Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(3)
Książki
(2)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(4)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Martin Robert C
(2)
Borkowska Agnieszka
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Kośka Piotr
(1)
Moch Wojciech
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Sieraczkiewicz Mariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Programiści
(2)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Przywództwo
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... profesjonalną automatyzację w IT

Jeśli jesteś osobą, która dba o przebieg procesów w przedsiębiorstwie, może obiła Ci się o uszy nazwa Ansible. To otwarte oprogramowanie bowiem służy do zarządzania stanem infrastruktury, a także do automatyzacji procesów administracyjnych w firmie. Pozwala w łatwy sposób wdrażać mnóstwo systemów na raz i zarządzać nimi tak, jakby zarządzało się jednym systemem. Co umożliwia na przykład skonfigurowanie jednej usługi w wielu systemach. Oczywiście to czysta oszczędność czasu i istotne ułatwienie w pracy. Nic dziwnego, że Ansible jest jednym z najpopularniejszych narzędzi służących automatyzacji w IT. Rosnąca sława tego rozwiązania powoduje, że od pracowników działów informatyki coraz częściej wymaga się znajomości oprogramowania Ansible.

Wraz z naszym kursem poznasz je nie tylko od strony teoretycznej, ale przede wszystkim przyjrzysz się praktycznej stronie funkcjonowania Ansible. Co więcej, samodzielnie przećwiczysz pewne procesy, co jest kluczowe dla zrozumienia i efektywnego wykorzystania narzędzia. Zdobyte podczas szkolenia umiejętności przydadzą Ci się niezależnie od tego, czy jesteś deweloperem, administratorem systemu, inżynierem sieciowym, czy menedżerem IT – Ansible ma coś do zaoferowania każdemu!

Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia

Podczas nauki z naszym kursem:

  • Zrozumiesz architekturę Ansible – przyjrzysz się temu, jak działa na poziomie systemowym, co pozwoli Ci efektywnie używać tego narzędzia i dostosować je do swoich potrzeb
  • Będziesz zarządzać konfiguracją – nauczysz się korzystać z Ansible do automatyzacji i zarządzania konfiguracją w różnych środowiskach systemowych
  • Dowiesz się, jak zautomatyzować swoje zadania, co pozwoli Ci oszczędzać czas i zasoby
  • Nauczysz się korzystać z Ansible podczas orkiestracji i zarządzania wieloma systemami jednocześnie
  • Poznasz zaawansowane techniki skryptowe – zdobędziesz umiejętność pisania bardziej skomplikowanych skryptów na potrzeby złożonych konfiguracji i procesów
  • Automatycznie wdrożysz aplikację na serwerach
  • Zintegrujesz Ansible z innymi popularnymi narzędziami IT, takimi jak Docker czy Jenkins
  • Opanujesz umiejętność diagnozowania i naprawiania problemów związanych z Ansible
  • Zabezpieczysz środowisko IT zgodnie z najlepszymi praktykami bezpieczeństwa
  • Z użyciem Ansible zautomatyzujesz procesy testowania, a tym samym zwiększysz efektywność i jakość ich pracy

Ansible. Kurs video. Efektywna automatyzacja dla zaawansowanych wymaga od uczestnika podstawowej znajomości narzędzia. Ukończywszy szkolenia, będzie w stanie rozwiązywać złożone problemy, tworzyć skomplikowane skrypty i używać tego oprogramowania w sposób, który wychodzi daleko poza podstawowe zastosowania.

Jak w praktyce wykorzystasz zdobyte podczas kursu wiedzę i umiejętności

Praktyczna znajomość Ansible przyda Ci się zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym. Będziesz w stanie dzięki niemu automatyzować rutynowe zadania, zarządzać konfiguracją i wdrażaniem aplikacji na wielką skalę. Co – czego Ci serdecznie życzymy – nie powinno przejść niezauważone, za to może prowadzić do awansów, podwyżek wynagrodzenia lub uzyskania nowych możliwości zatrudnienia! Za pomocą Ansible można wdrożyć pewne ułatwienia także w domu – na przykład zarządzać domowymi serwerami lub urządzeniami IoT. Mimo że Ansible jest narzędziem specyficznie ukierunkowanym na IT, umiejętności zdobyte podczas tego kursu, takie jak rozwiązywanie problemów, automatyzacja i zarządzanie złożonymi systemami, są uniwersalne i mogą być wykorzystane w różnych kontekstach.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Szanowni Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Każde z wcześniejszych wydań, podobnie jak to, ma unikatowy charakter. Nie-powtarzalną i bezcenną cechą prezentowanego numeru jest to, że autorzy złożonych w nim artykułów zajmują się różnymi aspektami wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauce i praktyce gospodarczej. Jako Komitet Wydawniczy cieszymy się, że spływają do nas opracowania z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, że chęć publikowania w naszym czasopiśmie zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane artykuły spełniły jednak wymogi formalne i merytoryczne, co zwiększa wartość prac, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktor niniejszego wydania pragnie wyrazić podziękowania wszystkim autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami i poglądami. Ponadto składa podziękowania Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych tekstów. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Kurs online Scratch 2.0, czyli programowanie gier dla najmłodszych

Scratch to język programowania oraz środowisko programistyczne obdarzone fantastycznymi zaletami: jest proste w nauce, przejrzyste, zabawne i pozwala na stworzenie konkretnych, działających programów w zaledwie kilku krokach. Co więcej, projekty powstałe w Scratchu są bardzo efektowne, a polecenia w formie kolorowych klocków dają się łatwo i logicznie powiązać w ciągi prowadzące do uzyskania zamierzonych celów.
Scratch genialnie wprowadza dzieci w wieku od ośmiu do szesnastu lat (a także dorosłych laików) w świat programowania. Dzięki niemu można dogłębnie poznać i zrozumieć strukturę programu, zobaczyć, jak łączyć ze sobą różne polecenia. To jednak nie wszystko, co oferuje kurs Mały programista.

Co Cię czeka podczas szkolenia Mały programista?

Podczas kolejnych lekcji kursu internetowego Scratch nauczysz się korzystać z poleceń i bibliotek. Odkryjesz, jak łączyć polecenia w większe skrypty i kompletne programy. Dowiesz się, jak pracować z duszkiem i zmieniać jego kostiumy, a także dodawać duszki i wątki oraz zapisywać efekty pracy. Zobaczysz, jak poruszać duszkiem na scenie oraz używać współrzędnych i zmiennych. Poznasz instrukcję Jeżeli oraz pętlę Powtarzaj aż. Sprawdzisz, jak działają polecenia graficzne i dźwiękowe, jak obsługiwać komunikaty, a ponadto oswoisz się ze zdarzeniami. Po ukończeniu kursu będziesz w stanie pisać programy wykonywane liniowo, wielowątkowe, interaktywne i z instrukcjami sterującymi — czyli własne gry różnego typu, grafiki i animacje — oraz dodawać do nich dźwięk i muzykę.
Kurs online programowania Scratch 2.0 kochają dzieci i rodzice — dzięki niemu mogą się razem bawić i uczyć. Spróbuj napisać własne atrakcyjne gry i poczuj się jak prawdziwy mistrz!

Wybierz kurs internetowy Scratch i do dzieła!

W naszej ofercie znajdziesz także inne kursy video dla dzieci.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Obowiązkowy wstęp; Rozdział 1. Profesjonalizm: Uważaj, czego sobie życzysz; Przejmowanie odpowiedzialności; Po pierwsze nie szkodzić; Etyka pracy; Bibliografia. Rozdział 2. Kiedy mówić "nie": Przeciwstawne role; Wysokie stawki; Gracz zespołowy; Koszta przytakiwania; Kod niemożliwy; Rozdział 3. Kiedy mówić "tak": Język zobowiązań; Naucz się, jak mówić "tak"; Wnioski. Rozdział 4. Kodowanie: Przygotowanie; Strefa; Blokada twórcza; Debugowanie; Wyznaczanie sobie rytmu; Spóźnienia; Pomoc; Bibliografia. Rozdział 5. TDD: Sąd na sali; Trzy prawa TDD; Czym TDD nie jest; Bibliografia. Rozdział 6. Ćwiczenia: Kilka ćwiczeń w tle; Dojo kodowania; Zwiększanie doświadczenia; Wnioski; Bibliografia. Rozdział 7. Testy akceptacyjne: Komunikowanie wymagań; Testy akceptacyjne; Wnioski. Rozdział 8. Strategie testowania: Kontrola jakości nie powinna nic znaleźć; Piramida automatyzacji testów; Wnioski; Bibliografia. Rozdział 9. Zarządzanie czasem: Spotkania; Manna skupienia; Paczkowanie czasu i pomidory; Uniki; Ślepe uliczki; Marsze, bagna i bałagan; Wnioski. Rozdział 10. Szacowanie: Czym jest szacowanie?; PERT; Szacowanie zadań; Prawo wielkich liczb; Wnioski; Bibliografia. Rozdział 11. Presja: Unikanie presji; Jak radzić sobie z presją; Wnioski. Rozdział 12. Współpraca: Programiści kontra ludzie; Móżdżki; Wnioski. Rozdział 13. Zespoły i projekty: Można to zmiksować?; Wnioski; Bibliografia. Rozdział 14. Nauczanie, terminowanie i mistrzostwo: Stopnie niepowodzenia; Nauczanie; Terminowanie; Rzemiosło; Wnioski. Dodatek A. Narzędzia: Narzędzia; Kontrola kodu źródłowego; IDE i edytor; Śledzenie problemów; Ciągła kompilacja; Narzędzia do testów jednostkowych; Narzędzia do testów komponentów; Narzędzia do testów integracyjnych; UML/MDA; Wnioski. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Rzemieślnik to osoba, która jest starannie wyszkolona, doskonale zna się na swoim fachu i czuje dumę z własnej pracy. Zawsze zachowuje właściwą dla zawodu godność i profesjonalizm. Społeczeństwo okazuje zaufanie rzemieślnikom, wierząc, że należycie dbają o wysoką jakość i postępują etycznie. Pisanie oprogramowania to też rzemiosło. I programiści, podobnie jak inni rzemieślnicy, również chcą czuć dumę i satysfakcję ze swojej pracy. Problem w tym, że świat zdaje się dziś wymagać od nich przede wszystkim produktywności, a nie wysokiej jakości kodu.

W tej książce znajdziesz zasady definiujące rzemiosło, jakim jest wytwarzanie oprogramowania. Zebrano w niej procedury, standardy i normy etyczne, dzięki którym tworzony kod będzie niezawodny i efektywny, a całe oprogramowanie stanie się powodem do dumy. Zawarto tutaj szereg pragmatycznych wskazówek dotyczących procedur programistycznego rzemiosła. Omówiono też standardy, co powinno ułatwić zrozumienie oczekiwań wobec programistów. Ważnym zagadnieniem jest etyczny kontekst zawodu programisty, czyli fundamentalne zobowiązania, które programiści powinni podjąć względem swojego otoczenia i siebie samych. Istotą rzemiosła programistycznego bowiem jest tworzenie kodu, który budzi zaufanie użytkowników i całych społeczności.

Najciekawsze zagadnienia:

  • czym jest prawdziwe rzemiosło programistyczne
  • pięć podstaw: programowanie sterowane testami, refaktoryzacja, prostota projektu, programowanie zespołowe i testy akceptacyjne
  • produktywność, jakość i odwaga w zespołach programistów
  • czym w rzeczywistości jest uczciwość i praca zespołowa
  • dziesięć zobowiązań profesjonalnego programisty

Szczyć się swoją pracą i utrzymuj wysoki standard!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Technical leadership : od eksperta do lidera / Mariusz Sieraczkiewicz. - Wyd. 2 poszerzone. - Gliwice : HELION, 2018. - 190, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Onepress)
Zawiera: OD AUTORA; Rozdział 1. ROLA LIDERA TECHNICZNEGO: Typowa ścieżka kariery w IT; Definicja lidera technicznego; Model Technical Leadership; Wizja; Stereotyp lidera; Typy przywództwa; Grzechy główne liderów technicznych; Podsumowanie; Rozdział 2. EKSPERT A LIDER: Między ekspertem a liderem; Autorytet wiedzy i postawy; Jak pogodzić prace techniczne i nietechniczne?; Podsumowanie; Rozdział 3. OD WIZJI DO DZIAŁANIA: Strategia Disneya; Definiowanie wizji środowiska z użyciem strategii Disneya; Przykłady; Podsumowanie; Rozdział 4. MOTYWACJA: Teoria X i Y; Co mnie motywuje?; Czynniki motywacyjne; Kryteria; Kwantyfikatory ilościowe; Profil motywacyjny; Jak to wpleść w codzienne życie zespołu?; Analiza motywatorów; Skupienie; Codziennik; Wysoka energia; Czynniki motywacyjne i higieniczne; Co motywuje programistów?; Złam wszelkie zasady; Drive; Elementy angażującego środowiska; Slack; Podsumowanie; Rozdział 5. PRACA Z ZESPOŁEM: Model Cynefin; Oczekiwania i reguły; Fazy rozwoju grupy; Przywództwo sytuacyjne; Dysfunkcje zespołu; Podsumowanie; Rozdział 6. PROCES I INŻYNIERIA: Podział odpowiedzialności; Wizja i cele projektu; Wymagania i decyzje biznesowe; Właściciel procesu; Proces; Retrospekcje; Codzienne spotkania; Oznaczanie problemów; Kryteria jakościowe; Podsumowanie; Rozdział 7. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ: Wprowadzanie osoby do zespołu; Spójne zasady; Wymiana doświadczeń w zespołach; Przeglądy kodu; Aktualizacja wiedzy o systemie; Ciągły rozwój; Mantra architektoniczna; Co to jest mantra architektoniczna?; Podsumowanie; Rozdział 8. RELACJA Z BIZNESEM: Antywzorce współpracy; Dobre praktyki; Budowanie sieci wsparcia; Ustalanie zasad współpracy; Indeks zadowolenia; Mapa relacji; Analiza potrzeb; Podsumowanie; Rozdział 9. WZORCE ZMIANY: Zmiana jest nieunikniona; Model zmiany; Bezbolesna zmiana; Podsumowanie; Rozdział 10. INFORMACJA ZWROTNA: Praktyki związane z informacją zwrotną; Dlaczego nie udzielamy informacji zwrotnej i jakie są tego konsekwencje?; Korzyści; Podstawowy błąd; Feedback i feedforward; Wskazówki co do udzielania informacji zwrotnej; Kanapka informacji zwrotnej; Zespołowa informacja zwrotna; Trudna informacja zwrotna; Podsumowanie; Rozdział 11. TRUDNE ROZMOWY: Skąd się biorą emocje?; Co niszczy kontakt?; Elementy klarownego komunikatu; Druga pozycja; Podsumowanie; Rozdział 12. KONFLIKTY I ICH TECHNIKALIA: Pewna historia; Prosty przykład; Struktura; Przykładowe pytania; Algorytm; Gdzie jeszcze?; Podsumowanie; Rozdział 13. LIDER JAKO COACH: Dlaczego ludzie nie lubią, gdy udziela się im rad?; Coaching; Moc pytań; Rodzaje i siła pytań; Intencja; Konkretyzacja; Prowadzenie rozmowy; Model problemu; Trening zadawania pytań; Podsumowanie; Rozdział 14. EFEKTYWNE SPOTKANIA: Podstawy efektywnych spotkań; Dlaczego to nie wystarcza?; Struktury i ich zastosowanie; Gamestorming; Ramy spotkania; Schemat spotkania; Podsumowanie; Rozdział 15. PYTANIA I ODPOWIEDZI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej