Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(13)
Autor
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Filipowicz Grzegorz
(2)
Baraniak Barbara
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Lęgowicz Aleksandra
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Sajkiewicz Alicja
(1)
Szerląg Alicja (1958- )
(1)
Wieczorek Jacek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(9)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Przydatność zawodowa
(13)
Kadry
(5)
Menedżerowie
(5)
Zarządzanie kompetencjami
(4)
Innowacje
(3)
Przywództwo
(3)
Zawód
(3)
Negocjacje
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Praca
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Assessment center
(1)
Bhp
(1)
Development center
(1)
Etyka biznesu
(1)
Grupy społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt
(1)
Konsumenci
(1)
Marketing partnerski
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ocena pracowników
(1)
Oragnizacja ucząca się
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zmianowość pracy
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC|DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kompetencje a przewaga konkurencyjna: Kultura organizacyjna w kontekście zarządzania kompetencjami; Wizja, misja, wartość, strategia jako podstawowe wyznaczniki tworzenia zintegrowanych systemów zarządzania kompetencjami; 2. Systematyka kompetencji: Definicje kompetencji; Kompetencje a inteligencja emocjonalna; Księga kompetencji; Metodologia tworzenia ksiąg kompetencji; Firmy doradcze; Wiedza innych organizacji; Załącznik "Księga kompetencji"; Agregacja wiedzy firmy; Profil kompetencyjny; Metodologia tworzenia profilu; Statystyczna; Dobór profilu ze względu na strategię firmy; Dobór kompetencji ze względu na realizowaną strategię firmy; Pożądane poziomy kompetencji; Mierzenie kompetencji; Testy kompetencji; Opis procedury projektu dla skandynawskiej firmy; Ocena 360; 3. Implementacja profili kompetencyjnych w narzędziach zarządzania zasobami ludzkimi: Procedura implementacji ZSZK; Księga kompetencji; Cykl zarządzania zasobami ludzkimi w firmie; Kompetencje w opisie stanowiska; Etapy tworzenia opisów stanowisk; Kompetencje w rekrutacji i selekcji; Narzędzia używane w selekcji kandydatów; Kompetencje w systemie oceny okresowej; Kompetencyjny system ocen; Kompetencje w szkoleniach; Metody podnoszenia kompetencji; Uczenie się poprzez wykonywanie powierzonej pracy; Outdoor; Mentoring; Coaching; Ocena efektywności programów szkoleniowych; Proces rozwoju kompetencji; Kompetencje w planowaniu ścieżek kariery i awansów; Wynagradzanie pracowników- podnoszenie profilu kompetencyjnego na systemy wartościowania stanowisk pracy i systemy premiowania; Płaca zasadnicza; System premiowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Key Account Manager / Krzysztof Kałucki. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 188, [1] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Od Autora. Rozdział I. Kim jest Kluczowy Klient?: Kluczowy Klient, czyli kto?; Wybór Kluczowego Klienta; Decyzja o wyborze klienta oraz sposobu współpracy; Co robić w przypadku, kiedy umowa jest podpisywana po raz pierwszy?; Specyfika relacji z Kluczowymi Klientami. Rozdział II. Praca na stanowisku Key Account Managera: Początki zawodu KAM w Polsce; Ścieżka kariery; Zadania; Cykliczność pracy; Trochę o zaangażowaniu w pracy; Dokumentacja w dziale. Rozdział III. Kompetencje na stanowisku Key Account Managera: Umiejętności, wiedza, odpowiedzialność?; Manager czy lider?; Kreowanie nowego lidera; Praca z zespołem KAM-ów. Stawianie celów i rozliczanie; Finansowa strona pracy; Analiza rentowności promocji; Rachunek wyników (P&L); Kaskadowanie rabatów; Marża a narzut; Marża dostawcy a marża klienta; Kontrakty net/net; Poprawa warunków – co, kiedy się opłaca?; Przesunięcia z „back” na „front” i odwrotnie – co, kiedy się opłaca?; Budżetowanie; Współpraca z Działem Kontrolingu. Rozdział IV. Dualizm pracy na stanowisku Key Account Managera: Współpraca z innymi działami wewnątrz organizacji; Grupy robocze, praca zespołowa; Zasady dobrej pracy zespołowej; Feedback; Prawa w środowisku międzynarodowym; Sprzedaż czy negocjacje?; Zrozumieć sposób myślenia kupującego. Rozdział V. Proces negocjacyjny: Negocjacje; Negocjacje: indywidualne, w parach, a może grupowe?; Negocjacje a sztuki walki – skąd to porównanie?; Nastawienie do siebie i do działania; Trudny Klient a typy osobowości: od Hipokratesa do Donalda Trumpa. Wpływ osobowości na proces negocjacyjny; „No logo” – etykietowanie; Stawianie celów, metoda SMART, Spotkanie negocjacyjne: etapy; Wybrane techniki negocjacyjne; Tabela zmiennych; Negocjacje: uniwersalne i dobre rady; Podobieństwa i różnice w pracy KAM-a i Kupca; Perswazja i manipulacja; Etyczna perswazja czy zaspokajanie potrzeby bezpieczeństwa?; Komunikacja interpersonalna: rola pytań; SPIN „łączy” sprzedaż i negocjacje: jeszcze o sztuce zadawania pytań; Lingwistyka negocjacyjna; Aktywne słuchanie: jak słuchać, aby usłyszeć i zrozumieć?; Informacje ukryte w komunikacji niewerbalnej; Wartości etyczne w pracy KAM-a. Rozdział VI. Rola emocji w pracy Key Account Managera: Emocje w biznesie; Kłamstwo w biznesie. Rozdział VII. Praktyczne NLP w pracy Key Account Managera: Co to jest NLP?; Uniwersalny model komunikacji a filtracja myśli; Indywidualne predyspozycje w komunikacji interpersonalnej; Rola predykatów; Jeszcze o dopasowaniu do drugiej osoby. Znaczenie metaprogramów. Zakończenie. Aneks. Studium przypadku: Negocjacje handlowe. Przygotowanie do procesu; Studium przypadku. Firmy Orion i Cezar. Słownik popularnych zwrotów w języku angielskim. Bibliografia. O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacyjne wyzwania wobec kształcenia na poziomie akademickim: Społeczna rola uniwersytetu: siedlisko rozumu czy szkoła fachowców?; Kompetencje absolwenta szkoły wyższej- model teoretyczny; Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji; Absolwent szkoły wyższej- humanista na rynku pracy; Studia doktoranckie jako element Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Humanistyczny kontekst edukacji akademickiej: Osoba i rozwój. Podejście Gestalt w edukacji akademickiej; Odkrywanie nadziei- wybranej kompetencji pedagogicznego działania; Znaczenie kompetencji autokreacyjnych w procesie kształcenia akademickiego; Kompetencje kluczowe studentów w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kompetencje edukacyjne z perspektywy zarządzania wiedzą; Aksjologiczne aspekty kształcenia studentów w szkole wyższej; Obywatelskość w procesie kształcenia studentów; Kompetencje międzykulturowe absolwenta szkoły wyższej; Kompetencja kreowania zdrowia jako komponent wykształcenia na poziomie wyższym; 3. Nauczycielskie kompetencje: Nauczyciel jako "aktor społeczny"- możliwości teoretycznego wyjaśnienia profesjonalizacji; Różne modele i kategorie przygotowania zawodowego współczesnego nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli- rzeczywistość a oczekiwania; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opinii studentów; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich- przyszłych nauczycieli; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich do współpracy z rodzicami uczniów; 4. Kompetencje zawodowe studentów wybranych kierunków: Wyzwania cywilizacyjne a kompetencje zawodowe studentów pedagogiki- rozważania o pewnym rozdźwięku; Autoedukacja studentów pedagogiki w perspektywie przygotowania do zawodu; Potencjał zawodowy absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej; Ocena jakości kształcenia oraz przygotowania do zawodu pedagoga w opinii absolwentów krakowskich uczelni pedagogicznych; Wiedza o kulturze jako niezbędny komponent edukacji akademickiej pielęgniarek, lekarzy i nauczycieli; Standardy kształcenia dla kierunku lekarskiego w Polsce; Absolwent Wydziału Prawa i jego przyszłość w kontekście projektu zmian ustaw samorządowych radcowskiej i adwokackiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy; Nowelizacja Agendy Lizbońskiej; Organizacje uczące się; Strategia ustawicznej edukacji; Nowe wyzwania wobec kadry menedżerskiej; 2. Rodowód kompetentnego kierowania: Nauka o zarządzaniu; Ekonomia i ekonomiki szczegółowe; Nauki o prawie; 3. Kompetencje do pracy z ludźmi: Wyznaczniki kompetencji menedżera; Interakcje z kulturą organizacji; Kompetencje w elastycznych strukturach; Ekonomiczny kontekst kompetencji; Budowanie profilu kompetencji menedżera; 4. Zarządzanie kompetencjami kierownika (menedżera): Kierowanie w organizacji; Kompetencje menedżera jako element kapitału ludzkiego organizacji; Wartość kompetencji kierowniczych jako wielkość kapitału ludzkiego organizacji; Kształtowanie kompetencji menedżera- kierownika; 5. Koncepcje i metody doboru menedżerów: istota i zasady doboru menedżerów; Determinanty doboru typów menedżerów w przedsiębiorstwach; Typy menedżerów w zależności od poziomu kierowania; Typy menedżerów w zależności od stylów kierowania; Determinanty wyboru źródeł rekrutacji określonych typów menedżerów; selekcja kandydatów na menedżerów; 6. Szkolenie i doskonalenie zawodowe: Proces doskonalenia zawodowego w firmie; Szkolenie i doskonalenie menedżerów; Funkcje i zadania edukacyjne komórek kadrowych; Kształcenie i szkolenie zawodowe w świetle zaleceń UE; Kształcenie i szkolenie w przepisach prawa; 7. Organizacja pracy własnej menedżera: Przyczyny niesprawności w organizacji pracy menedżerów; Uwarunkowania efektywności pracy własnej menedżera; Czas i priorytety działania menedżera; 8. Menedżerowie w zarządzaniu zasobami ludzkimi- kontekst aksjologiczny: Pojecie wartości; Wartości kierownicze; Badanie wartości poprzez niekompetencje zagrażające zarządzaniu zasobami ludzkimi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
1. Wiedza i organizacyjne uczenie się: Wiedza czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw; Proces organizacyjnego uczenia się jako czynnik rozwoju organizacji; Organizacja ucząca się wzorcem współczesnego przedsiębiorstwa; Funkcje kierownicze; 2. Kompetencje pracownicze a rozwój organizacji: Istota i komponenty kompetencji pracowniczych; Kluczowe kompetencje organizacji źródłem przewagi konkurencyjnej; Kompetencje pracownicze determinantą kapitału intelektualnego organizacji; Kompetencje menedżerskie czynnikiem rozwoju organizacji; Metody i techniki kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się; 3. Kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się: Formułowanie funkcji kompetencji pracowniczych; Metodologiczne aspekty kształtowanie kompetencji; Szkolenia off-the-job w organizacji uczącej się; Zmienne sterowanie procesami rozwoju kompetencji; Metoda oceny kompetencji pracowniczych w oparciu o logikę zbiorów rozmytych; Scenariusze doskonalenia kompetencji pracowniczych; Instrumenty stymulujące zarządzania wiedzą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiadomości wstępne o komunikacji; 2. Klasyfikacja potrzeb człowieka i ich charakterystyka; 3. Komunikacja interpersonalna; 4. Komunikacja werbalna i niewerbalna; 5. Typologia zachowań klientów; 6. Komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa; 7. Podróż psychologiczna; 8. Konflikty międzyludzkie - główne ich przyczyny w miejscu pracy; 9. Różne role w grupie; 10. Negocjacje; 11. Etyka w relacji z drugim człowiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Praca jako kategoria naukowa: Źródła pracy; Praca jako kategoria poznawcza; Interdyscyplinarny charakter pracy- wybrane problemy; Praca zawodowa; 2. Zawód jako kategoria naukowa: Geneza zawodu; Zawód w ujęciu poznawczym; Interdyscyplinarne rozumienie zawodu- wybrane problemy; 3. Klasyfikacje, kwalifikacje i kompetencje zawodowe: Klasyfikacje zawodów i specjalności jako narzędzie edukacji i rynku pracy; Kwalifikacje jako kategorie opisujące zawód i proces pracy; Kompetencje- ich rozumienie i znaczenie dla pracy zawodowej człowieka; 4. Metody badania pracy w interdyscyplinarnym układzie: Rodowód badania pracy; Metodologia nauk- rozumienie, struktura i zakres; Metodologia nauk w nurcie naukoznawczym; Psychologia procesów poznawczych (epistemologicznych); Metodologia nauk w nurcie badawczym; 5. Przyszłość metod badania pracy: Teorie motywacji wyznacznikiem współczesnych tendencji badania pracy; Teoria kompleksowego zarządzania organizacją (TQM- Total Quality Menagement) kryterium badania pracy; Zarządzanie zasobami ludzkimi współczesnym trendem; Menadżerment kadrowy przyszłością badania pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawy; 2. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; 3. Rozwój zawodowy; 4. Mapa kompetencji- opisy; 5. Testy kompetencyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2018. - 394, [7] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji: 1.1. Kompetencje a kwalifikacje; 1.2. Kompetencje a wartości; 1.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny; 1.4. Kluczowe kompetencje; 1.5. Kompetencje organizacji; 1.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste; 1.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe; 1.8. Profesjogramy/profile stanowisk; 1.9. Role organizacyjne; 1.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty. Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji: 2.1. Wiedza; 2.2. Doświadczenie i praktyczne umiejętności; 2.3. Kreatywność i innowacyjność; 2.4. Samodzielność; 2.5. Odpowiedzialność; 2.6. Przedsiębiorczość; 2.7. Orientacja biznesowa; 2.8. Profesjonalizm; 2.9. Decyzyjność; 2.10. Od formalnej dyscypliny pracy do „5 S”; 2.11. Skuteczność i ekonomiczność – czyli efektywność; 2.12. Komunikacja; 2.13. Współpraca; 2.14. Kompetencje etyczne; 2.15. Inteligencja; 2.16. Kultura i styl; 2.17. Asertywność; 2.18. Niektóre inne kompetencje. Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style: 3.1. Misja przywódców; 3.2. Przywództwo a zarządzanie; 3.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie; 3.4. Przywództwo dzikie – jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)używanie władzy; 3.5. Przywództwo jako służenie; 3.6. Demokracja i przywódcy demokratyczni; 3.7. Autorytaryzm i przywódcy autorytarni; 3.8. Przywódcy charyzmatyczni i transakcyjni; 3.9. Od przewodzenia opartego na przymusie do „przewodzenia bez przewodzenia”; 3.10. Indywidualne style kierowania. Rozdział 4. Wymiary przywództwa: 4.1. Wskazywanie i uzasadnianie celów; 4.2. Określanie zasad i wartości; 4.3. Dobór i wymiana ludzi; 4.4. Budowa zespołów; 4.5. Integrowanie; 4.6. Rozwój zawodowy; 4.7. Inspirowanie i motywowanie; 4.8. Komunikacja; 4.9. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje; 4.10. Reprezentowanie; 4.11. Inne wymiary przywództwa; 4.12. Jak być przywódcą akceptowanym. Rozdział 5. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw: 5.1. Przedsiębiorcy i biznesmeni; 5.2. Menedżerowie i liderzy; 5.3. Kompetencje różnych grup menedżerów; 5.4. Specjaliści, specjaliści wiodący/koordynatorzy, główni specjaliści; 5.5. Pracownicy merytoryczno-wykonawczy; 5.6. Pracownicy operacyjni. Rozdział 6. Zarządzanie kompetencjami w organizacji: 6.1. Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym; 6.2. Podmioty zarządzania kompetencjami w organizacji; 6.3. Wzmacnianie portfeli kluczowych kompetencji; 6.4. Harmonizacja kompetencji oczekiwanych i posiadanych; 6.5. Doskonalenie zawodowe; 6.6. Organizacja ucząca się – wybrane problemy; 6.7. Zarządzanie kompetencjami a ocena; 6.8. Zarządzanie kompetencjami a wynagradzanie. Rozdział 7. Zarządzanie własnymi kompetencjami: 7.1. Self-management w świetle psychologii rozwoju; 7.2. Dobre praktyki związane z rozwojem własnym; 7.3. Meandry i zagrożenia samorozwoju; 7.4. Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?; 7.5. Sztuczna inteligencja – pomocnik i rywal. Uwagi końcowe. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawowe pojęcia i związane z nimi kontrowersje. 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji. 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje. 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych. 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 357, [3] s. : il., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wyjaśnienie pojęć; 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji; 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje; 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw; 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji; 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R.1 Podstawy teoretyczne: Dlaczego kompetencje?; Parę słów o początkach zarządzania kompetencjami zawodowymi; Definicje; Rozwój kompetencji zawodowych; Kompetentna firma, czyli organizacja ucząca się; Jak grupować kompetencje?; Profile kompetencji zawodowych. R.2 Koncepcja zarządzania kompetencjami zawodowymi: Cele zarządzania kompetencjami zawodowymi; Sposób wdrażania zarządzania kompetencjami zawodowymi; Obszary zarządzania kompetencjami zawodowymi; Systemy motywacyjno-płacowe. R.3 Pomocne techniki - przykładowe narzędzia: Opis kompetencji; Skale obserwacyjne; Wskazówki rozwojowe; Tekst kompetencyjny; Pytania i zadania selekcyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota kompetencji zawodowych, 2. Zarządzanie kompetencjami w organizacjach, 3. Problematyka kompetencji w teoriach motywowania pracowników, 4. Motywacyjny wymiar procesów kadrowych opartych na zarządzaniu kompetencjami zawodowymi, 5. Wynagradzanie pracowników w procesie zarządzania kompetencjami, 6. modelowanie systemu zarządzania kompetencjami, 7. Motywowanie w systemie zarządzania kompetencjami zawodowymi - studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej