Form of Work
Książki
(27)
Czasopisma
(1)
Status
only on-site
(23)
available
(13)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(23)
Author
Gawroński Krzysztof
(3)
Stefan Arkadiusz
(3)
Denek Kazimierz
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Derda Ahata
(1)
Dietl Jerzy
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kryńska Elwira Jolanta
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Lackowski Jerzy
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Mrózek Robert
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Pactwa Bożena
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Piechota Grażyna
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rongies Witold
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Smyczek Leon
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Szymańska Maria
(1)
Trafiałek Elżbieta
(1)
Vajda Marta
(1)
Wilk Teresa
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Ładyżyńska Jolanta
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Żur Piotr
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(28)
Language
Polish
(28)
Subject
Oświata
(13)
Szkolnictwo
(6)
Nauczyciele
(5)
Polska
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adopcja
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Budownictwo
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Ewidencja ludności
(1)
Finanse
(1)
Frankl, Viktor E.
(1)
Geodezja
(1)
Gimnazja
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Hanki Sawickiej (Rybnik)
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich (Rybnik)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Macierzyństwo
(1)
Motywacja pracy
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieruchomości
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Pracowitość
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo lokalowe
(1)
Prawo wyznaniowe
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Samotność
(1)
Sens życia
(1)
Stres
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoły
(1)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Subject: time
2001-0
(5)
1989-
(4)
1901-
(1)
1918-
(1)
Subject: place
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Litwa
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Polska
(1)
Portugalia
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
31 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2479-9
1. Zróżnicowanie społeczne a edukacja, 2. Rola i znaczenie decentralizacji zarządzania dla oświaty wiejskiej i małomiasteczkowej, 3. Reformy edukacji a SNE, 4. Nauczyciele wobec społecznych nierówności edukacyjnych, 5. Polityka oświatowa samorządów terytorialnych w kontekście SNE, 6. Efekty edukacyjne uczniów z badanych gmin w kontekście SNE, 7. Oświatowe sukacsy i porażki badanych gmin w zakresie poprawy szans edukacyjnych uczniów, 8. Propozycja modelu zarządzania zdecentralizowaną oświatą
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
ISBN: 83-7306-088-X
Wstęp, I. Teoretyczne i metodologiczne założenia badań nad wartościami moralnymi, 1. Wartości moralne w ujęciu socjologicznym, 2. Metoda oraz sposób przeprowadzenia badań, 3. Społeczna i religijna charakterystyka badanych osób, II. Podstawowe orientacje moralne, 1. Stosunek do ogólnych norm moralnych, 2. Postawy licealistów wobec Dekalogu, 3. Stosunek do norm moralnych odnoszących się dożycia codziennego, 4. Autorytety moralne, III. Cele i dążenia życiowe młodzieży, 1. Znaczenie wartości w życiu codziennym, 2. Codzienne wartości ogólne i konkretne, 3. Wartości codzienne jako ostateczne cele życiowe, 4. Wartości codzienne nadające sens życiu, IV. Wartości prospołeczne i egoistyczne, 1. Pojęcie wartości prospołecznych i egoistycznych, 2. Ocena tzw. natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich, 3. Postawy młodzieży wobec wartości prospołecznych, 4. Zasada miłości bliźniego jako ideał etyczny, V. Wartości godnościowe, 1. Godność jako wartość społeczna, 2. Godność ludzka w kontekście wartości codziennych i uroczystych, 3. Sytuacje naruszające godność ludzką, VI. Wartości życia małżeńskiego i rodzinnego, 1. Rodzina podstawowym nośnikiem przekazu wartości moralnych, 2. Treści moralne w przekazie rodzinnym, 3. Ciągłość i zmiana w przekazie wartości moralnych, 4. Wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną, 5. Style wychowania moralnego, Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-51-2
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89190-33-8
Polskie tradycje szkolnictwa prywatnego; Polityka oświatowa władz szkolnych wobec szkolnictwa prywatnego w II Rzeczypospolitej; Szkolnictwo prywatne w różnych regionach II Rzeczypospolitej; Szkoły prywatne II Rzeczypospolitej we wspomnieniach i pamiętnikach; Pozalekcyjna działalność wychowawcza w II Rzeczypospolitej; Współczesne szkolnictwo niepubliczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Początki Związku Nauczycielstwa Polskiego w Sosnowcu; 2. Organizacja i działalność Związku Nauczycielstwa Polskiego w Sosnowcu w latach 1919-1939. Powstanie i organizacja zagłębiowskiego oddziału powiatowego związku 1921-1935; 3. Walka Związku o oświatę postępową i szkołę demokratyczną; 4. Miesięcznik Nauczycielski; 5. Oblicze ideowo-polityczne związku; 6. Nauczycielstwo Sosnowca w walce z najazdem i okupacją hitlerowską; 7. Tajne nauczanie, jego charakter i uwarunkowania; 8. Wznowienie działalności oddziału ZNP w Sosnowcu w 1945 roku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
ISBN: 83-89163-13-6
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; 1518)
ISBN: 83-226-0636-2
Edukacja: Przemiany oświaty. Szkic o społecznych uwarunkowaniach oraz związanych z nimi nadziejach i rozczarowaniach edukacyjnych; O podmiocie i przedmiocie edukacji; Specyfika filozoficznego i psychologicznego ujęcia podmiotowości; Dwu- lub wielonarodowa samoidentyfikacja jednostki jako problem ontologiczny, psychospołeczny i polityczny; Nauczyciel a region, Wiedza, wychowanie i szkoła w polskiej myśli renesansowej - Andrzej Frycz Modrzewski, Szymon Marcyjusz z Pilzna; Niektóre problemy parlamentaryzmu nauki i samorządności szkolnictwa wyższego w Polsce po II wojnie światowej; Język: Kultura i edukacja w języku polskim, Następne korekty i uzupełnienia do historii języka polskiego doby nowopolskiej (składnia); Słownik wyrazów polonijnych - próba nowego typu opracowania leksykograficznego; Leksem święty we współczesnej polszczyźnie; Wzorzec wywiadu telewizyjnego (na podstawie analizy programu 100 pytań do...); Badania nad językiem uczniów i jego zróżnicowaniem; Od edukacji lingwistycznej do lingwistyki edukacyjnej (kilka wstępnych uwag); Kultura: O pojęciu postępu i postępie naukowym; O zmianie zachowań komunikacyjnych we współczesnej kulturze audiowizualnej; Pedagogika animacji społeczno - kulturalnej - atuty i niedostatki; Forma o wychowaniu estetycznych pedagogów; Kultura polskich społeczności przemysłowych jako przedmiot współczesnych badań etnologicznych; Pieśń ludowa - jej funkcje i znaczenie w kulturze Górnego Śląska; Pogranicze jako problem badań etnokulturowych; Z badań nad instrumentami muzycznymi w Karpatach Polskich (uwagi metodologiczne)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 0 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-62098-09-5
1. Dorosłość w województwie lubuskim; 2. Młodzież Lubuska 2012- badania szkolne; 3. Młodzież Lubuska 2012- w opiniach dyrektorów szkół; 4. Ekspertyza i rekomendacje dotyczące pespektyw dorosłego życia; Ekspertyza i rekomendacje perspektyw młodzieży gimnazjalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-278-4
1. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości; 2. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym; 3. Metodologia badań własnych; 4. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży na podstawie analizy wypowiedzi badanych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7789-320-3
1.Ogólna charakterystyka mobbingu; 2. Mobbing z perspektywy; 3. Zakres i uwarunkowania lobbing; 4. Metodologia badań własnych; 5. Mobbing wśród nauczycieli. Wyniki badań własnych; 6. Rekomendacje antymobingowe dla środowiska nauczycielskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 502)
ISBN: 978-83-7271-485-5
1. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny; 2. Metodologia badań własnych; 3. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle prowadzonych badań; 4. Niepowodzenie szkolne uczniów szkół gimnazjalnych; 5. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-62508-03-7
1. Wprowadzenie; 2. Szkolnictwo ponadgimnazjalne w województwie śląskim za szczególnym uwzględnieniem obszaru GZM; 3. Charakterystyka badanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych; 4. Analiza zgromadzonego materiału empirycznego: Plany życiowe oraz aspiracje badanych uczniów; Wybór zawodu, poradnictwo i doradztwo zawodowe; Przyszła praca.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7666-677-8 (oprawa twarda)
Zawiera: Część 1. Ustrój szkolny: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej; Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach; Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych; System szkolny Finlandii; System szkolny Irlandii. Część 2. Program nauczania: Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich; Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich; Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich. Część 3. Uczniowie: Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA; Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej; Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich; Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Część 4. Organizacja pracy szkoły: Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich; wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej; nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii; Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich. Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty: Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie; Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów; Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji; Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7285-241-3
1. Wprowadzenie do administracyjnego prawa materialnego, 2. Akta stanu cywilnego, 3. Obywatelstwo, 4. Ewidencja ludności, 5. Zmiana imion i nazwisk, 6. Dowód osobisty i paszport, 7. Oświata, 8. Szkolnictwo wyższe, 9. Powszechny obowiązek obrony, 10. Symbolika państwa, 11. Granice państwa, 12. Zgromadzenia, 13. Stowarzyszenia, 14. Związki wyznaniowe, 15. Kultura, 16. Ochrona środowiska, 17. Rozpowszechnianie informacji-prasa, radio, TV, 18. Działalność gospodarcza, 19. Geodezja, 20. Wywłaszczenia nieruchomości, 21. Prawo budowlane, 22. Prawo lokalowe, 23. Planowanie przestrzenne, 24. Drogi publiczne, 25. Ruch drogowy, 26. Poczta, 27. Ochrona zdrowia, 28. Pomoc społeczna, 29. Przeciwdziałanie bezrobociu, 30. Bezpieczeństwo i porządek publiczny, Wykaz aktów prawnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 342.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2452)
ISBN: 83-226-1576-0
1. Reforma jako zmiana społeczna i edukacyjna, 2. Kształcenie zintegrowane, 3. Nauczyciel w reformowanej szkole, 4. Zagadnienia metodologiczne badań, 5. Sposób przygotowania i wprowadzenie reformy oświaty, 6. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec prowadzonych zmian, 7. Realizacja kształcenia zintegrowanego, 8. Zmiany i ocena zmian wprowadzonych na terenie powiatu cieszyńskiego w ciągu trzech lat od momentu rozpoczęcia wdrażania reformy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-0297-5
1. Komunikowanie się w kryzysie: Komunikowanie się wobec rozwoju mediów; Definicje i klasyfikacja sytuacji kryzysowych; Wystąpienie kryzysu w organizacji- kryzys w mediach; Przebieg sytuacji kryzysowej w szkole; Komunikacja niewerbalna; Narzędzia w komunikowaniu kryzysowym; Podsumowanie; 2. Relacje z mediami w praktyce: Zarządzanie relacjami medialnymi w szkołach publicznych na przykładzie katowickich szkół podstawowych, gimnazjów i zespołów szkół specjalnych; 3. Przyczyny kryzysów w praktyce: Agresja w szkole; Segregacja w szkole; Komunikacja międzykulturowa w szkole; Narkotyki i alkohol w szkole
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
CD
In basket
ISBN: 978-83-7587-356-6
1. Teoretyczne podstawy badań: Charakterystyka środowiska rodzinnego i szkolnego jako środowiska wychowawczego dziecka; Grupa czynników ważnych w aspekcie etiologii ADHD i wskaźników symptomatologii oraz rozpoznanie i formy leczenia; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z ADHD, prawa im przysługujące oraz praktyczne wskazania w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo; 2. Założenia metodologiczne badań własnych; 3. Analiza zebranego materiału badawczego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again