Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(42)
ebookpoint BIBLIO
(25)
IBUK Libra
(14)
Forma i typ
Książki
(42)
E-booki
(39)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
tylko na miejscu
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(23)
Autor
Kozioł Leszek
(4)
Walczak Tomasz
(4)
Gutowski Maksymilian
(3)
Meryk Radosław
(3)
Pikoń Andrzej
(3)
Górczyński Robert
(2)
Juchniewicz Ryszard
(2)
Kassay Štefan (1941- )
(2)
Pilch Piotr
(2)
Popiołkiewicz Monika
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Trocki Michał (1945- )
(2)
Waśko Zbigniew
(2)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Airey David
(1)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Alexander Michael
(1)
Ambrose Gavin
(1)
Anderson Gail (1962- )
(1)
Bac Aneta
(1)
Bartnicka Małgorzata
(1)
Bass Len
(1)
Bednarczyk Ewa
(1)
Borkowski Paweł
(1)
Borowska Anna
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brache Alan P
(1)
Bullington-McGuire Richard
(1)
Burton Celia
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Carboni Joel
(1)
Chwałowski Robert
(1)
Ciereszko Małgorzata Ewa
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Clements Paul
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Davidson Jeff
(1)
Dehghani Zhamak
(1)
Dennis Andrew K
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Dogadamycie.pl
(1)
Domaniewska Zofia
(1)
Duncan William
(1)
Dzieniszewski Sławomir
(1)
Dzik Piotr
(1)
Felke-Morris Terry
(1)
Ferrari Alberto
(1)
Ford Neal
(1)
Frain Ben
(1)
Gabryelczyk Renata
(1)
Gaczkowski Piotr
(1)
Gałoński Józef
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gonzalez Mónica
(1)
Greever Tom
(1)
Grippa Vinicius M
(1)
Grucza Bartosz
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Harabik Wiesła
(1)
Harris Paul
(1)
Harrower Tim
(1)
Heller Steven (1950- )
(1)
Hernandez Michael J. (1955- )
(1)
Hormess Markus
(1)
Hübner-Wojciechowska Joanna
(1)
Jacyna Marianna
(1)
Jakóbik Ireneusz
(1)
Jarzębowicz Tomasz
(1)
Jaskula Tomasz
(1)
Jaskulski Andrzej
(1)
Juchniewicz Peter
(1)
Kaczmarek Daniel
(1)
Kazman Rick
(1)
Keeling Michael
(1)
Kerzner Harold
(1)
Kerzner Harold. studium przypadków
(1)
Kleppmann Martin
(1)
Kolczyńska Joanna
(1)
Korbecki Marek
(1)
Kortas Michał
(1)
Koźniewski Edwin
(1)
Kua Patrick
(1)
Kusleika Richard
(1)
Kuzmichev Sergey
(1)
Lacey Matt
(1)
Lachowski Lech
(1)
Lamża Aleksander
(1)
Lawrence Adam
(1)
Levin Ginger
(1)
Lewczuk Konrad
(1)
Leśniowski Tomasz
(1)
Lipa Michał
(1)
Ludwicki Tomasz
(1)
Magiera Anna
(1)
Malach Josef
(1)
Malinowski Jerzy Jarosław
(1)
Małkuch-Świtalska Justyna
(1)
Melé Antonio
(1)
Meyer Eric A
(1)
Michael Norma
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(81)
Język
polski
(80)
angielski
(1)
Temat
Projektowanie
(22)
Zarządzanie projektami
(14)
Przedsiębiorstwo
(9)
Zarządzanie
(8)
Organizacja
(6)
Projektowanie stron WWW
(6)
Projektowanie graficzne
(4)
Kaskadowe arkusze stylów
(3)
Projekty
(3)
AutoCAD
(2)
Badania naukowe
(2)
Edytorstwo
(2)
Grafika użytkowa
(2)
HTML
(2)
Języki programowania
(2)
Logotypy
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Programy komputerowe
(2)
Projektowanie badań naukowych
(2)
Projektowanie wspomagane komputerowo
(2)
Strony WWW
(2)
Systemy informatyczne
(2)
User experience (UX)
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Znaki graficzne
(2)
Analiza funkcjonalna
(1)
Analiza obiektowa (informat.)
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Architektura oprogramowania
(1)
Arduino (mikrokontroler)
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Baza danych
(1)
Baza danych obiektowa
(1)
Budowa książki
(1)
Czas
(1)
Czcionki
(1)
Design thinking
(1)
Django (framework)
(1)
Edytorstwo elektroniczne
(1)
Elektronika
(1)
Gazety
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
HTML5
(1)
Identyfikacja wizualna
(1)
Informacja wizualna
(1)
Internet
(1)
Internet rzeczy
(1)
Inwestycje
(1)
JavaScript
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Menedżerowie
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja pracy
(1)
MySQL (program komputerowy)
(1)
Nauki społeczne
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
PHP (język programowania)
(1)
Piktogram
(1)
Praca
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Programy graficzne
(1)
Projektowanie komunikacji wizualnej
(1)
Projektowanie obiektowe
(1)
Projektowanie zrównoważone
(1)
Przedsiebiorstwo
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Python (język programowania)
(1)
Responsywne strony WWW
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Systems thinking
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Typografia
(1)
UML
(1)
Usługi
(1)
Wizerunek miasta
(1)
Wydawnictwa fachowe
(1)
Wzornictwo przemysłowe
(1)
XHTML (język programowania)
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Zespół projektowy
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(15)
Zarządzanie i marketing
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Inżynieria i technika
(2)
Nauka i badania
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
81 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Niezależnie od tego, czy tworzysz stronę internetową, interfejs użytkownika, czy przedmiot codziennego użytku, musisz dostosować projekt do wymagań grupy docelowej. To, jak dobry będzie projekt i jakie wrażenia wywoła u użytkowników, zależy przede wszystkim od tego, co o nich wiesz. Niekiedy jest to specyficzna wiedza. W jaki sposób ci konkretni ludzie myślą? Kiedy podejmują decyzję? Co sprawi, że wykonają czynności, których się od nich oczekuje? W jaki sposób wywołać u nich określone emocje związane z projektowanym produktem? Na te i na wiele innych pytań odpowiada psychologia projektowania.

To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie cenionego poradnika dla projektantów, którzy chcą tworzyć rzeczy użyteczne, przydatne i lubiane przez użytkowników. Zawiera wnikliwą analizę 100 niezwykle ważnych z punktu widzenia projektanta kwestii, będącą efektem przestudiowania setek publikacji naukowych oraz tego, jak opisane w nich zasady są wykorzystywane w codziennej pracy projektanta, który tworzy interfejsy, strony WWW, aplikacje czy urządzenia i korzysta z najróżniejszych technologii. Dzięki podanym tu wskazówkom Twoje projekty będą bardziej intuicyjne i angażujące - w swojej pracy bowiem uwzględnisz to, jak ludzie myślą, jak się zachowują i podejmują decyzje.

Z książki dowiesz się:

  • w jaki sposób przyciągnąć i utrzymać uwagę odbiorcy
  • jak kształtować przyzwyczajenia człowieka
  • jak przebiega proces podejmowania decyzji
  • kiedy ludzie popełniają błędy i jakie są ich rodzaje
  • jakie czynniki budzą zaufanie

Nikt się nie oprze temu, co zaprojektujesz!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Informacja zawarta w danych jest niezwykle cenna, jednak jej pozyskiwanie jest trudną sztuką. Aby do niej dotrzeć, trzeba poradzić sobie z coraz większą ilością danych. Rośnie więc zapotrzebowanie na zaawansowane techniki analizy danych. W niektórych przypadkach wystarczającym narzędziem do tego celu jest arkusz kalkulacyjny. Rozwiązanie to ma jednak ograniczenia, które pokonać może jedynie znakomity system do obsługi baz danych: Microsoft Access. Jest to oprogramowanie, które pozwala na bardzo wydajne zarządzanie dużymi zbiorami danych oraz budowanie relacji między tabelami, ułatwia też zaawansowaną analizę danych.

Ta książka, będąca kolejnym, przejrzanym i uaktualnionym wydaniem kultowego przewodnika po Accessie, jest odpowiednia dla użytkowników na wszystkich poziomach zaawansowania. Znalazły się tu wskazówki dotyczące podstaw baz danych, rozpoczynania pracy z Accessem, tworzenia własnych aplikacji bazodanowych, a także programowania w języku VBA. Układ treści zaprojektowano w taki sposób, aby można było korzystać z tego przewodnika na wiele sposobów: czytać rozdziały po kolei lub skupić się na konkretnym zagadnieniu. W książce zawarto szczegółowe instrukcje tworzenia efektywnych tabel, zaawansowanych kwerend analitycznych, solidnych aplikacji i atrakcyjnych raportów. Dodatkowo omówiono kwestię integracji Accessa z platformą SharePoint.

Najważniejsze zagadnienia:

  • solidne wprowadzenie do baz danych i Accessa
  • tworzenie tabel i kwerend Accessa
  • techniki analizy danych i ich zastosowanie
  • formularze i raporty Accessa
  • programowanie w VBA dla Accessa

Access: zaawansowana analiza danych dla profesjonalistów!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Niniejszy skrypt jest przeznaczony dla Czytelników zainteresowanych projektowaniem efektywnych algorytmów, w tym przede wszystkim dla studentów studiów informatycznych. Może także posłużyć jako podręcznik do samodzielnej nauki dla uczniów szkół średnich pasjonujących się programowaniem lub jako wskazówka przy pisaniu konspektu do przedmiotu algorytmy i struktury danych. Część I skryptu prezentuje podstawy współczesnych metod projektowania i analizy algorytmów. Planowana część II – Struktury danych – będzie zawierała algorytmy wykorzystujące podstawowe struktury danych, takie jak listy, grafy i drzewa.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademicki / edytor Leonard Bolc ; T.19)
1. Wstęp. 2. Model przypadków użycia. 3 . Obiekt a klasa. 4. Związek generalizacji - specjalizacji. 5. Związek asocjacji. 6. Transformacje diagramu klas i realizacji struktur generalizacji - specjalizacji. 7. konstruowanie diaframu klas. 8. Strategie budowy modelu obiektowego. 9. Diagramy stanów. 10. Diagramy aktywności. 1.. Diagramy interakcji. 12. Diagramy implementacyjne oraz diagramy pakietów 217. 13. Mechanizmy rozszerzalności 14. Jakość modelu/diagramu. 15. Modelowanie biznesowe. 16. Transformacja modelu pojęciowego na model logiczny. 17. Przykładowe zadania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Jeszcze kilka lat temu koncepcja ewoluowania architektury była uznawana za zbyt odważną. Uważano, że architektura powinna pozostawać elementem niezmiennym w czasie. Jednak rzeczywistość udowadnia, że systemy muszą ewoluować, aby spełniać wymogi użytkowników i odzwierciedlać zmiany w dynamicznym środowisku tworzenia oprogramowania. Innymi słowy, konieczne się staje budowanie architektur ewolucyjnych.

Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób uczynić architekturę oprogramowania wystarczająco plastyczną, aby mogła odzwierciedlać zachodzące zmiany biznesowe i technologiczne. W nowym wydaniu rozbudowano pojęcia zmiany kierowanej i przyrostowej, a także przedstawiono najnowsze techniki dotyczące funkcji dopasowania, automatycznego zarządzania architekturą i danych ewolucyjnych. Zaprezentowano praktyki inżynieryjne umożliwiające ewoluowanie systemów oprogramowania, jak również podejścia strukturalne, w tym zasady projektowe, które ułatwiają zarządzanie tą ewolucją. Opisano ponadto, w jaki sposób zasady i praktyki architektury ewolucyjnej wiążą się z różnymi elementami procesu tworzenia oprogramowania.

Naucz się postrzegać architekturę systemową jako plastyczny wyzwalacz.

Sam Newman, architekt, autor książki Budowanie mikrousług

Najciekawsze zagadnienia:

  • mechanika architektury ewolucyjnej
  • zarządzanie projektami oprogramowania i ich ewolucją
  • style architektoniczne i zasady projektowania
  • sprzęganie i wieloużywalność
  • łączenie praktyk inżynieryjnych z kwestiami strukturalnymi

Poznaj techniki umożliwiające tworzenie architektur oprogramowania na tyle zwinnych, aby dotrzymywały kroku ciągłym zmianom.

Mark Richards, developertoarchitect.com

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

C++ należy do najpopularniejszych i najbardziej cenionych za uniwersalność języków oprogramowania - umożliwia projektowanie rozbudowanych, a zarazem intuicyjnych w obsłudze aplikacji wysokiego poziomu. Pozwala tworzyć wydajną i czytelną architekturę oprogramowania również w wypadku znacznie zaawansowanych systemów i programów.

Dzięki tej książce poznasz narzędzia i rozwiązania, które ułatwiają projektowanie w języku C++ nawet najbardziej skomplikowanych aplikacji. Autorzy przybliżają samo pojęcie architektury oprogramowania i na praktycznych przykładach wyjaśniają, na czym polega jej tworzenie. Pokazują również aktualne trendy projektowe i uczą, jak za pomocą C++ krok po kroku, element po elemencie budować aplikacje i systemy na dowolnym poziomie zaawansowania. W trakcie lektury dowiesz się, jakie warunki powinna spełniać efektywna architektura oprogramowania i jak sprawić, by gwarantowała wysoki poziom bezpieczeństwa, skalowalności i wydajności. Liczne przykłady, zrozumiałe objaśnienia i przyjazny język pozwalają na efektywne i szybkie przyswajanie wiedzy dotyczącej tworzenia rozproszonych, skomplikowanych aplikacji w C++.

W książce:

  • projektowanie aplikacji bazujących na wydajnej, nowoczesnej i czytelnej architekturze oprogramowania
  • używanie najważniejszych zasad i wzorców projektowych umożliwiających tworzenie efektywnego kodu za pomocą języka C++
  • analizowanie różnych koncepcji architektury oprogramowania i stosowanie tych, które w największym stopniu odpowiadają danemu projektowi
  • efektywne wykorzystywanie mechanizmów i rozwiązań dostępnych w najnowszej odsłonie języka C++
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

To kompletny, praktyczny i sprawdzony przewodnik po tworzeniu architektury nowoczesnego oprogramowania, w pełni zaktualizowany o nowe materiały poświęcone rozwiązaniom mobilnym, chmurze, zarządzaniu energią, podejściu DevOps, przetwarzaniu kwantowemu i innym zagadnieniom.

Zaktualizowana o 11 nowych rozdziałów książka Architektura oprogramowania w praktyce, wydanie czwarte dokładnie wyjaśnia, czym jest architektura oprogramowania, dlaczego ma ona znaczenie, a także jak ją projektować, tworzyć, analizować i modyfikować oraz jak nią zarządzać w zdyscyplinowany i skuteczny sposób.

Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi wymaganiami i systemami oraz wyższym poziomem abstrakcji, a także jak uzyskiwać emergentne atrybuty jakościowe, gdy systemy są dynamicznie łączone na nowe sposoby.

W tym podręczniku znajdziesz informacje na temat optymalizowania za pomocą architektury najważniejszych atrybutów jakościowych (w tym wydajności, modyfikowalności, zabezpieczeń, dostępności, współdziałania, testowalności, użyteczności, łatwości wdrażania itd.), co pomoże Ci zrozumieć, jak zarządzać istniejącymi architekturami, dopracowywać je, przekształcać w celu rozwiązywania nowych problemów i tworzyć architektury wielokrotnego użytku, które stają się strategicznymi aktywami biznesowymi.

  • Zobacz, jak architektura wpływa na środowisko techniczne, cykle życia projektów, profile biznesowe i Twoją pracę, a także jak te czynniki wpływają na architekturę.
  • Wykorzystaj sprawdzone wzorce, interfejsy i praktyki do optymalizowania jakości za pomocą architektury.
  • Twórz architekturę z myślą o rozwiązaniach mobilnych, chmurze, uczeniu maszynowym i przetwarzaniu kwantowym.
  • Projektuj systemy pod kątem coraz ważniejszych atrybutów takich jak wydajność energetyczna i bezpieczeństwo.
  • Skaluj systemy, odkrywając czynniki istotne architektonicznie, stosując podejście DevOps i potoki wdrażania oraz zarządzając długiem architektonicznym.
  • Poznaj rolę architektury w organizacji, co pozwoli Ci tworzyć bardziej wartościowe rozwiązania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
ARIS w modelowaniu procesów biznesu / Renata Gabryelczyk. - Warszawa : Difin, 2006. - 175 s. : rys. ; 23 cm.
(Studia Informatyki Gospodarczej)
1.Organizacja zorientowana na procesy biznesu, 2.ARIS - podstawy metodyczne, 3.Podstawowe pojęcia i pierwsze kroki w systemie ARIS, 4.Metody modelowania w ramach perspektyw ARIS, 5.Przykłady modelowania procesów za pomocą ARIS - zadania i rozwiązania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
AutoCAD 2021 PL / Andrzej Pikoń. - Gliwice : Helion , cop. 2020. - 240 s. : il. ; 24 cm.
(Pierwsze Kroki)
Wstęp. Pierwsze kroki. Pierwszy rysunek. Podstawowe obiekty. Współrzędne punktów. Oglądanie rysunku. Rysowanie precyzyjne. Modyfikacje obiektów. Modyfikacje w praktyce. Szerokość linii. Linie przerywane. Szyk kołowy i prostokątny. Uchwyty obiektów. Informacje o rysunku. Kreskowanie. Menedżer właściwości. Napisy. Wymiary. Rysunek parametryczny. Bloki. Warstwy. Wydruk. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Od autora; 2. Koncepcja i zawartość książki; 3. Formatowanie powtarzalnych fragmentów tekstu; 4. Instalacja plików dodatkowych; CZĘŚĆ I. NIEPARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D: 5. Podstawy środowiska AutoCAD; 6. Niezbędne operacje konfiguracyjne; 7. Zaawansowane opcjonalne operacje konfiguracyjne; 8. Interfejs programu AutoCAD; 9. Współrzędne 2D; 10. Zadania kontrolne; 11. Śledzenie biegunowe i bezpośrednie wprowadzanie odległości; 12. Wymiary obiektów a podziałka rysunkowa; 13. Współrzędne biegunowe; 14. Zadania kontrolne; 15. Dynamiczne wprowadzanie danych; 16. Tworzenie obiektów podstawowych; 17. Ćwiczenia projektowe; 18. Tworzenie obiektów złożonych; 19. Narzędzia rysowania precyzyjnego; 20. Ćwiczenia projektowe; 21. Narzędzia rysowania precyzyjnego – śledzenie; 22. Zadania kontrolne; 23. Sterowanie wyświetlaniem 2D; 24. Edycja obiektów; 25. Ćwiczenia projektowe; 26. Zadania kontrolne; 27. Edycja za pomocą uchwytów; 28. Zadania kontrolne; 29. Ćwiczenia przejściowe; 30. Właściwości ogólne obiektów; 31. Zaawansowane zarządzanie plikami i szablonami; 32. Ćwiczenia przejściowe; 33. Wymiarowanie; 34. Uniwersalne narzędzia zarządzania właściwościami obiektów; 35. Ćwiczenia przejściowe; 36. Poprawna organizacja środowiska pracy; 37. Ćwiczenia przejściowe; 38. Projekt końcowy; 39. Podstawy techniki bloków; 40. Zaawansowane techniki wykonywania i wydruku dokumentacji; 41. Design Center; 42. Palety narzędzi użytkownika; 43. Zadania kontrolne; 44. Nieparametryczne projektowanie 2D - uwagi końcowe; CZĘŚĆ II. PARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D: 45. Podstawowe pojęcia; 46. Konfiguracja narzędzi więzów; 47. Operowanie więzami geometrycznymi – ćwiczenia; 48. Operowanie więzami wymiarowymi – ćwiczenia; 49. Ćwiczenia przejściowe; 50. Zadania kontrolne; 51. Transformacja wymiarów na więzy; 52. Ćwiczenia przejściowe; 53. Parametryczne projektowanie 2D - uwagi końcowe; CZĘŚĆ III. PODSTAWY MODELOWANIA 3D: 54. Interfejs użytkownika podczas pracy 3D; 55. Sterowanie wyświetlaniem 3D – ćwiczenia; 56. Układy współrzędnych; 57. Wstęp do modelowania 3D; 58. Tworzenie obiektów 3D metodami 2D; 59. Klasyczne obiekty 3D; 60. Operacje logiczne Boole'a – ćwiczenia; 61. Operacje modelowania 3D za pomocą profilu; 62. Edycja obiektów 3D; 63. Ćwiczenia przejściowe; 64. Redagowanie rzutów 2D na podstawie modelu 3D; 65. Modelowanie 3D - uwagi końcowe; 66. Bibliografia; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
AutoCAD 2023 PL / Andrzej Pikoń. - [miejsce nieznane] : Helion : ebookpoint BIBLIO, 2022. - 992 s. ; 24 cm.
Forma i typ

Biblia AutoCAD-a w zasięgu ręki!

Prawie 1000 stron w 51 rozdziałach i 6 częściach z mnóstwem przykładów, zadań, tabel, zrzutów ekranowych, uwag i wskazówek - tak pod względem ilościowym przedstawia się żelazna pozycja w repertuarze Andrzeja Pikonia. Mowa oczywiście o podręczniku poświęconym polskiej edycji programu AutoCAD 2023, który jest przeznaczony dla architektów, inżynierów, konstruktorów, mechaników i projektantów rozmaitych instalacji, maszyn, urządzeń, a nawet budynków.

To prawdziwa AutoCAD-owa biblia! Dzięki niej zapoznasz się ze sposobami opracowywania dokumentacji rysunkowej 2D i modelowania 3D, zdobędziesz niezbędną wiedzę na temat opisywania, parametryzacji, standaryzacji i wymiarowania projektów, a ponadto opanujesz umiejętność posługiwania się blokami i warstwami. Poprzednie wydanie książki, poświęcone edycji AutoCAD 2018 PL, zdobyło Nagrodę Rektora Politechniki Warszawskiej za najlepszą publikację akademicką w dziedzinie nauk technicznych i ścisłych. To chyba najlepsza rekomendacja najnowszego, zaktualizowanego wydania.

  • Podstawowe obiekty AutoCAD-a
  • Bloki, warstwy, kreskowanie
  • Wymiarowanie
  • Rysowanie w przestrzeni
  • Rzutnie, pola tekstowe, mapy bitowe
  • Wydruk
  • Grupowanie obiektów
  • Modyfikacja brył i obiektów

AutoCAD dla początkujących i zaawansowanych!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki / Andrzej Pikoń. - [miejsce nieznane] : Helion : ebookpoint BIBLIO, 2022. - 240 s. ; 24 cm.
Forma i typ

Odkryj potęgę AutoCAD-a!

AutoCAD to program do dwuwymiarowego i trójwymiarowego komputerowego wspomagania projektowania, sztandarowy produkt firmy Autodesk.

W ponad 200-stronicowej publikacji przeznaczonej dla tych, którzy zaczynają przygodę z AutoCAD-em, autor zabiera czytelników na wyprawę do krainy projektowania. Andrzej Pikoń dzięki ogromnemu doświadczeniu bezboleśnie wprowadzi nowicjuszy w świat rysunku, obiektów, narzędzi i całego środowiska najnowszej edycji programu - AutoCAD 2023. Adepci sztuki inżynieryjnej, przyszli projektanci, architekci i mechanicy nauczą się między innymi podstaw wykonywania rysunków, modyfikowania jego elementów, dobierania grubości linii i rodzaju kreskowania, posługiwania się uchwytami obiektu i precyzyjnego dopasowywania poszczególnych jego elementów. Liczne ćwiczenia towarzyszące każdemu rozdziałowi pomagają szybko opanować obsługę programu, choć - jak twierdzi autor - "do celu doprowadzi praktyka i entuzjazm".

  • Pierwszy rysunek i współrzędne
  • Obiekty, ich modyfikacja, uchwyty i rysowanie precyzyjne
  • Linie, szyk kołowy i prostokątny
  • Kreskowanie
  • Menedżer właściwości
  • Napisy, wymiary, bloki, warstwy, wydruk
  • Rysunek parametryczny

Z AutoCAD-em za pan brat!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Co to jest projektowanie graficzne? / Quentin Newark ; [tłum. Joanna Kolczyńska]. - Warszawa : Wydawnictwo ARKADY , 2021. - 189, [3] s. : fotografie, ilustracje ; 20 cm.
(Niezbędnik Projektanta)
Zawiera: 1. Zagadnienia: Co to jest projektowanie graficzne?; Funkcjonalność a estetyka; Definicje; Kim jest projektant graficzny?; Problem stylu; Styl i polityka; Projekt graficzny a reklama; Projekt graficzny a sztuka; Ewolucja projektu graficznego; Zmienić świat; Język wizualny; 2. Struktura: Alfabety; Moduły; Języki; Kroje pisma; Pełen zestaw znaków; Czcionki cyfrowe; Typografia; Siatka; Hierarchia; Linie i inne środki wyrazu; Obrazy; Ilustracje; Fotografie; Zastosowanie fotografii; Słowo i obraz; Narzędzia; Ołówek; Materiały; Papier; Komputer; Logo; Tożsamość; Druki reklamowe; Druki informacyjne; Opakowania; Książki; Czasopisma; Wystawy; Znaki; Strony internetowe; Grafika w filmie; 3. Portfolio: Atelier Works; Transmission; Rabia Gupta; Sawdust; Anagrama; Experimental Jetset; H5; Philippe Apeloig; Browns; Cahan & Associates; Rebecca Foster; Kid-ethic; Rose; Koichi Sato; 4. Dodatki: Słowniczek; Indeks; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 002 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... CorelDRAW X7!

CorelDRAW już od dwudziestu sześciu lat podbija serca użytkowników na całym świecie. Ten wspaniały program do tworzenia grafiki wektorowej świetnie nadaje się do rysowania szyldów, wizytówek czy skomplikowanych elementów technicznych. Można w nim zaprojektować logo firmy, ulotkę reklamową albo plakat. Jednak założenia autorów Corela były inne niż te, które przyświecały twórcom tradycyjnych programów graficznych — i dlatego wiele osób uważa, że jest on trudny w obsłudze. Nic bardziej mylnego! Sprawdź - dzięki naszemu kursowi online - jak naprawdę wygląda praca w CorelDRAW X7!

Szybkie opanowanie najnowszej wersji Corela umożliwi Ci CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego. Nauczysz się rysować obiekty, stosować kolory i desenie, zmieniać kształt i położenie każdego elementu obrazu. Zrozumiesz, do czego służą warstwy, i dowiesz się, jak radzić sobie z tekstem. A potem w mig zrealizujesz wszystkie projekty, które tak trudno wykonać w innych programach. Zostań projektantem z prawdziwego zdarzenia i poczuj, jak wiele możliwości otwiera przed Tobą CorelDRAW!
Wypróbuj CorelDRAW X7 — wymarzony program dla grafików, inżynierów, artystów!

Czego nauczysz się podczas kursu online CorelDRAW X7?

  • Zrozumiesz różnicę między grafiką rastrową a wektorową.
  • Nauczysz się tworzyć dokument i poruszać po oknie programu.
  • Opanujesz rysowanie za pomocą prostych kształtów i krzywych Béziera.
  • Zobaczysz, na czym polegają transformacje i modyfikacje obiektów, a także operacje Boolowskie (spawanie, przycinanie, część wspólna).
  • Poznasz metody pracy z kolorami, deseniami, teksturami, a także z tekstem ozdobnym i akapitowym.
  • Odkryjesz zalety pracy z warstwami.
  • Dowiesz się, jak opublikować dokument w formatach: PDF, PNG, JPG, GIF.
  • Sprawdzisz, jak wykonać kadrowanie wzoru w dowolny kształt wektorowy.

CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego to szkolenie, które pozwoli Ci poznać różne zastosowania CorelDRAW, a także zorientować się, do czego możesz wykorzystać ten program w swojej pracy. Dowiesz się, jak funkcjonują dwie podstawowe przestrzenie barwne: RGB i CMYK i dlaczego trzeba pamiętać o różnicach między grafiką rastrową a wektorową. Poznasz zasady działania programu, zupełnie inne niż te obowiązujące na przykład w Paincie czy Photoshopie, ale bardzo wygodne w użyciu. Nauczysz się operować obiektami i tworzyć dowolne rysunki z ich wykorzystaniem. Sprawne posługiwanie się narzędziami do tworzenia i modyfikacji najdziwniejszych kształtów, przesuwanie i skalowanie obiektów, praca z warstwami, kolorami, teksturami to tylko część umiejętności, które opanujesz podczas kursu CorelDRAW X7.

Jeśli poważnie podejdziesz do tego szkolenia, po jego ukończeniu będziesz w stanie zrealizować większość projektów, jakie tylko przyjdą Ci do głowy. W ramach ćwiczeń najpierw zaprojektujesz wizytówkę, baner i kartkę okolicznościową, a następnie zabierzesz się do pracy nad bardziej skomplikowanym projektem: dwustronną ulotką z przypisaniem stylu do tekstu akapitowego.

CorelDRAW X7 — artysta w świecie obiektów

CorelDRAW służy do tworzenia grafiki wektorowej, czyli opisanej za pomocą punktów i krzywych. Taki zapis zapewnia możliwość bezstratnego powiększania i zmniejszania prac wykonanych w tym programie. CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego pozwoli Ci biegle opanować obsługę poszczególnych narzędzi i podpowie, jak szybko i precyzyjnie wykonać nawet najbardziej skomplikowany rysunek. Pokaże Ci, jak operować obiektami, by znalazły się dokładnie tam, gdzie powinny się znaleźć, oraz jak modyfikować ich rozmiary i kształty. Odkryje przed Tobą tajniki pracy na warstwach, dodawania tekstu i przypisywania mu określonych stylów. Krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces rysowania precyzyjnego, używania kolorów, deseni i tekstur, a także publikowania Twoich projektów w różnych formatach. Wskaże Ci najlepsze techniki pracy i żelazne zasady projektowania czytelnych, atrakcyjnych materiałów graficznych — a wszystko to w siedemdziesięciu dziewięciu lekcjach przygotowanych przez prawdziwą profesjonalistkę.

CorelDRAW w Twoich rękach

Jeśli masz choć odrobinę zmysłu artystycznego, z pewnością wiesz, że materiały graficzne i reklamowe bywają uderzająco brzydkie. Niechlujnie zaprojektowane i wykonane, nie tylko nie spełniają swojej funkcji, ale wręcz odstraszają potencjalnych odbiorców. Czas powiedzieć „nie” wszechobecnej bylejakości. Jeśli chcesz, by Twoje materiały przyciągały uwagę i zachwycały wszystkich wokół, pora zaprojektować je samodzielnie!

CorelDRAW pomoże Ci osiągnąć ten cel — a CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego pozwoli Ci opanować obsługę programu szybko i efektywnie. W ramach szkolenia zaprojektujesz swoją wizytówkę i przygotujesz ją do druku. Wykonasz też baner, który zamieścisz w internecie. Ostatnim, największym projektem będzie stworzenie pięknej ulotki o starannej kompozycji — wykonasz ją, wykorzystując możliwość przypisania stylów tekstowych. Użyj mocy grafiki wektorowej w swojej pracy! Twórz wspaniałe projekty designerskie albo rysunki techniczne — wszystko to umożliwi Ci CorelDRAW. Wystarczy po niego sięgnąć, by rozwinąć skrzydła...

Tylko dla wtajemniczonych

CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego ma za zadanie nauczyć Cię podstaw programu CorelDRAW X7, ale także pokazać Ci, jak i do czego go wykorzystać. Dowiesz się stąd, jak utworzyć strukturę dokumentu w taki sposób, by łatwo było ulepszać projekt oraz nim zarządzać. Zobaczysz, jak za pomocą modyfikacji prostych kształtów wyczarować najbardziej skomplikowane rysunki. Posłużysz się krzywymi Béziera, by odwzorować precyzyjnie każdy obiekt, i skorzystasz z wypełnienia siatkowego, aby Twój rysunek wektorowy wyglądał jak zdjęcie. Nauczysz się także wykorzystywać style znakowe i akapitowe, by tekst na Twoim rysunku był odpowiednio sformatowany i czytelny. Gotowy projekt wyeksportujesz do popularnych formatów, takich jak PDF, TIFF, BMP, JPG, GIF.

Polecamy także kursy Adobe Photoshop dostępne w naszej ofercie.


Poznaj naszego eksperta

Monika Popiołkiewicz — absolwentka informatyki na Politechnice Łódzkiej oraz Policealnego Studium Architektonicznego w Łodzi. Pasjonuje się grafiką komputerową. Prowadzi własną firmę — Lemma Studio — zajmującą się kreowaniem wizerunku firm, projektowaniem materiałów graficznych i reklamowych oraz tworzeniem stron internetowych. Współpracowała z wieloma dużymi przedsiębiorstwami jako graficzka, trenerka, menedżerka do spraw wizerunku produktów i specjalistka do spraw oprogramowania.

„Nigdy nie wiesz zbyt dużo, zawsze możesz nauczyć się czegoś nowego. Ten kurs polecam ze względu na omówione w nim zagadnienia. Tylko dobra znajomość obsługi programu CorelDRAW pozwoli Ci na przeniesienie Twoich pomysłów na ekran czy kartkę”.

Monika Popiołkiewicz

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Stworzenie identyfikacji wizualnej firmy? Profesjonalne zaprezentowanie produktów? To umiejętności, bez których nie poradzi sobie żaden dział marketingu.
Proponowany przez nas CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy to pierwszy krok do ich zdobycia. Czterdzieści siedem lekcji szczegółowo objaśnia, jak zaprojektować logo, papier firmowy i wizytówkę, przygotować teczkę ofertową, ulotkę i gadżety reklamowe, a później w efektowny sposób zaprezentować gotowy projekt. Nasza ekspertka krok po kroku wprowadzi Cię w zagadnienia grafiki użytkowej.

Co Cię czeka podczas szkolenia?

Kurs jest przeznaczony dla średnio zaawansowanych użytkowników programu CorelDRAW, którzy chcieliby zgłębić tajniki takich funkcji jak krzywe Béziera, operacje boolowskie, harmonia kolorów, wypełnienia tonalne czy style obiektów. Dzięki ich wykorzystaniu adepci grafiki użytkowej posiądą między innymi umiejętność wykonywania mockupów, czyli uniwersalnych makiet służących do prezentacji projektów. Wszystkie wektorowe grafiki stworzone w programie CorelDRAW mogą być z powodzeniem wykorzystywane zarówno w wersji elektronicznej, jak i do wysokiej jakości wielkoformatowych wydruków.
Wejdź w zupełnie nowy wymiar grafiki! Dzięki zaawansowanym narzędziom dostępnym w pakiecie CorelDRAW X7 przygotowane przez siebie projekty przedstawisz także w przestrzeni trójwymiarowej. Wykorzystanie rad zawartych w kursie sprawi, że wyniki Twojej pracy dosłownie nabiorą głębi, a tym samym staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla odbiorcy.

Zatem do dzieła!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

CSS służy do opisywania sposobu prezentowania treści internetowych wyświetlanych na ekranach, na potrzeby druku czy syntezatorów mowy. Jest obsługiwany przez wszystkie przeglądarki i urządzenia takie jak smartfony, komputery, gry wideo, telewizory, zegarki, kioski multimedialne czy konsole samochodowe. CSS pozwala zwiększyć wygodę użytkownika, przyspieszyć proces projektowania, uniknąć potencjalnych błędów, a także urozmaicić i ożywić aplikacje. Język ten wciąż się rozwija i od wielu lat stanowi niezbędny element warsztatu każdego profesjonalnego projektanta stron internetowych.

Ta książka to kompleksowy i zaktualizowany przewodnik po implementacji CSS. Zawiera obszerną analizę najnowszych specyfikacji CSS. Przedstawiono tu szereg istotnych zagadnień i wyrafinowanych technik stylizowania stron oraz poprawiania dostępności treści - wykorzystanie tych sposobów pomaga zaoszczędzić czas i wysiłek. Ta publikacja została napisana z myślą o profesjonalnych projektantach stron, niemniej jednak bardzo przyda się osobom, które zaczynają naukę CSS i chcą od razu wykorzystywać jego najlepsze cechy. Znalazł się tu szczegółowy opis wszystkich funkcji CSS powszechnie obsługiwanych przez przeglądarki, włączając w to również te funkcje, które w czasie pisania tej książki były przygotowywane do wprowadzenia.

Wybrane zagadnienia:

  • Selektory, specyficzność i kaskada
  • Właściwości tekstu, dopełnienia, marginesy, tła i gradienty
  • Układy, w tym flexbox i grid
  • Przekształcenia 2D i 3D, przejścia i animacje
  • Filtry: mieszanie, przycinanie i maskowanie
  • Media i zapytania o ich właściwości

CSS. Poznaj i stosuj najnowsze specyfikacje!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Utworzenie aplikacji bloga. Instalacja Django. Utworzenie odizolowanego środowiska Pythona. Tworzenie pierwszego projektu. Projekt schematu danych dla bloga. Tworzenie witryny administracyjnej dla modeli. Praca z obiektami QuerySet i menedżerami. Przygotowanie widoków listy i szczegółów. Utworzenie szablonów dla widoków. Dodanie stronicowania. Użycie widoków opartych na klasach. Podsumowanie. Rozdział 2. Usprawnienie bloga za pomocą funkcji zaawansowanych. Współdzielenie postów przy użyciu wiadomości e-mail. Utworzenie systemu komentarzy. Dodanie funkcjonalności tagów. Pobieranie podobnych postów. Podsumowanie. Rozdział 3. Rozbudowa aplikacji bloga. Utworzenie własnych filtrów i znaczników szablonu. Dodanie mapy witryny. Utworzenie kanału wiadomości dla postów bloga. Dodanie do bloga wyszukiwania pełnotekstowego. Podsumowanie. Rozdział 4. Utworzenie witryny społecznościowej. Utworzenie projektu witryny społecznościowej. Użycie frameworka uwierzytelniania w Django. Rejestracja użytkownika i profile użytkownika. Implementacja własnego mechanizmu uwierzytelniania. Dodanie do witryny uwierzytelnienia za pomocą innej witryny społecznościowej. Podsumowanie. Rozdział 5. Udostępnianie treści w witrynie internetowej. Utworzenie witryny internetowej do kolekcjonowania obrazów. Umieszczanie treści pochodzącej z innych witryn internetowych. Utworzenie szczegółowego widoku obrazu. Utworzenie miniatury za pomocą easy-thumbnails. Dodanie akcji AJAX za pomocą jQuery. Utworzenie własnych dekoratorów dla widoków. Dodanie stronicowania AJAX do widoków listy. Podsumowanie. Rozdział 6. Śledzenie działań użytkownika. Utworzenie systemu obserwacji. Budowa aplikacji z ogólnym strumieniem aktywności. Użycie sygnałów dla denormalizowanych zliczeń. Użycie bazy danych Redis do przechowywania różnych elementów widoków. Podsumowanie. Rozdział 7. Utworzenie sklepu internetowego. Utworzenie projektu sklepu internetowego. Utworzenie koszyka na zakupy. Rejestracja zamówień klienta. Wykonywanie zadań asynchronicznych za pomocą Celery. Podsumowanie. Rozdział 8. Zarządzanie płatnościami i zamówieniami. Integracja bramki płatności. Eksport zamówień do plików CSV. Rozbudowa witryny administracyjnej za pomocą własnych widoków. Dynamiczne generowanie rachunków w formacie PDF. Podsumowanie. Rozdział 9. Rozbudowa sklepu internetowego. Utworzenie systemu kuponów. Internacjonalizacja i lokalizacja projektu. Utworzenie silnika rekomendacji produktu. Podsumowanie. Rozdział 10. Budowa platformy e-learningu. Utworzenie platformy e-learningu. Utworzenie modeli kursu. Utworzenie modeli dla zróżnicowanej treści. Utworzenie systemu zarządzania treścią. Zarządzanie modułami kursu i treścią. Podsumowanie. Rozdział 11. Renderowanie i buforowanie treści. Wyświetlanie kursów. Dodanie rejestracji uczestnika. Uzyskanie dostępu do treści kursu. Użycie frameworka buforowania. Podsumowanie. Rozdział 12. Utworzenie API. Utworzenie API typu RESTful. Podsumowanie. Rozdział 13. Budowanie serwera czatu. Utworzenie aplikacji czatu. Obsługa czasu rzeczywistego w Django za pomocą frameworka Channels. Instalacja frameworka Channels. Pisanie konsumenta. Routing. Implementacja klienta WebSocket. Warstwa kanału komunikacyjnego. Modyfikacja konsumenta w celu uzyskania pełnej asynchroniczności. Integracja aplikacji czatu z istniejącymi widokami. Podsumowanie. Rozdział 14. Wdrożenie. Zarządzanie ustawieniami dla wielu środowisk. Instalacja PostgreSQL. Sprawdzenie projektu. Udostępnianie Django za pomocą WSGI. Instalacja uWSGI. Konfiguracja uWSGI. Instalacja NGINX. Środowisko produkcyjne. Konfiguracja Nginx. Udostępnianie zasobów statycznych i multimedialnych. Zabezpieczanie połączeń za pomocą SSL/TLS. Wykorzystanie serwera Daphne z frameworkiem Django Channels. Wykorzystanie bezpiecznych połączeń dla gniazd WebSocket. Uwzględnienie Daphne w konfiguracji NGINX. Utworzenie własnego oprogramowania pośredniczącego. Implementacja własnych poleceń administracyjnych. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Docker zyskuje coraz większe uznanie programistów. Dzięki swojej niezależności od platformy kontenery pozwalają na uruchamianie kodu w różnych środowiskach, zarówno w centrach danych, jak i w chmurze. Zastosowanie kontenerów bardzo upraszcza opracowanie, testowanie, wdrażanie i skalowanie aplikacji. Pozwala też na automatyzację przepływu pracy i stałe doskonalenie aplikacji. Aby skorzystać ze wszystkich tych zalet, architekci, projektanci i programiści muszą wszechstronnie i głęboko poznać wiele różnych aspektów zarządzania środowiskiem kontenerowym.

Oto wyczerpujące omówienie wszystkich zagadnień niezbędnych do tworzenia i rozwijania aplikacji w Dockerze. W książce zaprezentowano różne metody wdrażania i uruchamiania kontenerów, pokazano również, jak wykorzystuje się je w środowisku produkcyjnym. Wskazano właściwe techniki używania narzędzi Jenkins, Kubernetes i Spinnaker. Przedstawiono metody monitorowania, zabezpieczania i skalowania kontenerów za pomocą takich narzędzi jak Prometheus i Grafana. Nie zabrakło opisu wdrażania kontenerów w różnych środowiskach, między innymi w chmurowej usłudze Amazon Elastic Kubernetes Service, a także - na koniec - kwestii bezpieczeństwa Dockera i związanych z tym dobrych praktyk.

W książce:

  • gruntowne wprowadzenie do Dockera i programowania w VirtualBox
  • tworzenie systemów z kontenerów i ich wdrażanie w środowisku produkcyjnym
  • ciągłe wdrażanie oprogramowania
  • skalowanie, testy obciążeniowe i zagadnienia bezpieczeństwa
  • stosowanie zewnętrznych narzędzi: AWS, Azure, GCP i innych

Docker. Wszechstronne wdrożenia w najlepszym stylu

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. INTERNET RZECZY I PODSTAWY ELEKTRYCZNOŚCI. Rozdział 1. Internet rzeczy i elektronika. Internet rzeczy w pigułce. Urządzenia. Komunikacja. User Experience. Wyzwania we wdrażaniu internetu rzeczy. Przyszłość internetu rzeczy. Rozdział 2. Elektryczność - dobre i złe strony. Wypróbuj: wytwarzanie elektrostatyczności. Prąd na poziomie atomowym. Przewodniki i izolatory. Właściwości prądu. Indukcja i przewodnictwo. Wypróbuj: budowa prostego obwodu na płytce prototypowej. Podstawowy obwód. Zabezpieczenia obwodów. Rozdział 3. Symbole i schematy. Rodzaje schematów. Symbole elektryczne. Tak wiele przełączników! Rysowanie swojego obwodu. Wypróbuj: dodanie przełącznika i stworzenie schematu. Rozdział 4. Wprowadzenie do Arduino Uno. Czym jest Arduino? Płytka Arduino. Analogowe a cyfrowe. Arduino IDE. Wypróbuj: budowa prostego obwodu sterowanego przez Arduino. Co poszło nie tak? Co ten kod oznacza? Wypróbuj: zmiana pinów. Wypróbuj: efekt uciekającego światła. Wypróbuj: dodanie do obwodu przełącznika. Wypróbuj: korzystanie z monitora portu szeregowego. Rozdział 5. Przygaszanie światła. Korzystanie z multimetru. Wypróbuj: przeróbka źródła zasilania. Pomiar napięcia, natężenia i oporu. Wypróbuj: przygaszanie światła. Wypróbuj: pomiar wartości obwodu. Pomiar elektryczności za pomocą Arduino. Wypróbuj: Arduino jako woltomierz. Wypróbuj: Arduino jako omomierz. Wypróbuj: Arduino jako amperomierz. Wypróbuj: sprawdzanie ciągłości obwodu za pomocą Arduino. Wypróbuj: budowa lampy turystycznej z regulacją jasności. Lutowanie, płytki uniwersalne, rurki termokurczliwe. Rozdział 6. Poczuj moc. Prawo Watta i koło mocy. Waty i konie mechaniczne. Pojemność baterii. Inne wartości opornika. Watomierze. Wypróbuj: używanie Arduino jako watomierza. Przygotowanie wyświetlacza LCD. Budowa watomierza. Rozdział 7. Obwody szeregowe i równoległe. Obwody szeregowe, równoległe i złożone. Wypróbuj: test połączeń szeregowych i równoległych. Obliczanie wartości dla obwodu szeregowego i równoległego. Szeregowe i równoległe łączenie źródła zasilania. Wypróbuj: obliczanie parametrów obwodu. Co poszło nie tak? CZĘŚĆ II. KORZYSTANIE Z POWSZECHNIE STOSOWANYCH ELEMENTÓW. Rozdział 8. Diody - znak drogi jednokierunkowej. Wypróbuj: budowa prostego detektora polaryzacji. Rozpoznawanie anody i katody. Rodzaje diod. Wypróbuj: korzystanie z wyświetlacza 7-segmentowego. Rozdział 9. Tranzystory. Wypróbuj: tranzystor jako wzmacniacz. Zastosowanie tranzystorów. Rodzaje tranzystorów. Rozpoznawanie wyprowadzeń tranzystora. Wypróbuj: zastosowanie tranzystora jako przełącznika. Rozdział 10. Kondensatory. Szybki przegląd kondensatorów. Wypróbuj: budowa obwodu opóźniającego. Zastosowania kondensatora. Wypróbuj: budowa multiwibratora astabilnego. Wypróbuj: łączenie kondensatorów szeregowo i równolegle. Rozdział 11. Magia magnetyzmu. Związek między elektrycznością a magnetyzmem. Wypróbuj: budowa elektromagnesu. Magnetyzm w obwodach. Przekaźniki. Wypróbuj: budowa oscylatora na przekaźniku. Wypróbuj: tworzenie systemu oświetlenia awaryjnego. Rozdział 12. Zamiana energii elektrycznej na inną. Wypróbuj: budowa alarmu wodnego. Najczęściej stosowane przetworniki. Inne przetworniki. Wypróbuj: budowa obwodu oświetlenia nocnego. Wypróbuj: budowa systemu bezpieczeństwa opartego na laserze i Arduino. Rozdział 13. Układy scalone i logika cyfrowa. Układy scalone. Wypróbuj: budowa astabilnego multiwibratora. Wzmacniacze operacyjne. Logika cyfrowa. Wypróbuj: bliższe spojrzenie na bramki AND i OR. Analizatory stanów logicznych i oscyloskopy. CZĘŚĆ III. PROSZĘ O WIĘCEJ. Rozdział 14. Modulacja szerokości impulsów. Modulacja szerokości impulsów – teoria. Wypróbuj: użycie ściemniacza światła LED opartego na PWM. Wypróbuj: sterowanie silnikiem za pomocą PWM. Wypróbuj: PWM i Arduino. Rozdział 15. Źródła energii elektrycznej. Reakcje chemiczne. Wypróbuj: budowa termopary. Światło. Wypróbuj: wyświetlanie napięcia wyjściowego ogniwa fotowoltaicznego za pomocą Arduino. Tarcie. Magnetyzm. Ciśnienie. Podsumowanie. Rozdział 16. Transformatory i dystrybucja energii elektrycznej. Co to jest transformator? Wypróbuj: sprawdzanie wyjścia transformatora. Naprzemienne wartości natężenia. Dystrybucja energii elektrycznej z użyciem transformatorów. Rozdział 17. Falowniki i prostowniki. Falowniki i prostowniki oraz ich zastosowanie. Budowa falowników. Wypróbuj: dodanie filtra do obwodu. Budowa obwodu. Zastosowanie filtra w obwodzie. Budowa prostowników. Zasilanie jednofazowe a trójfazowe. Wypróbuj: budowa małego regulowanego zasilacza. Rozdział 18. Fale radiowe i obwody rezonansowe. Fale radiowe. Wypróbuj: budowa odbiornika radiowego. Tworzenie fal. Wypróbuj: budowa radia FM z użyciem Arduino. Obwód rezonansowy. CZĘŚĆ IV. I W IOT. Rozdział 19. Łączenie obwodów z chmurą. Chmura Arduino IoT. Wypróbuj: konfiguracja urządzenia. Wypróbuj: rzeczy, zmienne i widżety. Rozdział 20. Czas na zabawę. Tkaniny przewodzące i elektronika, którą można nosić. Wypróbuj: świecący pluszak. Papierowe obwody. Wypróbuj: obwód z farbą przewodzącą. Wypróbuj: obwód z taśmą miedzianą. Wypróbuj: budowanie miękkich obwodów. Rozdział 21. Co dalej? Świat stoi przed Tobą otworem. Zalecane źródła informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej