Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(14)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(14)
Autor
Barrow Colin
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Brzeziński Andrzej
(1)
Chłopek Włodzimierz
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Huczek Antoni
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Janczewska Danuta
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Janusz Anna
(1)
Jarosz Marek
(1)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(1)
Knapik Alina
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Koładkiewicz Izabela
(1)
Krzepicka Alicja
(1)
Księżniak Emilia
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Motnyk Marcin
(1)
Najlepszy Eugeniusz
(1)
Niedźwiedziński Marian
(1)
Nowakowski Marcin K
(1)
Nowicka-Mieszała Julia
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Piszczek Marcin
(1)
Pochopeń Jolanta
(1)
Ryśnik Jakub
(1)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(1)
Steinerowska-Streb Izabella
(1)
Szewczyk Irena
(1)
Tokaj-Krzewska Agnieszka
(1)
Wach Krzysztof (1976- )
(1)
Znańska-Kozłowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(12)
Handel
(4)
Handel międzynarodowy
(4)
Franchising
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Polska
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Unia Europejska
(3)
Globalizacja
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Konkurencja
(2)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Ryzyko
(2)
Bezrobocie
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Eksport
(1)
Emerytura
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internacjonalizm
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Kobieta
(1)
Licencje (umowy)
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Monopole
(1)
Obrót gospodarczy
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Parlament
(1)
Prawo krajowe a prawo Unii Europejskiej
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przedsiębiortswa małe i średnie
(1)
Reklama internetowa
(1)
Rozliczenia międzynarodowe
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Ryzyko kursowe
(1)
Ryzyko stopy procentowej
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Terroryzm
(1)
Transport
(1)
Turystyka
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Usługi
(1)
Współdziałanie
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie partycypacyjne
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
1.Aktywność międzynarodowa przedsiębiorstw w warunkach transformacji ustrojowej; 2. Aktywność eksportowa w wydaniu polskich eksporterów z sektora MŚP; 3.: Aktywność eksportowa polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP- dominujące praktyki; 4. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w sektorze MŚP po 20 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej - próba podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Zmieniająca się istota biznesu międzynarodowego. Podstawowe pojęcia, 2.Teorie biznesu międzynarodowego, 3.Niepewność w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstw, 4.Międzynarodowe regulacje handlu światowego, 5.Przem,iany w korporacjach transnarodowych, 6.Międzyanrodwe sieci przedsiębiorstw handlowych, 7.Przedsiębiorstwa wirtualne, 8.Małe i średnie przedsiębiorstwa, 9.Podmioty z udziałem kapitału zagranicznego, 10.Zarządzanie międzynarodowe, 11. B+R. Produkcja międzynarodowa (rozwój technologii i produkcja międzynarodowa), 12.Marketing na rynkach zagranicznych, 13.Logistyka międzynarodowa, 14.Finansowanie w biznesie międzynarodowym, 15.Ryzyko kursowe w działalności gospodarczej i metody jego minimalizowania - zarządzanie przepływami środków walutowych w firmie międzynarodowej, 16.Euro jako katalizator rozwoju, 17.Międzyanrodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Biznes międzynarodowy - formy i metody działania w zróżnicowanych warunkach konkurencji międzynarodowej. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki Polski i jej pomiar przy zastosowaniu analizy czynnikowej; Dylematy polityk i konkurencji Unii Europejskiej; Konkurencyjność, atrakcyjność i ryzyko inwestycyjne Polski na tle innych krajów Europy Środkowowschodniej; Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1919-2002 i jego wkład w handel zagraniczny; Determinanty rozwoju regionalnego i globalnego. Przypadek energii; Analiza rynku wyrobów mleczarskich w Polsce w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej; Międzynarodowa wymiana handlowa produktami technologii informatycznych - specyfikacja i implikacje; Technologiczne aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw - ujęcie międzynarodowe; Logistyka międzynarodowa w biznesie międzynarodowym; Uwarunkowania rozwoju transportu w krajach alpejskich; Żegluga morska bliskiego zasięgu. Część II: Zróżnicowanie współczesnej polityki gospodarczej i zagranicznej z perspektywy rozwoju globalizacji. Globalizacja a handel międzynarodowy - uwagi ogólne; Globalizacja - szansa czy zagrożenia dla przedsiębiorstw i gospodarstw domowych - wyniki badań ekspertów; Globalizacja a polityka przemysłowa; Perspektywy delokalizacji działalności produkcyjnej poza Europę w opinii europejskich ekspertów; Wpływ procesów integracji i globalizacji rynków finansowych na usługi bankowości inwestycyjnej; Wpływ japońskiego kryzysu gospodarczego na reformy strukturalne w Japonii; Polityka wspierania wymiany gospodarczej krajów ASEAN. Część III: Procesy internacjonalizacji - korporacje międzynarodowe - strategie przedsiębiorstw - konkurencyjność międzynarodowa. Korporacje transnarodowe jako podmioty współczesnej gospodarki światowej; Struktury przedsiębiorstw międzynarodowych w świetle nowego instytucjonalizmu w teorii organizacji; Zarządzanie wiedzą w korporacjach transnarodowych; Przeciwdziałanie kryzysom - wnioski dla przedsiębiorców międzynarodowych; Teoretyczny model funkcjonowania konsorcjum eksportowego; Sieci biznesowe jako forma integracji w celu optymalizacji warunków działania na rynku globalnym - ujęcie teoretyczne; Typologia oraz kierunki przepływu wiedzy wewnątrz powiązania sieciowego działającego na rynku zagranicznym; Możliwości czołowej rywalizacji polskich przedsiębiorstw z korporacjami międzynarodowymi; Wpływ konkurencji na strategie przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych; Determinanty strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa na etapie wyboru rynku zagranicznej ekspansji; Inwestycje jako forma wejścia przedsiębiorstw na rynek Federacji Rosyjskiej; Rozwój rynku fuzji i przejęć w Europie Środkowowschodniej - determinanty szóstej fali fuzji i przejęć; Cele i strategie działania polskich przedsiębiorców w perspektywie roku 2008 - wyniki badań; Kształtowanie polityki cenowej na rynkach międzynarodowych; Zagadnienia kadrowe w kontekście internacjonalizacji rynków pracy; Wpływ pomocy publicznej na konkurencyjność przedsiębiorstw; Dominujące postawy strategiczne firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych; Wpływa nowoczesnych technologii na działalność firm fonograficznych; Internacjonalizacja polskiej branży meblarskiej. Część IV: Międzynarodowe rynki finansowe. Rozwój globalnych rynków finansowych na przełomie wieków; Ryzyko kraju i instrumenty jego ograniczania; Ocena skuteczności tzw. pośrednich reżimów kursowych; Problematyka uwarunkowania pomocy kredytowej MFW oraz efektywności programów dostosowywania tej organizacji; Wpływ globalizacji rynków finansowych na politykę pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa; Ocena stabilności deficytu na rachunku obrotów bieżących - podejście bezpośrednie i pośrednie; Liberalizacja przepływów kapitału w krajach Unii Europejskiej na tle ewolucji światowego systemu walutowego; Sektor finansowy w nowych krajach Unii Europejskiej i jego znaczenie w finansowej intermediacji i transmisji impulsów polityki pieniężnej; Integracja rynku papierów wartościowych w Unii Europejskiej; Kontrowersje wokół polityki fiskalnej w strefie euro; Perspektywy integracji walutowej Polski w ramach Europejskiego Systemu Walutowego; Rozwój detalicznego rynku usług bankowych po akcesji Polski do Unii Europejskiej na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw; Rozwój światowego rynku kwitów depozytowych w latach 1993-2004.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krok do przodu, dwa kroki do tyłu, 2. Nowocześniejszy marketing, 3. Zarządzanie - sztuka zapomniana, 4. Realne pieniądze dla wirtualnych firm, 5. Opuścić okręt!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej w Unii Europejskiej, 2.Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw, 3.Warunki uruchamiania działalności gospodarczej w wybranych krajach Unii Europejskiej, 4.Współpraca handlowa wewnątrz Unii Europejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jakie korzyści przynosi firmom eksport: Bezpośrednie korzyści osiągane przez eksportera; Możliwość uzyskania dodatkowych środków na rozwój firmy z Unii Europejskiej; Porównywanie własnych produktów z produktami konkurencji; Korzyści powstające dla firmy eksportującej z eksportu pośredniego; Znaczenie kwestii podatkowych związanych z eksportem; Przeszkody w prowadzeniu działalności eksportowej; Miejsce i znaczenie Polski w handlu międzynarodowym; Obowiązek przekazywania danych statystycznych o obrotach towarowych. 2. Konsekwencje podjęcia decyzji o samodzielnej działalności eksportowej: Rejestracja działalności - ewentualne staranie się o koncesje; Poszukiwanie personelu; Analiza dotychczasowego profilu działalności wytówrczej, usługowej) z punktu widzenia możliwości eksportowych; Rejestracja patentu, znaku patentowego.3. Gromadzenie informacji nabywcach, pośrednicy na rynkach zbytu organizacje wspomagające działalność eksportową: Badania rynków zbytu; Korzystanie z pośrednich ogniw sprzedaży za granica; Inne formy pośrednictwa w handlu zagranicznym; Pośrednictwo zawodowych eksporterów w Polsce; Organizowanie sprzedaży przez własne biura i oddziały; Przedsiębiorstwa zajmujące się obsługą eksportu. 4. Działalność promocyjna na rynkach importowych: Reklama; Personel sprzedaży, czyli akwizytorzy; Zagadnienie wykorzystania niektórych form public relations; Popieranie sprzedaży (promocja pomocnicza); Działalność sponsoringowa; Uczestnictwo w międzynarodowych imprezach targowych (targowo-wystawienniczych). 5. Opracowanie oferty eksportowej: Pojęcie oferty i rodzaje ofert; Elementy oferty; Forma oferty; Ewidencja ofert; Akceptacja oferty i kontroferta; Negocjacje kontraktowe; Podpisanie kontraktu. 6. Analiza klauzul (warunków) kontraktowych: Dane formalno-porządkowe kontraktu; Towar jako przedmiot kontraktu; Kontraktowa ilość towaru; Cena kontraktowa (umowna) towaru i opusty cenowe; Waluta ceny i waluta płatności; Kontrola i odbiór towaru; Klauzule specjalne (uzupełniające) kontraktu; Ogólne warunki sprzedaży i dostawy. 7. Realizacja transakcji eksportowej: Pozwolenie wywozu, Zlecenie spedycyjne; Czynności związane z otwarciem akredytywy; Czynności związane z wysyłką towaru; Ubezpieczenie eksportowanych towarów; Dokumenty pomocnicze; Instrukcja wysyłkowa; Awizo wysyłkowe; Kompletacja dokumentów; Rozliczenie transakcji ; Kontrola likwidacyjna transakcji; Reklamacje i postępowanie reklamacyjne; Postępowanie reklamacyjne; Postępowanie sporne. 8. Ryzyko kontaktowe i sposoby jego ograniczania: Podejmowanie działalności eksportowej w warunkach ryzyka; Rodzaje ryzyka występujące w wymianie międzynarodowej; Sposoby minimalizowania i ograniczania ryzyka; Ubezpieczenia w eksporcie; Warunki zapłaty za towar a ryzyko. 9. Rozliczenia finansowe i formy płatności w transakcji eksportowej: Uwarunkowane sposoby zapłaty handlu międzynarodowym; Praktyczne wskazówki związane z realizacją inkasa dokumentowego; Wybór sposobu zapłaty warunków płatności; Gwarancje bankowe; Kredyty w handlu zagranicznym. 10. Zwyczaje i uzanse obowiązujące w handlu międzynarodowym: Uregulowania w formułach INCOTERMS; Amerykańskie znowelizowane definicje handlu zagranicznego z 1941 r.; COMBITERMS 2000 - warunki dostaw towarów w kontenerach; Konwencja dotycząca zasad sprzedaży i kupna w handlu międzynarodowym. 11. Nietypowe formy kontraktów w handlu międzynarodowym: Ogólna charakterystyka podstawowych technik handlu wzajemnie uwarunkowanego; Transakcje barterowe; Transakcja samospłaty; Zakup wzajemny towarów; Transakcje typu offset.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka finansów zagranicznych małych i średnich przedsiębiorstw. 2. Kontrakty handlowe w obrocie gospodarczym z zagranicą. 3. Rozliczenie transakcji w obrocie gospodarczym. 4. Finansowanie obrotu gospodarczego z zagranicą. 5. Ryzyko finansowe transdakcji zagranicznych i strategie jego zabezpieczenia. 6. Ryzyko kursu walut. 7. Ryzyko stóp procentowych. 8. Ryzyko kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Franchising na świecie: pojęcie franchisingu, typy i formy franchisingu, standardy prawne; Franchising w Polsce: analiza stanu prawnego, charakter prawny umowy franchisingu, zakres prawnej regulacji franchi- singu, zawieranie umów franchisingu w świetle praktyki i orzecznictwa antymonopolowego, rodzaje i struktura sieci franchisingowych, typy powiązań franchisingowych czas trwania umowy franchisingu, prawa i obowiązki stron, koszty franchisingu, analiza wyników badań przeprowadzonych wśród franchisebiorców sieci ORBIS i REMA 1000.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Elektroniczna platforma biznesu, R.2 Kluczowe aspekty platformy elektronicznej, R.3 Rozwój globlanego handlu elektronicznego i jego determinanty, R.4 Mała i średnia firma jako podmiot globalnego handlu elektronicznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konkurencyjność podmiotów- ujęcie teoretyczne; 2. Technologie informacyjne i komunikacyjne jako czynnik kształtujący makroekonomiczną konkurencyjność gospodarki; 3. Społeczeństwo informacyjne i jego rola w podnoszeniu konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki; 4. Cenowa konkurencyjność w ujęciu międzynarodowym; 5. Konkurencyjność polskiego eksportu artykułów przemysłowych na rynku unijnym w latach 1995-2003- analiza na poziomie mezo; 6. Konkurencyjność MSP w procesie internacjonalizacji; 7. Sieci małych przedsiębiorstw a utrzymanie konkurencyjności; 8. Symptomy spadku konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw na rynku turystycznym, 2. Proces uruchomienia działalności usługowej w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora turystycznego, 3. Wybrane nowoczesne metody organizacji i zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami na rynku turystycznym, 4. Zarządzanie finansami małych i średnich przedsiębiorstw w sektorze turystycznym, 5. Ocena efektywności ekonomicznej małego i średniego przedsiębiorstwa w sektorze turystycznym, 6. Rozliczenia podatkowo-ubezpieczeniowe małych i średnich przedsiębiorstw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw, 2. Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce po zmianie systemowej, 3. Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw po zmianie systemowej, 4. Polityka państwa i programy pomocy dla MSP, 5. Szanse i zagrożenia sektora MSP w perspektywie przystąpienia do Unii Europejskiej, 6. Specyfika sieci Franchisingowych w Polsce, 7. Rola franchisingu w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, 8. Franchising jako metoda przezwyciężania barier sektora MSP
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyt Studencki Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 3)
1. Polska i region świętokrzyski w perspektywie integracji europejskiej: Perspektywy rozwoju integracji europejskiej. Polska a Unia Europejska; Rozwój regionu świętokrzyskiego w warunkach integracji europejskiej; Województwo świętokrzyskie u progu wejścia do Unii Europejskiej; Sytuacja kobiet polskich na rynku pracy w przededniu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej; Specyfika małych firm w dobie wejścia Polski do Unii Europejskiej; Warunki przystąpienia i droga do Unii Europejskiej - specyfika Danii. 2. Technologia informatyczna i problemy marketingu: Wpływ technik internetowych na funkcjonowanie biznesu; Reklama internetowa jako nowoczesna forma komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem; Franchising jako forma kanału dystrybucyjnego; Systemy informatyczne. Zarządzanie bliżej produkcji. 3. Wybrane zagadnienia nauk politycznych: Eskalacja terroryzmu na świecie; Historia Parlamentu Wielkiej Brytanii; Stan obecny i perspektywy polsko - rosyjskich stosunków handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ 1. Gospodarka oparta na wiedzy śwaitowej jako nośnik rozwoju i integracji gospodarczej : Gospodarka oparta na wiedzy wkracza w świat paradygmatów; Paradygmat "Nowej Gospodarki" jako wyzncznik konkurencyjności gospodarki krajowej; Unia Europejska: w poszukiwaniu nowej strategii rozwoju; cechy i tendencje rozwojowe teorii handlu międzynarodowego; wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na handel międzynarodowy; Rynki wschodzące - ocena potencjału rozwoju gospodarczego; Nowa ekonomia instytucjonalna jako nowa perspektywa badawcza w analizowaniu procesów gospodarczych; CZĘŚĆ 2. Determinanty przedsiębiorczości i konkurencyjności w praktyce gospodarczej : Znaczenie przedsiębiorstw w Polsce w podnoszeniu wartości kapitału ludzkiego jako źródła przewagi konkurencyjnej; Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju gospodarczego; Przedsiębiorczość indywidualna i zespołowa w świetle teorii ryzyka. Ryzyko w bankowości; Makroekonomiczne warunki funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw; metody zwalczania bezrobocia w Polsce - przykład regiony lubelskiego; Dylematy systemów emerytalnych w Polsce i w innych państwach Unii Europejskiej; Etyczna i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w dobie globalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 1/2012)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002
Zarządzanie strategiczne organizacjami pozarządowymi; Konkurenci jako istotny czynnik rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie klastrów; Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w ramach programów wsparcia środkami Unii Europejskiej; Realizacja procesów innowacyjnych w mikoroprzedsiębiorstwach w sektorze MŚP; Problematyka zarządzania mikro przedsiębiorstwem na rynku usług transportowych; Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim metodą budowy wartości przedsiębiorstwa; Czynniki determinujące strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa; Budowanie zaufania w handlu elektronicznym; Wpływ cen na kształtowanie preferencji klientów biura turystycznego; Efekty rynkowe i marketingowe działania grup kapitałowych w Polsce; Pozycja kadry urzędniczej na przykładzie rozwiązań ustrojowych; Partycypacja jako element rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji; Zdolność kontynuacji działalności jednostki gospodarczej; Ekonomiczne konsekwencje edukacji przyrodniczno-leśniej i ochrony przyrody w nadleśnictwie Janów Lubelski; Poprawa skuteczności zarządzania środkami finansującymi leczenie (cz.1- założenia teoretyczne).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej