Form of Work
Książki
(8)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(5)
only on-site
(5)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(5)
Author
Czekaj Katarzyna
(1)
Dobrzeniecki Kazimierz Rafał
(1)
Dudel Barbara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Góra Barbara
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Przeździecka Ewa (1988- )
(1)
Reddy Linda A
(1)
Skierska-Pięta Katarzyna
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
Nauczanie początkowe
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Projekt "Edukacja przez Szachy w Szkole"
(2)
Szachy
(2)
Agresywność
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Multimedia
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Genre/Form
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Poradniki dla rodziców
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
9 results Filter
Brochure
In basket
ISBN: 978-83-929742-9-1
Zawiera: Pierwszy Rok Nauki. Lekcja nr 1. Szachowa Kraina – wprowadzenie w magiczny świat szachów. Lekcja nr 2. Pole bitwy – Szachownica. Lekcja nr 3. Sprawuje rządy – Król. Lekcja nr 4. Niedościgniona w pionie i poziomie – Wieża. Lekcja nr 5. Rycerz przekątnych – Goniec. Lekcja nr 6. Wierna Pani – Hetman. Lekcja nr 7. Hop i kolejny skok – Skoczek. Lekcja nr 8-9 Mała armia – Pionki i ich ruchy „magiczne”. Ustawienie wyjściowe wszystkich bierek w szachach. Lekcja nr 10. Dajemy szacha królowi! Lekcja nr 11. W śmiertelnym niebezpieczeństwie – Mat! Lekcja nr 12. Pokojowe zakończenie – Remis. Pojęcie pata. Lekcja nr 13. Hokus-pokus – wprowadzenie Roszady. Lekcja nr 14-15. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości po I półroczu nauki. Lekcja nr 16. Hierarchia w królestwie – wartości bierek szachowych. Lekcja nr 17. Szachy to też sport! Podstawowe zasady szachowej krainy. Lekcja nr 18-19. Jak rozpocząć szachowy pojedynek? Pojęcie Centrum. Lekcja nr 20. Pierwsza bitwa według trzech zasad poprawnie rozgrywającego debiutu. Lekcja nr 21-22. Matujemy ciężkimi figurami – mat dwiema wieżami. Lekcja nr 23-24. Mat jedną wieżą. Pojęcie opozycji. Lekcja nr 25. Plan gry – podstawowe gry środkowej. Lekcja nr 26. Rozwiązywanie zadań szachowych. Lekcja nr 27-28. Podwójne uderzenie (widełki) – pierwszy motyw taktyczny. Lekcja nr 29-30. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o szachowej bitwie po II półroczu nauki. Drugi Rok Nauki. Lekcja nr 31-34. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o szachowej bitwie nabytych w pierwszym roku nauki. Lekcja nr. 35-36. Hetman i wieża – król w matowym ataku. Lekcja nr 37-38. Matowanie hetmanem. Lekcja nr 39-40. Szachowa bitwa – związanie (drugi motyw taktyczny). Lekcja nr 41-42. Debiut – jak nie dać się złapać w pułapkę. Mat szewski. Lekcja nr 43-44. Idziemy na turniej szachowy! Lekcja nr 45. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o szachowej bitwie po III półroczu nauki. Lekcja nr 46-47. Notacja szachowa – szachowy zapis pozycji i partii. Lekcja nr 48. Rozgrywanie partii z zapisem szachowym. Lekcja nr 49-50. Szachowa bitwa – atak z odsłony i szach z odsłony (trzeci i czwarty motyw taktyczny). Lekcja nr 51-52. Końcówki – hetman przeciwko pionkowi. Lekcja nr 53. Rozwiązywanie zadań szachowych. Mat i motywy taktyczne. Lekcja nr 54-55. Końcówki – hetman przeciwko pionkowi. Lekcja nr 56. Gry i zabawy szachowe. Lekcja nr 57-58. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o szachowej bitwie. Lekcja nr 59-60. Szachowy teleturniej – sprawdzenie wiedzy nabytej podczas dwóch lat nauki gry w szachy. Literatura polecana.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-654-0
1. Jak to widzą naukowcy? Czyli najnowsze doniesienia z badań nad złością; 2. Skąd się wzięła złość? Czyli o tym, jak w pierwszych latach życia dziecko rozwija kompetencje emocjonalne; 3. Przemoc, której nie widać, czyli o tym jak dorośli przekształcają dziecięce myślenie?; 4. Czy ty nie możesz być taki jak inne dzieci? Czyli o tym, jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń; 5. Czy my musimy zawsze się kłócić? Czyli o tym, jakie strategie radzenia sobie ze złością stosuje twoje dziecko; 6. Skrzynka z narzędziami, czyli o tym, co, gdzie, kiedy, w jaki sposób w jakiej kolejności mówić dziecku o złości; 7. Apteczka pierwszej pomocy, czyli o tym, jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty; 8. Żebyś ty się wreszcie uspokoił, czyli o tym jak prowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu; 9. Informator społeczny, czyli gdzie szukać pomocy i wsparcia; 10. Biblioteczka złośnika, czyli o tym, co czytać aby dowiedzieć się więcej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-640-3
Zawiera: Narkotyki i dopalacze. Fakty chemiczne, psychologiczne i medyczne; Narkotyki w naszej kulturze; Narkotyki w Polsce - fakty; Nie jest tak fajnie, jak mówią dealerzy…; Dopalacze co to jest?; Narkotyki i dopalacze: Co, dlaczego, jak?; Jak działają narkotyki?; Narkotyki a nasz umysł; Co warto wiedzieć o marihuanie?; Co warto wiedzieć o ecstasy?; Co warto wiedzieć o amfetaminie i metamfetaminie?; Narkotyki a ryzyko samobójstwa; Wiodące substancje psychoaktywne w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61246-48-0
1.Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole; 2. O pułapkach, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej; 3. Jak organizować obserwację i analizę funkcjonowania dzieci, aby nie mylić się w interpretacjach i formułowaniu wniosków diagnostycznych; 4. Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych; 5. Nauczycielska diagnoza sprawności ruchowych dzieci; 6. Nauczycielska diagnoza funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy; 7. Nauczycielska diagnoza podejmowania i realizowania zadań przez dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-929742-6-0
Zawiera: Koncepcja Wielorakich Talentów Twórczych C.W. Taylora w kontekście edukacji szachowej; Szachy jako dyscyplina sportu oraz elementy aktywności ruchowej w treningu szachowym dzieci i młodzieży; Szachy i muzyka klasyczna w szpitalu. Walory terapeutyczne. Elementy pasji, sportu, kultury i sztuki; Wpływ kompozycji szachowej na rozwój kreatywności i logicznego myślenia; Wiersze o szachach; Korelacja lekcji szachowych z innymi zajęciami edukacji wczesnoszkolnej – propozycje gie i zabaw; Kraina Szachów – podręcznik z ćwiczeniami skorelowany z prezentacjami multimedialnymi; Interaktywny Podręcznik Szachowy http://szachydzieciom.pl/
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-087-2
1. Część kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe Zycie: Istota i rodzaj kompetencji kluczowych; Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych; Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych; 2. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole: Porozumiewanie się w języku ojczystym; Porozumiewanie się w językach obcych; Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych; Kompetencje informatyczne; Kompetencje uczenia się; Kompetencje społeczne i obywatelskie; Inicjatywość i przedsiębiorczość; Świadomość i ekspresja kulturalna; Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczna; 3. Nauczyciel XXI wieku- wybrane aspekty działalności edukacyjnej: Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka; Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-17958-8
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61246-96-1
1. Jaki jesteś sześciolatku?; 2. Założenia reformy i szkolna codzienność; 3. Jak przygotować dziecko do szkoły: Ocena gotowości szkolnej dokonywana w poradni pedagogiczno-psychologicznej; Przykłady zadań, które dziecko dostanie od psychologa; Jak nauczyciele oceniają przygotowanie pierwszoklasistów do podjęcia nauki; Jak ćwiczyć samodzielność?; Jak ośmielić dziecko nieśmiałe?; Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Już w szkole- konkretne problemy i zagadnienia: Adaptacje i relacje; Felek idzie do szkoły- bajka terapeutyczna; Plan dnia i kłopoty z pobudką. Rola snu; Zadania domowe; Koncentracja uwagi; Zawsze za mało zabawy; Potrzeba ruchu; Popędzać- nie popędzać?; Świetlica szkolna; Zajęcia dodatkowe; Dzieci z dysfunkcjami; Dziecko bezpieczne w szkole; Fobia szkolna- co robić, gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again