Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(4)
Autor
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Brudnik Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Colina Donatella
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Kuś Joanna
(1)
Micheli Enrico
(1)
Podolska Beatrix
(1)
Reddy Linda A
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sher Barbara
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Vopel Klaus W
(1)
Wagner Martina
(1)
Wasilewska Joanna
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Łyczek Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Terapia zabawą
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Autyzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Intersubiektywność
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Matematyka
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rytmika
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Trening grupowy (psychol.)
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Zabawa/masaż „Pod krzaczkiem z malinami…” 2. Zabawa „Podróż statkiem” 3. Zabawa „Jeżykowy masaż stóp” 4. Zabawa „Paluszkowy fryzjer” 5. Zabawa „Wierszyki na codzienne okazje” 6. Zabawa „Relaksacyjne okienko” 7. Zabawa „Kacza mama” 8. Zabawa „Potwór łaskotek” 9. Zabawa „Wiaderka pełne skarbów” 10. Zabawa „W koszach na straganie” 11. Zabawa „Głodne zwierzaki” 12. Zabawa „Pacynka w okienku” 13. Zabawa „Ciało mówi: Witaj!” 14. Zabawa „Odkrywca” 15. Zabawa „Stuku-puku” 16. Zabawa „Gdzie jesteś…?” 17. Zabawa „A kuku!” 18. Zabawa „Wyjadacz ukrytego skarbu” 19. Zabawa „Woreczki sensoryczne na oknie” 20. Zabawa „Kolorowe bazy” 21. Zabawa „Wąż i sowa” 22. Zabawa „Sieć pająka” 23. Zabawa „Rysowanie po cioci” 24. Zabawa „Balonowe kopytka” 25. Zabawa „Bezpieczna wspinaczka” 26. Zabawa „Kropelki i fale” 27. Zabawa „Paluszki na dywanie” 28. Zabawa „Żabki na spacerze” 29. Zabawa „Zakamarki torebek” 30. Zabawa „Ogród pełen piany” 31. Zabawa „Podlewanie kwiatków” 32. Zabawa z pokazywaniem „Wystroiła się raz kurka” 33. Zabawa „Durszlakowy potwór” 34. Zabawa „Ukryte płatki” 35. Zabawa „Paluszkowe pszczółki” 36. Zabawa „Pakowanie zakupów” 37. Zabawa „Parawan – pory roku” 38. Zabawa „Pakowanie kosmetyków” 39. Zabawa „Autorski album” 40. Zabawa „Ciocia detektyw” 41. Zabawa „Tańczące klamerki” 42. Zabawa „Grzybobranie” 43. Zabawa „Hamaczek dla misia” 44. Zabawa „Sensoryczna gąsienica” 45. Zabawa „Wypakowanie zakupów” 46. Zabawa „Porządki” 47. Zabawa „Głoskowy plac zabaw” 48. Zabawa „Park trampolin” 49. Zabawa „Moc mimiki” 50. Zabawa „Głoskowe wyspy” 51. Zabawa „Kisielowa koszykówka” 52. Zabawa „Lody dla ochłody” 53. Zabawa „Emotki” 54. Zabawa „Sensotaniec paluszków” 55. Zabawa „Worek z zabawkami” 56. Zabawa „Domek a la mandala” 57. Zabawa „Samoloty i latarki” 58. Zabawa „Zajączek, pajączek i kłopot na łące” 59. Zabawa „Sztorm na morzu” 60. Zabawa „Na walizkach”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Percepcja ciała; 2. Koordynacja dynamiczna i równowaga; 3. Sprawność manualna kończyn górnych; Aneks. Materiały do kopiowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Wstęp. Część I. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego? Rozdział 1. SPD pokrótce. Rozdział 2. Dziesięć najczęściej występujących problemów sensorycznych u dzieci z SPD. Rozdział 3. Po co bawić się w domu? Część II. Gry i zabawy. Rozdział 4. Gry i zabawy wzmacniające zmysł dotyku. Rozdział 5. Gry i zabawy wzmacniające zmysł wzroku. Rozdział 6. Gry i zabawy wzmacniające utrzymanie równowagi. Rozdział 7. Gry i zabawy wzmacniające zmysł smaku. Rozdział 8. Gry i zabawy wzmacniające zmysł węchu. Rozdział 9. Gry i zabawy usprawniające ruch. Rozdział 10. Gry i zabawy wzmacniające zmysł słuchu. Rozdział 11. Gry i zabawy wzmacniające motorykę dużą. Rozdział 12. Gry i zabawy wzmacniające motorykę małą. Rozdział 13. Gry i zabawy rozwijające umiejętności społeczne. Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Przyroda jako środowisko sprzyjające zabawie i nauce; Ruszamy! Proste zabawy ruchowe; Zabawy w rycerzy i inne przygody: Z odwagą dążymy do celu; O leśnych skrzatach: Poprzez zabawę poznajemy przyrodę; Życie Indian i dzika dżungla: przyroda w czterech ścianach; Pobudzamy wszystkie zmysły: Badamy przyrodę za pomocą różnych zmysłów; Bawimy się i majsterkujemy: Twórcze doświadczenia przyrodnicze; Sen i relaks: Ukojenie na łonie przyrody; Dodatkowe inspiracje; Indeks zabaw i gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauka przy pomocy zabaw interakcyjnych, 2. Psychospołeczna nauka w grupie, 3. Prowadzący grupę, 4. Zadania prowadzącego, 5. Poziomy rozwoju grupowego, 6. Radzenie sobie z problemami, 7. Aksjomaty i podstawowe reguły dotyczące prowadzenia grupy interakcyjnej, 8. Repertuar interwencji u prowadzącego grupę
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji. Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rytmika dla dzieci / Beatrix Podolska. - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2018. - 90, [12] stron : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: 1. Dźwięki i czary muzyczne. 2. Sygnał muzyczny. 3. Przerwa w muzyce. 4. Marsz i bieg w dwóch grupach. 5. Ćwierć nuty i ósemki, formowanie koła. 6. Obraz graficzny. 7. Spostrzeganie zmian dynamicznych (głośności dźwięku). 8. Wyrabianie wyczucia ruchu miarowych ćwierć nut. 9. Słuchanie śpiewu nauczyciela; osłuchanie z piosenką. 10. Reagowanie na znaną melodię. 11. Rozpoznawanie ćwierć nut. 12. Rysowanie nut. 13. Zabawa w dwóch grupach. 14. Rysowanie nut. 15. Opowiadanie bajek, słuchanie muzyki. Pytania nauczyciela. 16. Rejestr wysoki i niski. 17. Kształtowanie wyobraźni działaniem dźwięków. 18. Skojarzenia z muzyką (rejestr wysoki). 19. Skojarzenia z muzyką (rejestr niski). 20. Stopniowa zmiana wysokości dźwięków. 21. Reagowanie na zmiany kierunku melodii. 22. Wykres wysokości gestem ręki lub kreską. 23. Wprowadzenie II- zwrotki piosenki „Piłka”. 24. Pojęcia: wyżej, niżej, w lewo, w prawo. 25. Sylwetki nut, reagowanie na zmianę wysokości dźwięków. 26. Liczenie ilości dźwięków, wprowadzenie do ćwiczeń metrycznych. 27. Klaskanie określoną ilość razy na wywołaną cyfrę. 28. Ruch po promieniu koła w przód i w tył. 29. Akcent. 30. Liczenie nut z zaznaczeniem akcentu. 31. Akcentowanie. Takty 2/4, 3/4, 4/4. 32. Ćwiczenia metryczne. Figury. 33. Reakcja na pojawienie się ósemek. 34. Ósemka pojedyncza. 35. Głośno czy cicho? 36. Zabawa ruchowa w dwóch grupach. 37. Gra na instrumentach. 38. Dyrygowanie grupami instrumentów. 39. Rysowanie instrumentów. 40. Zróżnicowanie dynamiczne. 41. Głośno czy cicho? 42. Dyrygowanie ze zmianami dynamicznymi. 43. Objaśnienia znaków f, p, przyswojenie nazw włoskich. 44. Koordynacja wzroku, słuchu i dotyku. 45. Realizacja ruchowa muzyki głośnej i cichej. 46. Spostrzeganie znaków f i p w nutach drukowanych. 47. Przykłady zabawy uwrażliwiającej na zmianę dynamiki. 48. Wprowadzenie całej nuty; demonstracja brzmienia trójkąta( triangla). 49. Reagowanie na pojawienie się całej nuty, ćwierć nuty i ósemki. 50. Dyrygowanie wartościami nut. 51. Realizowanie wartości nut w ruchu. 52. ”Pokoiki”(takty) i „Krzesełka” ( miejsca ćwierciowe). 53. Zabawa w nutki. 54. Rozmieszczenie nut na miejscach ćwierć nutowych. 55.Wprowadzenie pauzy ćwierćnutowej. Wyklaskanie rytmu. 56. Cymbałki; rozwijanie wyobraźni. 57. Glissando i staccato. 58. Ćwiczenia metryczne. 59. Gra zespołowa na cymbałkach. 60. Wprowadzenie III zwrotki piosenki „Piłka” J. Wasowskiego. 61. Zmiany tempa. 62. Zabawa w pociągi. 63. Zmiany tempa. 64. Karuzela II cz. 65. Incytacje i inhibicje – zabawy pobudzające i hamujące ruch. 66. Dzieci same dobierają do swoich grup instrumenty perkusyjne. 67. Zmiany tempa, zatrzymanie się na sygnał. 68. Wprowadzenie piosenki „Pociąg”. 69. Zagadki słuchowe. Opowiadania dzieci. 70. Crescendo i diminuendo. 71. Słuchanie muzyki, opowiadania, bajki. 72. Plastyczne wyobrażenie bajki muzycznej. 73. Improwizacje na cymbałkach. Estetyka dźwięku. 74. Pan Bas i Pani Wiolin. 75. Dzieci próbują odnaleźć głosy zwierząt. 76. Plastyczne przedstawienie Pani Violin i Pana Basa. 77. Zagadki słuchowe. 78. Wysoko, nisko czy w środku? 79. Dźwięki wysokie, średnie i niskie. Zabawa piłkami. 80. Wprowadzenie pół nuty. 81. Zagranie pół nuty na różnych instrumentach. 82. Zabawa w cztery domki. Rozpoznanie wartości nut. 83. Zapamiętanie rytmu. 84. Dzieci poruszają się podskokami. 85. W podobny sposób nauczyciel stosuje inne, coraz trudniejsze rytmy. 86. Echo melodyczne i rytmiczne. 87. Gra na instrumentach perkusyjnych. 88. Rysowanie nut. 89. Orkiestra perkusyjna. Dyrygowanie wartościami nut. 90. Ćwiczenie bez instrumentów. 91. Pobudzanie wyobraźni, ekspresja ruchowa. 92. Graficzne przedstawienie muzyki. 93. Ilustracja muzyczna opowiadania. Improwizacja na instrumentach. 94. Dzieci interpretują słownie opowieści muzyczne. 95. Kształcenie pamięci rytmicznej, wymyślanie tekstów do rytmu. 96. Rozpoznawanie znanego rytmu. 97. Dyrygowanie tematami rytmicznymi. 98. Wyrabianie pamięci rytmicznej i poczucia rytmu. 99. Improwizowanie melodii do podanego tekstu. 100. Słuchanie wiolinu lub basu. Ćwiczenie w dwóch grupach. 101. Reagowanie na sygnał muzyczny. 102. Granie rytmów w wiolinie i w basie. 103. Słuchanie dwugłosu. Realizacja ósemki i ćwierć nuty. 104. Incytacje i inhibicje w takcie 4/4. 105. Rozmieszczanie nut w taktach. 106. Ćwiczenie słuchowe: ile słychać dźwięków? 107. Spostrzeganie sygnału, zmiany kierunku ruchu. 108. Własne melodie do podanego tekstu. 109. Wyrabianie pamięci rytmicznej. 110. Korelacja wyobrażenia słuchowego z wizualnym. 111. Muzyka smutna i wesoła. 112. Zabawa z piłkami :„wesoło i smutno”. 113. Dzieci słuchają muzyki i malują w blokach. 114. Rozmieszczenie nut w taktach. 115. Wprowadzenie do dwugłosowości. 116. Zabawa „Kot i myszki”. 117. Improwizacja rytmów. 118. Dzieci klaszczą kolejno własne rytmy. 119. Rozpoznanie barwy dźwięku instrumentów perkusyjnych. 120. Równoczesne realizowanie wartości rytmicznych przez 4 grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Strategie terapeutyczne w integracji sensorycznej - przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk sensoryczny”: 1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem; 2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi; 3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym; 4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli; 5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych; 6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji; 7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka. Cz. II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci: 1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne; 2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego; 3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Teoria; Kilka uwag o procesie wspomagania; Zrozumieć świat dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną; Metody terapeutyczne – krótki przegląd; Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Praktyka; Ocena profilu sensorycznego/reaktywności sensorycznej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Jak diagnozować profil sensoryczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – wybrane zagadnienia; Program nauki spożywania posiłków przy stole; Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; Samodzielne zasypianie; Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma; Metoda Félicie Affolter; Codzienna stymulacja sensoryczna; Domowe zabawy z zakresu metody integracji sensorycznej (SI); Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Seksualność i potrzeby seksualne niepełnosprawnych intelektualnie; Kiedy nadmiar zajęć i aktywności może być szkodliwy?; Rodzina dziecka; Do Rodziców! Zakończenie; Aneks; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Podstawy teoretyczne i metodologiczne 1. Rzut oka na nasz rozwój społeczny 2. Być rodzicem dziecka z trudnościami w rozwoju społecznym 3. Całościowe zaburzenia rozwoju i autyzm 4. Rozwój intersubiektywności Część II. Praktyka 5. Zasady stosowania interwencji edukacyjnych 6. Przestrzeń i czas na nowe porozumienie z dzieckiem 7. Punkt wyjścia i wyznaczenie celów – ocena i plan 8. Jak wprowadzić zabawy i uczyć umiejętności społecznych Część III. Materiały i zabawy 9. Materiały i zabawki 10. Sto zabaw wspierających rozwój intersubiektywności Część IV. Doświadczenia i wnioski 11. W stronę komunikacji 12. Współpraca ekspertów – dlaczego rodzice, terapeuci i nauczyciele powinni sobie pomagać 13. Czy w przyszłości rodzice będą inni? Bibliografia; Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej