii: Jan Władysław Dawid; Józefa Joteyko; Aniela Szycówna; Kazimierz Jerzy Adolf Twardowski; Leon Petrażycki: Edward Józef Abramowski; Władysław Heinrich; Bolesław Błażek; Władysław Józef Witwicki; Bronisław Beigeleisen-Żelazowski; Stefan Baley; Stefan Błachowski; Stefan Szuman; Mieczysław Kreutz; Józef Reutt; Maria Żebrowska; Józef Pieter; Andrzej Lewicki; Stanisław Gerstmann; Bolesław Hornowski; Józef Adam Pastuszka; Maria Tywszkowa; Maria Przetacznik-Gierowska; Maria Einhorn-Susułowska; Tadeusz Tomaszewski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Policja na świecie / Brunon Hołyst. - Warszawa : LexisNexis Polska Sp. z o.o., 2011. - 1108, [4] s. ; 25 cm.
1. Zagadnienia ogólne: Nauka o policji; Policja w starożytności; Etyczne aspekty zawodu policjanta; Kształcenie i doskonalenie zawodowe funkcjonariuszy policji; Misja społeczna policji; Tożsamość społeczna funkcjonariuszy policji jako grupy dyspozycyjnej; Postawy społeczne wobec policji; Współdziałanie policji ze społeczeństwem; Pomoc policji dla ofiar przestępstw; Zarządzanie policją; Style działania funkcjonariuszy policji; 2. Psychologiczne i socjologiczne determinanty służby policyjnej: Osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej policjantów; Temperamentalne wyznaczniki efektywnego funkcjonowania zawodowego policjantów; Stres traumatyczny u funkcjonariuszy policji; Funkcjonowanie policjanta w sytuacji zagrożenia; Wypalenie zawodowe policjantów; Uzależnienia funkcjonariuszy policji; Postawy nietolerancji i uprzedzenia funkcjonariuszy policji; Reakcja policji na zagrożenia dobra dzieci; 3. Przegląd systemów organizacji i funkcjonowania policji w wybranych państwach: Afryka; Ameryka Południowa; Ameryka Północna; Australia; Azja; Europa; 4. Międzynarodowa współpraca policja: Internacjonalizacja przestępczości wyzwaniem dla organizacji policyjnych w Europie; Międzynarodowa Organizacja Policji Kryminalnej- Interpol; Europol; Międzynarodowe Akademie Policyjne; Inne organizacje międzynarodowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna. Tom 1 / red. nauk. Helena Sęk. - [dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2006. - 363 s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki, 2. Orientacje, modele i teorie oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 3. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, 4. Pojęcia, normy, normalności i zdrowia, 5. Psychologia kliniczna i psychopatologia - wzajemne zależności, 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej, 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej, 8. Kierunki egzystencjalno-humanistyczne w psychologii klinicznej, 9. Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 10. Psychologiczna diagnoza zdrowia i zaburzeń z perspektywy metodologii badań psychologicznych, 11. Modele diagnozy psychologicznej, 12. Psychologiczna diagnoza kliniczna-etapy postępowania diagnostycznego a wynik diagnozy, 13. Metody stosowane w psychologii klinicznej, 14. Badania ewaluacyjne w psychologii klinicznej, 15. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, 16. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń z perspektywy psychologii, 17. Psychologia indywidualna i grupowa, 18. Model zawodowy psychologa klinicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna. Tom 1 / red. nauk. Helena Sęk. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013 - 363 s. : rys., tab. ; 24 cm
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki, 2. Orientacje, modele i teorie oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 3. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, 4. Pojęcia, normy, normalności i zdrowia, 5. Psychologia kliniczna i psychopatologia - wzajemne zależności, 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej, 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej, 8. Kierunki egzystencjalno-humanistyczne w psychologii klinicznej, 9. Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 10. Psychologiczna diagnoza zdrowia i zaburzeń z perspektywy metodologii badań psychologicznych, 11. Modele diagnozy psychologicznej, 12. Psychologiczna diagnoza kliniczna-etapy postępowania diagnostycznego a wynik diagnozy, 13. Metody stosowane w psychologii klinicznej, 14. Badania ewaluacyjne w psychologii klinicznej, 15. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, 16. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń z perspektywy psychologii, 17. Psychologia indywidualna i grupowa, 18. Model zawodowy psychologa klinicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozważania teoretyczne: Psycholog szkolny w Polsce i w innych krajach; Model roli psychologa szkolnego- propozycja własna; Charakterystyka środowiska szkolnego; Psycholog we współczesnej szkole polskiej- inspiracje teoretyczne; 2. Podstawowe wyzwania: Specyficzne problemy rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym- kierunki i formy działań profilaktycznych; Psycholog szkolny wobec wyzwań dorastania; Niepowodzenia szkolne; Przemoc i krzywdzenia "za szkolną bramą"- programy psychoprofilaktyczne; Rola psychologa szkolnego wobec konfliktów. Działanie profilaktyczne i interwencyjne; 3. Kompetencje i umiejętności: Praca indywidualna; Praca z grupą na terenie szkoły; Kontakt z rodziną w realiach szkolnych; Specyfika kontaktu psychologa szkolnego z nauczycielami; "W obliczu audytorium"; Wspieranie rozwoju uczniów. Perspektywa całościowa. Współpraca psychologa szkolnego z instytucjami pozaszkolnymi w świetle przepisów prawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ocena ryzyka zawodowego w aspekcie stresu nie jest zjawiskiem oczywistym. Wymaga indywidualnego podejścia, czasu i wysiłku. Niezaprzeczalna jest jednak potrzeba przeprowadzania takiego pomiaru, jak również wprowadzanie działań, które zmierzają do minimalizowania stresu w pracy. Wzrastają wówczas efekty wykonywanej pracy, co znowu przyczynia się do rozwoju organizacji. Niemal każdy pracownik doświadcza stresu w pracy. Wydaje się, że zagadnienie to jeszcze bardziej zyskuje na aktualności w ostatnich miesiącach. Sprawdź, jak dokonać oceny ryzyka zawodowego pod kątem czynników stresogennych. Dowiesz się m.in.: czym jest stres i jak przebiega; jakie są źródła stresu, a także konsekwencje działania czynników stresogennych; kto jest narażony na stres; jak zidentyfikować zagrożenia; jak oszacować ryzyko zawodowe pod kątem czynników stresogennych; jakie działania naprawcze i eliminujące elementy stresogenne można odjąć; jak wyglądają dobre praktyki w zakresie eliminowania czynników stresogennych;
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pierwsze wydanie psychiatryczne w serii „W gabinecie lekarza specjalisty”, pod redakcją prof. dr hab. n. med. Marka Jaremy, zostało poświęcone postępom w leczeniu depresji i zaburzeń lękowych. Publikacja kierowana jest do psychiatrów, psychiatrów dziecięcych, lekarzy pozostałych specjalności, którzy mają kontakt z pacjentem psychiatrycznym oraz psychoterapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii klinicznej / Helena Sęk. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2005. - 340, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 5)
Część I: Podstawy psychologii klinicznej. 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina stosowana - korzenie - dynamika rozwoju - aktualne tendencje. 2. Podejścia, modele i koncepcje w psychologii klinicznej. 3. Sposoby rozumienia normalności i zdrowia oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej. 4. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna. 5. Psychologia kliniczna a psychopatologia. 7. Wkład podstawowych kierunków psychologii do psychologii klinicznej. 7. Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. 8. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych - zagadnienia podstawowe. Część II: Obszary zastosowań psychologii klinicznej. 9. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne. 10. Rozwojowo-społeczne ujęcie zaburzeń psychicznych a psychologia kliniczna. 11. Psychologia zdrowia i choroby. 12. Psychologia kliniczna a interwencja w kryzysie, sytuacjach traumatycznych i katastroficznych. 13. Psychologia uzależnień - znaczenie profilaktyki, terapii i grup samopomocy. 14. Psychologia kliniczna a wybrane formy patologii zjawisk społecznych. 15. Przygotowanie do zawodu psychologa klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Wstęp. 1. Zawód psychologa w świetle prawa: 1.1. Prawna definicja zawodu psychologa; 1.2. Psycholog jako zawód zaufania publicznego; 1.2.1. Prawne koncepcje zawodu zaufania publicznego i zawodu regulowanego; 1.2.2. Zawody zaufania publicznego w świadomości współczesnych Polaków; 1.3. Samorząd zawodowy i inne organizacje zawodowe; 1.3.1. Regulacje prawne i organizacje zawodowe psychologów w innych krajach; 1.3.2. Sytuacja prawna innych zawodów zaufania publicznego w Polsce; 1.3.3. Samorząd zawodowy psychologów w Polsce; 1.3.4. Zrzeszenia psychologów w Polsce; 1.3.5. Międzynarodowe zrzeszenia psychologów; 1.4. Prawo do wykonywania zawodu psychologa; 1.4.1. Prawo do wykonywania zawodu psychologa w zapisie ustawy; 1.4.2. Faktyczne prawo do wykonywania zawodu psychologa; 1.4.3. Konsekwencje niejasności prawnych w regulacji zawodu psychologa i losy ustawy. 2. Odpowiedzialność w zawodzie psychologa: 2.1. Rodzaje odpowiedzialności psychologów w praktyce zawodowej; 2.1.1. Odpowiedzialność karna; 2.1.2. Odpowiedzialność cywilna; 2.1.3. Odpowiedzialność dyscyplinarna; 2.2. Prawa klienta/pacjenta w kontekście odpowiedzialności zawodowej psychologa. 3. Źródła zasad etycznych w zawodzie psychologa: 3.1. Etyka filozoficzna a etyka stosowana; 3.2. Kodeksy etyki różnych zawodów; 3.3. Etyka zawodowa w zawodzie psychologa; 3.3.1. Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego; 3.3.2. Zasady etyczne psychologa i kodeks postępowania Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego; 3.4. Zasady etyczne a regulacje prawne; 3.4.1. Konflikt zasad etycznych i przepisów prawa; 3.4.2. Konflikt zasad etycznych i wymogów organizacji; 3.4.3. Absolutny zakaz łamania praw człowieka; 3.5. Kontrowersje wokół kodeksów etyki; 3.6. Jak rozstrzygać wątpliwości etyczne? 4. Podstawowe zasady etyczne w pracy psychologa: 4.1. Zasada A: Działanie dla dobra i nieszkodzenie; 4.2. Zasada B: Wierność i odpowiedzialność; 4.3. Zasada C: Uczciwość i prawość; 4.4. Zasada D: Sprawiedliwość; 4.5. Zasada E: Szacunek dla ludzkich praw i ludzkiej godności. 5. Tajemnica zawodowa: 5.1. Pojęcie tajemnicy zawodowej; 5.2. Tajemnica w zawodzie psychologa – podstawy prawne; 5.3. Jak długo obowiązuje tajemnica zawodowa?; 5.4. Ograniczenia tajemnicy zawodowej w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia; 5.5. Tajemnica zawodowa a obowiązki społeczne i prawne obywateli; 5.5.1. Poufność w kontekście informacji o przestępstwach; 5.5.2. Możliwość zwolnienia z tajemnicy zawodowej w procesie karnym; 5.5.3. Obowiązek dochowania tajemnicy w sądowym postępowaniu cywilnym lub rodzinnym; 5.5.4. Obszary wymagające dopracowania standardów: ofiary przemocy; 5.6. Poufność w kontekście pacjentów z zaburzeniami psychicznymi; 5.7. Zagrożenie poufności w kontekście terapii grupowej lub terapii par oraz w usługach na odległość; 5.8. Ograniczenia poufności w usługach na zlecenie strony trzeciej; 5.9. Tajemnica w pracy biegłego sądowego; 5.10. Ujawnienie informacji w celach dydaktycznych; 5.11. Ujawnienie informacji w celu uzyskania konsultacji; 5.12. Ujawnienie informacji poufnej na życzenie klienta; 5.13. Dokumentacja: poufność, czas i sposób przechowywania; 5.13.1. Regulacje prawne związane z dokumentacją w Polsce; 5.13.2. Dokumentacja medyczna i dokumentacja psychologiczna w kontekście świadczeń medycznych; 5.13.3. Rodzaje dokumentacji psychologicznej i jej zabezpieczenie; 5.13.4. Sposób przechowywania dokumentacji psychologicznej; 5.13.5. Okres przechowywania dokumentacji psychologicznej. 6. Świadoma zgoda na usługę psychologiczną: 6.1. Prawo klienta do dobrowolnego i świadomego korzystania z usług psychologicznych; 6.1.1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych; 6.1.2. Zgoda na usługę psychologiczną osób z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych; 6.1.3. Usługa psychologiczna bez zgody; 6.2. Informacje niezbędne do podjęcia świadomej zgody; 6.2.1. Rzetelna informacja o kwalifikacjach psychologa; 6.2.2. Rzetelna informacja o metodzie pracy i jej alternaty-wach; 6.2.3. Rzetelna informacja o poufności i jej ograniczeniach; 6.2.4. Uzgodnienie celu, zakresu i sposobu realizacji usługi; 6.2.5. Rzetelna informacja o prawach klienta; 6.3. Uzgodnienie praktycznych aspektów usługi; 6.3.1. Konflikt interesów i różnorodność ról; 6.3.2. Odpłatność; 6.3.3. Wymiar czasowy. 7. Standardy etyczne w diagnozie psychologicznej; 7.1. Opinia psychologiczna na podstawie badania diagnostycznego; 7.2. Zasady ogólne etycznego postępowania diagnostycznego; 7.3. Podmiotowe traktowanie klienta; 7.3.1. Minimalizacja wtargnięcia; 7.3.2. Diagnoza a badania naukowe; 7.4. Zapewnienie optymalnego funkcjonowania klienta; 7.5. Dobór narzędzi diagnostycznych; 7.5.1. Odpowiedzialne rozróżnienie między diagnozą psychologiczną a badaniem testowym; 7.5.2. Kontrowersje wokół technik projekcyjnych; 7.5.3. Prawo do stosowania narzędzia diagnostycznego; 7.5.4. Kwalifikacje użytkownika narzędzi diagnostycznych; 7.6. Przedstawienie wniosków diagnostycznych; 7.6.1. Pisemna opinia, orzeczenie, raport; 7.6.2. Ustna informacja zwrotna; 7.7. Przechowywanie dokumentacji; 7.8. Diagnoza grup szczególnych (niepełnosprawność, obca kultura/obcy język); 7.8.1. Bariera językowa; 7.8.2. Bariera kulturowa; 7.8.3. Modyfikacja procedury i niedostosowanie prób normalizacyjnych. 8. Standardy etyczne w pomocy psychologicznej; 8.1. Kwalifikacje do udzielania pomocy psychologicznej; 8.1.1 Kontekst prawny; 8.2. Pomoc psychologiczna a autonomia i integralność klienta; 8.3. Zawarcie kontraktu na pomoc psychologiczną; 8.4. Terapia dla rodzin lub grup; 8.5. Terapia dla osób znajdujących się już pod opieką psychologa; 8.6. Przerwanie terapii; 8.7. Zakończenie terapii. 9. Usługi psychologiczne na zlecenie strony trzeciej – problem dobrowolności, podmiotowości i poufności: 9.1. Diagnoza psychologiczna w procesie ubiegania się o pracę; 9.2. Prawnie wymagana ocena psychologiczna w celu określenia zdolności do wykonywania zawodu lub funkcji: 9.3. Pobór do wojska; 9.4. Usługa psychologiczna na zlecenie pracodawcy; 9.5. Przymusowe badanie psychologiczne na zlecenie wymiaru sprawiedliwości; 9.6. Dokumentacja psychologiczna w systemie oświaty. 10. Przeciwdziałanie dyskryminacji w praktyce psychologicznej: 10.1. Dyskryminacja – kontekst prawny; 10.2. Przejawy dyskryminacji w praktyce psychologicznej; 10.2.1. Odmowa świadczenia; 10.2.2. Niezróżnicowane postrzeganie osób należących do mniejszości; 10.2.3. Niedostosowanie świadczenia do specyficznych potrzeb osób należących do mniejszości; 10.2.4. Nieuwzględnianie zagrożenia stereotypem; 10.2.5. Przeżywanie negatywnych uczuć; 10.3. Dyskryminacja wynikająca z ograniczeń kompetencji psychologów; 10.3.1. Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z zaburzeniami somatycznymi; 10.3.2. Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z grup mniejszościowych; 10.4. Dyskryminacja wynikająca z uprzedzeń żywionych przez psychologa; 10.4.1. Obowiązek eliminowania uprzedzeń; 10.4.2. Zalecenia dla psychologów świadczących usługi populacjom zróżnicowanym etnicznie, językowo, kulturowo i seksualnie. 11. Standardy etyczne w usługach psychologicznych na odległość: 11.1. Czy możliwa jest etyczna usługa psychologiczna na odległość?; 11.2. Opracowania dotyczące zasad etycznych w usługach na odległość; 11.3. Zalety kontaktu psychologicznego na odległość; 11.4. Zagrożenia dla praw klienta w usługach na odległość; 11.4.1. Poufność w usługach na odległość; 11.4.2. Sytuacja kryzysowa w usługach na odległość; 11.4.3. Świadoma zgoda w usługach na odległość; 11.4.4 Wyznaczanie granic; 11.5. Specyfika telepsychoterapii; 11.6. Diagnoza psychologiczna przez internet; 11.6.1. Zalety i ograniczenia; 11.6.2. Testy do samodzielnego rozwiązania w celu rozwoju osobistego i pogłębienia samoświadomości vs. diagnoza psychologiczna; 11.7. Bezpieczeństwo narzędzi diagnostycznych w internecie. 12. Usługi psychologiczne na rzecz dzieci; 12.1. Zgoda na usługę psychologiczną wobec dzieci; 12.1.1. Władza rodzicielska – aspekt prawny; 12.1.2. Wyrażenie zgody na usługę psychologiczną wobec dziecka – kwestie prawne; 12.1.3. Zgoda na usługę psychologiczną na terenie instytucji, pod której opieką znajduje się dziecko; 12.1.4. Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyrażenia świadomej zgody – regulacje w kodeksie cywilnym; 12.1.5. Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyrażenia świadomej zgody – jak kwestia zgody dziecka jest regulowana w zawodzie lekarza; 12.1.6. Wyrażenie przyzwolenia na usługę psychologiczną przez dziecko; 12.2. Odpowiedzialność za samopoczucie dziecka w trakcie kontaktu; 12.2.1. Obecność osoby bliskiej; 12.3. Poszanowanie podmiotowości dziecka; 12.3.1. Poszanowanie podmiotowości dziecka a wywiad z rodzicami; 12.3.2. Poszanowanie podmiotowości dziecka a udzielanie informacji zwrotnych; 12.3.3. Zdefiniowanie obszaru świadczenia i minimalizacja wtargnięcia; 12.4. Dylemat klient-dziecko czy klient-rodzic; 12.5. Zasada poufności i jej ograniczenia w usługach wobec dzieci; 12.6. Dziecko w badaniach naukowych; 12.6.1. Dobrowolność udziału dzieci w psychologicznych badaniach naukowych; 12.6.2. Czy badania naukowe z udziałem dzieci są konieczne? 13. Zasady etyki w naukowych badaniach psychologicznych; 13.1. Prawne aspekty przestrzegania zasad etyki w psychologicznych badaniach naukowych; 13.1.1. Regulacja badań biomedycznych; 13.1.2. Regulacje w badaniach naukowych z udziałem ludzi w innych krajach; 13.1.3. Regulacje w badaniach naukowych z udziałem zwierząt. Zasady humanitarnej opieki i wykorzystania zwierząt w badaniach; 13.1.4. Polskie regulacje w psychologicznych badaniach naukowych z udziałem ludzi; 13.2. Świadoma zgoda na udział w badaniu; 13.2.1. Regulacje prawne dotyczące przetwarzania wrażliwych danych osobowych; 13.2.2. Świadoma zgoda na rejestrację głosu i wizerunku; 13.2.3. Zgoda na ujawnienie dodatkowych informacji; 13.2.4. Zgoda na udział w badaniach osób bez zdolności lub z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych; 13.2.5. Odstąpienie od świadomej zgody w badaniach naukowych; 13.3. Poufność informacji w badaniach naukowych; 13.3.1. Przechowywanie danych; 13.3.2. Ujawnienie osobie badanej wrażliwych danych z badania naukowego; 13.4. Zgoda instytucji; 13.5. Udział w badaniu osób podległych (klient/pacjent, student); 13.6. Problemy związane z wykluczaniem osób z badań; 13.7. Wynagrodzenie za udział w badaniach; 13.8. Procedury maskujące; 13.8.1. Procedura odkłamania; 13.8.2. Odstąpienie od procedury odkłamania; 13.9. Minimalizowanie szkód; 13.10. Badanie naukowe weryfikujące skuteczność terapii; 13.11. Badania naukowe przez internet; 13.11.1. Poufność w badaniach internetowych; 13.11.2. Problem świadomej zgody w badaniach internetowych; 13.11.3. Maskowanie, odkłamanie i dyskomfort w badaniach internetowych. 14. Zasady etycznego postępowania podczas rozpowszechniania wyników badań, wiedzy psychologicznej i popularyzacji: 14.1. Rozpowszechnianie wyników badań naukowych i wiedzy naukowej; 14.1.1. Plagiatorstwo; 14.1.2. Zasady powoływania się na literaturę cytowaną; 14.1.3. Zasady cytowania i parafrazowania; 14.1.4. Zgoda na reprodukcję; 14.2. Autorstwo publikacji; 14.3. Powtórna publikacja danych; 14.4. Udostępnianie danych do weryfikacji; 14.5. Recenzja naukowa; 14.6. Unikanie konfliktu interesów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej