Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(4)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(2)
Autor
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Lelińska Krystna
(1)
Pietrulewicz Bogusław
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Poradnictwo zawodowe
(4)
Kariera
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Adopcja
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Internet
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Młodzież
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Oświata
(1)
Polacy za granicą
(1)
Rynek pracy
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Polska
(1)
Portugalia
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju i pracy zawodowej człowieka: Współczesność rozwoju zawodowego, pracy zawodowej i kariery zawodowej; Powstawanie nowych dziedzin wiedzy; Kryzys gospodarczy w krajach Unii Europejskiej a sytuacja na rynku pracy; Homo Faber w epoce globalizacji; Determinanty rozwoju kariery zawodowej w dobie organizacji wiedzy; 2. Edukacja w rozwoju zawodowym: Edukacja do zawodu(ów) na chaotycznym rynku pracy; Samokształcenie nauczycieli wobec wyzwań współczesności. Wybrane aspekty; Uczniowie szkół gimnazjalnych o współczesnym rynku pracy; Współpraca pomiędzy firmami uczniowskimi- wkład sieci do orientacji zawodowej; Młodzież szkolnictwa zawodowego o swoim przygotowaniu do wejścia na rynek pracy; Orientacja zawodowa dziś- wspomaganie młodzieży w procesie wyboru zawodu; Orientacja i poradnictwo zawodowe w rozwoju zawodowym człowieka; Kierunki zmian w kształceniu zawodowym i ustawicznym uwzględniające potrzeby rynku pracy; 3. Niektóre aspekty pracy człowieka: Praca fizyczna zintelektualizowana w gospodarce; Praca ważną dla pedagoga pracy kategorią naukową, poznawczą i badawczą; Praca poza granicami kraju jako składnik biografii zawodowych. Kazus Polek na niemieckim rynku pracy; Świat wartości i praca w świetle filozofii Stanisława L. Brzozowskiego; 4. Aktywność zawodowa pracowników: Formy wsparcia aktywności pracowniczej; Psychologiczny dyskurs sytuacyjnych kontekstów środowiska pracy; Aktywność pracowników ze względu na wartości ich stałych indywidualnych cech osobowości; Postawy pracowników wobec podnoszenia kwalifikacji; Postulowany profesjonalny model nowoczesnego menedżera; Szef jako zawód- wybrane zagadnienia. Refleksja nad pracą współczesnych kierowników; Prawno-organizacyjne aspekty podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Planowanie kariery i jej uwarunkowania Rozdział 1. Planowanie kariery jako proces przygotowania do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych 1.1. Istota procesu planowania kariery 1.2. Zadania doradztwa zawodowego w przygotowaniu młodzieży do planowania kariery 1.3. Kariera zawodowa – pojęcie, modele oraz problemy z nią związane 1.4. Rozwój kariery zawodowej a rozwój zawodowy Rozdział 2. Uwarunkowania planowania kariery w świetle teorii i badań 2.1. Czynniki kształtujące karierę zawodową wg D.E. Supera 2.2. Rola informacji w planowaniu kariery H. Riesa 2.3. Znaczenie prestiżu zawodu w planowaniu kariery L. Gottfredson 2.4. Autorski model uwarunkowań planowania kariery 2.5. Poziom planowania kariery młodzieży szkół zawodowych w świetle badań własnych Rozdział 3. Czynniki psychologiczne a planowanie kariery 3.1. Planowanie kariery a osobowość 3.2. Zdolności jako ważna cecha w planowaniu kariery 3.3. Kompetencje zawodowe a zdolności 3.4. Zainteresowania jako ukierunkowanie kariery zawodowej 3.5. Temperament i jego rola w planowaniu kariery 3.6. Potrzeby i wartości w odniesieniu do pracy zawodowej 3.7. Rodzaje narzędzi diagnostycznych w planowaniu kariery Rozdział 4. Czynniki społeczne a planowanie kariery 4.1. Struktura społeczna 4.2. Rodzina 4.3. System edukacji i selekcje szkolne 4.4. Instytucje systemu poradnictwa zawodowego 4.5. Rynek pracy Część II. Koncepcja interaktywnej sieci zawodów Rozdział 5. Znaczenie i zakres informacji zawodowej w planowaniu kariery 5.1. Proces przekazu informacji zawodowej 5.2. Zawodoznawstwo jako podstawa tworzenia informacji zawodowej 5.3. Kategorie i zakres informacji zawodowej 5.4. Formy informacji zawodowej 5.5. Gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji zawodowej 5.6. Metody przekazu informacji zawodowej Rozdział 6. Źródła wiedzy o zawodach 6.1. Klasyfikacja zawodów i specjalności 6.1.1. Polska Rama Kwalifikacji a klasyfikacja zawodów i specjalności 6.2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego 6.3. Wykaz kierunków studiów Rozdział 7. Podziały zawodów i ich znaczenie w planowaniu kariery 7.1. Klasyfikacja zawodów wg doświadczeń rodzinnych A. Roe 7.2. Grupy zawodów wg funkcjonalnej analizy pracy S.A. Fine’a 7.3. Podział zawodów wg skłonności zawodowych B.A. Klimowa 7.4. Środowiska zawodowe wg typów osobowości zawodowych J.D. Hollanda 7.5. Mapa świata pracy wg koncepcji D. Predigera 7.6. Sferyczny model zainteresowań i przekonań o kompetencjach T. Traceya Rozdział 8. Podstawy teoretyczne Interaktywnej sieci zawodów 8.1. Założenia koncepcji Interaktywnej sieci zawodów wg kryterium przedmiotu pracy 8.1.1. Podział zawodów na obszary wg D. Predigera 8.1.2. Rodzaje aktywności w czterech obszarach zawodów 8.1.3. Hierarchia zadań zawodowych jako kryterium podziału zawodów na sektory, dziedziny i branże 8.1.4. Typologia funkcji psychicznych C. Junga a rodzaje aktywności 8.1.5. Koncepcja potrzeb a rodzaje aktywności 8.2. Charakterystyka czterech obszarów zawodów Interaktywnej sieci zawodów 8.3. Opis sektorów zawodów 8.4. Struktura Interaktywnej sieci zawodów wraz z branżami zawodów 8.5. Metodologia doboru zawodów do Interaktywnej sieci zawodów Rozdział 9. Diagnoza aktywności wspomagająca proces planowania kariery 9.1. Założenia i opis Kwestionariusza preferowanych aktywności 9.2. Kwestionariusz preferowanych aktywności 9.3. Analiza wyników pomiaru aktywności zawodowych w KPA Rozdział 10. Możliwości wykorzystania programów komputerowych w planowaniu kariery 10.1. Dostępne programy komputerowe dla młodzieży i dorosłych 10.2. Opis programu komputerowego 102 Zawody z przyszłością 10.2.1. Baza opisów zawodów 10.2.2. Baza zawodów z przyszłością 10.2.3. Quizy do zawodów z przyszłością 10.2.4. Kwestionariusz preferowanych aktywności 10.2.5. Pomoce dydaktyczne 10.3. Przykładowe scenariusze zajęć na bazie programu 102 Zawody z przyszłością; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i diagramów; Aneks; Aneks 1. Interaktywna sieć zawodów; Aneks 2. Grupy, podgrupy i kierunki studiów opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów; Aneks 3. Zawody szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Ustrój szkolny: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej; Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach; Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych; System szkolny Finlandii; System szkolny Irlandii. Część 2. Program nauczania: Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich; Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich; Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich. Część 3. Uczniowie: Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA; Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej; Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich; Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Część 4. Organizacja pracy szkoły: Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich; wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej; nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii; Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich. Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty: Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie; Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów; Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji; Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. Ekonomiczno-polityczne i kulturowe tło poradnictwa kariery w wymiarze globalnym; 2. Kontekst polityczny przemian w polskim poradnictwie kariery; 3. System poradnictwa kariery w resorcie pracy i polityki społecznej; 4. System poradnictwa kariery w oświacie i przyczyny jego dysfunkcjonalności; 5. System poradnictwa kariery w strukturach Ochotniczych Hufców Pracy; 6. Poradnictwo kariery w strukturach organizacyjnych zorientowanych na tworzenie sieci; 7. Poradnictwo biograficzne aktualną ideą poradnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej