Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Martin Robert C
(4)
Mancuso Sandro
(2)
Meryk Radosław
(2)
Walczak Tomasz
(2)
Zatorska Joanna
(2)
Antonowicz Paweł
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Borowiec Tomasz
(1)
Coplien James O
(1)
Crichlow Eric
(1)
Dusiński Michał
(1)
Fitzpatrick Jerry
(1)
Gonera Paweł
(1)
Greene Jennifer (1971- )
(1)
Heasman Lachlan
(1)
Hollander Mark den
(1)
Hurbans Rishal
(1)
Jakóbik Ireneusz
(1)
Kaczor Krystian
(1)
Langr Jeff
(1)
Loeffler Marc
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Martin Micah
(1)
Moch Wojciech
(1)
Ottinger Timothy R
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Poole Damon
(1)
Ramos Cesário Oliveira
(1)
Siciński Jędrzej
(1)
Stańczak Rafał
(1)
Stellman Andrew
(1)
Sutherland Jeffrey Victor
(1)
Szczepaniak Mikołaj
(1)
Waśko Zbigniew
(1)
Zaremba Ulyana
(1)
Zmitrowicz Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Programowanie zwinne
(14)
Zarządzanie projektami
(4)
Zwinne zarządzanie
(3)
Algorytmy
(1)
Controlling
(1)
Dobre praktyki
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Innowacje
(1)
Konkurencja
(1)
Model biznesowy
(1)
Numizmatyka
(1)
Praca zespołowa
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programowanie ekstremalne
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo komunalne
(1)
Psychologia
(1)
Scrum
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Start-up
(1)
Struktury danych
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Uczenie się maszyn
(1)
Upadłość
(1)
Web 3.0
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zielone obligacje
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(11)
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Nie da się robić Agile: Jak wygląda agilowe myślenie; Odkrywanie nieznanego; Inkrementacyjnie czy iteracyjnie?; No to Agile czy może Scrum?; 2. Nie samym Scrumem żyje człowiek: Zwinne metodyki na świecie; Framework to nie metodyka; Nie adopcja, tylko adaptacja; Ciągły rozwój zespołu; 3. Projekt, produkt czy po prostu Agile?: Myślenie projektowe (i jego ograniczenia); Zdobywanie wiedzy; Myślenie produktowe; 4. Product Backlog: Agile zawsze ma plan; Kolejność, nie priorytet; Elementy Product Backlogu; Narzędzie!; Ogarnianie Product Backlogu; Aktualny plan działania; 5. Historyjki użytkownika: Czym są, a czym nie są historyjki użytkownika?; 3C; Odkrywanie i wartość biznesowa; 6. Story Pointy: Jak wyceniać?; Story Pointy; Wycena afiliacyjna; Ciąg Fibonacciego; Story Pointy a czas ; Planning Poker; Na kiedy to będzie?; 7. Product Owner: Zadania Product Ownera; Product Backlog i "nie"; Nakręcanie komunikacji; Dylematy Product Ownera; Nawigator; 8. Scrum: Dlaczego powstał Scrum?; Filary Scruma; Scrum z lotu ptaka; Scrumowe artefakty; Wydarzenia scrumowe; Scrum Team; Eksperyment i lupa; 9. Zajęty czy produktywny?: Bardzo zajęty; To może zmiana priorytetów?; Mit wielozadaniowości; 10. Kanban: "Zacznij kończyć, przestań zaczynać"; Sześć praktyk Kanbana; Jak działają limity WIP; Miary; "Scrum bez Sprintów..."; 11. Teraz Twój ruch!: Agile po całości; Organizacja z lotu ptaka; Pułapki zwinnych transformacji; Agile małymi krokami; Ramy transformacji agilowej; Przebieg zmiany; Na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wytwarzanie zwinne. 1. Praktyki programowania zwinnego. 2. Przegląd technik programowania ekstremalnego. 3. Planowanie. 4. Testowanie. 5. Refaktoryzacja. 6. Epizod z życia programistów. Część II. Projektowanie zwinne. 7. Czym jest projektowanie zwinne? 8. Zasada pojedynczej odpowiedzialności. 9. Zasada otwarte-zamknięte. 10. Zasada podstawiania Liskov. 11. Zasada odwracania zależności. 12. Zasada segregacji interfejsów. 13. Przegląd języka UML dla programistów C#. 14. Praca z diagramami. 15. Diagramy stanów. 16. Diagramy obiektów. 17. Przypadki użycia. 18. Diagramy sekwencji. 19. Diagramy klas. 20. Heurystyki i kawa. Część III. Studium przypadku listy płac. Uproszczona specyfikacja systemu listy płac. 21. Wzorce projektowe Command i Active Object uniwersalność i wielozadaniowość. 22. Wzorce projektowe Template Method i Strategy dziedziczenie kontra delegacja. 23. Wzorce projektowe Facade i Mediator. 24. Wzorce projektowe Singleton i Monostate. 25. Wzorzec projektowy Null Object. 26. Przypadek użycia listy płac pierwsza iteracja. 27. Przypadek użycia listy płac implementacja. Część IV. Pakowanie systemu płacowego. 28. Zasady projektowania pakietów i komponentów. 29. Wzorzec projektowy Factory. 30. Studium przypadku systemu płacowego analiza podziału na pakiety. 31. Wzorzec projektowy Composite. 32. Wzorzec projektowy Observer ewolucja kodu w kierunku wzorca. 33. Wzorce projektowe Abstract Server, Adapter i Bridge. 34. Wzorce projektowe Proxy i Gateway zarządzanie cudzymi interfejsami API. 35. Wzorzec projektowy Visitor. 36. Wzorzec projektowy State. 37. Studium przypadku systemu płacowego baza danych. 38. Interfejs użytkownika systemu płacowego wzorzec Model View Presenter. Dodatek A. Satyra na dwa przedsiębiorstwa. Rufus Inc. Project Kickoff. Rupert Industries Project Alpha Dodatek B. Czym jest oprogramowanie? Posłowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Poznaj Agile. Czym jest Agile? Kto powinien przeczytać tę książkę? Cele do osiągnięcia. Wpakujemy Ci Agile do głowy wszelkimi możliwymi sposobami. Struktura książki. 2. Wartości Agile. Lider zespołu, architekt i kierownik projektu wchodzą do baru... Uniwersalne rozwiązania nie istnieją. Podejście zwinne nas uratuje! Prawda? Niespójna perspektywa. Manifest Agile pomaga zespołom zrozumieć cel stosowania poszczególnych technik. Jak zrozumieć słonia? Od czego zacząć wprowadzanie nowej metodyki? 3. Zasady Agile. Dwanaście zasad podejścia zwinnego. Klient ma zawsze rację, prawda? Dostarczanie projektu. Komunikacja i współpraca. Przebieg projektu - posuwanie się do przodu. Nieustanne ulepszanie projektów i zespołu. Projekt w podejściu zwinnym - łączenie wszystkich zasad. 4. Scrum i samoorganizujące się zespoły. Zasady podejścia Scrum. Akt I. Ja móc Scrum? W zespole stosującym podejście Scrum wszyscy są właścicielami projektu. Akt II. Aktualizacje stanu są dobre w sieciach społecznościowych! Codzienne spotkania są dla całego zespołu. Akt III. Sprintem prosto w mur. Sprinty, plany i retrospekcje. Akt IV. Pies goniący samochód. 5. Planowanie w Scrumie i wspólne zobowiązanie. Akt V. Nie do końca przygotowani na nieoczekiwane. Historie użytkowników, szybkość i ogólnie przyjęte praktyki w podejściu Scrum. Akt VI. Runda honorowa. Jeszcze o wartościach w Scrumie. 6. XP i otwartość na zmiany. Akt I. Nadgodziny. Podstawowe techniki XP. Akt II. Zmieniliśmy strategię, ale ciągle przegrywamy. Wartości XP pomagają zespołom zmienić nastawienie. Budowanie właściwego nastawienia zaczyna się od wartości XP. Akt III. Zmiana sytuacji. Zrozumienie zasad XP pomaga otworzyć się na zmiany. 7. Prostota i projektowanie przyrostowe w XP. Akt IV. Nadgodziny, część II - znów to samo. Kod i projekt. Decyzje związane z kodem i projektem podejmuj w ostatnim sensownym momencie. Projektowanie przyrostowe i holistyczne techniki XP. Akt V. Ostateczny wynik. 8. Lean, unikanie marnotrawstwa i spojrzenie na całość. Myślenie odchudzone. Akt I. I jeszcze jedna sprawa... Kreowanie herosów i myślenie magiczne. Eliminowanie marnotrawstwa. Lepsze zrozumienie produktu. Dostarczanie tak wcześnie, jak to możliwe. 9. Kanban, przepływ i nieustanne doskonalenie. Akt II. Ciągły wyścig. Zasady podejścia Kanban. Doskonalenie procesu za pomocą podejścia Kanban. Pomiar przepływu i zarządzanie nim. Zachowania emergentne w Kanbanie. 10. Coach metodyk zwinnych. Akt III. I jeszcze jedna sprawa (znów?)... Coachowie rozumieją, dlaczego ludzie nie zawsze chcą się zmieniać. Coachowie rozumieją proces uczenia się. Coach rozumie, dzięki czemu metodyka działa. Zasady coachingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. ABC retrospektyw. 1.1. Czym jest retrospektywa? 1.2. Retrospektywa sylwestrowa. 1.3. Model fazowy retrospektywy. 1.4. Wybór zajęć dla każdej fazy. 1.5. Pierwsza Dyrektywa. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 2. Przygotowywanie retrospektyw. 2.1. Przygotowania. 2.2. Właściwy czas, właściwe miejsce. 2.3. Odpowiednie materiały. 2.4. Jedzenie. 2.5. Agenda. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 3. Pierwsza retrospektywa. 3.1. Przygotowania. 3.2. Ustawienie sceny. Porównanie do samochodów. 3.3. Zbieranie danych. 3.4. Generowanie spostrzeżeń: "5 razy >>dlaczego<<". 3.5. Zdefiniowanie kolejnych eksperymentów: burza mózgów. 3.6. Zamknięcie: ROTI. Podsumowanie. Rozdział 4. Facylitator retrospektywy. 4.1. Jak zostać dobrym facylitatorem? 4.2. Ułatwienia wizualne. 4.3. Retrospektywy wizualne. 4.4. Facylitator z wewnątrz czy z zewnątrz? 4.5. Czas po retrospektywie to także czas przed retrospektywą. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 5. Od metafory do retrospektywy. 5.1. Retrospektywa "orkiestra". 5.2. Retrospektywa piłkarska. 5.3. Retrospektywa "pociąg". 5.4. Retrospektywa kuchenna. 5.5. Retrospektywa "piraci". Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 6. Retrospektywy systemowe. 6.1. Systemy. 6.2. Myślenie systemowe. 6.3. Myślenie o złożoności. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 7. Retrospektywy skoncentrowane na rozwiązaniach. 7.1. Podejście ukierunkowane na rozwiązania. 7.2. Retrospektywa skoncentrowana na rozwiązaniach w pięciu krokach. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 8. Retrospektywy w zespołach rozproszonych. 8.1. Formy rozproszonych retrospektyw. 8.2. Odpowiednie narzędzia. 8.3. Ogólne porady dotyczące prowadzenia rozproszonych retrospektyw. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 9. Inne podejścia. 9.1. Retrospektywa pracy. 9.2. Retrospektywa ciasteczek z wróżbą. 9.3. Mocne pytania. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 10. Typowe problemy i pułapki. 10.1. Słabe przygotowanie. 10.2. Dużo dyskusji, ale bez rezultatów. 10.3. Za dużo wyników. 10.4. Brak zainteresowania (dalszym) doskonaleniem. 10.5. Koncentracja na negatywach. 10.6. Koncentracja na tematach "materialnych". Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 11. Zarządzanie zmianami. 11.1. Zwinne zarządzanie zmianami. 11.2. Rozpoczęcie procesów zmian. 11.3. Procesy towarzyszące zmianom. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Intuicyjne omówienie sztucznej inteligencji Czym jest sztuczna inteligencja? Krótka historia sztucznej inteligencji. Rodzaje problemów i modele ich rozwiązywania. Intuicyjne omówienie zagadnień z obszaru sztucznej inteligencji. Zastosowania algorytmów sztucznej inteligencji. 2. Podstawy przeszukiwania. Czym jest planowanie i przeszukiwanie? Koszt obliczeń - powód stosowania inteligentnych algorytmów. Jakie problemy można rozwiązywać za pomocą algorytmów przeszukiwania? Reprezentowanie stanu - tworzenie platformy do reprezentowania przestrzeni problemowej i rozwiązań. Przeszukiwanie siłowe - szukanie rozwiązań po omacku. Przeszukiwanie wszerz - najpierw wszerz, potem w głąb. Przeszukiwanie w głąb - najpierw w głąb, potem wszerz. Zastosowania siłowych algorytmów przeszukiwania. Opcjonalne informacje - rodzaje grafów. Opcjonalne informacje - inne sposoby reprezentowania grafów. 3. Inteligentne przeszukiwanie. Definiowanie heurystyk - projektowanie hipotez opartych na wiedzy. Przeszukiwanie sterowane - szukanie rozwiązań z wykorzystaniem wskazówek. Przeszukiwanie antagonistyczne - szukanie rozwiązań w zmiennym środowisku. 4. Algorytmy ewolucyjne. Czym jest ewolucja? Problemy, jakie można rozwiązywać za pomocą algorytmów ewolucyjnych. Algorytm genetyczny - cykl życia. Kodowanie przestrzeni rozwiązań. Tworzenie populacji rozwiązań. Pomiar przystosowania osobników w populacji. Wybór rodziców na podstawie przystosowania. Generowanie osobników na podstawie rodziców. Tworzenie populacji następnego pokolenia. Konfigurowanie parametrów algorytmu genetycznego. Zastosowania algorytmów ewolucyjnych. 5. Zaawansowane techniki ewolucyjne. Cykl życia algorytmu ewolucyjnego. Różne strategie selekcji. Kodowanie z użyciem liczb rzeczywistych. Kodowanie porządkowe - korzystanie z sekwencji. Kodowanie za pomocą drzewa - praca z hierarchiami. Często spotykane rodzaje algorytmów ewolucyjnych. Słowniczek pojęć związanych z algorytmami ewolucyjnymi. Inne zastosowania algorytmów ewolucyjnych. 6. Inteligencja rozproszona: mrówki. Czym jest inteligencja rozproszona? Problemy dostosowane do algorytmu mrówkowego. Reprezentowanie stanu - jak zapisać ścieżki i mrówki? Cykl życia algorytmu mrówkowego. Zastosowania algorytmu mrówkowego. 7. Inteligencja rozproszona: cząstki. Na czym polega optymalizacja rojem cząstek? Problemy optymalizacyjne - bardziej techniczne spojrzenie. Problemy, jakie można rozwiązać za pomocą optymalizacji rojem cząstek. Reprezentowanie problemu - jak wyglądają cząstki? Przebieg działania algorytmu optymalizacji rojem cząstek. Zastosowania algorytmów optymalizacji rojem cząstek. 8. Uczenie maszynowe. Czym jest uczenie maszynowe? Problemy, jakie można rozwiązywać za pomocą uczenia maszynowego. Przebieg uczenia maszynowego. Klasyfikowanie z użyciem drzew decyzyjnych. Inne popularne algorytmy uczenia maszynowego. Zastosowania algorytmów uczenia maszynowego. 9. Sztuczne sieci neuronowe. Czym są sztuczne sieci neuronowe? Perceptron: reprezentacja neuronu. Definiowanie sieci ANN. Propagacja w przód - używanie wyuczonej sieci ANN. Propagacja wsteczna - uczenie sieci ANN. Możliwe funkcje aktywacji. Projektowanie sztucznych sieci neuronowych. Typy i zastosowania sieci ANN. 10. Uczenie przez wzmacnianie z użyciem algorytmu Q-learning. Czym jest uczenie przez wzmacnianie? Problemy rozwiązywane za pomocą uczenia przez wzmacnianie. Przebieg uczenia przez wzmacnianie. Deep learning w uczeniu przez wzmacnianie. Zastosowania uczenia przez wzmacnianie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie do Agile. Historia Agile. Snowbird. Przegląd metody Agile. Koło życia. Wnioski. Rozdział 2. Dlaczego Agile? Profesjonalizm. Rozsądne oczekiwania. Lista praw. Wnioski. Rozdział 3. Praktyki biznesowe. Planowanie. Małe wydania. Testy akceptacyjne. Cały zespół. Wnioski. Rozdział 4. Praktyki zespołu. Metafora. Miarowy rytm. Wspólna własność. Ciągła integracja. Spotkania na stojąco. Wnioski. Rozdział 5. Praktyki techniczne. Programowanie sterowane testami. Refaktoryzacja. Prosty projekt. Programowanie w parach. Wnioski. Rozdział 6. Jak stać się Agile. Wartości Agile. Menażeria. Transformacja. Nauczanie. Certyfikacja. Agile na dużą skalę. Narzędzia. Nauczanie - inny punkt widzenia. Wnioski (wraca Bob). Rozdział 7. Rzemieślnictwo. Kac po Agile. Niewłaściwe oczekiwania. Oddalanie się. Rzemieślnictwo oprogramowania. Ideologia i metodyka. Czy rzemieślnictwo oprogramowania ma swoje praktyki? Skupianie się na wartościach, nie na praktykach. Omawianie praktyk. Wpływ rzemieślnictwa na ludzi. Wpływ rzemieślnictwa na naszą branżę. Wpływ rzemieślnictwa na firmy. Rzemieślnictwo i Agile. Wnioski. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Czysty kod. Niech stanie się kod... W poszukiwaniu doskonałego kodu... Całkowity koszt bałaganu. Szkoły myślenia. Jesteśmy autorami. Zasada skautów. Poprzednik i zasady. Zakończenie. Bibliografia. Rozdział 2. Znaczące nazwy. Wstęp. Używaj nazw przedstawiających intencje. Unikanie dezinformacji. Tworzenie wyraźnych różnic. Tworzenie nazw, które można wymówić. Korzystanie z nazw łatwych do wyszukania. Unikanie kodowania. Unikanie odwzorowania mentalnego. Nazwy klas. Nazwy metod. Nie bądź dowcipny. Wybieraj jedno słowo na pojęcie Nie twórz kalamburów! Korzystanie z nazw dziedziny rozwiązania. Korzystanie z nazw dziedziny problemu. Dodanie znaczącego kontekstu. Nie należy dodawać nadmiarowego kontekstu. Słowo końcowe. Rozdział 3. Funkcje. Małe funkcje! Wykonuj jedną czynność. Jeden poziom abstrakcji w funkcji. Instrukcje switch. Korzystanie z nazw opisowych. Argumenty funkcji. Unikanie efektów ubocznych. Rozdzielanie poleceń i zapytań. Stosowanie wyjątków zamiast zwracania kodów błędów. Nie powtarzaj się[13]. Programowanie strukturalne Jak pisać takie funkcje? Zakończenie. SetupTeardownIncluder. Bibliografia. Rozdział 4. Komentarze. Komentarze nie są szminką dla złego kodu. Czytelny kod nie wymaga komentarzy. Dobre komentarze. Złe komentarze. Bibliografia. Rozdział 5. Formatowanie. Przeznaczenie formatowania. Formatowanie pionowe. Formatowanie poziome. Zasady zespołowe. Zasady formatowania wujka Boba. Rozdział 6. Obiekty i struktury danych. Abstrakcja danych. Antysymetria danych i obiektów. Prawo Demeter. Obiekty transferu danych. Zakończenie. Bibliografia. Rozdział 7. Obsługa błędów. Użycie wyjątków zamiast kodów powrotu. Rozpoczynanie od pisania instrukcji try-catch-finally. Użycie niekontrolowanych wyjątków. Dostarczanie kontekstu za pomocą wyjątków. Definiowanie klas wyjątków w zależności od potrzeb wywołującego. Definiowanie normalnego przepływu. Nie zwracamy null. Nie przekazujemy null. Zakończenie. Bibliografia. Rozdział 8. Granice. Zastosowanie kodu innych firm. Przeglądanie i zapoznawanie się z granicami. Korzystanie z pakietu log4j. Zalety testów uczących. Korzystanie z nieistniejącego kodu. Czyste granice. Bibliografia. Rozdział 9. Testy jednostkowe. Trzy prawa TDD. Zachowanie czystości testów. Czyste testy. Jedna asercja na test. F.I.R.S.T.[8]. Zakończenie. Bibliografia. Rozdział 10. Klasy. Organizacja klas. Klasy powinny być małe! Organizowanie zmian. Bibliografia. Rozdział 11. Systemy. Jak budowałbyś miasto? Oddzielenie konstruowania systemu od jego używania. Skalowanie w górę. Pośredniki Java. Czyste biblioteki Java AOP. Aspekty w AspectJ. Testowanie architektury systemu. Optymalizacja podejmowania decyzji. Systemy wymagają języków dziedzinowych. Zakończenie. Bibliografia. Rozdział 12. Powstawanie projektu. Uzyskiwanie czystości projektu przez jego rozwijanie. Zasada numer 1 prostego projektu system przechodzi wszystkie testy. Zasady numer 2 4 prostego projektu przebudowa. Brak powtórzeń. Wyrazistość kodu. Minimalne klasy i metody. Zakończenie. Bibliografia. Rozdział 13. Współbieżność. W jakim celu stosować współbieżność? Wyzwania. Zasady obrony współbieżności. Poznaj używaną bibliotekę. Poznaj modele wykonania. Uwaga na zależności pomiędzy synchronizowanymi metodami. Tworzenie małych sekcji synchronizowanych. Pisanie prawidłowego kodu wyłączającego jest trudne. Testowanie kodu wątków. Zakończenie. Bibliografia. Rozdział 14. Udane oczyszczanie kodu. Implementacja klasy Args. Args zgrubny szkic. Argumenty typu String. Zakończenie. Rozdział 15. Struktura biblioteki JUnit. Biblioteka JUnit. Zakończenie. Rozdział 16. Przebudowa klasy SerialDate. Rozdział 17. Zapachy kodu i heurystyki. Komentarze. Środowisko. Funkcje. Ogólne. Java. Nazwy. Testy. Zakończenie. Bibliografia. Dodatek A: Współbieżność II. Przykład klient-serwer. Możliwe ścieżki wykonania. Poznaj używaną bibliotekę. Zależności między metodami mogą uszkodzić kod współbieżny. Zwiększanie przepustowości. Zakleszczenie. Testowanie kodu wielowątkowego. Narzędzia wspierające testowanie kodu korzystającego z wątków. Zakończenie. Samouczek. Pełny kod przykładów. Dodatek B: org.jfree.date.SerialDate. Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Generatory wartości przedsiębiorstwa w różnych fazach cyklu koniunkturalnego Rozdział II. Rozwój start-upu – uwarunkowania legislacyjne i prawne Rozdział III. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce Rozdział IV. Kondycja finansowa polskich przedsiębiorstw handlowych Rozdział V. Teoria agencji i polityka wypłat dywidend na przykładzie spółek indeksu WIG20 Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Rozdział VI. Zintegrowany controlling finansowy w grupie kapitałowej Rozdział VII. Ujawnienia niefinansowe w obszarze pracowniczym na przykładzie sprawozdań spółek Respect Index Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział VIII. Polskie modele dyskryminacyjne w prognozowaniu zagrożenia upadłością spółek z rynku New Connect Rozdział IX. Ocena skuteczności modeli dyskryminacyjnych w prognozowaniu upadłości polskich sieci marketów i delikatesów Rozdział X. Zarządzanie przedsiębiorstwem komunalnym w warunkach kryzysowych Rozdział XI. Motywacja do służby publicznej pracowników organizacji publicznych na przykładzie urzędów gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Rozdział XII. Innowacje w komunikacji miejskiej – rozwiązania w polskich miastach Rozdział XIII. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw branży numizmatycznej w Polsce Rozdział XIV. Wpływ wdrażania innowacyjnych systemów bikesharingowych na przedsiębiorstwo na przykładzie Nextbike Polska Rozdział XV. Agile jako metoda tworzenia innowacyjnych projektów w banku - przykład ING Banku Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział XVI. Wykorzystanie zielonych obligacji przez przedsiębiorstwa w Polsce i we Francji Rozdział XVII. Ocena kontroli jakości instrumentem nadzoru realizacji projektów ERASMUS+.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jakość w Agile : zwinna droga do sukcesu / Karolina Zmitrowicz i Rafał Stańczak. - Wyd. 1 - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - XV, [3], 323, [7] s. : il., fotografie, mapy, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Część I. Kontekst: Kto używa aplikacji?; Gdzie i kiedy aplikacja jest używana?; Na jakim urządzeniu aplikacja jest używana? Część II. Wejście: Jak wygląda interakcja użytkownika z aplikacją; Dane wprowadzone przez użytkownika; Dane z innych źródeł; Część III. Wyjście: Wyświetlanie komponentów w aplikacji; Wyjście niewizualne; Część IV. Responsywność: Zrozumienie postrzegania czasu; Szybkie uruchamianie aplikacji; Szybkie działanie aplikacji; Część V. Dostęp do sieci: Sposoby na zróżnicowaną jakość połączenia; Część VI. Zasoby: Zarządzanie zużyciem energii i zasobami. JAKOŚĆ W AGILE PWN 2020 Przedmowa; Wstęp; Podziękowania; 1. Zarządzanie jakością. Kultura jakości w organizacji: 1.1. Koncepcja zarządzania jakością; 1.2. Ustalenie procesu zarządzania jakością; 1.3. Proces transformacji z podejścia tradycyjnego do zwinnego; 1.4. Modele funkcjonowania zespołów – podejście tradycyjne a zwinne; 2. Inżynieria wymagań w projektach zwinnych: 2.1. Wprowadzenie do inżynierii wymagań; 2.2. Interesariusze – z kim i dla kogo?; 2.3. Metody oraz formy pozyskiwania i dokumentacji wymagań; 2.4. Przegląd wymagań i zgłaszanie poprawek; 2.5. Wsparcie narzędziowe; 3. Budowanie strategii testów w organizacji: 3.1. Strategia na poziomie organizacji; 3.2. Polityka i ogólna strategia testów; 3.3. Poziomy testów; 3.4. Piramida testów w Agile; 3.5. Koncepcja kwadrantów testowych; 3.6. Różne podejścia do testowania; 3.7. Podejścia do tworzenia i wytwarzania architektury; 3.8. Zarządzanie ryzykiem – techniki i metody; 3.9. Strategia automatyzacji; 3.10. Dokumentacja testów – szablony i dobre praktyki; 3.11. Organizacja pracy w zespole; 3.12. Wsparcie narzędziowe; 4. Planowanie testów w projekcie: 4.1. Testowanie w projekcie; 4.2. Organizacja i model pracy; 4.3. Realizacja kampanii testowej; 4.4. Raportowanie wyników kampanii testowej; 4.5. Środowiska i dane testowe; 4.6. Wsparcie narzędziowe; 5. Techniczne zapewnienie jakości: 5.1. Pojęcie długu technicznego; 5.2. Standardy budowania kodu; 5.3. Testy jednostkowe; 5.4. Statyczna analiza kodu; 5.5. Przeglądy/inspekcje kodu; 5.6. Agile a DevOps; 5.7. Wsparcie narzędziowe; 6. Testowanie wartości biznesowej produktu: 6.1. Retrospekcja postępu prac; 6.2. Wsparcie narzędziowe; 7. Utrzymanie produktu: 7.1. Zarządzanie incydentami; 7.2. Koncepcje obsługi zgłoszeń na produkcji; 7.3. Wsparcie narzędziowe; 8. Ciągłe zapewnienie jakości: 8.1. Koncepcja łańcucha bramek jakości; 8.2. Zapobieganie występowaniu problemów; 8.3. Wsparcie narzędziowe; 9. Dobrze. Lepiej. Bardzo dobrze. Lepsze zarządzanie jakością w Agile: 9.1. Wizualizacja potrzeb związanych z zarządzaniem jakością w organizacji plus edukacja wewnątrz firmy; 9.2. Jak i gdzie zdobywać wiedzę?; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Dedykacje; Notatka od Właściciela Produktu; Przedmowa; Podziękowania; Wstęp; 1. Wzorce istotą Scruma: Duch gry; Najistotniejsze wzorce w skrócie; Poza tym, co najistotniejsze; 2. Język wzorców w organizacji produktowej: Sekwencja organizacji produktowej; Mgła; Żyzny grunt; Prawo Conwaya; Stado trzyma się razem; Zaangażuj menedżerów; Zespół scrumowy; Zintegrowany zespół; Niewielkie zespoły; Zespół interdyscyplinarny; Właściciel produktu; Zespół właściciela produktu; Partnerstwo deweloperskie; Zespół deweloperski; Zespół stabilny; Zespół niezależny; Zespół samoorganizujący się; Mitoza; Kaizen i kaikaku; Scrum Master; Oyatsu Jinja (świątynia przekąsek); Mały czerwony telefon; Trener Scrum (Mastera); Ciągła praca; Planowanie sprintu; Rój: pojedynczy nieustanny przepływ; Puls kaizen; Usuwanie cienia; Rozbij bańkę szczęścia; Codzienny Scrum; Scrum Master incognito; Normy postępowania; Procedura awaryjna; Illegitimus non interruptus; Scrum Scrumów; Przegląd sprintu; Retrospektywa sprintu; Meta Scrum; Duma z produktu; 3. Język wzorców w strumieniu wartości: Sekwencja strumienia wartości; Wizja; Lista przeszkód; Strumień wartości; Projektowanie oparte na zestawach; Wykres spalania sprintu; Tablica scrumowa; Mapa drogowa produktu; Rytmy: wzorce czasu; Sprint; Organizacyjny puls sprintu; Plan wydań; Zakres wydań; Wartość i ROI; Rejestr według ROI; Po pierwsze wartość; Bezkosztowa zmiana; Pieniądze za nic; Sekwencja rejestru produktu; Rejestr produktu; Element rejestru produktu; Grzejnik informacji; Prosięce kalkulacje; Niewielkie elementy; Gradient ziarnistości; Punkty estymacji; PBI o stałym terminie; Wakacyjny PBI; Specyfikacja ramowa; Udoskonalony rejestr produktu; Definicja gotowości wagi na temat prędkości; Wczorajsza pogoda; Bieżąca średnia prędkość; Łączna prędkość; Specjalistyczne prędkości; Zaktualizowana prędkość; Cel sprintu; Rejestr sprintu; Element rejestru sprintu; Zespoły, które wcześniej kończą pracę, szybciej przyspieszają; Etap produkcyjny; Deweloperski plan pracy; Podążaj za Księżycem; Widoczny status; Najpierw zależności; Dobre gospodarowanie; Polowanie na krety; Definicja ukończenia; Sprint zespołowy; Wdrażanie reaktywne; Regularny przyrost produktu; Warstwy przygotowania wersji; Wymierne ulepszenia; Krok po kroku; Obszary wartości; Odnogi strumienia wartości; Miara szczęścia; Scrumowanie Scruma; Największa wartość; Pożegnanie z produktem; 4. Tworzenie własnego języka wzorców: Języki projektowe; Język projektowy bardzo wydajnych zespołów; Własny język wzorców; Dodatek 1. Patlety; Wzorce w języku wzorców organizacji produktowej; Wzorce w języku wzorców strumienia wartości; Wzorce z podręcznika wzorców organizacyjnych; Wzorce z„Nieustraszonej zmiany”; Dodatek 2. Spis rycin; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Scrum i nie tylko : teoria i praktyka w metodach Agile / Krystian Kaczor. - Wydanie 2. poszerzone. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 324, [6] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Podziękowania; Jak czytać tę książkę?; Rozdział 1. W tym szaleństwie jest metoda: 1.1. (R)ewolucje; Rozdział 2. Waterfall: 2.1. Omówienie metody Waterfall; Rozdział 3. Agile: 3.1. Manifest Agile; 3.2. 12 Zasad Agile; 3.3. Deklaracja współzależności; 3.4. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi; Rozdział 4. Rodzina Metod Agile: 4.1. Lean Software Development; 4.2. Kanban; 4.3. Programowanie Ekstremalne; 4.4. Feature-Driven Development; 4.5. Dynamic Systems Development Method; 4.6. Crystal; 4.7. Wpływy i przenikanie metod zwinnych; Rozdział 5. Scrum: 5.1. Pochodzenie i podstawowe mechanizmy; 5.2. Framework Scrum; Rozdział 6. O czym Scrum Guide nie powiedział, a chciałbyś to wiedzieć: 6.1. Wartości Scrum; 6.2. Wykresy Spalania; 6.3. Sprint Zero; 6.4. Scrum of Scrums; 6.5. Modyfikacje Scrum; 6.6. Oznaki problemów; 6.7. Usłużny Lider; 6.8. Świnie i kurczaki; 6.9. Gdzie jest Menedżer Projektu?; 6.10. Scrum Board; 6.11. Jak przeprowadzić Retrospekcję Sprintu; 6.12. Pielęgnacja Rejestru Produktu; 6.13. Co z defektami?; 6.14. Wyłaniająca się architektura; Rozdział 7. Problemy z wymaganiami: Rozdział 8. Wizja: 8.1. Koleżeńska Jednomyślność; 8.2. Opakowanie Produktu; 8.3. Wypowiedź w Windzie; 8.4. Przyszły Komunikat Prasowy; Rozdział 9. Persony: 9.1. Budowa Persony; 9.2. Typy Person; Rozdział 10. User Story: 10.1. Budowa User Story; 10.2. Porównanie z IEEE 830; 10.3. Wymagania Techniczne; 10.4. Epiki i Tematy; 10.5. Dobra User Story - Model INVEST; 10.6. Góra Lodowa Rejestru Produktu; 10.7. Grupowanie; 10.8. Metody podziału; Rozdział 11. Szacowanie: 11.1. Aspekty Szacowania; 11.2. Tradycyjne Metody Szacowania; 11.3. Szacowanie w Agile; Rozdział 12. Ustalanie priorytetów: 12.1. MoSCoW; 12.2. Monopol Money; 12.3. 100-Point Method; 12.4. Planning Poker dla Wartości; 12.5. Analiza Kano; 12.6. Relatywne Ważenie; 12.7. Selekcja Tematów; 12.8. Punktowanie Tematów; 12.9. Priorytety Finansowe; 12.10. Mapowanie Story; Rozdział 13. Planowanie: 13.1. Planowanie Tradycyjne; 13.2. Planowanie w Agile; Rozdział 14. Agile Coaching: 14.1. Dlaczego coaching jest potrzebny?; 14.2. Czym jest Coaching?; 14.3. Agile Coaching; Rozdział 15. Kontrakty w Agile; 15.1. Stopniowany Kontrakt z Ustaloną Ceną; 15.2. Pakiety Pracy o Ustalonej Cenie; 15.3. Money for Nothing and Change for Free; Rozdział 16. Wprowadzanie Agile: 16.1. Trochę statystyk; 16.2. Kroki wprowadzania zmiany; 16.3. Przebieg zmiany; Rozdział 17. Skalowanie Agile: 17.1. Co może oznaczać Skalowanie Agile i do czego jest potrzebne?; 17.2. Co wiąże się ze Skalowaniem Agile?; 17.3. Podstawowe zasady skalowania Scrum; 17.4. Large-Scale Scrum – LeSS; 17.5. Nexus; 17.6. Scrum at Scale; 17.7. Scaled Agile Framework; 17.8. Model Spotify; Do przemyślenia; Bibliografia; W Sieci; Indeks; Słownik; Scrum w Pigułce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo wstępne; Przedmowa; Podziękowania; O autorze; CZĘŚĆ I. IDEOLOGIA I PODEJŚCIE. Rozdział 1. Tworzenie oprogramowania w XXI wieku: Starszeństwo; Nowa rzeczywistość; Rozdział 2. Agile, czyli zwinność: Dyscypliny Agile ukierunkowane na proces; Dyscypliny ukierunkowane na technikę; Na czym polega bycie zwinnym?; Manifest Agile; Czas wdrażania zasad Agile; Kac agilowy; Zwinność a rzemiosło programowania; Podsumowanie; Rozdział 3. Software Craftsmanship: Lepsza metafora; Co mówi Wikipedia?; Definicja osobista; Definicja krótka; Wykraczając poza definicje; Rzemiosło, zawód, inżynieria, nauka czy sztuka; Historia idei Software Craftsmanship; Podsumowanie; Rozdział 4. Podejście rzemieślnicze: Kto rządzi Twoją karierą?; Nadążanie za postępem; Za kim podążać?; Praktyka, praktyka, praktyka; Wiedzieć, czego się nie wie; Nie samą pracą człowiek żyje; Podsumowanie; Rozdział 5. Bohaterowie, życzliwość i profesjonalizm: Nauka mówienia "NIE"; Wysuwanie propozycji; Oświecone kierownictwo; Podsumowanie; Rozdział 6. Oprogramowanie działające: Działanie oprogramowania to jeszcze nie wszystko; Pielęgnowanie ogrodu; Ukryte zagrożenie; Niewłaściwe poczucie czasu; Kod zastany; Podsumowanie; Rozdział 7. Praktyki techniczne: Właściwy produkt kontra właściwe wykonanie; Kontekst; Historia programowania ekstremalnego; Praktyki i wartości; Odpowiedzialność; Pragmatyzm; Podsumowanie; Rozdział 8. Długa droga: Opowieść brazylijskiego nastolatka; Koncentracja i wytrwałość; Praca jako inwestycja; Samodzielność, mistrzostwo i cel; Kariera w ramach firmy; Podsumowanie; CZĘŚĆ II. PEŁNA TRANSFORMACJA. Rozdział 9. Rekrutacja: Typowy opis stanowiska pracy; Zbyt zajęci, by przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną; Bez opisów stanowiska pracy; Rekomendacje; Współpraca ze środowiskiem; Definiowanie skutecznych kryteriów wyboru; Rekrutacja proaktywna; Podsumowanie; Rozdział 10. Rozmowa kwalifikacyjna z programistą-rzemieślnikiem: Negocjacje biznesowe; Rozpoznawanie efektywnego partnerstwa; Dobra rozmowa kwalifikacyjna; Sztuka wyboru; Przyjmowanie do zespołu istniejącego a przyjmowanie do zespołu zupełnie nowego; Ćwiczenia w kodowaniu przed rozmową kwalifikacyjną; Każdy powinien umieć przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne; Z deweloperami powinni rozmawiać deweloperzy; Podsumowanie; Rozdział 11. Antywzorce rozmowy kwalifikacyjnej: Nie wymądrzaj się; Nie dawaj łamigłówek do rozwiązania; Nie zadawaj pytań, na które nie znasz odpowiedzi; Nie próbuj udowadniać kandydatowi, że jest głupcem; Nie blokuj internetu; Nie każ pisać kodu na papierze; Nie stosuj algorytmów; Nie przeprowadzaj telefonicznych rozmów kwalifikacyjnych; Podsumowanie; Rozdział 12. Koszt niskiego morale: Kac agilowy - niskie morale; Koszty zatrudniania deweloperów pracujących od 9.00 do 17.00; Ograniczenia wynikające z braku motywacji; Zaszczepianie pasji; Podsumowanie; Rozdział 13. Kult uczenia się: Zła motywacja; Tworzenie kultu uczenia się; A jeśli towarzystwo jest oporne?; Podsumowanie; Rozdział 14. Wprowadzanie zmian technicznych: Rodzaje sceptycyzmu; Bądź przygotowany; Od czego zacząć?; Strach i niekompetencja; Jak przekonać kierownika?; Jak przekonać zespół do stosowania metodyki TDD?; Jak przekonać sceptyków?; Czy naprawdę powinno nas to wszystko obchodzić?; Podsumowanie; Rozdział 15. Rzemiosło pragmatyczne: Jakość jest zawsze oczekiwana; Obalanie mitu jakości kosztownej i czasochłonnej; Refaktoryzacja; "Jedyny" sposób tworzenia oprogramowania; Pomaganie stronie biznesowej; W projektach informatycznych nie chodzi o nas; Wybitny kontra przeciętny; Cztery zasady prostoty; Rzemiosło a pragmatyzm; Podsumowanie; Rozdział 16. Kariera programisty-rzemieślnika: Bycie rzemieślnikiem; Rozwój kariery; Drogi i kamienie milowe; Różnorodność prac; Misja; Dodatek A. Mity na temat rzemiosła i dalsze wyjaśnienia; Deweloper-rzemieślnik a zwykły deweloper; Elitaryzm; Terminator, czeladnik i mistrz; Mistrz rzemiosła; Klapki na oczach; Rzemiosło a XP; Przywiązanie do praktyk; Agile coachowie i kierownicy; Nauka zawodu programisty; Problem z metaforą; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Rozdział 1. Dlaczego rzeczy nie są łatwe. Przyczynowość. Złożoność. Nasze liniowe umysły. Redukcjonizm. Holizm. Zarządzanie hierarchiczne. Zarządzanie zwinne. Moja teoria wszystkiego. Książka i model. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 2. Programowanie zwinne. Preludium do programowania zwinnego. Księga programowania zwinnego. Podstawy programowania zwinnego. Konkurencja programowania zwinnego. Przeszkoda w przyjęciu programowania zwinnego. Zarządzanie bezpośrednie a zarządzanie projektem. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 3. Teoria systemów złożonych. Nauki interdyscyplinarne. Ogólna teoria systemów. Cybernetyka. Teoria systemów dynamicznych. Teoria gier. Teoria ewolucji. Teoria chaosu. Korpus wiedzy o systemach. Prostota: nowy model. Prostota zrewidowana. Systemy nieadaptacyjne i adaptacyjne. Czy nie nadużywamy nauki? Nowa era: myślenie w kategoriach złożoności. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 4. System informacyjno-innowacyjny. Kluczem do przetrwania jest innowacja. Wiedza. Kreatywność. Motywacja. Zróżnicowanie. Osobowość. Tylko ludzie spełniają warunki, by stać się kontrolerami. Od pomysłów do implementacji. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 5. Jak motywować ludzi. Fazy kreatywności. Zarządzanie środowiskiem twórczym. Techniki kreatywne. Motywacja zewnętrzna. Motywacja wewnętrzna. Demotywacja. Dziesięć potrzeb członków zespołu. Co motywuje ludzi: znajdź równowagę. Niech Twoje nagrody będą wewnętrzne. Zróżnicowanie? Masz na myśli relacje! Ocena osobowości. Cztery kroki w stronę oceny osobowości zespołu. Zestaw do samodzielnego wyznaczania wartości zespołu. Zdefiniuj swoje wartości osobiste. Polityka braku drzwi. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 6. Podstawy samoorganizacji. Kontekst samoorganizacji. Samoorganizacja w kierunku wartości. Samoorganizacja kontra anarchia. Samoorganizacja kontra emergencja. Emergencja w zespołach. Samoorganizacja kontra samokierowanie kontra samowybieralność. Zasada ciemności. Twierdzenie Conanta-Ashby'ego. Kontrola rozproszona. Empowerment jako koncepcja. Empowerment jako konieczność. Jesteś ogrodnikiem. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 7. Empowerment zespołów. Nie twórz długu motywacyjnego. Noś czapkę czarodzieja. Wybierz czarodzieja, nie polityka. Empowerment kontra delegacja. Zmniejsz swoje obawy, zwiększ swój status. Wybierz odpowiedni poziom dojrzałości. Wybierz odpowiedni poziom władzy. Wyznaczaj zespoły albo osoby. Lista kontrolna delegowania. Jeśli chcesz, aby coś było zrobione, ćwicz swoją cierpliwość. Sprzeciwiaj się sprzeciwowi swojego kierownika. Miej na względzie dziesięć wewnętrznych potrzeb człowieka. Delikatnie "masuj" środowisko. Zaufanie. Szacunek. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 8. Przywództwo i kierownictwo zorientowane na cel. Gra w życie. Klasy powszechności. Fałszywa metafora. Nie jesteś projektantem gier. Ale... samoorganizacja nie wystarczy. Zarządzaj systemem, nie ludźmi. Menedżerowie czy przywódcy? Właściwe rozróżnienie: przywództwo kontra rządzenie. Sens życia. Cel zespołu. Wyznaczanie celu zewnętrznego. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 9. Definiowanie ograniczeń. Daj ludziom wspólny cel. Lista kontrolna celów zwinnych. Komunikuj swoje cele. Wizja kontra misja. Przykłady celów organizacyjnych. Pozwól swojemu zespołowi na stworzenie autonomicznego celu. Pogódź swój cel z celem swojego zespołu. Opracuj listę ograniczeń władzy. Wybierz właściwą perspektywę zarządzania. Chroń ludzi. Chroń wspólne zasoby. Ograniczaj jakość. Opracuj umowę społeczną. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 10. Sztuka ustanawiania reguł. Systemy uczące się. Reguły kontra ograniczenia. Słaby punkt programowania zwinnego. Co jest ważne: kunszt. Pętle dodatniego sprzężenia zwrotnego. Pętle ujemnego sprzężenia zwrotnego. Dyscyplina × umiejętności = kompetencja. Różnorodność reguł. Zasada subsydiarności. Sposób postrzegania ryzyka i fałszywe bezpieczeństwo. Memetyka. Teoria rozbitych okien. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 11. Jak rozwijać kompetencje. Siedem elementów rozwijania kompetencji. Optymalizacja całości na wielu poziomach. Optymalizacja całości w wielu wymiarach. Wskazówki dotyczące miar wydajności. Cztery składniki rozwoju osobistego. Zarządzanie kontra coaching kontra mentoring. Zastanów się nad certyfikatami. Wykorzystaj presję otoczenia. Użyj dopasowujących się narzędzi. Zastanów się nad przełożonym. Organizuj spotkania w cztery oczy. Organizuj spotkania 360 stopni. Rozwijaj standardy. Pracuj nad systemem, a nie nad regułami albo ludźmi. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 12. Komunikacja w strukturze. Czy to błąd, czy funkcja? Komunikacja oraz informacje zwrotne. Błędy w komunikacji są normą. Możliwości komunikatorów. Efekty sieci. Dostrajanie łączności. Konkurencja i kooperacja. Grupy i granice. Hiperproduktywność albo autokataliza. Tworzenie się wzorców. Symetria skali - wzorce duże i małe. Jak rosnąć: wzwyż czy wszerz? Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 13. Jak tworzyć strukturę. O środowisku, produktach, wielkości i ludziach. Najpierw zastanów się nad specjalizacją... ...a potem nad generalizacją. Poszerzaj nazwy stanowisk pracy. Propaguj ideę nieformalnego przywództwa. Pilnuj granic zespołu. Optymalna wielkość zespołu to 5 osób (chyba). Zespoły funkcjonalne kontra zespoły multifunkcjonalne. Dwie zasady projektowe. Wybierz swój styl organizacyjny. Przekształć każdy zespół w małą jednostkę wartości. Przenoś zadania do odrębnych zespołów. Przenoś zadania do odrębnych warstw. Ilu menedżerów potrzeba, żeby zmienić organizację? Utwórz organizację hybrydową. Anarchia umarła, niech żyje panarchia. Nie miej tajemnic. Niech wszystko będzie widoczne. Twórz więzi międzyludzkie. Niech Twoim celem będzie elastyczność. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 14. Krajobraz zmiany. Środowisko nie jest "gdzieś tam". Strach przed niepewnością. Prawa zmiany. Każdy produkt jest udany... Do momentu, gdy zawiedzie. Sukces i dostosowanie - wszystko jest względne. Jak wykorzystać zmianę. Adaptacja, eksploracja, antycypacja. Wyścig Czerwonej Królowej. Czy można zmierzyć złożoność? Czy produkty stają się coraz bardziej złożone? Kształt rzeczy: przestrzeń fazowa. Atraktory i konwergencja. Stabilność i zakłócenia. Krajobrazy dostosowania. Kształtowanie krajobrazu. Adaptacja ukierunkowana kontra adaptacja nieukierunkowana. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 15. Jak ulepszać wszystko. Ulepszanie liniowe kontra ulepszanie nieliniowe. Wiedza o tym, gdzie jesteś. Wskazówki dla podróżujących po niepewnych okolicach. Zmień środowisko, przywołaj górę. Spraw, by zmiana była pożądana. Niech stagnacja będzie bolesna. Honoruj błędy. Strategia hałasu. Strategia krzyżowania. Strategia transmisji. Nie ulepszajmy metodą kopiuj-wklej. Na koniec kilka praktycznych wskazówek dotyczących ciągłej zmiany. Nie przestawaj. Podsumowanie. Refleksje i działania. Rozdział 16. Wszystko jest błędne, chociaż coś z tego jest przydatne. Sześć perspektyw zarządzania 3.0. Tak, mój model jest "błędny". Ale inne modele też są "błędne". Wzlot i upadek agilistów. Broszurka na temat złożoności. Podsumowanie. Refleksje i działania. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. ZWINNE WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Praktyki agile. Agile Alliance. Zasady. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 2. Przegląd informacji o programowaniu ekstremalnym. Praktyki programowania ekstremalnego. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 3. Planowanie. Początkowa eksploracja. Planowanie wersji dystrybucyjnych. Planowanie iteracji. Planowanie zadań. Przebieg iteracji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 4. Testowanie. Programowanie sterowane testami. Testy akceptacyjne. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 5. Refaktoryzacja. Generowanie liczb pierwszych - prosty przykład refaktoryzacji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 6. Epizod programowania. Gra w kręgle. Wniosek. CZĘŚĆ II. PROJEKT AGILE. Symptomy złego projektu. Zasady. Zapachy a zasady. Bibliografia. Rozdział 7. Co to jest projekt agile? Co złego dzieje się z oprogramowaniem? Zapachy projektu - woń psującego się oprogramowania. Program Copy. Utrzymywanie projektu w jak najlepszej postaci. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 8. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 9. OCP - zasada otwarte-zamknięte. OCP - zasada otwarte-zamknięte. Opis. Kluczem jest abstrakcja. Aplikacja Shape. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 10. LSP - zasada podstawiania Liskov. LSP - zasada podstawiania Liskov. Prosty przykład naruszenia zasady LSP. Kwadraty i prostokąty - bardziej subtelne naruszenie zasady LSP. Realny przykład. Wydzielanie zamiast dziedziczenia. Heurystyki i konwencje. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 11. DIP - zasada odwracania zależności. DIP - zasada odwracania zależności. Podział na warstwy. Prosty przykład. Przykład programu Furnace. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 12. ISP - zasada segregacji interfejsów. Zaśmiecanie interfejsów. Odrębne klienty oznaczają odrębne interfejsy. ISP - zasada segregacji interfejsów. Interfejsy klas a interfejsy obiektów. Przykład interfejsu użytkownika bankomatu. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ III. STUDIUM PRZYPADKU: SYSTEM PŁACOWY. Szczątkowa specyfikacja systemu płacowego. Rozdział 13. Wzorce projektowe Polecenie i Aktywny obiekt. Proste polecenia. Transakcje. Metoda Undo. Aktywny obiekt. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 14. Metoda szablonowa i Strategia: dziedziczenie a delegacja. Metoda szablonowa. Strategia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 15. Wzorce projektowe Fasada i Mediator. Fasada. Mediator. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 16. Wzorce projektowe Singleton i Monostate. Singleton. Monostate. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 17. Wzorzec projektowy Obiekt Null. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 18. Studium przypadku: system płacowy. Pierwsza iteracja. Wprowadzenie. Analiza według przypadków użycia. Refleksja: czego się nauczyliśmy? Wyszukiwanie potrzebnych abstrakcji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 19. Studium przypadku: system płacowy. Implementacja. Dodawanie pracowników. Usuwanie pracowników. Karty pracy, raporty sprzedaży i składki. Zmiana danych pracowników. Realizacja wypłat. Program główny. Baza danych. Podsumowanie projektu systemu płacowego. Bibliografia. CZĘŚĆ IV. PODZIAŁ SYSTEMU PŁACOWEGO NA PAKIETY. Rozdział 20. Zasady projektowania pakietów. Projektowanie z wykorzystaniem pakietów? Ziarnistość: zasady spójności pakietów. Stabilność: zasady sprzęgania pakietów. Projekt góra-dół. Zasada stabilnych zależności (SDP). Zasada stabilnych abstrakcji (SAP). Wniosek. Rozdział 21. Wzorzec projektowy Fabryka. Cykl zależności. Fabryki wymienne. Wykorzystanie wzorca Fabryka do tworzenia zestawów testowych. Znaczenie korzystania z fabryk. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 22. Studium przypadku: system płacowy (część 2.). Struktura pakietów i notacja. Zastosowanie zasady zbiorowego domykania (CCP). Zastosowanie zasady równoważności wielokrotnego wykorzystania kodu i dystrybucji (REP). Sprzężenia i hermetyzacja. Metryki. Zastosowanie wskaźników do aplikacji płacowej. Ostateczna struktura pakietów. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ V. STUDIUM PRZYPADKU: STACJA POGODOWA. Rozdział 23. Wzorzec projektowy Kompozyt. Przykład: polecenia kompozytowe. Wielokrotność czy brak wielokrotności. Rozdział 24. Obserwator - ewolucja kodu do wzorca. Zegar cyfrowy. Wniosek. Wzorzec projektowy Obserwator. Bibliografia. Rozdział 25. Wzorce projektowe Serwer abstrakcyjny i Most. Wzorzec projektowy Serwer abstrakcyjny. Wzorzec projektowy Adapter. Wzorzec projektowy Most. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 26. Wzorce projektowe Pełnomocnik i Schody do nieba - zarządzanie zewnętrznymi interfejsami API. Wzorzec projektowy Pełnomocnik. Schody do nieba. Wniosek. Inne wzorce projektowe, które można wykorzystywać z bazami danych. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 27. Analiza przypadku: stacja pogodowa. Firma Chmura. Projekt oprogramowania systemu Nimbus-LC. Wniosek. Bibliografia. Przegląd wymagań dla oprogramowania Nimbus-LC. Przypadki użycia systemu Nimbus-LC. Plan publikacji wersji dystrybucyjnych systemu Nimbus-LC. CZĘŚĆ VI. STUDIUM PRZYPADKU: ETS. Rozdział 28. Wzorzec projektowy Wizytator. Rodzina wzorców projektowych Wizytator. Wizytator. Wzorzec projektowy Acykliczny wizytator. Wzorzec projektowy Dekorator. Wzorzec projektowy Obiekt rozszerzenia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 29. Wzorzec projektowy Stan. Przegląd informacji o automatach stanów skończonych. Techniki implementacji. Wzorzec projektowy Stan. Kiedy należy korzystać z maszyn stanów? Wniosek. Listingi. Bibliografia. Rozdział 30. Framework ETS. Wprowadzenie. Framework. Projekt frameworka. Przypadek zastosowania wzorca Metoda szablonowa. Wniosek. Bibliografia. Dodatek A. Notacja UML. Część I: Przykład CGI. System rejestrowania kursów: opis problemu. Podsumowanie. Bibliografia. Dodatek B. Notacja UML. Część II: STATMUX. Definicja statystycznego multipleksera. Wniosek. Bibliografia. Dodatek C. Satyra na dwa przedsiębiorstwa. Rufus! Inc. Project Kickoff. Rupert Industries Projekt Alpha. Dodatek D. Kod źródłowy jest projektem. Czym jest projekt oprogramowania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej