Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(21)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(24)
Autor
Rączkowski Bogdan
(4)
Ciborski Piotr
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Rotkiewicz Marek
(2)
Stojek-Siwińska Magdalena
(2)
Suknarowska-Drzewiecka Ewa
(2)
Ambroziewicz Maciej
(1)
Anyszka Elżbieta
(1)
Baran Beata
(1)
Bartosiewicz Adam
(1)
Boguszewski Józef M
(1)
Chomiczewski Witold
(1)
Drozd Andrzej
(1)
Dziuba Damian
(1)
Golaś-Olczak Sylwia
(1)
Jasińska-Cichoń Adrianna
(1)
Jaśkowski Kazimierz
(1)
Jelińska Urszula
(1)
Kaźmierczak Aleksandra
(1)
Klimkiewicz Luiza
(1)
Kolek Antoni
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Krysińska-Wnuk Lena
(1)
Krzyszkowska-Dąbrowska Monika
(1)
Kuba Magdalena
(1)
Kutkiewicz Hubert
(1)
Kuźniar Jerzy
(1)
Lankamer-Prasołek A
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Majczak-Górecka Kinga
(1)
Majkowski Bogdan
(1)
Nowacki Paweł
(1)
Oleksyn Magdalena
(1)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(1)
Piecyk Katarzyna
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Pióro Jan
(1)
Prasołek Ł
(1)
Przybylska Justyna
(1)
Rozmiarek Joanna
(1)
Rycka Magdalena Barbara
(1)
Rączka Magdalena
(1)
Siemiątkowski Przemysław Ł
(1)
Skibińska Małgorzata
(1)
Sobieska Maria
(1)
Sobolewski Oskar
(1)
Sochacka Karina
(1)
Sokołowska Anna
(1)
Sosnowski Krzysztof
(1)
Stuglik Aleksander
(1)
Susałko Monika
(1)
Szkurłat Adam
(1)
Słowińska Anna
(1)
Wichrowska-Janikowska Elżbieta
(1)
Wiszowata Edyta
(1)
Wojciechowski Piotr
(1)
Wolańska Magdalena
(1)
Wroński Jerzy
(1)
Wąsowska Marzena
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Zwolak Tomasz
(1)
Żmijewski Michał
(1)
Żuradzka Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Prawo pracy
(23)
Wypadki przy pracy
(5)
Choroby zawodowe
(4)
Zatrudnienie
(4)
BHP
(3)
Bhp
(3)
Czas pracy
(3)
Magazyn
(3)
Medycyna pracy
(3)
Odzież ostrzegawcza
(3)
Rozwiązanie umowy o pracę
(3)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(3)
Transport
(3)
Ubezpieczenia społeczne
(3)
Umowa o pracę
(3)
Środki ochrony indywidualnej
(3)
COVID-19
(2)
Praca zdalna
(2)
Pracodawcy
(2)
Prawo autorskie
(2)
Tarcza antykryzysowa (pakiet rządowy)
(2)
Telepraca
(2)
Agencje ochrony osób i mienia
(1)
Akcja socjalna
(1)
Dane osobowe
(1)
Delegowanie pracowników
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja
(1)
Informacja naukowa
(1)
Inspekcja pracy
(1)
Internet
(1)
Kadry
(1)
Kierownicy domów opieki społecznej
(1)
Konflikt
(1)
Konkurencja
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
List motywacyjny
(1)
Majątek
(1)
Mobbing
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Normowanie pracy
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odszkodowanie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Państwowa Inspekcja Pracy
(1)
Pedagogika
(1)
Plagiat
(1)
Podatek
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Podróże służbowe
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Pozapłacowe świadczenia pracownicze
(1)
Praca
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Pracownicy ochrony mienia i osób
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Prawa i obowiązki pracodawcy
(1)
Prawa i obowiązki pracownika
(1)
Prawa konsumenta
(1)
Prawo
(1)
Prawo antydyskryminacyjne
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo socjalne
(1)
Prawo telekomunikacyjne
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prawo wykroczeń
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Przestępstwa i wykroczenia przeciw prawom pracownika
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Regulamin pracy
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rozmowa kwalifikacyjna
(1)
Stalking
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Uczenie się
(1)
Umowa
(1)
Umowy o świadczenie usług
(1)
Urlopy
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Wypowiedzenie umowy o pracę
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
Zakaz konkurencji (prawo pracy)
(1)
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (ZFŚS)
(1)
Zarządzanie
(1)
Zwolnienia grupowe
(1)
Świadczenia społeczne
(1)
Źródła informacji
(1)
Życiorysy urzędowe
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Gatunek
Poradnik
(20)
Wzory dokumentów
(4)
Broszura
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wykaz skrótów; Akty prawne i publikatory; Inne; Wprowadzenie; Rozdział 1. Ogólny zarys tematyki bezpieczeństwa i higieny pracy w podmiotach leczniczych 1.1. Powszechne źródła prawa w zakresie bhp 1.2. Bezpieczeństwo i higiena pracy w podmiotach leczniczych jako obowiązek pracodawcy 1.3. Szkolenia z zakresu bhp na stanowiskach pracy w podmiotach leczniczych 1.4. Ocena ryzyka zawodowego pracowników podmiotów leczniczych Rozdział 2. Najczęściej spotykane czynniki szkodliwe dla zdrowia występujące na stanowiskach pracy w podmiotach leczniczych 2.1. Ogólna charakterystyka czynników szkodliwych występujących na stanowiskach pracy w podmiotach leczniczych 2.2. Czynniki biologiczne 2.3. Czynniki chemiczne 2.4. Promieniowanie jonizujące 2.5. Czynniki lub procesy technologiczne rakotwórcze lub mutagenne 2.6. Badania i pomiary czynników szkodliwych 2.7. Obciążenia fizyczne Rozdział 3. Choroby zawodowe pracowników podmiotów leczniczych 3.1. Pojęcie choroby zawodowej, wykaz chorób zawodowych 3.2. Środki zapobiegające chorobom zawodowym 3.3. Postępowanie po rozpoznaniu u pracownika choroby zawodowej Rozdział 4. Obowiązki podmiotu leczniczego jako pracodawcy w zakresie przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy 4.1. Obowiązki podmiotu leczniczego jako pracodawcy zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy 4.2. Obowiązki podmiotu leczniczego jako pracodawcy wynikające z zapewnienia środków ochrony indywidualnej 4.3. Szczegółowe warunki ochrony pracowników podmiotu leczniczego przed zagrożeniami spowodowanymi przez czynniki szkodliwe dla zdrowia Rozdział 5. Wymagania prawne dla pomieszczeń i urządzeń wybranych podmiotów leczniczych 5.1. Ogólne wymagania dla pomieszczeń i urządzeń podmiotu leczniczego 5.2. Wymagania dla pomieszczeń i urządzeń szpitala 5.3. Wymagania dla pomieszczeń poradni i pracowni stomatologicznych 5.4. Wymagania dla pomieszczeń medycznego laboratorium diagnostycznego 5.5. Wymagania dla pomieszczeń i urządzeń jednostek ochrony zdrowia udzielających świadczeń zdrowotnych z zakresu rentgenodiagnostyki, radiologii zabiegowej oraz diagnostyki i terapii radioizotopowej chorób nienowotworowych 5.6. Minimalne wymagania dotyczące wyposażenia pomieszczeń podmiotów leczniczych prowadzących działalność związaną z narażeniem na promieniowanie jonizujące w celach medycznych, polegającą na udzielaniu świadczeń zdrowotnych z zakresu radioterapii onkologicznej 5.7. Wymagania dla pomieszczeń, w których występuje promieniowanie jonizujące i stosowane są urządzenia radiologiczne 5.8. Procedura wydawania zgody na użytkowanie pomieszczeń podmiotu leczniczego Rozdział 6. Bezpieczeństwo i higiena pracy przy wykonywaniu wybranych świadczeń zdrowotnych udzielanych w podmiotach leczniczych 6.1. Bhp przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienie przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych 6.2. Bhp przy przygotowywaniu, podawaniu i przechowywaniu leków cytostatycznych 6.3. Bhp przy wykonywaniu prac w zakładach anatomii patologicznej, w prosekturach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych 6.4. Bhp pracowników obsługujących urządzenia radiologiczne i narażonych na promieniowanie jonizujące 6.5. Bhp na stanowiskach pracy wyposażonych w monitory ekranowe Rozdział 7. Bezpieczeństwo i higiena pracy dla wybranych zawodów medycznych 7.1. Bhp na stanowisku pielęgniarka 7.2. Bhp na stanowisku lekarz 7.3. Bhp na stanowisku ratownik medyczny 7.4. Bhp na stanowisku diagnosta laboratoryjny 7.5. Ocena ryzyka zawodowego dla wybranych zawodów medycznych Rozdział 8. Instytucje sprawujące nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy w podmiotach leczniczych 8.1. Wojewodowie i właściwe izby samorządów medycznych 8.2. Minister Zdrowia 8.3. Podmiot tworzący 8.4. Państwowa Inspekcja Pracy 8.5. Państwowa Inspekcja Sanitarna 8.6. Państwowa Straż Pożarna 8.7. Kontrola wewnętrzna 8.8. Sankcje z tytułu nieprzestrzegania zasad i przepisów bhp Rozdział 9. Kontrola działalności podmiotów leczniczych – środki odwoławcze 9.1. Środki odwoławcze podczas trwania postępowania kontrolnego 9.2. Środki odwoławcze po zakończeniu postępowania kontrolnego Rozdział 10. Wybór orzecznictwa sądowego w sprawach bezpieczeństwa i higieny pracy Rozdział 11. Jak poprawić standardy bezpieczeństwa i higieny pracy w podmiocie leczniczym? Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
BHP w praktyce / Bogdan Rączkowski. - Wyd. 11 uzup. Stan prawny na dzień 30.11.2007 r. - Gdańsk : Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr ODDK, 2008. - 1095 s., [4] k. tabl. kolor. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
1. Nadzór nad warunkami pracy. 2. Certyfikacja. 3. Obiekty budowlane i pomieszczenia pracy. 4. Profilaktyczna ochrona zdrowia. 5. Charakterystyka wybranych czynników niebezpiecznych. 6. Charakterystyka wybranych czynników szkodliwych i uciążliwych. 7. Ergonomia. Problemy techniczne i organizacyjne. 8. Prace szczególnie niebezpieczne. 9. Maszyny i inne urządzenia techiczne. 10. Transport wewnętrzny i magazynowanie. 11. Szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. 12. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe. 13. Środki ochrony indywidualnej. Odzież ochronna. Odzież robocza.14. Organizacja i metody pracy służby bezpieczeństwa i higieny pracy. 15. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach. 16. Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
BHP w praktyce / Bogdan Rączkowski. - Wyd. 12 Stan prawny na dn. 1.01.2009 r. - Gdańsk : Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr ODDK, 2009. - 1089 s. [4] k. tabl. kolor. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
1. Nadzór nad warunkami pracy. 2. Certyfikacja. 3. Obiekty budowlane i pomieszczenia pracy. 4. Profilaktyczna ochrona zdrowia. 5. Charakterystyka wybranych czynników niebezpiecznych. 6. Charakterystyka wybranych czynników szkodliwych i uciążliwych. 7. Ergonomia. Problemy techniczne i organizacyjne. 8. Prace szczególnie niebezpieczne. 9. Maszyny i inne urządzenia techiczne. 10. Transport wewnętrzny i magazynowanie. 11. Szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. 12. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe. 13. Środki ochrony indywidualnej. Odzież ochronna. Odzież robocza.14. Organizacja i metody pracy służby bezpieczeństwa i higieny pracy. 15. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach. 16. Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (2 egz.)
Książka
W koszyku
BHP w praktyce / Bogdan Rączkowski. - Wyd. 13 Stan prawny na dn. 1.02.2010 r. - Gdańsk : Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr ODDK, 2010. - 1124, [7] s. : il. kolor. : 25 cm.
1. Nadzór nad warunkami pracy. 2. Certyfikacja. 3. Obiekty budowlane i pomieszczenia pracy. 4. Profilaktyczna ochrona zdrowia. 5. Charakterystyka wybranych czynników niebezpiecznych. 6. Charakterystyka wybranych czynników szkodliwych i uciążliwych. 7. Ergonomia. Problemy techniczne i organizacyjne. 8. Prace szczególnie niebezpieczne. 9. Maszyny i inne urządzenia techiczne. 10. Transport wewnętrzny i magazynowanie. 11. Szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. 12. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe. 13. Środki ochrony indywidualnej. Odzież ochronna. Odzież robocza.14. Organizacja i metody pracy służby bezpieczeństwa i higieny pracy. 15. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach. 16. Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Źródła wewnątrzzakładowe dotyczące czasu pracy; 2. Systemy czasu pracy; 3. Odpoczynek dobowy i tygodniowy; 4. Zasada średnio pięciodniowego tygodnia pracy; 5. Praca w niedziele i święta; 6. Praca w porze nocnej; 7. Rozkłady czasu pracy; 8. Praca w godzinach nadliczbowych; 9. Rozliczanie czasu pracy; 10. Dyżur; 11. Czas pracowników zatrudnionych na stanowiskach; 12. Przerwy w pracy; 13. Ewidencja czasu pracy; 14. Sankcje za naruszanie przepisów o czasie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czas pracy w praktyce / Magdalena Oleksyn. - Wyd.2 uaktual. i rozszerz. - Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, 2004. - 139, [2] s. ; 20 cm.
1. Przepisy o czasie pracy 2. Podstawowe pojęcia dotyczące czasu pracy 3. Okresy niewykonywania pracy wliczane do czasu pracy 4. Okresy niewliczane do czasu pracy 5. Okresy odpoczynku od pracy 6. Systemy czasu pracy 7. Praca w godzinach nadliczbowych 8. Praca w nocy 9. Praca w dni wolne od pracy 10. Ustalanie i rozliczanie czasu pracy 11. Sankcje za naruszenie przepisów o czasie pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest Internet? Dlaczego stanowi nieocenione narzędzie w rozwoju nauki?; 2. Czym jest praca dyplomowa? Podstawowe wymogi; 3. Internet jako zbiór tekstów potrzebnych do napisania pracy naukowej; 4. Harmonogram prac i zasady gromadzenia oraz selekcji materiału; 5. Sposoby cytowania materiałów zaczerpniętych z Internetu; 6. Czym jest plagiat? Jak go (nieświadomie) nie popełnić?; Ghostwriting w pracas dyplomowych; 8. Udostępnianie swoich tekstów w Internecie- aspekty prawne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz skrótów; Wprowadzenie; Rozdział 1. Ramy prawne handlu elektronicznego Rozdział 2. Podstawowe pojęcia 2.1. Świadczenie usług drogą elektroniczną 2.2. Umowa zawarta na odległość 2.3. Usługodawca 2.4. Usługobiorca 2.5. Konsument 2.6. Przedsiębiorca jednoosobowy, do którego stosuje się część ochrony konsumenckiej Rozdział 3. Zasada państwa pochodzenia 3.1. Istota zasady 3.2. Siedziba 3.3. Charakter prawny zasady 3.4. Odstępstwa od zasady państwa pochodzenia 3.5. Zasada państwa pochodzenia a rozstrzyganie sporów Rozdział 4. Ograniczenia dotycz¹ce handlu elektronicznego 4.1. Napoje alkoholowe 4.2. Wyroby tytoniowe, papierosy elektroniczne i pojemniki zapasowe 4.3. Produkty lecznicze Rozdział 5. Ogólne obowiązki informacyjne każdego usługodawcy 5.1. Wprowadzenie 5.2. Adres elektroniczny 5.3. Imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwa lub firma oraz siedziba i adres us³ugodawcy, numer NIP 5.4. Informacja o posiadaniu zezwoleń na wykonywanie usług drogą elektroniczną 5.5. Informacja o spełnieniu ustawowych wymagań do wykonywania zawodu Część I. Kontraktowanie w e-handlu Rozdział 1. Formy zawierania umów w handlu elektronicznym 1.1. Uwagi ogólne 1.2. Forma dokumentowa 1.3. Forma elektroniczna 1.4. Skutki niezachowania formy dokumentowej lub elektronicznej Rozdział 2. Regulamin 2.1. Uwagi ogólne 2.2. Obowiązkowa treść regulaminu 2.3. Problematyka niedozwolonych postanowień umownych 2.4. Dodatkowe wymogi wobec platform internetowych (rozporządzenie 2019/1150) Rozdział 3. Ochrona konsumentów w umowach zawieranych na odległość 3.1. Obowiązki informacyjne 3.2. Prawo odstąpienia Część II. Dane osobowe i pliki cookies Rozdział 1. Dane osobowe w handlu internetowym 1.1. Kluczowe pojęcia 1.2. Zasady przetwarzania 1.3. Przesłanki legalizujące przetwarzanie istotne w e-handlu 1.4. Prawa podmiotów danych 1.5. Polityka prywatności jako centralny dokument dotyczący ochrony danych osobowych i prywatności Rozdział 2. Pliki cookies 2.1. Istota plików cookies i innych zbliżonych technologii 2.2. Przesłanki legalizujące stosowanie plików cookies 2.3. Pliki cookies a dane osobowe 2.4. Projektowane zmiany dotyczące zasad korzystania z cookies Rozdział 3. Regulacja antyspamowa 3.1. Dualizm regulacji 3.2. Zakaz przesyłania niezamówionej informacji handlowej – art. 10 u.ś.u.d.e. 3.3. Zakaz używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego – art. 172 p.t. 3.4. Projekt ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej w kontekście nowych regulacji antyspamowych Część III. Ochrona własności intelektualnej w internecie oraz wyłączenia odpowiedzialności usługodawców internetowych Rozdział 1. Ochrona własności intelektualnej w Internecie 1.1. Prawo ochronne na znak towarowy 1.2. Prawa autorskie 1.3. Prawa sui generis do baz danych Rozdział 2. Wyłączenia odpowiedzialności usługodawców internetowych 2.1. Istota regulacji i przyczyny jej wprowadzenia 2.2. Przegląd możliwych podstaw odpowiedzialności usługodawców internetowych 2.3. Wyłączenie odpowiedzialności usługodawcy świadczącego usługi zwykłego przekazu 2.4. Wyłączenie odpowiedzialności usługodawcy świadczącego usługę cachingu 2.5. Wyłączenie odpowiedzialności usługodawcy świadczącego usługę hostingu 2.6. Monitorowanie treści; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Vademecum Kadr Socjalnych / Ośrodek Kształcenia Służb Publicznych i Socjalnych - Centrum AV)
1. Pozycja kierownika oraz pracownika jednostki, wynikająca z ustawy o pomocy społecznej, 2. Nawiązanie stosunku pracy, 3. Jak rozwiązać umowę o pracę?, 4. Obowiązki w zakresie BHP oraz ochrony zdrowia, 5. Wynagrodzenia i inne świadczenia ze stosunku pracy, 6. Urlopy wychowawcze, 7. Obowiązki wobec pracownika będącego rodzicem, 8. Pozostałe obowiązki pracodawców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Procedury kontrolne, 2. Kontrola przestrzegania prawa pracy, 3. Kontrola legalności zatrudnienia, 4. Kontrola bezpieczeństwa i higieny pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej. 6 Kroków do Nowej Pracy ; 6)
Wprowadzenie; 1. Praca na etacie- co to w ogóle znaczy?; 2. Umowa to podstawa; 3. Pierwsze kroki w firmie; 4. Jestem pracownikiem i mam prawo; 5. Jestem pracownikiem i mam obowiązki; 6. Może praca w Unii Europejskiej?; 7. Pracodawca ma obowiązki; 8. Ile oddać z wynagrodzenia; 9. Zabezpieczenie na przyszłość, czyli wybierz fundusz emerytalny; 10. Jak bronić się przed nieuczciwym pracodawcą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Meritum)
Zawiera: Wprowadzenie. Wykaz skrótów. Rozdział I. Przyjęcie pracownika do pracy. 1. Katalog danych osobowych – uregulowania prawne. 2. Wstępne badania lekarskie. 3. Przyjęcie pracownika do pracy – sposób postępowania. Rozdział II. Strony stosunku pracy. 1. Pracodawca. 2. Pracownik. Rozdział III. Umowa o pracę. 1. Umowa o pracę. 2. Umowa o pracę na okres próbny. 3. Umowa o pracę na czas określony. 4. Umowa o pracę w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy. 5. Umowa na czas wykonania określonej pracy – przepisy przejściowe. 6. Umowa o pracę na czas nieokreślony. Rozdział IV. Delegowanie pracowników w ramach świadczenia usług w Unii Europejskiej. 1. Delegowanie pracowników – uregulowania prawne. 2. Delegowanie na podstawie dyrektywy 96/71. 3. Delegowanie pracowników do Polski w ramach świadczenia usług w UE. 4. Dochodzenie roszczeń z tytułu delegowania przed sądem. 5. Zabezpieczenie społeczne pracowników wykonujących pracę najemną na terenie UE. 6. Zatrudnienie cudzoziemca spoza obszaru UE. Rozdział V. Pozostałe formy świadczenia pracy. 1. Kodeksowe. 2. Cywilnoprawne. 3. Elastyczne formy pracy. Rozdział VI. Zatrudnianie telepracowników. 1. Uwagi wprowadzające i ważniejsze pojęcia. 2. Warunki stosowania telepracy. 3. Praca zdalna. Rozdział VII. Zatrudnianie pracowników tymczasowych. 1. Ogólna charakterystyka pracy tymczasowej i najważniejsze definicje. 2. Zasady zatrudniania pracowników tymczasowych i kierowania tych pracowników do wykonywania pracy tymczasowej. 3. Realizacja zatrudnienia tymczasowego. 4. Rozwiązanie stosunku pracy tymczasowej. Rezygnacja z pracy pracownika tymczasowego. Rozdział VIII. Obowiązki pracodawcy. 1. Zakres obowiązków pracodawcy – zagadnienia ogólne. 2. Katalog obowiązków pracodawcy. 3. Regulamin pracy. 4. Zapewnienie bhp. Rozdział IX. Obowiązki pracownika 1. Obowiązek wykonywania pracy. 2. Szczegółowe obowiązki pracownika. Rozdział X. Odpowiedzialność w stosunkach pracy 1. Odpowiedzialność pracowników. 2. Odpowiedzialność pracodawcy. Rozdział XI. Wynagrodzenie za pracę. 1. Ogólna charakterystyka wynagrodzenia za pracę. 2. Składniki wynagrodzenia za pracę. 3. Ustalanie warunków wynagrodzenia za pracę. 4. Ochrona wynagrodzenia za pracę. 5. Wynagrodzenie za czas niewykonywania pracy. 6. Wynagrodzenie za pracę wadliwą. 7. Inne świadczenia związane z pracą. 8. Odszkodowania przysługujące pracownikom. 9. Roszczenia o wynagrodzenie za pracę. 10. Rola organów Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie realizacji prawa do wynagrodzenia za pracę. 11. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu pojednawczym. 12. Sądowe dochodzenie roszczeń o wynagrodzenie za pracę. 13. Przedawnienie roszczeń o wynagrodzenie za pracę. Rozdział XII. Czas pracy 1. Zagadnienia ogólne. 2. Przepisy o czasie pracy. 3. Kluczowe pojęcia dotyczące czasu pracy. 4. Okresy niewykonywania pracy wliczane do czasu pracy. 5. Okresy niewliczane do czasu pracy. 6. Okresy odpoczynku od pracy. 7. Systemy czasu pracy. 8. Praca w godzinach nadliczbowych. 9. Praca w nocy. 10. Praca w dni wolne od pracy. 11. Szczególne regulacje czasu pracy wybranych grup zawodowych. 12. Kumulacja zatrudnienia a czas pracy. 13. Tryb wprowadzania i zmiany systemów oraz rozkładów czasu pracy. 14. Planowanie i rozliczanie czasu pracy. 15. Ewidencja czasu pracy. 16. Naruszenie przepisów o czasie pracy. Rozdział XIII. Urlopy pracownicze 1. Urlop wypoczynkowy. 2. Urlop bezpłatny. 3. Urlopy szkoleniowe. 4. Urlopy okolicznościowe. Rozdział XIV. Uprawnienia pracownika-rodzica 1. Ochrona stosunku pracy w okresie ciąży. 2. Urlop macierzyński. 3. Urlop wychowawczy. 4. Pozostałe uprawnienia pracownicze związane z rodzicielstwem. 5. Zasiłek opiekuńczy. Rozdział XV. Zatrudnianie pracowników młodocianych 1. Zagadnienia wstępne. 2. Wiek pracowników młodocianych. 3. Zawarcie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego. 4. Prawo do refundacji. 5. Praktyki absolwenckie. Rozdział XVI. Zatrudnianie pracowników niepełnosprawnych 1. Zagadnienia ogólne. 2. Osoba niepełnosprawna. 3. Rehabilitacja społeczna. 4. Typy pracodawców. 5. Adaptacja środowiska pracy. 6. Uprawnienia pracownicze osób niepełnosprawnych, 7. Wpłaty na PFRON, 8. Formy wsparcia dla pracodawców. 9. Wspieranie samozatrudnienia. 10. Pomoc publiczna. 11. Odpowiedzialność wykroczeniowa. 12. Pełnomocnik Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych. 13. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 14. Rady konsultacyjne do spraw osób niepełnosprawnych. 15. Rada Dostępności. 16. Zespół do spraw opracowania rozwiązań w zakresie poprawy sytuacji osób niepełnosprawnych i członków ich rodzin. 17. Międzyresortowy Zespół do Spraw Opracowania Systemu Orzekania o Niepełnosprawności oraz Niezdolności do Pracy. 18. Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych. Rozdział XVII. Środki prawne aktywizacji zawodowej i zatrudniania osób bezrobotnych. 1. Pojęcie bezrobotnego. 2. Środki aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych. 3. Instrumenty wspierające zatrudnianie osób bezrobotnych. 4. Formy zatrudnienia subsydiowanego osób bezrobotnych. 5. Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej jako instrument wspierania samozatrudnienia osób bezrobotnych. 6. Zasiłek dla bezrobotnych jako zastępcza forma wspierania osób bezrobotnych. 7. Uprawnienia przysługujące pracodawcom w związku z zatrudnianiem osób bezrobotnych. 8. Uwagi końcowe. Rozdział XVIII. Zmiana treści stosunku pracy. 1. Porozumienie zmieniające. 2. Wypowiedzenie zmieniające. 3. Czasowe powierzenie pracownikowi innej pracy. Rozdział XIX. Ustanie umowy o pracę 1. Wprowadzenie. 2. Rozwiązanie umowy o pracę – zagadnienia ogólne. 3. Rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron. 4. Rozwiązanie umów terminowych. 5. Wypowiedzenie umowy o pracę. 6. Procedura zwolnień grupowych. 7. Rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia. 8. Wygaśnięcie stosunku pracy. 9. Uprawnienia pracownicze towarzyszące ustaniu umowy o pracę. 10. Świadectwo pracy. Rozdział XX. Rozwiązywanie indywidualnych sporów ze stosunku pracy. 1. Zagadnienia ogólne. 2. Terminy do dochodzenia roszczeń w sprawach z zakresu prawa pracy. 3. Wykonalność orzeczeń z zakresu prawa pracy. 4. Zaskarżanie orzeczeń. 5. Skarga na przewlekłość postępowania. 6. Skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia. Rozdział XXI. Zbiorowe prawo pracy. 1. Układy zbiorowe pracy. 2. Związek zawodowy u pracodawcy. 3. Rady pracowników. Rozdział XXII. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe – ubezpieczenie wypadkowe. 1. Ustawa wypadkowa – nowe przepisy. 2. Choroby zawodowe. 3. Wypadki i choroby zawodowe powstałe w szczególnych okolicznościach. Rozdział XXIII. Kontrola pracowników. 1. Zakres prawny dopuszczalności kontroli. 2. Kontrola bezpośrednia sposobu i efektywności wykonywanej pracy. 3. Sankcje dla pracodawcy. Rozdział XXIV. Sygnalizowanie nieprawidłowości. 1. Zagadnienia wstępne. 2. System zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing). 3. Ochrona sygnalistów na gruncie obowiązującego prawa zatrudnienia. 4. Dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii Europejskiej – tzw. dyrektywa o ochronie sygnalistów. Aneks. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mobbing, dyskryminacja, molestowanie : przeciwdziałanie w praktyce / Jarosław Marciniak. - Wyd. 3 Stan prawny na 1.03.2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 308 s. : tab. ; 21 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wykaz skrótów; Wprowadzenie; Rozdział 1. Przejawy mobbingu w zakładzie pracy 1.1. Definicje mobbingu a praktyka 1.2. Zjawisko mobbingu – próba uchwycenia kluczowych elementów 1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu 1.4. Tendencje w prawie pracy 1.5. Mobbing a stalking Rozdział 2. Mobbing a dyskryminacja 2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji 2.2. Walka z dyskryminacją w UE 2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji podstawowymi zasadami prawa pracy 2.4. Zmiany przepisów – konkretyzacja i uszczegółowienie 2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację 2.6. Prawo a praktyka Rozdział 3. Dyskryminacja a molestowanie 3.1. Definicja molestowania 3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne? 3.3. Czy wszystko może być molestowaniem? 3.4. Co to oznacza dla ofiary? 3.5. Dynamika i formy molestowania 3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy 3.7. Podejście pracodawców 3.8. Rady dla molestowanego pracownika Rozdział 4. Jak może dojść do mobbingu i innych patologii? 4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie 4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu 4.3. Etapy narastania zjawisk 4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją? Rozdział 5. Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk 5.1. Organizacja i struktura 5.2. Zarządzanie firmą 5.3. Pracownicy i zespoły – kto może być mobberem? 5.4. Kto może zostać ofiarą? 5.5. Czynniki zewnętrzne Rozdział 6. Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy 6.1. Konsekwencje prawne 6.2. Praktyka sądowa – tendencje w orzecznictwie i przykłady orzeczeń 6.3. Konsekwencje zarządcze 6.4. Konsekwencje społeczne 6.5. Konsekwencje indywidualne Rozdział 7. Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem 7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce 7.2. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy? Rozdział 8. Istota przeciwdziałania patologiom 8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania – 15 lat polityki antymobbingowej w Polsce 8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych 8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy 8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi? Rozdział 9. Przeciwdziałanie w praktyce 9.1. Punkt wyjścia – deklaracja woli pracodawcy 9.2. Działania diagnostyczne 9.3. Przykład ankiety antymobbingowej 9.4. Działania informacyjne oraz uświadamiające 9.5. Rozwiązania systemowe – procedury i polityki antymobbingowe 9.6. Inne rozwiązania systemowe – oceny pracowników, szkolenia 9.7. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji 9.8. Kryteria merytoryczne i wymagania osobowościowe 9.9. Ustalenie zakresu i treści informacji dla kandydatów 9.10. Inne działania – rozwiązania indywidualne 9.11. Pomoc psychologiczna ofiarom mobbingu Rozdział 10. Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych 10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1) 10.2. Przykład regulacji wewnętrznej (2) 10.3. Przykład regulacji wewnętrznej (3) 10.4. Przykład regulacji wewnętrznej (4) 10.5. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego; Zakończenie; Literatura; Orzecznictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prawo dla Firm)
1. Ochrona mienia pracodawcy- odpowiedzialność pracownicza: Regulacja odpowiedzialności materialnej w Kodeksie pracy; Odpowiedzialność pracowników za mienie powierzone; Wspólna odpowiedzialność materialna pracowników za mienie powierzone; Odpowiedzialność pracownicza na podstawie art. 126 par. 2 KP; Podsumowanie; 2. Wzory pism; 3. Akty prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Cele, rodzaje i charakter prac dyplomowych, 2.Proces pisania pracy naukowej, 3.Wewnętrzna budowa pracy naukowej, 4.Przypisy do tekstu, 5.Wymagania redakcyjne i techniczne, 6.Egzamin dyplomowy, 7.Przewód i obrona rozprawy doktorskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zdalna : praktyczny przewodnik / Monika Krzyszkowska-Dąbrowska. - Stan prawny na 23.08.2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 138 s. ; 21 cm.
(Poradniki Kadrowe)
Wykaz skrótów 1. Wstęp 2. Praca zdalna jako prewencja COVID-19 2.1. Czym jest praca zdalna w kontekście przeciwdziałania COVID-19? 2.2. Jak polecić pracę zdalną? Na co zwrócić uwagę? 2.3. Narzędzia i materiały 2.4. Organizacja pracy i obowiązki pracodawcy podczas pracy zdalnej 2.5. Dokumentacja pracy zdalnej 2.6. Miejsce wykonywania pracy zdalnej a miejsce pracy 2.7. Czas pracy zdalnej 2.8. Bhp i wypadki 2.9. Jak chronić dane osobowe i informacje poufne? 2.10. Rezygnacja z pracy zdalnej 3. Telepraca 3.1. Skąd wzięła się telepraca? 3.2. Jak uregulowana jest telepraca w prawie polskim? 3.3. Definicja i rodzaje telepracy 3.4. Jak wprowadzić telepracę? Wprowadzenie telepracy w trybie zbiorowym 3.5. Regulamin telepracy 3.6. Jak wprowadzić telepracę? Indywidualne uzgodnienia telepracy 3.7. Co powinna zawierać umowa o pracę dotycząca wykonywania pracy w formie telepracy? 3.8. Obowiązki pracodawcy w związku z telepracą i sprzęt niezbędny do wykonywania telepracy 3.9. Organizacja pracy telepracownika, komunikacja, dokumentacja pracownicza 3.10. Miejsce pracy telepracownika 3.11. Czas pracy telepracownika 3.12. Bhp i wypadki telepracownika 3.13. Kontrola telepracownika 3.14. Jak zrezygnować z telepracy? 4. Sporadyczna praca zdalna 4.1. Telepraca a sporadyczna praca zdalna (tzw. „home office”, praca z domu) 4.2. Jak wprowadzić możliwość sporadycznej pracy zdalnej? 4.3. Regulamin „home office”/„pracy z domu” – czy warto go wprowadzić? 4.4. Obowiązki pracodawcy związane z nieregularną pracą zdalną; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SZUKAĆ: Pierwsze kroki; CV i list motywacyjny, czyli zarzucanie wędki i przynęta; Rozmowa kwalifikacyjna, czyli bierz byka za rogi!; Assessment center (centrum szacowania), czyli wycieczka do jaskini lwa!. ZMIENIAĆ: Trąbka do odwrotu - po pracę marzeń marsz!; Własna działalność gospodarcza; Nietypowe, elastyczne formy zatrudnienia; Perspektywa na rynku pracy. UTRZYMAĆ: jak utrzymać posiadaną pracę; Wypalenie zawodowe i depresja. Twój pot nie może być daremny!; Elementy prawa pracy, czyli dobrze wiem, na czym stoję, Podstawowe informacje o "bezrobociu"; Stosunek pracy; PS Śmiesznoty z roboty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; R.1 Podstawa normatywna prawa podmiotu zatrudniającego do pozyskiwania informacji o kandydacie na pracownika; R.2 Obowiązki kandydata na pracownika w zakresie udzielania informacji podmiotowi zatrudniającemu; R.3 Granice prawa podmiotu zatrudniającego do pozyskiwania informacji o kandydacie na pracownika; R.4 Skutki prawne przekroczenia przez podmiot zatrudniający granic prawa do pozyskiwania informacji o kandydacie na pracownika; R.5 ocena prawna pozyskiwania wybranych typów informacji o kandydacie na pracownika przez podmiot zatrudniający.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest mobbing?, 2. Podstawowe regulacje prawne, 3. Jak konflikt przeradza się w mobbing?, 4. Skutki mobbingu, 5. Mobbing a oceny pracownicze, 6. Dział personalny firmy-centrum działań antymobbingowych i zapobiegania prześladowaniom, 7. Komunikacja i procedury przeciwdziałania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Regulamin pracy zdalnej; Załącznik nr 1 do Regulaminu; Załącznik nr 2 do Regulaminu; Załącznik nr 3 do Regulaminu; Załącznik nr 4 do Regulaminu; Załącznik nr 5 do Regulaminu; Załącznik nr 6 do Regulaminu; Załącznik nr 7 do Regulaminu; Załącznik nr 8 do Regulaminu; Załącznik nr 9 do Regulaminu; Załącznik nr 10 do Regulaminu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej