Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(26)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(42)
Autor
Noga Marian
(3)
Stawicka Magdalena Kinga
(3)
Jędralska Krystyna
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Szymański Władysław
(2)
Berdowski Janusz B
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dominiak Piotr
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Filipczuk Janusz
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Frąckiewicz Ewa
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Hejduk Irena K
(1)
Herman Andrzej
(1)
Karwowski Jan
(1)
Karwowski Marek
(1)
Koćwin Lesław
(1)
Kröger Fritz
(1)
Kucharska Barbara
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kwiatkowski Aleksander
(1)
Limański Andrzej
(1)
Lisiecki Marek
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Malinowska Mirosława
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mączyńska Elżbieta
(1)
Najlepszy Eugeniusz
(1)
Nawrot Wioletta
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Olszewski Leon
(1)
Pietrasieński Paweł
(1)
Piontek Franciszek
(1)
Pyka Irena
(1)
Pyka Jan
(1)
Rokita Jerzy
(1)
Rudawska Edyta
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Rymarczyk Jan
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Staszczak Dariusz Eligiusz
(1)
Stefańska-Matuszyn Maria
(1)
Suszyński Cezary
(1)
Szewczyk Agnieszka
(1)
Szwajca Danita
(1)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(1)
Tubielewicz Andrzej
(1)
Vizjak Andrej
(1)
Wasilczuk Julita
(1)
Woźniak-Sobczak Barbara
(1)
Wójtowicz Krzysztof
(1)
Wąsikiewicz-Rusnak Urszula
(1)
Zorska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(49)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Przedsiębiorstwo
(39)
Globalizacja
(38)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(9)
Polska
(7)
Unia Europejska
(7)
Konkurencja
(6)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(5)
Integracja europejska
(4)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Euro (pieniądz)
(3)
Fuzja przedsiębiorstw
(3)
Gospodarka
(3)
Handel międzynarodowy
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Konkurencja międzynarodowa
(3)
Marketing
(3)
Marketing międzynarodowy
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Pieniądz
(3)
Rynek
(3)
Rynek pracy
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Monopole
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Upadłość
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Akcjonariusze
(1)
Banki
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Certyfikacja zgodności
(1)
Controlling
(1)
Czas
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Emerytura
(1)
Emisja papierów wartościowych
(1)
Etyka biznesu
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Francja
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Fundusze poręczeń kredytowych
(1)
Giełda
(1)
Gospodarka elekroniczna
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Handel
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Innowacje
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internacjonalizm
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jednolity rynek UE
(1)
Kapitał
(1)
Karty płatnicze
(1)
Klasyfikacja kredytowa
(1)
Kobieta
(1)
Konflikt
(1)
Koszty
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kultura
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marka*
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing polityczny
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Nafta
(1)
Niemcy
(1)
Normalizacja
(1)
Normy ISO 9000
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Organizacja
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Polska -- a Unia Europejska -- gospodarka
(1)
Postępowanie naprawcze
(1)
Praca
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiebiorstwo
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie -- Polska
(1)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(1)
Rachunkowość
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Włochy
(1)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne i praktyczne uarunkowania adaptacyjności polskich przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej. 2. Globalizacja jako determinanta zmian adaptactyjnych polskich przedsiębiorstw. 3. Procesy restrukturyzacji i prywatyzacji formą adaptacyjności polskich przedsiębiorstw do warunków gospodarki rynkowej. 4. Wpływ wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na ich zdolności adaptacyjne. 5. Zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw jako efekt ich adaptacyjności do warunków gospodarki rynkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5, 658.1/5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Biznes międzynarodowy - formy i metody działania w zróżnicowanych warunkach konkurencji międzynarodowej. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki Polski i jej pomiar przy zastosowaniu analizy czynnikowej; Dylematy polityk i konkurencji Unii Europejskiej; Konkurencyjność, atrakcyjność i ryzyko inwestycyjne Polski na tle innych krajów Europy Środkowowschodniej; Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1919-2002 i jego wkład w handel zagraniczny; Determinanty rozwoju regionalnego i globalnego. Przypadek energii; Analiza rynku wyrobów mleczarskich w Polsce w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej; Międzynarodowa wymiana handlowa produktami technologii informatycznych - specyfikacja i implikacje; Technologiczne aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw - ujęcie międzynarodowe; Logistyka międzynarodowa w biznesie międzynarodowym; Uwarunkowania rozwoju transportu w krajach alpejskich; Żegluga morska bliskiego zasięgu. Część II: Zróżnicowanie współczesnej polityki gospodarczej i zagranicznej z perspektywy rozwoju globalizacji. Globalizacja a handel międzynarodowy - uwagi ogólne; Globalizacja - szansa czy zagrożenia dla przedsiębiorstw i gospodarstw domowych - wyniki badań ekspertów; Globalizacja a polityka przemysłowa; Perspektywy delokalizacji działalności produkcyjnej poza Europę w opinii europejskich ekspertów; Wpływ procesów integracji i globalizacji rynków finansowych na usługi bankowości inwestycyjnej; Wpływ japońskiego kryzysu gospodarczego na reformy strukturalne w Japonii; Polityka wspierania wymiany gospodarczej krajów ASEAN. Część III: Procesy internacjonalizacji - korporacje międzynarodowe - strategie przedsiębiorstw - konkurencyjność międzynarodowa. Korporacje transnarodowe jako podmioty współczesnej gospodarki światowej; Struktury przedsiębiorstw międzynarodowych w świetle nowego instytucjonalizmu w teorii organizacji; Zarządzanie wiedzą w korporacjach transnarodowych; Przeciwdziałanie kryzysom - wnioski dla przedsiębiorców międzynarodowych; Teoretyczny model funkcjonowania konsorcjum eksportowego; Sieci biznesowe jako forma integracji w celu optymalizacji warunków działania na rynku globalnym - ujęcie teoretyczne; Typologia oraz kierunki przepływu wiedzy wewnątrz powiązania sieciowego działającego na rynku zagranicznym; Możliwości czołowej rywalizacji polskich przedsiębiorstw z korporacjami międzynarodowymi; Wpływ konkurencji na strategie przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych; Determinanty strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa na etapie wyboru rynku zagranicznej ekspansji; Inwestycje jako forma wejścia przedsiębiorstw na rynek Federacji Rosyjskiej; Rozwój rynku fuzji i przejęć w Europie Środkowowschodniej - determinanty szóstej fali fuzji i przejęć; Cele i strategie działania polskich przedsiębiorców w perspektywie roku 2008 - wyniki badań; Kształtowanie polityki cenowej na rynkach międzynarodowych; Zagadnienia kadrowe w kontekście internacjonalizacji rynków pracy; Wpływ pomocy publicznej na konkurencyjność przedsiębiorstw; Dominujące postawy strategiczne firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych; Wpływa nowoczesnych technologii na działalność firm fonograficznych; Internacjonalizacja polskiej branży meblarskiej. Część IV: Międzynarodowe rynki finansowe. Rozwój globalnych rynków finansowych na przełomie wieków; Ryzyko kraju i instrumenty jego ograniczania; Ocena skuteczności tzw. pośrednich reżimów kursowych; Problematyka uwarunkowania pomocy kredytowej MFW oraz efektywności programów dostosowywania tej organizacji; Wpływ globalizacji rynków finansowych na politykę pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa; Ocena stabilności deficytu na rachunku obrotów bieżących - podejście bezpośrednie i pośrednie; Liberalizacja przepływów kapitału w krajach Unii Europejskiej na tle ewolucji światowego systemu walutowego; Sektor finansowy w nowych krajach Unii Europejskiej i jego znaczenie w finansowej intermediacji i transmisji impulsów polityki pieniężnej; Integracja rynku papierów wartościowych w Unii Europejskiej; Kontrowersje wokół polityki fiskalnej w strefie euro; Perspektywy integracji walutowej Polski w ramach Europejskiego Systemu Walutowego; Rozwój detalicznego rynku usług bankowych po akcesji Polski do Unii Europejskiej na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw; Rozwój światowego rynku kwitów depozytowych w latach 1993-2004.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa a współczesne zachowania konsumpcyjne, 2. Otwarte Fundusze Emerytalne jako narzędzia nieuświadomionej eksploatacji globalnego rynku finansowego przez gospodarstwa domoer, 3. Motywy międzynarodowych przejęć przez przedsiębiorstwa a Polski, 4. Rola zagranicznego kapitału produkcyjnego w działalności eksportowej polskich przedsiębiorstw przemysłowych, 5. Kierunki inwestycji przedsiębiorstw ukraińskich w Polsce, 6. Analiza porównawcza pozycji międzyanrodowej złotego w kontekscie przyjęcia Polski do strefy Euro, 7. Szara strefa - alternatywa dla legalnej sfery gospodarki, 8. O potrzebie marek globalnych w Polsce, 9. Regionalne uwarunkowania aktywności inwestycyjnej przedsiębiorstw w gospodarce polskiej, 10. Międzyanrodowa współpraca regionaów w swietle nowej polityki spójności, 11. Technologia, talent i tolerancja jako czynnik rozowju regionu, 12. Rola regionów uczących się w kreowaniu zasobów niematerialnych będących podstawą gospodarki wiedzy, 13. Próba oceny założeń programowych współpracy transgranicznej województwa dolnośląskiego z Saksonią na lata 2007-2013, 14. Znaczenie i uwarunkowania innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw, 15. Zmiany w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych przez przedsiębiorstwa w Poslce w procesie wdrażania założeń gospodarki opartej na wiedzy, 16. Koncepcja gospodarki opartej na wiedzy fundamentem konkurencyjności przedsiębiorstw, 17. Pracownicy wiedzy w przestrzeni pozaorganizacyjnej (wybrane zagadnienia), 18. Finansowanie działalności badawczo-rozwojoej w ramach funduszy strukturalnych. Próba porównania okresu 2004-2006 z nowym okresem programowania 2007-2013, 18. Wzrost gospodarczy w kontekście problemtyki nadmiernego fiskalizmu w Polsce, 20. Zmiany stopy bezrobocia wynikajace ze zmian PKB a otoczenie prawne rynku pracy, 21. Ocena sytuacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy w świetle wyników badań aktywności ekonomicznej ludności Polskie w latach 2000-2007, 22. Telepraca - przyszłosć polskiego rynku pracy, 23. Logistyczne przemiany w przedsiębiorstwach, 24. Proces zewnętrznego wzrostu przedsiębiorstw z sektora IT na przykładzie firmy Oracle, 25. Poligrafia w dobie globalziacji - branża z perspektywami, 26. Outsourcing w przedsiębiorstwach w świelte wyników badań ankietowych w województwie pomorskim i wielkopolskim, 27. Relacje inwestorskie online jako narzędzie tworzenia wizerunku spółek giełdowych, 28. Związki między ekonomią a kulturą - ujęcie teoretyczne, 29. Wpływ filtracji na stacjonarność i moc gęstości widmowej koniunkturalnych, realnych i finansowych szeregów czasowych, 30. Analiza przychodów Narodowego Funduszu Zdrowia, 31. Rynek usług stomatologicznych w świetle zmian w finansowaniu świadczeń zdrowotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Globalizacja działalności przedsiębiorstwa - korzyści i ryzyko, 2. Logika controllingu w procesie strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem, 3. Architektura organizacji controllingu w przedsiębiorstwach zinternacjonalizowanych, 4. Infrastruktura informacyjno-analityczna controllingu, 5. Kultura organizacyjna a controlling międzynarodowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały i Prace Instytutu Funkcjonowania Gospsodarki Narodowej / Instytut Funkcjonowania Gospodarki Narodowej ; T.92)
CZ.I Uwarunkowania upadłości przedsiębiorstw: 1. Ujęcie upadłości w teorii przedsiębiorstwa, 2. Globalizacyjne uwarunkowania siły i słabości przedsiębiorstw, 3 . Ryzyko i niepewność w warunkach globalizacji, 4. Koncepcje przetrwania przedsiębiorstw i ich weryfikacja empiryczna w gospodarce polskiej, 5. Uwarunkowania prawne restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw poprzez przyznanie pomocy publicznej. Cz. II Monitorowanie zagrożeń upadłością: 6. Sprawozdawczość finansowa jako źródło informacji dla identyfikacji ryzyka działalności gospodarczej, 7. Narzędzia diagnostyczne umożliwiające wczesne ostrzeganie przedsiębiorstwa przed upadłością, 8. Rating jak narzędzie pomiaru i kontroli ryzyka w działalności gospodarczej. Cz. III Przyczyny upadłości przedsiębiorstw (analiza sektorowa): 9. Specyfika upadłości w sektorze bankowym. Przedsiębiorstwa jako determinanta zagrożenia upadłością banku, 10. Przyczyny upadłości firm leasingowych, 11. Zagrożenie upadłością przedsiębiorstw wiejskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementy ekonomii: Podstawowe pojęcia ekonomii; Rozmiary produkcji w warunkach funkcjonowania rynku i mechanizmu konkurencji; Rynki i systemy ekonomiczne; Makroanaliza monetarna banku centralnego; Polityka fiskalna i budżetowa państwa; Polityka handlu zagranicznego i kursu walutowego. 2. Elementy ekonomiki przedsiębiorstwa: Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarowania; Podstawowe warunki ekonomiki przedsiębiorstwa; Dziedziny ekonomiki przedsiębiorstwa; Kondycja ekonomiczna przedsiębiorstwa - jej elementy i mierniki oceny; Czynnik czasu i ryzyka w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Finanse, bankowość i ubezpieczenia wobec procesów globalizacji / Gdańska Akademia Bankowa, Uniwersytet Gdański.Katedra Finansów. Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw ; Tom 3)
1. Opodatkowanie dochodu przedsiębiorstw a poziom inwestycji. 2. Finanse zagraniczne przedsiębiorstwa i ich szczególna problematyka. 3. Obciążenia podatkowe w oceni e przedsiębiorstw. 4. Narzędzia analizy w ocenie płynności finansowej jednostek samorządu terytorialnego. 5. Ewolucja struktury własności i kontroli polskich korporacji-obraz modelu polskiego rynku kapitałowego i systemu corporate governanace. 6. Natura budżetów i kontro li budżetowej w przedsiębiorstwie. 7. Wpływ podatku do chodowego na opłacalność projektów badawczo-rozwojowych przedsiębiorstwa. 8. Zmiany konstrukcyjne instrumentów fiskalnych w oddziaływaniu na małe i średnie przedsiębiorstwa. 9. Wpływ podatku dochodowego na możliwości inwestycyjne przedsiębiorstw z kapitału amortyzacyjnego. 10. Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw w przededniu wejścia Polski do Unii Europejskiej. 11. Efektywność modeli prognozujących upadłość przedsiębiorstw w polskich warunkach gospodarczych. 12. Analiza stabilności czynników sprzyjających przekształceniom własnościowym w Polsce. 13. Wpływ ryzyka transakcyjnego na zachowania przedsiębiorstw. 14. Finansowe aspekty funkcjonowania zakładów pracy chronionej. 15. Charakterystyka i perspektywy rozwoju Programów Akcji Pracowniczych w Wielkiej Brytanii-lekcja dla Polski. 16. Mikroekonomiczne przyczyny zatorów płatniczych w o kresie transformacji gospodarczej. 17. Wybrane problemy
wpływu zasady "Swobody przpływu kapitału" na możliwo ści pozyskiwania i lokowania strumienia finansowego polskick przedsiębiorstw. 18.Finansowanie przedsięwzię ć inwestycyjnych typu project finance. 19.Wykorzysta nie osłony podatkowej przez przedsiębiorstwa. 20.Finan sowanie innowacyjnych przedsiębiorstw przez korporacje . 21.Budżetowanie jako metoda zarządzania finansami w przedsiębiorstwach budowlanych. 22.Ocena kondycji fi nansowej spółek giełdowych wypłacających dywidendę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I.: Rynek finansowy i jego instrumenty w obliczu globalizacji: Globalizacja rynków finansowych jako zewnętrzne źródło finansowania krajów rozwijających się; Czynniki wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstw podejmujących międzynarodową ekspansję; Wpływ polityki pieniężnej na koniunkturę gospodarczą w Polsce w latach 1992-2006; Nakłady inwestycyjne przedsiębiorstw a zmiany struktury produkcji gospodarki polskiej; Przejawy wzrostu efektywności w fuzjach i przejęciach w Polsce; Cz. II. Inwestycje i ryzyko w działalności gospodarczej: Decyzje inwestycyjne podmiotów gospodarczych jako element zarządzania finansami w erze informacji; Dylematy zarządzania finansami przedsiębiorstwa w dobie innowacji; Strategie inwestycyjne w obliczu spadku ceny instrumentu finansowego; Strategie zarządzania ryzykiem; Ryzyko kredytowe w działalności banków komercyjnych; Cz. III. Problemy wyceny wartości przedsiębiorstwa: Wycena, źródła wartości a cel działania przedsiębiorstwa; Migracja wartości w ujęciu faz życia przedsiębiorstwa; Wartość bilansowa, wartość podatkowa a wartość rynkowa przedsiębiorstwa- analiza porównawcza; Wpływ kultury kapitału na wycenę spółek giełdowych; Cz. IV. Finansowe aspekty zarządzania aktywami niematerialnymi: Kapitał intelektualny a wartość firmy; Wybrane metody pomiaru kapitału intelektualnego; Wykorzystanie narzędzi finansowych BEP i ROI w zarządzaniu zasobami marketingowymi- możliwości i ograniczenia; Drzewo wartości w procesie kreowania kapitału klienta; System motywacyjny jako czynnik wzrostu efektywności zasobów ludzkich; Cz. V. System informacyjny rachunkowości w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw: Uwarunkowania dla rozwoju międzynarodowego charakteru rachunkowości; Jakość rachunku kosztów a wartość informacyjna sprawozdań finansowych; O komparystyce finansowej; Dźwignia finansowa a elastyczność rentowności brutto kapitałów własnych; Reakcja przedsiębiorstw na opodatowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Finansowanie firm na rynkach zagranicznych / Wioletta Nawrot. - Warszawa : CeDeWu, 2005. - 142 s. : tab. ; 23 cm.
1.Globalizacja rynków finansowych a zagraniczna ekspansja firm, 2.Motywy, korzyści i negatywne aspekty związane z emisją walorów firm na zagranicznych rynkach kapitałowych oraz ich wprowadzeniem do obrotu giełdowego, 3.Praktyka wprowadzenia spółek na giełdy zagraniczne, 4.Obecność polskich spółek na zagranicznych rynkach udziałowych papierów wartościowych, 5.Wpływ notowania spółek na giełdach zagranicznych na giełdę krajową
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Znaczenie państw i korporacji transnarodowych w systemie światowym: 1.Teoretyczna interpretacja znaczenia państw i korporacji transnarodowych w systemie światowym z punktu widzenia ekonomii globalnej, 2.Znaczenie zbiorowej hegemonii mocarstw i korporacji transnarodowych w globalizacji systemu światowego, 3.Znaczenie organizacji międzynarodowych w procesie globalizacji systemu światowego. CZ.II Znaczenie globalizacji marketingu politycznego i ekonomicznego (marketingu mix) jako narzędzia korporacji transnarodowych w walce o hegemoniczną pozycję w systemie światowym: 4.Znaczenie globalizacji strategii marketingu politycznego jako narzędzia wpływu korporacji na politykę państw, 5.Globalizacja produktu i marki, 6.Globalizacja ceny, 7.Globalizacja strategii promocji, 8.Globalizacja kanałów dystrybucji. Cz. II Perspektywy zmian systemu światowego w następstwie globalizacji: 9.:Koszty i korzyści globalizacji. Perspektywy zmian systemu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Subsystemy gospodarki światowej i ich ewolucja, 2. Wykorzystanie rankingów konkurencyjności do oceny konkurencyjności międzyanrodowej gospodarek, 3. Globalna ekspansja firm z krajów trzeciego świata, 4. Problemy rozowoju gospodarczego krajów rozwijających sie na tle uwarunkowań procesu globalizacji, 5. Mechanizm implementacji sankcji ekonomicznuych we współczesnej gospodarce światowej, 6. Nowa faza globalizacji a zmiany inflacji, 7. Fuzje i przejęcia jako metoda ekspansji zagraniczej przedsiębiorstw, 8. Unijna polityka spóności w strategii lizbońskiej i jej wpływ na podnoszenie konkurencyjności "starego kontynentu", 9. Strategia Lizbońska a konkurencyjność przedsiębiorstw, 10. Źródła zachowań konsumpcyjnych w państwach rozwiniętych i rozwijających się - próba porównania, 11. Integracja finansowa a możliwość prowadzenia niezależnej polityki pieniężnej, 12. Czy unia walutowa wymaga zaawansowanej integracji politycznej?, 13. Globalne trendy cywilizacyjne jako fundamentalny czynnik zmian w podejściu do zarządzania łańcuchami dostaw, 14. Unia Europejska a ugrupowania regionalne Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej, 15. Runda Doha a intersy krajów rozwijających się, 16. Czynniki wpływające na rynek ropy naftowej na świecie, 17. Samodzielność decyzyjna dyrektorów funkcjonalnych oddziału koncernu niemieckiego w zakresie funkcji organicznych, 18. Stopień umiędzynarodowienia gospodarki polskiej an tle innych krajów Europy, 19. Powiązania polskiego rynku akcji z rynkiem regionalnym i światowym, 20. Ukraina jako obszar zainteresowania polskich banków, 21. Sytuacja gospodarcza Polski i Republiki Czeskiej, 22. Przyszłość Singapuru jako centrum finansowego w świetle Rozwoju Krajów Azji Południowo-Wschodniej, 23. Atrakcyjność inwestycyjna RFN - wybrane zagadnienia, 25. Maltańska droga do euro, 26. Konkurencyjność gospodarek latynoamerykańskich na przykładzie federacji republiki Brazylii, 27. Fenomen chińskiej gospodarek, 28. Dyskryminacja zatrudnienia kobiet w Unii Europejskiej, USA i Japonii, 29. Polityka zatrudnienia w kontekscie przemian otoczenia - wybrane cechy rynku pracy i jego konsekwencje dla polityk zatrudnienia w gospodarkach Unii Europejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Globalizacja i integracja w aspekcie procesu rozwoju, 2.Przedsiebiorstwa i konkurencja w procesie globalizacji, 3.Środowisko przyrodnicze w warunkach procesu globalizacji, 4.Finansowe i prawne aspekty globalizacji i integracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Pojęcie internacjonalizacji i globalizacji, R.2 Teoretyczne podstawy internacjonalizacji i globalizacji, R.3 motywy internacjonalizacji i globalizacji, R.4 Strategie internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstwa, R.5 Formy internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstwa, R.6 Wpływ internacjonalizacji i globalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa, R.7 Kierowanie międzynarodowymi funkcjami przedsiębiorstwa; controlling, R.8 Internacjonalizacja i globalizacja polskich przedsiębiorstw
R.3 Motywy internacjonalizacji i globalizacji, R.4 St rategie internacjonalizacji i gloabalizacji przedsiębi orstwa, R.5 Formy internacjonalizacji i globalizacji p rzedsiębiorstwa, R.6 Wpływ internacjonalizacji i globa lizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa, R.7 Kierowanie międzynarodowymi funkcjami przedsiębior stwa, controlling, R.8 Internacjonalizacja i gloabaliz acja polskich przedsiębiorstw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Mechanizmy wzrostu wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw:1. Uwarunkowania i czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku globalnym; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej; 3. Wartość dla akcjonariuszy a wartość dla interesariuszy. Ewolucja orientacji spółek publicznych w świetle badań empirycznych; 4. Kapitał menedżerski oferowany przez fundusze venture capital/private equity jako źródło wzrostu wartości spółek portfelowych; 5. Wykorzystanie Valute at Risk w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa; 6. Rola kapitału intelektualnego w kształtowaniu kompetencji przedsiębiorstwa; 7. Tworzenie wartości w sieciach przedsiębiorstw; 8. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez fuzje i przejęcia. Cz. II Instrumenty finansowe i prawne zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw: 9. Fundusze poręczeń kredytowych a bankowe finansowanie przedsiębiorstw; 10. Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z własności przemysłowej podatkami dochodowymi; 11. Opodatkowanie dochodów osób fizycznych z depozytów bankowych jako jeden z elementów tworzenia jednolitego rynku usług finansowych w ramach Strategii Lizbońskiej; 12. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - nowa koncepcja postrzegania wartości przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy; 13. Zarządzanie kosztami w prowadzeniu działalności gospodarczej warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; 14. Ekonomiczna wartość dodana - szansa na wzrost konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw? Cz. III Rozwój przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach: 15. Ewolucja przedsiębiorczości a małe i średnie przedsiębiorstwa; 16. Determinanty przedsiębiorczości gospodarstw domowych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska, Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, Instrumenty konkurowania, Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska, Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, Instrumenty konkurowania, Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Otoczenie zewnętrzne a obecne przemiany w działalności KTN. 2.Historia oraz współczesna działalność KTN. 3.KTN i ich działalność - aspekty teoretyczne. 4.Ewolucja ekspansji KTN i działalnośći ich filii zagranicznych. 5.Wpływ ekspansji inwestycyjnej KTN na gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera / red. Aneta Kordek ; Scientific Publishing Group)
1.Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec procesów integracji gospodarki światowej - teoria i metodologia badań, 2.Integracja europejska a sektor małych i średnich przedsiębiorstw-doświadczenia włoskie, 3.Internacjonalizacjia małych i średnich przedsiębiorstw we Włoszech - przykład regionu Marche, 4.Francuskie małe i średnie przedsiębiorstwa wobec jednolitego rynku europejskiego oraz internacjonalizacji - przegląd literatury francuskojęzycznej, 6.Ewolucja systemu pomocy dla małych i średnich przedsiębiorstw we Francji, 7.Jednolity rynek europejski: implikacje dla polsich małych i średnich przedsiębiorstw, 8.Studia przypadków internacjonalizacji małych i srednich przedsiębiorstw we Francji i włoszech, 9.Małe i średnie przedsiębiorstwa w Republice Czeskiej wobec jednolitego rynku europejskiego w świetle badań empirycznych, 10.Polscy właściciele/menedżerowie wobec jednolitego rynku europejskiego, 11.Postrzeganie otoczenia ekonomiczno-politycznego oraz możliwości i zagrożeń związanych ze wstapieniem do Unii Europejskiej-porównanie wyników badań polskich i czeskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing międzynarodowy / Andrzej Limański, Ireneusz Drabik. - Warszawa : Difin, 2010. - 415, [1] s. : rys.; tab. ; 23 cm.
1. Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa; 2. Marketing w operacjach na rynkach zagranicznych; 3. Strategia marketingu-mix na rynkach zagranicznych: Produkt, Cena, Dystrybucja, Komunikacja marketingowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej