Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(23)
Autor
Ferenc-Szydełko Ewa
(3)
Barta Janusz (1947-2021)
(2)
Dobosz Izabela
(2)
Kosmus Bogusław
(2)
Lis Wojciech
(2)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(2)
Matlak Andrzej (1965- )
(2)
Baran Beata
(1)
Barański Michał
(1)
Bartnik Monika (1978- )
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka (1969- )
(1)
Bland Michael
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Błeszyńska Katarzyna
(1)
Chmielarz-Grochal Anna
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Groń Krzysztof
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Hałaj Barbara Joanna
(1)
Hołda Joanna
(1)
Hołda Zbigniew (1950-2009)
(1)
Hołubko Wiktor
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kobyliński Konrad
(1)
Kosmaty Piotr
(1)
Kostur Krystian
(1)
Kuczyński Grzegorz
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Majewski Kamil
(1)
Moll Tomasz
(1)
Myl Małgorzata
(1)
Napiórkowska Anna
(1)
Niczyperowicz Andrzej
(1)
Nowak Krystian
(1)
Nowińska Ewa
(1)
Orżewski Wojciech
(1)
Ostrowska Dorota
(1)
Pawska Małgorzata
(1)
Pietrzak Henryk
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Pokrzycka Lidia
(1)
Pudło-Jaremek Anna
(1)
Radecki Gabriel
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rokicki Jarosław
(1)
Romiszewska Beata
(1)
Sosnowski Waldemar
(1)
Sułkowski Jarosław
(1)
Słapczyński Tomasz
(1)
Theaker Alison
(1)
Tylec Grzegorz
(1)
Wilk Leszek
(1)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(1)
Wragg David
(1)
Wszołek Michał
(1)
Zaremba Michał
(1)
Zrałek Jacek
(1)
Śladkowska Ewa
(1)
Ślęzak Piotr
(1)
Święcka. Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
Prawo prasowe
(26)
Środki masowego przekazu
(11)
Dziennikarze
(7)
Prawo autorskie
(7)
Dziennikarstwo
(5)
Reklama
(5)
Dobra osobiste
(4)
Radiofonia
(3)
Telewizja
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(2)
Wolność mediów
(2)
Wolność słowa
(2)
Wydawnictwa
(2)
Alkohol
(1)
Apelacja
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezprawność czynu
(1)
Cenzura
(1)
Czasopisma
(1)
Dane osobowe
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Decyzja administracyjna
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Demokracja pośrednia
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Ekonomika kultury
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gazety
(1)
Geologia
(1)
Gry hazardowe
(1)
Górnictwo
(1)
Instytucje artystyczne
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Instytucje kultury
(1)
Internet
(1)
Kultura masowa
(1)
Leki
(1)
Loterie
(1)
Mandat radnego
(1)
Marketing
(1)
Media publiczne
(1)
Media społecznościowe
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nieuczciwa reklama
(1)
Obowiązek rejestracji dzienników i czasopism
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Opłata eksploatacyjna za wydobywanie kopalin
(1)
Pełnomocnictwo i przedstawicielstwo
(1)
Pomówienie
(1)
Postawy -- a środki masowego przekazu
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo autorskie -- Polska
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo mediów
(1)
Prawo ubezpieczeniowe
(1)
Prawo wyborcze
(1)
Promocja handlowa
(1)
Public relations
(1)
Publicystyka
(1)
Reklama prasowa
(1)
Reklama radiowa
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rodzina
(1)
Rzecznik praw dziecka
(1)
Skargi i zażalenia
(1)
Spółki handlowe
(1)
Spółki komandytowe
(1)
Techniki fotograficzne
(1)
Tytoń
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Wolne zawody
(1)
Wolność prasy
(1)
Wybory
(1)
Wybory samorządowe w Polsce (2018)
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zażalenie (prawo)
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Znaki towarowe
(1)
Zniewaga
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Irlandia
(1)
Norwegia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I. Rola prawa karnego w ograniczaniu wolności wypowiedzi: 1. Pojęcie wolności wypowiedzi; 2. Wolność wypowiedzi jako zasada ustrojowa; 3. Wolność prasy; 4. Ograniczenia wolności wypowiedzi oraz prasy; 5. Wolność wypowiedzi oraz prasy w świetle regulacji międzynarodowych; 6. Znaczenie prawa karnego materialnego w wytyczaniu granic swobody wypowiedzi i wolności prasy; 7. Ustanie reakcji karnej a wolność wypowiedzi. Rozdział II. Odpowiedzialność prawna dziennikarza: 1. Odpowiedzialność prawna dziennikarza; 2. Model postępowania w sprawach prasowych; 2.1. Postępowanie karne; 2.2. Postępowanie cywilne; 3. Prawo karne w relacji do odpowiedzialności dyscyplinarnej dziennikarza; 4. Prawo do sprostowania. Rozdział III. Przestępstwa prasowe właściwe: 1. Grupa pierwsza; 1.1. Nieoznaczenie materiałów prasowych (art. 49 w zw. z art. 27 PrPras); 1.2. Rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego bez koncesji oraz rozprowadzanie programu radiowego lub telewizyjnego bez wpisu do rejestru; 2. Grupa druga; 2.1. Uchylanie się od opublikowania komunikatu urzędowego, ogłoszenia sądu lub innego organu państwowego albo listu gończego (art. 47 PrPras); 2.2. Prawnokarna ochrona organizacji działalności prasowej (art. 49 w zw. z art. 14 i 15 ust. 2 PrPras); 3. Grupa trzecia. Rozdział IV. Przestępstwa prasowe niewłaściwe (popełnione w treści materiału prasowego): 1. Zniesławienie prasowe (medialne); 2. Zniewaga prasowa (medialna); 3. Obraza uczuć religijnych przy użyciu prasy; 4. Publiczne propagowanie faszyzmu lub totalitaryzmu. Rozdział V. Przestępstwa przeciwko wolności prasy (szczególna ochrona dziennikarza): 1. Prawnokarna ochrona aktywności dziennikarskiej (art. 43); 2. Prawnokarna ochrona krytyki prasowej (art. 44); 3. Prawnokarna ochrona swobody drukowania, nabywania i rozpowszechniania informacji prasowych (art. 49 w zw. z art. 3); 4. Prawnokarna ochrona obowiązku informowania prasy (art. 49 w zw. z art. 11 ust. 2); 5. Odpowiedzialność redaktora za przestępstwo prasowe (art. 49a). Rozdział VI. Wykroczenia prasowe: 1. Ogólna charakterystyka wykroczeń; 2. Działalność zawodowa dziennikarza a Kodeks wykroczeń; 3. Wykroczenia prasowe właściwe (porządkowo-prasowe); 3.1. Nielegalne wydawanie dziennika lub czasopisma (art. 45 PrPras); 4. Wykroczenia prasowe niewłaściwe (popełniane w treści publikacji); 4.1. Nawoływanie do przestępstwa (art. 52a k.w.). Rozdział VII. Dostęp do akt postępowania karnego: 1. Prawo do informacji. Jawność wewnętrzna i zewnętrzna postępowania karnego; 2. Ograniczenia w dostępie do akt sprawy; 3. Zewnętrzna jawność postępowania karnego; 4. Udostępnienie informacji z postępowania przygotowawczego na mocy art. 12 Prawa o prokuraturze; 5. Kodeks postępowania karnego a przepisy innych ustaw; 6. Tajemnica postępowania przygotowawczego – między teorią a praktyką. Rozdział VIII. Sprawozdawczość sądowa w świetle prawa prasowego: 1. Wypowiadanie opinii w mediach co do rozstrzygnięć sądowych (przedsądy); 2. Problematyka publikowania w środkach masowego przekazu wizerunku i danych osobowych uczestników procesu; 3. Sprawozdawczość prasowa w kontekście art. 357 k.p.k. Rozdział IX. Dziennikarstwo śledcze, agresywne metody gromadzenia informacji, tajemnica dziennikarska: 1. Śledztwo dziennikarskie; 1.1. Wpływ zasad procesowych na śledztwo dziennikarskie; 1.2. Granice śledztwa dziennikarskiego; 1.3. Prowokacja dziennikarska; 2. Agresywne sposoby gromadzenia informacji; 3. Tajemnica dziennikarska. Podsumowanie. Wybrana bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ / red. Janusz Barta ; Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ ; Zeszyt 90)
1. Konstytucyjna zasada wolności prasy i jej ograniczenia, 2. Dziennikarskie prawo do informacji jako środek dochodzenia prawdy, 3. Organizacja działalności prasowej, 4. Środki masowego komunikowania, 5. Przestępstwo prasowe jako skutek działalności dziennikarskiej, 6. Część jako dobro prawnie chronione, 7. Znamiona zniesławienia w środkach masowego komunikowania, 8. Odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 9. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 10. Kary i środki karne za zniesławienie popełnione w środkach masowego komunikowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstępniak, 2. Informacja, 3. Depesze, 4. Artykuł publicystyczny, 5. Komentarz, 6. Recenzja, 7. Wywiad, 8. Felieton, 9. Reportaż, 10. Dowcip rysunkowy, 11. Dział łączności z czytelnikami, 12. Rzecznik prasowy, 13. Dokumentacja prasowa, 14. Radio, 15. Telewizja, 16. Prawo prasowe , 17. Etyka dziennikarska, 18. Dziennikarstwo śledcze, 19. Produkcja gazety
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademickie warsztaty dziennikarskie)
Wstęp. Teoria: Systematyka fotograficznych gatunków dziennikarskich. Charakterystyka fotograficznych gatunków informacyjnych. Charakterystyka Fotograficznych gatunków publicystycznych. Praktyka: Wokół zagadnień praktycznych. Modyfikacje obrazu cyfrowego. Prawo: Ochrona prawa fotografii przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Media - kontekst: 1. Historia środków masowego przekazu w skrócie. 2. Właściciele mediów. 3. Prawo prasowe. 4. Etyka i prywatność. 5. Nadawanie w Wielkiej Brytanii. 6. Nowe technologie w mediach. 7. Po co to wszystko? Ewaluacja mediów. II. Kontakty z prasą: 8. Gazety i czasopisma. 9. Dobre relacje z prasą środkiem do osiągnięcia celu. 10. Wiadomości, artykuły i inne. 11. Pisanie tekstów dla prasy. 12. Rozmowy z prasą. 13.Lista kontrolna skutecznych relacji z prasą. III. Kontakty z radiem i telewizją: 14. znaczenie wystąpień publicznych w radiu i telewizji. 15. Grunt to dobre przygotowanie i trening. 16. Jak osiągnąć sukces w wywiadzie telewizyjnym. 17. Ostateczne dostrojenie - radzenie sobie z różnymi typami wywiadów. 18. Wszystko o wywiadzie radiowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wolność słowa po 19879 roku: 1. Media przy Okrągłym Stole, 2. Dyskusja w prasie nad kształtem polskiej demokracji po 1989 roku, 3. Problematyka wolności mediów i ładu medialnego w ujęciu Prawa i Sprawiedliwości oraz Ligi Polskich Rodzin, 4. Lewica wobec wolności słowa w programach partii i działaniach koalicji rządowych. II. Zmiany w prawie prasowym: 5. Zmiany w prawie prasowym po 1989 roku, 6. Zmiany w polskiej ustawie o radiofonii i telewizji w świetle procesu dostosowywania prawa do standardów unijnych, 7. Prawna dopuszczalność sporządzania i rozpowszechniania przez media zapisów fonicznych i wizualnych,. III. Przemiany na rynku prasowym : 8. Czytelnictwo prasy po 1989 roku, 9. Otwarte społeczeństwo, wolne media i wolny rynek. Strategiczni sojusznicy czy naturalni wrogowie?, 10. Rozwój mediów lokalnych i regionalnych po 1989 roku, 11. Prasa lokalna w procesie komunikowania wyborczego - przykład "Gazety Olsztyńskiej", 12. "Arcana- Historia- Kultura- Polityka" - krakowski dwumiesięcznik konserwatywny. IV. Dziennikarz a wolny rynek medialny: 13. Status zawodowy dziennikarza w Polsce, 14. Etyka dziennikarska a etyka mediów, 15. Problemy lokalnego dziennikarstwa - analiza na przykładzie rynku prasowego Lubelszczyzny. V. Internet: 16. Internet w Polsce, 17. Użytkownicy Internetu w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Tytuł jako element struktury utworu. 2. Tytuł utworu jako przedmiot ochrony prawnoautorskiej. 3. Podmioty uprawnione do tytułu utworu. 4. Użycie cudzego tytułu jako znaku towarowego. 5. Użycie cudzego tytułu jako czyn nieuczciwej konkurencji. 6. Ochrona tytułu w prawie prasowym. 7. Tytuł dzieła jako dobro osobiste.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Europejska koncepcja wolności prasy; 2. Naruszenia dóbr osobistych przez publikacje prasowe; 3. Naruszenia prasowe prawa autorskiego; 4. Bezprawność działania jako przesłanka odpowiedzialności dziennikarza; 5. Okoliczności wyłączające bezprawność; 6. Kryterium staranności i rzetelności w pracy dziennikarskiej jako okoliczność wyłączająca bezprawność; 7. Kryterium prawdziwości; 8. Granice dozwolonej krytyki prasowej; 9. Granice dopuszczalności satyry i karykatury prasowej; 10. Prawo relacjowania (prawo zapisu prasowego); 11. Okoliczności usprawiedliwiające publikację danych ze sfery prywatności; 12. Okoliczności uzasadniające rozpowszechnienie w prasie wizerunku; 13. Immunitet ogłoszeniowo-reklamowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
1. Podstawowe wiadomości z zakresu prawa, 2. Działalność kulturalna w Unii Europejskiej, 3. Prowadzenie działalności kulturalnej, 4. Instytucje kulturalne, 5. Prawo autorskie, 6. Media, prasa, film, reklama, 7. Prowadzenie działalności kulturalnej - umowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadnienia Prawne)
Wykaz skrótów. Wstęp. Rozdział pierwszy. Wolność słowa. 1.1. Uwagi wstępne. 1.2. Pojęcie wolności słowa. 1.3. Wolność słowa w ujęciu Europejskiej Konwencji Praw Człowieka. 1.3.1. Wprowadzenie. 1.3.2. Zakres wolności słowa. 1.3.3. Swoboda wypowiedzi w debacie politycznej i w sprawach publicznie ważnych. 1.3.4. Swoboda wypowiedzi artystycznej. 1.3.5. Swoboda wypowiedzi komercyjnej. 1.3.6. Swoboda otrzymywania informacji. 1.3.7. Obowiązki i odpowiedzialność. 1.3.8. Ograniczenia swobody wypowiedzi. 1.3.8.1. Trójelementowy test zgodności. 1.3.8.2. Ochrona bezpieczeństwa państwa. 1.3.8.3. Ochrona moralności. 1.3.8.4. Ochrona dobrego imienia i praw osób trzecich. 1.3.8.5. Ochrona informacji poufnych. 1.3.8.6. Gwarancja powagi i bezstronności wymiaru sprawiedliwości. 1.3.8.7. Działalność nadawców radiowych, telewizyjnych lub przedsiębiorstw kinematograficznych. 1.4. Wolność słowa w ujęciu konstytucyjnym. 1.4.1. Wprowadzenie. 1.4.2. Wolność mediów w Konstytucji RP. 1.4.3. Gwarancje wolności słowa w Konstytucji RP. 1.4.3.1. Wprowadzenie. 1.4.3.2. Wolność słowa. 1.4.3.3. Zakaz cenzury prewencyjnej. 1.4.3.4. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Rozdział drugi. Prawo prasowe – wybrane zagadnienia. 2.1. Podstawowe pojęcia. 2.2. Prawa i obowiązki dziennikarzy. 2.3. Sprostowania prasowe. 2.4. Rejestracja dzienników i czasopism. Rozdział trzeci. Radiofonia i telewizja. 3.1. Uwagi wstępne. 3.2. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. 3.2.1. Wprowadzenie. 3.2.2. Zadania KRRiT. 3.2.3. Członkowie KRRiT. 3.2.4. Przewodniczący KRRiT. 3.3. Rada Mediów Narodowych. 3.4. Reżimy prawne świadczenia audiowizualnych usług medialnych. 3.4.1. Wprowadzenie. 3.4.2. Nadawcy publiczni. 3.4.3. Nadawcy niepubliczni. 3.4.4. Nadawcy społeczni. 3.4.5. Operatorzy sieci kablowych. 3.4.6. Programy telewizyjne rozpowszechniane wyłącznie w systemie teleinformatycznym. 3.4.7. Audiowizualne usługi medialne na żądanie. 3.5. Zasady budowy programów. 3.5.1. Wprowadzenie. 3.5.2. Samodzielność nadawcy. 3.5.3. Obowiązki informacyjne nadawcy. 3.5.4. Kwoty programowe. 3.5.5. Przekazy handlowe. 3.5.6. Treść audycji. 3.5.6.1. Wprowadzenie. 3.5.6.2. Zakaz propagowania niektórych postaw. 3.5.6.2.1. Uwagi ogólne. 3.5.6.2.2. Działania sprzeczne z prawem. 3.5.6.2.3. Działania sprzeczne z polską racją stanu. 3.5.6.2.4. Postawy i poglądy sprzeczne z moralnością. 3.5.6.2.5. Postawy i poglądy sprzeczne z dobrem społecznym. 3.5.6.2.6. Zakaz nawoływania do nienawiści i zakaz dyskryminacji. 3.5.6.2.7. Zachowania zagrażające zdrowiu. 3.5.6.2.8. Zachowania zagrażające bezpieczeństwu. 3.5.6.2.9. Zachowania zagrażające środowisku naturalnemu. 3.5.6.3. Poszanowanie przekonań religijnych odbiorców. 3.5.6.4. Ochrona małoletnich. 3.5.6.5. Poprawność języka. 3.5.7. Dostępność programów dla niepełnosprawnych. 3.5.8. Ważne wydarzenia. Rozdział czwarty. Postęp techniczny w mediach. 4.1. Uwagi wstępne. 4.2. Media w Internecie. 4.2.1. Pojęcie Internetu. 4.2.2. Internet jako środek przekazu. 4.2.3. E-prasa. 4.2.4. Radio i telewizja w Internecie. 4.3. Platformy cyfrowe. 4.4. Konwergencja mediów. Rozdział piąty. Reklama w mediach. 5.1. Pojęcie reklamy. 5.2. Reklama w Prawie prasowym. 5.2.1. Kryptoreklama. 5.2.2. Obowiązek umieszczania reklam i ogłoszeń. 5.3. Reklama w ustawie o radiofonii i telewizji. 5.3.1. Przekazy handlowe. 5.3.2. Reklama i telesprzedaż. 5.3.3. Sponsoring. 5.3.4. Lokowanie produktu. 5.3.5. Przepisy wspólne. 5.4. Reklama w Internecie. 5.4.1. Spam. 5.4.2. Reklama behawioralna. 5.4.3. Reklama kontekstowa. 5.4.4. Influencer marketing. 5.4.5. Przykłady reklam naruszających prawo. 5.4.5.1. Wyszukiwarki internetowe. 5.4.5.2. Domeny internetowe i metatagi. 5.4.5.3. Odpowiedzialność za ogłoszenia reklamowe w serwisie internetowym. 5.4.6. Blokowanie reklam w Internecie. Rozdział szósty. Ochrona dóbr osobistych w kontekście działalności mediów. 6.1. Uwagi wstępne. 6.2. Legitymacja czynna osoby fizycznej. 6.3. Legitymacja czynna osoby prawnej i innych podmiotów. 6.4. Legitymacja czynna w sprawach naruszania w mediach dobra osobistego w postaci tożsamości narodowej. 6.5. Cześć jako dobro osobiste. 6.5.1. Nieprawdziwe informacje, sugestie i nieuzasadnione oceny w mediach a naruszenie czci. 6.5.2. Debata publiczna. 6.5.3. Cytaty i przedruki a naruszenie czci. 6.5.4. Argumenty „ad Hitlerum” w mediach a odpowiedzialność za naruszenie czci. 6.6. Prywatność. 6.7. Kult pamięci osoby zmarłej i tożsamość narodowa jako dobra osobiste. 6.8. Wizerunek. 6.8.1. Pozowanie i opłata jako przesłanka zwalniająca z konieczności posiadania przez media odrębnej zgody osoby uwiecznionej na wizerunku. 6.8.2. Osoby powszechne znane i ich wizerunki w mediach. 6.8.3. Osoby stanowiące tło (element większej całości) i ich wizerunki w mediach. Rozdział siódmy. Ochrona małoletnich w kontekście działalności mediów. 7.1. Uwagi wstępne. 7.2. Treści szkodzące rozwojowi małoletnich. 7.3. Przemoc. 7.4. Pornografia. 7.5. Kwalifikowanie audycji jako szkodliwych. 7.6. Zabezpieczenia techniczne. 7.7. Niedozwolona treść reklamy. 7.8. Zagrożenia w cyberprzestrzeni. 7.8.1. Wprowadzenie. 7.8.2. Bezpieczeństwo osobiste. 7.8.3. Prywatność. Rozdział ósmy. Prawo własności intelektualnej w działalności mediów. 8.1. Uwagi wstępne. 8.2. Prawo autorskie. 8.2.1. Wprowadzenie. 8.2.2. Utwór. 8.2.3. Autorskie prawa osobiste. 8.2.4. Autorskie prawa majątkowe. 8.2.5. Dozwolony użytek w zakresie działalności mediów. 8.3. Ochrona tytułu prasowego i tytułu utworu. 8.4. Ochrona znaków towarowych i usługowych. Rozdział dziewiąty. Zatrudnienie w mediach. 9.1. Stosunek pracy dziennikarza. 9.2. Zatrudnienie dziennikarza na podstawie umów cywilnoprawnych. 9.3. Zatrudnienie dziennikarza a „samozatrudnienie”. Rozdział dziesiąty. Etyka dziennikarska. 10.1. Uwagi wstępne. Moralność, etyka i metaetyka. 10.2. Główne stanowiska etyczne – deontologia i konsekwencjalizm. 10.3. Etyka zawodowa. 10.4. Charakterystyka etyki dziennikarskiej. 10.5. Wzorzec osobowy i wartości w pracy dziennikarza. 10.6. Współczesne problemy etyki dziennikarskiej. Etyka sytuacyjna. 10.7. Przykładowe dylematy etyczne dziennikarstwa. Rozdział jedenasty. Odpowiedzialność karna. 11.1. Uwagi wstępne. 11.2. Odpowiedzialność karna w Prawie prasowym. 11.3. Odpowiedzialność karna w zakresie reklamy. 11.3.1. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy alkoholu. 11.3.2. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy produktów leczniczych. 11.3.3. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy gier hazardowych. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Regulacja problematyki środków społecznego przekazu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, 2. Media w europejskiej konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, 3. Międzynarodowe regulacje prawne dotyczące działalności telewizyjnej, 4. Prasa drukowana, 5. Radiofonia i telewizja, 6. Postęp techniczny w mediach, 7. Prawa i obowiązki dziennikarzy, 8. Reklama, sponsoring, telesprzedaż, lokowanie produktu, 9. Sprostowania w mass mediach, 10. Komunikaty i ogłoszenia, 11. Szczególne obowiązki mediów, 12. Praw własności intelektualnej, 13. Media w świetle prawa konkurencji, 14. Odpowiedzialność prawne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Regulacja problematyki środków społecznego przekazu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, 2. Media w europejskiej konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, 3. Międzynarodowe regulacje prawne dotyczące działalności telewizyjnej, 4. Prasa drukowana, 5. Radiofonia i telewizja, 6. Postęp techniczny w mediach, 7. Prawa i obowiązki dziennikarzy, 8. Reklama, sponsoring, telesprzedaż, lokowanie produktu, 9. Sprostowania w mass mediach, 10. Komunikaty i ogłoszenia, 11. Szczególne obowiązki mediów, 12. Praw własności intelektualnej, 13. Media w świetle prawa konkurencji, 14. Odpowiedzialność prawne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo prasowe / Izabela Dobosz. - Wyd. 2 Stan prawny na 5.11.2011 r., wuzględnia zmiany, które wejdą w życie 29.12.2011 r. oraz 29.09.2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2011. - 281, [1] s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
1. Historia ustawodawstwa prasowego. 2. Wolność prasy. 3. Ustawa - prawo prasowe i ustawa o radiofonii i telewizji. Zasady ogólne, zakres przedmiotowy ustaw, definicje ustawowe. 4. Organizacja działalności wydawniczej. 5. Organizacja działalności radiowej i telewizyjnej. 6. Ustawowe wymogi treści publikacji prasowych oraz audycji radiowych i telewizyjnych. 7. Prawa i obowiązki dziennikarzy. 8. Odpowiedzialność prawna dziennikarzy i prasy. 10. Sprostowania i odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo prasowe : komentarz / Ewa Ferenc-Szydełko. - Stan prawny na 15.03.2008 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2008. - 235 s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze)
Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo prasowe : komentarz / Ewa Ferenc-Szydełko. - Wyd. 2 Stan prawny na 1.03.2010 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 259, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze)
Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo prasowe : komentarz / Ewa Ferenc-Szydełko. - Wyd. 3 Stan na 1.06.2010 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 257, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze)
Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo prasowe : komentarz / red. Bogusław Kosmus, Grzegorz Kuczyński. - Wyd. 2 Stan prawny na 1.04.2013 r. - Warszawa : C.H.Beck , 2013. - XVI, 625, [3] s. ; 21 cm.
(Komentarze Becka)
Prawo prasowe: 1. Przepisy ogólne; 2. Prawa i obowiązki dziennikarzy; 3. Rada Prasowa; 4. Organizacja działalności prasowej; 5. Sprostowanie; 6. Komunikaty i ogłoszenia; 7. Odpowiedzialność prawna; 8. Postępowanie w sprawach prasowych; 9. Zmiany w przepisach obowiązujących oraz przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo prasowe : podręcznik / Izabela Dobosz. - Stan prawny na 1.10.2006 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2006. - 271, [1] s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
1. Historia ustawodawstwa prasowego. 2. Wolność prasy. 3. Ustawa - prawo prasowe i ustawa o radiofonii i telewizji. Zasady ogólne, zakres przedmiotowy ustaw, definicje ustawowe. 4. Organizacja działalności wydawniczej. 5. Organizacja działalności radiowej i telewizyjnej. 6. Ustawowe wymogi treści publikacji prasowych oraz audycji radiowych i telewizyjnych. 7. Prawa i obowiązki dziennikarzy. 8. Odpowiedzialność prawna dziennikarzy i prasy. 10. Sprostowania i odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Źródła prawa prasowego i podstawowe pojęcia tego prawa. 2. Prawa prasy. 3. Obowiązki prasty. 4. Odpowiedzialność prawna prasy. 5. Postępowanie w sprawach prasowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo reklamy i promocji. - Warszawa : LexisNexis Wydaw. Prawnicze, 2007. - 1007 s. ; 24 cm.
Cz. I Produktowe i treściowe ograniczenia reklamy i promocji: 1. Wyroby tytoniowe, 2. Produkty lecznicze i wyroby medyczne, 3. Usługi instytucji finansowych, 4. Inne ograniczenia reklamy wynikające z implementacji prawa wspólnotowego, 5. Napoje alkoholowe, 6. Gry i zakłady wzajemne, 7. Wolne zawody. Cz. II Reklama i promocja w środkach masowego przekazu: 8. Reklama radiowa i telewizyjna, 9. Reklama prasowa, 10. Reklama z wykorzystaniem usług telekomunikacyjnych. Cz. III Prawne ramy prowadzenia promocji: 11. Programy lojalnościowe, konkursy i sprzedaż premiowa, 12. Loterie promocyjne, 13. Ochrona danych osobowych w marketingu, 14. Dane objęte tajemnicą zawodową w działalności promocyjnej, Cz. IV Reklama i promocja w prawie konkurencji: 15. Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji, 16. Czyny nieuczciwej konkurencji w działalności promocyjnej, 17. Odpowiedzialność zaczyny nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy i promocji, 18. Promocja towarów a zakaz praktyk ograniczających konkurencję. Cz. V Dobra osobiste i prawa własności intelektualnej w reklamie: 19. Dobra osobiste w reklamie, 20. Reklama a prawo autorskie, 21. Reklama a prawo znaków towarowych, Cz. VI Międzynarodowe aspekty prawa reklamy: 22. Reklama a wolności traktatowe, 23. Prawo właściwe dla reklamy o zasięgu międzynarodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej