Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(25)
Autor
Badora Sylwia
(3)
Matyjas Bożena
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gumienny Beata
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kromolicka Barbara
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwak Anna
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Noszczyk-Bernasiewicz Monika
(1)
Palak Zofia
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Roter Adam
(1)
Róg Anna
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Urban Bronisław
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Świtka Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Pedagogika opiekuńcza
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Dziecko
(8)
Opieka społeczna
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Domy dziecka
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Rodzina
(5)
Młodzież
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Sieroctwo społeczne
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Wychowanie
(3)
Agresywność
(2)
Kuratela
(2)
Ludzie starzy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Adopcja
(1)
Alkoholizm
(1)
Autorytet
(1)
Bezrobocie
(1)
Dom dla Dzieci "Nasza Chata" (Przemyśl)
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Etyka społeczna
(1)
HIV
(1)
Internet
(1)
Kibice
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Narkomania
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pielęgniarstwo społeczne
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postawy
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Sieroctwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Służba więzienna -- psychologia -- materiały konferencyjne
(1)
Służba więzienna -- socjologia -- Polska -- od 1989 r. -- materiały konferencyjne
(1)
Towarzystwo "Nasz Dom"
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Wartość
(1)
Więźniowie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży; Dysocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży; Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości; Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka; Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego u młodocianych; Zaburzenia osobowości u młodzieży - psychopatia i socjopatia; W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności; Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej; Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych; Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych; Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji; Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej; Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej); Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej; Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych; Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Strategie edukacyjne integrującej się Europy, 2. Edukacja wobec złożoności cywilizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Formy opieki i pomocy rodzinie: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny; 2. Instytucje wsparcia; 3. Instytucje interwencji kryzysowej; Cz. II. Formy opieki nad dziećmi dziećmi młodzieżą: 1. Placówki wsparcia dziennego; 2. Rodzinne formy opieki; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego; 6. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego; Cz. III. Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi: 1. Formy kreacyjne; 2. Formy wsparcia i opieki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogiczno-psychologiczny kontekst sieroctwa społecznego, 2. Dom dziecka jako forma kompensacji sieroctwa społecznego, 3. Działalność Towarzystwa "Nasz Dom", 4. Dom dla dzieci "Nasza Chata" w Przemyślu, 5. Grupa Usamodzielniająca, 6. Grupa Małych Dzieci - miejsce schronienia i opieki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Instytucje oświatowo- wychowawcze; 2. Placówki kształcenia specjalnego; 3. Podmioty resocjalizacyjne; 4. Instytucje opiekuńczo-wychowawcze; 5. Instytucje pomocy społecznej; 6. Podmioty wielofunkcyjne; 7. Organizacje pozarządowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Koncepcje opieki : 1. Opieka międzyludzka w pedagogice - wybrane zagadnienia, 2. Społeczno-opiekuńcza aktywność kościoła katolickiego w Polsce. Refleksje pedagogiczno-społeczne, 3. Opieka w pielęgniarstwie, 4. Rodzina jako szczególny podmiot opieki pielęgniarskiej. Cz.II Zawody opiekuńcze: pracownicy socjalni i pielęgniarki: 5. Pracownik socjalny - zmiany koncepcji zawodu i problemy pracy zawodowej, 6. Pracownicy socjalni, 7. Podopieczni pracowników socjalnych, 8. Praca socjalno-wychowawcza pielęgniarek w świetle opinii hospitalizowanych pacjentów, 9. Marginalizacja zawodu pielęgniarki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 502)
1. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny; 2. Metodologia badań własnych; 3. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle prowadzonych badań; 4. Niepowodzenie szkolne uczniów szkół gimnazjalnych; 5. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Opieka nad dzieckiem osieroconym w literaturze. 2. Formy kompensacji sieroctwa. 3. Wychowawca - opiekun. 4. Analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Pedagogika społeczna w dobie transformacji ustrojowych i wizji naukowych: 1. Tło i zarys pedagogiki systemowej; 2. Od dezintegracji po dezintegracje pozytywną do integracji pedagogiki; 3. Integrowanie pedagogiki społecznej: humanistyczne potrzeby a szanse; 4. Profilaktyka trudności wychowawczo-opiekuńczych i pomocowych- dezintegracja pozytywna; 5. Zadania społeczne, wychowawcze i opiekuńcze pedagogów; Uogólnienie: wyzwania a perspektywy modernizowania integracji i pedagogiki społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zręby teoretycznych refleksji z obszaru współczesnej pedagogiki społecznej, Zerwanie i nieciągłość-atrybuty procesu instytucjonalizacji i dyscyplinaryzacji pedagogiki społecznej w Polsce, Pedagogika społeczna-pytania o tożsamość i przyszłość, Warunki uczsastnictwa społecznego-pytanie o perspektywę pedagogiki społefcznej, Pedagogika społecxna w początkach XXI wieku:perspektywa integracji i społeczeństwa ryzyka, Kręgi tematyczna badań i analiz pedagogów społecznych okresu transformacji, Wybrane konteksty liberalizmu i społeczeństwa obywatelskiego w refleksji społecznej początków XXI wieku, Wybrane przykłady współpracy międzynarodowej rodzimych ośrodków akademickich w latach 1990-2005, Zmiany w naukach o wychowaniu po 1990 roku w Republice Czeskiej, Norma w zajemności w życiu społecznym w perspektywie pedagogiki społecznej, Narodziny i rozwój polskiej pedagogiki społecznej-refleksje o drogach rozwoju promocji naukowych, Szkoła Poznańska-między socjologią wychowania a pedagogiką społeczną, 2. Nowa rzeczywistość społeczna jako szczególna sytuacja badawcza doby transformacji, Nowe problemy metodologiczne oraz dylematy badaczy w eksplikacjach lokalnych środowisk wychowawczych w okresie zmiany społecznej, Formuły metodologiczne w analizach zjawisk przemocy występujących w środowisku lokalnym, Opcje metodologiczne w badaniach poradoznawczych, Dylematy i problemy w badaniu zachowań ryzykownych, O interpretacji i wyjaśnieniu naukowym w badaniach w ramach nauk społecznych, 3. Pomoc społeczna a profesjonalna praca socjalna, Praktyczne odniesienia pedagogiki społecznej-refleksje nad działaniem zawodowym, Budowa kultury socjalnej jako zadanie pedagogiki sopołecznej, Koncepcje polskiej pedagogiki społecznej jako inspiracje dla europejskiej pracy socjalnej, Wokół aktualnych pytań dotyczących teorii i praktyki socjalnej w Republice Słowackiej, Szkoła a praca socjalna w Słowacji-stan aktualny, Kształtowanie tożsamości zawodowej jako zadanie rozwojowe okresu adolescencji, Proces instytucjonalizacji zawodu i kształtowania profesjonalnej tożsamości na przykładzie grupy zawodowej logopedów, Pedagog a klient w sytuacji konfilktu, 4. Patologia i upośledzenie społeczne.Wybrane przykłady marginalizacji i wykluczenia społecznego, Pedagogika społeczna wobec syndromu "niepewnego jutra", Pedagogika społeczna w obliczu patologicznych wymiarów życia społecznego, Zagrożenia występujące wśród młodzieży na przykładzie przestępczości nieletnich, Socjalizacyjne konteksty konstruowania i społecznej kwalifikacji przestępczej biografii, Psychospołeczneuwarunkowania agresji jako wyznacznik oddziaływań interwencyjnych, Sytuacja zdrowotna bezdomnych, Rodzima pedagogika społeczna wobec bezrobocia i marginalizacji społecznej, Pedagogika społeczna i jaj kompensacyjny wymiar w odniesieniu do więźniów i ich rodzin, Starość jako problem i zagadnienie badań polskiej pedagogiki społecznej, Rodzima pedagogika społeczna wobec bezrobocia i marginalizacji społecznej Common Ground-przykład pomocy imigrantom i azylantom w Wielkiej Brytanii, 5. Empiryczne egzemplifikacje ciągłości i zmiany rodzimej rzeczywistości (raporty i doniesienia badawcze), Czas wolny w obszarze zaintereswoania pedagogiki społecznej okresu transformacji, Dziecko i dzieciństwo w zróżnicowanych środowiskach współczesnej Polski jako problem badawczy polskiej pedagogiki społecznej, Istota autorytetów w zmieniającym się społeczeństwie-doniesienie z badań empirycznych, Yuppie,milkie,bobo,yettie czyli nowe wzory osobowe w Polsce, Integrowanie wsparcia społecznego dziecka i ropdziny zastępczej wyzwaniem społecznym w Polsce (refleksje teoretyczno-badawcze)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika wobec społecznych problemów- w kręgu koncepcji i inspiracji: Normalność i nienormalność w pedagogice; Pedagogika humanistyczna: problemy socjalne i patologie społeczne; Problem patologii społecznej- dezintegracja świata wartości- implikacje dla pedagogiki; Wzory osobowe i autorytety cenione przez młodzież; Przestępczość a organizacyjne, społeczne i edukacyjne funkcje szkoły; Pedagogiczno-kulturowe uwarunkowania percepcji śmierci u dzieci i młodzieży; Pedagogika dziecięcego talerza: aspekt teoretyczny, dydaktyczny i socjalny; 2. Uwarunkowania zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży: Charakterystyka okresu dojrzewania- prawidłowości i zagrożenia; Młodzieńczy kryzys tożsamości a ryzyko uzależnień; Zagrożenia w kształtowaniu się więzi osobowych w głównych środowiskach życia dziecka; Dezorganizacja życia rodzinnego a przestępczość nieletnich; Identyfikacja sukcesów w procesie dokonywania wyborów przez młodzież z różnych środowisk jako potencjalny czynnik szansy lub marginalizacji życiowej; Wpływ uwarunkowań biopsychicznych na zachowania dewiacyjne dzieci i młodzieży; Podatność młodych ludzi na wpływ grup kultowych a wybrane zmienne osobowościowe. Doniesienie z badań pilotażowych; Uwarunkowania międzyrówieśniczej przemocy szkolnej; Czy morderstwa na ekranie to patologia; 3. Problemy opieki i pomocy: Pedagogika wobec problemów opieki instytucjonalnej; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Rodzina zastępcza spokrewniona- przyczyny jej tworzenia oraz najczęściej występujące problemy wychowawcze; Współpraca z rodzinami biologicznymi jako jeden z pedagogicznych aspektów funkcjonowania Wiosek Dziecięcych SOS; Wychowawca placówki socjalizacyjnej (domu dziecka) wobec wyzwań współczesności; Samotność dzieci w opiece paliatywnej (na podstawie opinii personelu medycznego0; Pedagogiczne aspekty opieki paliatywnej- poszukiwania nowych rozwiązań; Wykluczenie społeczne jako problem pacjentów hospicjów stacjonarnych; 4. Problemy resocjalizacji i profilaktyki: Niekonsekwencja wychowawcza rodziców w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie; Działania profilaktyczne w pracy socjalnej wobec rodzin problemowych; Przestępczość wśród młodzieży na Ukrainie efektywność pracy profilaktyczno-wychowawczej; Dolegliwość kary pozbawienia wolności odczuwana przez skazane kobiety; Socjalne i resocjalizacyjne aspekty działalności współczesnych burs i internatów szkolnych; Rola internatu w profilaktyce zaburzeń zachowania młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba wychowanka jako podmiot wychowania 2. Młodzież niedostosowana społecznie 3. Powstanie, rozwój i zadania kurateli sądowej 4. Powstanie metody casework oraz jej zastosowanie w pracy kuratora 5. Koncepcja i metody badań 6.Rozmowa wychowawcza 7. Rozmowa kuratora z nieletnim na podstawie badań 8. Kontrakt i związane z nim problemy 9. Praktyczne zastosowanie kontraktu w prowadzonych badaniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Udział środowiska lokalnego w rewalidacji i edukacji specjalnej - w stronę społecznego modelu rewalidacji. Udział środowiska lokalnego w rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych; Nie izolować, ale czy integrować?; Bariery i zagrożenia integracji osób niepełnosprawnych; Wspólnoty Muminków jedną z szans społecznej integracji; Stosunek do niepełnosprawności dzieci pełnosprawnych uczęszczających do przedszkola integracyjnego; Potrzeba rozwijania asertywności u wychowanków grup integracyjnych; W stronę środowiska lokalnego. Ośrodek opiekuńczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym; Wykorzystanie Kwestionariusza Wsparcia Społecznego w badaniu osób niepełnosprawnych; Pomoc rodzino w przezwyciężaniu problemów związanych z niepełnosprawnością dziecka; Społeczne wsparcie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Wsparcie społeczne osób z głębszą niepełnosprawnością umysłową i ich rodzin; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z astmą oskrzelową i alergią oraz ich rodzin; Wspierająca rola wybranych stowarzyszeń rodziców dzieci niepełnosprawnych; Koła pomocy dzieciom i młodzieży z cukrzycą jako grupa wsparcia; Sytuacja społeczna osób z niepełnosprawnością w świetle opinii studentów pedagogiki. Część II: Aktualne problemy resocjalizacji i rewalidacji. Analiza zachowania nieletnich w czasie rozprawy sądowej; Atmosfera wychowawcza w interwencyjnym schronisku dla nieletnich; Problem narkomanii w opinii młodzieży; Asertywność a zaburzenia zachowania młodzieży zagrożonej patologią społeczną; Stopień sprawności fizycznej a nasilenie potrzeb psychicznych u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Możliwości dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) w organizacji schematu ciała i orientacji przestrzennej; Poczucie osamotnienia i poziom lęku u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Z badań nad sugestywnością osób z upośledzeniem umysłowym; Determinanty rozwoju sprawności fizycznej dzieci z upośledzeniem umysłowym; Rehabilitacja psychiczna niewidomych i słabo widzących uczniów klas maturalnych jako element przygotowania do trudnych sytuacji egzaminacyjnych; Możliwości edukacyjne dzieci niewidomych - w opinii ich rodziców; Kształtowanie podstawowych pojęć geometrycznych w nauczaniu dzieci niewidomych; Z badań nad samooceną młodzieży z bocznym skrzywieniem kręgosłupa, leczonej operacyjnie; Preferencja wartości osób przewlekle chorych - w świetle badań empirycznych; Teatroterapia jako forma pracy z osobami niepełnosprawnymi; Diagnoza dysleksji - jej psychospołeczne konsekwencje; Pomoc terapeutyczna dziecku dyslektycznemu; Wybrane uwarunkowania niskiego poczucia własnej wartości uczniów dyslektycznych; Syndrom Deficytu Uwagi i Nadruchliwości u uczniów klas V.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aksjologiczne, prawne i pedagogiczne aspekty probacji. Rodzina jako przedmiot i podmiot probacji. Pragmatyczne i techniczne aspekty kurateli sądowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sieroctwo jako problem dziecka i społeczeństwa: Sieroctwo jako problem pedagogiczny; Choroba sieroca - jej etapy, przebieg i skutki; Tożsamość dzieci osieroconych; Nasciturus jako podmiot prawa. 2. Organizacja opieki i systemu wparcia dziecka i rodziny w środowisku lokalnym: Polski system opieki nad dzieckiem; Organizacja placówek wsparcia dziennego działających w środowisku lokalnym (na przykładzie Tarnobrzega); Wybrane aspekty organizacji i funkcjonowania internatów i burs szkolnych; Klimat społeczny placówek internatowych; Opieka nad dziećmi w rodzinach zastępczych Powiatu Tarnobrzeskiego; Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych placówki socjalizacyjnej (na przykładzie Domu Dziecka w Skopaniu); Organizacja i funkcjonowanie warsztatów terapii zajęciowej w Tarnobrzegu; Tradycje opieki nad dziećmi osieroconymi w Powiecie Tarnobrzeskim (na przykładzie ochronki w Mokrzyszowie). 3. Niektóre aspekty rozwiązywania problemów sieroctwa w lokalnej praktyce opiekuńczo-wychowawczej: Działalność ośrodka adopcyjno-opiekuńczego na rzecz łagodzenia skutków sieroctwa; Małe dzieci w obliczu sieroctwa (z doświadczeń pracowników Domu Dziecka w Stalowej Woli); Terapia dzieci dotkniętych problemem sieroctwa; Kurator zawodowy wobec problemu sieroctwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 93)
1. Rodzina jako środowisko życia dziecka i przestrzeń dzieciństwa, 2. Wypełnianie funkcji i zadań opiekuńczo-wychowawczych przez rodzinę, 3. Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku loklanym, 4. Rodzina i sieroctwo społeczne - ujęcie teoretyczne i empiryczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej