Form of Work
Książki
(309)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Czasopisma
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
only on-site
(271)
available
(181)
unknown
(8)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(186)
Czytelnia
(277)
Author
Grabiec Olimpia (1975- )
(6)
Janasz Władysław
(5)
Rydzkowski Włodzimierz
(5)
Skowronek Czesław
(5)
Borowiecki Ryszard
(4)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(4)
Szabłowski Józef
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Chodyński Andrzej
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Daszkiewicz Nelly
(3)
Dzieńdziora Joanna
(3)
Gilejko Leszek
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kiełtyka Leszek
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kuzel Marcin
(3)
Noga Marian
(3)
Rudolf Stanisław
(3)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(3)
Staszewska Jolanta (1960- )
(3)
Stawicka Magdalena Kinga
(3)
Stefańska-Matuszyn Maria
(3)
Strużycki Marian
(3)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(3)
Węcławski Jerzy
(3)
Aluchna Maria
(2)
Antoniuk Jarosław R
(2)
Bałtowski Maciej
(2)
Bednarski Lech
(2)
Begg David
(2)
Bogdanienko Jerzy
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(2)
Borkowski Andrzej (1953 )
(2)
Chełmoński Adam
(2)
Czajka Kamil
(2)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(2)
Dominiak Piotr
(2)
Dornbusch Rudiger
(2)
Duraj Jan
(2)
Dębski Jerzy
(2)
Fischer Stanley
(2)
Gardawski Juliusz
(2)
Gorynia Marian
(2)
Guziński Maciej
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Horosz Piotr
(2)
Huczek Marian
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Kaczmarek Tadeusz T
(2)
Kiczka Karol
(2)
Kieres Leon
(2)
Kocowski Tadeusz
(2)
Kondak Anna
(2)
Krawczyk Stanisław
(2)
Kuciński Kazimierz
(2)
Kurtys Edmund
(2)
Kwiatkowski Stefan
(2)
Lisiecki Marek
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Mazur Jolanta
(2)
Michniewicz Grzegorz
(2)
Mróz Teresa
(2)
Mączyńska Elżbieta
(2)
Najlepszy Eugeniusz
(2)
Noga Adam
(2)
Nowicki Adam
(2)
Płoszajski Piotr
(2)
Rapacz Andrzej
(2)
Siewierski Jacenty
(2)
Skawińska Eulalia
(2)
Sobczak Iwona
(2)
Sosnowska Alicja
(2)
Sołoma Andrzej
(2)
Stabryła Adam
(2)
Stec Mirosław
(2)
Szydło Marek (1977- )
(2)
Tarczydło Beata
(2)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(2)
Towalski Rafał
(2)
Wawrzyniak Bogdan
(2)
Waśniewski Tadeusz
(2)
Wersty Bolesław
(2)
Wojewódzka-Król Krystyna
(2)
Woźniak Monika
(2)
Yip George S
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Adam Jabłoński
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Afuah Allan
(1)
Albigowski Marek
(1)
Allaire Yvan
(1)
Altkorn Jerzy
(1)
Anusz Jan
(1)
Year
2020 - 2022
(14)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(245)
1990 - 1999
(26)
Time Period of Creation
2001-
(16)
Country
Poland
(326)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(327)
Subject
Przedsiębiorstwo
(207)
Gospodarka
(64)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(52)
Innowacje
(49)
Polska
(33)
Zarządzanie
(32)
Gospodarka oparta na wiedzy
(28)
Unia Europejska
(26)
Globalizacja
(22)
Zarządzanie wiedzą
(22)
Logistyka gospodarcza
(21)
Kadry
(19)
Konkurencja
(16)
Internet
(14)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(13)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(13)
Zarządzanie strategiczne
(13)
Informacja dla zarządzania
(12)
Prawo gospodarcze
(12)
Umowa
(12)
Gospodarka terenowa
(11)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(11)
Rynek
(11)
Rynek pracy
(11)
Decyzje
(10)
Gospodarka narodowa
(10)
Inwestycje zagraniczne
(10)
Marketing
(10)
Organizacja
(10)
Przedsiębiorczość (postawa)
(10)
Systemy informatyczne zarządzania
(10)
Gospodarka materiałowa
(9)
Handel elektroniczny
(9)
Organizacja ucząca się
(9)
Banki
(8)
Gospodarka kapitalistyczna
(8)
Konsumenci (ekon.)
(8)
Logistyka
(8)
Rynek kapitałowy
(8)
Ryzyko
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Transport
(8)
Upadłość
(8)
Integracja europejska
(7)
Inwestycje
(7)
Ochrona środowiska
(7)
Samorząd terytorialny
(7)
Siła robocza
(7)
Spółki
(7)
Systemy informatyczne
(7)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
Budżety terenowe
(6)
Gospodarka elektroniczna
(6)
Informatyka
(6)
Produkcja
(6)
Prywatyzacja
(6)
Przedsiębiorcy
(6)
Przedsiębiorstwo państwowe
(6)
Współpraca gospodarcza
(6)
Zarządzanie ryzykiem
(6)
Finanse
(5)
Handel
(5)
Informacja gospodarcza
(5)
Marketing strategiczny
(5)
Otoczenie firmy
(5)
Przedsiębiorstwo transportowe
(5)
Spółki kapitałowe
(5)
Transport morski
(5)
Transport samochodowy
(5)
Transport wodny śródlądowy
(5)
Własność przemysłowa
(5)
Ekonomia
(4)
Ekorozwój
(4)
Euro (pieniądz)
(4)
Fuzja przedsiębiorstw
(4)
Gospodarka komunalna
(4)
Handel międzynarodowy
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Klastry (ekon.)
(4)
Kobieta
(4)
Kredyt
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Marketing elektroniczny
(4)
Odpady
(4)
Pieniądz
(4)
Postęp techniczny
(4)
Przedsiębiorstwo komunalne
(4)
Przedsiębiorstwo prywatne
(4)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Przemysł
(4)
Społeczeństwo
(4)
Spółki osobowe
(4)
Transport kolejowy
(4)
Transport powietrzny
(4)
Wzrost gospodarczy
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Benchmarking
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
Subject: time
2001-
(14)
1989-
(10)
2001-0
(5)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
Subject: place
Polska
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(2)
Chiny
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Rosja
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(7)
Czasopismo naukowe
(5)
Podręcznik
(5)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Transport i logistyka
(9)
Zarządzanie i marketing
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
327 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88166-60-3
R.1 Podstawowe zasady administracyjnego prawa gospodarczego. R.2 Przedsiębiorcy. R.3 Zagraniczne podmioty działalności gospodarczej. R.4 Przedsiębiorcy publiczni i zarząd mieniem publicznym. R.5 Działalność gospodarcza samorządu terytorialnego. R.6 Administracyjno prawne środki kształtowania sytuacji prawnej przedsiębiorców. R.7 Policja gospodarcza. R.8 Reglamentacja gospodarcza. R.9 Nadzór policyjny i reglamentacyjny w administracyjnym prawie gospodarczym. R.10 Pomoc publiczna dla przedsiębiorców. R.11 Organizacje przedsiębiorców a związki zawodowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 346 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-60631-29-4
R.1 Podstawowe zasady administracyjnego prawa gospodarczego. R.2 Przedsiębiorcy. R.3 Zagraniczne podmioty działalności gospodarczej. R.4 Przedsiębiorcy publiczni i zarząd mieniem publicznym. R.5 Działalność gospodarcza samorządu terytorialnego. R.6 Administracyjno prawne środki kształtowania sytuacji prawnej przedsiębiorców. R.7 Policja gospodarcza. R.8 Reglamentacja gospodarcza. R.9 Nadzór policyjny i reglamentacyjny w administracyjnym prawie gospodarczym. R.10 Pomoc publiczna dla przedsiębiorców. R.11 Organizacje przedsiębiorców a związki zawodowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 346 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-226-6
Druga faza restrukturyzacji sektorów problemowych. Strategie aktorów, charakterystyki ogólne. Wizje gospodarki dobrze urządzonej wśród pracowników, związkowców i menedżerów czterech branż. Restrukturyzacja górnictwa węgla kamiennego. Rynkowa niespodzianka. Nowe uwarunkowania przebiegu restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali w latach 2003-2005. Perspektywy rzeczywistej modernizacji. Energetyka - przebieg restrukturyzacji . Dylematy perspektyw. Uwarunkowania procesu restrukturyzacji PKP w latach 2003-2004. Programy restrukturyzacji. Realizacja i efekty.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
Book
In basket
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : Difin, 2002. - 206 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
ISBN: 83-7251-223-X
Internacjonalizacja przedsiębiorstw jako przesłanka aliansów strategicznych; Uwarunkowania i motywy zawierania aliansów strategicznych; Zarządzanie aliansami strategicznymi; Alianse wielostronne - powiązania sieciowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60197-05-9
1. Istota analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa, 2. Metody analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa, 3. Analiza gospodarki materiałowej, 4. Analiza procesu wytwórczego, 5. Analiza gospodarowania środkami trwałymi, 6. Analiza gospodarowania czynnikiem ludzkim, 7. Analiza działalności marketingowej przedsiębiorstwa, 8. Analiza kosztów własnych, 9. Analiza sprawozdań finansowych, 10. Czynniki wpływające na wartość firmy, 11. Postęp techniczno-organizacyjny i jego efektywność, 12. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Podstawy teoretyczno-metodyczne analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa, materiały źródłowe i prezentacja wyników analizy ekonomicznej, Metody analizy ekonomicznej, Analiza rentowności przedsiębiorstwa, Analiza sytuacji majątkowej i finansowej przedsiębiorstwa na podstawie pionowej i poziomej oceny aktywów i pasywów bilansu, Ustalenie i zastosowanie przepływu środków pieniężnych oraz przepływu kapitałów w ocenie zmian płynności i pozycji finansowej przedsiębiorstwa, Analiza kosztów własnych przedsiębiorstwa, Analiza produkcji przedsiębiorstwa przemysłowego, Analiza gospodarowania czynnikiem ludzkim, Analiza gospodarowania środkami trwałymi, Analiza gospodarowania materiałami, Analiza działalności marketingowej przedsiębiorstwa, Analiza rozwoju przedsiębiorstwa, Analiza wartości przedsiębiorstwa, System oceny działalności przedsiębiorstwa, Diagnostyka ekonomiczna przedsiębiorstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7011-632-9
Podstawy teoretyczno-metodyczne analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa, materiały źródłowe i prezentacja wyników analizy ekonomicznej, Metody analizy ekonomicznej, Analiza rentowności przedsiębiorstwa, Analiza sytuacji majątkowej i finansowej przedsiębiorstwa na podstawie pionowej i poziomej oceny aktywów i pasywów bilansu, Ustalenie i zastosowanie przepływu środków pieniężnych oraz przepływu kapitałów w ocenie zmian płynności i pozycji finansowej przedsiębiorstwa, Analiza kosztów własnych przedsiębiorstwa, Analiza produkcji przedsiębiorstwa przemysłowego, Analiza gospodarowania czynnikiem ludzkim, Analiza gospodarowania środkami trwałymi, Analiza gospodarowania materiałami, Analiza działalności marketingowej przedsiębiorstwa, Analiza rozwoju przedsiębiorstwa, Analiza wartości przedsiębiorstwa, System oceny działalności przedsiębiorstwa, Diagnostyka ekonomiczna przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
ISBN: 83-7246-931-8
1. System własności. 2. Porządek konkurencji. 3. Bezpośrednie i pośrednie narzędzie oddziaływania państw na sferę produkcji. 4. Redystrybucja a sfera produkcji. 5. Regulacje rynku pracy wpływające na sferę produkcji.6. System finansowy. 7. Agregatowe mierniki wolności gospodarczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7285-170-0
R.I Bezpośrednie inwestycje zagraniczne-wybrane zagadnienia teoretyczne, R.II Bezpośrednie inwestycje za graniczne w gospodarce światowej na przełomie XX i XXI wieku, R.III Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce 1990-2002, R.IV Przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce, R.V Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozwoju gospodarki Polski-wybrane zagadnienia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 519)
Cz.I.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Europie Środkowej i Wschodniej: 1.Zróżnicowanie społeczno-gospodarcze państw Europy Środkowej i Wschodniej, 2.Napływ kapitału zagranicznego do państw Europy środkowej i Wschodniej, 3.Efektywność gospodarcza podmiotów z udziałem kapitału zagranicznego w przemyśle przetwórczym - wybrane aspekty, 4.Wielkość i efektywność siły roboczej w firmach zagranicznych a restrukturyzacja działalności produkcyjnej. Cz.II Przestrzenna koncentracja kapitału zagranicznego w Polsce : 1.Regionalna koncentracja inwestycji zagranicznych w Polsce, 2.Rola kapitału zagranicznego w gospodarce regionów, 3.Preferencje lokalizacyjne największych inwestorów zagranicznych a rodzaj prowadzonej działalnośći gospodarczej, 8.Inwestycje zagraniczne w regionach o największym zaangażowaniu kapitału, 9.Wpływ koncentracji kapitału zagranicznego na otoczenie - studium przypadku
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88597-84-1
Internet; Zarys problematyki; Internet jako technologia i jako sieć wartości; Internet jako czynnik zmieniający warunki konkurencji; Elementy, relacje między nimi i ich dynamika oraz ocena modeli biznesowych; Elementy modelu biznesowego; Dynamika modeli biznesowych oraz ich ocena; Wycena i finansowanie nowych przedsięwzięć internetowych; Rola konkurencyjnego i makroekonomicznego otoczenia firmy; Otoczenie konkurencyjne i makroekonomiczne; Pojęcia, modele i narzędzia: zastosowanie w praktyce; Menedżer a Internet; Przykładowa analiza modelu biznesu internetowego; Studia przypadków; Broadcast; Webvan; Netscape communications i przeglądarka; Red hat software; Hotmail; Ebay; Microsoft; Sun Microsystems; Diamond Multimedia; Merrill Lynch.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7378-139-0
1.Zmieniająca się istota biznesu międzynarodowego. Podstawowe pojęcia, 2.Teorie biznesu międzynarodowego, 3.Niepewność w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstw, 4.Międzynarodowe regulacje handlu światowego, 5.Przem,iany w korporacjach transnarodowych, 6.Międzyanrodwe sieci przedsiębiorstw handlowych, 7.Przedsiębiorstwa wirtualne, 8.Małe i średnie przedsiębiorstwa, 9.Podmioty z udziałem kapitału zagranicznego, 10.Zarządzanie międzynarodowe, 11. B+R. Produkcja międzynarodowa (rozwój technologii i produkcja międzynarodowa), 12.Marketing na rynkach zagranicznych, 13.Logistyka międzynarodowa, 14.Finansowanie w biznesie międzynarodowym, 15.Ryzyko kursowe w działalności gospodarczej i metody jego minimalizowania - zarządzanie przepływami środków walutowych w firmie międzynarodowej, 16.Euro jako katalizator rozwoju, 17.Międzyanrodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7417-121-9
Część I: Biznes międzynarodowy - formy i metody działania w zróżnicowanych warunkach konkurencji międzynarodowej. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki Polski i jej pomiar przy zastosowaniu analizy czynnikowej; Dylematy polityk i konkurencji Unii Europejskiej; Konkurencyjność, atrakcyjność i ryzyko inwestycyjne Polski na tle innych krajów Europy Środkowowschodniej; Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1919-2002 i jego wkład w handel zagraniczny; Determinanty rozwoju regionalnego i globalnego. Przypadek energii; Analiza rynku wyrobów mleczarskich w Polsce w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej; Międzynarodowa wymiana handlowa produktami technologii informatycznych - specyfikacja i implikacje; Technologiczne aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw - ujęcie międzynarodowe; Logistyka międzynarodowa w biznesie międzynarodowym; Uwarunkowania rozwoju transportu w krajach alpejskich; Żegluga morska bliskiego zasięgu. Część II: Zróżnicowanie współczesnej polityki gospodarczej i zagranicznej z perspektywy rozwoju globalizacji. Globalizacja a handel międzynarodowy - uwagi ogólne; Globalizacja - szansa czy zagrożenia dla przedsiębiorstw i gospodarstw domowych - wyniki badań ekspertów; Globalizacja a polityka przemysłowa; Perspektywy delokalizacji działalności produkcyjnej poza Europę w opinii europejskich ekspertów; Wpływ procesów integracji i globalizacji rynków finansowych na usługi bankowości inwestycyjnej; Wpływ japońskiego kryzysu gospodarczego na reformy strukturalne w Japonii; Polityka wspierania wymiany gospodarczej krajów ASEAN. Część III: Procesy internacjonalizacji - korporacje międzynarodowe - strategie przedsiębiorstw - konkurencyjność międzynarodowa. Korporacje transnarodowe jako podmioty współczesnej gospodarki światowej; Struktury przedsiębiorstw międzynarodowych w świetle nowego instytucjonalizmu w teorii organizacji; Zarządzanie wiedzą w korporacjach transnarodowych; Przeciwdziałanie kryzysom - wnioski dla przedsiębiorców międzynarodowych; Teoretyczny model funkcjonowania konsorcjum eksportowego; Sieci biznesowe jako forma integracji w celu optymalizacji warunków działania na rynku globalnym - ujęcie teoretyczne; Typologia oraz kierunki przepływu wiedzy wewnątrz powiązania sieciowego działającego na rynku zagranicznym; Możliwości czołowej rywalizacji polskich przedsiębiorstw z korporacjami międzynarodowymi; Wpływ konkurencji na strategie przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych; Determinanty strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa na etapie wyboru rynku zagranicznej ekspansji; Inwestycje jako forma wejścia przedsiębiorstw na rynek Federacji Rosyjskiej; Rozwój rynku fuzji i przejęć w Europie Środkowowschodniej - determinanty szóstej fali fuzji i przejęć; Cele i strategie działania polskich przedsiębiorców w perspektywie roku 2008 - wyniki badań; Kształtowanie polityki cenowej na rynkach międzynarodowych; Zagadnienia kadrowe w kontekście internacjonalizacji rynków pracy; Wpływ pomocy publicznej na konkurencyjność przedsiębiorstw; Dominujące postawy strategiczne firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych; Wpływa nowoczesnych technologii na działalność firm fonograficznych; Internacjonalizacja polskiej branży meblarskiej. Część IV: Międzynarodowe rynki finansowe. Rozwój globalnych rynków finansowych na przełomie wieków; Ryzyko kraju i instrumenty jego ograniczania; Ocena skuteczności tzw. pośrednich reżimów kursowych; Problematyka uwarunkowania pomocy kredytowej MFW oraz efektywności programów dostosowywania tej organizacji; Wpływ globalizacji rynków finansowych na politykę pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa; Ocena stabilności deficytu na rachunku obrotów bieżących - podejście bezpośrednie i pośrednie; Liberalizacja przepływów kapitału w krajach Unii Europejskiej na tle ewolucji światowego systemu walutowego; Sektor finansowy w nowych krajach Unii Europejskiej i jego znaczenie w finansowej intermediacji i transmisji impulsów polityki pieniężnej; Integracja rynku papierów wartościowych w Unii Europejskiej; Kontrowersje wokół polityki fiskalnej w strefie euro; Perspektywy integracji walutowej Polski w ramach Europejskiego Systemu Walutowego; Rozwój detalicznego rynku usług bankowych po akcesji Polski do Unii Europejskiej na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw; Rozwój światowego rynku kwitów depozytowych w latach 1993-2004.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7285-317-2
CZ.I Wprowadzenie do biznes planu: 1.Planowanie w przedsiębiorstwie, 2.Istota, funkcje i zasady konstrukcji biznes planów. CZ.II Struktura Biznes planu: 3.Podstawowe elementy biznes planu, 4.Rodzeje analiz wykorzystywanych w biznes planie. Cz.III Biznes plan w praktyce gospodarczej: 5.Standardy sporządzania biznes planów, 6.Wykorzystywanie biznes planu w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowania działalności
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
(Człowiek w Firmie)
ISBN: 83-88840-75-4
1. Czym jest kapitał ludzki?, 2. Zarządzanie kapitałem ludzkim w ujęciu strategicznym, 3. Budowanie kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, 4. Ryzyko w inwestycjach w kapitał ludzki, 5. Efektywność inwestycji w kapitał ludzki
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87673-50-1
Wyzwania stojące przed polskimi przedsiębiorstwami w związku z procesami integracji z Unia Europejską; Instrumenty konkurowania; Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw jako źródło przewagi konkurencyjnej i podstawa stosowanych instrumentów konkurowania; Ocena składników potencjału konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w porównaniu z głównymi konkurentami rynkowymi; Relacje między sferami funkcjonalno-zasobowymi a instrumentami konkurowania polskich przedsiębiorstw; Modele potencjału konkurencyjności adekwatne do obecnej sytuacji polskich przedsiębiorstw; Zarządzanie potencjałem konkurencyjności z uwzględnieniem warunków i możliwości polskich przedsiębiorstw; Determinanty powodzenia działań umacniających potencjał konkurencyjności polskich przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Ekonomia Marketing)
ISBN: 83-7333-076-3
Budżetowanie; Kontrola budżetowa; Budżet jednostki samorządu terytorialnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7556-095-4
1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa a współczesne zachowania konsumpcyjne, 2. Otwarte Fundusze Emerytalne jako narzędzia nieuświadomionej eksploatacji globalnego rynku finansowego przez gospodarstwa domoer, 3. Motywy międzynarodowych przejęć przez przedsiębiorstwa a Polski, 4. Rola zagranicznego kapitału produkcyjnego w działalności eksportowej polskich przedsiębiorstw przemysłowych, 5. Kierunki inwestycji przedsiębiorstw ukraińskich w Polsce, 6. Analiza porównawcza pozycji międzyanrodowej złotego w kontekscie przyjęcia Polski do strefy Euro, 7. Szara strefa - alternatywa dla legalnej sfery gospodarki, 8. O potrzebie marek globalnych w Polsce, 9. Regionalne uwarunkowania aktywności inwestycyjnej przedsiębiorstw w gospodarce polskiej, 10. Międzyanrodowa współpraca regionaów w swietle nowej polityki spójności, 11. Technologia, talent i tolerancja jako czynnik rozowju regionu, 12. Rola regionów uczących się w kreowaniu zasobów niematerialnych będących podstawą gospodarki wiedzy, 13. Próba oceny założeń programowych współpracy transgranicznej województwa dolnośląskiego z Saksonią na lata 2007-2013, 14. Znaczenie i uwarunkowania innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw, 15. Zmiany w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych przez przedsiębiorstwa w Poslce w procesie wdrażania założeń gospodarki opartej na wiedzy, 16. Koncepcja gospodarki opartej na wiedzy fundamentem konkurencyjności przedsiębiorstw, 17. Pracownicy wiedzy w przestrzeni pozaorganizacyjnej (wybrane zagadnienia), 18. Finansowanie działalności badawczo-rozwojoej w ramach funduszy strukturalnych. Próba porównania okresu 2004-2006 z nowym okresem programowania 2007-2013, 18. Wzrost gospodarczy w kontekście problemtyki nadmiernego fiskalizmu w Polsce, 20. Zmiany stopy bezrobocia wynikajace ze zmian PKB a otoczenie prawne rynku pracy, 21. Ocena sytuacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy w świetle wyników badań aktywności ekonomicznej ludności Polskie w latach 2000-2007, 22. Telepraca - przyszłosć polskiego rynku pracy, 23. Logistyczne przemiany w przedsiębiorstwach, 24. Proces zewnętrznego wzrostu przedsiębiorstw z sektora IT na przykładzie firmy Oracle, 25. Poligrafia w dobie globalziacji - branża z perspektywami, 26. Outsourcing w przedsiębiorstwach w świelte wyników badań ankietowych w województwie pomorskim i wielkopolskim, 27. Relacje inwestorskie online jako narzędzie tworzenia wizerunku spółek giełdowych, 28. Związki między ekonomią a kulturą - ujęcie teoretyczne, 29. Wpływ filtracji na stacjonarność i moc gęstości widmowej koniunkturalnych, realnych i finansowych szeregów czasowych, 30. Analiza przychodów Narodowego Funduszu Zdrowia, 31. Rynek usług stomatologicznych w świetle zmian w finansowaniu świadczeń zdrowotnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Academia Oeconomica)
ISBN: 83-7483-167-7
1. Wskaźniki finansowe jako narzędzie wspomagania decyzji, 2. Strefy tworzące zysk, 3. Związek płynności i rentowności, 4. Wykorzystanie progu rentowności, 5. Zarządzanie gotówką, 6. Sterowanie kapitałem obrotowym, 7. Zarządzanie kredytem kupieckim, 8. Mechanizmy dźwigni w ocenie ryzyka, 9. Projekcja potrzeb kapitałowych, 10. Inwestycje rzeczowe, 11. Wartość przedsiębiorstwa, 12. Inwestycje finansowe
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie / red. Jolanta Mazur. - Warszawa : Difin, 2002. - 351 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 83-7251-250-7
R.1 Koncepcja orientacji przedsiębiorstwa. Orientacja marketingowa: Pojecie i rodzaje orientacji przedsiębio rstwa; Atrybuty przedsiębiorstwa o orientacji market tingowej; Zakres stosowania orientacji marketingowej; Nawiązywanie trawłych relacji pomiędzy uczestnikami wymiany; Orientacja marketingowa a konkurencyjność przedsiębiorstwa. R.2 Strategie przedsiębiorstwa a strategie marketingo we: Pojęcie strategii, decyzje strategiczne w przedsię biorstwie; Klasyfikacje strategii, relacje: strategia przedsiębiorstwa a strategie marketingowe; Proces form ułowania strategii marketingowej; Strategiczna analiza otoczenia oraz analiza wewnętrzna przedsiębiorstwa; Strategiczne decyzje marketingowe. R.3 Decyzje marketingowe dot. produktu i asrotymentu: Pojęcie produktu, kształtowanie produktu i asortymentu Ustalenie wymaganej przez odbiorców jakości produktu; Dobór cech materialnych produktu; Kształtowanie opako wania; Ustalenie zakresu gwarancji i usług przy- i posprzedażnych; Kształtowanie marki; Ustalenie ilości produktu; Innowacje w produkcie- aspekty marketingowe; Kształtowanie struktury asortymentu. R.4 Decyzje marketingowe dot. ceny: Pojęcie ceny; Czyn niki mające wpływ na kształtowanie cen przez przedsię biorstwo; Etapy procesu podejmowania decyzji cenowych; Cele polityki cenowej; Szacowanie popytu; Ustalanie podstawowego poziomu cen; Metody ustalania cen; Dosto sowywanie podstawowego poziomu cen do warunków rynko wych; Decyzje dot. zmiany podstawowego poziomu cen; Cena a inne elementy marketingu; Kształtowanie cen na rynkach formalnych. R.5 Decyzje marketingowe dot. dystrybucji: Wpływ decy zji w zakresie dystrybucji na atrakcyjnoąść oferty przedsiębiorstwa; Zakres decyzji o dystrybucji; Poję cie kanału dystrybucji; Rodzaje ogniw handlowych two rzących kanały dystrybucji; Integracja ogniw w kana łach dystrybucji; Kryteria wyboru kanału dustrybucji; Nazdorowanie funkcjonowania kanałów dystrybucji; Prze miany w handlu towarami konsumpcyjnymi. R.6 Decyzje marketingowe dot. promocji: Ogólna ch-ka promocji i przydatność różnych jej form w marketingu; reklama; Akwizycja; Public relations; Promocja sprze daży (promocja uzupełniająca); Sponsoring; Targi jako kompleksowe przedsięwzięcia promocyjne; Zastosowanie Internetu w promocji. R.7 Marketing zakupów: Fazy rozwoju funkcji zakupów; Pojęcie marketingu zakupu; Badania rynku zakupu; Kształtowanie instrumentów marketingu zakupu; Kształto wanie relacji z dostawcami. R.8 Strategie marketingowe w ramach cyklu życia produ ktu (ewolucji rynku): Koncepcje cyklu życia produktu i ewolucji rynku; Analiza uwarunkowań działania i strate gii marketingowej w cyklu życia produktu; Koncepcja międzynarodowego cyklu życia produktu. R.9 System informacji marketingowych: Pojecie systemu informacji marketingowych; Struktura systemu informa cji marketingowych; Korzyści wynikające ze stosowania systemu informacji marketingowych; Tworzenie syst. informacji marketingowych; Ewolucja syst. informacji marketingowych. R.10 Plan marketingowy: Podstawowe funkcje oraz miej sce palnu marketingowego w procesie planowania; Budowa planu marketingowego. R.11 Organizacja służby marketingowej: Determinanty organizacji służby marketingowej; Ewolucja i formy organizacji służby marketingowej; Relacje między słu żbą marketingową i pozostałymi służbami organizacyjny mi; Sposoby organizacji służby marketingowej (pionu marketingu) w przedsiębiorstwie; Rola personelu w mark ketingu. R.12 Audyt marketingowy: Pojecie i zakres audytu marke tingowego; Cele i wykonawcy audytu; Przygotowanie audy tu; Audyt marketingowy w procesie planownia i jako narzędzie kontroli marketingowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again