Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
IBUK Libra
(8)
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
E-booki
(14)
Książki
(11)
Czasopisma
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(14)
Autor
Tymieniecka-Suchanek Justyna
(3)
Baran Krzysztof Wojciech
(2)
Bielska Ewa
(2)
Boroch Robert
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Bosak-Sojka Maria
(2)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(2)
Duraj Tomasz
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Gzyra Dariusz
(2)
Hajn Zbigniew
(2)
Jaskulska Jagoda
(2)
Krajewska Anna
(2)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(2)
Kumor-Jezierska Ewelina
(2)
Lach Daniel Eryk
(2)
Lekston Mariusz (1975- )
(2)
Ludera-Ruszel Agata
(2)
Muś Anna
(2)
Patulski Andrzej
(2)
Pisarczyk Łukasz
(2)
Popławska Agata
(2)
Sobczyk Arkadiusz
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Syrek Ewa
(2)
Szewczyk Helena
(2)
Szlachta-Kisiel Katarzyna
(2)
Witkowski Jarosław (1963- )
(2)
Wypych-Żywicka Alina (1957- )
(2)
Wężowicz-Ziółkowska Dobrosława
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Żołyński Janusz
(2)
Antonów Kamil
(1)
Badowska Katarzyna
(1)
Biały Kamila
(1)
Bokus Barbara
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Cambus Claude
(1)
Carby-Hall Joseph R
(1)
Charko-Klekot Paulina
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Crawford James T
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dykas Kamil
(1)
Dzienisiuk Dorota
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gomula Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Jakubik Mateusz
(1)
Jaremczuk Kazimierz
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Jaworska Katarzyna
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jęcek Zuzanna
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kałużny Tomasz
(1)
Klinik Anna
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kosowska Ewa
(1)
Kowalczyk Aneta
(1)
Krasuń Aneta
(1)
Książek Daniel
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Maciejko Wojciech
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Mitrus Leszek
(1)
Miśkowicz Tomasz
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Musiała Anna
(1)
Męczkowska Astrid
(1)
Napiórkowska Anna
(1)
Naumowicz Kamila
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Temat
Podmiotowość
(15)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Osobowość
(3)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Metodologia
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Praca czasowa
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawo Unii Europejskiej
(2)
Prawo pracy
(2)
Prawo urzędnicze
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Spółdzielcza umowa o pracę
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wolność pracy
(2)
Autonomia (filozofia)
(1)
Awans zawodowy
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Duchowość
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy
(1)
Emerytura
(1)
Epidemie
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Gry komputerowe
(1)
Implementacja dyrektywy Unii Europejskiej
(1)
Kadry
(1)
Klauzula zasad współżycia społecznego
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura
(1)
Licea
(1)
Lojalność pracowników
(1)
Luka płacowa
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Mediatorzy
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna pracy
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Mobbing
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Ochrona danych
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Państwowa Inspekcja Pracy
(1)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Praca przymusowa
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy ochrony mienia i osób
(1)
Pragmatyki służbowe
(1)
Prakseologia
(1)
Prawa i obowiązki pracownika
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo socjalne
(1)
Prawo ubezpieczeń społecznych
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Płaca
(1)
Płaca minimalna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Robotnicy
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Samorządność
(1)
Socjologia niepełnosprawności
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawiedliwość proceduralna
(1)
Spółdzielczość pracy
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
ZSRR
(2)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(4)
Opracowanie
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny” to jedyne w kraju czasopismo naukowe, poświęcone badaniu zjawisk społecznych i kulturowych w perspektywie memetycznej. Od 2005 roku publikuje artykuły naukowe, monograficzne i przeglądowe badaczy reprezentujących różne dyscypliny nauk społecznych, przyrodniczych i humanistycznych, którzy aplikują memetykę do swych warsztatów badawczych. Jest to czasopismo interdyscyplinarne, obrazujące ewolucję teorii memu oraz możliwości jej stosowania w analizie i interpretacji zachowań społecznych (mody, kulty, epidemie, ideologie), w badaniu języka mediów ( memy internetowe, netlore, netykieta), komunikacji społecznej (np. reklama), replikacji pamięci kulturowej (tradycje, kultura masowa i popularna, cyberkultura) oraz koewolucji genetyczno-kulturowej i ewolucji maszyn. Publikuje również dyskusje, polemiki i recenzje prac interesujących dla memetyki i jej krytyków. Posiada wersję online w otwartym dostępie www.memetyka.us.edu.pl Na liście ministerialnej B – 5 punktów. Siedziba Redakcji: Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski, Plac Sejmu Śląskiego 1, 40-032 Katowice. Redaktor naczelna: dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, e-mail: dobroslawa.wezowicz-ziolkowska@us.edu.pl. Aktualny numer jest poświęcony dyskusjom z Susan Blackmore i jej teoriami człowieka jako maszyny memowej. Temat został sprowokowany spotkaniem z Autorką „ The Meme Machine”, jakie odbyło się w Warszawie na Wydziale Lingwistyki Stosowanej na specjalne zaproszenie dra Roberta Borocha - redaktora tematycznego tego numeru.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych.

Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Proces dorastania człowieka do świadomości podmiotowości 1. Charakterytyka człowieka świadomego swojej podmiotowości 2. Podmiot umyślnie twórczy 3. Człowiek racjonalny 4. Człowiek podświadomy II. Trzy modele człowieka, jego ewolucji i trzy pedagogiki 1. Trzy modele człowieka 2. Trzy poziomy ewolucji człowieka 3. Trzy rodzaje pedagogiki 4. Pedagog przewodnikiem duchowym III. Trening i projekt innowacyjny 1. Ćwieczenie treningowe, trening indywidualny i grupowy 2. Projekt innowacyjny IV. Świadomość i rozwój relacji społecznych 1. Człowiek aktualny i potencjalny 2. Odroczone wartościowanie 3. Postrzeganie drugiego 4. Rozwój relacji społecznych 5. Pytania i zagadnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Podmiot - bohater nowoczesności; 1. Oświeceniowa koncepcja podmiotu: Kartezjusz - Kant - Hegel, 2. Oświecenia jako misja Podmiotu: polityczno-społeczne wyzwania Oświecenia dla pedagogiki, 3. Oblicza oświeceniowego Rozumu a problem pedagogiki jako jedności w wielkości, 4. Pedagogika w służbie mitu podmiotowości: Rosseau - Hernart - Hessen - pedagogika socjalistyczna. Cz. II Podmiot - Upadek i odrodzenie: 1. Zdrada Rozumu i kryzys dyskursu podmiotowości, 2. Zdrada pedagogicznego Rozumu, 3. Sanacja pedagogicznego Rozumu: ożywienie dyskursu podmiotowości w filozofii i pedagogice schyłku XX wieku, 4. Restauracja oświeceniowego Podmiotu w myśl pedagogicznej: pedagogia transformacji. Cz. III w poszukiwaniu nowej formuły podmiotowości; 1. Dekonstrukcja Podmiotu w filozofii współczesnej, 2. Pedagogie podmiotu małego, 3. Podmiot mały na ścieżce emancypacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pracownik a realizacja celów organizacji; 2. Przesłanki genezy zmian w procesie rozwoju organizacji; 3. Współdziałanie- jedność podmiotowo-przedmiotowa pracy zespołowej; 4. Znane i nieznane w procesie funkcjonowania i rozwoju organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość w edukacji: wieloaspektowość ujęć: Humanizm w pedagogice- pole podmiotowych relacji człowieka; Podmiotowość wyrazem regulacji stosunków człowieka z otoczeniem (kontekstualność problemów); Podmiotowość a obrona cywilna; Krenologiczne aspekty podmiotowości i relacji międzyludzkich; Podmiot poznający w badaniach pedagogicznych; Podmiotowość w procesach edukacji technicznej; Aspekty podmiotowości w szkolnej edukacji językowej i kulturalnej; 2. Szanse i bariery urzeczywistniania podmiotowości w praktyce edukacyjnej: Podmiotowość dziecka w przedszkolu na przykładzie Przedszkola Samorządowego nr 48 w Białymstoku; Aktywność dziecka w przedszkolu a organizacja przestrzeni edukacyjnej; Uwarunkowania rozwoju podmiotowości uczniów klas młodszych; Podmiotowość studenta w europejskiej przestrzeni edukacyjnej; Dobrze, że jesteś: droga ku podmiotowym relacjom; Opór i bariery w dialogu podmiotów edukacji; Podmiotowość pracownika we współczesnym zakładzie pracy; 3. Podmiotowość w edukacji osób o specyficznych potrzebach: O rozwój godności osoby dziecka niepełnosprawnego; O podmiotowość rodziny dziecka niepełnosprawnego, przewlekle chorego; Patologiczne doświadczenia temporalne jako czynnik ograniczający podmiotowość; Doświadczanie bariery przez dzieci we współczesnej rzeczywistości w kontekście ich podmiotowego rozwoju; Jakość relacji między podmiotami edukacji a poziom dysfunkcjonalności uczniów; Kreowanie tożsamości nieletnich na drodze twórczej resocjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość w wielorakim oglądzie: Wielopodmiotowość w edukacji; Idea podmiotu i podmiotowości w edukacji z perspektywy aksjologicznej; Charakter społeczny pedagoga-wychowawcy jako czynnik rozwoju edukacji; podmiotowość w rozważaniach pedagogicznych- kategoria znana, ale czy poznana?; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie; Wartość podmiotowości, wartości w podmiotowości; Analiza roli rodziców w wychowaniu ku wartościom w procesie rozwoju osobowości; Rola tożsamości podmiotu w kształtowaniu odpowiedzialności moralnej; Podmiotowość w teorii chaosu; Podmiotowość w społeczeństwie ryzyka- koniec historii czy nowa konceptualizacja; Transgresyjny rozwój podmiotowości w cywilizacji wiedzy; Podmiotowość w kształtowaniu świadomości eklezjalnej. Międzynarodowe Spotkania Młodych w Taize; Wielopłaszczyznowość ujmowania podmiotowości: podmiotowość jako kategoria pedagogiczna, filozoficzna, psychologiczna i socjologiczna; 2. Podmiotowość w intencjach pedagogicznych: Podmiot i podmiotowość jako kategorie pedagogiczne; Idea podmiotowości we współczesnej szkole; Rozważania o modelu podmiotowości uczniów we współczesnej edukacji; Podmiotowość nauczyciela i ucznia jako szansa i wyraz urzeczywistniania wartości poznawczych; Podmiotowość nauczyciela, ucznia i studenta w środowisku sieciowym; Technologie edukacyjne a podmiotowość ucznia; Podmiotowość jako idea, cel i wartość kształcenia w doskonaleniu zawodowym nauczycieli; Etyczny wymiar działalności zawodowej nauczyciela jako podmiotu; Natura jaźni w procesie edukacji- perspektywa socjologiczna; 3. Realia urzeczywistniania podmiotowości: Podmiotowość ucznia w kontekście rozumienia jej przez nauczycieli; Różnorodność kontekstów podmiotowości w percepcji nauczycieli; Podmiotowość nauczyciela w kontekście realizacji zadań zawodowych; Percepcja podmiotowości własnej studentów zaocznych; Tożsamość aksjologiczna nauczycieli akademickich i studentów; Podmiotowość w aspekcie relacji nauczyciel akademicki- student
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Praca socjalna- perspektywy teoretyczne; 2. Przegląd współczesnych koncepcji pracy socjalnej; 2. Przegląd współczesnych koncepcji pracy socjalnej; 3. Koncepcja pracy socjalnej jako pracy ze świadomością; 4. Proces dorastania czlowieka do świadomości podmiotowosci; 5. Trzy modekle człowieka i jego ewolucji. Trzy pedagogiki; 6. Trening i projekt innowacyjny; 7. Świadomość i rozwój realacji społecznych; 8. Praca socjalna jako wspieranie twórczego rozwoju człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Są to rozprawy i szkice poświęcone analizie szeroko pojętych obszarów i sensów „nieskończonego” w literaturze i eseistyce polskiej powstającej od roku 1890. Istotnym punktem odniesienia dla autorów jest okres Młodej Polski. Młodopolskie influencje dostrzegalne są zarówno w twórczości pokolenia pozytywistów, jak i w dorobku autorów dwudziestolecia międzywojennego. Młodopolska nieskończoność pozostaje w polu semantycznym takich pojęć, jak bezmiar, otchłań, nicość. Postrzegana jest przede wszystkim w aspekcie negatywnym: jako źródło lęków, frustracji, zagubienia percypującego rzeczywistość podmiotu. Refleksja nad ideą nieskończoności w literaturze obejmuje szerokie spektrum zagadnień, uwzględniające perspektywę ontologiczną, antropologiczną, metafizyczną, eschatologiczną i epistemologiczną. Problem doświadczania nieskończoności analizowany jest w wymiarze przestrzennym (nieskończoność kosmosu) i temporalnym, tożsamościowym i warsztatowym. Książka jest opowieścią o poszukiwaniu całościowych sensów i scalaniu w jedność tego, co rozbite, o próbie budowania spójnej wizji świata i obrazu własnego „ja”, o tęsknocie do pełni niemożliwej. Autorzy m.in. wyjaśniają sens poruszanej przez młodopolskich twórców problematyki jedności w wielości i skończoności w nieskończoności. Dostrzegają w nieskończoności spoiwo uniwersum, droga poznania którego wiedzie przez dziedziny równie wieczne, co ono – sztukę i mit. Tom zamykają szkice, w których na różny sposób kluczową rolę odgrywa czas.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia osobowości : nurty, teorie, koncepcje / Henryk Gasiul. - Wyd. 3 rozszerz. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 654 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Engram)
Wstęp; Rozdział I. Historyczne korzenie i okresy rozwoju psychologii osobowości 1. U źródeł współczesnych teorii osobowości – wkład klasycznej psychologii 2. U źródeł współczesnych teorii osobowości – znaczenie analiz 3. U źródeł współczesnych teorii osobowości– rola psychologii personalistycznej 4. Ku współczesnym kształtom psychologii osobowości 4.1. Tradycje badawcze w psychologii osobowości 4.2. Okresy w nowożytnej psychologii osobowości Rozdział II. Kontrowersje wokół psychologii osobowości 1. Wiedza potoczna a wiedza naukowa o osobowości 2. Przyrodniczy i humanistyczny model interpretacji osobowości 3. Kryteria oceny wartości naukowej teorii osobowości 4. Teoria osobowości jako ogólna teoria zachowania 5. O metodach stosowanych w psychologii osobowości 6. Perspektywy analizy teorii osobowości 7. Zasada wyróżniania kategorii teorii osobowości – propozycja autorska Rozdział III. Człowiek jako podmiot i jego właściwości – dyspozycyjne podejście do interpretacji cech osobowości 1. Sięgając do przeszłości 2. Podstawowe sposoby i strategie interpretacji cech we współczesnej psychologii 3. Konstytucjonalne teorie osobowości 4. Główne wątki czynnikowej teorii osobowości H.J. Eysencka – teoria Wielkiej Trójki (PEN) 5. Neurofizjologiczne podstawy ekstrawersji i neurotyzmu – kontrowersje i propozycje 6. Psychobiologiczna teoria osobowości C.R. Cloningera 7. Humanistyczne podejście G.W. Allporta Rozdział IV. Człowiek jako podmiot i jego właściwości – deskryptywne podejście do sposobu analizy cech osobowości 1. Czynnikowa teoria cech R. Cattella 2. Wielka Piątka jako efekt analiz leksykalno-statystycznych 2.1. Wprowadzenie – krótka historia dążeń do odkrycia pięciu cech osobowości 2.2. Teoria Wielkiej Piątki R.R. McCrae i P.T. Costy 3. Cechy jako właściwości interpersonalne w interpretacji J.S. Wigginsa 4. Cechy interpersonalne w ujęciu T. Leary’ego 5. Cechy jako konstrukcje społeczne Rozdział V. Wielka Piątka jako źródło i inspiracja współczesnych badań nad osobowością. Próby integracji dyspozycyjnego i deskryptywnego podejścia do interpretacji cech 1. Kontrowersje wokół liczby czynników osobowości 2. Trudności z modelami bazującymi na Wielkiej Piątce 3. Podstawy biologiczne pięciu wymiarów osobowości – zwrot w kierunku dyspozycyjnych teorii cech 4. Przełamując słabości Wielkiej Piątki – Cybernetyczna Teoria Wielkiej Piątki C.G. DeYounga (CB5T) 5. Kołowy Model Metacech Osobowości W. Strusa, J. Cieciucha, T. Rowińskiego jako propozycja analizy struktury i dynamiki osobowości bazującej na modelu Wielkiej Piątki Rozdział VI. Kontrowersje wokół teorii cech – sytuacjonizm a teorie cech. Propozycje będące już historią wciąż obecną oraz propozycje współczesne 1. Behawioralne modele relacji podmiot – sytuacja – sięgając ku przeszłości 1.1. Podejście behawioralne J. Dollarda i N. Millera 1.2. Interpretacja osobowości według B.F. Skinnera 2. Interpretacja relacji podmiot – sytuacja w teorii pola K. Lewina 3. Sytuacjonizm jako przeciwwaga teorii cech – współczesność 4. Współczesne sposoby rozwiązania dylematu sytuacja – cecha – w obronie teorii cech 5. Motywacja jako podstawa wnioskowania o cechach – cechy intencjonalne w ujęciu J.C. Wakefielda 6. Interakcyjne modele cech – ogólne współczesne trendy interpretacji 7. Podejście interakcyjne o sposobie rozwiązania dylematu cecha – stan Rozdział VII. Propozycje rozwiązania dylematu cechy – sytuacja. Modele społeczno-poznawcze oraz ich rewizje i uzupełnienia 1. Modele oparte na społecznym uczeniu i na procesach samoregulacji 1.1. Specyfika i charakterystyka zjawiska samoregulacji 1.2. W kierunku uczenia społecznego – propozycja J. Rottera 1.3. Podejście interakcyjne A. Bandury – teoria społecznego uczenia się 1.4. Osobowość a społeczne uczenie w interpretacji W. Mischela 2. Wybrane modele integrujące podejście strukturalne i procesualne 2.1. Zmodyfikowana propozycja bazująca na podejściu społeczno-poznawczym – interpretacja D. Cervone 2.2. Próba powiązania podejścia cechowego z podejściem społeczno-poznawczym – analizy W. Fleesona 2.3. Model neuronalnej sieci według S.J. Reada, L.C. Millera Rozdział VIII. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji – od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę. Ewolucyjna perspektywa interpretacji osobowości 1. Proces adaptacji jako podstawa rozwoju osobowości – współczesne trendy interpretacyjne 2. Społeczno-analityczna interpretacja osobowości według R. Hogana 3. Ewolucja i środowisko podstawą osobowości w interpretacji T. Millona 4. Ewolucyjne podejście do osobowości – teoria osobowości oparta na podstawowych systemach neuroafektywnych w ujęciu J. Pankseppa 5. Podejście ewolucyjne R. Fischera Rozdział IX. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji – od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę. Kultura i jej znaczenie – teorie kulturowe osobowości oraz kierunki analizy relacji kultura – osobowość 1. Kultura a osobowość w interpretacji szkoły wzorców kulturowych – sięgając do historii badań i analiz 2. Współczesne kierunki badań nad relacją kultura – osobowość 2.1. Uwarunkowanie środowiskowo-kulturowe a osobowość (ewokacja kultury) 2.2. Problem akulturacji a rozwój osobowości 2.3. Transmisja kulturowa jako czynnik kreujący osobowość 2.4. Kategorie i formy kulturowe a przewidywane konfiguracje osobowości 2.5. Religia jako forma transmisji kultury a osobowość – na przykładzie hinduizmu 2.6. Uniwersalia kulturowe a osobowość Rozdział X. Właściwości natury i jej sposób spełniania się w interakcji z otoczeniem – sięgając ku przeszłości, która wciąż ma znaczenie. Ewolucja biologiczna i kulturowa podstawą osobowości w interpretacji S. Freuda i C.G. Junga 1. Podmiot i jego potrzeby naturalne w interakcji – psychoanaliza S. Freuda 2. Podmiot i kultura wpisana w naturę a indywidualna linia rozwoju – C.G. Jung Rozdział XI. Podmiot i jego potrzeby a formy adaptacji do społeczności i kultury 1. Człowiek i jego dążenie do twórczej adaptacji – podstawy teorii A. Adlera 2. Kultura a potrzeby podmiotu – propozycja H.S. Sullivana 3. Społeczność i kultura w interakcji z podmiotem – propozycja K. Horney 4. Kultura a potrzeby podmiotu – perspektywa psychoanalityczna E. Fromma Rozdział XII. Człowiek jako podmiot w interakcji z innymi – teorie relacji z obiektem. Kliniczne podejście w wyjaśnianiu rozwoju i zaburzeń osobowości 1. Mechanizmy obronne ego w interpretacji A. Freud 2. Mechanizmy rozwoju i zaburzeń w interpretacji M. Klein 3. Procesy kształtowania się osobowości w ujęciu M. Mahler 4. Rozwój ego w analizach W.R. Fairbairna 5. O.F. Kernberga interpretacja zaburzeń ego 6. Rozwój struktury „mnie” – propozycja D. Winnicotta 7. Psychologia self H. Kohuta Rozdział XIII. Człowiek jako podmiot w procesie adaptacji i rozwoju własnego potencjału – ku odkrywaniu własnej tożsamości 1. Psychologia ego H. Hartmanna 2. Kompetencja jako cel rozwoju i adaptacji – propozycja R. White’a 3. Teoria psychospołecznego rozwoju ego E.H. Eriksona 4. Rozwój w interpretacji kontynuatorów myśli eriksonowskiej 5. Mechanizmy i fazy rozwoju ego według J. Loevinger 6. Dążenie do spełnienia jako cel rozwoju w ujęciu Ch. Bühler Rozdział XIV. Człowiek jako podmiot działający i samoregulujący – aktywistyczno-regulacyjne teorie osobowości 1. Ogólne podstawy teorii aktywistyczno-regulacyjnych 2. Działalność jako podstawa osobowości w interpretacji S.L. Rubinsztejna 3. Aktywistyczna teoria osobowości A.N. Leontjewa 4. Osobowość w interpretacji S. Gerstmanna 5. Osobowość jako system tworzący i realizujący plany – propozycja T. Mądrzyckiego 6. Regulacyjna Teoria Osobowości J. Reykowskiego 7. Osobowość jako organizacja informacji w interpretacji W. Łukaszewskiego 8. Zadania podstawą rozwoju osobowości w interpretacji K. Obuchowskiego 9. Główne współczesne problemy aktywistycznej interpretacji osobowości 10. Działanie jako proces samoregulacji Rozdział XV. Od spełnienia potrzeb i doświadczania siebie ku tworzeniu własnej tożsamości w interakcji 1. Naturalne dążenia – od realizacji potrzeb ku wartościom 1.1. Główne idee A. Angyala 1.2. Dążenie do spójności wartości jako podstawowy motyw – interpretacja P. Lecky’ego 1.3. Syndromy osobowości w ujęciu A. Maslowa 1.4. Dążenie do realizacji siebie a rozwój osobowości – interpretacja C.R. Rogersa 2. Człowiek jako istota rozumiejąca i doświadczająca – antycypacja podstawą osobowości 3. Od potrzeb ku narracji – personologia H. Murraya 4. Biograficzne i narracyjne podstawy osobowości – konsekwencje teorii H. Murraya 5. Podmiot doświadczający w interpretacji H.J.M. Hermansa – w stronę dialogowego „ja” Rozdział XVI. Człowiek jako podmiot odkrywający sens – egzystencjalna psychologia osobowości. W stronę podmiotu osobowego 1. Podstawowe założenia psychologii egzystencjalnej 2. Stawanie się w interpretacji L. Binswangera 3. Warunki rozwoju osobowości w ujęciu R. Maya 4. Mechanizmy nadawania znaczeń w interpretacji E. Strausa 5. Wola sensu jako podstawa rozwoju osobowości w teorii V. Frankla 6. Człowiek jako podmiot osobowy w interpretacji K. Popielskiego Rozdział XVII. Autorska propozycja personalistycznej interpretacji osobowości 1. U podstaw możliwości interpretacji osobowości – ścieżki metodologiczne 2. Podstawy empiryczne uzasadniające możliwość interpretacji rozwoju osobowości poprzez odniesienie do atrybutów osoby 3. Spełnianie się osoby jako podstawa rozwoju osobowości 4. Prawa rozwoju osobowości 4.1. Zasada „przywiązanie – dystansowanie – indywiduacja” 4.2. Relacja pomiędzy perspektywą subiektywną a perspektywą obiektywną 4.3. Zasada „od zewnątrz do wewnątrzoparcia” 4.4. Rozwój w kierunku bycia podmiotem; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne korzenie i okresy rozwoju psychologii osobowości, 2. Kontrowersje wokół psychologii osobowości, 3. Człowiek jako podmiot i jego właściwości - teorie cech, 4. Człowiek jako podmiot i jego właściwości - leksykalno-statystyczne podejście do interpretacji cech osobowości, 5. Kontrowersje wokół teorii cech - sytuacjonalizm a teorie cech, 6. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji - od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę, 7. Właściwości natury i jej sposób spełniania się w interakcji z otoczeniem - sięgając ku przeszłości, która wciąż ma znaczenie. Ewolucja a podstawą osobowości, 8. Podmiot i jego potrzeby a formy adaptacji do społeczności i kultury, 9. Człowiek jako podmiot w interakcji z innym - teorie relacji z obiektem, 10. Człowiek jako podmiot w procesie adaptacji i rozwoju własnego potencjału - ku odkrywaniu własnej tożsamości, 11. Człowiek jako podmiot działający i samoregulujący - aktywistyczno-regulacyjne teorie osobowości, 12. Od spełnienia potrzeb i doświadczanie siebie ku tworzeniu własnej tożsamości w interakcji, 13. Człowiek jako podmiot odkrywający sens - egzystencjalna psychologia osobowości. W stronę podmiot osobowego, 14. Autorska propozycja personalistycznej interpretacji osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Joanna Trzópek: Czy w psychologii społecznej jest miejsce na kategorię podmiotowości? [Does social psychology have room for the category of subjectivity?], s. 115–139; Romana Kadzikowska-Wrzosek: Determinizm i nieświadoma wola a podmiotowość [Determinism, “unconscious volition” and subjectivity], s. 140–150; Krzysztof Mudyń: Podmiotowość. Co to może znaczyć? [Subjectivity: What does it mean?], s. 151–157; Joanna Trzópek: Podmiot w psychologii: odpowiedzi na artykuły komentujące [Subject in psychology: Reply to commentaries], s. 158–161; Krystyna Skarżyńska, Kamil Henne: Studenci jako obywatele: kapitał ludzki i społeczny jako źródła akceptacji porządku politycznego i ekonomicznego oraz aktywności społecznej [Students as citizens: Human and social capital as sources of acceptance for political and economical order and social activity], s. 162–182; Joanna Roszak: Otwartość na doświadczenie i poglądy na role płciowe a oceny kobiet i mężczyzn nietypowych dla swojej płci [Openness to experience, attitudes to gender roles and evaluations of gender nonstereotypical males and females], s. 183–197.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Pierwotne wyzwania: szkic o uniwersalnych ograniczeniach podmiotowości: Przewaga regulacji automatycznej nad refleksyjna; Asymetria negatywno-pozytywna: przewaga tendencji obronnych nad wzrostowymi; Słowo podsumowania dotyczącego źródeł ograniczeń podmiotowości: regulacja automatyczna i obronna; 2. Badania nad uleganiem wpływom utajnionych bodźców: Jak mierzyć nieświadome emocje?; Wyniki badań: przejawy wpływu utajnionych procesów na jawne reagowanie; Wyniki badań: ograniczenia i szanse; 3. Szanse: szkic o rozwoju podmiotowości: Od dziecięcego egocentryzmu do refleksyjnej samoświadomości; Od popędów i obronności do ideałów i nadziei; Podsumowanie: podstawy i przejawy podmiotowości; 4. Badania nad wpływem refleksyjności na przetwarzanie jawnych i utajnionych informacji: Cele i metody pomiaru refleksyjności; Refleksyjność a tempo funkcjonowania poznawczego; Przejawy specyficznych powiązań między treścią przekonań a reakcjami na utajnione bodźce; Niespecyficzne następstwa samej koncentracji refleksyjnej w reakcjach na utajone bodźce; Dyskusja końcowa wyników przedstawionych w ramkach 6-15; 5. W poszukiwaniu podstaw podmiotowości: badania nas rolą poznawczego wyodrębnienia własnej osoby: Konceptualizacja pojęcia "poznawcze wyodrębnienie własnej osoby"; Przesłanki wyboru sposobu pomiaru stopnia poznawczego wyodrębnienia Ja; KSS: metoda pomiaru stopnia poznawczego wyodrębnienia Ja; Eksperymentalne badania nad regulacyjnym znaczeniem stopnia wyodrębnienia Ja; Dyskusja empirycznych ustaleń dotyczących roli poznawczego wyodrębnienia Ja opisanych w ramkach 16-22; 6. W poszukiwaniu istoty podmiotowości: badania nad rolą refleksyjnych standardów wartościowania: Metoda pomiaru refleksyjnych, osobistych standardów wartościowania; Badania nad związkami poznawczego wyodrębnienia Ja z właściwościami standardów wartościowania; Zróżnicowanie standardów wartościowania a uleganie wpływom utajnionych bodźców afektywnych; Standardy wartościowania a przejawy ustosunkowań wobec Swoich i Obcych; Refleksja końcowa nad empirycznymi próbami uchwycenia roli standardów wartościowania w wyznaczaniu podmiotowości; 7. Implikacje: o pożytkach wynikających z rozwoju podmiotowości: O kilku cnotach, które wynikają z rozwoju podmiotowości; Pytanie Philipa Zimbardo: dlaczego dobrzy ludzie czynią zło?; Skala makro- konkluzja Stevena Pinkera: Żegnaj, przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Współcześnie, praktyka stosowania prawa do samostanowienia narodów (ludów) często prowadzi do pojawienia się pytania o jego zakres podmiotowy: jakie grupy są uprawnione do powoływania się na wykonywanie tego prawa? Głównym celem prezentowanej monografii jest zbadanie relacji między problemem podmiotowości w prawie międzynarodowym a prawem do samostanowienia narodów (ludów). Ponadto książka odnosi się w szeroki sposób do ewolucji praktyki w tym zakresie oraz do istniejących osiągnięć doktryny oraz orzecznictwa, przede wszystkim dążąc do odpowiedzi na pytanie: kto i w jakim zakresie, zgodnie z prawem międzynarodowym, jest objęty zakresem stosowania prawa do samostanowienia?

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Współcześnie, praktyka stosowania prawa do samostanowienia narodów (ludów) często prowadzi do pojawienia się pytania o jego zakres podmiotowy: jakie grupy są uprawnione do powoływania się na wykonywanie tego prawa? Głównym celem prezentowanej monografii jest zbadanie relacji między problemem podmiotowości w prawie międzynarodowym a prawem do samostanowienia narodów (ludów). Ponadto książka odnosi się w szeroki sposób do ewolucji praktyki w tym zakresie oraz do istniejących osiągnięć doktryny oraz orzecznictwa, przede wszystkim dążąc do odpowiedzi na pytanie: kto i w jakim zakresie, zgodnie z prawem międzynarodowym, jest objęty zakresem stosowania prawa do samostanowienia?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXI. Zeszyt specjalny [I])
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013, Półrocznik, 2014-2019
Autor
Forma i typ
Część ogólna: 1. O idei pracy, prawie pracy i pracy przymusowej w Związku Sowieckim - uwagi wybrane (1917-1945); 2. Między pracą najemną a zniewoloną. Dylematy doktrynalno-polityczne na przykładzie ZSRR; 3. Podstawowe zasady prawa pracy - nadmiar kodeksowej regulacji czy zasadności ich wyodrębnienia? 4. Ryzyko pracodawcy jako zasada prawa pracy; 5. Konstytucyjne prawo dostępu do służby publicznej na jednakowych zasadach a kwestia zatrudniania pracownika samorządowego na czas zastępstwa; 6. The subjectivity of work and the nature of employment-based work; 7. Warunki rozwoju i wpływ sztucznej inteligencji na pracę, zatrudnienie i inne niektóre prawnie nieuregulowane w Unii Europejskiej zagadnienia społeczne, technologiczne i gospodarcze; 8. Europejska autonomiczna definicja pracownika. Przyczynek do dyskusji nad rozwojem prawa zatrudnienia; 9. O zasadności wykorzystania w prawie zatrudnienia teorii zarządzania personelem; 10. Elastyczne formy zatrudnienia. Panorama zagadnień z perspektywy prawa pracy; 11. Prakseologiczny wymiar prawa pracy; 12. O pojęciu zasad współżycia społecznego - uwagi na tle wybranych przepisów kodeksu pracy; 13. O funkcji modyfikacyjnej zasad prawa pracy na gruncie art. 300 k.p. 14. Zasady prawa; 15. Koncepcja „prawa zatrudnienia” w świetle kompetencji Państwowej Inspekcji Pracy; 16. Wiodąca rola prawa statutowego uczelni w kształtowaniu sytuacji prawno-pracowniczej nauczycieli akademickich; 17. Regulacja zatrudnienia niepracowniczego czy prawo zatrudnienia? Indywidualne prawo pracy: 18. Równy dostęp osób z niepełnosprawnościami do zatrudnienia w administracji publicznej - realna możliwości czy fikcja? 19. Spółdzielcza umowa o pracę jako podstawa nawiązania stosunku pracy; 20. Prawne podstawy zatrudnienia tymczasowego; 21. Wpływ zrzeczenia się mandatu przez wójta na sferę stosunku pracy jego zastępcy; 22. Założenia ogólne charakteryzujące zatrudnienie w samorządzie terytorialnym (porównanie z zasadami funkcjonowania korpusu służby cywilnej); 23. Pracownicy socjalni w polskim systemie pomocy społecznej. Kilka uwag w kontekście ewolucji systemu; 24. Status prawny pracowników ochrony. Wybrane problemy; 25. Przetwarzanie danych osobowych pracowników a zwolnienia grupowe; 26. Kilka uwag w sprawie realizacji obowiązków pracowniczych w domu pracownika; 27. „Przekształcenie” stosunku służbowego celnika w stosunku pracy; 28. Ochrona trwałości stosunku pracy członków zarządu zakładowej i międzyzakładowej organizacji związkowej po nowelizacji; 29. Równe prawa pracujących małżonków i innych osób pełniących obowiązki rodzinne a zachowanie równowagi między życiem zawodowym i rodzinnym; 30. Swoboda umów a umowy dodatkowe stron stosunku pracy; 31. O podstawach aksjologii polskiego prawa pracy w rozporządzeniu dotyczącym umowy o pracę pracowników umysłowych; 32. Ustanie stosunku pracy nauczyciela akademickiego; 33. Uprawnienie do wypowiadania umów o zakazie konkurencji w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19. Uwagi de lege lata i de lege ferenda; 34. Zatrudnienie nauczycieli na czas określony; 35. Rodzicielskie świadczenie uzupełniające - MAMA 4+ - oczekiwania i realia; 36. Przekształcenia podmiotowe stosunku pracy nauczyciela akademickiego; 37. Równowaga między życiem zawodowym i prywatnym pracownika świadczącego pracę zdalnie - stan polskich regulacji Kodeksu pracy; 38. O istocie umowy o pracę na czas określony; 39. Prawo pracowników zdalnych do bycia offline - rozważania prawnoporównawcze; 40. Czy przepisy regulujące warunki zatrudnienia pracowników delegowanych, jako przepisy wymuszające swoje zastosowanie, zapewniają ochronę pracownika? Zbiorowe prawo pracy: 41. O układach zbiorowych pracy zawieranych dla osób świadczących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy; 42. Pojęcie zakładowej organizacji związkowej obejmującej zakresem działania cały zakład pracy; 43. Porozumienie zbiorowe w tarczy antykryzysowej. Procesowe prawo pracy: 44. Kształtowanie się systemu sądowej kontroli orzeczeń dyscyplinarnych w stosunkach służbowych; 45. Roszczenie funkcjonariusza formacji zmilitaryzowanej o dopuszczenie do służby; 46. Sądownictwo polubowne - nowa jakość rozstrzygania sporów. Ubezpieczenia społeczne: 47. Prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej jako tytuł ubezpieczeń społecznych - wybrane zagadnienia; 48. Kilka uwag o powoływaniu Prezesa ZUS; 49. O ustalaniu ustawodawstwa właściwego w przypadku jednoczesnego wykonywania pracy na terytorium więcej niż jednego państwa członkowskiego w koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego; 50. Jednorazowe odszkodowanie przysługujące członkom rodziny z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej; 51. W poszukiwaniu modelu zabezpieczenia finansowego na wypadek starości; 52. O rencie rodzinnej, uposażeniu rodzinnym i o proporcjonalności świadczenia - słów kilka; 53. Zasada (nie)kumulacji, czyli o zbiegu prawa do świadczenia emerytalnego z systemu powszechnego i wojskowego; 54. COVID-19 a świadczenia z ubezpieczenia chorobowego (wybrane zagadnienia); 55. Prawnoteleologiczne aspekty funkcji ochronnej norm proceduralnych ubezpieczeń społecznych. Varia: 56. Ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop policjanta. Problemy orzecznictwa organów Policji związane z konstytucjonalnością art. 115a ustawy o Policji; 57. Centra usług społecznych - nowe jednostki organizacyjne gminy; 58. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w aspekcie prawnym i praktycznym na przykładzie miasta Bielsko-Biała i powiatu bielskiego - wybrane zagadnienia; 59. Charakter prawny zatrudnienia w ramach stosunku służbowego na przykładzie wybranej kategorii podmiotów zatrudnionych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej