Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(106)
IBUK Libra
(16)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(99)
E-booki
(19)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(10)
Czasopisma
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
tylko na miejscu
(71)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Czytelnia
(74)
Autor
Antonowicz Paweł
(5)
Grabiec Olimpia (1975- )
(4)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(3)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Chodyński Andrzej
(2)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(2)
Flejterski Stanisław (1948- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Jędrych Elżbieta
(2)
Kaźmierczak Magdalena
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Siciński Jędrzej
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Świecka Beata (1972- )
(2)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Balina Rafał
(1)
Baran Beata
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Baś-Mazur Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(1)
Blanpain Roger
(1)
Blicharz Jolanta (1961- )
(1)
Bokajło Wiesław (1946- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Broniewicz Monika
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Bęben Robert
(1)
Chibowski Robert
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cichy Diana
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Doktór Kazimierz
(1)
Doroba Anita
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Dzięciołowicz Katarzyna
(1)
Filipczuk Janusz
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Friedman Barry A
(1)
Frączek Maciej
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gasz Małgorzata
(1)
Germain Juliette
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gola Jan
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzanka Izabela
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Henriques Adrian
(1)
Hockerts Kai
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Idasz-Balina Marta
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Jonas Agata
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(61)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(124)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(123)
angielski
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(62)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(16)
Innowacje
(13)
Przedsiębiorstwo społeczne
(12)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Public relations
(9)
Ekonomia społeczna
(7)
Marketing
(7)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(7)
Zarządzanie
(7)
Gospodarka
(6)
Konkurencyjność
(6)
Menedżerowie
(6)
Polska
(6)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(6)
Ubezpieczenia społeczne
(6)
Etyka biznesu
(5)
Globalizacja
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Kapitał społeczny
(5)
Komunikacja marketingowa
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie kryzysowe
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Zarządzanie wiedzą
(5)
Banki
(4)
Bezrobocie
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Kadry
(4)
Kreowanie wizerunku
(4)
Organizacja
(4)
Praca
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Rynek pracy
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Dialog społeczny
(3)
Finanse
(3)
Finanse publiczne
(3)
Górnictwo
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Pieniądz
(3)
Prawo
(3)
Przemysł
(3)
Płaca
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Siła robocza
(3)
Socjologia
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Ubezpieczenia gospodarcze
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Banki internetowe
(2)
Ekorozwój
(2)
Emerytura
(2)
Etyka społeczna
(2)
Firma (nazwa)
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Grupy nacisku
(2)
Holdingi
(2)
Informacja
(2)
Informatyzacja
(2)
Infrastruktura społeczna
(2)
Infrastruktura techniczna
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Integracja europejska
(2)
Inwestycje
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing partnerski
(2)
Media społecznościowe
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Nieruchomości
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odpowiedzialność społeczna
(2)
Pluralizm społeczny
(2)
Podatek
(2)
Postęp
(2)
Prawo pracy
(2)
Promocja handlowa
(2)
Prywatyzacja
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Przywództwo
(2)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1989-2000
(8)
1901-2000
(7)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Cypr
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tadżykistan
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(15)
Podręcznik
(12)
Czasopismo naukowe
(7)
Opracowanie
(7)
Monografia
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Raport
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(29)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
125 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne i praktyczne uarunkowania adaptacyjności polskich przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej. 2. Globalizacja jako determinanta zmian adaptactyjnych polskich przedsiębiorstw. 3. Procesy restrukturyzacji i prywatyzacji formą adaptacyjności polskich przedsiębiorstw do warunków gospodarki rynkowej. 4. Wpływ wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na ich zdolności adaptacyjne. 5. Zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw jako efekt ich adaptacyjności do warunków gospodarki rynkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5, 658.1/5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wolność gospodarcza w Polsce; 2. Prawo do prywatności w kontekście prowadzenie działalności gospodarczej; 3. Kapitał ludzki jako czynnik rozwoju organizacji gospodarczych; 4. Człowiek wobec zmiany w organizacji; 5. Wybrane organizacje wobec biznesu; 6. Uwarunkowania globalne a rozwój regionów Polski wschodniej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
I. Społeczna odpowiedzialność w działalności przedsiębiorstw: 1. Główne czynniki zmian w upowszechnianiu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu; 2. Geneza i pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu; 2.1. Definiowanie społecznej odpowiedzialności w środowisku; akademickim; 2.2. Definiowanie społecznej odpowiedzialności przez organizacje międzynarodowe; 3. Modele społecznej odpowiedzialności. II. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ: 1. Specyfika funkcjonalna i zarządcza przedsiębiorstw sektora PMMŚ; 2. Istota zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ; 3. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym; 3.1. Obszary społecznej odpowiedzialności; 3.2. Teoria interesariuszy: zarządzanie zgodne z CSR w kontekście "wielorakich aktorów"; 3.3. Systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR. III. Identyfikacja czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ oraz perspektywy badawcze: 1. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w PMMŚ; 1.1. Czynniki zewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 1.2. Czynniki wewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 2. Stan dotychczasowych badań na temat CSR w sektorze PMMŚ na świecie; 3. Polski dorobek w zakresie badań na temat CSR w sektorze PMMŚ. IV. Metodyka badań empirycznych: 1. Cel oraz zakres badań empirycznych; 2. Charakterystyka badania przygotowawczego; 3. Charakterystyka badania właściwego; 4. Przetwarzanie i analiza danych; 5. Charakterystyka badanej zbiorowości. V. Ocena czynników wpływających na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w badanych przedsiębiorstwach: 1. Koncepcja CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.1. Znajomość pojęcia CSR oraz sposoby jego definiowania przez PMMŚ; 1.2. Ocena ważności i charakter przesłanek wdrażania CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.3. Podejmowane działania w obszarach CSR w badanym sektorze przedsiębiorstw; 2. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.1. Analiza i ocena czynników zewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.2. Analiza i ocena czynników wewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 3. Eksploracyjna analiza czynnikowa determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego w badanym sektorze PMMŚ; 4. Analiza współzależności między czynnikami wpływającymi na zarządzanie społecznie odpowiedzialne a wybranymi cechami; 5. Analiza współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem organizacji w inicjatywy CSR; 6. Korzyści wynikające z realizacji CSR w badanych przedsiębiorstwach. VI. Doskonalenie zarządzania społecznie odpowiedzialnego w sektorze PMMŚ: 1. Ocena podstawowych obszarów CSR przez badany segment PMMŚ; 2. Wnioski z przeprowadzonych badań; 3. Kierunki doskonalenia procesu zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ oraz nowe wyzwania badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Dialog społeczny na poziomie zakładu pracy - zakres, warunki i efektywność reprezentacji interesów: Relacje pracodawca - przedstawicielstwo pracowników w świetle obowiązujących przepisów; Poglądy na gospodarkę i politykę społeczną państwa a dialog społeczny; Stosunki pracy a integracja z UE w ocenie pracowników i aktorów dialogu społecznego na poziomie zakładu pracy; Opinie aktorów dialogu na poziomie zakładu pracy o roli Komisji Trójstronnej ds. Społeczno-Gospodarczych i oczekiwaniach wobec niej; Kondycja i warunki dialogu społecznego na poziomie zakładu pracy w opinii jego aktorów; Postawy wobec dialogu oraz zasady dialogu społecznego w zakładzie pracy; Pracodawcy, związki zawodowe i rady pracowników a reprezentacja interesów pracowniczych; Ocena działalności związków zawodowych na terenie zakładu pracy. 2. Dialog społeczny na poziomie zakładu pracy ocena funkcjonowania poszczególnych obszarów w stosunkach pracy: Przestrzeganie prawa pracy w opinii respondentów; Układy zbiorowe pracy; Spory zbiorowe i ich rozwiązywanie w zakładzie pracy; Wynagrodzenia jako najważniejszy obszar reprezentacji interesów w stosunkach pracy; Informowanie pracowników i partycypacja załogi w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Kryzys międzynarodowy w Polsce a dialog społeczny w stosunkach pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fundusze Strukturalne UE)
1.Podstawowe informacje w zakresie Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR), 2.Dotacje dla osób chcących rozpocząć działalność gospodarcza oraz dla najmniejszych firm w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego , 3.Podmioty uprawnione do składania wniosków wraz z uwzględnieniem typu projektów w zakresie Działania 2.5 i Działalnia 3.4 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego , 4.Zasady kwalifikowania kosztów, 5.Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych, 6.Powiązanie Działań 2.5 i 3.4 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego z innymi projektami realizowanymi z Funduszy Strukturalnych i Krajowych, 7.Wysokość pomocy finansowej i publicznej udzielonej Beneficjentowi Ostatecznemu, 8.Skwantyfikowane wskaźniki realizacji celów projektu, 9.Zasady wyboru projektów, 10.Sposób przygotowania wniosku, 11/Etapy realizacji Projektów finansowanych z Europejskiego Fundusze Społecznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kultura i procesy społeczne: Internalizacja wzorów kulturowych w procesie socjalizacji w organizacji; Proces wytwarzania McPracownika. Przemoc w reprodukcji wzorów zachowań organizacyjnych; Kultura menedżerów i specjalistów; Ideologia menedżerska i kultura organizacyjna; Wokulski czy Dyzma? Przedsiębiorcy w polskiej literaturze współczesnej - szkic do badań portretu; Siła i przemoc w działaniach menedżerów współczesnych organizacji. Socjotechnika współczesnej korporacji: Doba ma tylko 24, czyli: neutralizacje są konieczne. Temporalne dylematy menedżerów; Kontrola pracowników we współczesnych korporacjach; Monitorowanie pracowników - dążenie do wydajności i efektywności a podmiotowość pracownika; Rola organizacji w kształtowaniu swoich zasobów ludzkich rzeczywistość Polskiego rynku pracy w obliczu zmian w ostatnich latach; Rekrutacja i adaptacja pracownicza - modele, etyka i rzeczywistość. 3. Studia przypadków w perspektywie socjologicznej: Grupa społeczna kierowców zawodowych; Badania jakościowe w przedsiębiorstwach na temat wydłużania życia zawodowego; Transformacja wiedzy jako szansa rozwoju organizacji;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Publikacja stanowi opracowanie przekrojowe i wielopłaszczyznowe, wpisujące się w nieustannie toczącą się dyskusję na temat współczesnych zagadnień ekonomicznych. Opracowanie jest ciekawym źródłem wiedzy i pozwala na nowe spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość społeczno-gospodarczą. Zakres podjętych w nim rozważań obejmuje głównie problematykę dotyczącą współczesnego rynku pracy oraz funkcjonowania podmiotów szeroko rozumianej ekonomii społecznej.Publikacja skierowana jest przede wszystkim do studentów zainteresowanych omawianymi zjawiskami oraz praktyków pragnących pogłębić swoją wiedzę w tych obszarach.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I. Ekonomia społeczna jako sektor gospodarki. Rozdział 1. Ekonomia społeczna – idea i kierunki rozwoju koncepcji. Rozdział 2. Innowacyjność ekonomii społecznej w kontekście rozwiązywania problemów społeczno-gospodarczych. Rozdział 3. Ekonomia oparta na idei osoby jako teoretyczna podstawa ekonomii społecznej. Rozdział 4. Ekonomia społeczna – między rynkową transakcją, społeczną kooperacją a hierarchiczną koordynacją. Rozdział 5. Ekonomia społeczna wobec kryzysu rynku i państwa. Rozdział 6. Ekonomia i filozofia Amatrya Sena a teorie sprawiedliwości. Rozdział 7. Przedsiębiorstwa społeczne w perspektywie instytucjonalizmu historycznego. Rozdział 8. Ekonomia społeczna wobec instytucji. Część II. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne rozwoju podmiotów ekonomii społecznej. Rozdział 1. Samorząd lokalny jako twórca i partner podmiotów ekonomii społecznej na przykładzie województwa małopolskiego. Rozdział 2. Pakiet działań wsparcia rozwoju regionu na przykładzie miasta Dębica. Rozdział 3. Systemowe uwarunkowania rozwoju spółdzielni socjalnych w województwie pomorskim. Rozdział 4. Uwarunkowania efektywności funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej. Rozdział 5. Trudności pomiaru efektywności działań CSR. Rozdział 6. Analiza możliwości wdrażania innowacyjnych modeli biznesowych w przedsiębiorstwach społecznych jako sposób poprawy ich ekonomizacji. Rozdział 7. Zarządzanie ryzykiem w organizacjach pozarządowych. Rozdział 8. Subiektywne dopasowanie pracowników spółdzielni socjalnych a motywacja do pracy na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego. Rozdział 9. Problemy kadr organizacji pozarządowych – studium przypadku. Część pierwsza – obserwacja. Część III. Funkcjonowanie podmiotów ekonomii społecznej. Rozdział 1. Funkcje podmiotów ekonomii społecznej w zmiennym otoczeniu. Rozdział 2. Rola organizacji pozarządowych w ekonomii społecznej. Rozdział 3. Społeczna działalność organizacji wyznaniowych we współczesnej Polsce. Rozdział 4. Polski a indyjski model ekonomii społecznej – aspekt społeczno-kulturowy. Rozdział 5. Ekonomia społeczna a obszary wiejskie – stan i przewidywane kierunki zmian. Rozdział 6. Lokalne Grupy Działania jako instytucje ekonomii społecznej na przykładzie gminy Nowy Korczyn. Rozdział 7. Internet jako źródło informacji publicznej o podmiotach ekonomii społecznej w Polsce. Problemy jakości informacji. Część IV. Wybrane problemy i wyzwania dla ekonomii społecznej. Rozdział 1. Ekonomia społeczna jako przykład działań na rzecz rozwoju inkluzywnego. Rozdział 2. Rola ekonomii społecznej we wzroście zatrudnienia i demokratyzacji zarządzania gospodarką. Rozdział 3. Ekonomia społeczna a bezpieczeństwo jednostki, grupy społecznej (wybrane aspekty). Rozdział 4. Motywy wyboru kierunku studiów z obszaru ekonomii społecznej. Rozdział 5. Innowacje społeczne w sektorze środowiska naturalnego. Rozdział 6. Ubóstwo w Polsce. Studium przypadku Małopolski. Rozdział 7. Brak dostępu do kredytu jako przejaw wykluczenia finansowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I. Ekonomia społeczna jako sektor gospodarki. Rozdział 1. Ekonomia społeczna - idea i kierunki rozwoju koncepcji. Rozdział 2. Innowacyjność ekonomii społecznej w kontekście rozwiązywania problemów społeczno-gospodarczych. Rozdział 3. Ekonomia oparta na idei osoby jako teoretyczna podstawa ekonomii społecznej. Rozdział 4. Ekonomia społeczna - między rynkową transakcją, społeczną kooperacją a hierarchiczną koordynacją. Rozdział 5. Ekonomia społeczna wobec kryzysu rynku i państwa. Rozdział 6. Ekonomia i filozofia Amatrya Sena a teorie sprawiedliwości. Rozdział 7. Przedsiębiorstwa społeczne w perspektywie instytucjonalizmu historycznego. Rozdział 8. Ekonomia społeczna wobec instytucji. Część II. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne rozwoju podmiotów ekonomii społecznej. Rozdział 1. Samorząd lokalny jako twórca i partner podmiotów ekonomii społecznej na przykładzie województwa małopolskiego. Rozdział 2. Pakiet działań wsparcia rozwoju regionu na przykładzie miasta Dębica. Rozdział 3. Systemowe uwarunkowania rozwoju spółdzielni socjalnych w województwie pomorskim. Rozdział 4. Uwarunkowania efektywności funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej. Rozdział 5. Trudności pomiaru efektywności działań CSR. Rozdział 6. Analiza możliwości wdrażania innowacyjnych modeli biznesowych w przedsiębiorstwach społecznych jako sposób poprawy ich ekonomizacji. Rozdział 7. Zarządzanie ryzykiem w organizacjach pozarządowych. Rozdział 8. Subiektywne dopasowanie pracowników spółdzielni socjalnych a motywacja do pracy na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego. Rozdział 9. Problemy kadr organizacji pozarządowych - studium przypadku. Część pierwsza - obserwacja. Część III. Funkcjonowanie podmiotów ekonomii społecznej. Rozdział 1. Funkcje podmiotów ekonomii społecznej w zmiennym otoczeniu. Rozdział 2. Rola organizacji pozarządowych w ekonomii społecznej. Rozdział 3. Społeczna działalność organizacji wyznaniowych we współczesnej Polsce. Rozdział 4. Polski a indyjski model ekonomii społecznej - aspekt społeczno-kulturowy. Rozdział 5. Ekonomia społeczna a obszary wiejskie - stan i przewidywane kierunki zmian. Rozdział 6. Lokalne Grupy Działania jako instytucje ekonomii społecznej na przykładzie gminy Nowy Korczyn. Rozdział 7. Internet jako źródło informacji publicznej o podmiotach ekonomii społecznej w Polsce. Problemy jakości informacji. Część IV. Wybrane problemy i wyzwania dla ekonomii społecznej. Rozdział 1. Ekonomia społeczna jako przykład działań na rzecz rozwoju inkluzywnego. Rozdział 2. Rola ekonomii społecznej we wzroście zatrudnienia i demokratyzacji zarządzania gospodarką. Rozdział 3. Ekonomia społeczna a bezpieczeństwo jednostki, grupy społecznej (wybrane aspekty). Rozdział 4. Motywy wyboru kierunku studiów z obszaru ekonomii społecznej. Rozdział 5. Innowacje społeczne w sektorze środowiska naturalnego. Rozdział 6. Ubóstwo w Polsce. Studium przypadku Małopolski. Rozdział 7. Brak dostępu do kredytu jako przejaw wykluczenia finansowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot, struktura i metoda nauki finansów, 2. Geneza, ewolucja i teorie pieniądza, 3. Architektura współczesnego systemu finansowego, 4. Banki i systemy bankowe, 5. Bankowość centralna i polityka pieniężna, 6. Bankowść komercyjna i spółdzielcza, 7. Elementy bakowości elektronicznej, 8. Usługi, operacji i czynności bankowe, 9. Elementy ubezpieczeń gospodarczych i społecznych, 10. Elementy rynku kapitałowego, 11. Elementy finansów przedsiębiorstwa, 12. Elementy finansów gospodarstw domowych, 13. Elementy finansów publicznych (rządowychi samorządowych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot, struktura i metoda nauki finansów, 2. Geneza, ewolucja i teorie pieniądza, 3. Architektura współczesnego systemu finansowego, 4. Banki i systemy bankowe, 5. Bankowość centralna i polityka pieniężna, 6. Bankowść komercyjna i spółdzielcza, 7. Elementy bakowości elektronicznej, 8. Usługi, operacji i czynności bankowe, 9. Elementy ubezpieczeń gospodarczych i społecznych, 10. Elementy rynku kapitałowego, 11. Elementy finansów przedsiębiorstwa, 12. Elementy finansów gospodarstw domowych, 13. Elementy finansów publicznych (rządowychi samorządowych)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, I. Rola komunikacji w procesach informacyjnych, 1. Komunikowanie się jako proces społeczny, 2. Rodzaje komunikowania się, 3. Sieci komunikacyjne, 4. Przeszkody w skutecznym komunikowaniu się, II. Informacji i jej dynamika w przedsiębiorstwie, 1. Pojęcie i rodzaje informacji, 2. Ewolucja informacji, 3. Społeczne funkcje informacji w przedsiębiorstwie, III. Społeczne aspekty systemów informacyjnych w zarządzaniu, 1. Definicja systemu informacyjnego, 2. Projektowanie systemów informacyjnych, 3. Ewolucja i współczesne kierunki rozwoju systemów informacyjnych, IV. Przegląd wybranych metod projektowania i badania systemów informacyjnych zarządzania, 1. Metody projektowania systemów informacyjnych, 2. Metody badania systemów informacyjnych, Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Innowacyjność jako źródło przewagi konkurencyjnej firm na jednolitym rynku europejskim w dobie globalizacji, 2.Rola innowacyjności w umiędzynarodoweieniu małych i średnich przedsiębiorstw. Aspekty teoretyczne, 3.Dywersyfikacja działalności badawczo-rozwojowej jako źródło zwiększenia innowacyjności korporacji transnarodowych, 4.Innowacyjność japońskich korporacji transnarodowych, 5.Standardy międzynarodowe i proces innowacji w dobie globalizacji, 6.Jednolity rynek usług telekomunikacyjnych w krajach Unii Europejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Humanistyczne wartości w zarządzaniu organizacji; 2. Innowacje społeczne; 3. Innowacje społeczne w koncepcjach realizacji funkcji personalnej i społecznej odpowiedzialności biznesu; 4. Absorpcja innowacji społecznych w organizacjach gospodarczych; 5. Inwestowanie w innowacje społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Cele opracowania i założenia metodyczne. Cz. A – Raport z badań: R. 2 Ogólna analiza i ocena roli zakładów przemysłowych zbudowanych w PRL na tle całego potencjału przemysłowego; R. 3 Zasięg likwidacji po 1989 roku zakładów przemysłowych zbudowanych w PRL; R. 4 Przyczyny wyjątkowo dużej skali likwidacji po 1989 roku zakładów przemysłowych zbudowanych w PRL; R. 5 Wpływ likwidacji po 1989 roku zakładów zbudowanych w PRL na stan uprzemysłowienia kraju. Cz. B – Dokumentacja wyników badania: R. 6 Zakłady przemysłowe zbudowane w PRL, a zlikwidowanie po 1989 roku w poszczególnych gałęziach przemysłu; R. 7 Rozmieszczenie zakładów przemysłowych zbudowanych w PRL według poszczególnych województw. Cz. C – Wnioski: R. 8 Wnioski z polskich doświadczeń z transformacji w przemyśle dla Polski i innych krajów oraz propozycje na przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria z Parasolem)
1.Mamy problem, czyli od czego zaczynamy?; 2. Różne rzeczy o Pracowni; 3. Razem łatwiej. O partnerstwie w działalności przedsiębiorstwa społecznego; 4. Pracownia z otwartymi drzwiami; 5. Jak to się robi? O zarządzaniu przedsiębiorstwem społecznym; 6. Skąd się wzięła masa na autyzm?; 7. Prezentacja Partnerów Partnerstwa dla Rain Mana; 8. Na farmie życia; 9. Rekomendacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2371)
1. Deklaracja misji w świetle teorii zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Deklaracja misji jako akt komunikacji. 3. O czym mówią deklaracje misji. 4. Rejestr i styl deklaracji misji. 5. Deklaracja misji - cechy generyczne. 6. Slogan jako generyczna forma deklaracji misji przedsiębiorstwa. 7. Our credo, czyli najsłynniejsza deklaracja misji. 8. Modelowa deklaracja misji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Interpretacje kapitału społecznego i ich możliwości w zakresie jego operacjonalizacji: 1. Amerykańskie korzenie kapitału społecznego; 2. Kapitał społeczny. Zagadnienia metodologiczne; 3. Endogenne i egzogenne czynniki determinujące kształtowanie kapitału społecznego; 4. Znaczenie "religii obywatelskiej" w tworzeniu kapitału społecznego; 5. Procedura prawna jako czynnik budowy kapitału społecznego - prawo i więź społeczna w koncepcji J. Habermasa; 6. Kapitał społeczny a dobra publiczne; 7. Wpływ kapitału społecznego na procesy gospodarcze i społeczne; 8. Filozofia zarządzania kapitałem społeczno-gospodarczym społeczeństwa sieci; 9. Kapitał społeczny a klastry przedsiębiorczości na przykładzie Indonezji; II. Propozycje tworzenia kapitału społecznego przez instytucje na poziomie krajowym i lokalnym: Partnerstwo lokalne jako struktura służąca budowaniu i wzmacnianiu kapitału społecznego; Spółdzielnie socjalne- forma integracji społecznej i aktywizacji na poziomie lokalnym; 12. Rola Kościoła i religii w procesie tworzenia kapitału społecznego w Polsce- perspektywa teorii sekularyzacji; 13. Możliwości i bariery rozwoju kapitału społecznego na obszarach wiejskich w Polsce; 14. Uwarunkowania procesu wzmacniania kapitału społecznego; 15. Koncepcja kapitału negatywnego i próba jej użycia do analizy relacji jednostka- społeczeństwo- Państwo w III RP; 16. Zmiana negatywnego kapitału społecznego w pozytywny jako cel psychologii społeczności (community psychology).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej