Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Czytelnia
(5)
Autor
Adamowska Lucyna
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Guz Sabina
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna
(1)
Pirogowicz Iwona
(1)
Steciwko Andrzej
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Dziecko
(4)
Przemoc w rodzinie
(3)
Rodzina
(3)
Prawa dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Ludzie starzy
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagogika
(1)
Pediatria
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Rozwód
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wcześniak
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Szanse wychowawcze oraz zagrożenia we współczesnej rodzinie: 1. Współczesne dziecko i obraz jego dzieciństwa - nowe szane wychowawcze oraz zagrożenia, 2. Wspomóc rodzinę w zapewnieniu dobrego wychowania, 3. Problem sieroctwa społecznego w rodzinie dysfunkcyjnej, 4. Rodzina źródłem kapitału ludzkiego, 5. Wychowanie jako proces tworzenia warunków wspomagających dziecko w rozwoju, 6. Rola rodziny w realizowaniu potrzeb dziecka, 7. Znaczenie metody modelowania i zadaniowej w wychowaniu rodzinnym. Cz. II Obraz dziecka i dzieciństwa - historia i współczesność: 1. Dobro dziecka w literaturze pamiętnikarskiej XVII wieku, 2. Edukacja domowa dzieci w polskich rodzinach ziemiańskich w XIX wieku, 3. Relacje ojciec-dziecko i ich znaczenie w procesie wychowania rodzinnego, 4. Rodzice i dziecko - aksjologiczne aspekty obrazu dziecka, 5. Rodzinne uwarunkowania obrazu JA i poczucie własnej wartości dzicka, 6. Tematyka rodzinna w kształceniu zintegrowanym, 7. Doświadczenia emocjonalne i społeczne dziecka w rysunku projekcyjnym rodziny. Cz.III Instytucjie wspierające dzicko i rodzinę: 1. Wsppółdziałanie rodziców ze szkołą na rzecz dobra dzicka na przykładzie szkół STO, 2. Organizacja wczesnej pomocy terapeutycznej dziecku niepełnosprawnemu i jego rodzinie, 3. Literatura dziecięca w terapii lęków u dzieci, 4. Policyjne działania na rzecz ochrony dziecka - program wczesnej profilaktyki zagrożeń "Bezpieczny przedszkolak", 5. Przestępstwo znęcania się w opinii społecznej, 6. Ingerencja sądu rodzinnego w sprawowanie władzy rodzicielskiej, 7. Pomoc społeczne na rzecz dziecka i rodziny, 8. Prawna ochrona rodziny i nieletniego w świetle kodeksu karnego Federacji Rosyjskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Zespół dziecka maltretowanego, 3. Problem dziecka maltretowanego w rodzinie, 4. Ochrona praw dziecka i rodziny (prawo polskie i standardy prawa międzynarodowego), 5. Normatynwe podstawy ochorny zdrowia dzieci, 6. Rodzina - środowiskiem pełnego rozwoju dziecka, 7. Rola komunikacji w wychowaniu dziecka w rodzinie, 8. Rozmowa z wcześniakiem, 9. Granice ratowania życia skrajnie niedojrzałych wczesniaków. Poglądy lekarzy i pielęgniarek, 10. Uczeń w polskiej szkole w XXI wieku, 11. Prawo do życia dzieci niepełnosprawnych i co dalej?, 12. Rysunek w medycynie - rola w diagnostyce i terapii, 13. Dziecko w stanie terminalnym w rodzinie, 14. Odmienność i nietolerancja - romskie dziecko w społeczeństwie większości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja i reforma)
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej